Και ο κ. Κωνσταντίνος Μαφίδης, ακριβώς ίδια περίπτωση με τον Παναγιωτίδη! Το ύφος του, όμως, απέχει από των Πατριαρχικών.
«Φερέφωνο» είναι το κοινώς λεγόμενο «παπαγαλάκι», λέξη μειωτική που δηλώνει άτομο χειραγωγούμενο. δεν πιστεύω να χρησιμοποιόταν για οποιοδήποτε ψάλτη!
Εκτός αυτού, αν θέλετε να κάνουμε διάλογο επί της ουσίας, άλλο το ύφος των Θεσσαλονικέων, που χαρακτηρίζεται από έντονο τονισμό της κάθε νότας, ενίοτε, αν και σε περιορισμένο βαθμο, από προσμίξεις με ευρωπαϊκά στοιχεία, από ελευθερία στο χρόνο (όχι σε όλους), κάποιες φορές από έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας, κι άλλο το αμειγές πατριαρχικό, με τον απόλυτο χρόνο-ρολόι, με τη διαρκή ζωντάνια, ίσως τη συντομότερη χρονική αγωγή σε κάποια μέλη, τον τονισμό κατά θέσεις, σε αντιδιαστολή με τον τονισμό της κάθε νότας, κλπ.
Επειδή ανακύπτουν μεγάλοι διάλογοι και ποτέ δε θα συμφωνήσουμε, όχι μεταξύ μας αλλά και μια μεγάλη μερίδα των μελών, πιστεύω πως δεν θα πρέπει να γίνει η κατάταξη αυτή.
Η λέξη "φερέφωνο" χρησιμοποιούνταν επαινετικότατα για το γλυκύτατο Ανεστιάδη, ευγενικέ φίλε.
-Έντονος τονισμός της κάθε νότας κι όχι κατά θέσεις; Μόνον ένας από τους 4 το εφήρμοσε κι όχι πάντα. Ο Ιάκωβος από την άλλη τονίζει μόνον θέσεις;
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας; Πάλι μεμονωμένες κακές στιγμές ενός...
-Συντομότερη χρονική αγωγή και χρόνος-ρολόι; Τι έχετε να πείτε για τους ODEON ύμνους του Ναυπλιώτη με το χαλαρό χρόνο και για την αργότητα όλων σχεδόν των εγγραφών του; Το έκανε για να μην παέι χαμένο το κερί όπως έχει πει κάποιος;
-Ευρωπαϊκά μέλη; Τι λέτε για τα ματζοράκια και μινοράκια επί δίσκων Ναυπλιώτου;
.Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο"; Τον Παναγιωτίδη, αιωνία του η μνήμη
-Ο Ιάκωβος τονίζει μόνο θέσεις, ακόμη και στα παπαδικά του μέλη. Ένταση έχει σε όλες τις νότες, αλλά είναι ευδιάκριτες οι μουσικές θέσεις από τον τονισμό τους. Έχω δύο στο μυαλό μου που δεν τους έχω ακούσει να ψάλλουν με θέσεις, αλλά με έντονο τονισμό κάθε νότας. Ας μην παραβλέψουμε και το τρόπο που ψάλλει συνήθως η χορωδία του Δαμασκηνού, χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του τρόπου του ψάλλειν.Η λέξη "φερέφωνο" χρησιμοποιούνταν επαινετικότατα για το γλυκύτατο Ανεστιάδη, ευγενικέ φίλε.
-Έντονος τονισμός της κάθε νότας κι όχι κατά θέσεις; Μόνον ένας από τους 4 το εφήρμοσε κι όχι πάντα. Ο Ιάκωβος από την άλλη τονίζει μόνον θέσεις;
-Έλλειψη νεύρου και ζωντάνιας; Πάλι μεμονωμένες κακές στιγμές ενός...
-Συντομότερη χρονική αγωγή και χρόνος-ρολόι; Τι έχετε να πείτε για τους ODEON ύμνους του Ναυπλιώτη με το χαλαρό χρόνο και για την αργότητα όλων σχεδόν των εγγραφών του; Το έκανε για να μην παέι χαμένο το κερί όπως έχει πει κάποιος;
-Ευρωπαϊκά μέλη; Τι λέτε για τα ματζοράκια και μινοράκια επί δίσκων Ναυπλιώτου;
Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο"; Τον Παναγιωτίδη, αιωνία του η μνήμη.
Τον Σάββα Αβραμίδη, αιωνία του η μνήμη.Ποιόν αποκαλούσαν "μικρό Ιάκωβο";
Μάλιστα έχω ακούσει πως ο ίδιος ο Πρίγγος είπε για τον Καραμάνη «όλα μου τα έκλεψε αυτός». Αυτό γιατί κατέγραψε αναλύσεις. Χρειαζόταν να γίνει αυτό, από τη στιγμή που άρχισε να νοθεύεται το εκκλησιαστικό μέλος με θύραθεν στοιχεία. Το ύφος το καταγράφει αρκετά πιστά. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία για τα οποία κουβεντιάζουμε.Ο Καραμάνης "έκλεψε" τις αναλύσεις, έλξεις, μυστικά κι όλη την ουσία του Πριγγικού ύφους και τα αποτύπωσε πιστότερα από όλους έστω κι αν παρεμβαίνει στη σύνθεση των ίδιων των μελών (άλλωστε όλοι οι συνεχιστές δε μιμήθηκαν στείρα το συνθετικό-μετροφωνικό γράμμα των προκατόχων τους αλλά του πρόσθεσαν τις εμπνεύσεις τους κι αλοίμονο αν δε γινόταν πάντοτε αυτό παρά τις αποτυχίες).
Μάλιστα έχω ακούσει πως ο ίδιος ο Πρίγγος είπε για τον Καραμάνη «όλα μου τα έκλεψε αυτός».
Κ ο Πρίγγος απεκλήθη κάποτε κιουτσούκ Ιάκωβος από Τούρκους σύμφωνα με διηγήσεις που αναφέρει νομίζω ο άγιος Πέργης στο Εκ Φαναρίου Β.
Δ.
Θα συνεχίσω άλλη μέρα με επιχειρήματα.
Μια μόνο λέξη για σήμερα. Τα (μουσικά) αμαρτήματα πολλά σε Βασιλεύουσα και Συμβασιλεύουσα.
Η ουσία όμως του (σύγχρονου) Πατριαρχικού ύφους από ποιούς συνεχίζεται;
Πααρακολυθώ την συζήτηση με μεγάλο ενδιαφέρον και έχω να κάνω μία πρόταση: Να δημιουργηθεί μία νέα κατηγορία στις ηχογραφήσεις που να έχει να κάνει με τους μεγαλύτερους,γνωστότερους ή αν θέλετε σημαντικότερους μαθητές των μεγάλων πατριαρχικών ψαλτών, ως συνεχιστές της πατριαρχικής παράδοσης όπως αυτοί την διδάχτηκαν. τί λέτε;Μια Η ουσία όμως του (σύγχρονου) Πατριαρχικού ύφους από ποιούς συνεχίζεται;