Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

Ποιὸς θόρυβος συνάδελφε καὶ γιατὶ ἐπέμβαση τοῦ διαχειριστῆ;.
Χριστός Ανέστη !Χρόνια Πολλα ,καλα και ευλογημενα .
Θόρυβος και μαλιστα μεγάλος .
Εχει δημιουργηθεί μια πολεμικη ,ανευ προηγουμένου ,από συλλόγους ,από οφφικιαλους(με επιστολές) ,από αναρτήσεις σε διαφορα σάιτ...
Δεν είναι η πρώτη φορά.
Επειδή ο Παναγιώτης δεν είναι σε καμία ψαλτική κλίκα ,ούτε πατρωναρεται από κανεναν ,είχε δεχθεί πόλεμο χρόνια πριν ,από ψαλτικους κύκλους της συμπρωτεύουσας ,όταν ηταν να αναλάβει στην Θεσσαλονίκη την Ανάληψη .
Παρὰ τὸ καυτὸ θέμα ἡ συζήτηση διατηρεῖται σὲ σχετικῶς καλὸ ἐπίπεδο καὶ ἔχουμε μάθει πολλὰ πράγματα γιὰ τὴν ψαλτικὴ τῆς Πόλης. Αὐτὸ δὲν εἶναι ὠφέλεια;
Διαφωνώ .Γράφτηκαν και άσχημα πράγματα ,με αρκετή δόση ειρωνίας .
Αλλά θα συμφωνήσω μαζί σου ,στο ότι δεν είναι πρωτόγνωρο για το φόρουμ .
Πάντως κάποιοι ,λίγο πριν κλείσει το φόρουμ για μεγάλη βδομαδα ,ξενύχτησαν για να γράψουν και να βγάλουν ..μεράκια..
Οὔτως ἢ ἄλλως τὸ Πατριαρχεῖο θὰ λάβει τὴν ἀπόφασή του
...την έχει λάβει ήδη ,μόνο που κάποιοι αδυνατούν να την αποδεχθούν ..
Ποιὸ τὸ πρόβλημα μέχρι τότε νὰ ἐκφράζουμε τὴν ἄποψη ἢ τὴν διαφωνία μας; Φορουμ εἴμαστε καὶ συζητοῦμε καὶ μάλιστα γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ποὺ ἐνδιαφέρει τοὺς πάντες.
Στο οικείο θέμα,περί ύφους ,ναι.
Όταν όμως κατασταλάξετε κάπου ,θα ήθελα κι εγώ να ξεστραβωθω..
Δὲν ἀντιλαμβάνομαι τὴν ἀπαξίωσή σου. Καὶ πιὸ συγκεκριμένα δὲν σ' ἔχω δεῖ νὰ ἐνίστασαι ὅταν ὁ νῦν Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης κ. Ἀστέρης ἐγκαλεῖται πὼς ἀπέχει πόρρω τοῦ Ναυπλιώτου..
Απαξίωση ; Εγώ ;
Αν και δεν νομίζω να έχει βαρύτητα η γνώμη μου,αφού ούτε ακαδημαικές γνώσεις έχω,ούτε οφφικιάλος είμαι ,αφού ρωτάς όμως ,τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Λεωνίδα Αστέρη ,τον θεωρώ τιτάνα της ψαλτικής ,μεγάλη μουσική φυσιογνωμία και μεγάλο ερμηνευτή .
Θεωρώ βέβαια αδόκιμη την όποια σύγκριση .
Δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
Μου αρέσουν οι Θεσσαλονικείς φερ ειπειν.
Δεν μπορώ να πω ,αυτός είναι καλύτερος ,αυτός χειρότερος .
Άλλα μαθήματα απέδιδε καλύτερα ο Καραμάνης ,άλλα ο Ταλιαδώρος ,άλλα ο Χρύσανθος κ.λ.π/
Άλλα συναισθήματα σου προκαλει ο ένας ,αλλη κατάνυξη δημιουργεί ο άλλος ...
Όπως έγραψα και σε αλλα οικεία θέματα ,μακάρι να μην είχαν γίνει τα γεγονότα στην Πόλη,να είχαμε ενα-δύο εκατομύρια Ελληνικό στοιχείο στην Κωνσταντινούπολη ,καμία εξήντα κανοναρχάκια στον Πατριαρχικό ναό και εξ αυτων να αναδυκνείετω διάδοχος ικανός και άξιος καθ όλα ,γνήσιος συνεχιστής του "Πατριαρχικού ύφους"
Έλα όμως που δεν ...
Εδώ έρχεται και η τοποθέτηση του κυρίου Ευστάθιου Μακρή (που με βρίσκει σύμφωνο) και αποδοκιμάζεις .
Προσωπική μου γνώμη ,πως το Πατριαρχείο έπραξε άγια και "τσίμπησε "από την Ελλάδα ,ότι καλύτερο έχει να επιδείξει σήμερα ψαλτικά .
Η τοποθέτηση μου είναι συνολική .
Άλλος μπορεί να υπερτερεί φωνητικά ,άλλος αλλού...
Στο συνολικό πακέτο,υπερτερεί ο Νεοχωρίτης .
Προσμετράται και το ήθος και εμένω σε αυτό .
Εἴπαμε νὰ ἐκτιμοῦμε ἀνθρώπους γιὰ τὴν ἰκανότητά τους, ὄχι ὅμως σὲ βαθμὸ ποὺ νὰ ἀγνοοῦμε τὰ πάντα.
Δεν είμαι "οπαδός" του Νεοχωρίτη ,ούτε έχω στενή σχέση ,ούτε έχω να αποκομίσω κάτι από αυτό ,όπως εσφαλμένα γραφτηκε κάπου για "οπαδισμό".
[Δεν είναι του παρόντος αλλά θα το γράψω .
Κάποτε βρέθηκα "τρόπον τινά" συνυποψήφιος για μια θέση με τον Παναγιώτη και προκρίθηκε αυτός .
Και καλά έκανε .
Και καλα έκαναν και τον πήραν.
Επέλεξαν τον ικανότερο.
Δεν έχω πρόβλημα .
Ούτε κόμπλεξ .
Κάτι που έχουν μερικοί και πρέπει να το αποβάλουν.....]
Δεν μπορώ να πω όμως ότι συμβαίνει το ίδιο και με τους πολέμιους του ,οπου γνωρίζω πως κάποιοι προωθούν δικά τους συμφέροντα ή δικών τους ανθρώπων .
Να παραθέσω και μια μαρτυρία .
Όσο ζούσε ο κυρ Αβραάμ ,τον επισκεπτόμουν συχνά,κάποιες φορές και με τον αδελφό μου .
Του είχα ζητήσει πολλές φορές να έρθει στον ναό ,αλλά δεν μπορούσε λόγω γήρατος .
Έμαθα όμως ότι μία Κυριακή περασε ο Παναγιώτης ,τον πήρε με το αυτοκίνητο ,ήρθανε Έδεσσα μαζί και εκκλησιάστηκε στην μητρόπολη.
Μέσα στην βδομάδα όταν πέρασα από το σπίτι του ,πάνω στην κουβέντα ,τον ρώτησα την γνώμη του .Πως του φάνηκε ...
Και μου είπε πως "κι άλλοι νέοι έχουν ωραία φωνή ...και λένε και προσπαθουν ....μα αυτός ,είναι ψαααααλτης ....."
Δεν μπορώ να αναπαραστήσω τον τόνο της φωνής ,πως υπερτόνισε το ψάλτης .
Και συνέχισε .."αυτός ψάλλει ,προσεύχεται ......ο ψάλτης πρέπει να προσεύχεται όταν ψάλλει ..."
Με την ευχή να προσπαθήσουμε και να επιτύχουμε όλοι αυτόν τον στόχο θα σας καληνυχτήσω .
 
Χριστός Ανέστη !Χρόνια Πολλα ,καλα και ευλογημενα .
Αληθώς ο Κύριος! Χρόνια πολλά σε σένα και την οικογένειά σου επίσης.

Θόρυβος και μάλιστα μεγάλος .
Εχει δημιουργηθεί μια πολεμικη ,ανευ προηγουμένου ,από συλλόγους ,από οφφικιαλους(με επιστολές) ,από αναρτήσεις σε διαφορα σάιτ...

Παραδεχθήκατε πως ο Νεοχωρίτης δεν κατέχει το Πατριαρχικό ύφος. Εσείς, είτε δεν το καταλαβαίνετε και το ειρωνεύεστε (κι εσύ φίλε μου), είτε πιστεύετε πως πρέπει να επαναπροσδιορίστεί. Γιατί αλήθεια πιστεύετε πως όσοι το αγαπούν, το μελετούν, το αποκρυπτογραφούν και το υποστηρίζουν εδώ και 20, 30, 40 ή και 50 χρόνια, δεν έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν την αγωνία και την άποψή τους για το μείζον ζήτημα που ανέκυψε; όταν μάλιστα έχει δηλωθεί σε όλους τους τόνους πως δε μιλάει κανείς (από όσους έχω διαβάσει τουλάχιστον) για ψαλτική ικανότητα, αλλά για διατήρηση της παραδόσεως του Πατριαρχείου. Μωρέ μπράβο δημοκρατία!
Δεν είναι η πρώτη φορά.
Επειδή ο Παναγιώτης δεν είναι σε καμία ψαλτική κλίκα ,ούτε πατρωναρεται από κανεναν ,είχε δεχθεί πόλεμο χρόνια πριν ,από ψαλτικους κύκλους της συμπρωτεύουσας ,όταν ηταν να αναλάβει στην Θεσσαλονίκη την Ανάληψη .
Αυτό είναι άσχετο! Και εν μέρει, μόνον, σωστό. Βλέπουμε και μέσα στο φόρουμ και παντού και πατρονάρισμα και οπαδισμό, έως και ειδωλοποίηση από κάποιους προς τον Νεοχωρίτη (που δεν νομίζω να τα έχει και ανάγκη αυτά, ούτε του προσφέρουν βοήθεια, κατά τη γνώμη μου).

Διαφωνώ .Γράφτηκαν και άσχημα πράγματα ,με αρκετή δόση ειρωνίας .

Κι εγώ διαφωνώ! Η λεπτή ειρωνεία που ανταλάσσεται ένθεν κακείθεν, δεν είναι ό,τι χειρότερο σε ένα διάλογο. Το χειρότερο είναι όταν προσβάλλεται η νοημοσύνη και η ελευθερία του συνομιλητή.
Αλλά θα συμφωνήσω μαζί σου ,στο ότι δεν είναι πρωτόγνωρο για το φόρουμ.
Πάντως κάποιοι ,λίγο πριν κλείσει το φόρουμ για μεγάλη βδομαδα, ξενύχτησαν για να γράψουν και να βγάλουν ..μεράκια..

Το τι κάνει ο καθείς με τα βράδια του, είναι προσωπικό του θέμα...


Όταν όμως κατασταλάξετε κάπου ,θα ήθελα κι εγώ να ξεστραβωθω..

Δύσκολο... ας ακούσόυμε την Παννυχίδα του Πάσχα από το Πατριαρχείο να δούμε τι απέκτησε σε μερικά χρόνια που διετέλεσε δομέστικος ο κ. Μπακόπουλος. Τουλάχιστον, ακούμε ένα κανόνα «Κύματι Θαλάσσης», που μας παρηγορεί κάπως και δείχνει πως το πατριαρχικό ύφος ζει ακόμα...
 
Last edited:
Εκτίθεσαι Χάρη .
Απαντάς αντί του Δομεστικου ;
Γιατι τσιμπάς στην γενική μου αναφορά για παλιοφάρα;
Εχεις τη μύγα ;
Αναφέρθηκα γενικά .
Πρώτα σε μενα .
Εγω ειμαι ο χειρότερος όλων .
Αν μυγιάστηκες ...δεν φταίω .
Γράφεις κάπου πριν πως ειναι φίλος σου ο Νεοχωρίτης .
Που να ηταν και εχθρός τι θα έγραφες .
Αμ εμένα που με αποκαλείς φίλο ;
Πως να το εκλάβω ;
Τιμή ή ύβρη ;
Φίλτατη η αλήθεια .
Συ είπας ...
Δεν εχω ανάγκη μαθημάτων Χαρη .
...ξέρω προσομοια και να λέω κανόνες ...
Τουλάχιστον ...
Και πάλι λέω πως το Πατριαρχείο ούτε πατρωναρεται ,ούτε χειραφετειται .
Υ.Γ.
Βρίσκω πολυ αυτάρεσκο το μήνυμα σου .
Να το προσέξεις αυτο .
Φιλικά πάντα .
 
Last edited:
Εκτίθεσαι Χάρη .
Απαντάς αντί του Δομεστικου ;
Γιατι τσιμπάς στην γενική μου αναφορά για παλιοφάρα;
Εχεις τη μύγα ;
Αναφέρθηκα γενικά .
Πρώτα σε μενα .
Εγω ειμαι ο χειρότερος όλων .
Αν μυγιάστηκες ...δεν φταίω .
Γράφεις κάπου πριν πως ειναι φίλος σου ο Νεοχωρίτης .
Που να ηταν και εχθρός τι θα έγραφες .
Αμ εμένα που με αποκαλείς φίλο ;
Πως να το εκλάβω ;
Τιμή ή ύβρη ;
Φίλτατη η αλήθεια .
Συ είπας ...
Δεν εχω ανάγκη μαθημάτων Χαρη .
Μπορεί να μην ξέρω την όμοια διφωνία αλλα ξέρω προσομοια και να λέω κανόνες ...
Τουλάχιστον ...
Και πάλι λέω πως το Πατριαρχείο ούτε πατρωναρεται ,ούτε χειραφετειται .
Υ.Γ.
Βρίσκω πολυ αυτάρεσκο το μήνυμα σου .
Να το προσέξεις αυτο .
Φιλικά πάντα .

Ενοχλημένο είναι Τόλη μου, κυρίως από τη δική σου τοποθέτηση. Γενική αναφορά; Μα μόνος σου λες, πως το 'γραψες γι'αυτούς που ξενύχτησαν να γράφουν στο θέμα. Δεν είναι αυταρέσκεια αυτό που διακρίνεις λοιπόν, αλλά θυμός.

Αν με ρωτήσεις για τη φωνή σου, θα την εγκωμιάσω (σε πολλά, περισσότερο κι από του Νεοχωρίτη). Αν μου πεις όμως, πως σε πήραν πρωτοψάλτη στο πατριαρχείο, θα δηλώσω παντού πως διαφωνώ. Διάλεξε αν θέλεις να με έχεις φίλο ή όχι. Εσύ έρριξες το γάντι στο παρόν θέμα, κι εγώ το σήκωσα. Ποτέ δε θα αναφερόμουν σε σένα με τέτοιο τρόπο, τέτοιος φίλος είμαι.

Κι αυτό που γράφεις για το Πατριαρχείο ισχύει μεν, αλλά μη νομίζεις πως δεν επηρεάζεται από πρόσωπα και καταστάσεις. Ούτε και υποστηρίζω πως δεν υπήρχε πρόβλημα, όχι τόσο ψαλτικό (αλλά αυτά κατ' ιδίαν, αν σε ενδιαφέρουν).

Κι επί τέλους να σταματήσουν οι ειρωνείες για φασματογραφήσεις και όμοιες διφωνίες! Σεβασμό ζητάτε, από τη μια, και εσείς απαξιώνετετε τα πάντα και τους πάντες, ως να μην υπάρχει καμιά άλλη αξία στον κόσμο σας! Έλεος πια!

Α κι αν εκτίθεμαι, μη σκας. Οι ελεύθεροι άνθρωποι εκτίθενται και εκθέτουν επώνυμα τις απόψεις τους, ακόμα και μέσα σε κλίμα εχθρικό! Νομίζω, είναι και το ορθόδοξο ήθος κάπως έτσι...
 
Last edited:
Το Πατριαρχείο επιμένω πως (ορθώς ) δεν επηρεάζεται .
Ούτε απο επιστολές καλοθελητών ,ούτε απο τα γραφόμενα στα σάιτ .
Ενοχλείται ναι .
Επηρεάζεται οχι .
Δεν ειχα σκοπό να θίξω κανένα προσωπικά .
Η αναφορά μου ηταν γενική .

Θα το σταματήσω εδώ .
Αν θες απο σεβασμό ,επειδη με ρίχνεις και δέκα χρόνια και επειδη ήπιαμε και καμια δεκαριά ρετσινες παρέα ,σε αφήνω να εχεις τον τελευταίο λόγο .
 
Last edited:
Χριστός Ανέστη !Χρόνια Πολλα ,καλα και ευλογημενα .
Θόρυβος και μαλιστα μεγάλος .
Εχει δημιουργηθεί μια πολεμικη ,ανευ προηγουμένου ,από συλλόγους ,από οφφικιαλους(με επιστολές) ,από αναρτήσεις σε διαφορα σάιτ...
Καί γιατὶ νὰ μὴν δημιουργηθεῖ πολεμική; Ἀπαγορεύεται ἡ ἀντίθετη ἄποψη; Περίεργα πράγματα γράφεις. Ὁ κ. Νεοχωρίτης εἶναι έξαιρετικὸς ψάλτης, ἀλλὰ ὄχι καὶ ὁ «μεσσίας». Καὶ ἀφοῦ ἐπέλεξε νὰ ἀποδεχθεῖ τὴν πρόσκληση λογικὸ εἶναι νὰ ὑπάρξουν ἀντδράσεις. Πρέπει ὅλοι νὰ συμφωνοῦν;

Δεν είναι η πρώτη φορά.
Επειδή ο Παναγιώτης δεν είναι σε καμία ψαλτική κλίκα ,ούτε πατρωναρεται από κανεναν ,είχε δεχθεί πόλεμο χρόνια πριν ,από ψαλτικους κύκλους της συμπρωτεύουσας ,όταν ηταν να αναλάβει στην Θεσσαλονίκη την Ανάληψη .
Δὲν τὸ γνωρίζω, δὲν νομίζω πὼς ἐνδιαφέρει τὸ θέμα. Ὅσο γιὰ κλίκες, ὁ ἀναμαρτητος πρῶτος τον λίθον ...

Διαφωνώ .Γράφτηκαν και άσχημα πράγματα ,με αρκετή δόση ειρωνίας .
Ὅπως καὶ γιὰ τὸν νῦν Ἄρχοντα καὶ τὸν Α΄δομέστικο, θεσμικὰ κατοχυρωμένους πατριαρχικοὺς ψάλτες, ἀλλὰ δὲν ἐσχολιάσθη, ἁπλὰ προσπεράσθηκε ... θυσία στὸ βωμὸ ... Δρυὸς πεσούσης ...
Αλλά θα συμφωνήσω μαζί σου ,στο ότι δεν είναι πρωτόγνωρο για το φόρουμ .
Πάντως κάποιοι ,λίγο πριν κλείσει το φόρουμ για μεγάλη βδομαδα ,ξενύχτησαν για να γράψουν και να βγάλουν ..μεράκια..
Κι ἐγὼ τὸ ἴδιο, τὸ τελευταῖο μνμ ἦταν δικό μου ... Νομίζω πὼς δὲν ἀπαγορεύεται ...
...την έχει λάβει ήδη ,μόνο που κάποιοι αδυνατούν να την αποδεχθούν ..
Ὅταν βγεῖ ἡ ἀνακοίνωση ἐπισήμως, προσωπικὰ θὰ παύσω, καὶ θὰ ἀφήσω τοὺς ὁπαδοὺς νὰ ξενυχτήσουν, μέχρι τότε θὰ μὲ ὑπομένεις ...
Στο οικείο θέμα,περί ύφους ,ναι.
Όταν όμως κατασταλάξετε κάπου ,θα ήθελα κι εγώ να ξεστραβωθω..
Πολλὲς φορὲς ἡ συζήτηση πάει μόνη της, σὲ πολλὰ ἐνδιαφέροντα θέματα. Ὅποιος θέλει παρακολουθεῖ καὶ μαθαίνει. Ἐγὼ ἔχω μάθει πολλὰ ἔτσι καὶ τὸ συνιστῶ.
Απαξίωση ; Εγώ ;
Αν και δεν νομίζω να έχει βαρύτητα η γνώμη μου,αφού ούτε ακαδημαικές γνώσεις έχω,ούτε οφφικιάλος είμαι ,αφού ρωτάς όμως ,τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Λεωνίδα Αστέρη ,τον θεωρώ τιτάνα της ψαλτικής ,μεγάλη μουσική φυσιογνωμία και μεγάλο ερμηνευτή .
Θεωρώ βέβαια αδόκιμη την όποια σύγκριση .
Δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
Μου αρέσουν οι Θεσσαλονικείς φερ ειπειν.
Δεν μπορώ να πω ,αυτός είναι καλύτερος ,αυτός χειρότερος .
Άλλα μαθήματα απέδιδε καλύτερα ο Καραμάνης ,άλλα ο Ταλιαδώρος ,άλλα ο Χρύσανθος κ.λ.π/
Άλλα συναισθήματα σου προκαλει ο ένας ,αλλη κατάνυξη δημιουργεί ο άλλος ...
Διακρίνω ἀστερίσκους ...
Όπως έγραψα και σε αλλα οικεία θέματα ,μακάρι να μην είχαν γίνει τα γεγονότα στην Πόλη,να είχαμε ενα-δύο εκατομύρια Ελληνικό στοιχείο στην Κωνσταντινούπολη ,καμία εξήντα κανοναρχάκια στον Πατριαρχικό ναό και εξ αυτων να αναδυκνείετω διάδοχος ικανός και άξιος καθ όλα ,γνήσιος συνεχιστής του "Πατριαρχικού ύφους"
Έλα όμως που δεν ...
Δηλαδὴ τώρα ποὺ σὺ ἀποδοκιμάζεις τὸν Α΄ δομέστικο πρέπει νὰ μιλήσω γιὰ συμφέροντα ἤ κλίκες ποὺ δ]ν ἐπιθυμοῦν τὴν ἀνάρρησή του;
Εδώ έρχεται και η τοποθέτηση του κυρίου Ευστάθιου Μακρή (που με βρίσκει σύμφωνο) και αποδοκιμάζεις .
Δὲν ἀποδοκιμάζω, ἁπλὰ προσπαθῶ νὰ τὸ ἑρμηνεύσω ἱστορικά καὶ ὄχι ὅπως μὲ βολεύει. Ὑπάρχουν διατριβὲς γιὰ τὸ θέμα καὶ ἑντὸς τοῦ φορουμ ἔουν συζητηθεῖ σχετικά.
Προσωπική μου γνώμη ,πως το Πατριαρχείο έπραξε άγια και "τσίμπησε "από την Ελλάδα ,ότι καλύτερο έχει να επιδείξει σήμερα ψαλτικά .
Η τοποθέτηση μου είναι συνολική .
Άλλος μπορεί να υπερτερεί φωνητικά ,άλλος αλλού...
Στο συνολικό πακέτο,υπερτερεί ο Νεοχωρίτης .
Διαφωνῶ, μοῦ ἐπιτρέπεις ἐλπίζω, γιὰ λόγους ποὺ ἔχω γράψει κι ἔχεις διαβάσει.
Προσμετράται και το ήθος και εμένω σε αυτό .
Ξανααναφέρθηε τὸ θέμα τοῦ λεγομενου «ἤθους» καὶ δὲν μοῦ 'χει λυθεῖ ἡ ἁπορία σὲ τὶ ὑστερεῖ ὁ Α΄δομέστικος κ. Φλοῖκος, ψάλτης ἤδη διορισμένος τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου ἀπὸ τὴν ἁρμόδια πατριαρχικὴ ἀρχή. Δὲν γνωρίζουν μήπως ποιὸν τοποθετοῦνε στο ἀναλόγιό τους κι ἄν ἔχει ἀρκετὸ «ἤθος».
Ἐπικινδυνες γενικεύσεις θὰ 'λεγα ...

Δεν είμαι "οπαδός" του Νεοχωρίτη ,ούτε έχω στενή σχέση ,ούτε έχω να αποκομίσω κάτι από αυτό ,όπως εσφαλμένα γραφτηκε κάπου για "οπαδισμό".
Οὕτε κι ἐγὼ μὲ τὸν Α΄δομέστικο, νὰ κάτι ποὺ συφωνοῦμε τελικά.
....
Δεν έχω πρόβλημα .
Ούτε κόμπλεξ .
Κάτι που έχουν μερικοί και πρέπει να το αποβάλουν.....]
Δεν μπορώ να πω όμως ότι συμβαίνει το ίδιο και με τους πολέμιους του ,οπου γνωρίζω πως κάποιοι προωθούν δικά τους συμφέροντα ή δικών τους ανθρώπων .
Χαίρομαι ποὺ βρῆκες ἕναν ἄνθρωπο νὰ μὴν ὑπολογίζει τὸ συμφέρον του, ἀλλὰ κινεῖται μόνο μέσω θεαρέστων κινήτρων. Προσωπικὰ ἀκόμη ψάχνω μέσα μεσημέρι μὲ τὸ φανάρι καὶ δὲν ἔχω βρεῖ. Μᾶλλον εἶμαι ἄτυχος ... Ἀλλὰ καὶ σὺ καλὸ θὰ ἦταν νὰ πληροφορηθεῖς ποιοὶ προωθοῦν τὴν υποψηφιότητα τοῦ κ. Νεοχωρίτη, ἀντὶ γιὰ ὑπάρχοντα ψάλτη τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου καὶ ἀντὶ τοῦ υπάρχοντος ὕφους ...
Να παραθέσω και μια μαρτυρία .
Όσο ζούσε ο κυρ Αβραάμ ,τον επισκεπτόμουν συχνά,κάποιες φορές και με τον αδελφό μου .
Του είχα ζητήσει πολλές φορές να έρθει στον ναό ,αλλά δεν μπορούσε λόγω γήρατος .
Έμαθα όμως ότι μία Κυριακή περασε ο Παναγιώτης ,τον πήρε με το αυτοκίνητο ,ήρθανε Έδεσσα μαζί και εκκλησιάστηκε στην μητρόπολη.
Μέσα στην βδομάδα όταν πέρασα από το σπίτι του ,πάνω στην κουβέντα ,τον ρώτησα την γνώμη του .Πως του φάνηκε ...
Και μου είπε πως "κι άλλοι νέοι έχουν ωραία φωνή ...και λένε και προσπαθουν ....μα αυτός ,είναι ψαααααλτης ....."
Δεν μπορώ να αναπαραστήσω τον τόνο της φωνής ,πως υπερτόνισε το ψάλτης .
Τὸ 'χω πεῖ, ἐξαιρετικὸς ψάλτης ὁ κ. Νεοχωρίτης, ἀλλὰ ὑπάρχει καταλληλότερος γιὰ τὸ πατριαρχεῖο.
Και συνέχισε .."αυτός ψάλλει ,προσεύχεται ......ο ψάλτης πρέπει να προσεύχεται όταν ψάλλει ..."
Με την ευχή να προσπαθήσουμε και να επιτύχουμε όλοι αυτόν τον στόχο θα σας καληνυχτήσω .

Μεταφυσικὲς ἀναζητήσεις, ἐνδιαφέρον ἐπιχείρημα ἀλλὰ τελείως ὑποκειμενικό.

Ἀληθῶς Ἀνέστη!

 
Last edited:
Νομίζω πως έχουμε όλοι να μάθουμε από δω και πέρα πολύ περισσότερα.

Ἀφοῦ πρώτα διαγράψουμε τὶς ὑπάρχουσες ἠχογραφήσεις ἀπὸ Ναυπλιώτη καὶ δῶθε ἀπὸ τὸ σκληρό μας δίσκο καὶ βάλουμε τὶς νέες, ττῆς μιάμισης ἑβδομάδος πιά, ὥστε νὰ χωνέψουμε τὸ «νέο» ὕφος.
 
Last edited:
Δεν θα απαντήσω .
Δεν υπάρχει λόγος ,ειπα δεν θα το συνεχίσω .
Απλα μη βάζεις πράγματα στο στόμα μου που δεν είπα .
Ουδέποτε απαξίωσα τον α δομέςτικο.
Απο που βγάζεις τέτοιο συμπέρασμα ;
Που εγραψα ενάντια ;
Εγραψα για λειψανδρία στην Πόλη .
Καλη συνέχεια .
Τους αστερίσκους .....δεν τους κατάλαβα .

ΟΚ. Ἁπλὰ σημείωσα τὰ σημεία ποὺ μὲ προβλημάτισαν.

Διαφωνοῦμε, δὲν μὲ πειραζει, ἀπόψεις ἐκφέρουμε, πρόβλημα οὐδέν.
 
Αφού, παρά την έλλειψη ονομαστικής αναφοράς και την εύλογη απορία φίλου, εντούτοις, εφαρμοζομένου του κανόνος της εις άτοπον απαγωγής, ανηγορεύθην εσχάτως, από θιασώτη της γνωστής σχολής, ως ευρισκόμενος "εντός του πνεύματος του περιβάλλοντος του Φαναρίου" (!), καθώς ήμουν ο μόνος που έδωσε την παρακάτω εξήγηση για τον υπερβολικό ενθουσιασμό των ομοϊδεατών του στην επιλογή Νεοχωρίτη (ευχαριστώ τον domesticus για την παράθεση, αφού η συζήτηση απεσύρθη από τη διαχείριση, κατά την πλειστάκις εφαρμοζόμενη λογική "με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά"):
nikosthe said:
Και στο σημείο αυτό μου γεννάται η εξής απορία: βλέπω από πολλούς θιασώτες της γνωστής σχολής σχόλια επαινετικά για την επιλογή του κ. Νεοχωρίτη. Θα συμφωνήσω στον έπαινο για την αξία του. Από την ίδια σχολή όμως έχουμε ακούσει στο παρελθόν πολύ συγκεκριμένα λόγια για το Θρασύβουλο Στανίτσα (ότι, εν πάσει περιπτώσει δεν ήταν και ο καλύτερος για να επιλεγεί τότε αριστερά του Πρίγγου κλπ.). Και ερωτώ: εδώ πέρα ένας ψάλτης του μεγέθους του Στανίτσα κρίνεται αρνητική επιλογή για Λαμπαδάριος του Πατριαρχείου, παρά τη θητεία του σε ναούς της Πόλης και την επαφή του με το εκεί ψαλτικό περιβάλλον, και κρίνεται ως η καλύτερη επιλογή για Πρωτοψάλτης ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης, που έχει πολύ λιγότερη επαφή με τα πράγματα αυτά, απ' ό,τι είχε ο Στανίτσας τότε; Γιατί άραγε; Και αν ένας Στανίτσας χρειάστηκε την καθοδήγηση του Μιχαηλίδη για να ορθοποδήσει στα πρώτα του βήματα ως Λαμπαδάριος, και μετά από πολύχρονη θητεία αριστερά του Πρίγγου να αναλάβει το Πατριαρχικό αναλόγιο, τι άραγε απαιτείται σήμερα, για τη θέση της Πρωτοψαλτίας απευθείας, για τον Παναγιώτη Νεοχωρίτη; Εγώ βέβαια καταλαβαίνω προς τι ο ενθουσιασμός από πλευράς "γνωστής σχολής": η μη θητεία στο πατριαρχικό ύφος θεωρείται από την εν λόγω σχολή μάλλον ως... πλεονέκτημα! Θεωρείται δηλ. ότι στο Πατριαρχείο θα "ξεκολλήσουν", κατά κάποιον τρόπο, από το θέμα του ύφους, με ενδεχόμενο άνοιγμα του δρόμου για ψάλτες με τελείως διαφορετικό ύφος (και έμμεση έτσι αναγνώριση και του δικού τους νεωτερικού και ξένου προς τον παραδοσιακό τρόπο ύφους...).
...ας απαντήσω και στο παρακάτω, επειδή ερωτήθηκα ευθέως και από άλλο μέλος στην αποσυρθείσα υπό των διαχειριστών συζήτηση:
Παρακαλώ τους αγαπητούς φίλους που διαφωνούν με την επιλογή του Πατριαρχείου για την θέση του Άρχοντα, αν θέλουν, στα πλαίσια μιας καθαρά θεωρητικής συζήτησης, να μας πουν αν κάποιος σήμερα διαθέτει το "πατριαρχικό ύφος" και είναι καταλληλότερος για την θέση αυτή.
Ακούγοντας λοιπόν τις πρώτες ηχογραφήσεις από τον Πατριαρχικό ναό, αν δεν μου έλεγε κάποιος ότι πρόκειται περί του Πατριαρχείου, θα έλεγα ότι είναι απλώς μια καλή ελλαδική εκκλησία, σαν αυτές που ακούμε κατά καιρούς στο ραδιόφωνο (έστω κάπως σπάνια). Όχι κάτι παραπάνω. Τιμώ αμφοτέρους τους άρχοντες, αλλά πιστεύω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ (αλλά και πολλοί) καλύτεροι ψάλτες και από τους δύο αυτή τη στιγμή. Και νομίζω ότι και οι ίδιοι το πιστεύουν. Αν και είναι άκομψο να λέμε ονόματα, κατά την ταπεινή μου άποψη ο άρχων Φώτιος Κετσετζής λ.χ. είναι πολύ καλύτερος, κι ας μην είναι ενδεδειγμένο να αναλάβει παρόμοια καθήκοντα λόγω ηλικίας, κι ας μην είναι στην κατάσταση που ήταν όταν τον πρωοτοακούγαμε στις αλησμόνητες κασσέτες. Ακόμα, φωνές σαν τον Γρηγόρη Ζάρκο (που ξέρουμε τις δυνατότητές του, παρά το αρχικό "μπλοκάρισμά" του, άμα τη αναλήψει της πρωτοψαλτίας της Μητρόπολης Πειραιά), τον Αντώνιο Πλαΐτη, τον Αντώνη Παπαδόπουλο και πολλές άλλες, πιστεύω θα μπορούσαν πολύ καλύτερα να προσαρμοστούν στα δεδομένα του Πατριαρχικού αναλογίου από τον Παναγιώτη Νεοχωρίτη (ειδικά ο τελευταίος εκ των τριών που ανέφερα, θα τολμούσα να πω ότι τον θεωρώ έτοιμο). Και άλλοι όμως, τους οποίος οπωσδήποτε αδικώ μη αναφέροντάς τους (ζητώ οπωσδήποτε συγγνώμη για την άκομψη παράθεση ονομάτων, που είναι απλώς ενδεικτική και έγινε επειδή ζητήθηκε).

Τον Λαμπαδάριο κ. Φλοίκο, όντως ούτε κι εγώ τον άκουσα καλά. Επειδή όμως τον έχω ακούσει ζωντανά πολύ καλύτερα, μαζί με τον Αστέρη, πιστεύω ότι μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα. Ελπίζω οι ελλείψεις που και άλλοι παρατήρησαν να οφείλονται απλώς και μόνο στις πρώτες μέρες ανάληψης του δύσκολου καθήκοντός του. Σε ό,τι αφορά το συνολικό άκουσμα των πρώτων ηχογραφήσεων πάντως, προσωπικά, αν και στο παρελθόν έλεγα πάντα ότι ο Λεωνίδας Αστέρης, παρότι κορυφαίος σήμερα, εντούτοις υπελείπετο των προκατόχων του, δεν σας κρύβω ότι, μόλις άκουσα τα πρώτα δείγματα των νέων ψαλτών του πατριαρχικού ναού, το σχόλιό μου ήταν: "Πού 'σαι Αστέρη...". Και πιστεύω ότι δεν ήμουν ο μόνος που το είπε... Αλλά είναι "η πρώτη κρυάδα", που λέμε, ας μην προτρέχουμε, οφείλουμε να δώσουμε πίστωση χρόνου σε αμφοτέρους τους άρχοντες, έχουν αναλάβει μια πολύ πολύ δύσκολη αποστολή!

Τα έχω ξαναγράψει και στο αποσυρθέν μήνυμά μου, ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης δεν είναι μεν έτοιμος με τίποτα, αλλά ο σεμνός χαρακτήρας του, η αγάπη που τρέφει για τη μουσική μας και οι ικανότητές του, του δίνουν σίγουρα τα εφόδια να διαμορφώσει το ύφος του στο πατριαρχικό πλαίσιο, εφόσον ο ίδιος το θελήσει. Το ευχόμαστε, γένοιτο!
 
Last edited:
Αφού, παρά την έλλειψη ονομαστικής αναφοράς και την εύλογη απορία φίλου, εντούτοις, εφαρμοζομένου του κανόνος της εις άτοπον απαγωγής, ανηγορεύθην εσχάτως, από θιασώτη της γνωστής σχολής, ως ευρισκόμενος "εντός του πνεύματος του περιβάλλοντος του Φαναρίου" (!), καθώς ήμουν ο μόνος που έδωσε την παρακάτω εξήγηση για τον υπερβολικό ενθουσιασμό των ομοϊδεατών του στην επιλογή Νεοχωρίτη (ευχαριστώ τον domesticus για την παράθεση, αφού η συζήτηση απεσύρθη από τη διαχείριση, κατά την πλειστάκις εφαρμοζόμενη λογική "με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά"):

...ας απαντήσω και στο παρακάτω, επειδή ερωτήθηκα ευθέως και από άλλο μέλος στην αποσυρθείσα υπό των διαχειριστών συζήτηση:

Ακούγοντας λοιπόν τις πρώτες ηχογραφήσεις από τον Πατριαρχικό ναό, αν δεν μου έλεγε κάποιος ότι πρόκειται περί του Πατριαρχείου, θα έλεγα ότι είναι απλώς μια καλή ελλαδική εκκλησία, σαν αυτές που ακούμε κατά καιρούς στο ραδιόφωνο (έστω κάπως σπάνια). Όχι κάτι παραπάνω. Τιμώ αμφοτέρους τους άρχοντες, αλλά πιστεύω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ (αλλά και πολλοί) καλύτεροι ψάλτες και από τους δύο αυτή τη στιγμή. Και νομίζω ότι και οι ίδιοι το πιστεύουν. Αν και είναι άκομψο να λέμε ονόματα, κατά την ταπεινή μου άποψη ο άρχων Φώτιος Κετσετζής λ.χ. είναι πολύ καλύτερος, κι ας μην είναι ενδεδειγμένο να αναλάβει παρόμοια καθήκοντα λόγω ηλικίας, κι ας μην είναι στην κατάσταση που ήταν όταν τον πρωοτοακούγαμε στις αλησμόνητες κασσέτες. Ακόμα, φωνές σαν τον Γρηγόρη Ζάρκο (που ξέρουμε τις δυνατότητές του, παρά το αρχικό "μπλοκάρισμά" του, άμα τη αναλήψει της πρωτοψαλτίας της Μητρόπολης Πειραιά), τον Αντώνιο Πλαΐτη, τον Αντώνη Παπαδόπουλο και πολλές άλλες, πιστεύω θα μπορούσαν πολύ καλύτερα να προσαρμοστούν στα δεδομένα του Πατριαρχικού αναλογίου από τον Παναγιώτη Νεοχωρίτη (ειδικά ο τελευταίος εκ των τριών που ανέφερα, θα τολμούσα να πω ότι τον θεωρώ έτοιμο). Και άλλοι όμως, τους οποίος οπωσδήποτε αδικώ μη αναφέροντάς τους (ζητώ οπωσδήποτε συγγνώμη για την άκομψη παράθεση ονομάτων, που είναι απλώς ενδεικτική και έγινε επειδή ζητήθηκε).

Τον Λαμπαδάριο κ. Φλοίκο, όντως ούτε κι εγώ τον άκουσα καλά. Επειδή όμως τον έχω ακούσει ζωντανά πολύ καλύτερα, μαζί με τον Αστέρη, πιστεύω ότι μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα. Ελπίζω οι ελλείψεις που και άλλοι παρατήρησαν να οφείλονται απλώς και μόνο στις πρώτες μέρες ανάληψης του δύσκολου καθήκοντός του. Σε ό,τι αφορά το συνολικό άκουσμα των πρώτων ηχογραφήσεων πάντως, προσωπικά, αν και στο παρελθόν έλεγα πάντα ότι ο Λεωνίδας Αστέρης, παρότι κορυφαίος σήμερα, εντούτοις υπελείπετο των προκατόχων του, δεν σας κρύβω ότι, μόλις άκουσα τα πρώτα δείγματα των νέων ψαλτών του πατριαρχικού ναού, το σχόλιό μου ήταν: "Πού 'σαι Αστέρη...". Και πιστεύω ότι δεν ήμουν ο μόνος που το είπε... Αλλά είναι "η πρώτη κρυάδα", που λέμε, ας μην προτρέχουμε, οφείλουμε να δώσουμε πίστωση χρόνου σε αμφοτέρους τους άρχοντες, έχουν αναλάβει μια πολύ πολύ δύσκολη αποστολή!

Τα έχω ξαναγράψει και στο αποσυρθέν μήνυμά μου, ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης δεν είναι μεν έτοιμος με τίποτα, αλλά ο σεμνός χαρακτήρας του, η αγάπη που τρέφει για τη μουσική μας και οι ικανότητές του, του δίνουν σίγουρα τα εφόδια να διαμορφώσει το ύφος του στο πατριαρχικό πλαίσιο, εφόσον ο ίδιος το θελήσει. Το ευχόμαστε, γένοιτο!
Μια στο καρφί και μια στο πέταλο .
Εγω θα έλεγα ότι ειναι διπλωματική η απάντηση .
Πάντως ξέχασες και άλλους απο τη λίστα ....
Μην παρεξηγηθεί κανένας .
Πρόσθεσε και άλλους .
Θα το λάβουν σοβαρά υπόψιν στο Πατριαρχείο .
Μπορεί να σε καλέσουνε και στην επιτροπή λατρείας .
Πιάσαμε πάτο;
Εχει και πιο κάτω;
Ο Νεοχωρίτης ειναι η επιλογή του Πατριαρχείου .
Αποδεχθείτε το .
Και σεβαστείτε το .
Επιτέλους .
 
Last edited:
Μια στο καρφί και μια στο πέταλο .
Εγω θα έλεγα ότι ειναι διπλωματική η απάντηση .
Πάντως ξέχασες και άλλους απο τη λίστα ....
Μην παρεξηγηθεί κανένας .
Πρόσθεσε και άλλους .
Θα το λάβουν σοβαρά υπόψιν στο Πατριαρχείο .
Μπορεί να σε καλέσουνε και στην επιτροπή λατρείας .
Πιάσαμε πάτο;
Εχει και πιο κάτω;
Ο Νεοχωρίτης ειναι η επιλογή του Πατριαρχείου .
Αποδεχθείτε το .
Και σεβαστείτε το .
Επιτέλους .

Ὁ κ. Νεοχωρίτης εἶναι ἀκόμη προσκληθείς στὸ Πατριαρχεῖο.

Κατὰ δεύτερον, ἄλλο σεβασμὸς ἄλλο ἀποδοχή. Σεβόμαστε τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἀπόφαση, ὑπακοῦμε καὶ ἀνεχόμαστε, ὅταν αὐτὴ κατὰ τάξιν προκύψει, ἀλλὰ ἡ ἀποδοχὴ εἶναι καὶ προσωπικὴ ὑπόθεση τοῦ καθενός.
Στὸ κάτω κάτω ἔχει καμιὰ σημασία ἡ γνώμη τῶν μελῶν ἐδῶ μέσα, ὅπως συχνὰ ἔχεις γράψει; Ἁπλὰ ὁ καθεὶς ἐκφράζει τὴν ἄποψή του εἴτε θετικὴ εἴτε ἀρνητική. Ὅμως ἄν κύκλοι νομίζουν πὼς μποροῦν νὰ χειραγωγήσουν τὴν κοινή γνώμη ἢ τὸ ἐπιχειροῦν, πλανῶνται πλάνην οἰκτράν.
Ὅσο ἐπιμένουν νὰ παρουσιάζουν τὸ «νέο» ὕφος ὡς «ἀνάγκη ἀναπόφευκτη», κατὰ τὸ πρότυπο δυστυχῶς τῶν ἑλλαδικῶν πολιτικῶν κομμάτων, τόσο θὰ συναντοῦν τὸν λόγο μας ἀντιρρητικό, ὥστε τουλάχιστον νὰ καταγραφεῖ ἡ ἄποψη ὅσων διαφωνοῦμε καὶ θεωροῦμε πὼς θὰ ἀκολουθήσουν κι ἄλλα δυσάρεστα.

Καὶ κάτι ἄλλο. Ἡ κριτικὴ δὲν πρόκειται νὰ παύσει, ὅσο κι ἄν γίνεται προσπάθεια νὰ κατευναστοῦν τὰ πνεύματα. Ὅσοι νόμιζαν πὼς θὰ περάσει τὸ πράγμα ἀβρόχοις ποσί, διαψεύδονται καθημερινῶς. Ἐλπίζω μόνο νὰ δοῦμε περισσότερες θεσμικὲς ἐνέργειες ἀπὸ σχετικοὺς συλλόγους ἤ ἀπὸ μεμονωμένα ἄτομα κύρους, ὅπως ὁ κ. Ἀλυγιζάκης, καὶ ὄχι μόνο ἀπὸ ἁπλοὺς ψάλτες ἐδῶ μέσα.
 
Last edited:
Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που έχουν εκφράσει σκεπτικισμό ως προς τον τρόπο διαδοχής στο πατριαρχικό αναλόγιο.

Πλην όμως αναγνωρίζω ότι "έχουν γνώση οι φύλακες", δηλαδή ότι όπως και να έχει, αυτοί που διαχειρίζονται το όλο θέμα γνωρίζουν κάτι παραπάνω, που τους οδηγεί σε αυτή την επιλογή.

Αλλά και από συναδελφική-ανθρώπινη πλευρά, αισθάνομαι ότι πρέπει να στηρίξουμε τον κύριο Π. Νεοχωρίτη σε αυτό το βήμα που επιχειρεί.
Βλέποντάς τον το βράδυ της Ανάστασης καταφανώς κουρασμένο από τον κάματο της Μ. Εβδομάδος (και ίσως και από το βάρος των περιστάσεων), αισθάνθηκα ότι πρέπει να είναι φρικτό από ψυχολογικής άποψης να γνωρίζεις ότι οι συνάδελφοί σου δεν σε στηρίζουν στο ίσως σημαντικότερο βήμα της ιεροψαλτικής σου σταδιοδρομίας και να περιμένουν ένα στραβοπάτημα για να σε σχολιάσουν αρνητικά.

Άλλωστε πιστεύω ότι για όλους τους εν Ελλάδι ψάλτες που αγαπούν και υιοθετούν το Πατριαρχικό Ύφος, αυτή η επιλογή αποτελεί ένα είδος αναγνώρισης και δικαίωσης...

Με τα παραπάνω δεν θέλω να καταλογίσω στους προλαλίσαντες συναδέλφους κακία ή δόλο, ούτε ότι προσπαθώ να "συνετίσω" ή να "διδάξω" κάτι, δεν είμαι εις θέσιν άλλωστε...

Απλά ήθελα να μιλήσω για την καθαρά ανθρώπινη-συναδελφική πλευρά του θέματος όπως την αισθάνομαι από καρδίας ομιλών...
 
Επειδή ελέχθη κάπου, πως και ο Πρίγγος έξωθεν εκλήθη, ας παραθέσω απόσπασμα από ομιλία του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικου Πατριαρχείου Γεωργίου Τσέτση, με βιογραφικά στοιχεία παρμένα κι από το βιβλίο «Οἰ Ψάλτες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου» του Σταμάτη Παπαμαλωλάκη:
...φοίτησε στὴν Πατριαρχικὴ Μουσικὴ
Σχολὴ, μὲ «δάσκαλο» τὸν Ἰάκωβο Ναυπλιώτη, δίπλα στὸν ὁποῖο
τελειοποιήθηκε τόσο στὴν θεωρία, ὅσο καὶ στὴν ὀρθογραφία τῆς
ἐκκλησιαστικῆς μας μουσικῆς...

...μέχρι τὸ 1925 διετέλεσε Δομέστιχος ἢ Ψάλτης σὲ πολλοὺς Ναοὺς τῆς Βασιλεύουσας, καὶ σ’αὐτὸν ἀκόμη τὸν Πατριαρχικὸ Ναὸ ὡς Β΄Δομέστιχος, (1911-1913) τὴν ἐποχὴ κατὰ τὴν ὁποία Πρωτοψάλτης ἦταν ὁ Ἰάκωβος Ναυπλιώτης
καὶ Λαμπαδάριος ὁ Κωνσταντῖνος Κλάββας...

...Ὁ Πρίγγος ἐπανῆλθε στὴν Πόλη τὸ 1933, καὶ... προσελήφθη ὡς Λαμπαδάριος τοῦ Πατριαρχικοῦ Ναοῦ τὸ Φεβρουάριο τοῦ 1938. Καθὼς προελέχθη, στὸν διορισμό του αὐτὸ συνετέλεσε μεγάλως ὁ Ναυπλιώτης, ὁ ὁποῖος γνώριζε τὸν Πρίγγο ἐκ τοῦ σύνεγγυς, ἤδη ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῆς θητείας του ὡς Β΄ Δομεστίχου στὸ Πατριαρχεῖο, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν φοίτησή του στὴν ἐν Φαναρίῳ Πατριαρχικὴ Μουσικὴ Σχολή. Καὶ τὸν ἤθελε ἀπέναντί του στὸ στασίδι τοῦ Λαμπαδαρίου ὁ Ναυπλιώτης, ὄντας πεπεισμένος ὅτι «διὰ νὰ διαφυλαχθῇ τὸ πατριαρχικὸν ὕφος, ὁ μόνος κατάλληλος (ἦταν) εἶναι ὁ Πρίγγος»...

... Βασική του ἀνησυχία καὶ προσπάθεια ἦταν ἡ διαφύλαξη, μὲ κάθε τρόπο, τοῦ Πατριαρχικοῦ ψαλτικοῦ ἤθους καὶ ὕφους, ἔτσι ὅπως τὸ εἶχε διδαχθεῖ ἀπὸ τὸν Ναυπλιώτη, καὶ αὐτὸς ἀπὸ τοὺς προκατόχους του.
 
Back
Top