Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα προς τιμήν του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Λυκούργου Αγγελόπουλου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μουσικών Σπου

Status
Not open for further replies.

Μελωδός

Αριστείδης Μιχελουδάκης
Διακρίνω μήπως μια προσπάθεια απαξίωσης του ενός για να εξυψωθεί ο άλλος; Επικίνδυνη τακτική.
Επιπλέον ελάχιστη σημασία έχει (για μένα) το ΤΙ (επιλογή μαθημάτων) μπροστά στο ΠΩΣ (τρόπος ερμηνείας). Και επ' αυτού ουδεμία σύγκριση.
Κι εγώ μπορώ να ανεβάσω μια ηχογράφηση του Κουκουζέλη. Και λοιπόν; Θα την βάλω όμως στα ευτράπελα!

Πολύ σωστά το θέσατε κ. Νεοκλή. Και για να το πάω λίγο παραπέρα, προσωπικά θα προτιμούσα χίλιες φόρες να ακούσω το αυριανό απολυτίκιο, "Την κοινήν ανάστασιν" , από τον Στανίτσα ή τον Πρίγγο ή τον Καραμάνη ή τον Παναγιωτίδη από το να ακούσω ένα αργό κεκραγάριο του Δαμασκηνού απο την ΕΛ.ΒΥ.Χ. Αυτό που μετράει στην ψαλτική είναι η εκτέλεση. Όταν η εκτέλεση χαρακτηρίζεται από σωστό χρόνο, από ορθό τονισμό και ορθή εκφορά των λέξεων, από σωστά διαστήματα και από μεγαλοπρέπεια τότε ακόμα και το πιό "εύκολο" μάθημα γίνεται κομψοτέχνημα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... προσωπικά θα προτιμούσα χίλιες φόρες να ακούσω το αυριανό απολυτίκιο, "Την κοινήν ανάστασιν" , από τον Στανίτσα ή τον Πρίγγο ή τον Καραμάνη ή τον Παναγιωτίδη από το να ακούσω ένα αργό κεκραγάριο του Δαμασκηνού απο την ΕΛ.ΒΥ.Χ. ...

Αυτό όμως είναι μια γενίκευση, που καλό είναι να αποφεύγεται. Ούτε ό,τι είπε ο Στανίτσας είναι πρότυπο, ούτε ό,τι έχει ψάλει η ΕλΒυΧ είναι απορριπτέο (ή και το αντίθετο). Κρίνουμε και συγκρίνουμε κατά περίπτωση.
 

Μελωδός

Αριστείδης Μιχελουδάκης
Αυτό όμως είναι μια γενίκευση, που καλό είναι να αποφεύγεται. Ούτε ό,τι είπε ο Στανίτσας είναι πρότυπο, ούτε ό,τι έχει ψάλει η ΕλΒυΧ είναι απορριπτέο (ή και το αντίθετο). Κρίνουμε και συγκρίνουμε κατά περίπτωση.

Ναι κ. Νεοκλή, αλλά από τη στιγμή που σε κάθε μάθημα χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο σύστημα εκτέλεσης, βασιζόμενο σε συγκεκριμένες αναλύσεις και σε συγκεκριμένα διαστήματα κ.α. κατά πόσο δύνανται να διαφέρουν μεταξύ τους αυτά που έχει εκτελέσει η ΕΛ.ΒΥ.Χ.;;;
 
S

Sotres

Guest
Διακρίνω μήπως μια προσπάθεια απαξίωσης του ενός για να εξυψωθεί ο άλλος; Επικίνδυνη τακτική.
Επιπλέον ελάχιστη σημασία έχει (για μένα) το ΤΙ (επιλογή μαθημάτων) μπροστά στο ΠΩΣ (τρόπος ερμηνείας). Και επ' αυτού ουδεμία σύγκριση.
Κι εγώ μπορώ να ανεβάσω μια ηχογράφηση του Κουκουζέλη. Και λοιπόν; Θα την βάλω όμως στα ευτράπελα!

Νεοκλή μου καλά θα έκανες!!!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ἐγώ ἔμεινα στὴν χρησιμότητα τοῦ βίντεο, ὥστε νὰ ξεστραβωθοῦν ὁρισμένοι συνάδελφοι τῆς πατριαρχικῆς πλευρᾶς ποὺ ἐπικαλοῦνταν συνεχῶς «μαρτυρίες» ἁγιορειτῶν περὶ ἀποδοχῆς ἤ μὴ τοῦ τρόπου τῆς ΕΛΒΥΧ καὶ τῶν ἀπόψεων τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου. Μὲ ἐνοχλοῦσε αὐτὴ ἡ τάση καὶ χαίρομαι ποὺ τελικὰ ἀναδεικνύεται ὁ ἐλλαττωματικός της χαρακτήρας.
Εγώ τώρα κατάλαβα τι εννοείς. Κοίτα, μεταξύ των αγιορειτών υπάρχουν αυτοί που μιλούν ανοιχτά κατά της σχολής αυτής, άλλοι που είναι απλά ανεκτικοί και αναγνωρίζουν τη φιλότιμη προσπάθεια, όχι όμως τον τρόπο του ψαλσίματος, και άλλοι που τάσσονται φανερά υπέρ. Ο π. Σπυρίδων έχει δώσει και συναυλία με τον κ. Λυκούργο Αγγελόπουλο, αφιερωμένη στο δ. Διονύσιο Φριφιρή, η οποία έχει κυκλοφορήσει και σε CD. Είναι νομίζω από χρόνια απροκάλυπτη η συμπάθειά του. Τώρα, για το αν έχει το ψάλσιμό του σχέση με αυτό του κ. Αγγελόπουλου, χωράει πολλή κουβέντα.

Πές τα Χρυσόστομε!
Υποθέτω ότι η αναφορά γίνεται για την πρώτη συναυλία των Βρυξελλών... παρόντος και του ... υπάρχοντος:D
Η δεύτερη ήταν με τον κ. Στάθη και τον Πελοποννήσιο όπως τον ήθελε ο κ. Στάθης απόντος του υπάρχοντος:(.... Αλήθεια! υπάρχει ηχητικό από τη δεύτερη; Εάν ναί, δεν το έχω εντοπίσει....
Κι, όμως, υπάρχει! Ανέβηκε στην ιστοσελίδα του κ. Παϊβανά αλλά και εδώ. Δεν έλεγξα αν πρόκειται για την ίδια ακριβώς συναυλία.
Και όμως, παρά τις αόριστες μομφές, πρέπει αυτή να ήταν απ' τις πρώτες συναυλίες στο εξωτερικό με μέλη αμιγώς παλαιών διδασκάλων. Τη θεωρώ εξίσου μνημειακή με την άλλη. Και, εν πάσει περιπτώσει, γιατί μια χορωδία που ψάλλει μόνο μέλη αρχαία να θεωρείται ότι κάνει σπουδαιότερο έργο από κάποια άλλη που αναδεικνύει αριστουργήματα μελοποιήσεως που χρησιμοποιούνται στη λατρεία μας με τρόπο μεγαλοπρεπή και εκφραστικότατο; Η χορωδία του Στανίτσα απέδειξε την αξία της σε όλη τη γκάμα του ρεπερτορίου, δε φοβάται καμία σύγκριση σαν αυτή που επιχειρήθηκε παραπάνω...
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Κι, όμως, υπάρχει! Ανέβηκε στην ιστοσελίδα του κ. Παϊβανά αλλά και εδώ. Δεν έλεγξα αν πρόκειται για την ίδια ακριβώς συναυλία.
Και όμως, παρά τις αόριστες μομφές, πρέπει αυτή να ήταν απ' τις πρώτες συναυλίες στο εξωτερικό με μέλη αμιγώς παλαιών διδασκάλων. Τη θεωρώ εξίσου μνημειακή με την άλλη. Και, εν πάσει περιπτώσει, γιατί μια χορωδία που ψάλλει μόνο μέλη αρχαία να θεωρείται ότι κάνει σπουδαιότερο έργο από κάποια άλλη που αναδεικνύει αριστουργήματα μελοποιήσεως που χρησιμοποιούνται στη λατρεία μας με τρόπο μεγαλοπρεπή και εκφραστικότατο; Η χορωδία του Στανίτσα απέδειξε την αξία της σε όλη τη γκάμα του ρεπερτορίου, δε φοβάται καμία σύγκριση σαν αυτή που επιχειρήθηκε παραπάνω...
Καλά! Έχω βάλει και ευχαριστήριο! Καλά πάμε:D!!!
Δόξα τω Θεώ, πάντων ένεκεν!!!
Ν
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
...Εάν μπορούσε κάποιος φίλος συνάδελφος να καταγράψει ολόκληρη την ομιλία του π. Σπυρίδων. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.)


Ο κ. Λυκούργος Αγγελόπουλος εν μέσω των δύο ομοτέχνων του κ.Χασανίδη Ιωάννη και π. Σπυρίδωνα Αγιορείτη (πηγή: http://www.pemptousia.gr/2013/04/ευχαριστούμε-λυκούργε-αγγελόπουλε/)

Ερασιτεχνική απομαγνητοφώνηση από το σύντομο λόγο του πατρός Σπυρίδωνος προς τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως κ. Λυκούργο Αγγελόπουλο.


"Είμαι εμπόλεμος ως προς την ομιλία. Αλλά δε μου πήγαινε μια τέτοια μεγάλη μέρα για μας τους ειλικρινείς φίλους, και το λέω ειλικρινείς φίλους, το επαναλαμβάνω, και θαυμαστές του αγαπημένου μας Λυκούργου Αγγελόπουλου, και της πολυθαύμαστης Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας, να μην απευθύνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ, προς το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τους σχόντας αυτή την ωραία ιδέα για την λόγοις και έργοις επιβράβευση του όλου έργου του Λυκούργου Αγγελόπουλου. Επαναλαμβάνω, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Προβάλατε με αυτό τον τρόπο, ένα πολύ μεγάλο έργο.

Και ας απευθύνω την ευχαριστία μου στο Λυκούργο.

Πολυαγαπημένε μου Λυκούργε. Είμαι πολύ συγκινημένος. Έχουμε μια τεσσαρακονταετή γνωριμία, και φιλία και από μέρους μου παρακολούθηση του έργου σου. Του έργου το οποίο έχει καταξιωθεί. Ας μη θεωρήσω τη σημερινή ημέρα αποκορύφωμα της καταξίωσης του έργου σου. Θέλω να πιστεύω, ότι θα ακολουθήσουν και άλλα. Σε ευχαριστούμε γι’ αυτά που έδωσες στη βυζαντινή μουσική. Ένα από τα πιο μεγάλα: τράβηξες την ταφόπλακα του παλιού ρεπερτορίου. Μας γνώρισες το ρεπερτόριο της παλιάς βυζαντινής μουσικής της ξεχασμένης ηθελημένως ή αθελήτως από κάποιους. Είτε τρεις δάσκαλοι λέγονται αυτοί, κι ας μη σας κακοφαίνεται γιατί πετάξανε το κλειδί της γνώσεως της παλιάς παρασημαντικής στην άβυσσο και δεν βρίσκεται εύκολα, είτε οι μετέπειτα οι οποίοι ίσως αδαείς, ίσως μπουχτισμένοι από τα αργά αλλά θαυμάσια μέλη κατόρθωσαν και μέσω των εκδόσεων να τα θάψουν. Και συ Λυκούργε μου τράβηξες την ταφόπλακα και έβγαλες από μέσα από αυτό τον τύμβο της μουσικής, όλα αυτά τα μεγαλουργήματα, τα αριστουργήματα της βυζαντινής τέχνης, τα οποία το μυαλό και το χέρι του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος δια των μεταγραφών τα έφερε στο φως. Τα χρονοντούλαπα άνοιξαν και βγήκαν τα βιβλία και ξεσκονίστηκαν από σένα. Γνώρισαν, γνώρισε αυτό το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνος, το ελληνικό κοινό, ότι υπάρχουν και άλλα μαθήματα βυζαντινής μουσικής τα οποία ναι μεν δεν είναι για τον εκκλησιαστικό χώρο πλέον, γιατί μάθαμε να τρέχουμε και να εκνευριζόμαστε πολύ μέσα στην εκκλησία, αλλά τα έφερες και τα παρουσίασες μέσα στις αίθουσες των συναυλιών. Αλλά το μεγαλύτερο από όλα άκουσαν οι ευρωπαίοι και το κάτι άλλο. Όχι τα τετρημένα, τα τετρημένα δύο αιώνων μουσικά. Τα γνωστά, του Αναστασιματαρίου, άιντε κάτι λίγα του Ειρμολογίου, άιντε και τα δοξαστικά του Ιακώβου του Πρωτοψάλτου, καμιά δοξολογία και τίποτα άλλο. Έτσι άκουσαν το αρχαίο Φως Ιλαρόν, στη Γερμανία. Ετσι άκουσαν το Χερουβικό του Καρίκη στα Ιεροσόλυμα, και ας μην επεκταθώ. Ας αναφέρω μόνο ότι παρουσίασες τον Κουκουζέλη ασύντμητο. Παρουσίασες τόσους γίγαντες της βυζαντινής μουσικής που ήταν θαμμένοι. Για όλα αυτά, για την όλη προσφορά σου, η εκκλησία θα σε ευγνωμονεί και έσσεται το μνημόσυνόν σου εις γενεά και γενεά.

Σε ευχαριστούμε."
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τελικὰ ὄντως ζοῦμε στὴν ἐποχὴ τῆς πληροφορίας.

Εὐχαριστίες.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Λυπάμαι πολύ για τον π. Σπυρίδωνα.

Είπε (ξεχωρίζω ένα ένα τα σημεία για το οποία έπρεπε να ήταν τουλάχιστον ιστορικως προσεκτικώς)

1) "τράβηξες την ταφόπλακα του παλιού ρεπερτορίου."

2) "Μας γνώρισες το ρεπερτόριο της παλιάς βυζαντινής μουσικής της ξεχασμένης ηθελημένως ή αθελήτως από κάποιους."

3) "Είτε τρεις δάσκαλοι λέγονται αυτοί, κι ας μη σας κακοφαίνεται γιατί πετάξανε το κλειδί της γνώσεως της παλιάς παρασημαντικής στην άβυσσο και δεν βρίσκεται εύκολα, είτε οι μετέπειτα οι οποίοι ίσως αδαείς, ίσως μπουχτισμένοι από τα αργά αλλά θαυμάσια μέλη κατόρθωσαν και μέσω των εκδόσεων να τα θάψουν."


4) "Και συ Λυκούργε μου τράβηξες την ταφόπλακα και έβγαλες από μέσα από αυτό τον τύμβο της μουσικής, όλα αυτά τα μεγαλουργήματα, τα αριστουργήματα της βυζαντινής τέχνης, τα οποία το μυαλό και το χέρι του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος δια των μεταγραφών τα έφερε στο φως."

(Αναρωτιέμαι - άν δεν υπήρχε το χέρι του Χουρμουζίου κατα πόσο, πώς και τί απο το παλαιό ρεπερτόριο θα......ξεσκέπαζε ο κ. Αγγελόπουλους. Εδώ μια ερώτηση: Ποιός τελικά ευθύνεται για την πτώση του παραπετάσματος; Ο Χουρμούζιος; Ο Καράς; η ο κ. Αγγελόπουλος; Μας τα μπερδεύει ο π. Σπυρίδωνας...)

5) "Τα χρονοντούλαπα άνοιξαν και βγήκαν τα βιβλία και ξεσκονίστηκαν από σένα."

6) "῾Γνώρισαν, γνώρισε αυτό το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνος, το ελληνικό κοινό, ότι υπάρχουν και άλλα μαθήματα βυζαντινής μουσικής τα οποία ναι μεν δεν είναι για τον εκκλησιαστικό χώρο πλέον, γιατί μάθαμε να τρέχουμε και να εκνευριζόμαστε πολύ μέσα στην εκκλησία, αλλά τα έφερες και τα παρουσίασες μέσα στις αίθουσες των συναυλιών."

7) "Αλλά το μεγαλύτερο από όλα άκουσαν οι ευρωπαίοι και το κάτι άλλο. Όχι τα τετρημένα, τα τετρημένα δύο αιώνων μουσικά. Τα γνωστά, του Αναστασιματαρίου, άιντε κάτι λίγα του Ειρμολογίου, άιντε και τα δοξαστικά του Ιακώβου του Πρωτοψάλτου, καμιά δοξολογία και τίποτα άλλο. Έτσι άκουσαν το αρχαίο Φως Ιλαρόν, στη Γερμανία. Ετσι άκουσαν το Χερουβικό του Καρίκη στα Ιεροσόλυμα, και ας μην επεκταθώ."

(Μην επεκτέινεσαι π. Σπυρίδωνα, διοτι ξεχνάς πολλές χορωδίες που παρουσίασαν.....ξεσκονισμένες μελωδίες πολύ πριν την ΕΛΒΥΧ απο την εποσχή του 50. Ίσως δεν θυμάσαι....)

8) "Ας αναφέρω μόνο ότι παρουσίασες τον Κουκουζέλη ασύντμητο."


9) "Παρουσίασες τόσους γίγαντες της βυζαντινής μουσικής που ήταν θαμμένοι."


Απαντήσεις στις ιστορικώς αστίρηκτες δοξασίες του π. Σπυρίδωνος υπάρχουν.

Τις απαντήσεις τις γνωρίζουν οι ακαδημαϊκοί που ήταν παρόντες στην ημερίδα αυτή. Δυστυχώς, δεν μίλησαν για την αποκατάσταση της ιστορικής και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ και, με καλό τρόπο να διορθώσουν τα ως άνω ανιστόρητα.....

Λυπάμαι πολύ.

ΝΓ
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
Λυπάμαι πολύ για τον π. Σπυρίδωνα.

Είπε (ξεχωρίζω ένα ένα τα σημεία για το οποία έπρεπε να ήταν τουλάχιστον ιστορικως προσεκτικώς)

1) "τράβηξες την ταφόπλακα του παλιού ρεπερτορίου."

2) "Μας γνώρισες το ρεπερτόριο της παλιάς βυζαντινής μουσικής της ξεχασμένης ηθελημένως ή αθελήτως από κάποιους."

3) "Είτε τρεις δάσκαλοι λέγονται αυτοί, κι ας μη σας κακοφαίνεται γιατί πετάξανε το κλειδί της γνώσεως της παλιάς παρασημαντικής στην άβυσσο και δεν βρίσκεται εύκολα, είτε οι μετέπειτα οι οποίοι ίσως αδαείς, ίσως μπουχτισμένοι από τα αργά αλλά θαυμάσια μέλη κατόρθωσαν και μέσω των εκδόσεων να τα θάψουν."


4) "Και συ Λυκούργε μου τράβηξες την ταφόπλακα και έβγαλες από μέσα από αυτό τον τύμβο της μουσικής, όλα αυτά τα μεγαλουργήματα, τα αριστουργήματα της βυζαντινής τέχνης, τα οποία το μυαλό και το χέρι του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος δια των μεταγραφών τα έφερε στο φως."

(Αναρωτιέμαι - άν δεν υπήρχε το χέρι του Χουρμουζίου κατα πόσο, πώς και τί απο το παλαιό ρεπερτόριο θα......ξεσκέπαζε ο κ. Αγγελόπουλους. Εδώ μια ερώτηση: Ποιός τελικά ευθύνεται για την πτώση του παραπετάσματος; Ο Χουρμούζιος; Ο Καράς; η ο κ. Αγγελόπουλος; Μας τα μπερδεύει ο π. Σπυρίδωνας...)

5) "Τα χρονοντούλαπα άνοιξαν και βγήκαν τα βιβλία και ξεσκονίστηκαν από σένα."

6) "῾Γνώρισαν, γνώρισε αυτό το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνος, το ελληνικό κοινό, ότι υπάρχουν και άλλα μαθήματα βυζαντινής μουσικής τα οποία ναι μεν δεν είναι για τον εκκλησιαστικό χώρο πλέον, γιατί μάθαμε να τρέχουμε και να εκνευριζόμαστε πολύ μέσα στην εκκλησία, αλλά τα έφερες και τα παρουσίασες μέσα στις αίθουσες των συναυλιών."

7) "Αλλά το μεγαλύτερο από όλα άκουσαν οι ευρωπαίοι και το κάτι άλλο. Όχι τα τετρημένα, τα τετρημένα δύο αιώνων μουσικά. Τα γνωστά, του Αναστασιματαρίου, άιντε κάτι λίγα του Ειρμολογίου, άιντε και τα δοξαστικά του Ιακώβου του Πρωτοψάλτου, καμιά δοξολογία και τίποτα άλλο. Έτσι άκουσαν το αρχαίο Φως Ιλαρόν, στη Γερμανία. Ετσι άκουσαν το Χερουβικό του Καρίκη στα Ιεροσόλυμα, και ας μην επεκταθώ."

(Μην επεκτέινεσαι π. Σπυρίδωνα, διοτι ξεχνάς πολλές χορωδίες που παρουσίασαν.....ξεσκονισμένες μελωδίες πολύ πριν την ΕΛΒΥΧ απο την εποσχή του 50. Ίσως δεν θυμάσαι....)

8) "Ας αναφέρω μόνο ότι παρουσίασες τον Κουκουζέλη ασύντμητο."


9) "Παρουσίασες τόσους γίγαντες της βυζαντινής μουσικής που ήταν θαμμένοι."


Απαντήσεις στις ιστορικώς αστίρηκτες δοξασίες του π. Σπυρίδωνος υπάρχουν.

Τις απαντήσεις τις γνωρίζουν οι ακαδημαϊκοί που ήταν παρόντες στην ημερίδα αυτή. Δυστυχώς, δεν μίλησαν για την αποκατάσταση της ιστορικής και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ και, με καλό τρόπο να διορθώσουν τα ως άνω ανιστόρητα.....

Λυπάμαι πολύ.

ΝΓ
Διορθώστε εσείς. Εξάλλου επάξια μπορείτε να θεωρηθείτε ο υπερασπιστής της παράδοσής μας...και ο ελέγχων ακαδημαΪκούς ανιστόρητους και άσχετους με τα της παραδόσεως. ΠΟυ φτάσαμε!!! Lord have mercy...
 
S

Sotres

Guest
Διορθώστε εσείς. Εξάλλου επάξια μπορείτε να θεωρηθείτε ο υπερασπιστής της παράδοσής μας...και ο ελέγχων ακαδημαΪκούς ανιστόρητους και άσχετους με τα της παραδόσεως. ΠΟυ φτάσαμε!!! Lord have mercy...

ΥΓ Φωνάξτε σας παρακαλώ τον Gant...που είναι ο κ. Σκρέκας να μας τον ξαναθυμήσει!!!:D
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Βρε παιδιά, μην τρελαίνεστε: ο π. Σπυρίδων ήταν πολύ προσεκτικός. Επαίνεσε τον από χρόνια φίλο του κατά πάντα αξιότιμο Λυκούργο Αγγελόπουλο για την ανάσυρση του παλαιού ρεπερτορίου και μόνο. Σ' αυτό όντως έκανε δουλειά και ο Καράς και ο Αγγελόπουλος και η ΕΛΒΥΧ, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Δεν είναι βέβαια οι μοναδικοί, αλλά είναι σίγουρα είναι οι πιο χαρακτηριστικοί "εραστές" του παλαιού ρεπερτορίου. Ο π. Σπυρίδων δεν μίλησε φυσικά για ύφος... Και δεν θα μπορούσε άλλωστε: όταν η εκδήλωση είναι προς τιμήν κάποιου, δεν βγαίνεις να πεις τα τρωτά του, αλλά τα καλά του. Ας μη χαίρονται λοιπόν οι της γνωστής σχολής ότι εισέπραξαν έναν ακόμη έπαινο... Ας βγει ο π. Σπυρίδων να κάνει λόγο για το ψαλτικό ύφος της ΕΛΒΥΧ και του ΛΑ να δούμε τι θα πει. Γιατί άλλοι εξίσου μεγάλοι ψάλτες του Όρους το έχουν κάνει και όλοι γνωρίζουμε τι έχουν πει (τα ονόματα γνωστά, ας μην τα επαναλάβουμε εδώ). Να θυμίσω μόνο ότι όταν αναρτήθηκε ηχογράφηση ενός άλλου μεγάλου ψάλτη του Όρους, που σχολίαζε τις έλξεις της ΕΛΒΥΧ στον Ιάκωβο, γράφτηκε ως σχόλιο από υποστηρικτή της γνωστής σχολής: "τόσα ξέρει, τόσα λέει...".

Μου φαίνεται η γνωστή σχολή, μετά το στραπάτσο από την εγκύκλιο του Πατριαρχείου, ψάχνει εναγωνίως να βρει υποστηρικτές. Κι όταν μεν ο Πατριάρχης από τακτ ευλογεί ένα βιβλίο ή μια προσπάθειά τους, τότε είναι καλός και "πρέπει να τον ακούμε". Όταν βγάζει ολόκληρη ανακοίνωση η πατριαρχική σύνοδος, σου λένε "δεν την υπέγραψε ο Πατριάρχης προσωπικά" ή "εντάξει, κι άλλες εγκύκλιοι υπάρχουν, αλλά δεν τηρούνται" και άλλα τέτοια φαιδρά, που το μόνο που κάνουν είναι να φανερώνουν τον πανικό όσων σχολιάζουν.
 

greek487

Tasos N.
Βρε παιδιά, μην τρελαίνεστε: ο π. Σπυρίδων ήταν πολύ προσεκτικός.
Επιτέλους είπατε και σεις μία αλήθεια για τον κ. Αγγελόπουλο και για την ΕΛ.ΒΥ.Χ.! Ευχαριστούμε!

Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς είπε ο π. Σπυρίδων ...

θαυμαστές του αγαπημένου μας Λυκούργου Αγγελόπουλου, και της πολυθαύμαστης Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας

για την λόγοις και έργοις επιβράβευση του ΌΛΟΥ έργου του Λυκούργου Αγγελόπουλου

και από μέρους μου παρακολούθηση του έργου σου. Του έργου το οποίο έχει καταξιωθεί. Ας μη θεωρήσω τη σημερινή ημέρα αποκορύφωμα της καταξίωσης του έργου σου. Θέλω να πιστεύω, ότι θα ακολουθήσουν και άλλα. Σε ευχαριστούμε γι’ αυτά που έδωσες στη βυζαντινή μουσική. ΈΝΑ από τα πιο μεγάλα: τράβηξες την ταφόπλακα του παλιού ρεπερτορίου.

Γνώρισαν, γνώρισε αυτό το τελευταίο τέταρτο του εικοστού αιώνος, το ελληνικό κοινό ... Όχι τα τετρημένα, τα τετρημένα δύο αιώνων μουσικά. Τα ΓΝΩΣΤΑ, του Αναστασιματαρίου, άιντε κάτι λίγα του Ειρμολογίου, άιντε και τα δοξαστικά του Ιακώβου του Πρωτοψάλτου, καμιά δοξολογία και ΤΙΠΟΤΑ άλλο.

είτε οι μετέπειτα οι οποίοι ίσως αδαείς, ίσως μπουχτισμένοι από τα αργά αλλά θαυμάσια μέλη κατόρθωσαν και μέσω των εκδόσεων να τα θάψουν

και ας μην επεκταθώ.

Για ΌΛΑ αυτά, για την ΌΛΗ προσφορά σου, η εκκλησία θα σε ευγνωμονεί και έσσεται το μνημόσυνόν σου εις γενεά και γενεά.

Ο δικηγόρος βρήκε επιτέλους το δίκιο του! Γιατί μόνο ένας δικηγόρος θα μπορούσε να μας πλέκει τόσα άκυρα και ανιστόρητα όπως το...
Ή επειδή απλώς λόγω marketing η ΕΛΒΥΧ θεωρείται "η καλύτερη χορωδία"
.
Αυτά τα λίγα, ώστε...
...να μην γίνω κομμάτι μιας συνεχιζόμενης παράνοιας.

Καλή Ανάσταση 2013 σε ΌΛΟΥΣ!

 

greek487

Tasos N.
Ἡ φωτογραφία δὲν ἀφήνει πλέον ἀμφιβολίες καὶ γιὰ ἄλλες παρατηρήσεις παλαιότερες ἀλλὰ σχετικὲς τελικά.

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=75412&postcount=4
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=70165&postcount=7

Υ.Γ. Για μένα τουλάχιστον, δεν υπήρχε ποτέ "αμφιβολία" για τον κ. Χασανίδη ... ούτε για το ψάλσιμο του, ούτε για τα μουσικά του πιστεύω, ούτε για την ανθρωπιά του. Για άλλους δικαίως και υπάρχουν αμφιβολίες. Πολλές αμφιβολίες. Αλλά ουδέποτε για τον κ. Χασανίδη, και ούτε πρόκειται. Κρίμα που έχετε δηλώσει ότι μεγαλώσατε με Αγιορείτικα ακούσματα.

 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα Προς Τιμήν του Λυκούργου Αγγελόπουλου με θέμα:

"Η συμβολή του Λυκούργου Αγγελόπουλου, Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, στις Βυζαντινές Μουσικές Σπουδές και στη Μουσικολογία γενικότερα"

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 23 Απριλίου 2013 στό Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) στήν αίθουσα 8 και στο Φουαγιέ.

Ώρα προσέλευσης: 14:00.

Αξιοσημείωτο πόσοι διακεκριμένοι επιστήμονες θα μιλήσουν στο συμπόσιο. Στην Θεματική Ενότητα Α΄: Ο Λυκούργος Αγγελόπουλος, το πρόσωπο και το έργο θα μιλήσουν η Μαρία Αλεξάνδρου, επίκουρη καθηγήτρια Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ο Εμμανουήλ Γιαννόπουλος, εκλεγμένος λέκτορας Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ο Π. Νεκτάριος Πάρης, επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, η Αθανασία Κυριακίδου, διδάκτωρ του Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ο Αντριάν Σίρμπου, διδάσκων του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Ιασίου, Υπ. διδ. του Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ο Αγαμέμνων Τέντες, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, και ο Θοδωρής Καραθόδωρος, συνθέτης, υπ. διδ. του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην Θεματική ενότητα Β΄: Η συμβολή του Λυκούργου Αγγελόπουλου στην διάδοση της βυζαντινής μουσικής στη σύγχρονη Δύση θα μιλήσουν ο Μάρκος Δραγούμης, Υπεύθυνος του Μουσικού Λαογραφικού Αρχείου Μέλπως Μερλιέ, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών, Αθήνα, ο Ιωάννης Παπαθανασίου, μόνιμος επίκουρος καθηγητής του Τ.Μ.Σ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και ο Marcel Peres καλλιτεχνικός διευθυντής του Ensemble Organum και του Κέντρου Μελέτης Παλαιών Μουσικών (CIRMA).

Και τέλος στην Τιμητική Τελετή και Καλλιτεχνικό ̟Πρόγραμμα θα παρουσιάσουν τα σύνολα Χορωδία Βυζαντινής Μουσικής και Ομάδα Παλαιογραφίας από το Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ. με υπεύθυνους τον Εμμανουήλ Γιαννόπουλο και την Μαρία Αλεξάνδρου, ο Βυζαντινός χορός Φιλαθωνίται, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μανούση, Πρωτοψάλτου του Ιερού Ναού Λαοδηγήτριας Θεσσαλονίκης και υποψηφίου διδ. Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Βυζαντινός χορός Θεσσαλονικείς Υμνωδοί, υπό τη διεύθυνση του Ιωάννου Λιάκου, Πρωτοψάλτου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Θεσσαλονίκης «Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς» και εκλεχθέντος επίκ. καθηγ. της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Βελλά Ιωαννίνων, και το Μουσικό Πολύτροπο με υπεύθυνο τον Ιωάννη Καϊμάκη, αναπληρωτής καθηγητής Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ.

Ανακοίνωση
http://www.mus.auth.gr/cms/?q=node/1472

Πρόγραμμα-Πρόσκληση
http://www.mus.auth.gr/cms/sites/default/files/Αγγελόπουλος.pdf

Ανακοίνωση στα Αγγλικά
http://www.mus.auth.gr/cms/?q=en/node/1484


Συγχαρητήρια πολλά στον Άρχοντα Λυκούργο Αγγελόπουλο.
Καλή Μ.Εβδομάδα Δάσκαλε κ ο Θεός να σου χαρίζει
υγεία κ δύναμη να προσφέρεις στην επιστήμη της Β.Μουσικής.
 
Status
Not open for further replies.
Top