Περί του ήχου των μεγαλυναρίων της ενάτης ωδής του ιαμβικού κανόνα των Θεοφανείων

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Τα μεγλυνάρια που ψάλλονται πριν τα τροπάρια του ιαμβικού κανόνα Θεοφανείων ψάλλονται σε σκληρή χρωματική κλίμακα, όπβς του κανόνα "Βυθού ανεκάλυψς πυθμένα" ή σε ,αλακή; Εγώ τα έχω ως εμπειρία σε σκληρή και αυτό μου φαίνεται ακατανόητο. Το ίδιο και για την καταβασία της ενάτης "μεγάλυνον ψυχή μου..." "Ω των υπέρ νουν..."
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...Το ίδιο και για την καταβασία της ενάτης "μεγάλυνον ψυχή μου..." "Ω των υπέρ νουν..."

Έχουμε σίγουρα και τις δύο απόψεις:

1. Ειρμολόγιον Πέτρου Λαμπαδαρίου: ο Πέτρος αφήνει τις μαρτυρίες του σκληρού χρωματικού γένους και την ανάλογη κίνηση του μέλους.

2. Ειρμολόγιον Πέτρου Λαμπαδαρίου: ο ίδιος όμως στο "Αινούμεν, ευλογούμεν" πριν την Η΄ωδή αφήνει τις μαρτυρίες του μαλακού χρωματικού γένους και ανάλογη βέβαια κίνηση του μέλους

3. Καταβασία αντί Άξιον Εστίν Χουρμουζίου χαρτοφύλακος: αφήνει τις μαρτυρίες του μαλακού χρωμ. γένους και ανάλογη κίνηση.

4. Καταβασία αντί Άξιον Εστίν Νικολάου Σμύρνης: μαρτυρίες σκληρού χρώματος και ανάλογη κίνηση.

Πάρε και διάλεξε :wink:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Υπενθυμίζω την ανολοκλήρωτη μέχρι σήμερα σχετική και άσχετη συζήτηση παλιότερα εδώ με όλα όσα επακολούθησαν και κατέδειξαν την επιστημοσύνη, και την σε σημεία προκλητική παραθεώρηση ( αν όχι διαστρέβλωση) της προφορικής παράδοσης.

Δημ.
 
Top