«Ὁ οἶκος
Ὁ ἐν θρόνῳ φωτὸς ἐποχούμενος, εὐχαρίστως ἐν πίστει ὑμνοῦμέν σε, ὅτι δώρημα θεῖον δεδώρησαι, τὸν γενναῖον τοῖς ἄθλοις Θεόδωρον, τὸν ἐν τῷ βίῳ τρισμακάριστον, ὡς ὑπέρμαχον ὄντα τῆς ἀληθείας, εὐσεβεῖ λογισμῷ σὲ ποθοῦντα Χριστέ, κραταιὸν νικητὴν κατὰ τοῦ δολεροῦ, ὡς ἀήττητον»
(χφφ. Μ. Λάυρας Γ-105 τριῴδιο ι’ αἰ. φ. 24r, Βατοπαιδίου 1041 κοντακάριο ι’-ια’ αἰ. φ. 218r «λογισμῷ κεκτημένον Χριστόν», Κιτίου 8 τριῴδιο ιβ’ αἰ. φ. 110r «δολίου»).
Τὰ ἀπόστιχα, πλὴν τοῦ δοξαστικοῦ, τοῦ ὄρθρου ἀνήκουν στὸν Θεόδωρο πρωτασηκρήτι (μέσα ι’ αἰ.), σύμφωνα μὲ τὸ χφ. Μ. Λαύρας Γ-86 στιχηράριο ιδ’ αἰ. φφ. 177v-178r καὶ ψάλλονται σὲ δ’ ἦχο
(χφφ. Μ. Λάυρας Γ-105 τριῴδιο ι’ αἰ. φ. 24r, Corsini 366 κοντακάριο τέλη ι’ αἰ.-πρὸ τοῦ 1004 «δώρημα μέγα...ἐν ἄθλοις...τὸν ὑπέρμαχον ὁπλίτιν τῆς ἀληθείας...λογισμῷ κεκτημένον Χριστόν...καὶ ἀήττητον», Βατοπαιδίου 1041 κοντακάριο ι’-ια’ αἰ. φ. 218r «λογισμῷ κεκτημένον Χριστόν», Κιτίου 9 τριῴδιο ιβ’ αἰ. φ. 110r «δολίου», Σινὰ 756 τριῴδιο τοῦ ἔτους 1205 φ. 56v «λογισμῷ κεκτημένον Χριστόν», Paris. gr. 337 τριῴδιο ιγ’ αἰ. φ. 57r «εὐσεβῆ λογισμὸν κεκτημένον Χριστέ»).