[Ερώτηση] Από πoιό Τριώδιο (θα) ψάλλετε;

#81
Χαίρεται!
Πληροφοριακά και με φιλικό ύφος ρωτώντας, μπορείτε να πείτε το γιατί; :)
Να σου πω περιληπτικα φιλε και κρινε το γιατι.Παρε από την Μ.Εβδομαδα το ερχόμενος ο Κυριος και το Σε τον αναβαλλομενον το φως από την Θ.Λειτουργια χερουβικο α ηχου αυτά του Πριγγου και παρε και τα αντιστοιχα του Καραμανη και θα δης το γιατι.Φιλικα παντα .Νασαι καλα.Αυτη βεβαια είναι η γνωμη μου αν κανω λαθος διορθωσε με
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#82
Απο το επιτομο Τριωδιο του Βασιλη Νικολαιδη ....το ειχα βρει αν θυμαμαι καλα καθαρογραμμενο στο συλλογο ιεροψαλτων Χαλκιδικης .....Οσο για το απεξω που ειπαν καποιοι φιλοι παραπανω εχω να πω το εξης.....

το να λες απεξω ειναι ωραιο γιατι δεν δεσμευεσαι κ εχεις την ανεση να βαζεις θεσεις που θες εσυ .....ειναι ομως παραλληλα κ δυσκολο γιατι μπαινεις στην διαδικασια του να σκεφτεσαι τι θεσεις θα πεις....κ καλανα εχεις κανει προεργασια απο πριν για το τι θεσεις θες να κανεις σε ενα δοξαστικο πχ ....αμα. ξεκινησεις να το λες απεξω κ πρεπει εκεινη την ωρα να καθεσαι να σκεφτεσαι τις θεσεις το πιο πιθανο ειναι να ναυαγησεις.....εκτος κ αν εισαι ΜΑΣΤΟΡΑΣ.....προσωπικα προτιμω να ψαλλω απο μεσα .....απεξω πολυ σπανια.....
Ὅταν μιλᾶμε γιὰ θέσεις, δὲν ἐννοοῦμε 15 φθορὲς κι ἄλλες τόσες παραχορδὲς, μιλᾶμε γιὰ θέσεις τύπου Πέτρου Λαμπαδαρίου, πόσο δύσκολο νὰ βάλεις λίγο σκληρὸ ἤ μαλακὸ χρώμα ἤ ἕνα διάτονο σὲ ΚΕ;

Καί στὸ τέλος τέλος μπορεῖς νὰ πεὶς τὸ τροπάριο σ]τον ἦχο του χωρίς ΚΑΜΙΑ μεταβολή. Ποὺ εἶναι τὸ πρόβλημα καὶ ἡ δυσκολία;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#83
Συμφωνώ με όσα γράφεις, αλλά αν είναι τόσο δύσκολο για έναν γνώστη της Β Μουσικής να πεί απ' έξω ένα κομμάτι, τότε πώς να αισθάνονται άραγε όλοι αυτοί οι Ψάλτες στα χωριά ανα την επικράτεια εκατοντάδες χρόνια, που δεν είχαν επαφή με τα μεγάλα κέντρα της ψαλτικής, για να μην πώ μόνο την Πόλη, και που μάθαιναν πρακτικά αλλά σωστά πως να χειρίζονται σε βασικό επίπεδο τους ήχους;;;; πόσο δυσκολεύονταν κ δυσκολεύονται ακόμη κ σήμερα;;;
Κι όμως, αγαπητέ, βγάζουν τη μελωδία αβίαστα χωρίς να φαίνεται ότι κάνουν λάθη ή φάλτσα...
Προλαβαίνω και λέω ότι είναι περιορισμένες οι δυνατότητες των εν λόγω (πρακτικών) ψαλτών, μπροστά στα περίτεχνα και μεγαλόπρεπα μαθήματα του Α΄ ή του Β΄ που βλέπουμε και "προσπαθούμε" να ψάλλουμε, αλλά κάπου κάπου ας ψάλλουμε κι εμείς εκτός κειμένου με τα μάτια κλειστά.
καληνύχτα.

Ἐξαιρετικὰ σωστός. Συμφωνῶ ἀπολύτως.


Το ζητούμενο, δεν είναι μόνο να ειπωθεί η μελωδία αβίαστα ή χωρίς φάλτσα!
Στη μορφολογία των μελών, υπάρχουν δεκάδες άλλες συνθήκες και κανόνες, που θα πρέπει να πληρούνται:
1). Καταλήξεις (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
2). Μεταβολές (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
3). Ήθος του κάθε μέλους (φαίνεται μέσω των ποιοτικών εκφραστικών χαρακτήρων, του χρόνου και του τρόπου εκτέλεσης τους)!
4). Χρόνος και άλλα................................................................
Όπως, σας ανέφερε και πιο πάνω ο συνάδελφος, τα μουσικά κείμενα, μας δίνουν έτοιμα τα παραπάνω, βασικά & στοιχειώδη για την ανάλογη ερμηνεία των μελών!
Μόνο εάν έχουμε "χορτάσει" τις μελωδίες, διαβάζοντας για πολλά χρόνια..................... και πάλι θα χρειαστούμε τη βοήθεια των βιβλίων!
Πόσες πιὰ καταλήξεις κάνει ἕνας ἦχος καὶ εἶναι τόσο δύσκολο νὰ τὶς ξέρουμε ἀπὸ στήθους; Καμιὰ σαρανταριά;
Πόσες μεταβολὲς θὰ κάνεις σὲ τροπάριο πέντ έξι γραμμῶν σὲ ἐντυπο βιβλίο; Καμιὰ σαρανταριά; Ἄν δὲν μπορεῖς νὰ δέσεις καὶ νὰ λύσεις ΜΙΑ (1) χρωματικὴ φθορά (σκληρὴ ἤ μαλακή) σὲ διατονικὸ ἄκουσμα ἤ ἀντίστροφα ΜΙΑ (1) διατονικὴ φθορὰ σὲ χρωματικὸ ἄκουσμα, ξαναπήγαινε σὲ δάσκαλο καὶ ξεκίνα τὸ Ἀναστασιαμτάριο ἀπὸ τὴν ἀρχή.
Περὶ ἤθους. Γιὰ νὰ ψάλλεις χερουβικὸ ἤ ἰδιόμελο πρέπει νὰ δεῖς μουσικὸ σύμβολο γιὰ νὰ καταλάβεις ΠΩΣ θὰ τὸ ψάλλεις; Μὴ λέμε χοντράδες τώρα, ἔτσι;
Περὶ χρόνου. Ἄν δὲν τὸν ἔχεις κύττα ὅσα βιβλία θές, πάλι ἄχρονος θά 'σαι.

Ὅταν μιλᾶμε γιὰ θέσεις, δὲν ἐννοοῦμε 15 φθορὲς κι ἄλλες τόσες παραχορδὲς, μιλᾶμε γιὰ θέσεις τύπου Πέτρου Λαμπαδαρίου, πόσο δύσκολο νὰ βάλεις λίγο σκληρὸ ἤ μαλακὸ χρώμα ἤ ἕνα διάτονο σὲ ΚΕ;

Καί στὸ τέλος τέλος μπορεῖς νὰ πεὶς τὸ τροπάριο σ]τον ἦχο του χωρίς ΚΑΜΙΑ μεταβολή. Ποὺ εἶναι τὸ πρόβλημα καὶ ἡ δυσκολία;

Ἔχω κουραστεῖ νὰ διαβάζω ἐπαίνους σὲ ψάλτες μὲ πολλαπλὸ στουντιακὸ ντουμπλάρισμα, μόνιτορ, ἠχητικὰ ἐφέ στὴν κονσόλσ, δυὸ ψηφιακοὺς ἰσοκράτες μὴ χαλάσει ὁ ἕνας κι ὁ ἄλλος καβάτζα, ἔχουν γίνει φίρμες ἐδῶ μέσα, κι ἄν τοὺς ἀκούσεις νὰ δένουν ἀπὸ στήθους μαλακὸ χρώμα σὲ διάτονο τρέχεις νὰ λύσεις τὰ ... μαντρόσκυλα νὰ τὸν πάρουν στο κυνήγι, πρίν προλάβει νὰ λύσει τὴν ... φθορά.

Ἄκου ἐδῶ μερακλῆ «τρελαμένο» ψάλτη, μὲ ἀκούσματα, νὰ ψάλλει σχεδὸν ἀπὸ στήθους (τὸ βιβλίο μᾶλλον διακοσμητικὸ ἦταν) "Δούλοι Κύριον..." Πέτρου Λ., 3 μὲ 4 τὰ ξημερώματα, ὁλομόναχος στὸ ἀναλόγιο, μόνο μ' ἕνα μικρόφωνο τῆς πλάκας ...
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=58651&postcount=2
Ἤ ἀκόμη ἄκου ἀπὸ στήθους Στανίτσα.
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=50319&postcount=1

Γιὰ τὸν Συμεωνίδη μιλάω ...
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#84
Μια ερώτηση : Στο Πατριαρχείο λένε από το Τριώδιο του Β.Νικολαΐδη θέσεις??
 
#85
Εγώ πάλι είμαι των άκρων: ή Στανίτσα ή Μουσική Κυψέλη Στεφάνου. Δεν υπάρχουν ενδιάμεσα: ή είσαι μερακλής και ψάλεις τον ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟ ΣΤΑ ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ Θρασύβουλο, ή δε θες να το παιδέψεις ή δεν το έχεις διαβάσει καλά και λες Στέφανο. Τέλος.
Συμφωνω με το αναντικαταστατο ΑΡΧΟΝΤΑ ΣΤΑΝΙΤΣΑ
 
#86

Ἐξαιρετικὰ σωστός. Συμφωνῶ ἀπολύτως.


1). Πόσες πιὰ καταλήξεις κάνει ἕνας ἦχος καὶ εἶναι τόσο δύσκολο νὰ τὶς ξέρουμε ἀπὸ στήθους; Καμιὰ σαρανταριά;
2). Πόσες μεταβολὲς θὰ κάνεις σὲ τροπάριο πέντ έξι γραμμῶν σὲ ἐντυπο βιβλίο; Καμιὰ σαρανταριά; Ἄν δὲν μπορεῖς νὰ δέσεις καὶ νὰ λύσεις ΜΙΑ (1) χρωματικὴ φθορά (σκληρὴ ἤ μαλακή) σὲ διατονικὸ ἄκουσμα ἤ ἀντίστροφα ΜΙΑ (1) διατονικὴ φθορὰ σὲ χρωματικὸ ἄκουσμα, ξαναπήγαινε σὲ δάσκαλο καὶ ξεκίνα τὸ Ἀναστασιαμτάριο ἀπὸ τὴν ἀρχή.
3). Περὶ ἤθους. Γιὰ νὰ ψάλλεις χερουβικὸ ἤ ἰδιόμελο πρέπει νὰ δεῖς μουσικὸ σύμβολο γιὰ νὰ καταλάβεις ΠΩΣ θὰ τὸ ψάλλεις; Μὴ λέμε χοντράδες τώρα, ἔτσι;
4). Περὶ χρόνου. Ἄν δὲν τὸν ἔχεις κύττα ὅσα βιβλία θές, πάλι ἄχρονος θά 'σαι.


Έχω αξιωθεί να ψάλλω, κατά καιρούς, με μουσικούς, με άμουσους, με ημιμαθείς (με την κυριολεξία του όρου - να ξέρουν λίγα απ' όλα), αλλά και με μουσικά αδιάφορους, συναδέλφους! Συμπερασματικά κρίνοντας, απ' αυτήν μου την εμπειρία, και σε σχέση με τις αιτιάσεις σας, θα 'λεγα τα εξής:
1). Οι καταλήξεις, όντως είναι συγκεκριμένες, σε κάθε ήχο, αλλά δεν πρόσεξες τη λέξη "κλειδί", που ανέφερα και είναι η μορφολογία!
Τις μαθαίνεις τις καταλήξεις, αλλά, μορφολογικά, θα πρέπει να τις κάνεις, ανάλογα με την κατ' έννοιαν σημασία του ποιητικού κειμένου, σε συγκεκριμένη "μουσική πρόταση", ώστε να σχηματίζεται "μουσική παράγραφος" με ολοκληρωμένο, μορφολογικά, νόημα! Τα μουσικά βιβλία μας τα δίνουν, όλα τα παραπάνω, έτοιμα, χωρίς να "ψαχνόμαστε αυτοσχεδιάζοντας"!
2). Ισχύει και εδώ, η αρμονία και η γνώση της μουσικής μορφολογίας, που ήδη στο 1) , έχω αναφέρει! Δεν "λύνω και δένω" τις φθορές, όπου με βολεύει, αλλά μελετημένα και στοχευμένα, σε συγκεκριμένες θέσεις και ανάλογα τι θέλω να τονίσω........................
3). Για το ήθος, επικαλέστηκα συγκεκριμένη κατηγορία χαρακτήρων, τους ποιοτικούς, οι οποίοι, κατά τη γνώμη μου, εάν εκτελεσθούν σωστά, προσδίδουν στο μέλος, το επιθυμητό και προσδοκώμενο ήθος!
Αφού το 'φερε η κουβέντα, θα λεγα μετά λύπης, ότι δεν εκτελούνται, όπως θα πρεπε, οι ποιοτικοί χαρακτήρες, ακόμα και από "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα" ή και χορωδίες! (έχω μιλήσει, στο παρελθόν, για "Ωδειακή - σολφεζική προσέγγιση της σημειογραφίας", θέλοντας να περιγράψω την παραπάνω κατάσταση)!
4). Για το χρόνο, εδώ και αν δεν έχω μιλήσει!
Δες μόνο, την πρότασή μου σε προγενέστερο μήνυμα και σχετικό θέμα, που αν και φαινόταν αστεία, κυριολεκτούσα:
"Εφοδιασμός με μετρονόμους, αυτών των συναδέλφων, που ηθελημένα ή αθέλητα, ψάλλουν, χρονικά, πιο ελεύθερα"..........................
 
Last edited:

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
#87
Είναι και ένα άλλο πορτοκαλί με μαύρα γράμματα ή πράσινο με χρυσαφί γράμματα το οποίο το μόνο ....ίχνος του έχει τονιστεί σε βίντεο απο τον χρήστη ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ.

Προσωπικά αναντικατάστατο!!!

Και για όσους δεν το έχουν καταλάβει το Τριώδιο του ...avatar!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#88
Το ζητούμενο, δεν είναι μόνο να ειπωθεί η μελωδία αβίαστα ή χωρίς φάλτσα!
Στη μορφολογία των μελών, υπάρχουν δεκάδες άλλες συνθήκες και κανόνες, που θα πρέπει να πληρούνται:
1). Καταλήξεις (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
2). Μεταβολές (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
3). Ήθος του κάθε μέλους (φαίνεται μέσω των ποιοτικών εκφραστικών χαρακτήρων, του χρόνου και του τρόπου εκτέλεσης τους)!
4). Χρόνος και άλλα................................................................
Όπως, σας ανέφερε και πιο πάνω ο συνάδελφος, τα μουσικά κείμενα, μας δίνουν έτοιμα τα παραπάνω, βασικά & στοιχειώδη για την ανάλογη ερμηνεία των μελών!
Μόνο εάν έχουμε "χορτάσει" τις μελωδίες, διαβάζοντας για πολλά χρόνια..................... και πάλι θα χρειαστούμε τη βοήθεια των βιβλίων!
Αυτά που αναφέρεις, τα έγραψα και στο μήνυμά μου, αλλά δεν το έλαβες υπ' όψιν........................
Προλαβαίνω και λέω ότι είναι περιορισμένες οι δυνατότητες των εν λόγω (πρακτικών) ψαλτών, μπροστά στα περίτεχνα και μεγαλόπρεπα μαθήματα του Α΄ ή του Β΄ που βλέπουμε και "προσπαθούμε" να ψάλλουμε
Υ.Γ.: Ο αείμνηστος Άρχ. Αθ. Καραμάνης, ήταν η εξαίρεση, ψάλλοντας απ' έξω, αλλά, ταυτόχρονα, "προικισμένος" με έξτρα τάλαντο...................................
Συμφωνώ, αλλά όταν αναφέρεις μόνο ένα όνομα, εκθειάζεις τον έναν κ ισοπεδώνεις τους άλλους..... Δέν είναι έτσι...
 

gpsevdos

Παλαιό Μέλος
#89
Επισης τα ιδιομελα του ορθρου της Κυριακης των Αποκρεω και της Τυρινης του Ταλιαδωρου ειναι πολυ ωραια! Τα "εννοω την ημεραν" και τα "Οιμοι ο Αδαμ".
Αν καποιος τα εχει τα ανεβαζει να τα ξαναδουμε;
Ω Ποια Ωρα τοτε

Αυτο το κειμενο θα το θυμονται οι φιλοι Δημητρης Κουμπαρουλης, Παυλος Κουρης, Γιωργος Βαβιλης απο την εκδηλωση που δωσαμε με τη (παιδικη τοτε) χορωδια μας το 1990!

Θα συμφωνησω με τον Master Yianni οτι ειναι πολυ ωραια τα κειμενα απο τον Χ.Ταλιαδωρο
και εδω ενα προσφατο ηχητικο


http://www.youtube.com/watch?v=739_yI3dQQs
 

Attachments

Last edited:
#90
Συμφωνώ, αλλά όταν αναφέρεις μόνο ένα όνομα, εκθειάζεις τον έναν κ ισοπεδώνεις τους άλλους..... Δεν είναι έτσι...
Επικαλέστηκα, την χαρακτηριστική ικανότητα, που είχε ο αείμνηστος Άρχ. Αθ. Καραμάνης, να θυμάται απ' έξω και την παρά μικρή λεπτομέρεια, μάλιστα, αργών μαθημάτων, όχι για να "ισοπεδώσω", όπως λες τους υπόλοιπους, αλλά να τονίσω το συγκεκριμένο "τάλαντο" του δασκάλου!
Βέβαια, η παραπάνω ικανότητα ήταν και φυσική απόρροια της εντατικής του μελέτης!
"Εννοώ την ημέραν εκείνην και την ώραν..." από τον Άρχοντα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#91
Έχω αξιωθεί να ψάλλω, κατά καιρούς, με μουσικούς, με άμουσους, με ημιμαθείς (με την κυριολεξία του όρου - να ξέρουν λίγα απ' όλα), αλλά και με μουσικά αδιάφορους, συναδέλφους! Συμπερασματικά κρίνοντας, απ' αυτήν μου την εμπειρία, και σε σχέση με τις αιτιάσεις σας, θα 'λεγα τα εξής:
1). Οι καταλήξεις, όντως είναι συγκεκριμένες, σε κάθε ήχο, αλλά δεν πρόσεξες τη λέξη "κλειδί", που ανέφερα και είναι η μορφολογία!
Τις μαθαίνεις τις καταλήξεις, αλλά, μορφολογικά, θα πρέπει να τις κάνεις, ανάλογα με την κατ' έννοιαν σημασία του ποιητικού κειμένου, σε συγκεκριμένη "μουσική πρόταση", ώστε να σχηματίζεται "μουσική παράγραφος" με ολοκληρωμένο, μορφολογικά, νόημα! Τα μουσικά βιβλία μας τα δίνουν, όλα τα παραπάνω, έτοιμα, χωρίς να "ψαχνόμαστε αυτοσχεδιάζοντας"!
2). Ισχύει και εδώ, η αρμονία και η γνώση της μουσικής μορφολογίας, που ήδη στο 1) , έχω αναφέρει! Δεν "λύνω και δένω" τις φθορές, όπου με βολεύει, αλλά μελετημένα και στοχευμένα, σε συγκεκριμένες θέσεις και ανάλογα τι θέλω να τονίσω........................
3). Για το ήθος, επικαλέστηκα συγκεκριμένη κατηγορία χαρακτήρων, τους ποιοτικούς, οι οποίοι, κατά τη γνώμη μου, εάν εκτελεσθούν σωστά, προσδίδουν στο μέλος, το επιθυμητό και προσδοκώμενο ήθος!
Αφού το 'φερε η κουβέντα, θα λεγα μετά λύπης, ότι δεν εκτελούνται, όπως θα πρεπε, οι ποιοτικοί χαρακτήρες, ακόμα και από "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα" ή και χορωδίες! (έχω μιλήσει, στο παρελθόν, για "Ωδειακή - σολφεζική προσέγγιση της σημειογραφίας", θέλοντας να περιγράψω την παραπάνω κατάσταση)!
4). Για το χρόνο, εδώ και αν δεν έχω μιλήσει!
Δες μόνο, την πρότασή μου σε προγενέστερο μήνυμα και σχετικό θέμα, που αν και φαινόταν αστεία, κυριολεκτούσα:
"Εφοδιασμός με μετρονόμους, αυτών των συναδέλφων, που ηθελημένα ή αθέλητα, ψάλλουν, χρονικά, πιο ελεύθερα"..........................
Χαλάρωσε λίγο ... περὶ «μουσικῆς μορφολογίας», «μουσικῶν παραγράφωνν» καὶ ἄλλων ... δαιμονίων.

Ἡ ἔννοια τοῦ κειμένου ἀποδίδεται ΑΝ ξέρεις τί διαβάζεις πρώτα. ΑΝ ξέρεις θὰ κάνεις καὶ τὶς καταλήξεις ...

Ὅσο γιὰ τὴ θέση τῶν φθορῶν, ὁποιοσδήποτε ψάλτης ἔχει στοιχειωδῶς μελετήσει τὴν Κυψέλη ἤ τὸ Δοξαστάριο τοῦ Πέτρου ἤ καὶ τὸ Ἀναστασιματάριο μόνο, μπορεῖ νὰ καταλάβει ποὺ τὸν παίρνει νὰ βάλει χρώμα ἤ διάτονο. Μπορεῖ καὶ νὰ μὴ βάλει βέβαια καμία φθορὰ βέβαια, δὲν εἶναι ὑποχρεωτικό.

Ὅσο γιὰ τὸν αὐτοσχεδιασμὸ χωρὶς βιβλίο, ἄστο καλύτερα γιατι καὶ μὲ βιβλίο πλεῖστοι ὅσοι ἀντὶ νὰ λύνουν καὶ δένουν φθορὲς καλύτερα νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὰ ... κορδόνια τους. Ἄν δὲν ἔχεις ἐντυπώσει ἐντικτωδῶς τὸ ἄκουσμα τοῦ ἤχου ὥστε νὰ μπορεῖς νὰ ἀλλάζεις κατὰ βούληση, τὸ βιβλίο δὲν σὲ σώζει.

Κάνε τα παραπάνω καὶ μετὰ μιλᾶμε γιὰ «ἦθος» τοῦ ἤχου κλπ. κλπ. κλπ.

Τέλος πάντων, ἄνετα μπορεῖ κάποιος ποὺ ἔχει θητεύσει σὲ ἀναλόγιο καὶ ἔχει τὴν βασικὴ σπουδὴ τῆς ψαλτικῆς (πραγματικὰ χωνεμένο Ἀναστασιματάριο, τὰ βασικὰ χερουβικοκοινωνικά) νὰ ψάλλει ἀπὸ στήθους κάποιο δοξαστικὸ ἀξιοπρεπέστατα.
 
#92
Ως "πρωτοετής" αρχάριος οφείλω να ψάλλω τα μαθήματα που γνωρίζω καλά και όχι αυτά που μου αρέσουν..για τον ίδιο λόγω θα εμπιστευτώ τον αείμνηστο Πέτρο τον Λαμπαδάριο καθώς και τον Στέφανο κλπ..αν αποδίδεται σωστά το κείμενο δεν μπορεί παρά να είναι 'καλόν'! συμφωνώ απόλυτα με domesticus και Νίκος L. η ψαλτική τέχνη θέλει καρδιά και βαθειά γνώση της μουσικής ας μη θεωρηθεί ακατόρθωτο απλά ας κινηθούμε προς αυτή τη κατεύθυνση και θα'ρθει μόνο του...καλή προετοιμασία!
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
#93
Μήπως υπάρχει πουθενά καθαρογραμμένο και διορθωμένο το Μουσικο Τριωδιο του Θ. Στανίτσα???
 
#97
Να σου πω περιληπτικα φιλε και κρινε το γιατι.Παρε από την Μ.Εβδομαδα το ερχόμενος ο Κυριος και το Σε τον αναβαλλομενον το φως από την Θ.Λειτουργια χερουβικο α ηχου αυτά του Πριγγου και παρε και τα αντιστοιχα του Καραμανη και θα δης το γιατι.Φιλικα παντα .Νασαι καλα.
Είδα μόλις και το "Ερχόμενος ο Κύριος" και το "Σε τον αναβαλλόμενον" αλλά εξακολουθούν να μ' αρέσουν αυτά τα κομμάτια απ τον Καραμάνη. Σε γενικές γραμμές είναι όμοια απλά κάποιες θεσούλες είναι λίγο διαφορετικές στον Καραμάνη που εκεί έγκειται και η αρέσκειά μου. Θέση που κάνει μπαμ στο "Ερχόμενος" του Καραμάνη είναι αυτή που επισυνάπτω και είναι μία απ τις αγαπημένες μου*. Στο "Σε τον αναβαλλόμενον" η μοναδική που μου άρεσε πιο πολύ του Πρίγγου απ' ότι του Καραμάνη είναι η γραμμή στο "και διερρήγνυτο Ναού το καταπέτασμα". Χερουβικό δεν είχα πρόχειρο να δω.

Αυτη βεβαια είναι η γνωμη μου αν κανω λαθος διορθωσε με
Δεν γίνεται να κάνεις λάθος για να σε διορθώσω αφού γούστα είναι αυτά. Αυτή είναι η αξία της γνώμης άλλωστε που ζήτησα. :)
Να σαι καλά.

*με τη διαφορά ότι στο "και ΠαΤΕρα ημών" το έχω στο αυτί μου (κατ' εκτέλεση Κυριαζή Δασκαλούδη) να πάει μέχρι άνω πα με ύφεση και κατεβαίνοντας να παίρνει ύφεση και ο δι)
 

Attachments

Top