ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Παλαιό Μέλος
Πολὺ εὐχαρίστως νὰ γίνει μὶα τέτοια συζήτηση. Καὶ νὰ διερευνηθοῦν ὅλες οἱ παράμετροι, ἔτσι ὦστε νὰ σταματῆσει ἐπιτέλους αὐτὴ ἡ προπαγάνδα καὶ ἡ πλύση ἐγκεφάλου ποὺ καλὰ κρατεῖ καὶ ἔχει ξεκινήσει ἀπὸ τὸ 1430 ἐπίσημα (βλέπε Φερράρα-Φλωρεντία), ἀλλὰ καὶ ἀκόμη πιὸ πρίν βλέπε Ψευδο-Σύνοδο Λυῶνος 1274.Με ρητά δεν μπορεί να γίνει συζήτηση, και μάλιστα ενός τόσο σοβαρού θέματος. Μετά θα παρουσιάσει κάποιος άλλη μια λίστα με άλλες παραπομπές με λεγόμενα άλλων πατέρων που δεν υποστηρίζουν τα πρώτα και σε λίγο θα καταντήσουμε να αλληλοεκτοξεύουμε ρητά ο ένας εναντίον του άλλου. (Κι αυτό το ...σπορ συνηθίζεται πολύ). Είναι όμως πολύ πιθανόν ότι σε όλα αυτά τα υποκατάστατα συζητήσεων να μας διαφεύγει η εσωτερική λογική και το πνεύμα, των λεγομένων των αγίων, ξεκομμένα μάλιστα καθώς είναι από το ιστορικό τους πλαίσιο και τα συμφραζόμενα. Βέβαια υπάρχουν κι αυτοί που τα λόγια των πατέρων τα αντιμετωπίζουν ως συνταγή προς ασθενείς, όπου για την κάθε πάθηση υπάρχει η κατάλληλη συνταγή (=απόφθεγμα) που αυτομάτως λύνει κάθε πρόβλημα (και προβληματισμό). Με τέτοιους ανθρώπους όμως δεν έχει νόημα και η οποιαδήποτε συζήτηση.
Ἀπὸ ἄποψη ἐρευνητικὴ θὰ εἶχε πολὺ μεγάλο ἐνδιαφέρον νὰ μᾶς ποῦν ποιὸς Πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας, λέει ὅτι ὁ Παπισμός δὲν εἶναι αἱρεσις, ἀλλὰ καὶ ὅτι ἡ συμπροσευχὴ μὲ αὐτοῦς δὲν εἶναι πράξις κολάσιμος!
Σὲ λίγο θὰ ἀκούσουμε ὅτι καὶ οἱ σφαγιασθέντες ἐπὶ, καὶ ἀπὸ, τὸν τότε Πατριάρχη Νέας Ρῶμης Ἰωάννη Βέκκο, ἧταν «Ζηλωτές» (μὲ τὴν ἀρνητικὴ ἔννοια ποὺ ἔχουν προσδῶσει στὸν ὅρο), καὶ φονταμεταλιστὲς!
Λένε ὅτι τὸ θέμα εἶναι ἄσχετο μὲ τὴν θεματολογία τοῦ Φόρουμ.
Θὰ ρωτήσω:
Ἡ Ψαλτικὴ εἶναι ἄσχετη μὲ τὴν Θεολογία;
Ἐὰν ναὶ, τότε νὰ βγεῖ ἀπὸ τοῦς Ναοῦς καὶ νὰ περιορισθεῖ σὲ συναυλιακὰ κέντρα.