Βιβλία Κωνσταντίνου Πρίγγου

Status
Not open for further replies.

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
#1
Γιατί η νέα έκδοση του Αναστασηματατίου και της Μ. Εβδομαδας του Κ. Πρίγγου είναι χωρισμένη σε συνεπτυγμένο ρυθμο?
Νομίζεται ότι βοηθάει τους νέους μαθητές?
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#2
...χωρίς να θέλω να παρέμβω, μια και ο επιμελητής της εκδόσεως είναι παρών (κ.Γ.Κωνσταντίνου) και μπορεί ο ίδιος να σου απαντήσει σχετικά, απλά να σου υπενθυμίσω πως είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ονόματός σου με κάποιον τρόπο (Κανόνας 9ος).

Δες εδώ πως γίνεται αυτό.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#4
Νομίζεται ότι βοηθάει τους νέους μαθητές?
Δηλαδή, κ. Κιοστεράκη, στους νέους μαθητές θα διδάξετε Πρίγγο; Και θα τους βάλετε να πουν και να κάνουν αυτά που λέει ο Πρίγγος;

Συγνώμην για την μη απάντηση, αλλά ας ξεκινήσουμε έτσι. Νομίζω θα είναι καλύτερα.

Ευχαριστώ.
 

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
#5
Βεβαίως και δεν αρχίζουμε τους μαθητές από τα βιβλία του.
Ο ίδιος έψαλλε ποτέ σε συνεπτυγμένο;

Δηλαδή, κ. Κιοστεράκη, στους νέους μαθητές θα διδάξετε Πρίγγο; Και θα τους βάλετε να πουν και να κάνουν αυτά που λέει ο Πρίγγος;

Συγνώμην για την μη απάντηση, αλλά ας ξεκινήσουμε έτσι. Νομίζω θα είναι καλύτερα.

Ευχαριστώ.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#6
Βεβαίως και δεν αρχίζουμε τους μαθητές από τα βιβλία του.
Ο ίδιος έψαλλε ποτέ σε συνεπτυγμένο;
Δηλαδή, κ. Κιοστεράκη, εσεις πιστεύετε ότι η απόδοση των ύμνων (θέσεων και μουσικών φράσεων) από τον Πρίγγο (από ηχητικό υλικό) αποδίδονται
με απλό ρυθμό (δίσημο ή τρίσημο) στον τονισμό τους; Δηλαδή, μετρώντας με δίσημο ή τρίσημο το "Κύριε εκέκραξα" π.χ. του πρώτου ήχου και έχοντας θέση ανά δύο χρόνους (τονίζοντας δηλαδή ανά δεύτερο χρόνο), θα αποδώσει κανείς τις φράσεις καλύτερα από το να μετρά με συνεπτυγμένο ρυθμό που "τείνει" να πλησιάσει το εύρος των μουσικών θέσεων και φράσεων;
Δηλαδή, κατά την άποψή σας, πρέπει ένας δάσκαλος να παρατρύνει τους μαθητές του να "συλλαβίζουν" τις λέξεις ακόμη και όταν κάνουν κτήμα τους το μηχανισμό σύμπλευσης-συμπόρευσης γραπτού και προφορικού λόγου;
Και ένα τρίτο. Τονίζετε όταν ψάλετε εσείς με απλό ρυθμό κάθε φορά στη θέση του μέτρου (δισήμου ή τρισήμου);

(Συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση -έστω και με ερωτήσεις- τώρα επέστρεψα).
 

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
#7
Πιστεύω οτι ο καλύτερος τρόπος να μετράς είναι ο μονός απλός χρόνος.
Δυστυχώς δεν υπήρχαν τα μέσα για να μας δείξουν πως έψελναν και πως μετρούσαν ο Θρ. Στανίτσας, ο Κων. Πρίγγος ο Ιακ.Ναυπλιώτης και οι πριν απ αυτους.Σας απαντώ με ερωτηση.
Απορια:Γιατι ο Θρ. Στανιτσας στο μοναδικό βιβλίο που έβγαλε, εβαλε στο πίσω μέρος του με πόσους "κτύπους" ψάλλεται το κάθε μάθημα?






Δηλαδή, κ. Κιοστεράκη, εσεις πιστεύετε ότι η απόδοση των ύμνων (θέσεων και μουσικών φράσεων) από τον Πρίγγο (από ηχητικό υλικό) αποδίδονται
με απλό ρυθμό (δίσημο ή τρίσημο) στον τονισμό τους; Δηλαδή, μετρώντας με δίσημο ή τρίσημο το "Κύριε εκέκραξα" π.χ. του πρώτου ήχου και έχοντας θέση ανά δύο χρόνους (τονίζοντας δηλαδή ανά δεύτερο χρόνο), θα αποδώσει κανείς τις φράσεις καλύτερα από το να μετρά με συνεπτυγμένο ρυθμό που "τείνει" να πλησιάσει το εύρος των μουσικών θέσεων και φράσεων;
Δηλαδή, κατά την άποψή σας, πρέπει ένας δάσκαλος να παρατρύνει τους μαθητές του να "συλλαβίζουν" τις λέξεις ακόμη και όταν κάνουν κτήμα τους το μηχανισμό σύμπλευσης-συμπόρευσης γραπτού και προφορικού λόγου;
Και ένα τρίτο. Τονίζετε όταν ψάλετε εσείς με απλό ρυθμό κάθε φορά στη θέση του μέτρου (δισήμου ή τρισήμου);

(Συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση -έστω και με ερωτήσεις- τώρα επέστρεψα).
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#8
Σας απαντώ με ερωτηση. Απορια:Γιατι ο Θρ. Στανιτσας στο μοναδικό βιβλίο που έβγαλε, εβαλε στο πίσω μέρος του με πόσους "κτύπους" ψάλλεται το κάθε μάθημα?
Μήπως επειδή μιλάει για χρονική αγωγή, κι όχι για το πως μετράμε τον ρυθμό; (...λέω τώρα εγώ...);)
View attachment Τριώδιο Στανίτσα.jpg
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#9
Μήπως επειδή μιλάει για χρονική αγωγή, κι όχι για το πως μετράμε τον ρυθμό; (...λέω τώρα εγώ...);)
View attachment 205
Και στο συνοδευτικό CD λέει: "συνεπτυγμένο ρυθμό; που τον ευρίκατε αυτόν;" :cool:
Ο δάσκαλός μου υπήρξε αυτήκοος και μέτοχος πολλών συζητήσεων με πολλούς κορυφαίους Κων/πολίτες ψάλτες (Α. Σύρκας, Γ. Σύρκας, Θρ. Στανίτσας, και άλλων πολλών που διέσωζαν διηγήσεις του Ι. Ναυπλιώτου και παλαιοτέρων, αλλά και εκ του σύνεγκυς στον Μητροπολίτη Σάμου Ειρηναίο, μαθητή του Ι. Ναυπλιώτου και Αρχιδιακόνου του Πατριαρχείου την εποχή εκείνη):
Όλοι μετρούσαν και επαραδέχοντο τον απλό μονό χρόνο!!
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#10
Και στο συνοδευτικό CD λέει: "συνεπτυγμένο ρυθμό; που τον ευρίκατε αυτόν;" :cool:
...αν το πάμε έτσι παιδιά...

Το συνοδευτικό CD είναι από άλλο βιβλίο...
Η απάντηση που έδωσα ήταν επί συγκεκριμένης ερωτήσεως και για μια πολύ συγκεκριμένη τοποθέτηση-ερώτηση.

Τώρα για το τι λέει ο Στανίτσας... (αλλά και οι λοιποί των οποίων δεν έχουμε τον ήχο)

Ο Στανίτσας μπορεί να μην το ήξερε και με το να επαναλαμβάνετε τέτοιες ρύσεις του αειμνήστου Πρωτοψάλτου μόνο τιμή δεν περιποιήτε στην μνήμη του (βγάζοντάς τον αδιάβαστο ουσιαστικά). Το μόνο επιχείρημα που έχετε με αυτό είναι "το είπε ο Στανίτσας". Αν νομίζετε ότι έτσι και τον Στανίτσα τιμάτε και την ψαλτική βοηθάτε, έχει καλώς. Αλλά ούτε το ένα κάνετε, ούτε το άλλο πετυχαίνετε!

Και τι δηλαδή αν έλεγε έτσι ο Στανίτσας; Αν ας πούμε ο Χρύσανθος λέει αλλιώς ποιος είναι ο λάθος;

Δηλαδή πιο το όφελος να βάλουμε τον Στανίτσα (ή τον οποιονδήποτε) να "βγάλει το φίδι από την τρύπα", επειδή εμείς δεν έχουμε παρατηρήσει ότι ο Στανίτσας μπορεί να έλεγε ότι έλεγε για τον συνεπτυγμένο, στην πράξη όμως κάνει την πιο τέλεια εφαρμογή του συνεπτυγμένου... Και μετά βέβαια έτσι να κάνουμε ρεζιλεύουμε τον Στανίτσα ως αδιάβαστο και άσχετο! Διότι αυτό κάνουμε!

Τον βρήκαν και τον στρίμωξαν 2-3 αστείοι άνθρωποι και τον έβαλαν να τους πει την γνώμη του για θεωρητικά ζητήματα. Και τι κατάφεραν; Ρεζίλι τον έκαναν! Και τώρα τα εκδίδουν αυτά για να κάνουν τι; Ακόμα μεγαλύτερη ζημιά στην μνήμη του Άρχοντα; Ας αφήσουν τις ηχογραφήσεις ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (άλλο καπέλο αυτό...) να μιλήσουν!

Εγώ ντρέπομαι και να συνεχίσω αυτή την αναφορά, από σεβασμό και μόνο στις ηχογραφήσεις που μας άφησε ο Στανίτσας... Προτιμώ να κρατήσω από αυτόν, αυτό που πραγματικά προσέφερε όσο κανείς άλλος (κατα την γνώμη μου) στην ψαλτική.

Όσο για το που τον βρήκατε τον συνεπτυγμένο...

Τον Χρύσανθο τον έχετε υπ' όψιν σας;
Αν ναι, ξαναδιαβάστε τον.
Αν όχι τότε διαβάστε τον...

Αλλά όλοι λέμε ότι "...εμμένομεν εις την Απόφασιν του Οικ.Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων..."! Ξέρουμε τι λένε οι τρεις για να "εμμένομεν" ή "εμμένομεν" χωρίς να ξέρουμε; (δηλαδή με απλά λόγια "εμμένομεν κολλημένοι"...)

Για να μην χαλάσουμε (παραπάνω απ' όσο το χαλάσαμε) το εδώ θέμα, καλύτερα να πάμε στην ανάλογη συζήτηση για την σήμανση του ρυθμού να τα πούμε.

Υ.Γ.
Έχω κι εγώ ένα ηχητικό αρχείο όπου μιλάει ο Στανίτσας και λέει για τον συνεπτυγμένο (...αυτό το μάθημα βγαίνει με τον συνεπτυγμένο...), αλλά δεν αξίζει να προτάσσουμε την όποια ρύση του αειμνήστου ανδρός για να δικαιολογήσουμε δικές μας αβλεψίες, κάνοντάς τον ουσιαστικά ρεζίλι που την μια λέει έτσι και την άλλη αλλιώς. Ακούστε τον απλά να ψάλλει και "συγχωρέστε" τον μακαριστό άρχοντα. Αν αυτό που ψάλλει δεν είναι σε συνεπτυγμένο...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#11
Πιστεύω οτι ο καλύτερος τρόπος να μετράς είναι ο μονός απλός χρόνος.
Και κάποιος άλλος μπορεί να πιστεύει στους εξωγήινους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν κιόλας.:D
Θέλω να πω, για να μην με παρεξηγήσεις κιόλας, δικαιολογησέ το, παρέθεσε στοιχεία γιατί -στο ανάλογο θέμα- και το συζητάμε. Αλλοιώς... ;)

Και στο συνοδευτικό CD λέει: "συνεπτυγμένο ρυθμό; που τον ευρίκατε αυτόν;" :cool:
Δηλαδή άν την συνεχίσουμε έτσι την κουβέντα, και πούμε που τον εβρήκαμε, προτρέχω και λέω κυρίως στον Χρύσανθο, τί θα βγεί. Καλύτερα στο ανάλογο θέμα.
 

Krepis

Θεόδωρος Φωκαεύς
#12
Και στο συνοδευτικό CD λέει: "συνεπτυγμένο ρυθμό; που τον ευρίκατε αυτόν;" :cool:
Ο δάσκαλός μου υπήρξε αυτήκοος και μέτοχος πολλών συζητήσεων με πολλούς κορυφαίους Κων/πολίτες ψάλτες (Α. Σύρκας, Γ. Σύρκας, Θρ. Στανίτσας, και άλλων πολλών που διέσωζαν διηγήσεις του Ι. Ναυπλιώτου και παλαιοτέρων, αλλά και εκ του σύνεγκυς στον Μητροπολίτη Σάμου Ειρηναίο, μαθητή του Ι. Ναυπλιώτου και Αρχιδιακόνου του Πατριαρχείου την εποχή εκείνη):
Όλοι μετρούσαν και επαραδέχοντο τον απλό μονό χρόνο!!

Μπράβο σου φίλε για την αναφορά. Αν μπορείς να μας δώσεις περισσότερες λεπτομέρειες για τον δάσκαλό σου θα ήταν ευχής έργον (διότι η αναφορά μετράει στους επιστήμονες). Δυστυχώς τα σύγχρονα θεωρητικά ούτε καν μιλούν περί απλού χρόνου.

Δείτε και εδώ:

http://www.paivanas.gr/ergasies/eisigisis_psaltiko_synedrio.pdf
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#14
Μπράβο σου φίλε για την αναφορά.
Αν έχεις την καλοσύνη να μας αναφέρεις και το όνομά σου, διότι εγώ τουλάχιστον για να απαντήσω σε κάποιον θέλω να ξέρω ποιος είναι αυτός ο κάποιος. Χωρίς παρεξήγηση απλά είναι αρχή μου. (κοίτα κι εδώ)
 

Krepis

Θεόδωρος Φωκαεύς
#15
Αγαπητέ, πράξε ως βούλεσαι, χωρίς παρεξήγηση. Στο ανώνυμο διαδίκτυο, προτιμώ την ανωνυμία.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#16
ΟΚ.
Το διαδίκτυο μπορεί να μην είναι ανώνυμο. Εμείς το καθορίζουμε αυτό. Κι εδώ σου δίνεται η δυνατότητα αυτή.
Εγώ πάντως επωνύμως και εν παρρησία λέω όσα έχω να πω.
Να είσαι καλά, καλές γιορτές.
 
#17
Krepis, πατα εκει που σου ειπε ο Βασιλης για να δεις οτι ειναι κανονας να γραφεις και το ονομα σου. Ολοι που ειμαστε εδω σεβομασται τους κανονες και ετσι πρεπει. Ευχαριστω.
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
#19
Παραβλέπω την κοντρίτσα και κάνω αναφορά στον συνεπτηγμένο:Προσωπικά άκουσα απο στενότατο μαθητή του Σουρλαντζή οτι μετά απο αλλεπάλληλες συζητήσεις μεταξύ Σουρλαντζή - Στανίτσα κατέληξαν στο οτι παραδέχτηκε ο Στανίτσας τον συνεπτηγμένο, αλλά τον μετρούσε με συνεχείς θέσεις (Όπου χρειαζόταν κι όχι παντού). Έτσι πάντα όλες οι τονισμένες (και μη φυσικά) συλλαβές έπεφταν στη θέση κι έτσι δεν ήταν ανάγκη να χωρίζονται μέτρα στα κέιμενα. Πιστεύω οτι είναι αλήθεια γιατί μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω την εκτέλεση του Άρχοντα στη Λειτουργία του Μ. Βασιλέιου. Επίσης ήθελα να παρακαλέσω (λόγω σεβασμού δηλαδή) να μην αναφέρεστε αρνητικά στο πρόσωπό του. Κανείς δεν είναι παντογνώστης, (για το Θεό δηλαδή...).
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#20
Παραβλέπω την κοντρίτσα και κάνω αναφορά στον συνεπτηγμένο:Προσωπικά άκουσα απο στενότατο μαθητή του Σουρλαντζή οτι μετά απο αλλεπάλληλες συζητήσεις μεταξύ Σουρλαντζή - Στανίτσα κατέληξαν στο οτι παραδέχτηκε ο Στανίτσας τον συνεπτηγμένο, αλλά τον μετρούσε με συνεχείς θέσεις (Όπου χρειαζόταν κι όχι παντού). Έτσι πάντα όλες οι τονισμένες (και μη φυσικά) συλλαβές έπεφταν στη θέση κι έτσι δεν ήταν ανάγκη να χωρίζονται μέτρα στα κέιμενα. Πιστεύω οτι είναι αλήθεια γιατί μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω την εκτέλεση του Άρχοντα στη Λειτουργία του Μ. Βασιλέιου. Επίσης ήθελα να παρακαλέσω (λόγω σεβασμού δηλαδή) να μην αναφέρεστε αρνητικά στο πρόσωπό του. Κανείς δεν είναι παντογνώστης, (για το Θεό δηλαδή...).
Ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να αναφερόμαστε αρνητικά στο πρόσωπο του Στανίτσα, αλλά και κανενός άλλου, θα ήταν χρήσιμο η συζήτηση να γίνεται με επιχειρήματα που προκύπτουν από τις πηγές, γραπτές και προφορικές, και να μην θεοποιούνται πρόσωπα και απόψεις, με αποτέλεσμα ο επόμενος αντίλογος να θεωρείται αρνητική αναφορά.
 
Status
Not open for further replies.
Top