Εὐχαριστῶ καί πάλιν.
Γενικῶς σᾶς θαυμάζω διά τήν συνήθη εύθύτητα καί θάρρος νά άπαντᾶτε είς οἱανδήποτε ἐρώτησιν σᾶς θέτουν.
Ὅμως ἐμένα δέν μοῦ ἀπαντήσατε εύθέως εἰς ὅλας τά ἐρωτήσεις. Τέλος πάντων.
Ὅτι ἔχει ἐρωτηματικόν κατωτέρω εἶναι μία σαφής ἐρώτησις καί οὐχί σχῆμα λόγου.
Κανένα πρόβλημα στὴν ἐπικοινωνία μας, ἄλλωστε τὸ Διαδίκτυον δὲν γνωρίζει ἡλικίες.
Ὅμως ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ γνωρίζει ἡλικίες. Ἀλλά εἶναι ἄλλον θέμα.
Θέλετε νὰ πεῖτε πὼς ὁ μέσος Εὐρωπαῖος μπορεῖ νὰ διαβάσει Ἐλευθερουδάκη;
Βεβαίως ὄχι. Ὅμως διατί δέν ἀπαντᾶτε εἰς τό ἐρώτημα, δηλαδή:
Εἰς ποίαν (μεγάλην,γνωστήν) γλῶσσαν τῆς Εὐρώπης ἡ νεολαία σήμερον δέν καταλαβαίνει μιάν ἐγκυκλοπαίδειαν εἰς τήν γλῶσσαν των τοῦ ἔτους 1963 (50 ἐτῶν);
(Βέβαια ὁ μέσος Ἕλληνας μπορεῖ νὰ διαβάσει ΤΙΜΕ, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι κάτι ἄλλο.)
Λησμονεῖτε ὅτι οἱ Ἕλληνες πρέπει πλέον διά τόν ἐπιούσιον νά γνωρίζουν Ἀγγλικά;
Οἱ ὑπόλοιποι Εὐρωπαῖοι χρειάζονται Ἑλληνικκά διά τόν ἐπιούσιον;
Έάν ὄχι, τότε διατί (ὄχι οἱ πάντες, ἀλλά) πολλοί μορφωμένοι Εὐρωπαῖοι μαθαίνουν Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;
Ὅσο γιὰ τὸν C.S.Lewis, ἄν διαβάσετε θὰ καταλάβετε. Προσωπικὰ τὸν ἔχω βρεῖ ὠφέλιμο σὲ πολλὰ ἐπίπεδα.
Ἐπειδή ἔχω ζήσει, σπουδάσει καί ἐργασθῆ εἰς προτεσταντικές χῶρες γνωρίζω. Ἡ Ὀρθοδοξία μας εἶναι ἀσυγκρίτως ἀνωτέρα εἰς ὅλα τά έπίπεδά του.
Μήπως ἐπειδή σεῖς τόν βρίσκετε ὠφέλιμον διά τοῦτο δικαιολογῆτε τήν παρουσίαν τῶν κειμένων του εἰς ὀρθόδοξον ἱστοσελίδα καί δέχεσθε τά δύο μέτρα καί σταθμά;
Mέ δύο μέτρα καί σταθμά ἐπικρίνονται κείμενα ἐπειδή 1)δέν ἔχουν γραφῇ ἀπό "θεολόγον ἤ παπᾶ"
2)Ἀκόμη καί τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ὡς δυσνότητα εἶναι καί κανονικά δέν πρέπει νά τά διαβάζουν μόνοι τους οἱ πιστοί.
Δηλαδή ὁ Ἅγιος προέβλεψε μέν τά μέλλοντα ἀλλά δέν ἐμπόρεσε νά γράψη οὔτε καί στήν ἁπλῆ του γλῶσσα ἔτσι ὥστε νά τόν καταλάβῃ ὁ λαός;
Ἐάν τό κατάλαβα σωστά ἀπό τίς εἰδήσεις διαφωνεῖ ὁ πατήρ Θ. άκόμη καί μέ τόν Μητροπολίτη του καί μέ τήν Ἱεράν Σύνοδο;
http://romiazirou.blogspot.gr/2013/11/blog-post_6482.html
....ὁ ἐν λόγω ἐφημέριος δημοσιεύει δημοσίως τὸ κείμενό του ὥστε νὰ προκαλέσει προβληματισμὸ καὶ βέβαια κριτική.
Τὸ "ad majorem gloriam Dei" σίγουρα δὲν εἶναι κατανοητὸ ἀπὸ ὅλους,
Δέν εἶναι σχολαστικισμός ἀλλά γνωρίζομε ὡς χριστιανοί ὅτι καί μία κεραία ἕνα ἰῶτα ἀλλάζει μίαν ἔννοιαν.
Δέν σᾶς ἐρώτησα ἐάν εἶναι κατανοητόν "ἀπό ὅλους" ἀλλἀ ἐπί λέξει "ὁ μέσος Ἕλλην" τό ὁποῖον διά τούς γνωρίζοντας στατιστικήν σημαίνει εἰς τήν πρᾶξιν
τουλάχιστον τό 50% τοῦ δείγματος :
Νά ὑποθέσω, διά νά προχωρήσωμεν, ὅτι καλῶς τό ἀντελήφθητε καί ὅτι λοιπόν τουλάχιστον 50% τῶν ἀναγνωστῶν του δέν θά καταλάβουν τί σημαίνει
ὀπτιμισμός, "ad majorem gloriam Dei" κτλ.;
ἀλλὰ ....τὸ νὰ παρατίθεται κάποια ὁρολογία ποὺ βοηθᾶ τὸν συγγραφέα στὴν ἀνάπτυξη τοῦ λόγου του καὶ στὴν ἔμφαση αὐτοῦ, δὲν εἶναι πρόβλημα οὕτε σημαίνει κάτι.
Ἄν θέλετε σεῖς νὰ τὸ διϋλίσετε ἔχει καλῶς, ἀλλὰ πιστεύω πὼς καταλήγετε σὲ σχολαστικισμό.[/SIZE][/FONT]
[/QUOTE]
Τό νά γράψῃ "ad majorem gloriam Dei" τόν βοηθᾶ νά ἀναπτύξῃ τόν λόγον;
Ὁ μέσος ἀναγνώστης π.χ. κύριος Γιάννης θά διαβάση τό ἀκαταλαβίστικο δι΄αὐτόν "ad majorem gloriam Dei" καί ἐσεῖς νομίζετε ὅτι θά αἰσθανθῆ ἔμφασιν;
Ἀλλά τότε καί τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά εἶναι κάπου-κάπου "λιγάκι" ἀλλά ὄχι έντελῶς ἀκαταλαβίστικα, αὐτά τί αἰσθησι προκαλοῦν;
Διαβάσατε τό κατωτέρω κείμενον τοῦ γλωσσομαθοῦς καί σοφωτάτου πατρός Σωφρονίου Ζαχάρωφ (πῶς ἄραγε τόν ἀπορρίπτει ὁ π.Θ.) ;
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=182827&postcount=320
Δηλαδή κάτι ἀκαταλαβίστικον εἰς κάποιαν ἄγνωστην γλῶσσαν προκαλεῖ ἔμφασιν; Ποῦ τό διδάσκουν τοῦτο;
Ἀλήθεια, διατί δέν ἔγραφε ἁπλῶς "Πρός δόξαν Θεοῦ";
Αὐτό δέν τόν βοηθᾶ είς τήν ἀνάπτυξιν τοῦ λόγου του;
Βελτιωμένη μεθοδολογία:
Ἀπορρίψατε/παρακάμψατε ἄνευ συζητήσεως καί χωρίς δυσκολίαν μίαν ἄλλην ἄποψιν, μέ κάποιο ἐκ τῶν κάτωθι:
-λόγῳ ἐλλείψεως "τυπικῶν" προσόντων, διπλωμάτων, καθέδρας κτλ τοῦ ἄλλου ἀτόμου.
-λόγῳ δυσκολίας κατανοήσεως
-λόγῳ τοῦ μακροσκελοῦς κειμένου
-λόγῳ ἀτελοῦς (μικροῦ) κειμένου
-λόγῳ σχολαστικισμοῦ
-πῆτε "ἔ καί λοιπόν, ὁ καθείς ἔχει τήν γνώμην του"
-πῆτε "ὁύδέν σχόλιον"
-κτλ