[Ερώτηση] Από ποιό βιβλίο θα ψάλλετε τους Χαιρετισμούς

Μικρός ναι.. άσχετα με την ηλικία μπορώ να κρίνω ενα άκουσμα...και όταν λέω την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου γνώμη το μόνο που περιμένω είναι σεβασμός άσχετα αν είμαι μικρός η όχι. Δεν έκρινα τον Χρύσανθο.Ποιος είμαι εγώ για να το κάνω? Είπα την γνώμη μου. Και η γνώμη μου είναι αυτή. Γιατι καποιος απο εσας δεν εχει πει "Αυτό το μάθημα του Στανιτσα δεν μου αρέσει"? "αυτο το μάθημα το Πριγγου δεν μου αρέσει στο Οτε η αμαρτωλός η φράση ΜΕΓΑΛΗ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ δεν μου δείχνει κάτι το κατανυκτικό"? Δηλαδή επειδή ένας ψάλτης είναι "μεγάλο όνομα" πάει να πει οτι εμένα θα μου αρέσουν όλα του τα μαθήματα? και ο Βασιλικός "μεγάλο όνομα" είναι...και??...ουτε ένα κείμενο του δεν έχω.. Την ιδια συμπεριφορά έχουν πολλοί ψάλτες του νησιού μου...γι αυτο μένουμε πίσω.. ευχαριστώ πολύ πάντως.:)
Λιγότερο έπαρση" άρχοντα " .....
Και εξηγώ : υποσημειώνω τις φράσεις σου "μπορώ να κρίνω " , "είπα τη γνώμη μου και η γνώμη μου είναι αυτή " και τέλος .... σεβασμός !
θα σε σεβαστώ όσο σεβάστηκες τον συγχωρεμένο .
διάβασε ξανά το μήνυμά σου . γράφεις ότι ..... απογοητεύτηκες ...
αν δεν "κρίνεις" τότε τι κάνεις ;
και το "νεαρο της ηλικίας" το επικαλέστηκα και ξανά θα το επικαλεστώ , γιατί κανένα πτυχίο ή δίπλωμα ωδείου αλλά και κανένα "οφφίκιο" δεν μας δίνει την εμπειρία και την "κρίση" να κρίνουμε εύκολα έναν παλαιό δάσκαλο εγνωσμένης αξίας όπως ο Χρύσανθος (σχολή από μόνος του )
Η εμπειρία και το κριτικό πνεύμα έρχονται βιωματικά και θέλεις χιλιόμετρα ακόμα , "άρχοντα" .
Και ένα τελευταίο .
Μην περιμένεις να χαιδεύουμε αυτιά συνεχώς εδώ μέσα .
Συγχαρητήρια για τις (ομολογουμένως) ωραίες εκτελέσεις - αναρτήσεις ,το ψαλτικό ύφος και το φωνητικό σου τάλαντο (φαίνεται ότι είσαι στην σωστή κατεύθυνση , αλλά λιγότερο έπαρση
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Δηλαδή ούτε γνώμη να εκφέρουμε και με το ζόρι να μας αρέσει ενα μάθημα έστω και αν δεν μου αρέσει? Όπως εσείς εκφερετε την γνώμη σας ετσι εκφέρω και εγώ την δική μου και το οτι έχουμε μια διαφορά ηλικίας δεν σημαίνει οτι εγώ δεν μπορώ να μιλήσω και να πω την άποψη μου.
Οτι λέω πιστέψτε με το λέω οχι με ψηλά τον "αμανέ" αλλά προσπαθώ να σας εξηγήσω οτι τον Χρύσανθο δεν τον κρίνω... απλά δεν μου αρέσει ο Ακάθιστος του. Προτιμώ Φαρλεκα.. Ούτε ασέβεια ειναι , ούτε τίποτα.
Θα το πω αλλιώς.. κάποιες θέσεις που έχει δεν μου αρέσουν..σε εσάς μπορεί να αρέσουν σε εμένα οχι.. είναι λογικό κάποια πράγματα να μας αρέσουν περισσότερο απο κάποια άλλα..
Αν σας πείραξε η φράση "κρίνω ενα άκουσμα" την περνω πισω...Θα πω οτι είμαι σε θέση να ξέρω τι μου αρέσει και τι όχι..
Ευχαριστώ και για τα καλά σας λόγια.
 
Last edited:
καλά . εγώ το σταματάω εδώ επειδή παρεκτράπηκε το θέμα , μην μας κατηγορήσουν και για trolling . αν θέλεις άνοιξε νέο θέμα περί "κριτικής" από ...."άρχοντες" και "θνητούς"









ο "άρχοντας των δακτυλιδιών"
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
καλά . εγώ το σταματάω εδώ επειδή παρεκτράπηκε το θέμα , μην μας κατηγορήσουν και για trolling . αν θέλεις άνοιξε νέο θέμα περί "κριτικής" από ...."άρχοντες" και "θνητούς"









ο "άρχοντας των δακτυλιδιών"

Μπα..να είστε σίγουρος δεν πρόκειται να ασχοληθώ ξανά με το φόρουμ. Θα σας αφήσω στην ησυχία σας γιατί εξάλλου τα ξέρετε όλα.
Προτιμώ τις προσωπικές συζητήσεις με τα μέλη παρά αυτές που οδηγούν σε αδιέξοδο. Μόνο ηχογραφήσεις και κείμενα...:) Να είστε όλοι καλά.
Ευχαριστώ πολύ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ένας από τους λόγους που θεωρώ ότι γεννήθηκα αργά, είναι που δεν πρόλαβα τον Χρύσανθο. Αυτό για να κατανοήσουμε με ποιο πρίσμα γράφω τα παρακάτω.

Νομίζω ότι αδικείται λίγο ο Άρχων (το μέλος εννοώ, όχι το μακαρίτη). Δεν εξέφρασε κριτική για το έργο ή το πρόσωπο του Χρύσανθου, απλά μετέφερε την προσωπική αντίδρασή του όταν είδε τα εν λόγω κείμενα. Άλλο το να έχω εμπάθεια έναντι κάποιου συνθέτη και άλλο να αυτολογοκρίνω ακόμη και τις αντανακλαστικές αντιδράσεις μου λόγω του ονόματος του συνθέτη.

Αν και για μένα ο τρόπος γραφής του Χρύσανθου είναι πολύ πιο μελετημένος από τους άλλους δύο της τριάδας (η μουσική ορθογραφία του είναι ίσως η πιο προσεγμένη στα βιβλία των τελευταίων δεκαετιών) και μέσα από αυτά εκφράζεται περισσότερο αυτά που έλεγε ο Πρίγγος (κατά την δική μου μικρή και αυτή σε ηλικία γνώμη), εντούτοις δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι υπάρχουν νεωτερισμοί στα κείμενά του. Κάποτε δε είχαμε σχολιάσει τα σύντομα "Τη υπερμάχω", "Το προσταχθέν" και το "Την ωραιότητα" όπου υπό μορφή ισοκρατήματος έκανε χρήση καθαρής δεύτερης φωνής Ευρωπαϊκής προελεύσεως. Φυσικά αυτά αποτελούν εξαιρέσεις του κανόνα και πιστεύω ότι κανείς δεν θα τολμούσε να γράψει τίποτα το αρνητικό για τη συνολική προσφορά ενός τέτοιου μεγαθηρίου της ψαλτικής. Πρέπει πιστεύω να είμαστε λίγο περισσότερο ψυχροί και λιγότερο ρομαντικοί στην κριτική μας (δεν αναφέρομαι σε έλλειψη σεβασμού, ελπίζω στην απαιτούμενη διάκριση) ώστε αυτή να είναι αντικειμενική. Δηλαδή έχω παρατηρήσει πολλούς να σχολιάζουν απαράδεχτα κείμενα ή εκτελέσεις ως πρόοδο της ψαλτικής, μόνο και μόνο επειδή ο γράφων ή ο εκτελών είναι ο τάδε star. Δεν πάει έτσι πιστεύω...

Κάποτε έψελνα την ακολουθία από το βιβλίο του Χρύσανθου με προσωπικές αλλαγές σε σημεία όπως το "Ουρανών υψηλοτέρα" κ.α. Δεν είναι κακό πιστεύω να λέγονται τέτοια πράγματα, πάντα καλοπροαίρετα, χωρίς καμία εμπάθεια και με τον πρέποντα σεβασμό στη συνολική προσφορά και το πρόσωπο κάποιου. Εδώ το αναστασιματάριο του Ιωάννου περιέχει απαράδεκτα πράγματα και για να μην σκανδαλίσω, δεν είμαι εγώ που το λέω, αλλά η ψαλτική ιστορία του Πατριαρχικού Ναού που δεν το επέλεξε ποτέ και όχι χωρίς λόγο (βλ. ατελή κατάληξη στον Ζω στο κεκραγάριο του Α ήχου, χρήση σκληρής χρωματικής κλίμακας κάτω από τον Πα στα εσπέρια του ίδιου ήχου κ.α.). Αυτά τα στοιχεία όμως θα μπορούσε ο κάθε σοβαρά ενασχολούμενος με την ψαλτική να τα διακρίνει. Το να μην μπορεί να τα εκφράσει, δεν αποτελεί λογοκρισία;

Οι αντίδραση κάποιου σε κάτι που αντιλαμβάνεται δεν είναι κάτι που ελέγχεται, είναι σαν να ετοιμάζεται ο δάσκαλος να σε χτυπήσει στα χέρια με τη βέργα και να μην τραβήξεις τα χέρια σου...

Στο φινάλε, δε νομίζω ότι ο άρχων θέλησε να μας πείσει για την άποψή του, ιδιαιτέρως εφόσον δεν την τεκμηρίωσε.

Δεν αντιδικώ μαζί σου Απόστολε, ξέρω πολύ καλά τον λόγο που γράφεις και τον τρόπο σκέψης σου, απλά πιστεύω ότι καλό είναι να βλέπουμε το ίδιο και στους άλλους.

Υ.Γ. Το έργο του Χρύσανθου ήταν το μόνο που παρήγγειλα εξ ολοκλήρου (κασσέτες και κείμενα) μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την χήρα του κ. Μαρία, η οποία μου το έστειλε αξέχαστα σε κούτες των γλυκών. Αχ, τη Μεγάλη Εβδομάδα από το Χρύσανθο την έμαθα :eek:.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τα τελευταια χρονια ψαλλω τον Ακαθιστο απο του Καραμανη,με καποια Χαιρε νυμφη,Αλληλουια και Την ωραιοτητα απο Πετριδη.:)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ένας από τους λόγους που θεωρώ ότι γεννήθηκα αργά, είναι που δεν πρόλαβα τον Χρύσανθο. Αυτό για να κατανοήσουμε με ποιο πρίσμα γράφω τα παρακάτω.

Νομίζω ότι αδικείται λίγο ο Άρχων (το μέλος εννοώ, όχι το μακαρίτη). Δεν εξέφρασε κριτική για το έργο ή το πρόσωπο του Χρύσανθου, απλά μετέφερε την προσωπική αντίδρασή του όταν είδε τα εν λόγω κείμενα. Άλλο το να έχω εμπάθεια έναντι κάποιου συνθέτη και άλλο να αυτολογοκρίνω ακόμη και τις αντανακλαστικές αντιδράσεις μου λόγω του ονόματος του συνθέτη.

Αν και για μένα ο τρόπος γραφής του Χρύσανθου είναι πολύ πιο μελετημένος από τους άλλους δύο της τριάδας (η μουσική ορθογραφία του είναι ίσως η πιο προσεγμένη στα βιβλία των τελευταίων δεκαετιών) και μέσα από αυτά εκφράζεται περισσότερο αυτά που έλεγε ο Πρίγγος (κατά την δική μου μικρή και αυτή σε ηλικία γνώμη), εντούτοις δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι υπάρχουν νεωτερισμοί στα κείμενά του. Κάποτε δε είχαμε σχολιάσει τα σύντομα "Τη υπερμάχω", "Το προσταχθέν" και το "Την ωραιότητα" όπου υπό μορφή ισοκρατήματος έκανε χρήση καθαρής δεύτερης φωνής Ευρωπαϊκής προελεύσεως. Φυσικά αυτά αποτελούν εξαιρέσεις του κανόνα και πιστεύω ότι κανείς δεν θα τολμούσε να γράψει τίποτα το αρνητικό για τη συνολική προσφορά ενός τέτοιου μεγαθηρίου της ψαλτικής. Πρέπει πιστεύω να είμαστε λίγο περισσότερο ψυχροί και λιγότερο ρομαντικοί στην κριτική μας (δεν αναφέρομαι σε έλλειψη σεβασμού, ελπίζω στην απαιτούμενη διάκριση) ώστε αυτή να είναι αντικειμενική. Δηλαδή έχω παρατηρήσει πολλούς να σχολιάζουν απαράδεχτα κείμενα ή εκτελέσεις ως πρόοδο της ψαλτικής, μόνο και μόνο επειδή ο γράφων ή ο εκτελών είναι ο τάδε star. Δεν πάει έτσι πιστεύω...

Κάποτε έψελνα την ακολουθία από το βιβλίο του Χρύσανθου με προσωπικές αλλαγές σε σημεία όπως το "Ουρανών υψηλοτέρα" κ.α. Δεν είναι κακό πιστεύω να λέγονται τέτοια πράγματα, πάντα καλοπροαίρετα, χωρίς καμία εμπάθεια και με τον πρέποντα σεβασμό στη συνολική προσφορά και το πρόσωπο κάποιου. Εδώ το αναστασιματάριο του Ιωάννου περιέχει απαράδεκτα πράγματα και για να μην σκανδαλίσω, δεν είμαι εγώ που το λέω, αλλά η ψαλτική ιστορία του Πατριαρχικού Ναού που δεν το επέλεξε ποτέ και όχι χωρίς λόγο (βλ. ατελή κατάληξη στον Ζω στο κεκραγάριο του Α ήχου, χρήση σκληρής χρωματικής κλίμακας κάτω από τον Πα στα εσπέρια του ίδιου ήχου κ.α.). Αυτά τα στοιχεία όμως θα μπορούσε ο κάθε σοβαρά ενασχολούμενος με την ψαλτική να τα διακρίνει. Το να μην μπορεί να τα εκφράσει, δεν αποτελεί λογοκρισία;

Οι αντίδραση κάποιου σε κάτι που αντιλαμβάνεται δεν είναι κάτι που ελέγχεται, είναι σαν να ετοιμάζεται ο δάσκαλος να σε χτυπήσει στα χέρια με τη βέργα και να μην τραβήξεις τα χέρια σου...

Στο φινάλε, δε νομίζω ότι ο άρχων θέλησε να μας πείσει για την άποψή του, ιδιαιτέρως εφόσον δεν την τεκμηρίωσε.

Δεν αντιδικώ μαζί σου Απόστολε, ξέρω πολύ καλά τον λόγο που γράφεις και τον τρόπο σκέψης σου, απλά πιστεύω ότι καλό είναι να βλέπουμε το ίδιο και στους άλλους.

Υ.Γ. Το έργο του Χρύσανθου ήταν το μόνο που παρήγγειλα εξ ολοκλήρου (κασσέτες και κείμενα) μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την χήρα του κ. Μαρία, η οποία μου το έστειλε αξέχαστα σε κούτες των γλυκών. Αχ, τη Μεγάλη Εβδομάδα από το Χρύσανθο την έμαθα :eek:.

Συμφωνῶ μαζί σου Χρῆστο. Ἄλλωστε ἡ προτίμησή μου στὰ κλασικὰ κείμενα εἶναι γνωστή.

Ἁπλὰ χρειάζεται λίγη παραπάνω προσοχὴ -ἀσχέτως ἠλικίας- σὲ κάποια θέματα ἀπ' ὅτι σὲ ἄλλα. Ὁ γραπτὸς λόγος παρεξηγεῖται εἰδικὰ ὅταν εἶναι πολὺ σύντομος.

Λ.χ. τὸ δικό σου κείμενο εἶναι ἀδύνατο νὰ παρεξηγηθεῖ γιατὶ ἔγραψες συγκροτημένα καὶ τεκμηριωμένα.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Ένας από τους λόγους που θεωρώ ότι γεννήθηκα αργά, είναι που δεν πρόλαβα τον Χρύσανθο. Αυτό για να κατανοήσουμε με ποιο πρίσμα γράφω τα παρακάτω.

Νομίζω ότι αδικείται λίγο ο Άρχων (το μέλος εννοώ, όχι το μακαρίτη). Δεν εξέφρασε κριτική για το έργο ή το πρόσωπο του Χρύσανθου, απλά μετέφερε την προσωπική αντίδρασή του όταν είδε τα εν λόγω κείμενα. Άλλο το να έχω εμπάθεια έναντι κάποιου συνθέτη και άλλο να αυτολογοκρίνω ακόμη και τις αντανακλαστικές αντιδράσεις μου λόγω του ονόματος του συνθέτη.

Αν και για μένα ο τρόπος γραφής του Χρύσανθου είναι πολύ πιο μελετημένος από τους άλλους δύο της τριάδας (η μουσική ορθογραφία του είναι ίσως η πιο προσεγμένη στα βιβλία των τελευταίων δεκαετιών) και μέσα από αυτά εκφράζεται περισσότερο αυτά που έλεγε ο Πρίγγος (κατά την δική μου μικρή και αυτή σε ηλικία γνώμη), εντούτοις δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι υπάρχουν νεωτερισμοί στα κείμενά του. Κάποτε δε είχαμε σχολιάσει τα σύντομα "Τη υπερμάχω", "Το προσταχθέν" και το "Την ωραιότητα" όπου υπό μορφή ισοκρατήματος έκανε χρήση καθαρής δεύτερης φωνής Ευρωπαϊκής προελεύσεως. Φυσικά αυτά αποτελούν εξαιρέσεις του κανόνα και πιστεύω ότι κανείς δεν θα τολμούσε να γράψει τίποτα το αρνητικό για τη συνολική προσφορά ενός τέτοιου μεγαθηρίου της ψαλτικής. Πρέπει πιστεύω να είμαστε λίγο περισσότερο ψυχροί και λιγότερο ρομαντικοί στην κριτική μας (δεν αναφέρομαι σε έλλειψη σεβασμού, ελπίζω στην απαιτούμενη διάκριση) ώστε αυτή να είναι αντικειμενική. Δηλαδή έχω παρατηρήσει πολλούς να σχολιάζουν απαράδεχτα κείμενα ή εκτελέσεις ως πρόοδο της ψαλτικής, μόνο και μόνο επειδή ο γράφων ή ο εκτελών είναι ο τάδε star. Δεν πάει έτσι πιστεύω...

Κάποτε έψελνα την ακολουθία από το βιβλίο του Χρύσανθου με προσωπικές αλλαγές σε σημεία όπως το "Ουρανών υψηλοτέρα" κ.α. Δεν είναι κακό πιστεύω να λέγονται τέτοια πράγματα, πάντα καλοπροαίρετα, χωρίς καμία εμπάθεια και με τον πρέποντα σεβασμό στη συνολική προσφορά και το πρόσωπο κάποιου. Εδώ το αναστασιματάριο του Ιωάννου περιέχει απαράδεκτα πράγματα και για να μην σκανδαλίσω, δεν είμαι εγώ που το λέω, αλλά η ψαλτική ιστορία του Πατριαρχικού Ναού που δεν το επέλεξε ποτέ και όχι χωρίς λόγο (βλ. ατελή κατάληξη στον Ζω στο κεκραγάριο του Α ήχου, χρήση σκληρής χρωματικής κλίμακας κάτω από τον Πα στα εσπέρια του ίδιου ήχου κ.α.). Αυτά τα στοιχεία όμως θα μπορούσε ο κάθε σοβαρά ενασχολούμενος με την ψαλτική να τα διακρίνει. Το να μην μπορεί να τα εκφράσει, δεν αποτελεί λογοκρισία;

Οι αντίδραση κάποιου σε κάτι που αντιλαμβάνεται δεν είναι κάτι που ελέγχεται, είναι σαν να ετοιμάζεται ο δάσκαλος να σε χτυπήσει στα χέρια με τη βέργα και να μην τραβήξεις τα χέρια σου...

Στο φινάλε, δε νομίζω ότι ο άρχων θέλησε να μας πείσει για την άποψή του, ιδιαιτέρως εφόσον δεν την τεκμηρίωσε.

Δεν αντιδικώ μαζί σου Απόστολε, ξέρω πολύ καλά τον λόγο που γράφεις και τον τρόπο σκέψης σου, απλά πιστεύω ότι καλό είναι να βλέπουμε το ίδιο και στους άλλους.

Υ.Γ. Το έργο του Χρύσανθου ήταν το μόνο που παρήγγειλα εξ ολοκλήρου (κασσέτες και κείμενα) μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την χήρα του κ. Μαρία, η οποία μου το έστειλε αξέχαστα σε κούτες των γλυκών. Αχ, τη Μεγάλη Εβδομάδα από το Χρύσανθο την έμαθα :eek:.

+100000000000000000000000000000000
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
αυτοί που κάνουν πως τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε...
:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p
 
Αν ειμαι μονος στο ψαλτηρι? ολα απ΄εξω||||||| Μη τρελλαθουμε....|||Μονο 2 αργα ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ και την ΩΡΑΙΟΤΗΤΑ απο μουσικο κειμενο.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Έχουν αναφερθεί πολλές εκδοχές για τα διάφορα κυκλοφορούντα περί της Ακολουθίας των Χαιρετισμών. Θα προέτρεπα τα Μέλη του FORUM να βρούν τη δική μου έκδοση, αλλά και ιδιαιτέρως αυτούς οι οποίοι την έχουν ήδη προμηθευτεί, να μιλήσουν περί αυτής.
Επαναλαμβάνω ότι περιέχει :
1) Τυπικές Διατάξεις όλων των περιπτώσεων, που ψάλλονται οι Χαιρετισμοί ή ο Ακάθιστος.
2) Ολόκληρη την Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου
3) Διάφορα Κοντάκια που μπορούν να χρειαστούν
4) 4 Προσταχθέν
5) Κανόνας Ακαθίστου γραμμένος κατ' έννοιαν, προκειμένου να αποφευχθούν παράνοιες στα διάφορα νοήματα των Τροπαρίων, όπως π. χ. ...χαίρε δι ής εκ του πτώματος - ημών εξανέστημεν χαίρε ηδύπνοον - κρίνον Δέσποινα ή χαίρε πύλη μόνη ήν ο Λόγος διώδευσε - μόνος ή μοχλούς ή χαίρε Εδέμ ανοίξασα την κεκλεισμένην αγνή - χαίρε στύλε πύρινε εισάγουσα - εις την άνω ζωήν - το ανθρώπινον
6) 18 Τη Υπερμάχω
7) Οίκους Ακαθίστου με υποσημειώσεις πότε ψάλλει ο Α΄. ή Β΄. Χορός
8) 280 Χαίρε Νύμφη - Αλληλούια σε όλους τους ήχους, εκ των οποίων τα 87 διαφόρων Πρωτοψαλτών και τα υπόλοιπα 193 δικά μου.
9) 4 Την Ωραιότητα
Όπως προείπα, αυτοί οι οποίοι έχουν προμηθευτεί το βιβλίο, ας πούν την γνώμη τους.
 
Last edited:

Nikolaos Toumpanakis

Παλαιό Μέλος
Το βιβλίο του κ.Ιωαννίδη, το θεωρώ ως ένα τυφλοσούρτη, κατά κάποιο τρόπο μας λύνει τα χέρια ή αν θέλετε μας προσφέρει έτοιμο φαγητό, με άπαντα τα
Πατριαρχικά μαθήματα και τις δικές του συνθέσεις συν την τυπική διάταξη που μας παρέχει.

Εκείνο που με εντυπωσίασε ήταν ο όγκος των Χαίρε νύμφη-Αλληλούια. Είναι μια συλλογή πολύ καλά συμμαζεμένη.

Θεωρώ πως θέλει πολύ καλή μελέτη για δυνατούς "παίχτες", πριν βγει πάνω στο αναλόγιο.

Αξίζουν συγχαρητήρια στον συγγραφέα για την κοπιαστική μα τόσο όμορφη δουλειά που έχει γίνει.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Έχουν αναφερθεί πολλές εκδοχές για τα διάφορα κυκλοφορούντα περί της Ακολουθίας των Χαιρετισμών. Θα προέτρεπα τα Μέλη του FORUM να βρούν τη δική μου έκδοση, αλλά και ιδιαιτέρως αυτούς οι οποίοι την έχουν ήδη προμηθευτεί, να μιλήσουν περί αυτής.
Επαναλαμβάνω ότι περιέχει :
1) Τυπικές Διατάξεις όλων των περιπτώσεων, που ψάλλονται οι Χαιρετισμοί ή ο Ακάθιστος.
2) Ολόκληρη την Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου
3) Διάφορα Κοντάκια που μπορούν να χρειαστούν
4) 4 Προσταχθέν
5) Κανόνας Ακαθίστου γραμμένος κατ' έννοιαν, προκειμένου να αποφευχθούν παράνοιες στα διάφορα νοήματα των Τροπαρίων, όπως π. χ. ...χαίρε δι ής εκ του πτώματος - ημών εξανέστημεν χαίρε ηδύπνοον - κρίνον Δέσποινα ή χαίρε πύλη μόνη ήν ο Λόγος διώδευσε - μόνος ή μοχλούς ή χαίρε Εδέμ ανοίξασα την κεκλεισμένην αγνή - χαίρε στύλε πύρινε εισάγουσα - εις την άνω ζωήν - το ανθρώπινον
6) 18 Τη Υπερμάχω
7) Οίκους Ακαθίστου με υποσημειώσεις πότε ψάλλει ο Α΄. ή Β΄. Χορός
8) 280 Χαίρε Νύμφη - Αλληλούια σε όλους τους ήχους, εκ των οποίων τα 87 διαφόρων Πρωτοψαλτών και τα υπόλοιπα 193 δικά μου.
9) 4 Την Ωραιότητα
Όπως προείπα, αυτοί οι οποίοι έχουν προμηθευτεί το βιβλίο, ας πούν την γνώμη τους.

Πιστευω οτι τουλαχιστον μεχρι σημερα παρομοιο εργο δεν εχει εκδοθει. Αρχοντα να εισαι παντα γερος και δυνατος και να σε αξιωνει ο Κυριος να μας χαριζεις τα υπεροχα δωρα σου! Σε συγχαιρουμε και σε ευχαριστουμε!
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Καλά θα κάνει ο άρχων (ή όποιος άλλος διαθέτει το σύγγραμμα) να μας παραθέσει κάποιο δείγμα χαρακτηριστικό, προκειμένου να σχηματίσουμε μια πιο ορθή άποψη. Π.χ. μία ωδή, ένα "Τη υπερμάχω" αργοσύντομο και ένα "Χαίρε νύμφη" σε ήχο όχι συνηθισμένο... Μην θεωρηθεί ότι αμφισβητώ την αξία του πονήματος. Απλά, όταν αγοράζεις ένα βιβλίο από το βιβλιοπωλείο πρώτα το ξεφυλλίζεις δειγματικώς...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Τι εγινε ρε παιδια ; Σε λαθος τραινο μπηκα ; Μηπως με γελουν τα ..γερικα ματια μου ; Εδω δεν ειναι συζητηση περι βιβλιων Ακαθιστου Υμνου ;Οι ασχετες "φιλοφρονησεις" να αποσυρθουν παραυτα !!! Ελεος ............


Υ.Γ

Οσα μελη του Ψαλτολογιου δεν εχουν παρει ακομα καποιο οφφικιο , να .....σηκωσουν το χερι τους :rolleyes: .
 
Last edited:

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Αν ειμαι μονος στο ψαλτηρι? ολα απ΄εξω||||||| Μη τρελλαθουμε....|||Μονο 2 αργα ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ και την ΩΡΑΙΟΤΗΤΑ απο μουσικο κειμενο.

Έχετε αποστηθίσει κάποιες συνθέσεις? η όπως βγουν ?

ΥΓ: H ερώτηση μου χωρίς ίχνος απάθειας για τα γραφόμενα σας. Μην παρεξηγηθώ κιόλας.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Λιγότερο έπαρση" άρχοντα " .....
Και εξηγώ : υποσημειώνω τις φράσεις σου "μπορώ να κρίνω " , "είπα τη γνώμη μου και η γνώμη μου είναι αυτή " και τέλος .... σεβασμός !
θα σε σεβαστώ όσο σεβάστηκες τον συγχωρεμένο .
διάβασε ξανά το μήνυμά σου . γράφεις ότι ..... απογοητεύτηκες ...
αν δεν "κρίνεις" τότε τι κάνεις ;
και το "νεαρο της ηλικίας" το επικαλέστηκα και ξανά θα το επικαλεστώ , γιατί κανένα πτυχίο ή δίπλωμα ωδείου αλλά και κανένα "οφφίκιο" δεν μας δίνει την εμπειρία και την "κρίση" να κρίνουμε εύκολα έναν παλαιό δάσκαλο εγνωσμένης αξίας όπως ο Χρύσανθος (σχολή από μόνος του )
Η εμπειρία και το κριτικό πνεύμα έρχονται βιωματικά και θέλεις χιλιόμετρα ακόμα , "άρχοντα" .
Και ένα τελευταίο .
Μην περιμένεις να χαιδεύουμε αυτιά συνεχώς εδώ μέσα .
Συγχαρητήρια για τις (ομολογουμένως) ωραίες εκτελέσεις - αναρτήσεις ,το ψαλτικό ύφος και το φωνητικό σου τάλαντο (φαίνεται ότι είσαι στην σωστή κατεύθυνση , αλλά λιγότερο έπαρση

Τώρα είδα τα γραφόμενα από 2 καλά παιδιά.
Υπάρχουν κ οι "ατυχείς" στιγμές τι να κάνουμε!:D
Από αυτές έχω ΠΟΛΛΕΣ αλλά cool babies όλα θα
τα ψάλλουμε με λίγη μελέτη κ προσπάθεια.
Δυστυχώς συμφωνώ με την άποψη ότι ΔΕΝ μπορούν
να μας αρέσουν ΟΛΑ από κάποιον μεγάλο ιεροψάλτη
(αν κ ο Χρύσανθος είναι ΙΔΕΑ-ΛΑΤΡΕΙΑ-ΑΓΑΠΗ)
αλλά ΜΠΟΡΟΥΜΕ να κρίνουμε ΟΤΙ θέλουμε,
με μετριοφροσύνη κ αγάπη.Αν κάνουμε λάθος τότε
βλέπουμε πως θα το διορθώσουμε.:)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
[Σημείωση συντονιστή] :

Ορισμένα μηνύματα, άσχετα με το θέμα και με οξείς προσωπικούς χαρακτηρισμούς, αφαιρέθηκαν. Παρακαλώ να μη συνεχιστεί. Όποιος έχει προβλήματα με άλλο μέλος, ας του στείλει ΠΜ.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Εκτός από τον μαθητή του Άρχοντα Ιωαννίδη κ.Καρασταμάτη
υπάρχει άλλος συνάδελφος που έχει το βιβλίο του κ.Ιωαννίδη;
Να μας πει τα σχόλιά του ή 2-3 λόγια για την αισθητική του
βιβλίου; Σίγουρα θα είναι θαυμάσιο αλλά μια δεύτερη γνώμη
θα ήταν καλοδεχούμενη.
 
Top