tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Έχω κατά καιρούς παρατηρήσει από χορωδιακές εκτελέσεις κάποιων ύμνων αλλά και μονωδιακές, την τάση να αλλάζει το ισοκράτημα στον φθόγγο Κε, κυρίως όταν πρόκειται το μέλος να φτάσει στην οξύτητα του άνω Πα. Επισυνάπτω μία σελίδα από το Αναστασιματάριο του Ιωάννου με το γνωστό "Πως μη θαυμάσωμεν" που περιέχει τέτοιες φράσεις.
Θεωρείτε ορθή την επιλογή αυτή; Φυσικά, δεν αναφέρομαι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει πρώτος ήχος πάνω από τον Κε με την είσοδο φθοράς, αναφέρομαι στην περίπτωση όπου έχουμε καθαρό Τρίτο ήχο, όπως το παράδειγμα. Έχω και ηχητικά παραδείγματα υπόψη μου, αλλά θα προτιμήσω να μην τα αναφέρω για ευνόητους λόγους.
Θεωρείτε ορθή την επιλογή αυτή; Φυσικά, δεν αναφέρομαι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει πρώτος ήχος πάνω από τον Κε με την είσοδο φθοράς, αναφέρομαι στην περίπτωση όπου έχουμε καθαρό Τρίτο ήχο, όπως το παράδειγμα. Έχω και ηχητικά παραδείγματα υπόψη μου, αλλά θα προτιμήσω να μην τα αναφέρω για ευνόητους λόγους.
Last edited: