Η ευθύνη και ο ρόλος των Ιεροψαλτών κατά την τέλεση ακολουθιών, με συμμετοχή αιρετικών.

Status
Not open for further replies.
#21
Με ρητά δεν μπορεί να γίνει συζήτηση, και μάλιστα ενός τόσο σοβαρού θέματος. Μετά θα παρουσιάσει κάποιος άλλη μια λίστα με άλλες παραπομπές με λεγόμενα άλλων πατέρων που δεν υποστηρίζουν τα πρώτα και σε λίγο θα καταντήσουμε να αλληλοεκτοξεύουμε ρητά ο ένας εναντίον του άλλου. (Κι αυτό το ...σπορ συνηθίζεται πολύ). Είναι όμως πολύ πιθανόν ότι σε όλα αυτά τα υποκατάστατα συζητήσεων να μας διαφεύγει η εσωτερική λογική και το πνεύμα, των λεγομένων των αγίων, ξεκομμένα μάλιστα καθώς είναι από το ιστορικό τους πλαίσιο και τα συμφραζόμενα. Βέβαια υπάρχουν κι αυτοί που τα λόγια των πατέρων τα αντιμετωπίζουν ως συνταγή προς ασθενείς, όπου για την κάθε πάθηση υπάρχει η κατάλληλη συνταγή (=απόφθεγμα) που αυτομάτως λύνει κάθε πρόβλημα (και προβληματισμό). Με τέτοιους ανθρώπους όμως δεν έχει νόημα και η οποιαδήποτε συζήτηση.
Πολὺ εὐχαρίστως νὰ γίνει μὶα τέτοια συζήτηση. Καὶ νὰ διερευνηθοῦν ὅλες οἱ παράμετροι, ἔτσι ὦστε νὰ σταματῆσει ἐπιτέλους αὐτὴ ἡ προπαγάνδα καὶ ἡ πλύση ἐγκεφάλου ποὺ καλὰ κρατεῖ καὶ ἔχει ξεκινήσει ἀπὸ τὸ 1430 ἐπίσημα (βλέπε Φερράρα-Φλωρεντία), ἀλλὰ καὶ ἀκόμη πιὸ πρίν βλέπε Ψευδο-Σύνοδο Λυῶνος 1274.
Ἀπὸ ἄποψη ἐρευνητικὴ θὰ εἶχε πολὺ μεγάλο ἐνδιαφέρον νὰ μᾶς ποῦν ποιὸς Πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας, λέει ὅτι ὁ Παπισμός δὲν εἶναι αἱρεσις, ἀλλὰ καὶ ὅτι ἡ συμπροσευχὴ μὲ αὐτοῦς δὲν εἶναι πράξις κολάσιμος!
Σὲ λίγο θὰ ἀκούσουμε ὅτι καὶ οἱ σφαγιασθέντες ἐπὶ, καὶ ἀπὸ, τὸν τότε Πατριάρχη Νέας Ρῶμης Ἰωάννη Βέκκο, ἧταν «Ζηλωτές» (μὲ τὴν ἀρνητικὴ ἔννοια ποὺ ἔχουν προσδῶσει στὸν ὅρο), καὶ φονταμεταλιστὲς!
Λένε ὅτι τὸ θέμα εἶναι ἄσχετο μὲ τὴν θεματολογία τοῦ Φόρουμ.
Θὰ ρωτήσω:
Ἡ Ψαλτικὴ εἶναι ἄσχετη μὲ τὴν Θεολογία;
Ἐὰν ναὶ, τότε νὰ βγεῖ ἀπὸ τοῦς Ναοῦς καὶ νὰ περιορισθεῖ σὲ συναυλιακὰ κέντρα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#22
Πολὺ εὐχαρίστως νὰ γίνει μὶα τέτοια συζήτηση. ...
Μα δεν μπορεί να γίνει εδώ μέσα αυτή η συζήτηση. (Αυτή που εννοείς εσύ). Ούτε ο χώρος είναι επαρκής, ούτε η θεολογική κατάρτιση υπάρχει από πολλούς, ούτε η πιο σημαντική αγιότητα βίου είναι εξασφαλισμένη για να μπορεί να θεολογεί κάποιος απλανώς και όχι κατά το δοκούν. Η άλλη συζήτηση, του πως αντιμετωπίζουμε προσωπικά τέτοιες καταστάσεις, ίσως θα μπορούσε να γίνει αρκεί να υπάρχει αυτοσυγκράτηση, που συχνά δεν υπάρχει σε πολύ απλούστερα ζητήματα. Εκεί όμως και το διακύβευμα είναι μικρότερο. Όπως όμως είπα και πιο πάνω, το ζήτημα αυτό
.... κάπου αλλού και μάλιστα από κοντά, πρέπει οπωσδήποτε να συζητηθεί.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#23
Προς το παρόν δεν κλείνω και δεν αποσύρω το θέμα.

Ωστόσο εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι εκτός θεματολογίας του φόρουμ και το πρόβλημα συμμετοχής αιρετικών, σχισματικών κλπ. "κακοποιών" στοιχείων :D σε ορθόδοξες ακολουθίες δεν λύνεται μέσω της εδώ συζητήσεως- όσες χιλιάδες σελίδων και να γραφτούν είμαι βέβαιος ότι στην επόμενη θρονική εορτή κάποιου από τα πρεσβυγενή πατριαρχεία θα δούμε ό,τι είδαμε και τα παρελθόντα έτη. Για μας είναι εύκολο να δογματίζουμε, αλλά πρέπει να μπούμε και στη θέση των άλλων! Ανέφερα κάποια πρακτικά θέματα από την εμπειρία μου στην Αγγλία όπου η Αγγλικανική Εκκλησία (ένα παράδοξο "αμάλγαμα" προτεσταντισμού και παπισμού) ήταν και είναι αρωγός των Ορθοδόξων σε πρακτικά ζητήματα π.χ. εξεύρεσης στέγης. Θα είχε ενδιαφέρον η εμπειρία κάποιου μέλους που υπηρετεί σε ενορία εντός των ορίων της οποίας υπάρχει κοινότητα Αρμενίων ή Ρωμαιοκαθολικών για το τι σχέσεις έχουν.

Υ.Γ. Όσο για τη διδασκαλία της ψαλτικής σε μη Ορθοδόξους που αναφέρθηκε προηγουμένως δεν βρίσκω κάτι μεμπτό-το θεωρώ όπως και τη διδασκαλία ελληνικών ή χημείας ή κάποιου μουσικού οργάνου. Για να ευθυμήσουμε και λίγο να πω το εξής : Εγώ είχα προ καιρού έναν υποψήφιο Μελχίτη (Αραβόφωνο Ουνίτη) αλλά ο ωδειακός τρόπος διδασκαλίας μου ("μα δεν ακούς το πιάνο παιδί μου;!") τον απώθησε και ησυχάσαμε και οι δύο! :D
Ηθικόν δίδαγμα: Πίστη στο ωδειακόν ιδεώδες! :p:D
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#24
Εἶναι νωρὶς ἀκόμη κ. Συντονιστά.

Ετοίμαζε τὸ λουκέτο σύ, γιατὶ ὅσο θὰ περνάει ἡ μέρα τὰ καζάνια θὰ βράζουν καὶ χύνονται ...

Στιφάδο μὲ βλέπω μαζὶ μὲ τὸν ... ἐνωτικὸ αὐτοκράτορα Κωνσταντίνο ΙΑ΄ Παλαιολόγο, ναὶ αὐτὸν τῆς Ἁλώσεως ...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#25
Δεν ξερω αν σας λεει κατι,το εξης περιστατικο:

Στο γαμο της αδελφης μου,ειχε παρεβρεθει ενας φιλος του πατερα του γαμπρου μου,ο οποιος ηταν μουσουλμανος...Βεβαιως και μπηκε στον Ναο,απεδωσε τιμη στις εικονες και παρακολουθησε ολο το μυστηριο του γαμου,παρουσια και του Μητροπολιτη μας.....

Θα μου πειτε,ψιλοασχετο με την ψαλτικη,σχετικο ισως με την προσευχη...

''...Στην Ι.Μ. Κωνσταμονίτου υπάρχει επιγραφή που λέει πως δεν επιτρέπεται ούτε να τρώνε στην τράπεζα μαζί με εμάς για να μη συμμετέχουν στην προσευχή...''
Συγγνωμη,αλλα,δεν συμφωνω...Χολερα εχουν οι ανθρωποι;

''....Από την άλλη στην Ι. Μ. Σίμωνος Πέτρας μπαίνουν σε θέση τιμητική απ' όπου μπορούν να παρακολουθούν τη λατρεία. Δεν έτυχε ποτέ να δω πουθενά βεβαίως συμμετοχή, έστω και με απαγγελία της Κυριακής προσευχής, που έχω ακούσει ότι γίνεται αλλού.
Λένε πάντως ότι ως αποτέλεσμα της ποιμαντικής αυτής τους πρακτικής πολλοί από τους Ευρωπαίους πατέρες πήραν αφορμή να γνωρίσουν την Ορθοδοξία (και είναι πολλοί από διάφορες χώρες)....''

Ισως,πιο ενδοιαμεση και διπλωματικη λυση...
 
#26
Προς το παρόν δεν κλείνω και δεν αποσύρω το θέμα.
Υ.Γ. Όσο για τη διδασκαλία της ψαλτικής σε μη Ορθοδόξους που αναφέρθηκε προηγουμένως δεν βρίσκω κάτι μεμπτό-το θεωρώ όπως και τη διδασκαλία ελληνικών ή χημείας ή κάποιου μουσικού οργάνου.
Εδώ πρόκειται κ. Παναγιώτη, για την Ουνία. Όλες οι Μητροπόλεις, όλα τα Πατριαρχεία, θεωρούν την Ουνία σαν το μεγαλύτερο αγκάθι στις σχέσεις με την παπική εκκλησία. Οι εγκληματικές της ενέργειες στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλόκ, οι καταστροφικές και υποχθόνιες στρατηγικές της, που καταγγέλθηκαν από τα Πατριαρχεία Ρωσίας, Σερβίας, Βουλγαρίας κτλ., από Εκκλησία Ελλάδος, Αλβανίας, κτλ. έχουν επισημανθεί και στον ίδιο τον Πάπα, που υποσχέθηκε πολλές φορές την κατάργησή της. "Ο Δούρειος ίππος του παπισμού, υποχθονίως κατεργάζεται την άλωση της Ορθοδοξίας", όπως λέγει καθηγητής Θεολογίας του ΑΠΘ., και μεις να τους μαθαίνουμε μουσικά; Γιατί; Για να τα χρησιμοποιήσουν κι αυτά στην προπαγάνδα τους; Ἐχουν αντιγράψει τα μυστήριά μας, την ενδυμασία των ιερέων, τις αρχιτεκτονική και αγιογραφία των χωρών που δρουν, τώρα και τη μουσική; Και μάλιστα από Ορθόδοξο ψάλτη;
Είμαστε ίδιοι, λένε. Μόνο αντί να μνημονεύεται τον Πατριάρχη σας, μνημονεύστε τον Πάπα.

Δεν ξέρω κ. Παναγιώτη, αλλά μη βλέπετε εδώ. Οι χώρες που προανέφερα, υποφέρουν από αυτήν την αίρεση. Δε νομίζω ότι πρόκειται για διδασκαλία ελληνικών ή χημείας ή κάποιου μουσικού οργάνου.
 
#27
Δεν ξερω αν σας λεει κατι,το εξης περιστατικο:


''...Στην Ι.Μ. Κωνσταμονίτου υπάρχει επιγραφή που λέει πως δεν επιτρέπεται ούτε να τρώνε στην τράπεζα μαζί με εμάς για να μη συμμετέχουν στην προσευχή...''
Συγγνωμη,αλλα,δεν συμφωνω...Χολερα εχουν οι ανθρωποι;
Πιστεύετε από απέχθεια το κάνουμε αυτό στο μοναστήρι μας; Σας προτρέπω να βρείτε από που πηγάζει αυτήν η εντολή, και πότε καταργήθηκε στις άλλες Μονές. Όχι σε όλες ακόμη. Φαίνεται πως οι παλιοί πατέρες που γράψαν αυτόν τον κανόνα, δε θα χαν αγάπη. Ενώ εμείς που αγαπάμε αδελφέ μου, καταντήσαμε με τους εναγκαλισμούς, τις "ερωτοτροπίες" και τις αποδοχές, και να θέλουν ακόμα να μετανοήσουν οι εκτός Ορθοδοξίας άνθρωποι, να μη καταλαβαίνουν το σφάλμα τους.
 
Last edited:

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#28
Εδώ πρόκειται κ. Παναγιώτη, για την Ουνία. Όλες οι Μητροπόλεις, όλα τα Πατριαρχεία, θεωρούν την Ουνία σαν το μεγαλύτερο αγκάθι στις σχέσεις με την παπική εκκλησία. Οι εγκληματικές της ενέργειες στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλόκ, οι καταστροφικές και υποχθόνιες στρατηγικές της, που καταγγέλθηκαν από τα Πατριαρχεία Ρωσίας, Σερβίας, Βουλγαρίας κτλ., από Εκκλησία Ελλάδος, Αλβανίας, κτλ. έχουν επισημανθεί και στον ίδιο τον Πάπα, που υποσχέθηκε πολλές φορές την κατάργησή της. "Ο Δούρειος ίππος του παπισμού, υποχθονίως κατεργάζεται την άλωση της Ορθοδοξίας", όπως λέγει καθηγητής Θεολογίας του ΑΠΘ., και μεις να τους μαθαίνουμε μουσικά; Γιατί; Για να τα χρησιμοποιήσουν κι αυτά στην προπαγάνδα τους; Ἐχουν αντιγράψει τα μυστήριά μας, την ενδυμασία των ιερέων, τις αρχιτεκτονική και αγιογραφία των χωρών που δρουν, τώρα και τη μουσική; Και μάλιστα από Ορθόδοξο ψάλτη;
Είμαστε ίδιοι, λένε. Μόνο αντί να μνημονεύεται τον Πατριάρχη σας, μνημονεύστε τον Πάπα.

Δεν ξέρω κ. Παναγιώτη, αλλά μη βλέπετε εδώ. Οι χώρες που προανέφερα, υποφέρουν από αυτήν την αίρεση. Δε νομίζω ότι πρόκειται για διδασκαλία ελληνικών ή χημείας ή κάποιου μουσικού οργάνου.
Μα γνωρίζω τι είναι η Ουνία. Όπως γνωρίζω επίσης ότι αρκετοί Ουνίτες φοιτούν σε ωδεία κλπ διδασκαλεία, ότι τα μουσικά βιβλία πωλούνται ελεύθερα, ότι τα βιντεάκια στο διαδίκτυο μπορούν να τα βλέπουν όλοι... Τι να κάνω εγώ για αυτό; Δεν πρέπει επίσης να ξεχνούμε ότι στον 21ο αιώνα έχουμε πολύ περισσότερη επικοινωνία με μη ορθοδόξους από ότι παλαιότερα: π.χ. τόσο εγώ όσο και άλλα μέλη του φόρουμ εργαζόμαστε σε πολυεθνικές εταιρείες με προϊσταμένους μη Έλληνες κλπ.

Και μια και έθιξα τα εργασιακά, να αναφέρω το εξής: Στην Ρ/Κ εκκλησία υπάρχουν οι λεγόμενες "υποχρεωτικές εορτές" (δηλ. ημέρα υποχρεωτικού εκκλησιασμού, έστω και εάν είναι καθημερινή). Όταν ζούσα στην Αγγλία ο Ρ/Κ καθηγητής μου (που είχα πάει και στην κηδεία της μητέρας του!) όταν του είπα ότι "σήμερα του Ευαγγελισμού είναι υποχρεωτική εορτή και οφείλω να εκκλησιαστώ" μου έδωσε άδεια. Εδώ στην ευσεβεστάτη χώρα που διαβιούμε έχω άσχημες εμπειρίες-για να ψάλλω στην πανήγυρη ναού που υπηρετούσα παλαιότερα αναγκάστηκα να πάρω άδεια γιατρού! :eek:
 
#29


Υ.Γ.Ἐπίσης, θὰ ἤθελα νὰ τονίσω ὅτι, οὖτε καζάνια βράζουν καὶ χύνονται οὖτε τίποτε παρεμφερες. Τουλάχιστον ἀπὸ τὴ μεριὰ τὴ δικιὰ μου.
Ἀλλὰ ὅταν ὁμιλοῦμε περὶ ἑνὸς τόσου σημαντικοῦ θέματος θὰ πρέπει νὰ προσέχουμε τὶ λέμε, ἀλλὰ καὶ αὐτὸ ποὺ λέμε θὰ πρέπει νὰ τὸ τεκμηριώνουμε.
Ἀπαγορεύεται αὐστηρα ἡ ρίψις φονταμενταλίστικων κορόνων! Μόνον ἐπιστημονικὴ συζήτηση δύναται νὰ γίνει. (Ποὺ δὲν θὰ γίνει, τουλάχιστον ἐδῶ).
Δυστυχῷς μὶα ἀπὸ τὶς πολλὲς νόσους τῆς ἐποχῆς μᾶς εἶναι καὶ ἡ σύγχυση τῶς ἐννοιῶν ποὺ δίνουμε στοῦς ὅρους. Γι'αὐτὸ καὶ «ἁρχὴ σοφίας ὀνομάτων ἐπίσκεψις», κατὰ τὸν Ἀντισθένη.
Ἄλλο σχίσμα ἄλλο αἵρεσις. Οἱ Πατέρες τὰ διακρίνουν ὁξύτατα.
Παράλληλα, δὲν μποροῦμε νὰ λέμε ὅτι ἄλλα λέει ἕνας Πατέρας, καὶ ἄλλα λέει ἕνας ἄλλος! Καθῶς ὑπάρχει τὸ consensus patrum.
Τέλος πάντων, ὅσον ἀφορὰ τὸ θέμα γιὰ τὰ χωρία θὰ ἀναφέρω τὸ ἐξῆς τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορεῖτου:
«Ὅτι δὲ οἱ Λατίνοι εἶναι αἱρετικοὶ, δὲν εἶναι καμμία χρεία ἐπὶ του παρόντος νὰ κάμνωμεν καμμίαν ἀπόδειξιν». («Ἱερὸν Πηδάλιον» σελ.55)
 

BYZANTINISTAS

Νέο μέλος
#30
Αξιότιμο και φιλόμουσο κοινό του ψαλτολογίου χαίρετε.

Αφού αιτηθώ υικώς και την ευχή του καλού πατρός Νικολάου, θα καταθέσω στην αγάπη των FORUMISTAS και την δική μου, άποψη:
Ο λόγος μου θα μπορούσε να επιγράφεται καθρεπτισμός, ή κατά το ποιητικότερον, εξ΄αντανακλάσεως φωτισμός:
Μη στερείτε από τους νεότερους, την χαρά να φωτιστούν εξάντανακλάσεως, έστω, από την ιδικήν σας άποψη που εδώ στον κάλλιστο χώρο του Ψαλτολογίου, προσφέρεται και προφέρεται εκφώνως και ελευθέρως.
Άλλο η καλλιτεχνική καλλιέργεια & ευωδία και άλλο η πνευματική ευρωστία, άλλο η υπακοή και άλλο ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός...πληροφορήθηκα σε συζήτηση μεταξύ φίλων, πως ο άγιος Ραφαήλ όταν υπό την πίεση και την απειλή του ολέθρου, του ζητήθηκε να συλλειτουργήσει, αυτός Πρωτοσύγγελος Κωνσταντινουπόλεως ών, δεν υπήκουσε, αρνήθηκε να συλλειτουργήσει και εξωρίστηκε πήρε δε μετ'αυτού τον διάκονο Νικόλαο και τους Ιεροψάλτας του.Αργότερα ο Άγιος Θεός τον κατέταξε στη χορεία των Αγίων του αξιώνοντάς τον και τον του μαρτυρίου στέφανο.( αν δε κάποιος καλός φίλος του forum γνωρίζει την ιστορία με περισσότερες λεπτομέρειες, τον παρακαλώ να μας την παραθέσει, διότι είναι εξαιρετικά ψυχωφελής, και άκρως σχετική με την στάση των Ιεροψαλτών,σε ανάλογη περίπτωση,δηλαδή με το θέμα μας)
Καταλήγοντας ας αναλογιστούμε, ποιός δεν γνωρίζει τον Κουκουζέλη, τον Πρίγγο, τον Στανίτσα... τους Ιερείς που διακονούσαν ή ήταν προϊστάμενοί στους Ιερούς Ναούς όπου έψαλλαν,τους μαθαίνει μόνο όποιος μελετήσει, εις βάθος.
Εάν υποθετικώς παρίστατο κάποιος εκ των αειμνήστων διδασκάλων, στην όντως δυσάρεστη αυτή θέση, η στάση τους θα κύρηττε πολλαπλασίως από αυτήν την ίδια την αξεπέραστη φωνή τους, πολλώ δε μάλλον εάν στην περίπτωσή μας έφευγε, από το αναλόγιο, επόμενος τοις αγίοις ημών πατράσι, καν παρήκουε τω οικείω Αρχιερεί, θα ενέπνεε τον Λαό του Θεού και θα ήλεγχε τον Ιερέα ή τον Αρχιερέα για το ολίσθημά του,σιωπών.
Η φωνή σας μας μορφώνει, μας εμψυχώνει, μας στηρίζει... Η άποψή σας για καταστάσεις που δονούν το οικοδόμημα της εκκλησίας, τουλάχιστον, να μπορεί να εκφέρεται ελευθέρως.

Και όποιος έχει τα αυτιά να ακούσει, θα ακούσει.
 
#31
...πληροφορήθηκα σε συζήτηση μεταξύ φίλων, πως ο άγιος Ραφαήλ όταν υπό την πίεση και την απειλή του ολέθρου, του ζητήθηκε να συλλειτουργήσει, αυτός Πρωτοσύγγελος Κωνσταντινουπόλεως ών, δεν υπήκουσε, αρνήθηκε να συλλειτουργήσει και εξωρίστηκε πήρε δε μετ'αυτού τον διάκονο Νικόλαο και τους Ιεροψάλτας του.Αργότερα ο Άγιος Θεός τον κατέταξε στη χορεία των Αγίων του αξιώνοντάς τον και τον του μαρτυρίου στέφανο.( αν δε κάποιος καλός φίλος του forum γνωρίζει την ιστορία με περισσότερες λεπτομέρειες, τον παρακαλώ να μας την παραθέσει, διότι είναι εξαιρετικά ψυχωφελής, και άκρως σχετική με την στάση των Ιεροψαλτών,σε ανάλογη περίπτωση,δηλαδή με το θέμα μας)
Η ιστορία του Αγ. Ραφαήλ είναι όντως εντυπωσιακή και πολύ διδακτική για μας τους συγχρόνους ιερείς και ιεροψάλτες. Οι ιεροψάλτες τον ακολούθησαν, αντιδρώντας στο συλλείτουργο με τους παπικούς. Θα σου στείλω την ιστορία αυτήν σε pm και σε όποιον άλλον το επιθυμεί. Την εποχή εκείνη, με τον κίνδυνο που υπήρχε, είχαμε και φιλενωτικές τάσεις, πάρα πολλές, αλλά και ελάχιστες ανθενωτικές. Πάντως στην, από το σχίσμα μέχρι την πρόσφατη εκκλησιαστική ιστορία, είναι εντυπωσιακό πως δεν υπάρχει ούτε ένας αναγνωρισμένος Άγιος, που να δεχόταν τον Πάπα και την Εκκλησία του. Όλοι οι Άγιοι αυτής της περιόδου είναι ανθενωτικοί, και πιστεύουν ότι ο Πάπας δεν έχει ιεροσύνη και τα παπικά μυστήρια δεν έχουν Χάρη.
Επίσης έχω στη διάθεσή μου και άλλες ιστορίες με ιεροψάλτες αυτής της περιόδου, ακόμη και σε περιοχές που δρούσαν οι ενετοί. Πολύ ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές ιστορίες, που αν μας αφήσουν το θέμα οι αξιότιμοι κ. συντονιστές, θα μάθουμε όλοι από τις ηρωϊκές στάσεις αυτόν των ανωνύμων πολλές φορές ιεροψαλτών, που όμως διαμόρφωσαν χαρακτήρες στο πλήρωμα της Εκκλησίας.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
#33
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ;131423 said:
ΑΙΣΧΟΣ!:eek::eek::eek:

Ένας Άγιος Νικόλαος εράπισε μπροστά στον αυτοκράτορα (μεγάλη υπόθεση!)

τον αιρετικό Άρειο για τις δοξασίες του και εμείς για αυτό το βδέλυγμα που λέγεται

Πάπας, δεόμεθα; "Υπέρ του Αγιωτάτου και επισκόπου Πάπα Ρώμης"!!!:eek::eek::eek:

Και μάλιστα ΠΡΙΝ τον Πατριάρχη μας!!!

Λες και ο Χριστός έχει ανάγκη τις διπλωματίες τις δικές μας για να κρατήσει την

Εκκλησία Του, ζωντανή. Δε τη ξέρει καλά τη δουλειά, να του τη δείξουμε εμείς...

Τι σόι πιστοί είμαστε, δεν μπορώ να καταλάβω...

Αυτός παντρεύει την Παναγία μας με τον Ιωσήφ.

Από που κι ως που; Πρωτεία, Αλάθητα, filioque, Ιερά Εξέταση, Σταυροφορίες,

όστια (κατάργηση Θ. Κοινωνίας!), καθαρτήριο πυρ, συγχωροχάρτια, τύπος

Σταυρού με πέντε δάκτυλα (εξίσωση Παναγίας και Πάπα με τον Θεό)

και δεν συμμαζεύεται. Αν θέλουν δεήσεις από εμάς

να πάνε κει στον Πανάγιο Τάφο να πάρουν το Άγιο Φως. Κι όταν τους το δώσει

ο Κύριος, να τους φιλήσουμε και τη παντόφλα. Να ρωτήσουμε και κάποια στιγμή

την Κεφαλή της Εκκλησίας μας, τι γνώμη έχει...

Και πάει στο καλό, σε κάποια πράγματα μπορούμε να κάνουμε οικονομία.

Τα πρωτεία του και τα αλάθητά του, νομίζετε θα τα αφήσει ποτέ ο Πάπας;

Καταρχήν, θα τον "φάνε" οι δικοί του που έχουν συμφέροντα.

Μόνο με Θεία παρέμβαση γίνοται αυτά. Ας αφήσουν οι δικοί μας τα συλλείτουργα

και ας κλείσουν γόνυ, αν ενδιαφέρονται. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού. Κι αυτό σημαίνει πολλά...
 
Last edited:

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#35
Μπράβο, ἀγαπητέ Παναγιώτη (Κούβελε), γιά τήν παρρησία σου. Δυστυχῶς ὅμως ὁμιλεῖς εἰς ὦτα μή ἀκουόντων. Ἔχει διαβρωθεῖ πολύ ὁ θρησκευτικός κόσμος καί ὄχι μόνο στήν πατρίδα μας.

Θέλω νά καταγράψω καί μία προσωπική ἐμπειρία πού εἶχα τό καλοκαίρι τοῦ 2004, ὅταν ψάλλαμε ὑπό τήν διευθυνση τοῦ ἀειμνήστου προέδρου Χρήστου Χατζηνικολάου στό προαύλιο τῆς Μητροπόλεως Ἀθηνῶν. Ὅταν οἱ χορωδοί ἐξήλθαμε τοῦ ναοῦ γιά νά ξεκινήσει ἡ ἐκδήλωση καί εἶδα κάτι κοκκινοφοροῦντες στήν πρώτη θέση, δίπλα στούς ἐπισκόπους μας καί ἄλλους ἐπισήμους τῆς ἐξουσίας, μοῦ ἦρθε ἡ σκέψη "πῶς ἐπιτρέπεται νά ψάλλουμε ὕμνους τῶν Ἁγίων μας μπροστά σέ αἱρετικούς;". Μοῦ ἦρθε νά φύγω, ἀλλά δείλιασα. Ἐλπίζω νά μέ φυλάξει ὁ Θεός καί νά μήν ὑποχωρήσω σέ ἀνάλογη παρωδία.

Βέβαια, εἶμαι τυχερός (πρός τό παρόν), διότι ἀνήκω στήν ἱερά μητρόπολη Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας ὅπου τέτοιες παραστάσεις οὔτε κατά διάνοιαν γίνονται (οὔτε γίνονταν). Ἀς κάνουμε προσευχή ὁ Θεός νά φωτίζει ὅλους τούς κληρικούς καί λαϊκούς.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#37
...
Θέλω νά καταγράψω καί μία προσωπική ἐμπειρία πού εἶχα τό καλοκαίρι τοῦ 2004, ὅταν ψάλλαμε ὑπό τήν διευθυνση τοῦ ἀειμνήστου προέδρου Χρήστου Χατζηνικολάου
στό προαύλιο τῆς Μητροπόλεως Ἀθηνῶν
. Ὅταν οἱ χορωδοί ἐξήλθαμε τοῦ ναοῦ γιά νά ξεκινήσει ἡ ἐκδήλωση καί εἶδα κάτι κοκκινοφοροῦντες στήν πρώτη θέση, δίπλα στούς ἐπισκόπους μας καί ἄλλους ἐπισήμους τῆς ἐξουσίας, μοῦ ἦρθε ἡ σκέψη "πῶς ἐπιτρέπεται νά ψάλλουμε ὕμνους τῶν Ἁγίων μας μπροστά σέ αἱρετικούς;". Μοῦ ἦρθε νά φύγω, ἀλλά δείλιασα. Ἐλπίζω νά μέ φυλάξει ὁ Θεός καί νά μήν ὑποχωρήσω σέ ἀνάλογη παρωδία. ...
Έλεος!!!:eek::eek:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#39
Αναφέρετε ένα σημαντικό θέμα...
μέχρι σήμερα...μιλάμε (επίσημα) για τον ηρωικό του θάνατο, μόνο.
Δεν ξέρω κ δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω κάποιος αξίζει ή πρέπει να καταταγεί κάπου. Ας το μελετήσουν οι αρμόδιοι...
Ἡ κάθε ἱστορικὴ μορφὴ ἐξετάζεται μέσα στὴν ἐποχή της, ὄχι μέσα ἀπὸ τὶς ἐπιθυμίες τοῦ καθενός μας. Ὁ Κωνσταντίνος προσπάθησε νὰ σώσει τὴν πατρίδα του καὶ τὸ λαό του θυσιάζοντας τὰ πάντα.

Αὐτὸ μόνο μετράει, ἡ θυσία καὶ ἡ αὐτοθυσία, τίποτε ἄλλο, ὁ Θεὸς εἶναι μεγάλος.
 
#40
Πάτερ Νικόλαε, ευλογείτε! Το θέμα που ανοίξατε με καθήλωσε στον υπολογιστή μου για αρκετή ώρα να διαβάσω όλα τα μηνύματα των μελών που σας απάντησαν: 40 μηνύματα τις πρώτες 12 ώρες με χίλιες εμφανίσεις του θέματος! Εντυπωσιακό! Δεν σας κρύβω ότι φοβόμουνα μην διαγραφεί το θέμα πριν προλάβω να διαβάσω και το τελευταίο! Αλλά εντάξει, πρόλαβα! Και με εντυπωσίασαν ιδιαίτερα οι συγκροτημένες απαντήσεις του Αλεξόπουλου Ιωάννη που όπως διάβασα είναι φοιτητής θεολογίας και πολύ νέος στην ηλικία.

Επί του θέματος εστιάζω σε δύο πτυχές: Πρώτον, τυπικό υπάρχει, το ακολουθείς και κανείς δεν μπορεί να σου πει τίποτα, του πετάς ένα "που το γράφει;" ή "που το είδες γραμμένο;" και τον βάζεις στην θέση του. Έχω υπόψιν μου το περιστατικό με τον Άρχοντα Στανίτσα "μετά την απέλασή του όταν ήρθε σε ναό των Αθηνών και ήταν εσπερινός πανηγύρεως. Ο Στανίτσας στο στασίδι του με το ράσο του, την χορωδία του, έτοιμος να αρχίσει. Ντάγκα ντούγκα οι καμπάνες. Έρχεται ο Δεσπότης. Μόλις εισέρχεται ψιθυρίζει "εις πολλά έτη". Προχωρεί δυο-τρία βήματα, φωνάζει δυνατώτερα, "εις πολλά έτη'. Τσιμουδιά ο ψάλτης. Φθάνει στο μέσον του ναού. δυνατώτερα τώρα "εις πολλά έτη, είπα". Αλλού κοιτάζει ο Στανίτσας καίτοι κοκκινίζει ολίγον. Τότε αρχίζουν οι παππάδες. "Εις πολλά έτη, δέσποτα". Συγχυσμένος ο Δεσπότης ευλογεί και επί τέλους αρχίζει ο εσπερινός. Τελειώνει. Σμίγουν δεσπότης και πρωτοψάλτης. ο Δεσπότης: "δεν ξέρετε από τάξι. Εισέρχεται ο Αρχιερεύς και σεις σιωπάτε. που ακούστηκε αυτό;" και τα εξής. Ναι, αλλά αντίπαλος ήταν ο Θράσος. "Ακούστε Δεσπότη μου, έχω ξελειτουργήσει Πατριάρχες και αρχιερείς ων ουκ έστιν αριθμός. Μα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα είναι εκτός πάσης τάξεως. Πρώτα θα σταθής εις το κέντρον του ναού, μετά θα κάμης τον Σταυρό σου και κατόπιν θα άρης χείρα προς ευλογίαν. Κι εγώ θα σε ευχαριστήσω για την ευλογία σου και θα σου ψάλλω το "εις πολλά έτη, δέσποτα". Αυτό ευχαριστία είναι για την ευλογία του Αρχιερέως"

Οι πρωτοψάλτες είχανε φάει το τυπικό με το κουτάλι. Χωρίς ευλογία δεν ψάλλανε. (Τι ευλογία να μας δώσουν οι αιρετικοί; Κατάρα μας δίνουν, άρα και μεις δεν τους ψάλλουμε)

Δεύτερον, καλέ μου Πάτερ, στους ναούς ψάλλουμε μπροστά σε αόρατους δαιμόνους, τι να φοβηθούμε από τους ορατούς;
 
Status
Not open for further replies.
Top