Ἀγαπητέ Βασίλη,
Πήγαινε γιά καμμιά σκοπιά νά φυλάξεις τήν πατρίδα καί μή ξεχάσεις νά μοῦ φέρεις αὐτό πού ἔχεις. Πές καί στούς ἀνθρώπους τί «εὐρύτητα πνεύματος καί γνώσεων» ἔχεις καί ἀπό τήν ἄλλη πῶς σοῦ ἀρέσει νά τά ἀνακατεύεις γιά νά δημιουργεῖς ἔνταση καί νά «ἀνάβεις τά αἵματα», νά μήν σέ παίρνουν καί τόσο στά σοβαρά καί ψάχνουν τόσο καί κάνουν τόσο κόπο. Ἔχουν καί μωρό παιδί. Εἶδες καί σύ πού ἔψαξες γιά τά ὄργανα στούς ναούς, πῶς τά γύρισες;
Πατέρα Μάξιμε δεν έχω σκοπό να αρχίσω τις φιλοσοφίες αλλά τα πράγματα τα πήγαν μπροστά στην εκκλησία μόνο οι μορφωμένοι, και οι ειδικοί στο αντικείμενό τους. Μην ξεχνάμε οτι αν δεν υπήρχε ο Μέγας Βασίλειος (τέρας μορφώσεως), ο Μέγας Αθανάσιος (επίσης τέρας μορφώσεως) η εκκλησία θα έιχε διαλυθεί από τον αρειανισμό. Με την παιδεία τους τον αντιμετώπισαν.
Επίσης το περίφημο filioque που έφερε και το σχίσμα στις εκκλησίες προέκυψε γιατί οι δυτικοί αγροίκοι (ούνοι, βησιγότθοι,οστρογότθοι,κτλ) δεν μπορούσαν λόγω χαμηλού μορφωτικού επιπέδου να κατανοήσουν σύνθετες έννοιες όπως ο τριαδικός θεός κτλ ενώ στην ανατολή δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα γιατί οι άνθρωποι ήταν μορφωμένοι. Αυτό δεν το λέω με το μυαλό μου εγώ διδάσκεται σε όλα τα θεολογικά πανεπιστήμια και μπορώ να σας πω και τα ονόματα καθηγητών που το διδάσκουν.
Όταν κάποιος νέος-αρχάριος θέλει να ασχοληθεί με την βυζαντινή πρέπει να μαθαίνει να ψέλνει πρακτικά; Οχι γιατί αυτό εμπεριέχει κινδύνους
Τι κινδύνους εμπεριέχει; Να μάθει να αναπαράγει το λάθος και το στραβό καταστρέφοντας την ομορφιά της μελωδίας και την τάξη
Δέν γράφω ἄλλα γιά νά μήν πέσω καί ᾿γώ στήν παγίδα πού ἔπεσε ὁ Δομέστικος καί γράφω ἕνα σωρό, «καὶ ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης».
Αυτή είναι η αποψή μου, και δεν την επιβάλλω σε κανέναν
Εὐχαριστοῦμε πολύ!
Νά εἶσαι καλά!
Καλή δύναμη!
Νά εἶσαι καλά!
Καλή δύναμη!