[Ερώτηση] Από πoιό Τριώδιο (θα) ψάλλετε;

#62
Αν και το θέμα αναφέρεται στο Μουσικό βιβλίο της Μ. Εβδομάδας, αφού το ρωτάς, υποθέτω ότι θα υπάρχει και Τριώδιο του αείμνηστου Άρχ. Κ. Πρίγγου!
Σας το ρωτώ, με τη σειρά μου, γιατί δεν το 'χω.........................................
Ευχαριστώ.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#63
Αν και το θέμα αναφέρεται στο Μουσικό βιβλίο της Μ. Εβδομάδας, αφού το ρωτάς, υποθέτω ότι θα υπάρχει και Τριώδιο του αείμνηστου Άρχ. Κ. Πρίγγου!
Σας το ρωτώ, με τη σειρά μου, γιατί δεν το 'χω.........................................
Ευχαριστώ.
Εγώ γενικά ρώτησα, αλλά εάν το δεις έτσι, ναι θα μ'ενδιέφερε να μάθω αν έχει γράψει ο Πρίγγος Τριώδιο, αλλά απ' όσο γνωρίζω μέχρι σήμερα δεν υπάρχει Τριώδιο Πρίγγου.. δες και εδώ
 
Last edited:

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#65
Τριωδιο Αρχοντα Σ Τ Α Ν Ι Τ Σ Α χωρις άλλη κουβεντα
Συμφωνω αν και υπαρχουν στο "ντοσιε'" μου μαθηματα του Πετριδη, Καραμανη και βεβαια του Πετρου.......εξαρταται απο τις θεσεις και την ορεξη. Σε πολλα δοξαστικα εχω επιλογες και εκεινη τη στιγμη κρινω αναλογα.
Καλη Χρονια.
 
Last edited:
#66
Συμφωνω αν και υπαρχουν στο "ντοσιε'" μου μαθηματα του Πετριδη, Καραμανη και βεβαια του Πετρου.......εξαρταται απο τις θεσεις και την ορεξη. Σε πολλα δοξαστικα εχω επιλογες και εκεινη τη στιγμη κρινω αναλογα.
Καλη Χρονια.
Για Πετριδη και Πετρο συμφωνω, για Καραμανη στην κριση σου φιλε .Καλη δυναμη
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#68
«Τριώδιο Κ. Πρίγγου» όχι, δεν υπάρχει. Υπάρχουν πάμπολλα και ενίοτε διαφορετικά Δοξαστικά του Τριωδίου σε σύνθεσή του από χειρόγραφα θιασωτών του, άπαντα καταπληκτικά, υπάρχουν σχεδόν όλα τα Δοξαστικά των Αίνων καταγεγραμμένα σε ηχογραφήσεις με τη φωνή του, υπάρχουν απ' ότι μου είπαν χειρόγραφα Τριωδίου του Νικολαΐδη διαφορετικά από τα γνωστά πολυγραφημένα όπου έχει γνήσια Δοξαστικά του Πρίγγου, υπάρχει ο Ταλιαδώρος που, όπως δηλώνει, παραθέτει τις θέσεις του Πρίγγου κατ' εκτέλεσιν του ιδίου (και επαληθεύεται το ρηθέν εν πολλοίς από τις ηχογραφήσεις του Πρίγγου και από άλλα άγνωστα χειρόγραφα θιασωτών του), όμως επίσημη έκδοση του Πρίγγου δεν υπάρχει. Καιρός να συλλεχθεί το υλικό και να γίνει ηλεκτρονικά, δεν πρέπει άλλωστε να είναι πολύ δύσκολο.

Εντούτοις, το θέμα μας εδώ είναι η Μ. Εβδομάδα και όχι το Τριώδιο.....
 
#69
Υπάρχει και το "εξαιρετικό Τριώδιο" του αείμνηστου Άρχ. Πρωτοψάλτη Χρύσανθου Θεοδοσόπουλου.
Απλή γραφή μέλους με τον, κατ' έννοιαν, τονισμό του ποιητικού κειμένου!
Μια γεύση, εδώ!
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#73
Τα στιχηρά Εσπερινού και Όρθρου από τον Μουσικό Πανδέκτη.
Τα δοξαστικά από τον Καραμάνη.
Σπανίως κάνω από κανέναν αυτοσχεδιασμό.
 
#76
Από της Ζωής αλλά αν έχω κέφια την προηγούμενη μέρα και διαβάσω λέω Καραμάνη. τώρα, για φέτος δεν ξέρω. έχω αγοράσει του Ταλιαδώρου αλλά έχω φωτοτυπήσει και Στανιτσα. είμαι σε δίλημμα.
 

SINGEORGE

Παλαιό Μέλος
#77
Απο το επιτομο Τριωδιο του Βασιλη Νικολαιδη ....το ειχα βρει αν θυμαμαι καλα καθαρογραμμενο στο συλλογο ιεροψαλτων Χαλκιδικης .....Οσο για το απεξω που ειπαν καποιοι φιλοι παραπανω εχω να πω το εξης.....το να λες απεξω ειναι ωραιο γιατι δεν δεσμευεσαι κ εχεις την ανεση να βαζεις θεσεις που θες εσυ .....ειναι ομως παραλληλα κ δυσκολο γιατι μπαινεις στην διαδικασια του να σκεφτεσαι τι θεσεις θα πεις....κ καλανα εχεις κανει προεργασια απο πριν για το τι θεσεις θες να κανεις σε ενα δοξαστικο πχ ....αμα. ξεκινησεις να το λες απεξω κ πρεπει εκεινη την ωρα να καθεσαι να σκεφτεσαι τις θεσεις το πιο πιθανο ειναι να ναυαγησεις.....εκτος κ αν εισαι ΜΑΣΤΟΡΑΣ.....προσωπικα προτιμω να ψαλλω απο μεσα .....απεξω πολυ σπανια.....
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#78
Απο το επιτομο Τριωδιο του Βασιλη Νικολαιδη ....το ειχα βρει αν θυμαμαι καλα καθαρογραμμενο στο συλλογο ιεροψαλτων Χαλκιδικης .....Οσο για το απεξω που ειπαν καποιοι φιλοι παραπανω εχω να πω το εξης.....το να λες απεξω ειναι ωραιο γιατι δεν δεσμευεσαι κ εχεις την ανεση να βαζεις θεσεις που θες εσυ .....ειναι ομως παραλληλα κ δυσκολο γιατι μπαινεις στην διαδικασια του να σκεφτεσαι τι θεσεις θα πεις....κ καλανα εχεις κανει προεργασια απο πριν για το τι θεσεις θες να κανεις σε ενα δοξαστικο πχ ....αμα. ξεκινησεις να το λες απεξω κ πρεπει εκεινη την ωρα να καθεσαι να σκεφτεσαι τις θεσεις το πιο πιθανο ειναι να ναυαγησεις.....εκτος κ αν εισαι ΜΑΣΤΟΡΑΣ.....προσωπικα προτιμω να ψαλλω απο μεσα .....απεξω πολυ σπανια.....
Συμφωνώ με όσα γράφεις, αλλά αν είναι τόσο δύσκολο για έναν γνώστη της Β Μουσικής να πεί απ' έξω ένα κομμάτι, τότε πώς να αισθάνονται άραγε όλοι αυτοί οι Ψάλτες στα χωριά ανα την επικράτεια εκατοντάδες χρόνια, που δεν είχαν επαφή με τα μεγάλα κέντρα της ψαλτικής, για να μην πώ μόνο την Πόλη, και που μάθαιναν πρακτικά αλλά σωστά πως να χειρίζονται σε βασικό επίπεδο τους ήχους;;;; πόσο δυσκολεύονταν κ δυσκολεύονται ακόμη κ σήμερα;;;
Κι όμως, αγαπητέ, βγάζουν τη μελωδία αβίαστα χωρίς να φαίνεται ότι κάνουν λάθη ή φάλτσα...
Προλαβαίνω και λέω ότι είναι περιορισμένες οι δυνατότητες των εν λόγω (πρακτικών) ψαλτών, μπροστά στα περίτεχνα και μεγαλόπρεπα μαθήματα του Α΄ ή του Β΄ που βλέπουμε και "προσπαθούμε" να ψάλλουμε, αλλά κάπου κάπου ας ψάλλουμε κι εμείς εκτός κειμένου με τα μάτια κλειστά.
καληνύχτα.
 
#79
............................ τότε πώς να αισθάνονται άραγε όλοι αυτοί οι Ψάλτες στα χωριά ανα την επικράτεια εκατοντάδες χρόνια, που δεν είχαν επαφή με τα μεγάλα κέντρα της ψαλτικής, για να μην πώ μόνο την Πόλη, και που μάθαιναν πρακτικά αλλά σωστά πως να χειρίζονται σε βασικό επίπεδο τους ήχους;;;; πόσο δυσκολεύονταν κ δυσκολεύονται ακόμη κ σήμερα;;;
Κι όμως, αγαπητέ, βγάζουν τη μελωδία αβίαστα χωρίς να φαίνεται ότι κάνουν λάθη ή φάλτσα...
...................................................................................
καληνύχτα.
Το ζητούμενο, δεν είναι μόνο να ειπωθεί η μελωδία αβίαστα ή χωρίς φάλτσα!
Στη μορφολογία των μελών, υπάρχουν δεκάδες άλλες συνθήκες και κανόνες, που θα πρέπει να πληρούνται:
1). Καταλήξεις (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
2). Μεταβολές (πού, πώς και σε ποια σημεία?)
3). Ήθος του κάθε μέλους (φαίνεται μέσω των ποιοτικών εκφραστικών χαρακτήρων, του χρόνου και του τρόπου εκτέλεσης τους)!
4). Χρόνος και άλλα................................................................
Όπως, σας ανέφερε και πιο πάνω ο συνάδελφος, τα μουσικά κείμενα, μας δίνουν έτοιμα τα παραπάνω, βασικά & στοιχειώδη για την ανάλογη ερμηνεία των μελών!
Μόνο εάν έχουμε "χορτάσει" τις μελωδίες, διαβάζοντας για πολλά χρόνια..................... και πάλι θα χρειαστούμε τη βοήθεια των βιβλίων!

Υ.Γ.: Ο αείμνηστος Άρχ. Αθ. Καραμάνης, ήταν η εξαίρεση, ψάλλοντας απ' έξω, αλλά, ταυτόχρονα, "προικισμένος" με έξτρα τάλαντο...................................
 
#80
Ένα είναι το Τριώδιο... ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ...
Και Φιλανθίδη για κάποια δοξαστικά (εξεβλήθη Αδάμ, Οίμοι μέλαινα ψυχή, προκαθάρωμεν, κτλ κτλ...)
Και του Φαρλέκα είναι καλό...
Συμφωνω το πρωτο του ΣΤΑΝΙΤΣΑ μακραν από το δευτερο ΑΡΧΟΝΤΑΣ γαρ
 
Top