Η γυναίκα στο αναλόγιο

Status
Not open for further replies.

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#41
Κάτι ξέρεις εσυ. Προ ετών σε μια προηγιασμένη ήρθε μια κυρία απ το πουθενά και ενώ περίμενα να τελειώσει ιερέας να ξεκινήσω το "Νυν αι Δυνάμεις" μου λεει:
Θα με αφήσετε να πω το Νυν αι Δυνάμεις?
Και τις απαντάω ξερά "Οχι".
Γυρνώντας την πλάτη της μου ρίχνει και ενα "καντηλι" και εφυγε εντελώς απ τον ναο.

Τα συμπερασματα δικά σας.. :eek:
Ἐγώ δέν εἶμαι ἀντίθετος μέ τούς μικτούς χορούς. Ἀλλά μοῦ ἔλεγε πρό ἡμερῶν ἕνας ψάλτης πού διδάσκει καί σέ γυναῖκες, ὅτι αὐτές δέν εἶναι γιά ψαλτήρι. Τρώγονται μεταξύ τους.
Ἀντέδρασα, ἀλλά κάτι θά ἤξερε κι αὐτός.


 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#42
Λες να ήταν η ίδια που ήρθε σε μένα;

Πλάκα κάνω. Μου ήρθε και εμένα παλιότερα μία, σκέτος Πρίγγος. Στο τέλος της είπα "μακάρι να είχα έναν άντρα βοηθό μισό σαν εσάς αλλά σας παρακαλώ δεν μου αρέσει να συνψάλλουμε άντρες με γυναίκες". Η καημένη πολύ ευγενική "με συγχωρείτε...δε θα ξανα-ανέβω, απλά να βοηθήσω ήθελα".

Τέλος πάντων, το τι έχει ο καθένας μέσα του είναι άσχετο από το φύλο του. Αν και υπάρχουν γενικές τάσεις.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#43
Άκουσα τη συμβουλή του φίλου μας του Νικόλαου, αλλά σκέφτηκα αντί για Παϊκόπουλο να πάω κατευθείαν στην πηγή!!! :D
Δεν έπρεπε να το γράψεις αυτό στο παρόν θέμα, διότι σε συνάρτηση και υπό το φως ορισμένων περιστάσεων (βλ. φωτό :D) κινδυνεύεις να "φακελωθείς" :D:D:D:p:p:p

Καλά να περάσεις στην Πόλη! Έχει πολλά να δεις και να ακούσεις! Χίλια τόσα χρόνια μετά, παραμένει η Πόλη!!!

View attachment Akolouthia Epitafiou sto Fanari - xoros gia ta egkomia.JPG
 

raphael

Ραφαήλ Ζουμής
#44
Στην Έδεσσα κάναμε χορωδία για τα εγκώμια όπου έψαλλαν και κυρίες και κοπέλες. Μέχρι εκεί ναι.
Στην ενορία μου τις αφήνω να ψάλλουν στην περιφορά του επιταφίου στις γειτονίες αλλά και πάλι μέχρι εκεί.
 

raphael

Ραφαήλ Ζουμής
#45
Δεν έπρεπε να το γράψεις αυτό στο παρόν θέμα, διότι σε συνάρτηση και υπό το φως ορισμένων περιστάσεων (βλ. φωτό :D) κινδυνεύεις να "φακελωθείς" :D:D:D:p:p:p

Καλά να περάσεις στην Πόλη! Έχει πολλά να δεις και να ακούσεις! Χίλια τόσα χρόνια μετά, παραμένει η Πόλη!!!

View attachment 26892
Ε άμα έχουν και γυναίκες στο Φανάρι δεν ξαναμιλάω.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#46
π. Μάξιμος;71151 said:
Ἐγώ δέν εἶμαι ἀντίθετος μέ τούς μικτούς χορούς. Ἀλλά μοῦ ἔλεγε πρό ἡμερῶν ἕνας ψάλτης πού διδάσκει καί σέ γυναῖκες, ὅτι αὐτές δέν εἶναι γιά ψαλτήρι.
Τρώγονται μεταξύ τους.
Ἀντέδρασα, ἀλλά κάτι θά ἤξερε κι αὐτός.


Αυτό είναι αλήθεια! Γενικά το αίσθημα της ανταγωνιστικότητας είναι αυξημένο σε σχέση με τους άνδρες. Σαν "επιτρόπισσες" (όπως επικρατεί να λέγονται όπου υπάρχουν γυναίκες εκκλ. σύμβουλοι) να δείτε... Κάποτε δυο σε έναν ναό έγιναν μαλλιά-κουβάρια ανήμερα του Πανηγυριού για το ποια είχε άδεια και ευλογία να κόψει τον άρτο... Μέχρι που η μία κλειδώθηκε μέσα στο σωμάτιο, με την άλλη απ' έξω να προσπαθεί να μπει μέσα... :D:D:D Αυτό κάλλιστα πάει και στα ευτράπελα...
 
Last edited:
#47
Αγαπητέ κύριε Κωνσταντινίδη, χωρίς να αμφισβητώ την καλή σας προαίρεση και την μάλλον εμβριθή σας γνώση, τους πνευματοφόρους πατέρες δεν πρέπει να τους ερμηνεύουμε αποσπασματικά και μέσω παραθέσεων, ούτε χωρίς συνάφεια με το γενικότερο πνεύμα των λόγων τους. Ακόμα δεν πρέπει, πιστεύω, να τους μεταχειριζόμαστε ως απλά αποδεικτικά στοιχεία (αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη και χρειάζεται πολλή συζήτηση).
Θα μπορούσε κάποιος με το ίδιο σκεπτικό να απαριθμήσει αντίστοιχα χωρία που επιβεβαιώνουν πράγματα διαφορετικά από αυτά που λέτε (μη μου ζητήσετε να το κάνω). Πάντως, για να σταθώ σε ένα μόνο σημείο των λόγων σας που δείχνει τον κάπως επιλεκτικό τρόπο αναφοράς στους πατέρες: το παράδειγμα των Μυροφόρων που αναφέρθηκε είναι όντως συγκλονιστικό για την εκκλησία, και το σύνολο της πατερικής γραμματείας, συμπεριλαμβανομένου του ιερού Χρυσοστόμου, αλλά και της υμνολογίας, τονίζει πολύ περισσότερο την ανδρεία τους και την αγάπη τους για τον Χριστό παρά αυτό που λέτε, ότι έπρεπε γυναίκες να φέρουν το χαρμόσυνο μήνυμα, επειδή γυναίκα κόμισε το μήνυμα της πτώσης.

Το ζήτημα της επιλεκτικής ερμηνείας όμως ισχύει πολύ περισσότερο για τον agrippas, που συχνά φαίνεται να έχει ελεύθερο πνεύμα στον τρόπο που βλέπει τα θέματα της εκκλησίας, κι ο Θεός αυτό δεν το απαγορεύει (θυμηθείτε ότι γιορτάσαμε τον Θωμά που αμφισβητούσε), αλλά πάντα ισχύουν κάποια όρια και προϋποθέσεις. Δεν μπορείς σε ένα οικοδόμημα να υπονομεύεις τα θεμέλια. Δεν γίνεται επίσης να αγνοείς ότι ο απόστολος Παύλος ανάμεσα στα μεγάλα πνευματικά και θεολογικά θέματα που πραγματεύτηκε ασχολήθηκε και με εντελώς πρακτικά ζητήματα που έχουν σχέση με συγκεκριμένα περιστατικά και ερωτήματα, συγκεκριμένων εκκλησιών.
Πάντως χωρίς ίχνος ιερής αγανάκτησης (άπαγε) και χωρίς να σου αρνούμαι, ξαναλέω, το δικαίωμα να είσαι ανατρεπτικός, αναρωτιέμαι αν ένας μορφωμένος άνθρωπος όπως εσύ, agrippas, αναλογίζεσαι τις εκκλησιολογικές συνέπειες της αμφισβήτησης που σπείρεις με ορισμένα πράγματα που λες, όπως π.χ ότι οι πατέρες τα ρυθμίσανε κάποια πράγματα όπως τους συνέφερε, ή τα λες άκριτα απλά πάνω στην έξαψη της συζήτησης.
Ορθά φίλε αυτά που λες όμως δεν μπορώ να μην μπω στον πειρασμό να σου το ζητήσω αυτό, άλλωστε με ενδιαφέρει πάρα πολύ η πολύπλευρη και ολοκληρωμένη άποψη των αγίων για το υπο συζήτησην θέμα.Εγώ ποτέ δεν διεκδίκησα το αλλάθητο γιατί είμαι ατελής άνθρωπος και η συζήτηση αυτό το σκοπό έχει να φανεί η αλήθεια ολόκληρη και όχι μισή και κουτσουρεμένη γιατί αλλιώς καταντά χειρότερη και από το ψέμα.
 

dak_lef

Λευτέρης Δακαλάκης
#48
Ναι είμαι παντρεμένος και πάντα συμβουλεύομαι την γυναίκα μου απλά εσύ μόνο συμπεράσματα αυθαίρετα βγάζεις. Γιατί τόση κακία και οργή σε μένα αφού τα 3/4 για να μην πω σχεδόν όλα είναι απόψεις των πατέρων.
Γιατί και οι Χιλιαστές το Ευαγγέλιο χρησιμοποιούν για να πετύχουν το σκοπό τους, παρερμηνεύοντας και παραλλάσοντας λέξεις και σημεία στίξης. Τα πάντα λοιπόν, εξαρτώνται από το πώς τα ερμηνεύει κανείς στη ζωή.
Π.χ. αν πάς εσύ και τα πείς αυτά που είπες πιο πάνω, σε μια παρέα υγειώς σκεπτόμενων ανθρώπων, τον χλευασμό τους τουλάχιστον θα εισπράξεις.
Σύνελθε φίλε και άσε το μεσαίωνα... σε λίγο θα μας πεις ότι δεν έχεις και τηλεόραση στο σπίτι γιατί είναι το κουτί του Διαβόλου... Ανάθεμα και ξανά ανάθεμα...
 
#49
Εὐλογημένε, δύο φορές ἔχεις ἀπαντήσει στό ἴδιο. Δέν τό εἶπε σέ σένα ἀλλά στόν φίλο μου τόν Πέτρο Γαλάνη, πού εὐτυχῶς σήμερα τό ἀντιμετώπισε καλά!

Ἔτσι πρέπει! Πόσο μᾶς ἔχει ἀλλάξει καί ὠριμάσει τό φόρουμ!

Πάντως πολλά μπερδέματα σήμερα!

Ἀπάθεια ἀδελφοί!


Συγνώμη αλλά βλέπεις τι θύελα προκάλεσε και το θετικό είναι ότι απασχολεί πολλούς από το να αδιαφορούν.Από κει και πέρα δεν πιστεύω ότι παριστάνουμε τους θεολόγους, άλλωστε ελάχιστοι στην Εκκλησία ονομάσθηκαν με το χάρισμα αυτό,ούτε Δήμαρχοι και ειδήμονες γίναμε επί παντός.Αρκεί η συζήτηση να βγάλει κάτι καλό και να μην τραυματίσει .
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#50
Αν μου επιτρέπετε...

Να δώσουμε μια επιπλέον διάσταση στη κουβέντα. Όχι μόνο "επιτρέπονται ή όχι οι γυναίκες στο αναλόγιο ενοριών" αλλά και "αν τις έχεις, τι τις κάνεις".

Μια λύση που προτείνω είναι να τις βάλεις να κάνουν ισοκράτημα. Αν σε ακούν, πράγμα δύσκολο, θα εξομαλύνονται και τα πράγματα, λιγότερος ανταγωνισμός. Επιπλέον, ακούγεται ωραία!

Δεν το λέω υποτιμητικά (γυναίκες....ισοκράτημα και πολύ σας είναι). Το ισοκράτημα στηρίζει το μέλος.

Παρακαλώ, κάποιος που έχει μεγαλύτερη εμπειρία ας μας διαφωτίσει. Εγώ μη φανταστείτε, στην Αγ. Γλυκερία Γαλατσίου μια συμπαθητική γιαγιά βοηθό έχω, και καμμιά φορά μια νεότερη (απο γυναίκες). Και μερικές που χαλβαδιάζουν μια θέση στο αναλόγιο αλλά τις κατέβασα. Απλά προσπαθώ να αξιοποιήσω την όποια καλή διάθεση.

Πάντως εγώ σε γυναικείο χωρό δεν θα ανακατευόμουν....
 

raphael

Ραφαήλ Ζουμής
#51
Αν μου επιτρέπετε...

Να δώσουμε μια επιπλέον διάσταση στη κουβέντα. Όχι μόνο "επιτρέπονται ή όχι οι γυναίκες στο αναλόγιο ενοριών" αλλά και "αν τις έχεις, τι τις κάνεις".
Να τις βάλεις να σου κάνουν μασάζ Μιχάλη. Και η πιο μεγάλη να φέρνει και το ταπεράκι της με το το φαγητό σου για την Κυριακή. :D
Έχω πεθάνει στα γέλια. :D
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#52
Να τις βάλεις να σου κάνουν μασάζ Μιχάλη. Και η πιο μεγάλη να φέρνει και το ταπεράκι της με το το φαγητό σου για την Κυριακή. :D
Έχω πεθάνει στα γέλια. :D
Μη το γελάμε καθόλου!!! Φίλος μου, έχει τεθεί επικεφαλής σε γυναικείο χορό (διδασκαλία). Τον έχουν μη στάξει και μη βρέξει!!! :D
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#53
Σοβαρότης παρακαλώ.

ΥΓ. Αδερφέ dak_lef χαλάρωσε λίγο. Αυτός που "χλευάζει" είναι άρρωστος. Εσύ μπορείς να συζητήσεις άραγε ήρεμα, μη-απόλυτα και με κάποιο επιχείρημα;

ΥΓ2. Πλέον είμαστε στον msnωνα.
 
#54
Σοβαρότης παρακαλώ.

ΥΓ. Αδερφέ dak_lef χαλάρωσε λίγο. Αυτός που "χλευάζει" είναι άρρωστος. Εσύ μπορείς να συζητήσεις άραγε ήρεμα, μη-απόλυτα και με κάποιο επιχείρημα;

ΥΓ2. Πλέον είμαστε στον msnωνα.
Δυστυχως εισαστε αρρωστοι...ολοι σας εχετε μεγαλο προβλημα.ντρεπομαι να λεω οτι ψαλλω..καλο ξημερωμα
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#57
Τέλος πάντων δεν υπάρχει νομίζω μια ενιαία γραμμή ανά τους αιώνες στο ζήτημα.
Από τον 6ο αιώνα υπάρχει ενιαία γραμμή!

Προσωπικά όχι μόνο δεν το θεωρώ πρόβλημα αλλά νομίζω ότι οι γυναίκες ψάλλοντας μια οκτάβα πάνω μπορούν να ομορφύνουν πολύ την ψαλμωδία.
Και τη χορωδία!




Ευχαριστίες πολλές. Καλό ξημέρωμα να έχουμε...

δεν την παλεύεις
 
#58
αλλά (δε ντρέπεστε) να (μας) τα ψάλετε;

Ψάλτε:

Χριστός Ανέστη!

Δ.
καλα βρε φιλε θα ψαλλω το αργο...πονάω και τα λεω αυτα.εχει απολυτο ο δικιο ο χρηστης lef οταν λεει οτι αυτη η συζητηση σε μια παρεα νεων και υγειων ανθρωπων δεν θα τολμουσε κανεις να πει τετοια πραγματα..ο μισογυνης απο τον εβρο απλα εκανε μια παραθεση τσιτατων και χωριων που οταν αυτονομουνται απο τον ιστορικο χωρο καο χρονο που εγραφησαν παιρνουν λαθος ερμηνειες.το γιατι το πως . το εξεταζει ο ιστορικος και υστερα αποφαινεται.εξαλλου δεν ειδωλοποιουμε την παραδοση η οποια μπορει να περιεχει και ανακριβειες..η σωτηρια ειναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ.δεν το παιζω προστατης του γυναικειου φυλο αλλα ποναω αφορητα οταν η ορθοξη κοινοτητα μετατρεπεται απο καποιους σε παρακμιακη υπερσυντηρητικη και απομονωμενη οργανωση ..ειμαι σιγουρος οτι η γυναικα του μισογυνη απο τον εβρο θα ειναι καμια χοντρη με μουστακια κορη ζωικια..αντε καληνυχτα γιατι εκτος απο τους παρανοικους υπαρχει και η πραγματικη ζωη που περιμενει
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#59
Εκφράζεσαι απαράδεκτα, άγιες μέρες, ακυρώνεις την όποια ισχύ των απόψεών σου και εκθέτεις και ό,τι καλό μουσικό πρεσβεύεις. Οφείλεις τροποποίηση του μηνύματος πριν τη διαγραφή του.
 
#60
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;
<<Aισχρόν γαρ εστίν γυναιξί λαλείν εν Εκκλησία>>(Α΄Κορινθ.ιδ΄35)

Ο Ιεροψάλτης μέσω των ύμνων διδάσκει,κηρύττει,κατηχεί,προσεύχεται και Θεολογεί με την βοήθεια της Βυζαντινής μουσικής.Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.(Υπόμν.Τόμος Α΄Τρεμπέλα σελ 392).
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.
Ο Ιερός Χρυσόστομος επιβεβαιώνει τα του Αποστόλου Παύλου γι’ αυτό ως Ιεράρχης δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα σε καμιά γυναίκα να κηρύττει ούτε και σ’αυτήν την στενή συνεργάτιδά του Αγ. Ολυμπιάδα ικανότατη και ενάρετη γυναίκα.(Περί Ιεροσύνης Λόγοι ΜIGNE 387Α& ΕΠΕ 18Α ,589).
Ο Αγ.Νείλος Αγκύρας(430μ.χ.)ηγούμενος και μαθητής του Χρυσοστόμου πολυγραφότατος και όσιος ασκητής γράφει.<<Πάψε λοιπόν (γυναίκα) να διδάσκεις…σε Εκκλ.Σύναξη.(ΜIGNE 72,249D).
O Άγ.Αναστάσιος ο Όσιος του Σινά και Στύλος της Ορθοδοξίας (7ος αιών.) γράφει:<<Η Εύα μας κατέστρεψε όλους με την διδασκαλία της στον Αδάμ.(MIGNE 89625 C).
Ο Άγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέγας Υμνογράφος γράφει:<<Περί γυναικών ότι ου δει …λαλείν ή διδάσκειν εν Εκκλησία Θεού>>.( MIGNE τομ.Α΄95 σελ.1314).
Ο Άγ.Οικουμένιος (950-1000 μ.χ) μέγας ερμηνευτής του Παύλου λέει:<<Να μην μιλά η γυναίκα ούτε για πνευματικά θέματα,αλλά μόνον να μαθαίνει στην Εκκλησία>>.
Ο Άγ.Θεοφύλακτος(1031-1126μ.χ)<<Εκείνες οι γυναίκες που ομιλούν ,ίσως να θέλουν να προβάλλονται μέσω των πνευματικών και να εντυπωσιάζουν,γι’αυτό ο Παύλος τις απαγόρευσε να κηρύττουν>>.(Τρεμπέλα Υπόμν.1956 σελ 393).
Στις γυναίκες πουθενά δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν θέση προκαθημένου(MIGNE 62,683) (πόσον μάλλον και Πρωτοψάλτισας…).Μόνο κατ’ιδίαν επέτρεψαν οι πατέρες στο σπίτι τους και όχι σε συνάξεις πιστών.
Η Εκκλησία ποτέ δεν χρησιμοποίησε γυναίκες σε θέσεις ομιλητών , Πρωτοψαλτών σε συνάξεις,παρόλη την λειψανδρία.Τα σημερινά φαινόμενα είναι <<κατορθώματα>> του φεμινιστικού κινήματος,του πνεύματος εκσυγχρονισμού (θαρρείς και η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι ατελής),για να φανούν και αρέσουν στον κόσμο ως δημοκράτες και γιατί βολεύει οικονομικά με τις γυναίκες. Εκείνες κερδίζουν ματαιοδοξία και άλλοι φθηνότερα εργατικά χέρια και πιο υποταγμένα άτομα.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓ.ΙΩΑΝ.Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
<<Υπάρχουν γυναίκες που κατάφεραν να κυβερνούν τους κληρικούς όλων των βαθμών ιεροσύνης και οδηγούν την Εκκλησία σε σκάνδαλα πάσης φύσεως.Οι κληρικοί αυτοί πρώτα έγιναν αιχμάλωτοι σε διάφορα πάθη (τα οποία ονομάζει Θηρία)και έπειτα υποδουλώθηκαν σε γυναίκες.Όλα αυτά ….υποδούλωσαν τόσο πολύ εκείνους τους κληρικούς που τους άρπαξαν στα νύχια τους, ώστε για να μη χαλάσουν το χατίρι τους κάνουν πολλές φορές εκείνα που δεν είναι καλό και να τα πώ.Διότι ο Θεϊκός νόμος δεν έδωσε στις γυναίκες Ιεροσύνη .Εκείνες βιάζονται να την αρπάξουν.Και επειδή μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν τίποτε,κάνουν ότι κάνουν δια μέσου άλλων (κληρικών).Και τόσο μεγάλη δύναμη απόκτησαν, ώστε να εγκρίνουν ή και να απορρίπτουν υποψηφίους Ιερείς, ανάλογα με την αρέσκειά τους.Και η Εκκλησία μας γίνεται άνω κάτω .Και εφαρμόζεται αυτό που λέει η παροιμία<<να άγουν και να φέρουν τους διοικητές οι υπήκοοι.Μερικοί κληρικοί τόσο θάρρος τις έχουν δώσει ώστε να επιπλήττουν Ιερείς ακόμα και Μητροπολίτες με βαριές φράσεις.>>(MIGNE 386 Δ -387 Α).
Καλά τώρα που έγιναν συνδιοικητές μέσα στην Εκκλησιαστική Επιτροπή τον ψάλτη τον βλέπουν σαν υπαλληλίσκο τους και ήδη καταλαμβάνουν και την θέση του στο αναλόγιο μερικές.
Άντε κορίτσια και κυρίες και σ’ανώτερα.Άντε και παπαδίνες και δεσποτίνες όπως στους προτεστάντες γιατί κατά κει πηγαίνουμε.
Μην ισχυριστεί κανείς ότι είμαστε κατά της ισότητας γιατί τότε δεν υπάρχει και διάκριση φύλου και ρόλων.Οι άγιες γυναίκες και ισαπόστολοι που εργάστηκαν για την εξάπλωση του χριστιανισμού δούλεψαν μεταξύ των ειδωλολατρών και αφού τους προσήλκυαν κατ’ιδίαν τους οδηγούσαν στον επίσκοπο.
Ο ίδιος ο θεός έκανε διάκριση στα δυο φύλα τοποθετώντας τον άνδρα ως κεφαλή της γυναικός ανεξάρτητα από το ποιος είναι πιο ενάρετος ή αμαρτωλός.
Το πορευθέντες μαθητεύσατε την ειδική αυτή αποστολή μόνο σε άνδρες την έδωσε ούτε και σ’αυτήν την αγιοτέρα πάντων μητέρα του,αλλά ούτε και η Παναγία μας διεκδίκησε ποτέ τέτοιο ρόλο.Μη συγχέουμε ρόλους εν ονόματι της ισότηταςτων προσώπων.Σε μερικούς δε που θα επικαλεσθούν το αν ο επίσκοπος κατ'οικονομίαν έχει το δικαίωμα να δίνει τέτοιες ευλογίες σε μια γυναίκα ακόμα και να ψάλει απαντούμε κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Δεν έχουν τέτοια δικαιώματα από την Αγ.Γραφή και την Ιερά Παράδοση να δίνουν τέτοιες ευλογίες,αλλά και πολλές άλλες.Παδείγματος χάριν μπορεί να χειροτονήσει γυναίκες; Ή να παντρέψει αδέρφια;
Αν δώσει τέτοιες ευλογίες περιφρονεί σκόπιμα τον Χριστό και βρίσκεται σε λάθος δρόμο και θα δώσει βαριά απολογία.Οι κληρικοί δεν είναι ασύδοτοι και ανεξέλεγκτοι .Δεσμεύονται με βαρύ όρκο από την ημέρα της χειροτονίας τους, να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες.
Δυστυχώς υπάρχουν γυναίκες που περιφρονώντας ή εν αγνοία τους τις απαγορεύσεις,είτε αυτόκλητες ,είτε ετερόκλητες είναι παράνομες,κάνουν σχίσματα και βλάπτουν την Εκκλησία.Είναι αγράμματες χριστιανικά και γίνονται εχθρές της Εκκλησίας.Θα λογοδοτήσουν και αυτές και όσοι ενισχύουν ακόμα και σιωπώντας, αυτές τις συμπεριφορές γιατί διαστρέφουν την αλήθεια και δεν ονομάζουν την αμαρτία ,όπως ακριβώς έκαναν οι Κορίνθιοι ανεχόμενοι την αμαρτία και ελέγχθηκαν από τον Απ.Παύλο ως πεφυσιωμένοι.Δεν μπορούμε να συγκαλύπτουμε την περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων.Να σταματήσουν να διεκδικούν ανδρικές θέσεις στην Εκκλησία γιατί και το αναλόγιο είναι διακονία του κατώτερου κληρικού, του Ιεροψάλτη.Οι κληρικοί μας που διορίζουν ή τις αναγνωρίζουν τέτοιες είναι ανάγκη να διορθώσουν αυτό το εκκλησιολογικό και ποιμαντικό λάθος και να απαλλάξουν την Εκκλησία απ’ αυτά τα σκάνδαλα.Γνωρίζουμε πόσο σκληρός ήταν ο κύριος για τους σκανδαλοποιούς και τι είπε γι’αυτούς και τους ηθικούς αυτουργούς που συγκαλύπτουν αυτά.Ας ανατεθεί στις γυναίκες παραδοσιακός ρόλος αφού είναι αναγνωρισμένη η προσφορά τους σε τομείς και άλλες διακονίες.Ας μιμηθούμε τον Κύριο και τους αγίους γιατί αυτή είναι πραγματική τιμή και όχι η διαστροφή του κακού με ψευδολογισμούς της κενής απάτης.Η λαίλαπα παντού γυναίκες δεν θα βγει σε καλό.Η γυναίκα σε ρόλους διαφορετικούς με αυτούς που τις πρέπουν, έχει σχέση με την φιληδονία την φιλοδοξία και την φιλαργυρία.
Η υποκρισία να λέμε δεν υπάρχουν άνδρες ιεροψάλτες όταν περιοχές έχουν δυο και τρεις σχολές Βυζαντινής μουσικής είναι απαράδεκτη και κριτέα.Και μην μπερδεύουμε αθεολόγητα την έννοια της κρίσης με την κατάκριση που ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επικροτεί λέγοντας<<Την δικαίαν κρίσιν κρίνατε>>(Ιωάν.7/ζ/1).Η έννοια της κατάκρισης είναι η δίκη και τιμωρία αυτή ανήκει στον Κύριό μας.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο σύμβολο της Πίστεώς μας.Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ξέρει καλύτερα την Αγία Γραφή από Απ.Παύλο ο οποίος ξεκάθαρα λέει ότι έκρινε τους διεφθαρμένους εντός της Εκκλησίας λέγοντας επί πρόσθετα <<τους έξω ο Θεός θέλει κρίνει>>εννοώντας ότι για τους μέσα έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στον καθαρισμό κι εμείς.(Α΄Κορινθ.5/ε/13).
Αλλά και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας όταν μερικοί <<Πρωτοψάλτες>>Και μερικοί πρόεδροι Ιεροψαλτικών συλλόγων προωθούν μαθήτριες τους και ευνοούμενες τους στο αναλόγιο παρηγκονίζοντας άνδρες συναδέλφους ενεργώντας κατ’ εικόνα και ομοίωσιν ανωτέρων.Ας σταματήσει αυτό το αίσχος όπως το ονομάζει ο Παύλος ,ας ξεκόψουμε από τρόπους εθελοθρησκείας κατά τα μέτρα μας με σοφίσματα γιατί γινόμαστε ευσεβιστές,ηθικολόγοι και συμφεροντολόγοι.Η αμαρτία πρέπει να λέγεται με τ’όνομά της, η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει φυλακισμένη παραπάνω από τρεις μέρες, αδέλφια ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Δες πως ονομάζει ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης τις γυναίκες του Αναλογίου ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
Επιτέλους μαζέψτε Τις παντελονοφορούσες και κολάν φορούσες εν τω ιερό Αναλόγιον πριν έρθει η οργή του Θεού που μπορεί να μας ανέχεται αλλά δεν σημαίνει ότι επικροτεί τις πρακτικές μας.
Σκοπός του άρθρου είναι να δοθεί λύση από τους αρμοδίους, στο πρόβλημα αυτό που όπως φαίνεται απασχολεί ήδη πολλούς.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας στην μακρυγορία μου και συμπαθάτε με αν κάπου κάνω λάθος σαν άνθρωπος.
καλα βρε φιλε θα ψαλλω το αργο...πονάω και τα λεω αυτα.εχει απολυτο ο δικιο ο χρηστης lef οταν λεει οτι αυτη η συζητηση σε μια παρεα νεων και υγειων ανθρωπων δεν θα τολμουσε κανεις να πει τετοια πραγματα..ο μισογυνης απο τον εβρο απλα εκανε μια παραθεση τσιτατων και χωριων που οταν αυτονομουνται απο τον ιστορικο χωρο καο χρονο που εγραφησαν παιρνουν λαθος ερμηνειες.το γιατι το πως . το εξεταζει ο ιστορικος και υστερα αποφαινεται.εξαλλου δεν ειδωλοποιουμε την παραδοση η οποια μπορει να περιεχει και ανακριβειες..η σωτηρια ειναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ.δεν το παιζω προστατης του γυναικειου φυλο αλλα ποναω αφορητα οταν η ορθοξη κοινοτητα μετατρεπεται απο καποιους σε παρακμιακη υπερσυντηρητικη και απομονωμενη οργανωση ..ειμαι σιγουρος οτι η γυναικα του μισογυνη απο τον εβρο θα ειναι καμια χοντρη με μουστακια κορη ζωικια..αντε καληνυχτα γιατι εκτος απο τους παρανοικους υπαρχει και η πραγματικη ζωη που περιμενει
Αν Θέλεις σε καλό νάρθεις σπίτι μου να φέρεις και την δική σου όμως να δούμε από κοντά αν είναι έτσι όπως τα λες.Λυπάμαι γιατί δεν μπορούμε να μιλήσουμε καλοπροαίρετα γι αυτό δεν νομίζω ότι έχει νόημα να συνεχίσουμε άλλωστε ούτε ειδήμονες είμαστε ούτε μπορούμε οι δυο μας να δώσουμε τη σωστή λύση στο Θέμα .Οι οργανώσεις έχουν τις ίδιες απόψεις μαζί σου για κόπιασε και ρώτα.
 
Status
Not open for further replies.
Top