Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα προς τιμήν του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Λυκούργου Αγγελόπουλου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μουσικών Σπου

Status
Not open for further replies.

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Συνάδελφε, ευχαριστώ που σχολιάζετε τα λεγόμενά μου, αλλά όλο σας το σκεπτικό ξεκινά από λανθασμένη υπόθεση.
Συγκεκριμένα, θεώρησα ειρωνική & απαξιωτική την άποψη του συναδέλφου Π. Γαλάνη προς τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους, οι οποίοι αναγνωρίζουν το έργο του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου και τον τιμούν με τη συγκεκριμένη Επιστημονική Ημερίδα.
Αυτοί είναι οι επαΐοντες στο συγκεκριμένο χώρο της ΕΒΜ & τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οπότε, θα ακούσουμε & θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντες" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχουν το δίκαιο, τους παραπάνω ειδικούς!
Και γιατί δηλαδή ο επαΐων θα πρέπει να ταυτιστεί με τους παρευρισκομένους στη συγκεκριμένα ημερίδα; Άλλοι επαΐοντες δεν υπάρχουν; Σας απάντησα ήδη σ' αυτό:
Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι υπάρχουν και άλλες προσωπικότητες "διεθνούς κύρους και εμβέλειας" που διαφωνούν με τον ΛΑ! Στην περίπτωση αυτή ποιον "επαΐοντα" θ' ακούσουμε;
Δεν μπορεί λοιπόν να ονομάζονται επαΐοντες μόνο οι ακαδημαϊκοί που συμφωνούν με τον ΛΑ και παρευρίσκονταν στην εκδήλωση, γιατί με τον τρόπο αυτό αγνοείτε και υποτιμάτε πολλούς άλλους ακαδημαϊκούς ομοίου κύρους που διαφωνούν με τον κ. Αγγελόπουλο και δεν παρευρέθησαν.
Χώρια που, ακόμα κι από αυτούς που παρευρίσκονταν, υπήρχαν άτομα που έχουν τις ενστάσεις τους πάνω στις πρακτικές του ΛΑ και δεν τις εξέφρασαν. Γιατί, όπως γνωρίζετε, η εκδήλωση προς τιμήν κάποιου προσώπου δεν προσφέρεται για ιδιαίτερη αντικειμενικότητα και αναζήτηση της αλήθειας μέσω των "επαϊόντων", καθώς σκοπός των παρευρισκομένων είναι να επαινέσουν το τιμώμενο πρόσωπο και όχι να κάνουν λόγο για τις αδυναμίες του. Αυτό ήθελε να πει ο Πέτρος Γαλάνης με το σχόλιό του.
Επίσης, το θέμα μας δεν είναι να συγκρίνουμε το εν λόγω τιμώμενο πρόσωπο με κάποια Πατριαρχική Ιεροψαλτική μορφή, όπως ο αείμνηστος Άρχοντας Θρ. Στανίτσας, αλλά να προβληθεί το έργο του συγκεκριμένου ερευνητή.
Εσείς όμως επικαλεστήκατε το "δίκιο των επαϊόντων" προκειμένου να πείτε στον Πέτρο Γαλάνη ότι "μπορείς να ψέλνεις διαφορετικά από το Λυκούργο, αλλά το δίκιο είναι με το μέρος του". Απαντώ λοιπόν ότι όχι, δεν μπορεί να πει κάποιος στα ψαλτικά ότι το δίκιο είναι με το μέρος του όταν οι τιτάνες της ψαλτικής τέχνης δεν υιοθετούν το σύστημά του και τον τρόπο ψαλτικής που αυτός προτείνει.
Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.
Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!
Η ανάρτηση έγινε επειδή εγώ σχολίασα τα λεγόμενα του σεβαστού καθηγητή για τη διδασκαλία της βυζαντινής μουσικής μέχρι την εμφάνιση του Καρά και δεν μου άρεσε η συλλήβδην μομφή εναντίον των διδασκάλων του 20ου αι. Από το βιογραφικό λοιπόν που παρέθεσε ο συνάδελφος καθώς και τη μαρτυρία συναδέλφου σε επόμενο μήνυμα, φαίνεται ότι ο εν λόγω καθηγητής έμαθε μουσική από εκείνους του οποίους... κατηγορεί! (και να ψέλνει μάλιστα διαφορετικά από το σύστημα Καρά/Αγγελόπουλου, το οποίο υπερασπίζεται -αν αληθεύει αυτό που λέχθηκε-).
Ο στόχος μας είναι η ΕΒΜ ως μέσο στη Θ. λατρεία να προκαλεί κατάνυξη, εγρήγορση, μετάνοια στις ψυχές των πιστών, μέσω των σχετικών μηνυμάτων του λόγου, του οποίου αποτελεί και είναι το ένδυμα.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου, κινείται και είναι όλο το έργο του Λ. Αγγελόπουλου.
Εάν εσάς σας κατανύσσει αυτή η μουσική, καμία αντίρρηση. Το ερώτημα είναι: η μουσική πριν τον Αγγελόπουλο δεν κατένυσσε; Οι ψάλτες στις ακολουθίες του Πατριαρχικού ναού στο Φανάρι στα μέσα του αιώνα, που τόσο γλαφυρά περιγράφει ο π. Σεραφείμ Φαράσογλου, δεν κατένυσσαν; Ο Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος και οι άλλοι μεγάλοι ψάλτες της Θεσσαλονίκης δεν κατένυσσαν; Κι ακόμα περισσότερο: οι αγρυπνίες με τους Δανιηλαίους και τους Θωμάδες στο Όρος δεν κατένυσσαν (και δεν κατανύσσουν); Η θεωρία περί κατάνυξης επιστρατεύεται συχνά για να δικαιολογήσει το άχρωμο, ψόφιο, στυλιζαρισμένο και εκτός παράδοσης ψάλσιμο, είτε αυτό πρόκειται για "μοναστηριακό" είτε για καραϊκό ύφος. Με τη λογική αυτή, και το γρηγοριανό μέλος είναι απόλυτα κατανυκτικό! Αυτό το αίσθημα γαλήνης όμως που μεταφέρει δεν έχει καμία σχέση με το ορθόδοξο βίωμα και το ζωντανό παραδοσιακό ψάλσιμο, έτσι όπως μας το δίδαξαν οι πατέρες μας.

Το έχω ξαναπεί χιλιάδες φορές, θα το ξαναπώ άλλη μία: δεν είναι υποχρεωμένος ο καθένας να ψάλει παραδοσιακά. Εάν δεν μπορεί, ας ψάλει όπως θέλει και όπως βολεύεται, όλους τους δέχεται ο Θεός, δεν είναι αυτό το θέμα! Εάν όμως δεν έχει ακολουθήσει κάποιον παραδοσιακό δάσκαλο, παρά ψάλει με το δικό του σύστημα (είτε αυτό λέγεται καραϊκό, είτε αγγελοπουλικό, είτε περιστερικό, είτε βασιλικό, είτε αμανετζίδικο/σκυλάδικο, είτε... είτε... είτε...), τουλάχιστον ας κάτσει στ' αυγά του κι ας μη λέει ότι, δήθεν, τηρεί την παράδοση κι ότι (ακόμα χειρότερα) "αναβιώνει την παράδοση αιώνων" στην Αγία Ειρήνη (και την όποια Αγία Ειρήνη). Αυτή είναι η διαφορά της γνωστής σχολής με τις υπόλοιπες: οι υπόλοιποι μπορεί να μην τηρούν την παράδοση, όμως με την κατάλληλη παιδεία θεραπεύεται η κατάστασή τους, γιατί μπορείς να συνεννοηθείς μαζί τους και να ψάλετε ωραία και καλά από το ίδιο κείμενο και σιγά σιγά να αποβάλουν τις υπερβολές. Όμως η κατάσταση της γνωστής σχολής, με τη φοβερή έπαρση που τους χαρακτηρίζει στη θεωρία και την πράξη της μουσικής, έχει αλλοιώσει τόσο τις φωνές τους σε ένα στυλιζαρισμένο ποστάρισμα - μίμηση των διδασκάλων τους (που δεν ήταν μεγάλοι ψάλτες) και έχει αλλοιώσει τόσο και τη θεωρητική τους σκέψη, βάζοντάς την στα καλούπια των "έλξεων" και των "αναλύσεων" (όπως τουλάχιστον τις εννοούσε, ή μάλλον επινόησε, ο Καράς -αναφερόμαστε φυσικά στις υπερβολές που αυτός συστηματικά εισήγαγε και όχι στην αυτονόητη ύπαρξη των εν λόγω φαινομένων-), ώστε για να φτιάξει η κατάσταση αυτή θέλει δραστικά μέτρα, όπως η εγκύκλιος του Πατριαρχείου, την οποία βέβαια ούτε κι αυτήν ακούνε, αφού με το που βγήκε βάλθηκαν όλοι οι της γνωστής σχολής να την αμφισβητήσουν και να πλήξουν το κύρος της (ενώ οι απλές ευλογίες του Πατριάρχη στον Αγγελόπουλο για τις προσπάθειες που έχει καταβάλει στο χώρο της βυζαντινής μουσικής γενικώς, δεν επιδέχονται "ερμηνείας" και "τεκμηρίωσης", αλλά, κατ' αυτούς, σημαίνουν πλήρη αναγνώριση!!). Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα και κάθε μέρα φαίνεται από τις συζητήσεις εδώ στο Ψαλτολόγιο πόσο δύσκολο είναι το έργο του απεγκλωβισμού της μουσικής μας από τη ζημιά που η γνωστή σχολή επέφερε σ' αυτήν.
 
Last edited:
Αγαπητοί συνάδελφοι Χριστός ανέστη, όντως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν μιλάμε για τόσο σημαντικές προσωπικότητες όπως αυτή του Λυκούργου Αγγελόπουλου, όπως και θα πρέπει να είμαστε όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν αντικειμενικοί και αμερόληπτοι στις κρίσεις αλλά και τις επικρίσεις μας. Συμφωνώ με την άποψη του κ. Δεσπότη οτι μουσική τέχνη και επιστήμη στην περίπτωση της ψαλτικής δεν είναι σωστό να διαχωρίζονται, ωστόσο είναι μεγάλη συζήτηση πώς ορίζουμε την έννοια του επιστήμονα βυζαντινού μουσικολόγου και επ΄ αυτού θα μπορούσε να γίνει μία γόνιμη συζήτηση απ΄ την οποία κι εγώ ο ίδιος θα μπορούσα να ωφεληθώ. Απ΄ τους τίτλους των ανακοινώσεων του συνεδρίου μόνο αυτή της κ. Αλεξάνδρου με προιδεάζει για την καθαρά επιστημονική προσφορά του κ. Αγγελόπουλου και όταν την άκουσα πείσθηκα για το γεγονός οτι το πολύπλευρο έργο του εμπεριέχει και σπέρματα επιστημονικών παρατηρήσεων και κάποιες σκόρπιες μουσικολογικές αναλύσεις. Εξακολουθώ όμως να πιστεύω οτι ο υπερτονισμός αυτής της πτυχής του έργου του δεν είναι αντιπροσωπευτική, μιάς και έχει πολύ μεγαλύτερη συμβολή σε άλλους τομείς εξίσου σημαντικούς και σπουδαίους που δεν μειώνουν την αξία της προσφοράς και του έργου του στην υπόθεση της ψαλτικής μας τέχνης.
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Τα παρακάτω πιστεύω καλύπτουν ολόκληρη την παράνοια μέχρι εδώ, προπαντός την δικηγορική μυωπία του (πρώην?) δικηγόρου ...

Συνάδελφε, ευχαριστώ που σχολιάζετε τα λεγόμενά μου, αλλά όλο σας το σκεπτικό ξεκινά από λανθασμένη υπόθεση.

Συγκεκριμένα, θεώρησα ειρωνική & απαξιωτική την άποψη του συναδέλφου Π. Γαλάνη προς τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους, οι οποίοι αναγνωρίζουν το έργο του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου και τον τιμούν με τη συγκεκριμένη Επιστημονική Ημερίδα.

Αυτοί είναι οι επαΐοντες στο συγκεκριμένο χώρο της ΕΒΜ & τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οπότε, θα ακούσουμε & θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντες" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχουν το δίκαιο, τους παραπάνω ειδικούς!

Επίσης, το θέμα μας δεν είναι να συγκρίνουμε το εν λόγω τιμώμενο πρόσωπο με κάποια Πατριαρχική Ιεροψαλτική μορφή, όπως ο αείμνηστος Άρχοντας Θρ. Στανίτσας, αλλά να προβληθεί το έργο του συγκεκριμένου ερευνητή.

Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.

Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!

Ο στόχος μας είναι η ΕΒΜ ως μέσο στη Θ. λατρεία να προκαλεί κατάνυξη, εγρήγορση, μετάνοια στις ψυχές των πιστών, μέσω των σχετικών μηνυμάτων του λόγου, του οποίου αποτελεί και είναι το ένδυμα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου, κινείται και είναι όλο το έργο του Λ. Αγγελόπουλου.


Συγχαρητήρια, τόσο σ' αυτόν για την όλη του προσπάθεια δεκαετιών, όσο και στους Πανεπιστημιακούς δασκάλους ( επαΐοντες), για τη διοργάνωση, προς τιμήν του, αυτής της Ημερίδας.


Χριστός ανέστη
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα: δεν είπα εγώ ότι κακώς τιμήθηκε ο Λυκούργος Αγγελόπουλος (όπως σε παρόμοια περίπτωση στον παρελθόν είπα ότι καλώς δόθηκε οφίκιο στο Θεόδωρο Βασιλικό). Ένας άνθρωπος που έχει δώσει τη ζωή του στην υπηρεσία της βυζαντινής μουσικής, καλώς τιμάται, είτε είναι καραϊκός είτε τετραφωνιστής είτε αμανετζής είτε οτιδήποτε. Μέχρις εδώ όλα καλά. Το πρόβλημα το δημιούργησαν εδώ οι μαθητές του, που είτε θέλουν να το παίξουν αντικειμενικοί και μιλούν για "λάθη" του Καρά χωρίς να το εννοούν, είτε θέλουν να μας πείσουν ότι αν ψάλουμε διαφορετικά δεν θα ανήκουμε στον ομάδα των "επαϊόντων" ακαδημαϊκών που έχουν το δίκιο κατά τον Σωκράτη κλπ. Θέλουμε λοιπόν ανθρώπους με το ζήλο του ΛΑ στη μουσική μας και γι' αυτό τον τιμούμε. Δεν θέλουμε όμως τις θεωρίες και την ψαλτική εκτέλεση που αυτός πρεσβεύει, στον (μεγάλο) βαθμό που αυτές έρχονται σε αντίθεση με τη παράδοση, έτσι όπως έφτασε ζωντανή στις μέρες μας από τους μεγάλους ψάλτες του Πατριαρχείου και του Όρους.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Θέλουμε λοιπόν ανθρώπους με το ζήλο του ΛΑ στη μουσική μας και γι' αυτό τον τιμούμε. Δεν θέλουμε όμως τις θεωρίες και την ψαλτική εκτέλεση που αυτός πρεσβεύει, στον (μεγάλο) βαθμό που αυτές έρχονται σε αντίθεση με τη παράδοση, έτσι όπως έφτασε ζωντανή στις μέρες μας από τους μεγάλους ψάλτες του Πατριαρχείου και του Όρους.

Προβληματίστηκα στο αν έπρεπε να απαντήσω ή όχι σχετικά με το ποιον Λυκούργο Αγγελόπουλο θέλετε ή επιθυμείτε....
αυτόν που θα λέει αυτά που πρεσβεύει.... ή αυτόν που θα υπαναχωρεί στα πιστεύω του για να είναι αρεστός;;;;;;;;;;;;;;;;;;
το ερώτημα μπορεί να πάρει κ άλλη μορφή: εσείς θα υπαναχωρούσατε από τις θέσεις σας στη μουσική (άσχετα αν δε με εκφράζουν προσωπικά) για να είστε αρεστός σε άλλους;;;;;;;;; ασφαλώς, ΟΧΙ. τότε δεν θα υπήρχε λόγος τιμής!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Για τις θεωρίες, σας παραπέμπω στο παρακάτω:
http://www.youtube.com/watch?v=NVjU2rrSInA
από το 09:27 κ.ε.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Προβληματίστηκα στο αν έπρεπε να απαντήσω ή όχι σχετικά με το ποιον Λυκούργο Αγγελόπουλο θέλετε ή επιθυμείτε....
αυτόν που θα λέει αυτά που πρεσβεύει.... ή αυτόν που θα υπαναχωρεί στα πιστεύω του για να είναι αρεστός;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Δεν θα με ένοιαζαν οι θεωρίες και οι ψαλτικές απόψεις του Λυκούργου Αγγελόπουλου εάν αυτές ήταν προσωπικές και έλεγε ο άνθρωπος "εγώ έτσι ψέλνω, αυτό είναι προσωπικό μου στυλ, δεν λέω ότι συνεχίζω κάποια παράδοση και σ' όποιον αρέσει". Από τη στιγμή όμως που λέει ότι συνεχίζει την "παράδοση αιώνων", τότε η σύγκριση με τα παραδεδομένα είναι αναπόφευκτη. Αλλά ακόμα κι έτσι, το γεγονός ότι μια ζωή υπηρετεί τη βυζαντινή μουσική (έστω με τον τρόπο που πιστεύει αυτός), είναι παράδειγμα προς μίμηση για πολλούς από εμάς. Εγώ νομίζω ότι εκεί έγκειται η προσφορά του: στην όρεξη και την αφοσίωση που έδειξε στη μουσική μας, άσχετα αν το αποτέλεσμα, για λόγους που δεν είναι του παρόντος, ήταν τελικά ξένο προς την παράδοση.
το ερώτημα μπορεί να πάρει κ άλλη μορφή: εσείς θα υπαναχωρούσατε από τις θέσεις σας στη μουσική (άσχετα αν δε με εκφράζουν προσωπικά) για να είστε αρεστός σε άλλους;;;;;;;;; ασφαλώς, ΟΧΙ. τότε δεν θα υπήρχε λόγος τιμής!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Οι θέσεις δεν έχουν καμία τιμή: είναι αποκλειστικά και μόνο αποτέλεσμα έρευνας (για μένα). Ναι λοιπόν, θα υπαναχωρούσα από τις θέσεις μου, ανεξάρτητα από το σε ποιον θα είμαι αρεστός, εφόσον μου επιδείξει κάποιος κάτι ορθότερο ή μελετήσω εγώ και δω ότι κάπου έχω λάθος βάσει συγκεκριμένων στοιχείων. Ξαναέγραψα ότι το έχω κάνει ήδη αυτό. Δεν εξαρτώμαι άλλωστε από κανέναν δάσκαλο και το γνωρίζουν όλοι εδώ μέσα. Εάν με διαβάζατε περισσότερο, θα γνωρίζατε ότι έχω μεμφθεί εδώ, μεταξύ άλλων, και τον δάσκαλό μου Διονύσιο Ηλιόπουλο για τη λανθασμένη θεμελίωση των διαστημάτων της βυζαντινής μουσικής όχι στην ορθή κλίμακα της Επιτροπής, αλλά στην κλίμακα Zarlino (φυσική), που δίνει διαφορετικά διαστήματα.
Για τις θεωρίες, σας παραπέμπω στο παρακάτω:
http://www.youtube.com/watch?v=NVjU2rrSInA
από το 09:27 κ.ε.
Σας πρόλαβα: το έχω ακούσει και το σχολίασα ήδη:
...ο λόγος αποτελείται από τα γνωστά επιχειρήματα / πυροτεχνήματα της γνωστής σχολής περί συνοπτικότητας της σημειογραφίας των Τριών Διδασκάλων και άλλα παρόμοια (εκτός αν θεωρείται, κατά τον κ. Δεσπότη, "τεκμηρίωση" οι... φωτογραφίες του ΛΑ να διδάσκει την κατ' αυτόν παράδοση στα κανοναρχάκια της Αγίας Ειρήνης...). Ή μήπως η παραπομπή έγινε να ακούσουμε ότι ο Καράς κι ο Αγγελόπουλος "δέχθηκαν αήθεις επιθέσεις από μη επαρκείς εκκλησιαστικούς μουσικούς" και ότι πολλοί δεν θα καταλάβουν ποτέ τον μουσικό λόγο του ΛΑ "λόγω προφανώς της μουσικής της ανεπαρκείας";; Μάλλον ο ομιλών δεν έχει μπει ποτέ στο Ψαλτολόγιο να διαβάσει όλα όσα έχουν γραφεί κατά καιρούς για τα μουσικολογικά ατοπήματα στα γραφόμενα των Καρά - Αγγελόπουλου, τα οποία μένουν ακόμα αναπάντητα (και θα μένουν εσαεί, όπως φαίνεται από το σκεπτικό που διακατέχει τους οπαδούς της γνωστής σχολής).
Πολύ εύκολα τσουβαλιάζετε όλους τους επικριτές της καραϊκής θεωρίας... Για τους άλλους εγώ δεν απολογούμαι. Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου όμως, διαβάστε πρώτα για τα λάθη στα διαστήματα στα βιβλία του Καρά (τα οποία δέχεται ο κ. Αγγελόπουλος) για τα οποία έχω κάνει λόγο εδώ και πείτε μου τις αντιρρήσεις σας. Μέχρι τότε όμως δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μας κατηγορείτε για "μουσική ανεπάρκεια". Όσο δεν απαντάτε, παρά αρκείστε σε τέτοιες ανούσιες "αφιερώσεις" ομιλιών (κατά το πρότυπο προηγουμένου συνομιλητή - οπαδού της γνωστής σχολής), μάλλον εσείς φαίνεστε μουσικά ανεπαρκής...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν θα με ένοιαζαν οι θεωρίες και οι ψαλτικές απόψεις του Λυκούργου Αγγελόπουλου εάν αυτές ήταν προσωπικές και έλεγε ο άνθρωπος "εγώ έτσι ψέλνω, αυτό είναι προσωπικό μου στυλ, δεν λέω ότι συνεχίζω κάποια παράδοση και σ' όποιον αρέσει". Από τη στιγμή όμως που λέει ότι συνεχίζει την "παράδοση αιώνων", τότε η σύγκριση με τα παραδεδομένα είναι αναπόφευκτη. Αλλά ακόμα κι έτσι, το γεγονός ότι μια ζωή υπηρετεί τη βυζαντινή μουσική (έστω με τον τρόπο που πιστεύει αυτός), είναι παράδειγμα προς μίμηση για πολλούς από εμάς. Εγώ νομίζω ότι εκεί έγκειται η προσφορά του: στην όρεξη και την αφοσίωση που έδειξε στη μουσική μας, άσχετα αν το αποτέλεσμα, για λόγους που δεν είναι του παρόντος, ήταν τελικά ξένο προς την παράδοση.
Οι θέσεις δεν έχουν καμία τιμή: είναι αποκλειστικά και μόνο αποτέλεσμα έρευνας (για μένα). Ναι λοιπόν, θα υπαναχωρούσα από τις θέσεις μου, ανεξάρτητα από το σε ποιον θα είμαι αρεστός, εφόσον μου επιδείξει κάποιος κάτι ορθότερο ή μελετήσω εγώ και δω ότι κάπου έχω λάθος βάσει συγκεκριμένων στοιχείων. Ξαναέγραψα ότι το έχω κάνει ήδη αυτό. Δεν εξαρτώμαι άλλωστε από κανέναν δάσκαλο και το γνωρίζουν όλοι εδώ μέσα. Εάν με διαβάζατε περισσότερο, θα γνωρίζατε ότι έχω μεμφθεί εδώ, μεταξύ άλλων, και τον δάσκαλό μου Διονύσιο Ηλιόπουλο για τη λανθασμένη θεμελίωση των διαστημάτων της βυζαντινής μουσικής όχι στην ορθή κλίμακα της Επιτροπής, αλλά στην κλίμακα Zarlino (φυσική), που δίνει διαφορετικά διαστήματα.
Σας πρόλαβα: το έχω ακούσει και το σχολίασα ήδη:
Πολύ εύκολα τσουβαλιάζετε όλους τους επικριτές της καραϊκής θεωρίας... Για τους άλλους εγώ δεν απολογούμαι. Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου όμως, διαβάστε πρώτα για τα λάθη στα διαστήματα στα βιβλία του Καρά (τα οποία δέχεται ο κ. Αγγελόπουλος) για τα οποία έχω κάνει λόγο εδώ και πείτε μου τις αντιρρήσεις σας. Μέχρι τότε όμως δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μας κατηγορείτε για "μουσική ανεπάρκεια". Όσο δεν απαντάτε, παρά αρκείστε σε τέτοιες ανούσιες "αφιερώσεις" ομιλιών (κατά το πρότυπο προηγουμένου συνομιλητή - οπαδού της γνωστής σχολής), μάλλον εσείς φαίνεστε μουσικά ανεπαρκής...

όταν το αισθητήριο υπαγορεύει την πίστη στην θεωρία που πρεσβεύει κάποιος επειδή οι άλλες θεωρίες δεν μου φαίνονται σωστές, τότε λυπάμαι, αλλά δε θα υπαναχωρήσω.
Φαίνεται πως πολύ εύκολα είπατε πως θα υπαναχωρούσατε με την ωραία δικαιολογία ότι "΄εχετε δίκιο"!!!!!!!! εμ κι εγώ αν ήθελα να πείσω κάποιον να αφήσει τις απόψεις του, το ίδιο θα έλεγα....
δεν ξέρω τί είπατε για το Δασκαλό σας, κ δεν με αφορά, είναι μεταξύ σας θέμα.... η ΤΙΜΗ του διδασκάλου είναι όμως άλλο πράγμα, που δεν είναι πράγμα, όπως λέει η διαφήμιση...
τα υπόλοιπα προς το τέλος, δεν ξέρω γιατί τα απευθύνετε σε μένα........... μάλλον κάποιο λάθος θα κάνατε.
η μουσική μου ανεπάρκεια οφείλεται στην έλλεψη γνώσης πιάνου...sic
καλά θα κάνετε να ζητήσετε εξηγήσεις από τον ομιλητή και όχι από μένα...καθότι δεν έχω επάρκεια... Σείς που γράφετε και ανακοινώνετε τα πορίσματά σας, στείλτε στον ομιλητή τα παράπονά σας...
μέχρι τότε θα αφιερώνω τέτοιες ομιλίες, όπως ....

Πάντως, επειδή δείχνετε ακέραιος χαρακτήρας, αν πήρατε δίπλωμα με τα διαστήματα του Διδασκάλου σας, τί θα έπρεπε να κάνετε;;
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
όταν το αισθητήριο υπαγορεύει την πίστη στην θεωρία που πρεσβεύει κάποιος επειδή οι άλλες θεωρίες δεν μου φαίνονται σωστές, τότε λυπάμαι, αλλά δε θα υπαναχωρήσω.
Φαίνεται πως πολύ εύκολα είπατε πως θα υπαναχωρούσατε με την ωραία δικαιολογία ότι "΄εχετε δίκιο"!!!!!!!! εμ κι εγώ αν ήθελα να πείσω κάποιον να αφήσει τις απόψεις του, το ίδιο θα έλεγα....
δεν ξέρω τί είπατε για το Δασκαλό σας, κ δεν με αφορά, είναι μεταξύ σας θέμα.... η ΤΙΜΗ του διδασκάλου είναι όμως άλλο πράγμα, που δεν είναι πράγμα, όπως λέει η διαφήμιση...
Ειλικρινά δεν μπορώ να σας παρακολουθήσω, τα λέτε πολύ μπερδεμένα. Τι σας κακοφάνηκε δηλαδή; Που είπα ότι ευχαρίστως υπαναχωρώ από τις απόψεις μου, αν αποδειχθούν επιστημονικά εσφαλμένες; Και σας φαίνεται σωστότερο να μένει κανείς στο λάθος, μόνο και μόνο από "τιμή" προς τον διδάσκαλο; Δεν μπορώ να πω ότι με εκπλήσσει, έτσι είστε μαθημένοι εκεί, στη γνωστή σχολή.
τα υπόλοιπα προς το τέλος, δεν ξέρω γιατί τα απευθύνετε σε μένα........... μάλλον κάποιο λάθος θα κάνατε.
Καθόλου: εσείς με κατηγορήσατε ευθέως για "μουσική ανεπάρκεια", αφού αυτό ακριβώς έλεγε το βιντεάκι στο οποίο με παραπέμψατε. Όταν λοιπόν δεν απαντάτε ευθέως στα όσα έχω γράψει εγώ για τα διαστήματα του Καρά με μαθηματικούς υπολογισμούς, παρά απαντάτε με "αφιερώσεις", δεν δικαιούστε να εξαπολύετε τόσο εύκολα κατηγορίες για μουσική ανεπάρκεια.
η μουσική μου ανεπάρκεια οφείλεται στην έλλεψη γνώσης πιάνου...sic [...]
Πάντως, επειδή δείχνετε ακέραιος χαρακτήρας, αν πήρατε δίπλωμα με τα διαστήματα του Διδασκάλου σας, τί θα έπρεπε να κάνετε;;
Όχι, η μουσική σας ανεπάρκεια δεν οφείλεται στην έλλειψη γνώσης πιάνου, ούτε στο μυαλό σας, αλλά στον επιπόλαιο τρόπο σκέψης και το φανατισμό σας, που σας οδηγεί να γράφετε ασχετοσύνες όπως η παραπάνω. Συγγνώμη για το χαρακτηρισμό, αλλά περί αυτού πρόκειται: δεν μίλησα για τα διαστήματα αυτά καθαυτά στο θεωρητικό του δασκάλου Διονύση Ηλιόπουλου , αλλά για τη θεμελίωσή τους σε λόγους. Τα διαστήματα που υποστηρίζει ο Ηλιόπουλος είναι ίδια με αυτά της Πατριαρχικής Επιτροπής. Απλώς, στο κεφάλαιο της θεμελίωσης, αντί να βάλει τους λόγους της Επιτροπής, έβαλε τους λόγους της φυσικής κλίμακας. Το ίδιο λάθος έχουν κάνει πλείστα όσα θεωρητικά, που τα κατονόμασα στο κείμενο που σας παρέπεμψα. Δεν υπάρχει λόγος λοιπόν να κάνω κάτι για "τα διαστήματα του Δασκάλου μου", αφού είναι σωστά, παρά μόνο να του υποδείξω να διορθώσει τη θεμελίωσή τους, πράγμα που το έχω κάνει και το έχει δεχθεί και ο ίδιος.

Το θέμα είναι τι θα κάνετε εσείς με τα διαστήματα που μάθατε, όταν καταλάβετε λ.χ. (αν και αμφιβάλλω αν το καταλάβετε ποτέ με το φανατισμό που σας διακατέχει) ότι το περίφημο 8-16-6, που πιπιλίζει η σχολή Καρά - Αγγελόπουλου για τον β' ήχο δεν είναι τίποτε άλλα παρά... μαθηματικό λάθος από τους λόγους που προτείνει ο Καράς ή ότι οι λόγοι στο διατονικό γένος δίνουν τετράχορδο μικρότερο από τα 3/4 της χορδής, κοινώς φάλτσο...
 
P

PANROUST

Guest
Τα παρακάτω πιστεύω καλύπτουν ολόκληρη την παράνοια μέχρι εδώ, προπαντός την δικηγορική μυωπία του (πρώην?) δικηγόρου ...


Αυτά τα λέει σ εσάς:
όπως η εγκύκλιος του Πατριαρχείου, την οποία βέβαια ούτε κι αυτήν ακούνε, αφού με το που βγήκε βάλθηκαν όλοι οι της γνωστής σχολής να την αμφισβητήσουν και να πλήξουν το κύρος της (ενώ οι απλές ευλογίες του Πατριάρχη στον Αγγελόπουλο για τις προσπάθειες που έχει καταβάλει στο χώρο της βυζαντινής μουσικής γενικώς, δεν επιδέχονται "ερμηνείας" και "τεκμηρίωσης", αλλά, κατ' αυτούς, σημαίνουν πλήρη αναγνώριση!!). Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα και κάθε μέρα φαίνεται από τις συζητήσεις εδώ στο Ψαλτολόγιο πόσο δύσκολο είναι το έργο του απεγκλωβισμού της μουσικής μας από τη ζημιά που η γνωστή σχολή επέφερε σ' αυτήν.
Επειδή το έχετε κάνει κορνίζα..είχε γίνει κάποτε και κάπου εδώ (;) μία συζήτηση από εσάς, πάνω στις ευλογίες του Πατριάρχη για εσάς.Μήπως μπορείτε να μας υπενθυμίσετε που,μια που είστε καλός στις παραπομπές όπως φαίνεται;
Στην υπογραφή σας βάλτε από κάτω στις ευλογίες του Πατριάρχη και τις δεύτερες ευλογίες του Πατριάρχη μετα Ιεράς Συνόδου με ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου...έτσι για να μην ξεχνιόμαστε και να μην κάνουμε τις πάπιες...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ειλικρινά δεν μπορώ να σας παρακολουθήσω, τα λέτε πολύ μπερδεμένα. Τι σας κακοφάνηκε δηλαδή; Που είπα ότι ευχαρίστως υπαναχωρώ από τις απόψεις μου, αν αποδειχθούν επιστημονικά εσφαλμένες; Και σας φαίνεται σωστότερο να μένει κανείς στο λάθος, μόνο και μόνο από "τιμή" προς τον διδάσκαλο; Δεν μπορώ να πω ότι με εκπλήσσει, έτσι είστε μαθημένοι εκεί, στη γνωστή σχολή.
Καθόλου: εσείς με κατηγορήσατε ευθέως για "μουσική ανεπάρκεια", αφού αυτό ακριβώς έλεγε το βιντεάκι στο οποίο με παραπέμψατε. Όταν λοιπόν δεν απαντάτε ευθέως στα όσα έχω γράψει εγώ για τα διαστήματα του Καρά με μαθηματικούς υπολογισμούς, παρά απαντάτε με "αφιερώσεις", δεν δικαιούστε να εξαπολύετε τόσο εύκολα κατηγορίες για μουσική ανεπάρκεια.
Όχι, η μουσική σας ανεπάρκεια δεν οφείλεται στην έλλειψη γνώσης πιάνου, ούτε στο μυαλό σας, αλλά στον επιπόλαιο τρόπο σκέψης και το φανατισμό σας, που σας οδηγεί να γράφετε ασχετοσύνες όπως η παραπάνω. Συγγνώμη για το χαρακτηρισμό, αλλά περί αυτού πρόκειται: δεν μίλησα για τα διαστήματα αυτά καθαυτά στο θεωρητικό του δασκάλου Διονύση Ηλιόπουλου , αλλά για τη θεμελίωσή τους σε λόγους. Τα διαστήματα που υποστηρίζει ο Ηλιόπουλος είναι ίδια με αυτά της Πατριαρχικής Επιτροπής. Απλώς, στο κεφάλαιο της θεμελίωσης, αντί να βάλει τους λόγους της Επιτροπής, έβαλε τους λόγους της φυσικής κλίμακας. Το ίδιο λάθος έχουν κάνει πλείστα όσα θεωρητικά, που τα κατονόμασα στο κείμενο που σας παρέπεμψα. Δεν υπάρχει λόγος λοιπόν να κάνω κάτι για "τα διαστήματα του Δασκάλου μου", αφού είναι σωστά, παρά μόνο να του υποδείξω να διορθώσει τη θεμελίωσή τους, πράγμα που το έχω κάνει και το έχει δεχθεί και ο ίδιος.

Το θέμα είναι τι θα κάνετε εσείς με τα διαστήματα που μάθατε, όταν καταλάβετε λ.χ. (αν και αμφιβάλλω αν το καταλάβετε ποτέ με το φανατισμό που σας διακατέχει) ότι το περίφημο 8-16-6, που πιπιλίζει η σχολή Καρά - Αγγελόπουλου για τον β' ήχο δεν είναι τίποτε άλλα παρά... μαθηματικό λάθος από τους λόγους που προτείνει ο Καράς ή ότι οι λόγοι στο διατονικό γένος δίνουν τετράχορδο μικρότερο από τα 3/4 της χορδής, κοινώς φάλτσο...

μάλλον αδυνατείτε να καταλάβετε τα γραφόμενά μου...
όσο για το φανατισμό, είναι αλλων προσόν... αναζητείστε το κάπου κοντά...

εν ολίγοις, δεν θα αλλαζα τις απόψεις μου επειδή το λέει ο κάθε ένας, αλλά θα εξέταζα αυτό που θα έλεγε... μεχρι εδώ το καταλαβαίνετε ελπίζω. η διαφορά είναι από εδω κ πέρα:αν ΑΚΟΜΗ βρισκω τη δική μου άποψη σωστή, δεν θα την εγκατέλειπα για να σας γίνω αρεστός...
όσο για τις ασχετοσύνες, αρέσκεσθε να μειώνετε τον συνομιλητη σας, πολλάκις το έχω διαπιστώσει... εμμείνατε λοιπόν στη σχετικότητά σας.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
.....
Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.
Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!

Θεωρεῖς πὼς τὸ συγκεκριμένο βιογραφικὸ μειώνει τὸν ἐν λόγω ἐπίκουρο καθηγητή;

Μπορεῖς νὰ μοῦ πεῖς ΓΙΑΤΙ τὸν μειώνει;

ΥΓ. Ὑπογραμμίζω, τὸ σημείωμα ΔΕΝ εἶναι δικό μου ἀλλὰ δημοσιευμένο στὴ σελίδα τῆς ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑΣ.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Συνάδελφε, ευχαριστώ που σχολιάζετε τα λεγόμενά μου, αλλά όλο σας το σκεπτικό ξεκινά από λανθασμένη υπόθεση.
Συγκεκριμένα, θεώρησα ειρωνική & απαξιωτική την άποψη του συναδέλφου Π. Γαλάνη προς τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους, οι οποίοι αναγνωρίζουν το έργο του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου και τον τιμούν με τη συγκεκριμένη Επιστημονική Ημερίδα.
Αυτοί είναι οι επαΐοντες στο συγκεκριμένο χώρο της ΕΒΜ & τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οπότε, θα ακούσουμε & θα ονομάσουμε στα ψαλτικά "επαΐοντες" που, σύμφωνα με το Σωκράτη, κατέχουν το δίκαιο, τους παραπάνω ειδικούς!
Επίσης, το θέμα μας δεν είναι να συγκρίνουμε το εν λόγω τιμώμενο πρόσωπο με κάποια Πατριαρχική Ιεροψαλτική μορφή, όπως ο αείμνηστος Άρχοντας Θρ. Στανίτσας, αλλά να προβληθεί το έργο του συγκεκριμένου ερευνητή.
Το να αναρτούμε τα Βιογραφικά των επαΐόντων (Πανεπιστημιακών), ώστε να "χαμηλώσουμε" το κύρος τους, πράγμα που έκανε ο συνάδελφος δομέστιχος, θα το χαρακτήριζα παιδική ενέργεια.
Τόση εμπάθεια κατά των ανθρώπων της συγκεκριμένης Σχολής, δεν μπορώ να την αιτιολογήσω!
Ο στόχος μας είναι η ΕΒΜ ως μέσο στη Θ. λατρεία να προκαλεί κατάνυξη, εγρήγορση, μετάνοια στις ψυχές των πιστών, μέσω των σχετικών μηνυμάτων του λόγου, του οποίου αποτελεί και είναι το ένδυμα.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, κατά τη γνώμη μου, κινείται και είναι όλο το έργο του Λ. Αγγελόπουλου.
Συγχαρητήρια, τόσο σ' αυτόν για την όλη του προσπάθεια δεκαετιών, όσο και στους Πανεπιστημιακούς δασκάλους ( επαΐοντες), για τη διοργάνωση, προς τιμήν του, αυτής της Ημερίδας.
Χριστός ανέστη


Κ. Κούγια, συντάσσομαι με τα γραφόμενα του Δομεστιχου !

Ο π. Νεκτάριος υπήρξε παιδι θαύμα σε εκπομπές τροαγουδιού του ΡΙΚ

Μετά την κατάληψη της Αμμοχώστου ήλθε στην Θεσσαλονίκη.
Ο αείμνηστος Γερ. Πρεβεζιάνος
τον κάλεσε και δέχθηκε να ασχοληθεί με την Ψαλτική.
Εμαθήτευσε επι του αναλογίου του Ζαχ. Πασχαλίδη.

Αργότερα επι έτη επίσης επι του αναλογίου του Αθ. Καραμάνη.

Διαθέτοντας καταπληκτική εξ ακοής ικανότητα λήψης και μνήμη κατάφερε όπως και ο Καραμάνης
να ψάλλη τα μαθήματα απο μνήμης ακριβώς όπως και ο δάσκαλός του.

Το 1980 τον έπεισα και ... μετακόμισε στην Αγ. Σοφία όπου με προτροπή του Χαρίλαου
συνεισφέραμε στην δημιουργία του αριστερού χορού.

Μεσολάβησε και ένα διάστημα που μαθητεύσαμε στον Παναγιωτίδη (όσο μπορούσε να μας δέχεται )
Κατόπιν η κοινή διαδρομή μας άλλαξε για λόγους γεωγραφικής αποστάσεως

Στην Κύπρο ωργάνωσε καταπληκτικό χορό και προκαλώ να τον συγκρίνετε με
τα κατά καιρούς άχρωμα και άοσμα κατα σκευάσματα των εν λόγω προτύπων σας ( όχι λόγια φανα τισμού , ακούμε και συγκρίνομε )
Στην Κύπρο κατ επανάληψιν έψαλλε απέναντι στον Χαρίλαο . Μόνον όποιος έψαλλε απέναντί του
μπορεί να καταλάβη για τί μιλάμε.

Στην Θεσσαλονίκη έψαλλε απέναντι και σε άλλα μεγάλα ονόματα που του ανεγνώριζαν την εκτελέστική του δεινότητα ,
η οποία καμμία σχέση ή συγγένεια δεν έχει με την των Καρρά , Αγγελόπουλου και Αρβανίτη.

Ακολούθησε η Ακαδημαική του καρριέρα , και η εν τέλει δημιουργική επαφή του με τον Αβρ. Ευθυμιάδη και τον Π . Νικ. Ιωσηφίδη.

Τι απο τα ανωτέρω μπορεί να τον μειώνει.

Η μήπως γλώσσα λανθάνουσα την αλήθειά (σας ) ομιλεί ;
Να σταματήσετε τα περί φανατισμού όταν σας στριμώχνομε. Να δούμε την Πράξη και να συγκρίνομε.

Μπορείτε ; Το ψαλτολόγιο είναι διαθέσιμο νομίζω
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Θεωρεῖς πὼς τὸ συγκεκριμένο βιογραφικὸ μειώνει τὸν ἐν λόγω ἐπίκουρο καθηγητή;

Μπορεῖς νὰ μοῦ πεῖς ΓΙΑΤΙ τὸν μειώνει;

ΥΓ. Ὑπογραμμίζω, τὸ σημείωμα ΔΕΝ εἶναι δικό μου ἀλλὰ δημοσιευμένο στὴ σελίδα τῆς ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑΣ.

Συνάδελφε, Χριστός ανέστη!
Το θέμα μας, δεν είναι οι σπουδές των Πανεπιστημιακών δασκάλων, που τίμησαν το αξιόλογο έργο και την προσφορά δεκαετιών του ερευνητή Λ. Αγγελόπουλου.
Αυτή και μόνο η ενέργειά σας, δημοσιεύοντας το Βιογραφικό του π. Νεκτάριου Πάρη στην εν λόγω συζήτηση, ώστε να αποδείξετε ότι ανήκει σ' άλλη Μ. Σχολή, κατά τη γνώμη μου, είναι αφ' ενός μεν, εκτός θέματος, αφ' ετέρου δε στοιχειοθετεί απολύτως τίποτα!
Εάν κάποιος έμαθε ΕΒΜ, φοιτώντας σε Σχολή που έχει διαφορές μ' εκείνην του Λ. Αγγελόπουλου, δε σημαίνει ότι θα "καθίσει απέναντι και θα την πετροβολάει". Ισχύει, κι εδώ η χαρακτηριστική φράση του Κυρίου:
"ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω" (μεταφορικά για τις Σχολές της ΕΒΜ και τις θεωρίες τους).
Εάν ερχόμουν μια Κυριακή στην ενορία σας, χωρίς να σας αποκαλύψω το όνομά μου και μου επιτρέψετε να ψάλλω κάποια μαθήματα, πιθανόν να θεωρήσετε ότι είμαι απόφοιτος της Σχολής του Άρχοντα Αθ. Καραμάνη!
Δε σημαίνει, εξ' αιτίας αυτού του γεγονότος, ότι θα γίνω δημόσιος κατήγορος της Σχολής του Λ. Αγγελόπουλου!
Αυτή ο ομοβροντία κατηγοριών, από αξιόλογους συναδέλφους του "Ψαλτολογίου", για ανθρώπους που πρόσφεραν τη ζωή τους στην υπηρεσία της ΕΒΜ και το έργο τους καρποφορεί, μου είναι ακατανότητη!
Το μόνο που θα μπορούσα να πω για τον ερευνητή, δάσκαλο, Πρωτοψάλτη Λ. Αγγελόπουλο, δανειζόμενος μια "νωπή" φράση, ενός εκ των πρωταγωνιστών του Θ. Πάθους, είναι η παρακάτω: " Εγώ νίπτω τας χείρας μου"...................
Χριστός ανέστη
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
..........
Στην Θεσσαλονίκη έψαλλε απέναντι και σε άλλα μεγάλα ονόματα που του ανεγνώριζαν την εκτελέστική του δεινότητα ,
η οποία καμμία σχέση ή συγγένεια δεν έχει με την των Καρρά , Αγγελόπουλου και Αρβανίτη.
.........

Επειδή συνέχεια κοπανάς το όνομά μου, ρητώς ή κεκαλυμμένως, θέλω να σε ρωτήσω:
όταν προ ετων έψαλα μαζί σου στην Παναγία Μαρμαριώτισσα και στο τροπάριο της Κασσιανής σε έπιασαν τα κλάμματα από την συγκίνηση που συμψάλαμε, ήταν τα δάκρυά σου αληθινά ή κροκοδείλια;
[μη μου πεις "φίλος μεν Πλάτων κλπ", γιατί δε νομίζω να είναι συμπεριφορά φίλου τα γραφόμενά σου ή και υπονοούμενα εδώ μέσα]

ΥΓ. και με τον π. Νεκτάριο έχω συμψάλει και με ξέρει. Ρώτα τον να σου πεί.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Κ. Κούγια, συντάσσομαι με τα γραφόμενα του Δομεστιχου !

Ο π. Νεκτάριος υπήρξε παιδι θαύμα σε εκπομπές τροαγουδιού του ΡΙΚ
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... η Ακαδημαική του καρριέρα , και η εν τέλει δημιουργική επαφή του με τον Αβρ. Ευθυμιάδη και τον Π . Νικ. Ιωσηφίδη.

Τι απο τα ανωτέρω μπορεί να τον μειώνει.

Η μήπως γλώσσα λανθάνουσα την αλήθειά (σας ) ομιλεί ;
Να σταματήσετε τα περί φανατισμού όταν σας στριμώχνομε. Να δούμε την Πράξη και να συγκρίνομε.

Μπορείτε ; Το ψαλτολόγιο είναι διαθέσιμο νομίζω

Συνάδελφε, Χριστός ανέστη!
Η απάντησή μου στις αιτιάσεις σας βρίσκεται στο προηγούμενο μήνυμά μου προς τον αξιόλογο συνάδελφο "δομέστιχο".
Για να μην έχετε, όμως, παράπονο ότι δεν σας απαντώ, σας λέω εν συντομία τα εξής:
1. Ξεκινάτε, οι κρίνοντες με αυστηρότητα το έργο του εν λόγω ερευνητή, με λανθασμένα επιχειρήματα.
2.Το θέμα μας, δεν είναι οι σπουδές των Πανεπιστημιακών δασκάλων, που τίμησαν το αξιόλογο έργο και την προσφορά δεκαετιών του ερευνητή, δασκάλου, Πρωτοψάλτη Λ. Αγγελόπουλου!
3. Εάν η ημερίδα ήταν αφιερωμένη στο έργο του π. Νεκτάριου Πάρη, όλα τα στοιχεία που έχετε παραθέσει αμφότεροι (ο κ. "δομέστιχος" κι εσείς), θα ήταν όντως χρήσιμα!
4. Εάν κάποιος έμαθε ΕΒΜ, φοιτώντας σε Σχολή που έχει διαφορές μ' εκείνην του Λ. Αγγελόπουλου, δε σημαίνει ότι θα "καθίσει απέναντι και θα την κατηγορεί"!
5. 'Ολες οι Σχολές ΕΒΜ βρίσκονται στην υπηρεσία της Θ. λατρείας κι όχι σε συναγωνισμό για να αποδείξουν ποια είναι περισσότερο παραδοσιακή...........
6. Αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα απ' αυτά που μας χωρίζουν............................................................................................
7. "Ουδείς άσφαλτος"............................................................................
Χριστός ανέστη
 
Δηλαδή ούτε λίγο ,ούτε πολύ οτιδήποτε προέρχεται από Αγγελόπουλο είναι για τα σκουπίδια ;
Και όχι μόνον . Κατηγορήθηκε δύο φορές ο δάσκαλος (Ταλιαδώρος ) επειδή τη μία έψαλε Καρά (Αλληλουιάρια) και την άλλη επειδή έψαλε Σακελαρίδη (Κύκλω της τραπέζης και Που πορευθώ ) .
Ε, και τι έγινε ! Δεν κατάλαβα...
Δεν μας φταίνε οι ταμπέλες .
Αυτοί που τις "βάζουν" και αυτοί που τις φορούν , να μας φταίνε .
Και δεν τους φτάνει αυτό αλλά πρέπει με το στανιό , να κατατάξουν και τους άλλους σε ομάδες , σχολές , τάσεις κ.λ.π.
Θιασώτες σχολών εν είδη φανατικών οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων ..
Κλείνοντας ήθελα να γράψω μόνον αυτό .
Τιμήθηκε ένας άνθρωπος που αφιέρωσε τη ζωή του σε αυτό που αγαπούσε και που το υπηρέτησε (έστω και με τον τρόπο του για τους διαφωνούντες ) με όλες του τις δυνάμεις .
Απορώ ακόμα με την τροπή της συζήτησης , για το ποιοι παρευρέθησαν (και αν καλώς ή κακώς παρευρέθησαν ) , αν καλώς ή κακώς φωτογραφήθηκαν , ποιοι μίλησαν και γιατί να πρέπει να απολογηθούν για αυτό .
Αν αυτό δεν δείχνει κόμπλεξ και εμμονή , τότε πείτε μου τι είναι ..
Υ.Γ. Εγώ αν και βρισκόμουν για οικογενειακούς λόγους στη Βόρειο Ελλάδα , ατυχώς δεν μπόρεσα να παραστώ στην εκδήλωση , αν και θα το ήθελα .
Κατόπιν τούτου , πυροβολείστε και μένα σαν "αιρετικό"....
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Κι έλεγα, πού θα βρώ τη συγκεκριμένη συζήτηση...
να ευχηθώ ..... και εις περισσότερα μηνύματα... και στη διάσωση της γνήσιας παράδοσης....
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κι έλεγα, πού θα βρώ τη συγκεκριμένη συζήτηση...
να ευχηθώ ..... και εις περισσότερα μηνύματα... και στη διάσωση της γνήσιας παράδοσης....

Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως, λέγανε, και κάτι θα ξέρανε....
 
Status
Not open for further replies.
Top