Περί του τρόπου εκτελέσεως των αρχαίων Λειτουργικών εις κλιτόν

#1
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Το βίντεο προέρχεται από cd της έκδοσης της Θείας Λειτουργίας Πρίγγου από την Αποστολική Διακονία. Το θέμα όπως εξελίχθηκε μεταφέρθηκε σε διάφορες σχετικές υποενότητες ηχογραφήσεων, εκτελέσεων και μουσικών κειμένων και κατέληξε στην Ψαλτική Παράδοση.


Αρχαία Λειτουργικά εις κλιτόν.

https://www.youtube.com/watch?v=qVdC_WndexQ


Επισυνάπτω και την παρατήρηση του κυρίου Παναγιώτη Χαλάτζογλου ο οποίος και ανάρτησε το βίντεο στο YouTube.

"Τα Αρχαία Λειτουργικά εις κλιτόν απαγγέλλονται υπό του Ψάλτου εκ του φθόγγου ΝΗ και ουχί εκ του φθόγγου ΔΙ από τον οποίον εκφωνεί ο λειτουργών Ιερεύς (ή Αρχιερεύς)."


Tο βίντεο και σε αρχείο ήχου.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#3
Δεν μιλάμε, δεν μιλάμε, αλλά κοιτάξτε λίγο τα θέματα προτού διατυπώσετε ή αναδιατυπώσετε την γνώμη του "Παναγιώτη Χαλάτζογλους". Και στο κάτω-κάτω, τον original Παναγιώτη Χαλάτζογλους τον ρωτήσατε;
 
#5
Δεν μιλάμε, δεν μιλάμε, αλλά κοιτάξτε λίγο τα θέματα προτού διατυπώσετε ή αναδιατυπώσετε την γνώμη του "Παναγιώτη Χαλάτζογλους". Και στο κάτω-κάτω, τον original Παναγιώτη Χαλάτζογλους τον ρωτήσατε;
Μου θύμισε έναν φίλο ιεροψάλτη που ισχυριζόταν ότι έχει ηχογραφήσεις του Πετρου και του Φωκαέα.:)
 
#7
Μέσα από τα λάθη μου μαθαίνω! «Γηράσκω δ’ αιεί πολλά διδασκόμενος».

Να είσαστε πάντα καλά!
Μην στενοχωριέστε. Το δικό σας ήταν απλό λάθος σαν αυτά που κάνουμε όλοι μας.
Του φίλου που ανέφερα ήταν πεποίθηση.
Μάλιστα μου έφερε προς επιβεβαίωση και δύο κασσέτες.
Μία με επιγραφή "Χερουβικά Πέτρου Πελοποννησίου" και μία "Χερουβικά Φωκαέα".
Και στις δύο έψαλλε ο Ταλιαδώρος.
Ουδεν κακόν αμιγές καλού.
Παραλλαγή και μέλος όλα τα χερουβικά από τον Χαρίλαο Ταλιαδώρο στη βιβλιοθήκη μας.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#8
Οσον αφορα τη βαση (ΝΗ η ΔΙ) της εμμελης απαγγελιας, σχετικες ηχογραφησεις υπαρχουν εδω. Θα προσθετω ομως μια ζωντανη ηχογραφηση του Λεωνιδα Αστερη που απουσιαζει απο την συλλογη :)

1) Πατέρα, Υιόν...
2) Έλεον ειρήνης... κτλ.

Μια αλλη στουντιακη ηχογραφηση απο τον π. Γεωργιο Τσετση υπαρχει εδω.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#9
Μην στενοχωριέστε. Το δικό σας ήταν απλό λάθος σαν αυτά που κάνουμε όλοι μας.
Του φίλου που ανέφερα ήταν πεποίθηση.
Μάλιστα μου έφερε προς επιβεβαίωση και δύο κασσέτες.
Μία με επιγραφή "Χερουβικά Πέτρου Πελοποννησίου" και μία "Χερουβικά Φωκαέα".
Και στις δύο έψαλλε ο Ταλιαδώρος.
Ουδεν κακόν αμιγές καλού.
Παραλλαγή και μέλος όλα τα χερουβικά από τον Χαρίλαο Ταλιαδώρο στη βιβλιοθήκη μας.
Εχει και το εις μνημόσυνον...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#10
Δεν μιλάμε, δεν μιλάμε, αλλά κοιτάξτε λίγο τα θέματα προτού διατυπώσετε ή αναδιατυπώσετε την γνώμη του "Παναγιώτη Χαλάτζογλους". Και στο κάτω-κάτω, τον original Παναγιώτη Χαλάτζογλους τον ρωτήσατε;

Μιᾶς καὶ ἐπιγράφονται ὡς «ἀρχαία», θὰ διαφωνοῦσε ἄραγε ὁ Χαλάτζογλου;
 
#14
Πάντως έχει ενδιαφέρον το ότι άνθρωποι που διακονούν τον Θεό ψάλλοντας είναι πολύ, μα πάρα πολύ εύκολο να λοιδορήσουν με την πρώτη ευκαιρία το οποιοδήποτε λάθος, και μάλιστα λάθος παραδεδειγμένο από τον σφάλλοντα. Δεν αναφέρομαι στο φόρουμ αλλά στην ανάρτηση και στα σχόλια που έγιναν στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207901791554948&set=gm.1735602386703207&type=3&theater

Μιλάμε τόσο εύκολα γιά το να έχουμε διάκριση και ταπεινότητα αλλά στην πρώτη ευκαιρία η λοιδορία είναι πάντα το κύριο χαρακτηριστικό μας.

Ο αλάθητος πρώτος τον λίθο βαλέτω...

Σκέψου να μην είμασταν και "άνθρωποι της εκκλησίας"...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Στις 13 Μαΐου 2016 που έγινε η παρατήρηση από τον Παναγιώτη Χαλάτζογλου στο youtube νομίζω ότι είχε...
Γιατἰ ξέρουμε σὲ τὶ βάση ἔψελνε ὁ Χαλάτζογλου στὰ 1700; Δὲν ἀποκλείεται νὰ ἦταν και στὸν ἄνω ΝΗ, ἄλλωστε χωρὶς μικρόφωνο δὲν ἔχει «ἡσυχαστικό» ψάλσιμο.

Ἄν ἔχεις κάποιο στοιχεῖο ἀπὸ τὶς ἔρευνές σου εὐχαρίστως νὰ μάθουμε καὶ κάτι.
 
Last edited:
#16


Γιατἰ ξέρουμε σὲ τὶ βάση ἔψελνε ὁ Χαλάτζογλου στὰ 1700; Δὲν ἀποκλείεται νὰ ἦταν και στὸν ἄνω ΝΗ, ἄλλωστε χωρὶς μικρόφωνο δὲν ἔχει «ἡσυχαστικό» ψάλσιμο.

Ἄν ἔχεις κάποιο στοιχεῖο ἀπὸ τὶς ἔρευνές σου εὐχαρίστως νὰ μάθουμε καὶ κάτι.
Στα 1700; Άστο, για άλλον μιλάμε, συνωνυμία είναι.:)
Η πρώτη καταγραφή είναι από Γρηγόριο πρωτοψάλτη λιγότερο από ένα αιώνα μετά τον Χαλάτζογλου και δύο αιώνες πριν τον νέο Χαλάτζογλου, και δεν είναι βέβαια στον νη...
Δες και το Λειτουργικόν του Ψάχου στα 1905. Μετά άκου και Δεβρελή για το ποιοι ανύψωσαν τον δι στον άνω νη, κ.ο.κ.
 
Last edited:
#17
Στα 1700; Άστο, για άλλον μιλάμε, συνωνυμία είναι.:)
Η πρώτη καταγραφή είναι από Γρηγόριο πρωτοψάλτη λιγότερο από ένα αιώνα μετά τον Χαλάτζογλου και δύο αιώνες πριν τον νέο Χαλάτζογλου, και δεν είναι βέβαια στον νη...
Δες και το Λειτουργικόν του Ψάχου στα 1905. Μετά άκου και Δεβρελή για το ποιοι ανύψωσαν τον δι στον άνω νη, κ.ο.κ.
Και χωρίς πολλή έρευνα. . . .:wink:
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#18
Και ο Αθανάσιος Καραμάνης, σε δυο ή τρεις περιπτώσεις που τον είχα ακούσει να τα ψάλει, τα έλεγε πάντοτε από τον κάτω Νη.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#19
Η πρώτη καταγραφή είναι από Γρηγόριο πρωτοψάλτη
Πολύ ενδιαφέρον! Δεν αναφέρει κάτι σχετικό ο καθηγητής κ. Στάθης στην εργογραφία του Γρηγορίου που παραθέτει στο φυλλάδιο του δίσκου του ΙΒΜ. Μπορείτε να μας ενημερώσετε σχετικά;

Και ο Αθανάσιος Καραμάνης, σε δυο ή τρεις περιπτώσεις που τον είχα ακούσει να τα ψάλει, τα έλεγε πάντοτε από τον κάτω Νη.
Μα, και ο Πρίγγος έτσι τα έλεγε. Γι' αυτό μας πληροφορεί ο κ. Σταμάτης Παπαμανωλάκης στις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του στον κ. Δαμαρλάκη, απλά δεν μπορώ να το αναζητήσω τώρα. Και οι ηχογραφήσεις του Μεγάλου Σαββάτου που έχουμε με το Στανίτσα στον Πατριαρχικό Ναό αυτό μας φανερώνουν, Λειτουργικά χύμα στον κάτω Νη και μετά ανεβαίνουν στο Δι για να πούνε του Μ. Βασιλείου.
 
#20
Στο παρακάτω ηχητικό τι ακούμε ;
Εκ του νη ;
Αν ειναι νη ,ειναι πολυ χαμηλά ...
Επίσης αν ο ιερέας εκφωνεί δι και απαντάς νη ,παει στράφι η ενέργεια απο το Κλιτόν .
Ας αποφασίσουμε ,ποια παράδοση θελουμε ...
Η ερώτηση ειναι ρητορική .
Μια ειναι η παράδοση .
Μην την εξηγούμε κατα το δοκούν .

Καλο βραδυ .
 

Attachments

Last edited:
Top