Ενός ψεύδους μύρια έπονται

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Άνευ δικών μου σχολίων.....
Τι εξυπηρετεί αυτή η ανάρτηση;
Απλά τίποτα, ειδικά σε εμάς που
ΔΕΝ ζούμε κ αναπνέουμε για να
βλέπουμε να τσακώνονται άνθρωποι
που υμνούν τον Θεό.Αρκετά με αυτά
βαρεθήκαμε πραγματικά όμως...
Ας ψάλουμε ότι μας ευχαριστεί.
 

Elias Stavrou

Μέλος
Τι εξυπηρετεί αυτή η ανάρτηση;
Απλά τίποτα, ειδικά σε εμάς που
ΔΕΝ ζούμε κ αναπνέουμε για να
βλέπουμε να τσακώνονται άνθρωποι
που υμνούν τον Θεό.Αρκετά με αυτά
βαρεθήκαμε πραγματικά όμως...
Ας ψάλουμε ότι μας ευχαριστεί.

Δεν νομίζω να είναι εν αιθρια.
Είναι απαντηση σε αυτό.
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=34413
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δεν νομίζω να είναι εν αιθρια.
Είναι απαντηση σε αυτό.
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=34413
Δεκτό κ ξέρεις γιατί;
Όχι για κανέναν άλλο λόγο απλά επειδή
εκείνο το θέμα κλειδώθηκε ενώ αυτό παραμένει
ανοιχτό οπότε ο κ.Γιάννου δεν μπορούσε
εκεί μετά απο 1 χρόνο να αναρτήσει το οτιδήποτε.
Όντως πρέπει να υπάρχει ο αντίλογος ή
άλλη όψη του νομίσματος κ ο καθένας θα βγάλει
τα συμπεράσματά του. Τώρα όσον αφορά
περί ψεύδους...το αφήνω ασχολίαστο γιατί
απλά κάποιοι χάνονται στην λήθη του χρόνου
κ η ιστορία αργότερα ξεκαθαρίζει αυτό που
αξίζει να μένει εσαεί. Ο ερευνητής του μέλλοντος
(κ γιατί όχι κ του παρόντος) θα μελετήσει
πηγές,γεγονότα,επιχειρήματα,μουσικολογικές
προσεγγίσεις κ θα βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ευχαριστώ που μου υπέδειξες κάτι που δεν
θυμόμουν.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ἀγαπητέ κ. Παῦλε,
μας μπερδεύετε.
Τή μία λέτε ὅτι εἶναι ἀσήμαντο, τήν ἄλλη σημαντικό κλπ.
Τί εἶναι τό ἀσήμντο καί τί τό σημαντικό;
Εἶναι ἀσήμαντο τό δικαστήριο ἐναντίον μουσικῶν ψαλτῶν;
Σέ ὅλη τή διάρκεια τοῦ Βυζαντίου 1300 χρόνια εἴχαμε παρόμοιες καταστάσεις;
Δηλ. νά κάνει μήνυση ὁ Ἅγιος Κουκουζέλης στήν σχολή τῆς ἐποχῆς;
Ὄχι καί ἀπλούστατα διότι ὁ Κουκουζέλης παράτησε τά αὐτοκρατορικά οἰκονομικά ἀβαντάζ που ήσαν τεράστια καί ἔγινε τσοπάνης. Δέν ἔκανε ζημιά.
Σήμερα ἀπό τσοπάνηδες γιά μιά θεσούλα γιά ἕνα ξεροκόμματο κάνουν αὐτό πού δέν ἔκαναν οἱ Ἕλληνες 6000 χρόνια.
Μποροῦμε νά διαχωρίσουμε τούς Καραικούς σέ δύο κατηγορίες.
Αύτούς πού ἔχουν οἰκονομικό σκοπό (δέν τούς καταδικάζω) καί αὐτούς πού νομίζουν ὅτι τό σωστό ψάλσιμο στήν Ἑλλάδα τό ἔφερε ὁ Καρᾶς καί ὄχι, ὁ Πρίγγος, ὁ Ναυπλιώτης, Σύρκας, Ταλιαδώρος, Παναγιωτίδης,Χατζημάρκος, Μαγγούρης, Φιρφριρής, Μαγκαβός κ.α.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ἀγαπητέ κ. Παῦλε,
μας μπερδεύετε.
Τή μία λέτε ὅτι εἶναι ἀσήμαντο, τήν ἄλλη σημαντικό κλπ.
Τί εἶναι τό ἀσήμντο καί τί τό σημαντικό;
Εἶναι ἀσήμαντο τό δικαστήριο ἐναντίον μουσικῶν ψαλτῶν;
Σέ ὅλη τή διάρκεια τοῦ Βυζαντίου 1300 χρόνια εἴχαμε παρόμοιες καταστάσεις;
Δηλ. νά κάνει μήνυση ὁ Ἅγιος Κουκουζέλης στήν σχολή τῆς ἐποχῆς;
Ὄχι καί ἀπλούστατα διότι ὁ Κουκουζέλης παράτησε τά αὐτοκρατορικά οἰκονομικά ἀβαντάζ που ήσαν τεράστια καί ἔγινε τσοπάνης. Δέν ἔκανε ζημιά.
Σήμερα ἀπό τσοπάνηδες γιά μιά θεσούλα γιά ἕνα ξεροκόμματο κάνουν αὐτό πού δέν ἔκαναν οἱ Ἕλληνες 6000 χρόνια.
Μποροῦμε νά διαχωρίσουμε τούς Καραικούς σέ δύο κατηγορίες.
Αύτούς πού ἔχουν οἰκονομικό σκοπό (δέν τούς καταδικάζω) καί αὐτούς πού νομίζουν ὅτι τό σωστό ψάλσιμο στήν Ἑλλάδα τό ἔφερε ὁ Καρᾶς καί ὄχι, ὁ Πρίγγος, ὁ Ναυπλιώτης, Σύρκας, Ταλιαδώρος, Παναγιωτίδης,Χατζημάρκος, Μαγγούρης, Φιρφριρής, Μαγκαβός κ.α.
Να σε ξεμπερδέψω εν Χριστώ αδελφέ Δημήτριε,
το σημαντικό είναι η υγεία κ να μπορούμε να Τον υμνούμε
με καθαρή καρδιά. Τώρα αν ο δίπλα μου γουστάρει
τον Καζαντζίδη, ο έτερος τον Κλωναρίδη, ο παραδίπλα
τον Γκίκα κ ο γράφων τον Καρά-Αγγελόπουλο ή τον
θαυμάσιο Παναγιώτη Νεοχωρίτη λίγους ενδιαφέρει.
Δεν χωρίζω τους μουσικούς - ιεροψάλτες σε
Καραϊκούς-Αγγελοπουλικούς-Παραδοσιακούς-νεωτεριστές
-ταλιαδωρικούς ή οτιδήποτε άλλο...Αυτό στην επιστήμη
ΔΕΝ υπάρχει. Άλλωστε ποιός είπε ότι ακόμα κ να σου
αρέσει κάποιος δεν κάνει λάθη;
Το έχω ξαναπεί, αν συμψάλλουμε κ δεν γνωριζόμαστε
κανείς δεν θα ασχοληθεί με τι ευφραίνεται η καρδία σου.
Αυτά τα ολίγα.:wink:
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Να σε ξεμπερδέψω εν Χριστώ αδελφέ Δημήτριε,
το σημαντικό είναι η υγεία κ να μπορούμε να Τον υμνούμε
με καθαρή καρδιά.
Νά προσθέσω καί μέ ταπείνωση ὅπως ψάλλαμε προχτές τοῦ Τελώνου.
Ταπείνωση εἶναι πιθανόν καί ἡ ὑπακοή στήν παράδοση τῆς ψαλτικῆς τῶν πατέρων. Ἐάν ξεφύγουμε ἀπ᾿ τούς πατέρες καί πάλι τά συζητᾶμε τήν ἑπόμενη Κυριακή τοῦ Ἀσώτου.
Τώρα αν ο δίπλα μου γουστάρει
τον Καζαντζίδη, ο έτερος τον Κλωναρίδη, ο παραδίπλα
τον Γκίκα κ ο γράφων τον Καρά-Αγγελόπουλο ή τον
θαυμάσιο Παναγιώτη Νεοχωρίτη λίγους ενδιαφέρει.
Δεν χωρίζω τους μουσικούς - ιεροψάλτες σε
Καραϊκούς-Αγγελοπουλικούς-Παραδοσιακούς-νεωτεριστές
-ταλιαδωρικούς ή οτιδήποτε άλλο...Αυτό στην επιστήμη
ΔΕΝ υπάρχει
. Άλλωστε ποιός είπε ότι ακόμα κ να σου
αρέσει κάποιος δεν κάνει λάθη;
Ἔγραψε ὁ Πλάτων ὅτι γιά νά πεταλώσεις ὁρθά τό ἄλογο θά πᾶς στόν πεταλωτή.
Αὐτός εἶναι ὁ εἰδικός καί ὁ ἐπιστήμων καί ἡ ἐπιστήμη.
Ἐάν κάποιος γράψει θεωρητικό περί πεταλώματος ἀλόγου, ἤ ντοκτορά καί κάνει ἡμερίδες περί πεταλώματος ἀλόγου καί ἀνοίξει καί σχολή πανεπιστημιακή δέν σημαίνει ὅτι ἔχει δεῖ ἄλογο.
«Επέρισυ οι μαθητές εκάμανε μια εκδρομή στο Πήλιο.Κάποια μητέρα συνόδευε τό ἀγόρι της δεκατέσσερω χρονώ παλικαράκι. Σέ μιά στιγμή ο μικρός φωνάζει.
-Μαμά, μαμά, δες μια μεγάλη κατσίκα. Κοιτάζει η μαμά καί ισιώνει.
-Αυτό Πετράκη δέν είναι κατσίκα. Είναι γελάδα παιδάκι μου. (Λιαντίνης Ελληνικά σελ.19)»
Ἄλλο ψαλτική καί ἄλλο θεωρία.
Ἡ ψαλτική εἶναι συνέχεια ἀκούσματος, πράξις.
Ὁ θεωρητικός μπορεῖ νά γράψει ἕνα βιβλίο πού νά λέει ὅτι π.χ. στήν πεταστή ἀνεβαίνουμε 2-3-4 φωνές καί ὁ Γα τοῦ δευτέρου ἤχου εἶναι ἀνεβασμένος.
Εάν μας μαγέψει ὁ θεωρητικός τό ἀποτέλεσμα θά εἶναι νά πυροβολοῦμε τόν Παπασιδέρη, τόν Σόλωνα Λέκκα, τόν Πρίγγο , τόν Ναυπλιώτη , την Πατριαρχική ἐπιτροπή καί ὅλους αὐτούς πού δέν ψάλλουν ἐπιστημονικά ἀλλά παραδοσιακά ὅπως τό ἄκουσαν.

Άλλωστε ποιός είπε ότι ακόμα κ να σου
αρέσει κάποιος δεν κάνει λάθη;
Μου ἀρέσει ὁ Πρίγγος. Τί λάθη ἔχει κάνει;

Το έχω ξαναπεί, αν συμψάλλουμε κ δεν γνωριζόμαστε
κανείς δεν θα ασχοληθεί με τι ευφραίνεται η καρδία σου.
Αυτά τα ολίγα.:wink:
Φυσικά καί θά συμψάλουμε άν ἔλθης Κόρινθο. Δίπλα εἴμαστε.
Μεγάλη τιμή γιά μένα νά πρωτοψάλεις.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
....Αυτό στην επιστήμη
ΔΕΝ υπάρχει. Άλλωστε ποιός είπε ότι ακόμα κ να σου
αρέσει κάποιος δεν κάνει λάθη; .

Αν υπονοείς ότι ο Σ. Καράς ταυτίζεται με την επιστημονική προσέγγιση της μουσικής τότε είσαι λάθος. Ο Καράς δεν έχει καμία υποσημείωση, καμία παραπομπή για τις πηγές ή για τον τρόπο και την λογική που ακολούθησε για τα αρμονικά διαστήματα που παρουσίασε στο θεωρητικό του. Είναι παντελώς αυθαίρετα και προϊόντα της φαντασίας του. Το έχω αποδείξει. Είμαι αριστούχος διπλωματούχος της σχολής του Αγγελόπουλου, όλο το περιβάλλον του Αγγελόπουλου και όχι μόνο, γνωρίζουν ότι είμαι άριστος γνώστης της θεωρίας του Καρά. Ο Καράς είναι λάθος και δεν ακολουθεί καμία επιστημονική μέθοδο.

Δεν επιτίθεμαι προσωπικά ούτε με εμπάθεια στους δασκάλους μου. Δεν δαγκώνω κανένα χέρι που με τάιζε όπως έχουν πει μερικοί, σέβομαι το παρελθόν και την μνήμη του Καρά και του Αγγελόπουλου αλλά πάνω από όλα είναι η αλήθεια και η μουσική που υπηρετούμε όλοι μας χωρίς φόβο και πάθος. Ελπίζω να σταματήσει κάποτε ο λαϊκισμός και να ασχοληθούν κάποιοι σοβαρά με την μουσική μας.
 
Αν υπονοείς ότι ο Σ. Καράς ταυτίζεται με την επιστημονική προσέγγιση της μουσικής τότε είσαι λάθος. Ο Καράς δεν έχει καμία υποσημείωση, καμία παραπομπή για τις πηγές ή για τον τρόπο και την λογική που ακολούθησε για τα αρμονικά διαστήματα που παρουσίασε στο θεωρητικό του.....
προσπαθωντας να βοηθησω, στο επισυναπτομενο νομιζω αναφερεται μια πηγη του
ειναι απο τη σελ 16 του βιβλιου του κ Ακριδα
 

Attachments

  • ΠΗΓΕΣ Σ.ΚΑΡΑ.doc
    100.5 KB · Views: 43

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
προσπαθωντας να βοηθησω, στο επισυναπτομενο νομιζω αναφερεται μια πηγη του
ειναι απο τη σελ 16 του βιβλιου του κ Ακριδα

Το μόνο καλό που έχει το θεωρητικό του Καρά είναι η λίστα με τις πηγές και τα βοηθήματα τα οποία βέβαια δεν έχουν καμία σχέση με όσα γράφει το θεωρητικό του.

Οι τρεις διδάσκαλοι και η μουσική επιτροπή άλλαξαν το αρμονικό σύστημα με ένα "εγγύτερον της αληθείας"(βλ Θεωρητικόν Μέγα της Μουσικής 1834) κι ο Καράς "εκ τυχαίας χειρονομίας" το αποτελείωσε και του άλλαξε κυριολεκτικά τα φώτα(ίσως φαίνομαι υπερβολικός ή εριστικός αλλά έτσι είναι).

Θα μου πείτε, εσύ Σολδάτε δηλαδή είσαι ο σωστός και ο μάγκας; Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Όσα έχω βρει με την δική μου έρευνα σίγουρα θα έχουν λάθη΄ το μόνο όμως για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι όλες οι θεωρίες από την μεταρρύθμιση και μετά πάσχουν σοβαρά και μάλλον κακό κάνουν σε όσους τις μελετούν παρά ωφελούν.
 
Last edited:
Το μόνο καλό που έχει το θεωρητικό του Καρά είναι η λίστα με τις πηγές και τα βοηθήματα
Βαγγέλη κρατάς τις σελίδες με τις πηγές και τα βοηθήματα και να μου στείλεις τα υπόλοιπα; Έχω χάσει τα δικά μου. Αν δεν το χρειάζεσαι...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Βαγγέλη κρατάς τις σελίδες με τις πηγές και τα βοηθήματα και να μου στείλεις τα υπόλοιπα; Έχω χάσει τα δικά μου. Αν δεν το χρειάζεσαι...

όχι τα χρειάζομαι, είπα ότι είναι λάθος, όχι ότι δεν είναι χρήσιμα. Δεν μετανιώνω που πήγα στον Αγγελόπουλο. Δεν θα είχα φτάσει εδώ αν δεν είχα πάει στον Αγγελόπουλο, είναι ο δάσκαλος μου.
Ο Καράς και ο Αγγελόπουλος έφτασαν στην πηγή αλλά δεν ήπιαν νερό. Ανέβηκαν μόνοι τους το βουνό της γνώσης αρνούμενοι όμως να πάρουν μαζί τους οδηγό τον απλό βοσκό της παράδοσης ο οποίος ναι μεν δεν ήξερε τις συντεταγμένες, δεν ήταν τοπογράφος αλλά ήξερε εμπειρικά τα μουσικά λημέρια.
Τα βιβλία του Καρά έχουν την ίδια αξία με τα γνωστικά κείμενα, παίρνεις τις πληροφορίες αλλά η ερμηνεία είναι λάθος.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Βαγγέλη κρατάς τις σελίδες με τις πηγές και τα βοηθήματα και να μου στείλεις τα υπόλοιπα; Έχω χάσει τα δικά μου. Αν δεν το χρειάζεσαι...

Το Θεωρητικό του Καρά μπορούμε να τον βρούμε από τον νυν πρόεδρο του Συλλόγου προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, κύριο Νικόλαο Κλέντο. Αν σε ενδιαφέρει όντως, πες μου.
 
Το Θεωρητικό του Καρά μπορούμε να τον βρούμε από τον νυν πρόεδρο του Συλλόγου προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, κύριο Νικόλαο Κλέντο. Αν σε ενδιαφέρει όντως, πες μου.
Έλεγα να τα πάρω δωρεάν από κάποιον που τα μελέτησε, τα απέρριψε και δεν του είναι χρήσιμα. Να μην του πιάνουν χώρο, που λέμε.
Τέλος πάντων εάν κάποιος φίλος ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ θα τα ήθελα.
.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Έλεγα να τα πάρω δωρεάν από κάποιον που τα μελέτησε, τα απέρριψε και δεν του είναι χρήσιμα. Να μην του πιάνουν χώρο, που λέμε.
Τέλος πάντων εάν κάποιος φίλος ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ θα τα ήθελα.
.

Τα είχες (επικαλεστεί), τα έχασες;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τα έχασα.
Αλλά, αυτό είναι δευτερεύον, εν προκειμένω.

ΥΓ Ισως με τους συνεχόμενους δανεισμούς των, κυρίως (ή μάλλον μόνο) σε φίλους αντι-Καρραικούς (δανείζομαι την εκφραση από το φόρουμ).

Χαμένο το᾽ χεις, δηλ. Δυσκολεύομαι να φανταστώ τέτοιους φίλους σου...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ποιο έχω χαμένο;
Αν είναι δυνατόν να είναι μέτρο φιλίας οι απόψεις περί μουσικής.

Το Αντικείμενο....δηλ. το Θεωρητικό:

Ο Ηλίας το έχει χαμένο (το Θεωρητικό).

Όχι, απλώς δυσκολεύομαι να φανταστώ φίλους σου μη Καραϊκούς...που να ενδιαφέρονται να διαβάσουν το εν λόγω Θεωρητικό. Δεν είπα ότι εσύ ο Καραϊκός δεν έχεις φίλους μη Καραϊκούς...
 
Top