Η γυναίκα στο αναλόγιο

Status
Not open for further replies.
#1
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;
<<Aισχρόν γαρ εστίν γυναιξί λαλείν εν Εκκλησία>>(Α΄Κορινθ.ιδ΄35)

Ο Ιεροψάλτης μέσω των ύμνων διδάσκει,κηρύττει,κατηχεί,προσεύχεται και Θεολογεί με την βοήθεια της Βυζαντινής μουσικής.Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.(Υπόμν.Τόμος Α΄Τρεμπέλα σελ 392).
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.
Ο Ιερός Χρυσόστομος επιβεβαιώνει τα του Αποστόλου Παύλου γι’ αυτό ως Ιεράρχης δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα σε καμιά γυναίκα να κηρύττει ούτε και σ’αυτήν την στενή συνεργάτιδά του Αγ. Ολυμπιάδα ικανότατη και ενάρετη γυναίκα.(Περί Ιεροσύνης Λόγοι ΜIGNE 387Α& ΕΠΕ 18Α ,589).
Ο Αγ.Νείλος Αγκύρας(430μ.χ.)ηγούμενος και μαθητής του Χρυσοστόμου πολυγραφότατος και όσιος ασκητής γράφει.<<Πάψε λοιπόν (γυναίκα) να διδάσκεις…σε Εκκλ.Σύναξη.(ΜIGNE 72,249D).
O Άγ.Αναστάσιος ο Όσιος του Σινά και Στύλος της Ορθοδοξίας (7ος αιών.) γράφει:<<Η Εύα μας κατέστρεψε όλους με την διδασκαλία της στον Αδάμ.(MIGNE 89625 C).
Ο Άγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέγας Υμνογράφος γράφει:<<Περί γυναικών ότι ου δει …λαλείν ή διδάσκειν εν Εκκλησία Θεού>>.( MIGNE τομ.Α΄95 σελ.1314).
Ο Άγ.Οικουμένιος (950-1000 μ.χ) μέγας ερμηνευτής του Παύλου λέει:<<Να μην μιλά η γυναίκα ούτε για πνευματικά θέματα,αλλά μόνον να μαθαίνει στην Εκκλησία>>.
Ο Άγ.Θεοφύλακτος(1031-1126μ.χ)<<Εκείνες οι γυναίκες που ομιλούν ,ίσως να θέλουν να προβάλλονται μέσω των πνευματικών και να εντυπωσιάζουν,γι’αυτό ο Παύλος τις απαγόρευσε να κηρύττουν>>.(Τρεμπέλα Υπόμν.1956 σελ 393).
Στις γυναίκες πουθενά δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν θέση προκαθημένου(MIGNE 62,683) (πόσον μάλλον και Πρωτοψάλτισας…).Μόνο κατ’ιδίαν επέτρεψαν οι πατέρες στο σπίτι τους και όχι σε συνάξεις πιστών.
Η Εκκλησία ποτέ δεν χρησιμοποίησε γυναίκες σε θέσεις ομιλητών , Πρωτοψαλτών σε συνάξεις,παρόλη την λειψανδρία.Τα σημερινά φαινόμενα είναι <<κατορθώματα>> του φεμινιστικού κινήματος,του πνεύματος εκσυγχρονισμού (θαρρείς και η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι ατελής),για να φανούν και αρέσουν στον κόσμο ως δημοκράτες και γιατί βολεύει οικονομικά με τις γυναίκες. Εκείνες κερδίζουν ματαιοδοξία και άλλοι φθηνότερα εργατικά χέρια και πιο υποταγμένα άτομα.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓ.ΙΩΑΝ.Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
<<Υπάρχουν γυναίκες που κατάφεραν να κυβερνούν τους κληρικούς όλων των βαθμών ιεροσύνης και οδηγούν την Εκκλησία σε σκάνδαλα πάσης φύσεως.Οι κληρικοί αυτοί πρώτα έγιναν αιχμάλωτοι σε διάφορα πάθη (τα οποία ονομάζει Θηρία)και έπειτα υποδουλώθηκαν σε γυναίκες.Όλα αυτά ….υποδούλωσαν τόσο πολύ εκείνους τους κληρικούς που τους άρπαξαν στα νύχια τους, ώστε για να μη χαλάσουν το χατίρι τους κάνουν πολλές φορές εκείνα που δεν είναι καλό και να τα πώ.Διότι ο Θεϊκός νόμος δεν έδωσε στις γυναίκες Ιεροσύνη .Εκείνες βιάζονται να την αρπάξουν.Και επειδή μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν τίποτε,κάνουν ότι κάνουν δια μέσου άλλων (κληρικών).Και τόσο μεγάλη δύναμη απόκτησαν, ώστε να εγκρίνουν ή και να απορρίπτουν υποψηφίους Ιερείς, ανάλογα με την αρέσκειά τους.Και η Εκκλησία μας γίνεται άνω κάτω .Και εφαρμόζεται αυτό που λέει η παροιμία<<να άγουν και να φέρουν τους διοικητές οι υπήκοοι.Μερικοί κληρικοί τόσο θάρρος τις έχουν δώσει ώστε να επιπλήττουν Ιερείς ακόμα και Μητροπολίτες με βαριές φράσεις.>>(MIGNE 386 Δ -387 Α).
Καλά τώρα που έγιναν συνδιοικητές μέσα στην Εκκλησιαστική Επιτροπή τον ψάλτη τον βλέπουν σαν υπαλληλίσκο τους και ήδη καταλαμβάνουν και την θέση του στο αναλόγιο μερικές.
Άντε κορίτσια και κυρίες και σ’ανώτερα.Άντε και παπαδίνες και δεσποτίνες όπως στους προτεστάντες γιατί κατά κει πηγαίνουμε.
Μην ισχυριστεί κανείς ότι είμαστε κατά της ισότητας γιατί τότε δεν υπάρχει και διάκριση φύλου και ρόλων.Οι άγιες γυναίκες και ισαπόστολοι που εργάστηκαν για την εξάπλωση του χριστιανισμού δούλεψαν μεταξύ των ειδωλολατρών και αφού τους προσήλκυαν κατ’ιδίαν τους οδηγούσαν στον επίσκοπο.
Ο ίδιος ο θεός έκανε διάκριση στα δυο φύλα τοποθετώντας τον άνδρα ως κεφαλή της γυναικός ανεξάρτητα από το ποιος είναι πιο ενάρετος ή αμαρτωλός.
Το πορευθέντες μαθητεύσατε την ειδική αυτή αποστολή μόνο σε άνδρες την έδωσε ούτε και σ’αυτήν την αγιοτέρα πάντων μητέρα του,αλλά ούτε και η Παναγία μας διεκδίκησε ποτέ τέτοιο ρόλο.Μη συγχέουμε ρόλους εν ονόματι της ισότηταςτων προσώπων.Σε μερικούς δε που θα επικαλεσθούν το αν ο επίσκοπος κατ'οικονομίαν έχει το δικαίωμα να δίνει τέτοιες ευλογίες σε μια γυναίκα ακόμα και να ψάλει απαντούμε κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Δεν έχουν τέτοια δικαιώματα από την Αγ.Γραφή και την Ιερά Παράδοση να δίνουν τέτοιες ευλογίες,αλλά και πολλές άλλες.Παδείγματος χάριν μπορεί να χειροτονήσει γυναίκες; Ή να παντρέψει αδέρφια;
Αν δώσει τέτοιες ευλογίες περιφρονεί σκόπιμα τον Χριστό και βρίσκεται σε λάθος δρόμο και θα δώσει βαριά απολογία.Οι κληρικοί δεν είναι ασύδοτοι και ανεξέλεγκτοι .Δεσμεύονται με βαρύ όρκο από την ημέρα της χειροτονίας τους, να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες.
Δυστυχώς υπάρχουν γυναίκες που περιφρονώντας ή εν αγνοία τους τις απαγορεύσεις,είτε αυτόκλητες ,είτε ετερόκλητες είναι παράνομες,κάνουν σχίσματα και βλάπτουν την Εκκλησία.Είναι αγράμματες χριστιανικά και γίνονται εχθρές της Εκκλησίας.Θα λογοδοτήσουν και αυτές και όσοι ενισχύουν ακόμα και σιωπώντας, αυτές τις συμπεριφορές γιατί διαστρέφουν την αλήθεια και δεν ονομάζουν την αμαρτία ,όπως ακριβώς έκαναν οι Κορίνθιοι ανεχόμενοι την αμαρτία και ελέγχθηκαν από τον Απ.Παύλο ως πεφυσιωμένοι.Δεν μπορούμε να συγκαλύπτουμε την περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων.Να σταματήσουν να διεκδικούν ανδρικές θέσεις στην Εκκλησία γιατί και το αναλόγιο είναι διακονία του κατώτερου κληρικού, του Ιεροψάλτη.Οι κληρικοί μας που διορίζουν ή τις αναγνωρίζουν τέτοιες είναι ανάγκη να διορθώσουν αυτό το εκκλησιολογικό και ποιμαντικό λάθος και να απαλλάξουν την Εκκλησία απ’ αυτά τα σκάνδαλα.Γνωρίζουμε πόσο σκληρός ήταν ο κύριος για τους σκανδαλοποιούς και τι είπε γι’αυτούς και τους ηθικούς αυτουργούς που συγκαλύπτουν αυτά.Ας ανατεθεί στις γυναίκες παραδοσιακός ρόλος αφού είναι αναγνωρισμένη η προσφορά τους σε τομείς και άλλες διακονίες.Ας μιμηθούμε τον Κύριο και τους αγίους γιατί αυτή είναι πραγματική τιμή και όχι η διαστροφή του κακού με ψευδολογισμούς της κενής απάτης.Η λαίλαπα παντού γυναίκες δεν θα βγει σε καλό.Η γυναίκα σε ρόλους διαφορετικούς με αυτούς που τις πρέπουν, έχει σχέση με την φιληδονία την φιλοδοξία και την φιλαργυρία.
Η υποκρισία να λέμε δεν υπάρχουν άνδρες ιεροψάλτες όταν περιοχές έχουν δυο και τρεις σχολές Βυζαντινής μουσικής είναι απαράδεκτη και κριτέα.Και μην μπερδεύουμε αθεολόγητα την έννοια της κρίσης με την κατάκριση που ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επικροτεί λέγοντας<<Την δικαίαν κρίσιν κρίνατε>>(Ιωάν.7/ζ/1).Η έννοια της κατάκρισης είναι η δίκη και τιμωρία αυτή ανήκει στον Κύριό μας.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο σύμβολο της Πίστεώς μας.Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ξέρει καλύτερα την Αγία Γραφή από Απ.Παύλο ο οποίος ξεκάθαρα λέει ότι έκρινε τους διεφθαρμένους εντός της Εκκλησίας λέγοντας επί πρόσθετα <<τους έξω ο Θεός θέλει κρίνει>>εννοώντας ότι για τους μέσα έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στον καθαρισμό κι εμείς.(Α΄Κορινθ.5/ε/13).
Αλλά και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας όταν μερικοί <<Πρωτοψάλτες>>Και μερικοί πρόεδροι Ιεροψαλτικών συλλόγων προωθούν μαθήτριες τους και ευνοούμενες τους στο αναλόγιο παρηγκονίζοντας άνδρες συναδέλφους ενεργώντας κατ’ εικόνα και ομοίωσιν ανωτέρων.Ας σταματήσει αυτό το αίσχος όπως το ονομάζει ο Παύλος ,ας ξεκόψουμε από τρόπους εθελοθρησκείας κατά τα μέτρα μας με σοφίσματα γιατί γινόμαστε ευσεβιστές,ηθικολόγοι και συμφεροντολόγοι.Η αμαρτία πρέπει να λέγεται με τ’όνομά της, η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει φυλακισμένη παραπάνω από τρεις μέρες, αδέλφια ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Δες πως ονομάζει ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης τις γυναίκες του Αναλογίου ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
Επιτέλους μαζέψτε Τις παντελονοφορούσες και κολάν φορούσες εν τω ιερό Αναλόγιον πριν έρθει η οργή του Θεού που μπορεί να μας ανέχεται αλλά δεν σημαίνει ότι επικροτεί τις πρακτικές μας.
Σκοπός του άρθρου είναι να δοθεί λύση από τους αρμοδίους, στο πρόβλημα αυτό που όπως φαίνεται απασχολεί ήδη πολλούς.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας στην μακρυγορία μου και συμπαθάτε με αν κάπου κάνω λάθος σαν άνθρωπος.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#2
Η επόμενη Κυριακή είναι των Αγίων Μυροφόρων Γυναικών.
Λίγα έχουν γραφεί γι αυτές αλλά φανταστείτε ότι αυτές έφεραν το μήνυμα της Αναστάσεως στους Αποστόλους.
Την προηγούμενη Κυριακή Κάποιος δεν τις πίστεψε. Από την επόμενη Κυριακή αρχίζει η διάδοση του ευαγγελίου.

Αν λάβουμε υπόψιν, διακόνισσες, ιεραποστόλους, Κασσιανή, κουρά, ρασοευχή κ.α. το θέμα είναι τόσο περίπλοκο που μάλλον δεν είναι του παρόντος φόρουμ.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#3
Τόσο μεγάλη η αναφορά του μνμ #1 που δε θα ήταν δυνατόν κανείς να τη σχολιάσει ολόκληρη, γιατεί εγείρει και πολλά παρόμοια θέματα.
Ως προς το θέμα της δυνατότητας να αναλαμβάνει μία γυναίκα καθήκοντα ιεροψάλτου, συμφωνώ απόλυτα ότι είναι απαράδεκτο, από θεολογικής απόψεως.

Λίγη προσεκτική μελέτη του Αποστόλου Παύλου (ιδίως Α' κορ.) και των ποιμαντικών αδηγιών που δίνει σε παρόμοια αναφυέντα προβλήματα, πείθει και τον πιο αντίθετο ή καταδεικνύει το πόσο έχουμε απομακρυνθεί από το ορθό φρόνημα και αφήνουμε τον ορθολογισμό μας να ερμηνεύει κατά το δοκούν.

Εκτός αν κάποιοι δε θεωρούν τη γνώμη του Απ. Παύλου τόσο σημαντική...
 
#4
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;
<<Aισχρόν γαρ εστίν γυναιξί λαλείν εν Εκκλησία>>(Α΄Κορινθ.ιδ΄35)

Ο Ιεροψάλτης μέσω των ύμνων διδάσκει,κηρύττει,κατηχεί,προσεύχεται και Θεολογεί με την βοήθεια της Βυζαντινής μουσικής.Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.(Υπόμν.Τόμος Α΄Τρεμπέλα σελ 392).
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.
Ο Ιερός Χρυσόστομος επιβεβαιώνει τα του Αποστόλου Παύλου γι’ αυτό ως Ιεράρχης δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα σε καμιά γυναίκα να κηρύττει ούτε και σ’αυτήν την στενή συνεργάτιδά του Αγ. Ολυμπιάδα ικανότατη και ενάρετη γυναίκα.(Περί Ιεροσύνης Λόγοι ΜIGNE 387Α& ΕΠΕ 18Α ,589).
Ο Αγ.Νείλος Αγκύρας(430μ.χ.)ηγούμενος και μαθητής του Χρυσοστόμου πολυγραφότατος και όσιος ασκητής γράφει.<<Πάψε λοιπόν (γυναίκα) να διδάσκεις…σε Εκκλ.Σύναξη.(ΜIGNE 72,249D).
O Άγ.Αναστάσιος ο Όσιος του Σινά και Στύλος της Ορθοδοξίας (7ος αιών.) γράφει:<<Η Εύα μας κατέστρεψε όλους με την διδασκαλία της στον Αδάμ.(MIGNE 89625 C).
Ο Άγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέγας Υμνογράφος γράφει:<<Περί γυναικών ότι ου δει …λαλείν ή διδάσκειν εν Εκκλησία Θεού>>.( MIGNE τομ.Α΄95 σελ.1314).
Ο Άγ.Οικουμένιος (950-1000 μ.χ) μέγας ερμηνευτής του Παύλου λέει:<<Να μην μιλά η γυναίκα ούτε για πνευματικά θέματα,αλλά μόνον να μαθαίνει στην Εκκλησία>>.
Ο Άγ.Θεοφύλακτος(1031-1126μ.χ)<<Εκείνες οι γυναίκες που ομιλούν ,ίσως να θέλουν να προβάλλονται μέσω των πνευματικών και να εντυπωσιάζουν,γι’αυτό ο Παύλος τις απαγόρευσε να κηρύττουν>>.(Τρεμπέλα Υπόμν.1956 σελ 393).
Στις γυναίκες πουθενά δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν θέση προκαθημένου(MIGNE 62,683) (πόσον μάλλον και Πρωτοψάλτισας…).Μόνο κατ’ιδίαν επέτρεψαν οι πατέρες στο σπίτι τους και όχι σε συνάξεις πιστών.
Η Εκκλησία ποτέ δεν χρησιμοποίησε γυναίκες σε θέσεις ομιλητών , Πρωτοψαλτών σε συνάξεις,παρόλη την λειψανδρία.Τα σημερινά φαινόμενα είναι <<κατορθώματα>> του φεμινιστικού κινήματος,του πνεύματος εκσυγχρονισμού (θαρρείς και η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι ατελής),για να φανούν και αρέσουν στον κόσμο ως δημοκράτες και γιατί βολεύει οικονομικά με τις γυναίκες. Εκείνες κερδίζουν ματαιοδοξία και άλλοι φθηνότερα εργατικά χέρια και πιο υποταγμένα άτομα.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓ.ΙΩΑΝ.Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
<<Υπάρχουν γυναίκες που κατάφεραν να κυβερνούν τους κληρικούς όλων των βαθμών ιεροσύνης και οδηγούν την Εκκλησία σε σκάνδαλα πάσης φύσεως.Οι κληρικοί αυτοί πρώτα έγιναν αιχμάλωτοι σε διάφορα πάθη (τα οποία ονομάζει Θηρία)και έπειτα υποδουλώθηκαν σε γυναίκες.Όλα αυτά ….υποδούλωσαν τόσο πολύ εκείνους τους κληρικούς που τους άρπαξαν στα νύχια τους, ώστε για να μη χαλάσουν το χατίρι τους κάνουν πολλές φορές εκείνα που δεν είναι καλό και να τα πώ.Διότι ο Θεϊκός νόμος δεν έδωσε στις γυναίκες Ιεροσύνη .Εκείνες βιάζονται να την αρπάξουν.Και επειδή μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν τίποτε,κάνουν ότι κάνουν δια μέσου άλλων (κληρικών).Και τόσο μεγάλη δύναμη απόκτησαν, ώστε να εγκρίνουν ή και να απορρίπτουν υποψηφίους Ιερείς, ανάλογα με την αρέσκειά τους.Και η Εκκλησία μας γίνεται άνω κάτω .Και εφαρμόζεται αυτό που λέει η παροιμία<<να άγουν και να φέρουν τους διοικητές οι υπήκοοι.Μερικοί κληρικοί τόσο θάρρος τις έχουν δώσει ώστε να επιπλήττουν Ιερείς ακόμα και Μητροπολίτες με βαριές φράσεις.>>(MIGNE 386 Δ -387 Α).
Καλά τώρα που έγιναν συνδιοικητές μέσα στην Εκκλησιαστική Επιτροπή τον ψάλτη τον βλέπουν σαν υπαλληλίσκο τους και ήδη καταλαμβάνουν και την θέση του στο αναλόγιο μερικές.
Άντε κορίτσια και κυρίες και σ’ανώτερα.Άντε και παπαδίνες και δεσποτίνες όπως στους προτεστάντες γιατί κατά κει πηγαίνουμε.
Μην ισχυριστεί κανείς ότι είμαστε κατά της ισότητας γιατί τότε δεν υπάρχει και διάκριση φύλου και ρόλων.Οι άγιες γυναίκες και ισαπόστολοι που εργάστηκαν για την εξάπλωση του χριστιανισμού δούλεψαν μεταξύ των ειδωλολατρών και αφού τους προσήλκυαν κατ’ιδίαν τους οδηγούσαν στον επίσκοπο.
Ο ίδιος ο θεός έκανε διάκριση στα δυο φύλα τοποθετώντας τον άνδρα ως κεφαλή της γυναικός ανεξάρτητα από το ποιος είναι πιο ενάρετος ή αμαρτωλός.
Το πορευθέντες μαθητεύσατε την ειδική αυτή αποστολή μόνο σε άνδρες την έδωσε ούτε και σ’αυτήν την αγιοτέρα πάντων μητέρα του,αλλά ούτε και η Παναγία μας διεκδίκησε ποτέ τέτοιο ρόλο.Μη συγχέουμε ρόλους εν ονόματι της ισότηταςτων προσώπων.Σε μερικούς δε που θα επικαλεσθούν το αν ο επίσκοπος κατ'οικονομίαν έχει το δικαίωμα να δίνει τέτοιες ευλογίες σε μια γυναίκα ακόμα και να ψάλει απαντούμε κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Δεν έχουν τέτοια δικαιώματα από την Αγ.Γραφή και την Ιερά Παράδοση να δίνουν τέτοιες ευλογίες,αλλά και πολλές άλλες.Παδείγματος χάριν μπορεί να χειροτονήσει γυναίκες; Ή να παντρέψει αδέρφια;
Αν δώσει τέτοιες ευλογίες περιφρονεί σκόπιμα τον Χριστό και βρίσκεται σε λάθος δρόμο και θα δώσει βαριά απολογία.Οι κληρικοί δεν είναι ασύδοτοι και ανεξέλεγκτοι .Δεσμεύονται με βαρύ όρκο από την ημέρα της χειροτονίας τους, να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες.
Δυστυχώς υπάρχουν γυναίκες που περιφρονώντας ή εν αγνοία τους τις απαγορεύσεις,είτε αυτόκλητες ,είτε ετερόκλητες είναι παράνομες,κάνουν σχίσματα και βλάπτουν την Εκκλησία.Είναι αγράμματες χριστιανικά και γίνονται εχθρές της Εκκλησίας.Θα λογοδοτήσουν και αυτές και όσοι ενισχύουν ακόμα και σιωπώντας, αυτές τις συμπεριφορές γιατί διαστρέφουν την αλήθεια και δεν ονομάζουν την αμαρτία ,όπως ακριβώς έκαναν οι Κορίνθιοι ανεχόμενοι την αμαρτία και ελέγχθηκαν από τον Απ.Παύλο ως πεφυσιωμένοι.Δεν μπορούμε να συγκαλύπτουμε την περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων.Να σταματήσουν να διεκδικούν ανδρικές θέσεις στην Εκκλησία γιατί και το αναλόγιο είναι διακονία του κατώτερου κληρικού, του Ιεροψάλτη.Οι κληρικοί μας που διορίζουν ή τις αναγνωρίζουν τέτοιες είναι ανάγκη να διορθώσουν αυτό το εκκλησιολογικό και ποιμαντικό λάθος και να απαλλάξουν την Εκκλησία απ’ αυτά τα σκάνδαλα.Γνωρίζουμε πόσο σκληρός ήταν ο κύριος για τους σκανδαλοποιούς και τι είπε γι’αυτούς και τους ηθικούς αυτουργούς που συγκαλύπτουν αυτά.Ας ανατεθεί στις γυναίκες παραδοσιακός ρόλος αφού είναι αναγνωρισμένη η προσφορά τους σε τομείς και άλλες διακονίες.Ας μιμηθούμε τον Κύριο και τους αγίους γιατί αυτή είναι πραγματική τιμή και όχι η διαστροφή του κακού με ψευδολογισμούς της κενής απάτης.Η λαίλαπα παντού γυναίκες δεν θα βγει σε καλό.Η γυναίκα σε ρόλους διαφορετικούς με αυτούς που τις πρέπουν, έχει σχέση με την φιληδονία την φιλοδοξία και την φιλαργυρία.
Η υποκρισία να λέμε δεν υπάρχουν άνδρες ιεροψάλτες όταν περιοχές έχουν δυο και τρεις σχολές Βυζαντινής μουσικής είναι απαράδεκτη και κριτέα.Και μην μπερδεύουμε αθεολόγητα την έννοια της κρίσης με την κατάκριση που ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επικροτεί λέγοντας<<Την δικαίαν κρίσιν κρίνατε>>(Ιωάν.7/ζ/1).Η έννοια της κατάκρισης είναι η δίκη και τιμωρία αυτή ανήκει στον Κύριό μας.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο σύμβολο της Πίστεώς μας.Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ξέρει καλύτερα την Αγία Γραφή από Απ.Παύλο ο οποίος ξεκάθαρα λέει ότι έκρινε τους διεφθαρμένους εντός της Εκκλησίας λέγοντας επί πρόσθετα <<τους έξω ο Θεός θέλει κρίνει>>εννοώντας ότι για τους μέσα έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στον καθαρισμό κι εμείς.(Α΄Κορινθ.5/ε/13).
Αλλά και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας όταν μερικοί <<Πρωτοψάλτες>>Και μερικοί πρόεδροι Ιεροψαλτικών συλλόγων προωθούν μαθήτριες τους και ευνοούμενες τους στο αναλόγιο παρηγκονίζοντας άνδρες συναδέλφους ενεργώντας κατ’ εικόνα και ομοίωσιν ανωτέρων.Ας σταματήσει αυτό το αίσχος όπως το ονομάζει ο Παύλος ,ας ξεκόψουμε από τρόπους εθελοθρησκείας κατά τα μέτρα μας με σοφίσματα γιατί γινόμαστε ευσεβιστές,ηθικολόγοι και συμφεροντολόγοι.Η αμαρτία πρέπει να λέγεται με τ’όνομά της, η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει φυλακισμένη παραπάνω από τρεις μέρες, αδέλφια ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Δες πως ονομάζει ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης τις γυναίκες του Αναλογίου ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
Επιτέλους μαζέψτε Τις παντελονοφορούσες και κολάν φορούσες εν τω ιερό Αναλόγιον πριν έρθει η οργή του Θεού που μπορεί να μας ανέχεται αλλά δεν σημαίνει ότι επικροτεί τις πρακτικές μας.
Σκοπός του άρθρου είναι να δοθεί λύση από τους αρμοδίους, στο πρόβλημα αυτό που όπως φαίνεται απασχολεί ήδη πολλούς.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας στην μακρυγορία μου και συμπαθάτε με αν κάπου κάνω λάθος σαν άνθρωπος.
.......ΤΙ Λάθοσ να κανεις ..εσυ εισαι ο θεός ο ιδιος..μεγαλο προβλημα εχεις μεγάλε..
 
#6
Κι εγώ θεωρώ αισχρό να αναπαράγονται ακόμα τέτοια κηρύγματα μίσους και διάκρισης από τον Απόστολο Παύλο σήμερα. Διότι όπως ο ίδιος γράφει πιο κάτω, "Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον."

Και όταν έλεγε τα συγκεκριμένα που έλεγε, μόνο αγάπη δεν είχε. Άρα, διά της λογικής, αυτοαναιρείται.
 

dak_lef

Λευτέρης Δακαλάκης
#7
Κατ αρχάς, σήμερα είναι Πέμπτη 15 Απριλίου 2010... τί σου λέει το έτος, ο αιώνας που ζούμε???
ξέρεις αγαπητέ "μισογύνη" τί σημαίνει αυτό?? Και μη βιαστείς να με κατηγορήσεις για υβριστή σου, γιατί θα ξεσηκωσω όλους τους φεμινιστικούς συλλόγους της Ελλάδας εναντίον σου.
2ον. Φίλαυτε "κριτά ουρανού και γής", μόνε απεσταλμένε του Θεού στη γη και έχοντα την επίβλεψιν και διατήρησιν της τάξεως της ζωής αλλά και αρχιτελετάρχα της φυλετικής διακρίσεως, έτσι σου μάθανε να ζεις; Μοναρχικά και ανδροκρατούμενα με αυστηρά κοινωνικά κριτήρια εναντίον... της Μάνας???
3ον. Η γυναίκα για σένα, τί είναι; Μια γλάστρα, ένα αμπαζούρ? Ἠ είναι μόνο το μέσο παραγωγής ζωής (βλ. γεννήτρια) και να σου φτιάχνει κόκορα μακαρονάδα να ικανοποιείς την πείνα σου??
ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ και μόνο που τόλμησες να προβείς σε τέτοιες συγκρίσεις...

ΥΓ. Απάντησε , εάν τολμάς δημοσίως, εάν είσαι παντρεμένος. Κι αν ναι, πες τα στη σύντροφό σου αυτά που γράφεις εδώ κι αν δε σε πετάξει απ' το παράθυρο...
... ξέρω ξέρω... θα με διαγράψει ο διαχειριστής...
 
Last edited:

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#8
Υπάρχει ήδη θέμα για την συμμετοχή γυναικών στο ψαλτήρι. Νομίζω πολλά πράγματα έχουν απαντηθεί εκεί... Καλό θα ήταν οι εδώ συζητήσεις να μεταφερθούν από κάποιον συντονιστή στο οικείο θέμα...
 
#9
Υπάρχει ήδη θέμα για την συμμετοχή γυναικών στο ψαλτήρι. Νομίζω πολλά πράγματα έχουν απαντηθεί εκεί... Καλό θα ήταν οι εδώ συζητήσεις να μεταφερθούν από κάποιον συντονιστή στο οικείο θέμα...
αντε ρε και εσύ ..εσυ δεν ησουν που εγραφες οτι στον παραδεισο παιζει βυζαντινη μουσικη μονο???εισαστε ολοι μεσαιωνας σκετος
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#10
αντε ρε και εσύ ..εσυ δεν ησουν που εγραφες οτι στον παραδεισο παιζει βυζαντινη μουσικη μονο???εισαστε ολοι μεσαιωνας σκετος
Και πιο πίσω φίλε... και πιο πίσω...:p

Να φανταστείς προχθές έπινα μπύρες μαζί με τον Καρλομάγνο κάπου στην σκοτεινή Γερμανία. Καλό παιδάκι ο Καρολάκος τελικά...:p

Αλλά πού να μας καταλάβουν εμάς τους ρομαντικούς οι προοδευτικοί:p
 
#12
Κι εγώ θεωρώ αισχρό να αναπαράγονται ακόμα τέτοια κηρύγματα μίσους και διάκρισης από τον Απόστολο Παύλο σήμερα. Διότι όπως ο ίδιος γράφει πιο κάτω, "Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον."

Και όταν έλεγε τα συγκεκριμένα που έλεγε, μόνο αγάπη δεν είχε. Άρα, διά της λογικής, αυτοαναιρείται.
Κύριε ή κυρία agrippas,
η αισχρότητα έγκειται στην δικιά σας αναπαραγωγή μίσους και χολής ενάντια στον Απόστολο Παύλο, τον πρώτο μετά τον Έναν, τον δάσκαλο των εκκλησιών, σύμφωνα με τους ύμνους που ψάλλουμε και ενστερνιζόμαστε εμείς οι ψάλτες.
Αν εσύ έχεις περισσότερη αγάπη από τον πρωτοκορυφαίο, τότε ίσως δεν φτάσεις και στο σημείο να μας πεις ότι και ο ίδιος ο Κύριος μας, έκανε διάκριση όταν ενσαρκώθηκε ως άντρας και όχι ως γυναίκα.
Αυτή η αγαπολαγνεία σας οδηγεί σε λάθος μονοπάτια αντιπατερικά και αντορθόδοξα. Οι γυναίκες δεν έχουν ανάγκη την υπεράσπισή σας.
Τόσο οι Μυροφόρες, όσο και κυρίως, ασυγκρίτως μα και πάνω από όλες, η Υπεραγία Θεοτόκος, αποδεικνύουν ότι "εκ γυναικός πηγάζει τα κρείτονα".
Οι Πατέρες και η Εκκλησία τα έχουν λύσει αυτά τα θέματα, και τη θέση τη γυναίκας στο αναλόγιο. Αν δεν μπορεί να τα δεχτεί ο ορθολογισμός σας, τουλάχιστον μην βλασφημείτε. Η ελευθερία του λόγου έχει και τα (ηθικά έστω) όριά της.
 
#13
Φυσικά και τα λύσανε οι Πατέρες, ευνοϊκά για τους άντρες καθότι άντρες κι αυτοί. Αν οι σύνοδοι ήταν από Μητέρες, θα είχαμε άλλα. Το ίδιο κι αν ο απόστολος Παύλος ήταν γυναίκα.

Τα καλά και συμφέροντα.
 

ATHAN

Αθανάσιος Μπακαλούδης
#14
ακου τι γραφει ο αντιχριστος ο Ελύτης.. /QUOTE said:
Φίλε,
Ωραιότατο το ερωτικό ποίημα του Ελύτη,
αλλά άσχετο με το θέμα που διεξοδικά ανέλυσε ο κ. Ηλίας Κωνσταντινίδης στο υπ αριθ. 1 μύνημά του.
..................................................................
Εγώ που δεν έχω ακόμη εξημερωθεί, δεν θα πάψω ποτέ να ακολουθώ τους ιερούς κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας,
Μ' ακούς;
Καί άς με αποκαλεί ο Ελύτης, και ο οιοσδήποτε Ελύτης ... ;ή αλήτης, τέρας. Μ' ακούς;
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#15
1) Το θέμα έχει σχολιαστεί ξανά. Πριν ανοίξουμε νέα θέματα, ας κάνουμε μια χρήση της αναζήτησης.
2) Για θέματα σαν και το παρόν χρειάζεται μετριοπάθεια. Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα Νικόλαο για όσα έγραψε. Ωστόσο η εμπειρία μου από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης είναι ότι και οι γυναίκες μπορούν να συνεισφέρουν στην διακονία της εκκλησιαστικής μουσικής. Χρειάζεται διάκριση. Σε αρκετούς εκ των ναών που διακόνησα είχα την ευλογία να έχω ευλαβείς κυρίες (συνομήλικες πάνω-κάτω με τη μητέρα μου η οποία έχει διακριθεί στην άκρως επαχθή αλλά και αναγκαία διακονία της "ανακύκλωσης" των κεριών :wink:) οι οποίες με βοηθούσαν με την ανάγνωση του εξαψάλμου, των προ της μεταλήψεως ευχών την ώρα της κοινωνίας του κλήρου κλπ. Εάν κατ' αυτόν τον τρόπον προσέβαλα την θεία λατρεία ελπίζω εις το έλεος του Κυρίου.
 
#16
Εγώ πιστεύω ότι ο βασικός λόγος που η γυναίκα έχει τόσους περιορισμούς και απαγορεύσεις στην εκκλησία είναι ο φόβος. Επειδή είναι εκ φύσεως πιο καπάτσα και πονηρή από τους άντρες μήπως και τους πάρουν τον έλεγχο ή μήπως αρχίσουν να παρατηρούν πράγματα που οι ίδιοι άντρες δε θέλουν.

Ο ίδιος ο "πρωτοκορυφαίος" γράφει μεν την κακία του αλλά δεν τεκμηριώνει γιατί ειναι αισχρό να συμμετέχει μια γυναίκα. Δηλαδή πώς ακριβώς είναι ασχρό και ποιον ντροπιάζει; Το θεό που την έπλασε γυναίκα;
 
#17
ακου τι γραφει ο αντιχριστος ο Ελύτης.. /QUOTE said:
Φίλε,
Ωραιότατο το ερωτικό ποίημα του Ελύτη,
αλλά άσχετο με το θέμα που διεξοδικά ανέλυσε ο κ. Ηλίας Κωνσταντινίδης στο υπ αριθ. 1 μύνημά του.
..................................................................
Εγώ που δεν έχω ακόμη εξημερωθεί, δεν θα πάψω ποτέ να ακολουθώ τους ιερούς κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας,
Μ' ακούς;
Καί άς με αποκαλεί ο Ελύτης, και ο οιοσδήποτε Ελύτης ... ;ή αλήτης, τέρας. Μ' ακούς;
απλα ο ποιητης θεολογει χριστιανικα περα απο ψυχωτικους κανονες αναμφιβολης προελευσης που περασανε στην επισημη θρησκεια..εφοσον ο Ελυτης με τον υμνο στην γυναικα μανα και ερασμια ειναι ασχετος επιτρεψτε μου να αναφερω τα συγγραματα του φιλοσοφου ΧΡ ΓΙΑΝΝΑΡΑ για το θεμα
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#18
δημητριος μπουργιωτης;71110 said:
απλα ο ποιητης θεολογει χριστιανικα περα απο ψυχωτικους κανονες αναμφιβολης προελευσης που περασανε στην επισημη θρησκεια..εφοσον ο Ελυτης με τον υμνο στην γυναικα μανα και ερασμια ειναι ασχετος επιτρεψτε μου να αναφερω τα συγγραματα του φιλοσοφου ΧΡ ΓΙΑΝΝΑΡΑ για το θεμα
Χριστός ανέστη,

Αγαπητέ, σού αφιερώνω αυτό το άσμα ( ειδικά το 1.35- 1.39 κ 2.51-2.55, 3.01-3.03)

αλλά δεν καταλαβαίνω τη συνάφεια ενός νομπελίστα ποιητή κ ενός ορθόδοξου διανοητή με ένα θέμα πολύ διαφορετικό, το οποίο μάλλον ο δεύτερος το λύνει εν πολλοίς ειδικά στο ανεπανάληπτο Αλφαβητάρι της πίστης...

Δ.
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#19
Κρίμα και είναι τόσο απλό για να πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό.......Οι μισοί στην Ελλάδα είναι δήμαρχοι και οι άλλοι Θεολόγοι και ο Θεός βοηθός.Πάντα γειά
 
#20
Η επόμενη Κυριακή είναι των Αγίων Μυροφόρων Γυναικών.
Λίγα έχουν γραφεί γι αυτές αλλά φανταστείτε ότι αυτές έφεραν το μήνυμα της Αναστάσεως στους Αποστόλους.
Την προηγούμενη Κυριακή Κάποιος δεν τις πίστεψε. Από την επόμενη Κυριακή αρχίζει η διάδοση του ευαγγελίου.

Αν λάβουμε υπόψιν, διακόνισσες, ιεραποστόλους, Κασσιανή, κουρά, ρασοευχή κ.α. το θέμα είναι τόσο περίπλοκο που μάλλον δεν είναι του παρόντος φόρουμ.
Αγαπητέ τι σχέση έχει η Ιεροψαλτική διακονία με τις μυροφόρες; Αν οι μυροφόρες έφεραν το αναστάσιμο μήνυμα χαράς είναι γιατί σε γυναίκα οφειλόταν και το δυσάρεστο μήνυμα της έξωσης του ανθρώπου από τον παράδεισο όπως γράφει συγκεκριμένος άγιος στα γραφόμενά μου.Αυτό το μήνυμα σου έδωσα ;ότι δεν σέβομαι τις μυροφόρες; για όνομα του Θεού γιατί αντιπαρατίθεσαι με τόσους αγίους των οποίων την γνώμη προβάλλω και διαστρέφεις την αλήθεια....
 
Status
Not open for further replies.
Top