Περί παραδόσεως, γνησιότητας, ακαδημαϊκής και εμπειρικής προσέγγισης

Status
Not open for further replies.

dimitris

Παλαιό Μέλος
#1
Μας αρέσει να ονοματίζουμε παράδοση ότι νομίζουμε.
Είμαστε όλοι σύμφωνοι με την παράδοση του Αγίου Όρους αλλά και με την Πατριαρχική. Είναι όμως 2 παραδόσεις και όχι "η παράδοση" αλλά οι παραδόσεις.
Αν το δούμε νομικά , ο Φιλανθίδης δεν είναι παραδοσιακός στην κατά την λίστα παραδοσιακών του Πατριαρχείου απ την οποία εξαιρείται και ο Φωκαέας.
Θα μας τρελάνουν αυτοί οι Ρωμαίοι.:D
Όμως ο Φιλανθίδης (Θεός σχωρέστον, μεγάλος δάσκαλος) είχε την τιμή να είναι αγαπητός απ την παράδοση του Αγίου Όρους.
Εμείς λέγοντας παράδοση εννοούμε κάποιον που είμαστε κολλημένοι, πχ τον Ναυπλιώτη ή τον Φιρφιρή.
Αυτό απ την μια είναι καλό αλλά απ την άλλη είναι τεράστιο λάθος.
Διότι για παράδειγμα ο μέγας διδάσκαλος Μούρ διδάχτηκε από πατριαρχικούς και έγραψε βιβλία στην αραβικήν.
Οι σημερινοί μαθητές του Μούρ δεν ταιριάζουν με τον Ιάκωβο ή τον Φιρφιρή γιατί έχουν άλλη γλώσσα που τα φωνήεντα και τα σύμφωνα προφέρονται διαφορετικά.
Θέλω να πω ότι παράδοση δεν είναι ότι εμείς νομίζουμε και αγαπάμε.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#2
Μας αρέσει να ονοματίζουμε παράδοση ότι νομίζουμε.
Είμαστε όλοι σύμφωνοι με την παράδοση του Αγίου Όρους αλλά και με την Πατριαρχική. Είναι όμως 2 παραδόσεις και όχι "η παράδοση" αλλά οι παραδόσεις.
Αν το δούμε νομικά , ο Φιλανθίδης δεν είναι παραδοσιακός στην κατά την λίστα παραδοσιακών του Πατριαρχείου απ την οποία εξαιρείται και ο Φωκαέας.
Θα μας τρελάνουν αυτοί οι Ρωμαίοι.:D
Όμως ο Φιλανθίδης (Θεός σχωρέστον, μεγάλος δάσκαλος) είχε την τιμή να είναι αγαπητός απ την παράδοση του Αγίου Όρους.
Εμείς λέγοντας παράδοση εννοούμε κάποιον που είμαστε κολλημένοι, πχ τον Ναυπλιώτη ή τον Φιρφιρή.
Αυτό απ την μια είναι καλό αλλά απ την άλλη είναι τεράστιο λάθος.
Διότι για παράδειγμα ο μέγας διδάσκαλος Μούρ διδάχτηκε από πατριαρχικούς και έγραψε βιβλία στην αραβικήν.
Οι σημερινοί μαθητές του Μούρ δεν ταιριάζουν με τον Ιάκωβο ή τον Φιρφιρή γιατί έχουν άλλη γλώσσα που τα φωνήεντα και τα σύμφωνα προφέρονται διαφορετικά.
Θέλω να πω ότι παράδοση δεν είναι ότι εμείς νομίζουμε και αγαπάμε.
Θεωρεῖτε «κόλλημα» νὰ ἀκούει κανείς Ναυπλιώτη, δηλαδὴ τὶς παλαιότερες οὐσιαστικὰ ἠχογραφήσεις ποὺ διαθέτουμε, καὶ νὰ προσπαθεῖ νὰ κατανοήσει τὶ γίνεται καὶ τί παίζει καὶ ἀπὸ κεῖ κὰι πέρα νὰ προχωρήσει, πατῶντας σὲ βάση καὶ θεμέλιο γερό;

Ἡ παράδοση δὲν εἶναι ὑποκειμενικὴ εἶναι ἀντικειμενική, ἀρκεῖ νὰ λέιπουν οἱ ἰδεοληψίες.
 

Μιχάλης 7

Παλαιό Μέλος
#3
Μα αυτό ακριβώς είναι η "παράδοση". Αυτό που παραδίδει ο Δάσκαλος στο μαθητή... παραδίδει... αυτό είναι η παράδοση. Βέβαια, δεν είναι δυνατόν να τα μάθει κανείς μόνο... ακούγοντας, η σημειογραφία είναι απαραίτητη, όπως απαραίτητες είναι οι σπουδές σε όλες τις τέχνες και τις επιστήμες. Διαφορετικά θα μιλούμε για πρακτικούς.
Υπήρξαν και υπάρχουν πρακτικοί που ψάλλουν πολύ ωραία, αλλά αυτό ΔΕΝ σημαίνει πως ΔΕΝ χρειάζεται η "σπουδή" της μουσικής. Αν ήταν έτσι, τότε θα ήταν άχρηστα τα πτυχία και τα διπλώματα σε όλες τις επιστήμες, φτάνει να καθόμαστε λίγα ή πολλά χρόνια σε κάποιον καλό σε μια τέχνη ή επιστήμη και θα καταργούνταν οι σχολές και τα πανεπιστήμια! Κι όσοι είχαν ταλέντο, δυνατή μνήμη κλπ κλπ θα μάθαιναν!

Ο αγαπητός Dimitris, παρά το γεγονός ότι συχνά διαφωνώ με όσα λέει, έχει την ικανότητα να θίγει κάποια πραγματικά καίρια ζητήματα.
Από τη μια πλευρά, λοιπόν, έχουμε την "αποκατάσταση" της παράδοσης με κάποια κριτήρια (σε αυτή την περίπτωση το "κείμενο" υπερτερεί του "ύφους", σύμφωνα με το σχήμα του αγαπητού Γιώργου Μ.), από την άλλη έχουμε την συνέχιση της παράδοσης (εδώ μάλλον υπερτερεί το "ύφος").
Με μία διαφορά. Οι παλαιότεροι "επώνυμοι", ιδίως οι πατριαρχικοί, ήταν και αυτοί "ακουστικοί"! Είναι γνωστό τοις πάσι ότι έψαλλαν χωρίς μουσικό κείμενο, αυτά δε που έψαλλαν δεν συμπίπτουν με τα των μουσικών εκδόσεων. Μου έκανε μάλιστα ιδιαίτερη εντύπωση μία συνέντευξη του άρχοντα Εμμανουηλίδη (τον θεωρώ τον κορυφαίο των πατριαρχικών ψαλτών, τουλάχιστον των εν ζωή), όπου εξηγούσε ότι το μάθημα με τον δάσκαλό του, τον Στανίτσα, συνίστατο στο να γράφουν κάποια μαθήματα σε ταινία και να τα αποστηθίζει εν συνεχεία στο σπίτι του!
Το τελικό ερώτημα, συνεπώς, είναι εάν η βυζαντινή είναι μουσική "παραδοσιακή", που μεταδίδεται μόνο (ή κυρίως) ακουστικά, ή "έντεχνη", που μεταδίδεται μέσω της σημειογραφίας και του συστηματικού μαθήματος. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να βρούμε την ιδανική ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο πλευρών, που συνυπάρχουν και πρέπει να συνυπάρχουν.
Όσον αφορά τις τοπικές παραδόσεις, το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Ένας μέτριος π.χ. ψάλτης, ο οποίος έμαθε κάποια πράγματα από δω και από κει και τυγχάνει να ψάλλει σε κάποιο μέρος της Ελλάδος, δεν σημαίνει αυτόματα ότι εκπροσωπεί την τοπική παράδοση. Για να μιλήσουμε για τοπική παράδοση πρέπει να υπάρχει μια αδιάκοπη συνέχεια δασκάλου-μαθητή, ώστε να έχει διαμορφωθεί μία "σχολή" ψαλτικής με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ειδάλλως πρόκειται για αλλοιωμένη απλώς παράδοση, είτε πατριαρχική, είτε αθηναϊκή (που έγινε γνωστή ανά την Ελλάδα μέσω των μεταδόσεων του ραδιοφώνου), είτε ο,τιδήποτε άλλο. (Όσο και αν φαίνεται παράξενο, υπάρχει ακόμα και αλλοιωμένη παράδοση Σακελλαρίδη, εδώ στην Κέρκυρα. Μήπως είναι και αυτό τοπική παράδοση; Όχι βέβαια).
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
#4
Θεωρεῖτε «κόλλημα» νὰ ἀκούει κανείς Ναυπλιώτη, δηλαδὴ τὶς παλαιότερες οὐσιαστικὰ ἠχογραφήσεις ποὺ διαθέτουμε, καὶ νὰ προσπαθεῖ νὰ κατανοήσει τὶ γίνεται καὶ τί παίζει καὶ ἀπὸ κεῖ κὰι πέρα νὰ προχωρήσει, πατῶντας σὲ βάση καὶ θεμέλιο γερό;
Όχι φυσικά, αυτό είναι ξεκόλλημα και όχι κόλλημα.
Κολλήματα έχουμε εμείς.
Ο ίδιος ο Ναυπλιώτης δέχτηκε να συνδιδάξει μαζί με τον Καμαράδο που είναι άλλης σχολής και άλλου ύφους.
Αυτό σημαίνει ότι ο Ναυπλιώτης ασπαζόταν το εκτός Πατριαχείου ύφος.
Έχουν περάσει εκατοντάδες αστέρια απ την Πόλη μην αναλώνω το χρόνο να αναφέρω Κανελίδη, Σαρανταεκκλησιώτη, Κρήτα κλπ που είναι αδύνατον αυτοί να είναι έξωθεν της παράδοσης.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#5
Όχι φυσικά, αυτό είναι ξεκόλλημα και όχι κόλλημα.
Κολλήματα έχουμε εμείς.
Ο ίδιος ο Ναυπλιώτης δέχτηκε να συνδιδάξει μαζί με τον Καμαράδο που είναι άλλης σχολής και άλλου ύφους.
Αυτό σημαίνει ότι ο Ναυπλιώτης ασπαζόταν το εκτός Πατριαχείου ύφος.
Έχουν περάσει εκατοντάδες αστέρια απ την Πόλη μην αναλώνω το χρόνο να αναφέρω Κανελίδη, Σαρανταεκκλησιώτη, Κρήτα κλπ που είναι αδύνατον αυτοί να είναι έξωθεν της παράδοσης.
Συνδίδαξε ναι, διδάχθηκε κιόλας; Δὲν νομίζω. Ἄλλο ἡ συνύπαρξη ἄλλο ἡ ἀποδοχή. Ἡ πρώτη ἄλλωστε στὴν συγκεκριμένη περίπτωση πιθανότατα εἶχε καὶ βιωτικὴ μέριμνα στὴ μέση.

Πέραν αὐτοῦ καλὸν εἶναι κανεὶς νὰ ἐπιλέγει τὸν δρόμο του καὶ νὰ πορεύεται σ'αὐτὸν, χωρὶς παρωπίδες ἀλλὰ κὰι χωρὶς στραβοπατήματα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#6
Συνδίδαξε ναι, διδάχθηκε κιόλας; Δὲν νομίζω. Ἄλλο ἡ συνύπαρξη ἄλλο ἡ ἀποδοχή. Ἡ πρώτη ἄλλωστε στὴν συγκεκριμένη περίπτωση πιθανότατα εἶχε καὶ βιωτικὴ μέριμνα στὴ μέση.

Μπορεί και να διδάχτηκε, δεν είναι κακό. "Γηράσκω αεί διδασκόμενος" είναι το σωστό και όχι το αντίστροφο.
Μπορεί να διδάχτηκε απ αυτόν κι ο Καμαράδος.
Αν ο Πρίγγος και ο Στανίτσας κατέληξαν σε διαφορετικό ύφος απ το του Ναυπλιώτου δεν σημαίνει ότι πέθανε η παράδοση.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#7
Μπορεί και να διδάχτηκε, δεν είναι κακό. "Γηράσκω αεί διδασκόμενος" είναι το σωστό και όχι το αντίστροφο.
Μπορεί να διδάχτηκε απ αυτόν κι ο Καμαράδος.
Αν ο Πρίγγος και ο Στανίτσας κατέληξαν σε διαφορετικό ύφος απ το του Ναυπλιώτου δεν σημαίνει ότι πέθανε η παράδοση.
Διακρίνετε σεῖς ὁμοιότητες τοῦ Ναυπλιώτη μὲ βασικὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ Καμαράδου;

Ἡ παράδοση δὲν πέθανε, ἀλλὰ ἡ μελέτη τῶν Πρίγγου, Στανίτσα μὲ γνώμονα τὸν Ναυπλιώτη μόνο ὠφέλεια καὶ κάθαρση νεωτεριστικῶν στοιχείων μπορεῖ νὰ ἐπιφέρει. Φυσικὰ σὲ ὅσους τὸ ἐπιζητοῦν, ὅσοι δὲν τὸ ἐπιζητοῦν ...
 
E

emakris

Guest
#8
Ἡ παράδοση δὲν πέθανε, ἀλλὰ ἡ μελέτη τῶν Πρίγγου, Στανίτσα μὲ γνώμονα τὸν Ναυπλιώτη μόνο ὠφέλεια καὶ κάθαρση νεωτεριστικῶν στοιχείων μπορεῖ νὰ ἐπιφέρει. Φυσικὰ σὲ ὅσους τὸ ἐπιζητοῦν, ὅσοι δὲν τὸ ἐπιζητοῦν ...
Το ότι κάτι είναι μερικές δεκαετίες παλαιότερο, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και "γνησιότερο". Ο Ναυπλιώτης μπορεί να έβαλε και κάποια προσωπικά στοιχεία, που δεν υιοθετήθηκαν από τους επομένους. Εξάλλου οι ηχογραφήσεις του έγιναν επί τούτου και υπό ειδικές συνθήκες, οπότε δεν είναι απαραίτητο να αντιστοιχούν πάντα σε αυτό που έψαλλε στις ακολουθίες. Να "φιλτράρει" κανείς τον Στανίτσα και τον Πρίγγο με βάση τον Ναυπλιώτη (ή, ακόμα χειρότερα, τον Εμμανουηλίδη με βάση τον Στανίτσα!) είναι μάλλον άτοπο. Στην καλύτερη περίπτωση δείχνει ένα γραμμικό τρόπο σκέψης που δε βρίσκει εύκολα εφαρμογή στη μουσική, στη χειρότερη δείχνει μια προσωπολατρεία τύπου Βουδούρη, ο οποίος κατέληγε να επιτίθεται με εμπάθεια σε όποιον δεν ήταν... Ναυπλιώτης.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#9
Το ότι κάτι είναι μερικές δεκαετίες παλαιότερο, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και "γνησιότερο". Ο Ναυπλιώτης μπορεί να έβαλε και κάποια προσωπικά στοιχεία, που δεν υιοθετήθηκαν από τους επομένους. Εξάλλου οι ηχογραφήσεις του έγιναν επί τούτου και υπό ειδικές συνθήκες, οπότε δεν είναι απαραίτητο να αντιστοιχούν πάντα σε αυτό που έψαλλε στις ακολουθίες. Να "φιλτράρει" κανείς τον Στανίτσα και τον Πρίγγο με βάση τον Ναυπλιώτη (ή, ακόμα χειρότερα, τον Εμμανουηλίδη με βάση τον Στανίτσα!) είναι μάλλον άτοπο. Στην καλύτερη περίπτωση δείχνει ένα γραμμικό τρόπο σκέψης που δε βρίσκει εύκολα εφαρμογή στη μουσική, στη χειρότερη δείχνει μια προσωπολατρεία τύπου Βουδούρη, ο οποίος κατέληγε να επιτίθεται με εμπάθεια σε όποιον δεν ήταν... Ναυπλιώτης.
Προτιμῶ τὶς ἠχογραφήσεις τοῦ Ναυπλιώτη μὲ ὅλα τὰ παραπάνω μειονεκτήματα, οἱ ὁποῖες ὄμως ἐξακολουθοῦν νὰ παραμένουν στοιχεία πρὸς μελέτη μὲ τὴν κατάλληλη μεθοδολογία καὶ τεχνολογικὰ ἐργαλεία. Ὅσο στημένες κι ἄν εἶναι ἀποδίδουν πράγματα ποὺ σήμερα δὲ συναντᾶς εὔκολα.

Καὶ μὴν μοῦ σχολιάζετε τὸν γραμμικὸ τρόπο, ὅταν στὴν μουσικολογία σήμερα ἐπιχειρεῖται ὁ ... ἀλματώδης τρόπος μὲ σκοπὸ νὰ γεφυρωθεῖ χάσμα πολλῶν αἰώνων στὴν ψαλτικὴ μὲ μόνο ἐφόδιο ὑποθέσεις ἐργασίας καὶ τὴν -πολλὲς φορὲς- στρατευμένη προσέγγιση αὐτῶν. Τουλάχιστον ὁ Ναυπλιώτης ἀποτελεῖ στοιχεῖο χειροπιαστὸ ποὺ μπορεῖ νὰ μελετηθεῖ καὶ ἀναλυθεῖ διεξοδικὰ.

Ὁ Βουδούρης τώρα ἦταν τέκνο τῆς ἐποχῆς του καὶ μὲ βάση αὐτὴν κρίνω κατὰ περίπτωση τὸ ἔργο του.
 
E

emakris

Guest
#10
Καὶ μὴν μοῦ σχολιάζετε τὸν γραμμικὸ τρόπο, ὅταν στὴν μουσικολογία σήμερα ἐπιχειρεῖται ὁ ... ἀλματώδης τρόπος μὲ σκοπὸ νὰ γεφυρωθεῖ χάσμα πολλῶν αἰώνων στὴν ψαλτικὴ μὲ μόνο ἐφόδιο ὑποθέσεις ἐργασίας καὶ τὴν -πολλὲς φορὲς- στρατευμένη προσέγγιση αὐτῶν.
Απαντώ με τα λόγια σας από εδώ:

Ὁ καθένας στὸ γνωστικὸ του ἀντικείμενο βλέπετε ....
:)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#11
Απαντώ με τα λόγια σας από εδώ:



:)
Μόνο ποὺ δεν βάλατε ὅλη τὴν παράθεση:
Σίγουρα θὰ καταλήξουμε, χωρὶς ἐάν. Ὁ καθένας στὸ γνωστικὸ του ἀντικείμενο βλέπετε ...
Διότι στὸ δικό μου γνωστικὸ ἀντικείμενο μετὰ ἀπὸ πολλὲς πολλὲς διατριβὲς ἑντὸς καὶ ἑκτὸς Ἑλλάδος ἔχουν σταθεροποιηθεῖ κάποια πράγματα κι ἔτσι μποροῦμε νὰ καταλήγουμε σὲ ἀπόψεις μὲ σχετικὴ -πάντα- σιγουριά, χωρὶς νὰ περιμένουμε ἁγιογράφους-θεολόγους-φιλοσόφους νὰ μᾶς ἀνοίξουν τὰ μάτια μὲ ποικίλες καὶ ξένες ἱδεοληψίες.
 
E

emakris

Guest
#12
Διότι στὸ δικό μου γνωστικὸ ἀντικείμενο μετὰ ἀπὸ πολλὲς πολλὲς διατριβὲς ἑντὸς καὶ ἑκτὸς Ἑλλάδος ἔχουν σταθεροποιηθεῖ κάποια πράγματα κι ἔτσι μποροῦμε νὰ καταλήγουμε σὲ ἀπόψεις μὲ σχετικὴ -πάντα- σιγουριά, χωρὶς νὰ περιμένουμε ἁγιογράφους-θεολόγους-φιλοσόφους νὰ μᾶς ἀνοίξουν τὰ μάτια μὲ ποικίλες καὶ ξένες ἱδεοληψίες.
Ε, τι να κάνουμε, εσείς είστε πιο προχωρημένοι...
(Βέβαια δεν ξέρω ποιο ακριβώς είναι το γνωστικό σας αντικείμενο, αλλά δεν πειράζει. Μου αρέσουν αυτοί οι σουρεαλιστικοί διάλογοι...)
 
#13
δείχνει μια προσωπολατρεία τύπου Βουδούρη, ο οποίος κατέληγε να επιτίθεται με εμπάθεια σε όποιον δεν ήταν... Ναυπλιώτης.
κ.Μακρή ποιον έχετε δάσκαλο στην βυζαντινή μουσική;
 
E

emakris

Guest
#15
Σημειώνω μόνο ότι είναι η δεύτερη φορά που δέχομαι προσωπική επίθεση, χωρίς να έχω προκαλέσει κανέναν. Αν η παρουσία μου και η (πάντα ευπρεπώς εκφραζόμενη) γνώμη μου ενοχλεί κάποιους, λυπάμαι πολύ. Είναι αποκλειστικά δικό τους πρόβλημα.
 
#16
Κατ' αρχήν, δε νομίζω ότι ο Νικόλαος εννοούσε κάτι αρνητικό. Απλώς έχει τον τρόπο του.

Ωστόσο, έχω μια γενική παρατήρηση που συνάγεται λιγότερο από νοούμενα και περισσότερο από υπονοούμενα.

Το φόρουμ έχει μια εγγενή δυσπιστία έως και απαξίωση απέναντι στην ακαδημαϊκή κοινότητα, εν μέρει δικαιολογημένα κι από την ανάλογα δύσπιστη έως και απαξιωτική στάση της ίδιας της ακαδημαϊκής κοινότητας απέναντί του.

Αφού ο κ. Μακρής αποδεδειγμένα αποτελεί μια λαμπρή εξαίρεση στο δεύτερο, είναι άδικο να εισπράττει το πρώτο.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#17
κ.Μακρή ποιον έχετε δάσκαλο στην βυζαντινή μουσική;
Εάν η συζήτηση ήταν περί ψαλμάτων, τότε η ερώτηση ίσως είχε θέση. Εφόσον όμως είναι περί απόψεων επί θεωρητικών ζητημάτων, είναι όλίγον άσχετη. Οι απόψεις αντικρούονται μόνο από άλλες απόψεις, ίσως ορθότερες.
 
#18
Για να κάνω την ερώτηση προφανώς θέλω να καταλήξω κάπου, εντός του συζητούμενου θέματος. Επομένως δεν μπορεί να θεωρηθεί άσχετη. Ας μου απαντήσει ο κ.Μακρής για να δείτε που θέλω να καταλήξω.
Που την είδατε την προσωπική επίθεση κ. Μακρή;Σας ρώτησα κάτι, δε σας έβρισα.Να ανακαλέσετε αμέσως
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#19

Ἡ παράδοση δὲν πέθανε, ἀλλὰ ἡ μελέτη τῶν Πρίγγου, Στανίτσα μὲ γνώμονα τὸν Ναυπλιώτη μόνο ὠφέλεια καὶ κάθαρση νεωτεριστικῶν στοιχείων μπορεῖ νὰ ἐπιφέρει. Φυσικὰ σὲ ὅσους τὸ ἐπιζητοῦν, ὅσοι δὲν τὸ ἐπιζητοῦν ...
Κι αν ο Έντισον είχε γεννηθεί 50 χρόνια αργότερο και δεν είχαμε ακούσματα του Ναυπλιώτη, ποιόν απ τους συνεχιστές θα λαμβάνατε σαν παραδοσιακό τον Πρίγγο , το Στανίτσα, τον Παναγιωτίδη; με ποια κριτήρια;
Έσωσε ο Εντισον την παράδοση; Μη τρελαθούμε. Να τον κάνουμε άγιο να κρατά γραμμόφωνο αντί περγαμηνής.:eek:
 
E

emakris

Guest
#20
Που την είδατε την προσωπική επίθεση κ. Μακρή;Σας ρώτησα κάτι, δε σας έβρισα.Να ανακαλέσετε αμέσως
Πολύ ευχαρίστως ανακαλώ. Απλώς, δεν καταλαβαίνω πώς συνδέεται η προσωπολατρεία, την οποία απέδωσα στον Βουδούρη (πιθανόν και εσφαλμένα, άποψή μου είναι) με το ποιοι είναι οι δικοί μου δάσκαλοι. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θεωρώ δασκάλους μου. Με κάποιους μπορεί να συνέψαλα, με άλλους να συζήτησα εκτενώς, σε κάποιους να μαθήτευσα και άλλους απλώς να τους θαύμασα. Δεν πρόκειται να κάνω προσωπική εξομολόγηση. Για μένα το θέμα τελειώνει εδώ.
 
Status
Not open for further replies.
Top