Η απάντηση αναφέρεται στο ότι υπάρχει σταθερή μέρα για κάθε κανόνα, αντί της (σχεδόν τυχαίας) εναλλαγής που υπάρχει στον κόσμο. Δεν απαντά όμως στο γιατί επιλέγησαν οι αντίθετες μέρες από αυτές που ισχύουν στις άλλες μονές.
Μίλησα με τυπικάρη ο οποίος ήταν κάθετος πως το ορθόν τυπικό είναι η Μεγάλη Παράκληση τις μέρες Κυριακή, Τρίτη, Πέμπτη.
Ακόμα και το τυπικόν της Κύπρου συνδιάζει την (μάλλον λανθασμένη) αντίληψη πως «αρχίζουμε από τον μικρό κανόνα» με την επικρατούσα αγιορείτικη πράξη που προανέφερα:
Τυπικόν Κύπρου -
«Σημείωσις: Ὁ Μέγας καὶ ὁ μικρὸς Παρακλητικὸς Κανὼν ψάλλονται ἐναλλὰξ καθ' ἑκάστην ἑσπέραν ἐκτὸς Σαββάτου καὶ τῆς παραμονῆς τῆς ἑορτῆς τῆς Μεταμορ- φώσεως τοῦ Σωτῆρος, ἕως καὶ τῆς 13ης τοῦ μηνὸς ὡς ἑξῆς: Τῇ 1ῃ Αὐγούστου· ὁ Μικρός, τῇ 2ᾳ Αὐγούστου· ὁ Μέγας, ἀπὸ δὲ τῆς πρώτης Κυριακῆς καὶ ἐφεξῆς οὕτως:
Ὁ Μέγας: ΚΥΡΙΑΚΗΝ, ΤΡΙΤΗΝ, ΠΕΜΠΤΗΝ.
Ὁ Μικρός: ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΤΕΤΑΡΤΗΝ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΝ.»
Το τυπικόν της Μονής Κύκκου λέει πως πάντα την Κυριακή ψάλλεται ο μεγάλος.
Όσο για τα «Απόστολοι εκ περάτων…» , αυτά ψάλλονται κανονικά από την πρώτη παράκληση, και όχι από την 6η Αυγούστου και μετά.
Αυτά έμαθα, αυτά μεταφέρω.