Οι συνομιλιες εδω, αν και πολυ χρησιμες, ειναι περισσοτερο τροφη για σκεψη, προβληματισμο, αναζητηση, αν δεν παρουσιαστει ομως κατι ολοκληρωμενα για να μπορεσει να μελετηθει εξ ολοκληρου, δεν μπορουμε να μιλαμε για αποδειξεις.
Δηλαδή αν φέρουμε έναν εξωγήινο και τον βάλουμε σε ένα κελί και του δώσουμε βιβλία να διαβάσει θα γίνει Και ο ψάλτης, ανεπηρέαστος από χ παραδόσεις;
Αυτο σαν πειραμα θα ειχε πολυ ενδιαφερον! Δεν χρειαζεται εξωγηινος, ήδη μπορει να το κανει υπολογιστης αυτο που λετε. Τα προγραμματα εκτελεσης παρτιτουρας (μιλω για ευρωπαικη μουσικη) εχουν εξελιχθει τοσο που ρυθμιζονται ακομη και να ειναι ασταθης η εκτελεση ακριβως για να προσομοιαζει σε ανθρωπο. Θεωρω πως ευκολα θα μπορουσε να εκτελεσει ψαλμωδιες σε Αθηναικο-Σακελλαριδικο-μετροφωνικο υφος.
Αν λοιπον λεγαμε στον εξωγηινο πως το μουσικο κειμενο ειναι περιγραφικο και δεν χρειαζεται να το τηρησει απολυτα, αλλα μπορει να βαλει μεσα και δικες του αναλυσουλες για να το κανει να ρεει, ειμαι σιγουρος πως θα ειχαμε ενα αποτελεσμα ψαλτικοτατο.
(Μην παμε μακρια, τα παραδειγματα ειναι υπαρκτα: Το "ωδειακο" υφος εκτελει τα κομματια σε στυλ γρηγοριανου μελους και εχει αρκετους οπαδους, ειναι μια γενικως αποδεκτη προσεγγιση. Επισης διαφορες σχολες και ψαλτες εισαγουν στα κομματια δικες τους αναλυσεις και ερμηνειες σημαδιων διοτι ... ετσι τους αρεσει καλυτερα. Δεν χρειαζομαστε εξωγηινο νομιζω!)
Τα θεωρητικά (Χρύσανθος, Επιτροπή κ.α.) απλά καταγράφουν μια Χ παράδοση, πάντα με παραλείψεις και λάθη. Εάν δέν είχαν ακούσει δεν θα έγραφαν.
Ναι, φυσικα, συμφωνω απολυτα σε αυτο, αλλωστε δεν υπαρχει μονο μια παραδοση, η καθε σχολη εχει τα ακουσματα της και την προσεγγιση της σε θεματα ψαλτικης.
Ομως εδω αναφερομαστε στην ΣΗΜΕΙΟΓΡΑΦΙΑ.
Και η σημειογραφια της νεας μεθοδου εχει οριστει απο τον Χρυσανθο.
Δεν γινεται να μην συμφωνουμε ΑΠΑΝΤΕΣ στο τι κανει ενα σημαδι!
Ακριβως το ιδιο συμβαινει και στη γλωσσα: υπαρχουν παμπολλες προφορες και διαλεκτοι, οταν ομως προκειται να διαβασουμε ενα κειμενο, ΟΛΟΙ διαβαζουμε το ιδιο πραγμα. Ας μην μπλεκουμε λοιπον την προφορικη παραδοση με την σημειογραφια.