haris1963
παλαιότατο μέλος
Για να επιστρέψουμε στο θέμα, παραπέμπω σε παλαιότερη ανάρτηση σε θέμα που αργότερα κλειδώθηκε, όπου ο φιλόλογος και ερευνητής Μ. Χατζηγιακουμής, είχε εκφραστεί παρομοίως για τις χορωδίες της γνωστής σχολής, σε σχέση με τους αγιορείτες (και γενικώς τα παραδεδομένα στην ψαλτική). Διαβάστε και άλλα μηνύματα στο θέμα εκείνο, είναι επίκαιρα και στις τωρινές συζητήσεις.
Το κοινό σημείο είναι, πως όποτε γίνει έστω και απόλυτα μουσικολογική κριτική στους ανωτέρω, κάποιοι σπεύδουν να ομιλήσουν περί εμπάθειας, ζήλειας κλπ. Χώρια που διαστρεβλώνουν συστηματικά οποιαδήποτε τοποθέτηση, έχει να κάνει με το "ύφος", τη "συγγένεια με αγιορείτικο τρόπο ψαλσίματος", τα "παραδοσιακά ή όχι στοιχεία στα διαστήματα, τις αναλύσεις,, το ρυθμό" των εκπροσώπων της "γνωστής σχολής", χαρακτηρίζοντάς την κατηγορία, απέχθεια, άρνηση στην αισθητική προσέγγιση κλπ.
Όλα τα ανωτέρω, δε νομίζω πως βοηθούν το διάλογο, ο οποίος είναι απαραίτητος και αναγκαίος σε ένα φόρουμ σαν το δικό μας. Αλλιώς, τι νομίζουν κάποιοι; πως θα γράφουν, ό,τι θέλουν χωρίς αντίλογο;
χς
Το κοινό σημείο είναι, πως όποτε γίνει έστω και απόλυτα μουσικολογική κριτική στους ανωτέρω, κάποιοι σπεύδουν να ομιλήσουν περί εμπάθειας, ζήλειας κλπ. Χώρια που διαστρεβλώνουν συστηματικά οποιαδήποτε τοποθέτηση, έχει να κάνει με το "ύφος", τη "συγγένεια με αγιορείτικο τρόπο ψαλσίματος", τα "παραδοσιακά ή όχι στοιχεία στα διαστήματα, τις αναλύσεις,, το ρυθμό" των εκπροσώπων της "γνωστής σχολής", χαρακτηρίζοντάς την κατηγορία, απέχθεια, άρνηση στην αισθητική προσέγγιση κλπ.
Όλα τα ανωτέρω, δε νομίζω πως βοηθούν το διάλογο, ο οποίος είναι απαραίτητος και αναγκαίος σε ένα φόρουμ σαν το δικό μας. Αλλιώς, τι νομίζουν κάποιοι; πως θα γράφουν, ό,τι θέλουν χωρίς αντίλογο;
χς
Last edited: