Γυναίκα και Ψαλτική

Status
Not open for further replies.

Shota

Παλαιό Μέλος
Ὅταν ἔψελνε αὐτὸς μὲ τὸ αὐτί κι ἐγώ ... «μουσικολογιώτατος» (λέμε τώρα), ὁ ἄνθρωπος μὲ ἀκολουθοῦσε σὲ ὅ,τι κι ἄν ἐπέλεγα νὰ ψάλλω καὶ στὰ περιπλοκώτερα λειτουργικά, και ὑψίφωνος μέχρι νὰ σὲ σκάσει.
Υπάρχουν πρακτικοί και… πρακτικοί. Ο Pavarotti δεν διάβασε σχεδόν τη μουσική. Επίσης ο Ezio Pinza (star της Μητροπολιτικής Όπερας και μετέπειτα του Μπρόντγουεϊ).
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Υπάρχουν πρακτικοί και… πρακτικοί. Ο Pavarotti δεν διάβασε σχεδόν τη μουσική. Επίσης ο Ezio Pinza (star της Μητροπολιτικής Όπερας και μετέπειτα του Μπρόντγουεϊ).
Αυτό με το Pavarotti όταν το ειχα πρωτοακουσει σε εκπομπή για τη ζωή του, μου έκανε τρομερή εντύπωση! Πέραν των γνώσεών του γύρω απο τη φωνητική, οι οποίες ειναι δεδομένες και απαραίτητες, δεν διάβαζε μουσικά κείμενα και όλα τα μάθαινε ακουστικά! Τρομερό αν αναλογιστεί κανείς το επίπεδο στο οποίο ασκούνταν και το τι κατάφερε! Βέβαια, το οτι δεν διάβαζε νότες απο το ειναι εντελώς πρακτικός, τουτέστιν, δεν ξέρει θεωρία γύρω απο τους ήχους, έχει διαφορά! Δεν ξέρουμε σε τι επίπεδο ήταν οι γνώσεις του και σε καμία περιπτωση δεν μπορούμε να τον βάλλουμε στο ίδιο επίπεδο με κάποιον ο οποίος δεν εχει κανένα θεωρητικό υπόβαθρο.
Δεν εχω γνώσεις γύρω απο τη μουσική αυτή και δεν ξέρω πως ειναι δυνατόν χωρίς να διαβάζεις μουσικό κείμενο να καταφέρνεις κάτι τετοιο, και πολύ θα μ' ενδιέφερε να διαβάσω απόψεις ατόμων που την έχουν σπουδάσει, όμως στη ψαλτικη, όπως αρκετοί φαντάζομαι έχουμε διαπιστώσει, όσο ταλέντο και χάρισμα να έχει κάποιος, εάν ΔΕΝ έχει σπουδάσει τη μουσική αυτή, η εξέλιξή του ειναι συγκεκριμένη-περιορισμένη. Τουλάχιστον αυτό θεωρώ οτι ειναι ο κανονας, εξ όσων γνωριζω, και επισης δεν εχω υποψιν μου εξαιρεσεις.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Είχα συναντήσει ένα πρακτικό, μοναδικός ψάλτης του χωριού, πού έπιανε τους ήχους με τραγούδια. Μουρμούριζε το <αγκινάρα με τ΄αγκάθια> και έμπαινε στο ανάλογο τροπάριο. Πάντως τόν ήχο τόν έπιανε.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Είχα συναντήσει ένα πρακτικό, μοναδικός ψάλτης του χωριού, πού έπιανε τους ήχους με τραγούδια. Μουρμούριζε το <αγκινάρα με τ΄αγκάθια> και έμπαινε στο ανάλογο τροπάριο. Πάντως τόν ήχο τόν έπιανε.
Γνωριζω και εγω ατομα που και μελωδιες πιανουν και σε καποιους ηχους εκτελουν τα διατηματα καλυτερα και απο διπλωματούχους ΟΜΩΣ θεωρω οτι ειναι άλλο αυτο και αλλο ψαλλω και εξελισσομαι, συμφωνα με τη παραδοση μας και οχι λεγοντας τραγουδακια.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τότε γιατί ψέλνετε Ύμνους προς Ένα Θεό, με Τον Οποίο διαφωνείτε;
Γιατὶ ἔτσι μὲ ἀρέσει :p

καὶ θὰ πληρώσω τὸ λογαριασμὸ κι ἐγώ ὅπως κι οἱ ὑπόλοιποι ποὺ «συμφωνοῦν», ὅταν πάντων τά κρυπτά φανερά παρίστανται :cool:

Κι ἐπειδὴ μ' ἀρέσει ὁ Johny Cash παραθέτω κι ἕνα ἐπίκαιρο τραγούδι του:

 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Όλοι (σχεδόν) διάγουμε μεμπτό βίο και όλοι (σχεδόν) βρίσκουμε ευχαρίστηση στην αμαρτία (έστω πρόσκαιρη). Αλλιώς δεν θα αμαρτάναμε. Τα σχετικά τροπάρια άπειρα, ιδίως παρακλητική Κυριακή απόγευμα/Δευτέρα πρώί.
 
Ἅν καὶ μὴ ψάλτης οὔτε καὶ ἄνθρωπος τῆς ἐκκλησίας αὐτὰ ποὺ γράφετε μὲ ἐνδιαφέρουν, τολμῶ νὰ σᾶς πῶ, ἐξαιρετικά, καί. παίρνω τὸ θᾶρρος νὰ σᾶς πῶ, ὡς θεατρολόγο - σκηνοθέτη. Σᾶς παραθέτω δὲ μόνο κάποια ἀπὸ αὐτὰ τὰ σημεῖα. 1) Ὅπως θὰ ξερετε, ὑπῆρχαν θεατρικὲς περίοδοι ὅπου ἀπαγορευόταν καὶ στὸ θέατρο νὰ παίζουν γυναῖκες (2). Ἁπὸ μιὰν ἄποψη, ποὺ δὲν εἶναι ὅμως εὔκολα διατυπώσιμη, οὔτε ἀνευρίσκεται ὡς τέτοια, ἡ ἐκκλησία σὰν σωτηριολογικὸς ὀργανισμός ἀποστρέφεται τὴν μίμηση, διότι ὅπως κάπου γράφετε παραπάνω, ἡ ψυχὴ κομματιάζεται ἀπὸ τὴν μίμηση -ἐσεῖς βέβαια τὸ λέτε ἐνσάρκωση. Αὐτὴ ἡ ἄποψη δὲν λέγεται συχνά. Ὅμως ὑπάρχει καὶ μιὰ ἄλλη, κάπως πιὸ εὔληπτη, ποὺ ἐξηγεῖ ἴσως ἐπίσης καὶ γιατὶ ἀπουσίαζαν γυναῖκες ἀπὸ κάποια εἴδη θεάτρου. (3).
Στὴν λειτουργία, καὶ γενικὰ στὴν λατρευτικὴ πράξη, ἡ κοινωνία δὲν ἐμφανίζεται ἢ μᾶλλον ἀποφεύγει νὰ ἐμφανίζεται συγκροτημένη ὡς τέτοια. ἡ λατρευτικὴ πράξη εἶναι μιὰ ἐπανασύσταση τῆς κοινωνίας, καὶ ἡ ἐπανασύσταση αὐτὴ ἀφήνεται στὸν ἱερὸ παράγοντα. Γιὰ νὰ πειστῇ ὅμως ὁ ἱερὸς παράγων νὰ ἐπέμβῃ καὶ νὰ "νομοθετήσῃ" πρέπει ἡ ἔκκλησή του νὰ γίνεται εἰλικρινῶς. Κατὰ συνέπειαν ἡ λατρευτικὴ πράξη δὲν μπορεῖ νὰ ἐμπεριέχει τὶς ἱεραρχήσεις τῆς κοινωνίας, καὶ πρώτη ἱεράρχηση εἶναι ἡ οἱκογένεια, ὁ δεσμὸς ἀνδρὸς καὶ γυναικός. Τὰ φύλα πρέπει νὰ εἶναι χωριστὰ στὴν λατρευτικὴ πράξη γιὰ νὰ μὴν διαμορφώνονται ὑποομάδες ἱσχύος καὶ νὰ εἶναι τὸ παιχνίδι καθαρό, ὄχι "σικέ". Δὲν εἶναι δηλ. τόσο θέμα πατριαρχίας-μητριαρχίας ὅσο τὸ ὅτι ἡ ἔνωση ἀνδρὸς καὶ γυναικὸς εἶναι τὸ σύμβολο τῆς κοσμικῆς ζωῆς, τῆς κοινωνίας, καὶ ἡ τελευταία στὴν λατρευτικὴ πράξη, πρέπει ἀκριβῶς νὰ ἐμφανίζεται διαλυμένη. Ἡ "μαγιὰ" ποὺ θὰ τὴν ἐπανενώσῃ πρέπει νὰ ἔρχεται ἀπέξω. Αὑτὴ εἶναι μιὰ προσωπικὴ ὑπόθεση, ἂν δὲν ἐνδιαφέρει τὴν συζήτηση παρακαλῶ προσπεράστε την.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Όντως έχουμε παρεκλείνει, αλλά:
Κωσταντή, δεν γνωρίζω για τα υπόλοιπα, αλλά για το Νο 2 κάνεις λάθος:

1. Ούτε η Εκκλησία είναι κανένας οργανισμός, ούτε αποστρέφεται τη μίμηση... Την υποκρισία αποστρέφεται. Το θέατρο, δηλ. Γιατί δεν είναι δυνατόν να είμαι ο Γιώργος με συγκεκριμένο χαρακτήρα και να παρουσιάζομαι στους άλλους με στοιχεία άλλου χαρακτήρα. Π.χ. Δημήτρης.

2. Επίσης, που γράφτηκε ότι η ψυχή κομματιάζεται από τη μίμηση;

3. Ξεχνάτε το μπουρλέσκ....;)
 
Last edited:
Μόνο ἕνα σχόλιο σὲ ὅλο αὐτὸ τὸ σουρεαλιστικὸ σκηνικό καὶ δὲν ἀφορᾶ τὸ προσωπικὸ πρόβλημα.

Ὑπάρχουν ψάλτες ποὺ πίνουν καὶ ψάλλουν ὠραιότατα. Ὅσοι ἔχουμε ψάλλει στὴν ἐπαρχία τὸ ἔχουμε συναντήσει. Προσωπικὰ πρὸ εικοσιπενταετίας ἔψαλλα γιὰ τρία χρόνια ἀπὸ δεξιὰ, μὲ ἀριστερὸ ἡλικιωμένο ψάλτη πρακτικὸ, καλλιφωνότατο καὶ ... μπεκρή. Πίσω ἀπὸ τὸ ἀναλόγιό του στὸ στασίδι, πάντα ὑπήρχε μαυροδάφνη κι ὁ καημένος τραβοῦσε μιὰ καλὴ γουλιὰ κάθε μισή περίπου ὥρα.
Πάντα ἦταν πιωμένος ἤ μισοπιωμένος. Ὅταν ἔψελνε αὐτὸς μὲ τὸ αὐτί κι ἐγώ ... «μουσικολογιώτατος» (λέμε τώρα), ὁ ἄνθρωπος μὲ ἀκολουθοῦσε σὲ ὅ,τι κι ἄν ἐπέλεγα νὰ ψάλλω καὶ στὰ περιπλοκώτερα λειτουργικά, και ὑψίφωνος μέχρι νὰ σὲ σκάσει.
Θεὸς σχωρέστον, μετὰ ἀπὸ χρόνια πέθανε ἀπὸ συκώτι.

Αὐτὸ ποὺ γράφετε δὲν ἰσχύει πάντα, καὶ τὸ τὶ ἐπιτρέπει ὁ Θεὸς ἤ ὄχι, ἄς τὸ ἀφήσουμε καλύτερα, ἑκτὸς κι ἄν ἔχετε τὸ ... κινητὸ τηλέφωνο τοῦ ... Θεοῦ καὶ μιλᾶτε μαζί του.
Άλλωστε φημολογείται ότι και ο μεγάλος και αείμνηστος Θρασύβουλος Στανίτσας τα "έτσουζε" ενίοτε...
 
Όντως έχουμε παρεκλείνει, αλλά:
Κωσταντή, δεν γνωρίζω για τα υπόλοιπα, αλλά για το Νο 2 κάνεις λάθος:

1. Ούτε η Εκκλησία είναι κανένας οργανισμός, ούτε αποστρέφεται τη μίμηση... Την υποκρισία αποστρέφεται. Το θέατρο, δηλ. Γιατί δεν είναι δυνατόν να είμαι ο Γιώργος με συγκεκριμένο χαρακτήρα και να παρουσιάζομαι στους άλλους με στοιχεία άλλου χαρακτήρα. Π.χ. Δημήτρης.

2. Επίσης, που γράφτηκε ότι η ψυχή κομματιάζεται από τη μίμηση(;)

3. Ξεχνάτε το μπουρλέσκ....;)
2. Πράγματι φαίνεται δυσεύρετο ἔτσι καθαρὰ διατυπωμένο, ἐννοῶ σὲ ἐκκλησιαστικὰ κείμενα.
 
Τὰ φύλα πρέπει νὰ εἶναι χωριστὰ στὴν λατρευτικὴ πράξη γιὰ νὰ μὴν διαμορφώνονται ὑποομάδες ἱσχύος καὶ νὰ εἶναι τὸ παιχνίδι καθαρό, ὄχι "σικέ". Δὲν εἶναι δηλ. τόσο θέμα πατριαρχίας-μητριαρχίας ὅσο τὸ ὅτι ἡ ἔνωση ἀνδρὸς καὶ γυναικὸς εἶναι τὸ σύμβολο τῆς κοσμικῆς ζωῆς, τῆς κοινωνίας, καὶ ἡ τελευταία στὴν λατρευτικὴ πράξη, πρέπει ἀκριβῶς νὰ ἐμφανίζεται διαλυμένη. Ἡ "μαγιὰ" ποὺ θὰ τὴν ἐπανενώσῃ πρέπει νὰ ἔρχεται ἀπέξω. Αὑτὴ εἶναι μιὰ προσωπικὴ ὑπόθεση, ἂν δὲν ἐνδιαφέρει τὴν συζήτηση παρακαλῶ προσπεράστε την.
....υποομάδες ισχύος???!!! παιχνίδι καθαρό?!!?.....πρέπει να εμφανίζεται διαλυμένη???!!! .........ντόιιινννν!
 
Άλλωστε φημολογείται ότι και ο μεγάλος και αείμνηστος Θρασύβουλος Στανίτσας τα "έτσουζε" ενίοτε...
Στο χωριό που ψέλνω-Νότια Χίο-έμεινε έναν χρόνο όταν έφυγε από Κων/πολη- ήπιε 7παρά τέταρτο το πρωί τρία ούζα...και μετά στο πανηγύρι τους λώλανε:pΞΕΡΟΣΦΥΡΙ...o_O
 
....υποομάδες ισχύος???!!! παιχνίδι καθαρό?!!?.....πρέπει να εμφανίζεται διαλυμένη???!!! .........ντόιιινννν!
Mὲ τὰ ντάνγκ-ντοὺνγκ καὶ τὰ σμάιλ καὶ τὸ κλείσιμο ματιοῦ στὴν βιαστικὴ "προφάνεια" δὲν ἐπιτυγχάνεται κατανόηση οὔτε ὁ,τιδήποτε πνευματικό. Γιὰ αὐτὸ μιλᾶμε γιὰ μίμηση.... γιατὶ νομίζετε ὅτι ζοῦν χωριστὰ οἱ γυναῖκες ἀπὸ τοὺς ἄνδρες σὲ τόσες κοινωνίες, γιατὶ δὲν ὑπάρχουν γυναῖκες ἱερεῖς, μέχρι πρόσφατα (καὶ μέχρι τώρα) γυναῖκες ψάλτριες, καὶ γιατὶ καὶ σὲ ἀρχαίους προχριστιανικοὺς πολιτισμοὺς ἀκόμη εἶναι χωριστὲς οἱ λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν; Τὰ ἔθιμα ἔχουν κάποια αἰτιολόγηση, οἱ ἄνθρωποι δὲν εἶναι χαζοὶ ὅταν τὰ διατηροῦν.

Σὲ ὅλες τὶς κοινωνίες, καὶ τὴν σημερινή, ἡ βασικὴ ὁμάδα ἐπιβίωσης εἶναι ἡ οἰκογένεια, καὶ ἡ πυρηνικὴ καὶ ἡ εὐρύτερη. Ἡ κάθε μονάδα βρίσκεται σὲ ἀνταγωνισμὀ ἡ μία μἐ τἠν ἄλλη, τὸ κάθε σόι μὲ τὸ ἄλλο. Ἑξ οὖ καὶ ὑπῆρχαν στὴν ἀρχαιότητα τόσες οἰκογενειακὲς λατρεῖες. Ὅταν ὅμως ἔχουμε -καὶ εἶχαν-λατρεία ποὺ ἀφοροῦσε τὸ σύνολο τῆς κοινότητας πῆγαν (ὴ ἐπέστρεψαν) στὸν μονοθεϊσμὸ (ποὺ ἀφοροῦσε τὸ σύνολο τῆς κοινότητας, ἔως καὶ ἔθνους) καὶ τὸ σύνολο τῆς ἀνθρωπότητας εἶναι, φυσικὰ ὁ Χριστιανισμός. Ἐκεῖ λοιπὸν πρέπει νὰ ἐμφανίζεσαι ὡς ἄτομο (ἄ-τομο, ἀδιαχώριστος), πρᾶγμα ποὺ δὲν ἐπιτυγχάνεται ὅταν διατηρεῖς τοὺς δεσμοὺς ἐπιβίωσης καὶ συμφέροντος ποὺ ἔχεις στὴν κοσμική σου ζωή, καὶ οἱ ὁποίοι ἐμποδίζουν τὴν κοινωνία σου μὲ τὸ σύνολο τῆς ἀνθρωπότητας. Ἡ ἴδια λογικὴ εἶναι καὶ στὴν νηστεία ποὺ προηγεῖται λ.χ. τοῦ Πάσχα, καὶ περιλαμβάνει καὶ ἀπόσταση ἀνάμεσα σὲ ἄνδρες καὶ γυναῖκες, ὄχι συμπληρωματικὰ ἀλλὰ μᾶλλον πρωτίστως. Εἶναι ἕνας τρόπος νὰ διαιρεῖται ἡ κοινότητα σὲ ἄνδρες καὶ γυναῖκες, δηλαδὴ νὰ παραιτεῖται τοῦ ἐλέγχου τῆς ἀναπαραγωγῆς της, καὶ νὰ τὸν ἀφήνει σὲ μιὰν ἄνωθεν Δύναμη. Εἶναι φυσικὸ αὐτὴ ἡ λογικὴ νὰ βρίσκει τὴν ἀντανάκλασή της σὲ διαχωρισμὸ ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν τὴν ὥρα τῆς λατρείας. Ἀκόμα καὶ στὰ παλαιὰ θέατρα ὑπῆρχε γυναικωνίτης! ἄλλο αὐτὸ βέβαια ἀλλὰ ἐν πάσει περιπτώσει αὐτοὶ οἱ διαχωρισμοὶ δὲν εἶναι ἔτσι ἁπλὰ μόδες, δὲν ἀφοροῦν μονάχα ζητήματα φύλου, τὰ ζητήματα φύλου εἶναι καὶ ἀντανάκλαση ἄλλων πολὺ σπουδαίων ζητημάτων ποὺ εἶναι καὶ τὸ ἐπίδικο κάθε φορά, ἴσως καὶ σήμερα.
 
Last edited:
Αγαπητοί φίλοι ! επιτρέψτε μου να καταθέσω τις σκέψεις μου για το θέμα αυτό που συζητείται εδώ και πολύ καιρό για το αν πρέπει οι γυναίκες να ψάλλουν από αναλογίου ή όχι. Νομίζω πως η παράδοση της εκκλησία σοφά ανέθεσε τις θέσεις του αναλογίου σε άντρες, χωρίς όμως να απαγορεύσει και τις γυναίκες ,όπως έχει γίνει στην περίπτωση της ιεροσύνης και νομίζω πως οι λόγοι είναι καθαρά πρακτικοί . Όταν π.χ μια γυναίκα εγκυμονεί - γνωρίζουμε ότι πολλές γυναίκες δοκιμάζουν μεγάλες δυσκολίες αυτές τις περιόδους- θα πει συγγνώμη για δύο, τέσσερις, τρεις μήνες κτλ, θα μείνετε χωρίς ψάλτη ; Γνωρίζουμε επίσης ότι τις παλιότερες εποχές οι γυναίκες έκαναν πολλά παιδιά οπότε αυτή η ιστορία θα τράβαγε χρόνια. Είναι δηλαδή η φυσιολογία του γυναικείου σώματος και ο ρόλος της γυναίκας τέτοιος που δημιουργεί διάφορα προβλήματα πρακτικής φύσεως και όχι θεολογικής ή ηθικής.
Ο νεαρός αριστερός καλλίφωνος πλην όμως παράφωνος ψάλτης, άρχισε να με κοιτάζει τόσο επίμονα κατά τη διάρκεια και των Ακολουθιών και μετά το πέρας αυτών, που μου έγινε εμμονή.
Καλά πως γίνεται να είναι καλλίφωνος και ταυτόχρονα παράφωνος ; κάτι δεν μου πάει καλά στην όλη ιστορία. Όσο για το επίμονο κοίταγμα για μένα είναι απαράδεκτο ο ψάλτης την ώρα που δεν ψέλνει να χαζεύει τον κόσμο. κάποτε ένας νεωκόρος μου είπε ¨ είσαι ο μοναδικός ψάλτης που έχω δει να μην κοιτάζεις συνέχεια τον κόσμο" . Τώρα έχει ξεκινήσει η μόδα με τα κινητά ,αυτοί που δεν χαζεύουν στον κόσμο σερφάρουν στο φέισμπουκ . Απαράδεκτα πράγματα που δείχνουν ανοησία . Δεν το λέω για να μου πει κάποιος μπράβο, άλλωστε δεν με ξέρετε, πάντοτε όμως παρακολουθώ από το κείμενο όχι μόνο τα μέρη του αριστερού αλλά και του παπά , όταν αυτά υπάρχουν στα ψαλτικά βιβλία ,γι' αυτό και κάποιος κύριος που έρχεται στο στασίδι μου είπε κάποτε " καλά δε σου ξεφεύγει τίποτα ;" πως να μου ξεφύγει όταν παρακολουθώ πάντοτε τα κείμενα και σπανιότατα θα κοιτάξω προς το εκκλησίασμα. Υπάρχουν κάποια πράγματα που χρειάζεται να τα προσέχει ο ψάλτης. Στα 40 χρόνια που είμαι στο στασίδι έχω ακούσει διάφορα παράδοξα, από ψάλτες και από παπάδες. Ανθρώπινη κοινωνία είμαστε και μεις με αδυναμίες ,όμως απ΄όλα τα όντα πάνω στον πλανήτη και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό ,μόνο ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα βελτίωσης , αρκεί να το θέλει.
 
Επιτρέψτε μου να πω κ γω την εμπειρία μου συμψάλοντας για περίπου 2 χρόνια, με μια νεαρή κοπελιά προερχόμενη απο δασκάλα των Αθηνών κ εκπρόσωπο των ψαλτριών (ονόματα δεν λέμε καταλαβαίνουμε το γιατί). Εν τάχει κατέληξα στο εξής συμπέρασμα. .Επειδή η κοινωνία αυτή την στιγμή βράζει από φεμινιστικά κινήματα κ όπου υπάρχουν ανδροκρατούμενες θέσεις ,ή περιοχές (π.χ. στρατιωτικους, Αγιον Ορος κτλ) σιγά σιγά αρχίζουν να καταλύονται στο όνομα βεβαίως της ισότητας, έτσι γίνεται πλέον κ στο αναλόγιο (κ σε λιγο κ στην ιερωσύνη ,να το θυμάστε). Η εν λόγω κορασίδα λοιπόν καλλίφωνη αλλά άσχετη με την βυζαντινή μουσική, ερχόμενη με τις απόψεις των "Ψαλτριων" (κ για του λογου του αληθές ανατρέξτε σε συνέδρια στο διαδύκτιο να δείτε τι λένε κ τι πρεσβεύουν, 5'μιλουν για μουσική κ άλλη καμιά ώρα για τα φεμινιστικά τους κόμπλεξ. Κ σας το λέω γιατί στην ομάδα που είχαν στο viber που μου έδειχνε μηνύματα, άλλο θέμα συζήτησης δεν είχαν παρα μόνο γι'αυτό).Η κοπελιά λοιπόν έχοντας κ πολλά χρήματα από την οικογένεια της, μπήκε στην ενορία καταλαμβάνοντας μια προς μια θέση από του νεωκόρου, ψάλτη επιτρόπου μέχρι κ του ιερέως (αφού ουκ ολίγες φορές σε ξωκκλήσια που πηγαίναμε "έπαιρνε καιρό" εννοείτε με τις ευλογίες του ιερέως).Από ψαλτικής άποψης για 'κανα απολυτίκιο κ 'κανα σύντομο τροπάριο καλή ήταν, τα υπόλοιπα μηδέν .Μάλιστα πάντα επιδίωκε την αυτοπροβολή κ έβγαζε βιντεάκια στο youtube κ στην ιστοσελιδα του ναου (ουκ ολίγες φορές ήρθαμε στα μαχαίρια γιατί ανέβαζε κ μένα κ εννοείτε τα κατέβαζε άμεσα),τελευταία μάλιστα σε κάποιο σάιτ εκκλησιαστικό (κ απόρησα πως το ανέβασαν οι υπεύθυνοι, αλλά αν μιλάει το χρήμα βουλλώνουν τα στόματα :confused: ) ανάρτησε καταβασίαις του Σταυρού, εκεί να δείτε απόδοση ύμνων. Σε κάποιο πανηγύρι του ναού ο Επίσκοπος την έχρησε διακόνισσα, κ από τότε καβάλησε το καλάμι. Θα αναφερθώ σε μερικά περιστατικά για να καταλάβετε τι εννοώ. Τον πρώτο καιρό ερχόταν τέζα βαμμένη ,κολλητά μίνι φορεματα,12ποντα τακούνια ,μπούστο έτοιμο να εκραγεί (με συγχωρείτε που τα γράφω έτσι αλλά αν ανεβάσω φωτό από πανηγύρι του ναού με κόκκινο φόρεμα θα καταλάβετε κ θα φρίξετε !Το δούλεμα που μου έχουν ρίξει συνάδελφοι κ φίλοι δεν λέγεται ,κ δικαίως). Μετά άρχισε να παραγγέλνει ράσα ,εκεί να δείτε. Κόκκινο ράσο αυτή? κόκκινη στολή κ του παππά .Μπλε αυτή ?Μπλε κ του παππά, χρυσό αυτή? χρυσό κ ο πάτερ κ.λ.!Στο τέλος για να μην μακρυγορώ το αποτέλεσμα ?Από την ενορία παραιτήθηκα κ η αιτία ήταν αυτή ,φύγανε σχεδόν όλοι οι επίτροποι που ήταν εκεί πάρα πολλά χρόνια, κ ο παππάς ύστερα από 25 χρόνια γάμου χώρισε, (με δυο παιδιά) με μια τοπική κοινωνία έτοιμη να τον λιντσάρουν. Ο επίσκοπος έχει δώσει εντολή να μην την ξαναδεί μπροστά του (κ μπράβο του γι'αυτό), κ έπονται κ άλλες κυρώσεις όπως έμαθα από πλευρά του! Συνοψίζοντας απ' όλο αυτό ,λέω το εξής. Υπάρχουν γυναίκες κυρίως μεγάλης ηλικίας που βοηθούν σε πολλά αναλόγια ενοριών (κ εχω πετύχει τέτοιες κυρίες) ,που όταν έρχεται έστω κ ένας άνδρας αμέσως αποχωρούν. Οι σημερινές δυστυχώς στην πλειοψηφία τους δεν το κάνουν .Δεν είμαι αρμόδιος για να πω αν πρέπει η όχι να ψάλουν γυναίκες ,όμως σαν άποψη διαφωνώ στην συμψαλμώδηση προς αποφυγή όλων αυτών των σκανδάλων ,(όπως κ κάποια κοπέλα ανέφερε παραπάνω ότι την κοίταζε επίμονα ο αριστερός ψάλτης). Κλείνοντας θα κάνω μια πρόβλεψη κ ο Θεός ας με συγχωρέσει .Αυτές οι "ψάλτριες" εκμεταλλευόμενες την οικονομική τους "άνεση" θα καλύψουν πάρα πολλά αναλόγια, πάντα με τις ευλογίες των κατά τόπους Επισκόπων κ ιερέων,κ με την ανοχή του κόσμου (αφού ο λαός τραγούδι θέλει όπως λέει κ το άσμα) μην έχοντας άποψη για την παράδοση της μουσικής μας ακούγοντας πλέον κ προβάλλοντας μόνο τραγουδοποιούς. Υ.Γ. τα γεγονότα τα έγραψα πραγματικά ως εμπειρία κ τι άποψη έχω πλέον για το θέμα, γι'αυτό παρακαλώ πολύ μην γίνουν ερωτήσεις που είναι αυτή η ενορία κ σε ποια μητρόπολη ανήκει. Δεν έχει κανένα νόημα. Ευχαριστώ
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
Γενέσεως το ανάγνωσμα : "..... Ἀδάμ, ποῦ εἶ ; καὶ εἶπεν αὐτῷ· τῆς φωνῆς σου ἤκουσα περιπατοῦντος ἐν τῷ παραδείσῳ καὶ ἐφοβήθην, ὅτι γυμνός εἰμι, καὶ ἐκρύβην. καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Θεός· τίς ἀνήγγειλέ σοι ὅτι γυμνὸς εἶ, εἰ μὴ ἀπὸ τοῦ ξύλου, οὗ ἐνετειλάμην σοι τούτου μόνου μὴ φαγεῖν, ἀπ᾿ αὐτοῦ ἔφαγες; καὶ εἶπεν ὁ Ἀδάμ· ἡ γυνή, ἣν ἔδωκας μετ᾿ ἐμοῦ, αὕτη μοι ἔδωκεν ἀπὸ τοῦ ξύλου, καὶ ἔφαγον..."
Καλή μας χώνεψη ! ( Από τότε, μας έχει κάτσει στο στομάχι το άτιμο ! ). Και καλή χρονιά, με υγεία !
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Γενέσεως το ανάγνωσμα : "..... Ἀδάμ, ποῦ εἶ ; καὶ εἶπεν αὐτῷ· τῆς φωνῆς σου ἤκουσα περιπατοῦντος ἐν τῷ παραδείσῳ καὶ ἐφοβήθην, ὅτι γυμνός εἰμι, καὶ ἐκρύβην. καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Θεός· τίς ἀνήγγειλέ σοι ὅτι γυμνὸς εἶ, εἰ μὴ ἀπὸ τοῦ ξύλου, οὗ ἐνετειλάμην σοι τούτου μόνου μὴ φαγεῖν, ἀπ᾿ αὐτοῦ ἔφαγες; καὶ εἶπεν ὁ Ἀδάμ· ἡ γυνή, ἣν ἔδωκας μετ᾿ ἐμοῦ, αὕτη μοι ἔδωκεν ἀπὸ τοῦ ξύλου, καὶ ἔφαγον..."
Καλή μας χώνεψη ! ( Από τότε, μας έχει κάτσει στο στομάχι το άτιμο ! ). Και καλή χρονιά, με υγεία !
Με συγχωρείτε, αλλά δεν κατάλαβα πώς νοηματοδοτειτε τη βιβλική παραπομπή. Μπορεί να ερμηνευθεί και μισογυνικα, δηλαδή όλως αντιχριστιανικά. Η ψευτοδικαιολογια του προπάτορος και η επιρριψη της ευθύνης του στην Εύα αποτελεί κλασικο παράδειγμα προς αποφυγήν για όλους μας με βάση την πατερική διδασκαλία και την εμπειρία της εκκλησίας...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
........ Σε κάποιο πανηγύρι του ναού ο Επίσκοπος την έχρησε διακόνισσα, κ από τότε καβάλησε το καλάμι. ....... Ο επίσκοπος έχει δώσει εντολή να μην την ξαναδεί μπροστά του (κ μπράβο του γι'αυτό), κ έπονται κ άλλες κυρώσεις όπως έμαθα από πλευρά του! Συνοψίζοντας απ' όλο αυτό ,λέω το εξής. Υπάρχουν γυναίκες κυρίως μεγάλης ηλικίας που βοηθούν σε πολλά αναλόγια ενοριών (κ εχω πετύχει τέτοιες κυρίες) ,που όταν έρχεται έστω κ ένας άνδρας αμέσως αποχωρούν....
Ωραίος ο Επίσκοπος.... 'Έχρισε'' την ''ψάλτρια'' διακόνισσα και μετά επιπλήττει τον ιερέα, να μην την ξαναδεί μπροστά του, λες και φταίει μόνο εκείνος στην περίπτωση αυτή!...
Σ' εμένα κάποτε μου είπε κοπέλα ότι, γνωστός ψάλτης (δε χρειάζεται να γράψω ποιος) σε Ναό των Αθηνών, της είπε το εξής: ''Δε θα σε μάθω να ψέλνεις... θα σε μάθω να διδάσκεις ψαλτική''...... Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε......

Και επειδή έχω συμψάλλει πολλές φορές με γυναίκες, αυτό που γράφετε, για τις πιο μεγάλες σε ηλικία, γυναίκες, πραγματικά, ισχύει. Εχουν απόλυτη συναίσθηση γι' αυτό που κάνουν και ξέρουν που υπάρχουν όρια. Καλύπτουν τις ανάγκες του αναλογίου και μέχρι εκεί (Κυρίως σε μικρά χωριά και σε δύσκολες συνθήκες). Μόνο και μόνο γι' αυτό, τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.
 
Status
Not open for further replies.
Top