Γαϊτάνος Πέτρος

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Ουδέν σχόλιον για τις εικόνες αλλά και για το ψάλσιμο...
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Όσον αφορά τις εικόνες, χωρίς να είμαι καθόλου ειδήμων θεωρώ ότι είναι καθαρά άποψη τεχνοτροπίας και δεν έχει να κάνει με κάτι το Θεολογικό, ή το Λειτουργικά τακτικό. Την αντίθετη δε σύνθεση ακούσματος - εικόνας έχω δει σε παρουσιάσεις Γρηγοριανού μέλους όπου παρουσιάζονταν εικόνες ανατολικής νοοτροπίας. Κατανοώ την ένσταση, απλά θεωρώ υπερβολικό το να δογματίσουμε πάνω σ' αυτό. Στο φινάλε, τον Χριστό απεικονίζουν και αυτές οι εικόνες και όχι τον σατανά, με αυτή την έννοια το αναφέρω για να μην παρεξηγηθώ...

Λόγω του ότι είχα κάποια συνεργασία με τον κ. Γαϊτάνο στο παρελθόν με κάποιες συναυλίες στην Αμερική, μπορώ να πω με βεβαιότητα, ότι η φωνή που ακούμε δεν είναι ιδιαίτερα "φτιαγμένη" με τεχνικά μέσα, ο άνθρωπος έχει όντως φωνάρα, αλλά πέρα από αυτό, έχει και μία πολύπλευρη γνώση της μουσικής γενικότερα. Φανταστείτε, σε κάποιες πρόβες, για να δει την απόδοση του ήχου έψαλλε γρηγοριανό μέλος (!) και ούτε θα τον ξεχώριζε κανείς (τουλάχιστον μη γνώστης του αντικειμένου όπως εγώ). Για το ψάλσιμό του, θεωρώ ότι οποιοσδήποτε σφετερίζεται ή παρανομεί έναντι μεταξύ άλλων και του πολύ σημαντικού στοιχείου του ρυθμού (για μένα το σημαντικότερο) δεν υπηρετεί ορθά την μουσική που υποτίθεται ότι πρεσβεύει. Στα Χριστός Ανέστη δεν φαίνεται αυτό, αλλά γίνεται φανερό σε πολλές άλλες περιπτώσεις, κάτι που του το είχα θίξει και σε κατ' ιδίαν συζητήσεις...

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι έμμεσα προσφέρει στην τέχνη από την στιγμή που την κάνει προσφιλή στο ευρύ κοινό, χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι ψάλλει με την έννοια που όλοι εδώ γνωρίζουμε από τα ακούσματα, αλλά και από την προσωπική πείρα του καθενός. Με τον τρόπο του, δίνει στον κόσμο αυτό που θέλει να ακούσει, με ότι αυτό συνεπάγεται (ρομαντισμό, επιδερμική συγκίνηση κ.α.) πάντα σε υπερβολικές ποσότητες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο που πρέπει να βλέπει και να χρησιμοποιεί πνευματικά ο Ορθόδοξος Χριστιανός τις Εκκλησιατικές τέχνες γενικότερα. Όμως με τι πρότυπα να κρίνει και διαφορετικά; Και αλλού έχουμε κουβεντιάσει για τις δικές μας αυθαιρεσίες, οπότε αν κρίνουμε αντικειμενικά και συγκρίνουμε τις δύο καταστάσεις, μάλλον εμείς πρέπει να κριθούμε αυστηρότερα ως γνώστες και ασχολούμενοι με το αντικείμενο, παρά κάποιος ο οποίος, απλά προσπαθεί να το προσεγγίσει...

Υ.Γ. Μία διευκρίνιση, είμαι λάτρης του Γαϊτάνου σχεδόν σε οτιδήποτε έχει τραγουδήσει κατά καιρούς, εκτός φυσικά, σε οτιδήποτε έχει ψάλλει κατά καιρούς. Εντούτοις, θαυμάζω τη φωνή του, την οποία πρέπει να ξέρετε ότι διατηρεί και προσέχει επιμελώς, σε σημείο που μακάρι να τον μιμούμασταν...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
προσπαθεί να το προσεγγίσει...

προσπαθεί???

ή αρκείται σ' αυτό που μόλις ανέφερες, το επιδερμικό, συγκινησιακό, "αυτό που θέλει ο κόσμος?"

εσυ που τον γνωριζεις κ προσωπικα....

πολυχρονος κιολας Χρήστο
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Όσον αφορά τις εικόνες, χωρίς να είμαι καθόλου ειδήμων θεωρώ ότι είναι καθαρά άποψη τεχνοτροπίας και δεν έχει να κάνει με κάτι το Θεολογικό, ή το Λειτουργικά τακτικό. Την αντίθετη δε σύνθεση ακούσματος - εικόνας έχω δει σε παρουσιάσεις Γρηγοριανού μέλους όπου παρουσιάζονταν εικόνες ανατολικής νοοτροπίας. Κατανοώ την ένσταση, απλά θεωρώ υπερβολικό το να δογματίσουμε πάνω σ' αυτό. Στο φινάλε, τον Χριστό απεικονίζουν και αυτές οι εικόνες και όχι τον σατανά, με αυτή την έννοια το αναφέρω για να μην παρεξηγηθώ...

Λόγω του ότι είχα κάποια συνεργασία με τον κ. Γαϊτάνο στο παρελθόν με κάποιες συναυλίες στην Αμερική, μπορώ να πω με βεβαιότητα, ότι η φωνή που ακούμε δεν είναι ιδιαίτερα "φτιαγμένη" με τεχνικά μέσα, ο άνθρωπος έχει όντως φωνάρα, αλλά πέρα από αυτό, έχει και μία πολύπλευρη γνώση της μουσικής γενικότερα. Φανταστείτε, σε κάποιες πρόβες, για να δει την απόδοση του ήχου έψαλλε γρηγοριανό μέλος (!) και ούτε θα τον ξεχώριζε κανείς (τουλάχιστον μη γνώστης του αντικειμένου όπως εγώ). Για το ψάλσιμό του, θεωρώ ότι οποιοσδήποτε σφετερίζεται ή παρανομεί έναντι μεταξύ άλλων και του πολύ σημαντικού στοιχείου του ρυθμού (για μένα το σημαντικότερο) δεν υπηρετεί ορθά την μουσική που υποτίθεται ότι πρεσβεύει. Στα Χριστός Ανέστη δεν φαίνεται αυτό, αλλά γίνεται φανερό σε πολλές άλλες περιπτώσεις, κάτι που του το είχα θίξει και σε κατ' ιδίαν συζητήσεις...

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι έμμεσα προσφέρει στην τέχνη από την στιγμή που την κάνει προσφιλή στο ευρύ κοινό, χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι ψάλλει με την έννοια που όλοι εδώ γνωρίζουμε από τα ακούσματα, αλλά και από την προσωπική πείρα του καθενός. Με τον τρόπο του, δίνει στον κόσμο αυτό που θέλει να ακούσει, με ότι αυτό συνεπάγεται (ρομαντισμό, επιδερμική συγκίνηση κ.α.) πάντα σε υπερβολικές ποσότητες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο που πρέπει να βλέπει και να χρησιμοποιεί πνευματικά ο Ορθόδοξος Χριστιανός τις Εκκλησιατικές τέχνες γενικότερα. Όμως με τι πρότυπα να κρίνει και διαφορετικά; Και αλλού έχουμε κουβεντιάσει για τις δικές μας αυθαιρεσίες, οπότε αν κρίνουμε αντικειμενικά και συγκρίνουμε τις δύο καταστάσεις, μάλλον εμείς πρέπει να κριθούμε αυστηρότερα ως γνώστες και ασχολούμενοι με το αντικείμενο, παρά κάποιος ο οποίος, απλά προσπαθεί να το προσεγγίσει...

Υ.Γ. Μία διευκρίνιση, είμαι λάτρης του Γαϊτάνου σχεδόν σε οτιδήποτε έχει τραγουδήσει κατά καιρούς, εκτός φυσικά, σε οτιδήποτε έχει ψάλλει κατά καιρούς. Εντούτοις, θαυμάζω τη φωνή του, την οποία πρέπει να ξέρετε ότι διατηρεί και προσέχει επιμελώς, σε σημείο που μακάρι να τον μιμούμασταν...

Χρήστο, νομιζω ότι συμφωνώ με όλα τα σημεία του μηνύματός σου αλλά κυρίως με τη μέθοδο που προσεγγίζεις τα πράγματα και πιστεύω ότι αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός... ότι σήμερα γιορτάζεις.
Χρόνια Πολλά κι απο ΄δω.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
προσπαθεί???

ή αρκείται σ' αυτό που μόλις ανέφερες, το επιδερμικό, συγκινησιακό, "αυτό που θέλει ο κόσμος?"

εσυ που τον γνωριζεις κ προσωπικα....

πολυχρονος κιολας Χρήστο
Δυστυχώς αρκείται σε αυτό αγαπητέ Κώστα, εφόσον σε αυτή την σειρά των συναυλιών που κάναμε, πολλάκις ανέφερε ότι δεν είναι ψάλτης. Βέβαια αμέσως προκύπτει το ερώτημα: Γιατί ψάλλει; Σε τέτοιου είδους ερωτήματα, καταλαβαίνεις ότι υπάρχει επιλεκτικός ρομαντισμός του στυλ: Η ψαλμωδία ανήκει σε όλους κλπ. Όμως επαναλαμβάνω: Και μεις δεν κάνουμε το ίδιο και μάλιστα πάνω στο αντικείμενο του οποίου θεωρούμαστε μεταλαμπαδευτές; Αυτό δεν εξαγιάζει τον εν λόγω καλλιτέχνη, αλλά ούτε και εμάς. "Όλοι στο ίδιο καζάνι" για μένα λοιπόν καθώς και "Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον..."

Σ'ευχαριστώ για τις ευχές σου Κώστα (Και Γιώργο) και επί τη ευκαιρία να ευχηθώ σε όλη την παρέα του forum, ο Χριστός να γεννηθεί στο νου και στις καρδιές μας!

Υ.Γ. Δεν τον γνωρίζω προσωπικά με την έννοια που λέμε την φράση στην καθομιλουμένη, απλά έτυχε να έχουμε κάποια συνεργασία κάποια στιγμή. Έκτοτε ουδέ μία επικοινωνία και σχέση έχω με τον άνθρωπο.
 
Last edited:

en_elladi

Μέλος
Κι εγώ είμαι θαυμαστής μεγάλος του Γαϊτάνου! Γι' αυτό χαίρομαι πολύ που η φωνή είναι δική του!
Συμφωνώ με όσα λέτε!
Αγαπητέ Χρήστο Χρόνια Πολλά κι ευλογημένα! Υγεία, αγάπη, χαρά και κάθε ευλογία!!!!


Χρόνια πολλά κι ευλογημένα!
 

chriskont

Παλαιό Μέλος
οπως αναφέρετε ειναι όντως σημαντική φωνή-έχω ακούσει και σε ζωντανή συναυλία και στο μεγαρο μουσικής-όχι όμως ψαλτική φωνή.
χρόνια σας πολλα και καλα
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Μεγάλος καλλιτέχνης όχι όμως ψάλτης. Είναι κρίμα ένας άνθρωπος που γνωρίζει Βυζαντινή Μουσική να ψάλλει κατ΄αυτόν τον τρόπο. Είναι όμως μόδα οι τραγουδιστές να θέλουν να μπαίνουν σε ξένα χωράφια εκμεταλλευόμενοι την διαφήμηση που τους γίνεται. Όποιος είναι <μάγκας> να το δείξει στο ψαλτήρι. Οχι στα cds και σε επιλεγμένες διαφημιζόμενες συναυλίες με 40 ισοκράτες σε επιλεγμένες ημέρες (Χριστούγεννα Μ.Εβδομάδα) εκμεταλλευόμενος την συναισθηματική φόρτιση των ημερών. Ο ψάλτης δίνει την ψυχή του κάθε Κυριακή και γιορτή χωρίς ορχήστρες, χωρίς ισοκράτες ενίοτε, ίσως και με κάποιον παράφωνο Ιερέα. Αυτά να έχουν υπόψιν τους όσοι νομίζουν ότι ψάλλουν.

Χρόνια πολλά σε όλους
ΕΤΕΧΘΗ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ ΣΩΤΗΡ
 
Από το cd Φως εκ Φωτός
 

Attachments

  • 03 Χριστός γεννάται - Έσωσε λαόν (Διπλές Καταβασίες Χριστουγέννων - Ήχος α΄).mp3
    30 MB · Views: 36
  • 04 Μεγάλυνον ψυχή μου - Νεηγενές (Τροπάριο της Θ΄ Ωδής Χριστουγέννων - Ήχος α΄).mp3
    2.9 MB · Views: 38
  • 05 Δεύτε ίδωμεν, πιστοί - Τί θαυμάζεις Μαριάμ - Ο αχώρητος παντί.mp3
    10.6 MB · Views: 76

Stavros78

Σταύρος Ζαχαρίου
Αγαπητοί φίλοι & συνάδελφοι,

Ανοίγω αυτό το θέμα γιατί χθες έκανα μια συζήτηση με φίλους σχετικά με μια παράσταση (γιατι κατί τη γνώμη μου περί αυτού πρόκειται) που έδωσε ο Π. Γαϊτάνος στη Κύπρο (Λευκωσία) μαζί με τη Βυζαντινή Χορωδία "Ρωμανός ο Μελωδός". Αρχικά σκεφτόμουν να μην πάω, αλλά τελικά με έπεισε η γυναίκα μου. Το θέατρο ήταν γεμάτο και πολλής κόσμος περίμενε έξω περιμένοντας για κανένα εισιτήριο.

Λοιπόν βασικά αυτό που άκουσα και είδα ήταν πραγματικά, κατά τη γνώμη μου, μια παρωδία. Η Βυζαντινή Χορωδία ήταν εξαιρετική, αλλά όταν γινόταν προσπάθεια να συνδειαστεί με τον Γαϊτάνο ήταν μια παραφωνία. Όταν δε "έψελνε" μόνος του, δεν έψελνε αλλά τραγουδούσε.

Το χειρότερο της υπόθεσης είναι ότι ήταν χορηγοί και συμπαραστάτες σε αυτή την παράσταση ήταν η Εκκλησία της Κύπρου και η Ιερά Μητρόπολη Κύκκου.

Απλά ήθελα να ρωτήσω την άποψή σας γι' αυτό. Δεν είναι ολά αυτά εκτός του πνεύματος και της παράδοσης της Βυζαντινής Μουσικής και γενικά του εκκλησιαστικού Τυπικού, ύφους και ήθους;

Πιστεύω ότι ο καθένας πρέπει να συγκεντρωθεί στον τομέα του, και σίγουρα ο τομεάς του Γαϊτάνου δεν είναι η ΒΜ. Ευχαριστώ και συγγνώμη αν σας κούρασα.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Αγαπητοί φίλοι & συνάδελφοι,

Ανοίγω αυτό το θέμα γιατί χθες έκανα μια συζήτηση με φίλους σχετικά με μια παράσταση (γιατι κατί τη γνώμη μου περί αυτού πρόκειται) που έδωσε ο Π. Γαϊτάνος στη Κύπρο (Λευκωσία) μαζί με τη Βυζαντινή Χορωδία "Ρωμανός ο Μελωδός". Αρχικά σκεφτόμουν να μην πάω, αλλά τελικά με έπεισε η γυναίκα μου. Το θέατρο ήταν γεμάτο και πολλής κόσμος περίμενε έξω περιμένοντας για κανένα εισιτήριο.

Λοιπόν βασικά αυτό που άκουσα και είδα ήταν πραγματικά, κατά τη γνώμη μου, μια παρωδία. Η Βυζαντινή Χορωδία ήταν εξαιρετική, αλλά όταν γινόταν προσπάθεια να συνδειαστεί με τον Γαϊτάνο ήταν μια παραφωνία. Όταν δε "έψελνε" μόνος του, δεν έψελνε αλλά τραγουδούσε.

Το χειρότερο της υπόθεσης είναι ότι ήταν χορηγοί και συμπαραστάτες σε αυτή την παράσταση ήταν η Εκκλησία της Κύπρου και η Ιερά Μητρόπολη Κύκκου.

Απλά ήθελα να ρωτήσω την άποψή σας γι' αυτό. Δεν είναι ολά αυτά εκτός του πνεύματος και της παράδοσης της Βυζαντινής Μουσικής και γενικά του εκκλησιαστικού Τυπικού, ύφους και ήθους;

Πιστεύω ότι ο καθένας πρέπει να συγκεντρωθεί στον τομέα του, και σίγουρα ο τομεάς του Γαϊτάνου δεν είναι η ΒΜ. Ευχαριστώ και συγγνώμη αν σας κούρασα.

Εντάξει τα προς το ζην βγάζει ο άνθρωπος. (Μαθε τέχνη κι αστηνε κι αν πεινάσεις πίαστηνε).Ο άνθρωπος δεν είναι ψάλτης. Τραγουδιστής είναι. Το ξέρει και ο ίδιος.

Πάντως όντως πρέπει να ειναι παράσταση γιατι όταν κάποτε πηρα απο εφημεριδα κάποιο CD με ύμνους Μ. Εβδομάδος είχε πλήρη αναπαράσταση των ήχων. Ακουγονταν θυμιατα, καμπάνες, πλήρης αναπαράσταση. Είχε ενδιαφέρον.

Ασχετο. Κάποιες φορές καυχιέται για μαθητής του Χατζημάρκου.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Ας ακούσουμε από τον αξιόλογο λαικό κι όχι μόνο, ερμηνευτή Π. Γαιτάνο το Δοξαστικό του Αναστάσιμου Όρθρου :"Αναστάσεως ημέρα..."



Ἀναστάσεως ἡμέρα, καὶ λαμ-
πρυνθῶμεν τῇ πανηγύρει, καὶ  λ-
λήλους περιπτυξώμεθα. Εἴπωμεν,
 αδελφοί, καὶ τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς,
Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστά-
σει· καὶ οὕτω βοήσωμεν· Χριστὸς
νέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον
πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι
ζωὴν χρισάμενος.
Πολλές θέσεις της παραπάνω ερμηνείας, είναι παρμένες από τη διασκευή & εκτέλεση του Άρχ. Πρωτοψάλτη Χ. Ταλιαδώρου.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος


"Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι. καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι. Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται, οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν, οὐ χαίρει ἐπὶ τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ· πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει. Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει."
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ωραίος. Και η χορωδία ωραία.

Ἡ χορωδία ὠραία, ἀλλὰ ἡ ἠθοποιΐα στὴν ψαλτικὴ δὲν ἀπάδει, θεωρῶ. Στὸ θέατρο ναί.

Καταλαβαίνω βέβαια πὼς εἶναι τῆς μοδὸς στὸν ψαλτόκοσμο ἀκόμη καὶ σε νεαροὺς ψάλτες δυστυχῶς, ἀλλὰ θεωρῶ πὼς πρέπει νὰ στηλιτευθεῖ.

Πρὸς τὶ ἡ ἠδυπάθεια δὲν ἀντιλαμβάνομαι ...
 
Top