Προς τον Αγαπητό κ. Γιαννόπουλο:
Γράφετε: "αφού αγνοούνται άνθρωποι σοβαροί που εργάστηκαν χρόνια με το υλικό και παρουσίασαν σημαντικές εργασίες, όπως ο προγράψας εδώ το μήνυμα ARGITAN". Επειδή είμαι....άρχαριος....επι των μελετών, θα μπορούσατε να με παραπέμψετε στις εργασίες που αναφέρετε επι του θέματος; Το ψευδόνυμο ΑΡΓΙΤΑΝ, ανταποκρίνεται σε ονοματεπώνυμο; διοτι δεν φαντάζομαι σοβαρή μελέτη δημοσιευμένη σε σοβαρά περιοδικά και επιθεωρήσεις να υπογράφεται....ΑΡΓΙΤΑΝ. Όπως σείς υπογράφετε με το όνομά σας τις βαθυστόχαστές σας εργασίες (σας επαινώ, δεν σας μειώνω), ποιός είναι ο κ. ΑΡΓΙΤΑΝ;
Γράφετε: "αλήθεια, γιατί τότε δεν έπραξε τα όμοια με το έργο του Αποστόλου Κώνστα". Ίσως διοτι η μέθοδος του Κώνστα ήδη ήταν γνωστή και ήδη είχε απορρηφθεί. Επίσης, δεν ήταν μεταφραστική, αλλα εξηγητική επι γνωστών συστημάτων της εποχής.
Γράφετε: "Τα υπόλοιπα (ξαναλέω: γνωστά και δημοσιευμένα) θα τα υπομνηματίσει και παρουσιάσει μια μελλοντική εισήγηση, όποιου ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα." Εφ όσον αναφέρεστε σε "γνωστά και δημοσιευμένα", γιατί μιλάτε για το μέλλον (ΘΑ τα υπομνηματιστεί, ΘΑ τα παρουσιάσει, ΘΑ ασχοληθεί); Ή είναι "γνωστά και δημοσιευμένα", ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "γνωστά και δημοσιευμένα"! .
Εαν είναι "γνωστά και δημοσιευμένα", παρακαλώ να παραθέσετε αυτά τα έργα και τις μελέτες για τους......μη μυημένους......αρχάριους.
Τέλος, γράφετε: "τότε ας αναμείνουμε να ερευνηθεί και η Πέργαμος". Αγαπητέ μου κ. Γιαννόπουλε, ξέρετε με πόσα ευρώπια χρηματοδοτήθηκε το έργο που λέγεται ΠΕΡΓΑΜΟΣ; Ξέρετε ποιό ήταν το κρητήριο για την χρηματοδότηση; Σείς ακομα μιλάτε για.....την έρευνα της Περγάμου; Δηλαδή, όλα αυτά τα ευρώπια, τελικά τi υποστίρηξαν αν όχι την.....έρευνα και την ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ (και ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ) της πολυπάθητης Περγάμου; Έχει και η Πέργαμος κάποια σχέση με το θέμα που μας.....ενώνει στην συγκεκριμένη θεματική ένωση που.....ενοχλεί μερικούς.
Προς τον λίαν αγαπητό κ. ΑΡΓΙΤΑΝ: Δεν σπιλώνεται η προσφορά του Ψάχου στην Βυζαντινή Μουισκή, διοτι ως γνωστό, χωρίς τον Ψάχο, σήμερα ίσως να τραγουδούσαμε Μπελ Κάντο στις εκκλησίες. Η συμβολή του Ψάχου είναι τεράστια και του οφείλουμε τον σεβασμό που του ανήκει. Ο Ψάχος, όμως, δεν ήταν ημίθεος. Ήταν άνθρωπος με ανθρώπινα αισθήματα, ακόμα και ανθρώπινες αδυναμίες, και......φιλοδοξίες. Στεκόμαστε στο συγκεκριμένο θέμα (ας είπουμε υπόθεση εργασίας) πως ο Ψάχος κράτησε για τον εαυτόν του, και για λόγους που μόνο ο ίδιος γνώριζε, την περιβόητη Κλείδα (ή όπως αλλιώς θέλετε να ονομάσετε το συγκεκριμένο έργο του Κηλτζανίδου). Γιατί θα ήθελε να κρατήσει σιωπή για την κατοχή του έργου; Ύπόθεση εργασίας 2: Για μελλοντικό έργο που θα το υπέγραφε ως δική του εφεύρεση.
Δεν προσέξατε τι γράφει ο γιός του Καμαράδου για την αρχική σχέση Νηλέα με τον νεαρό τότε Ψάχο και την σχεδόν τυφλή εμπιστοσύνη που του παρείχε. Αυτές οι μαρτυρίες τεκμηριώνωνται και απο άλλους της εποχής εκείνης (αναφέρω Σύρκα μόνο χάρην της ιστορίας, και Σύρκα που ήταν στα 60 τότε, και όχι στα.....104). Υπόθεση εργασίας 3: Μήπως η τυφλή εμπιστοσύνη του Νηλέα στον Ψάχο κατάληξε στο "μην ανισυχείς Δάσκαλε, θα στείλω εγώ το βιβλίο στην Μαριούπολη"......."Άχ Δάσκαλε, δεν έφθασε το βιβλίο στο τυπογραφείο. Ώ τι συμφωρά!". Υπόθεση εργασίας 4: Η βίβλος δεν εστάλη στην Μαριούπολη αλλα έμεινε κρυμμένη κάπου στην οικία Ψάχου.
Γράφετε: "Τώρα το ότι δεν λαβάνεται υπ' όψιν η γνώμη και η πληροφορία ανθρώπου που έχει ασχοληθεί,ανιδιοτελώς,για χρόνια με τη βιβλιοθήκη του Κ.Ψάχου,οπότε είναι σε θέση να γνωρίζει κάτι παραπάνω,τί να πώ". Επειδή είμαι....αρχάριος.....ποιό είναι το πρόσωπο στο οποίο αναφέρεσθε αγαπητέ μου κ. ΑΡΓΙΤΑΝ;
Γράφετε: "Όντως η εισήγηση του κ.Πανάγου δεν μας φώτισε περισσότερο.Απ' εναντίας μας έδωσε λιγότερα". Με εκπλήσσει η επιστημονική σας σκέψη! Ο κ. Πανάγου όχι μόνο ΠΡΟΣΘΕΣΕ καινούργια στοιχεία στα γνωστά, αλλά ΦΩΤΗΣΕ και μερικά σκοτεινά σημεία, που ίσως κάποιοι θέλουν να μείνουν σκοτεινά διοτι εντώς του σκότους μαγειρεύονται και.....διατριβές και εφευρέσεις. Μερικά απο αυτά, το αγγλικό λεξιλόγιο τα παρουσιάζει με τον, όχι και τόσο εγκωμιαστικό όρο, plagiarism.
ΝΓ