Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? Quam diu etiam furor iste tuus nos eludet? Quem ad finem sese effrenata iactabit audacia?

μου έρχεται στο μυαλό αρκετα συχνά το χωρίο που λέει στον Κατιλίνα: "βλέπεις αυτα τα αδεια έδρανα; δε μιλούν γιατί σε φοβούνται..."

και θα μου επιτρέψετε όλοι (καθώς δήλωσα ουδέτερος) να δανειστώ μια προτροπή του Κάτωνα: "Deponite fiduciam, quae nimia vobis est"
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Διάβασα τὸ παρακάτω ἀπὸ σχολιαστή τοῦ public group ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΝ

Ἀφήνω τὰ ποικίλα σχόλια καὶ κρατῶ τὴν «εἴδηση».

Θὰ ἦταν ἐνδιαφέρον νὰ μάθουμε ἄν ἰσχύει.

Σχετικὴ εἴδηση άπὸ τὴν ἰστοσελίδα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχεῖου τὴν 12-5-2016
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν:
...
Τούς Μουσικολ. κ. Δημοσθένη Παϊκόπουλον, Ἄρχοντα Μουσικοδιδάσκαλον, κ. Σταμάτιον Νικόλαον Κίσσαν, Ἄρχοντα Πρωτομαΐστορα, Πρόεδρον τοῦ ἐν Ἀθήναις Συλλόγου Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως, καί τόν Ἐντιμ. κ. Γεώργιον Κιοσέογλου, Γραμματέα αὐτοῦ.
 

δημητρης γαλλος

Παλαιό Μέλος
Νομιζω οτι ειναι αδικο να τσουβαλιαζουμε τις προθεσεις οσων αντιδρουν, για την "επιλογη" του Νεοχωριτη.
Αλλοι αντιδρουν απο ζηλια και κομπλεξ και μαλιστα με προκλητικο τροπο.
Αλλοι επειδη συνηθιζουν να εχουν αποψη για ολα στη ζωη τους, ακομα κι αν δεν εχουν τις προυποθεσεις για να εχουν αποψη.
Αλλοι ομως αντιδρουν επειδη εχουν οντως αγαπη για τη διατηρηση του πατριαρχικου υφους και της ψαλτικης παραδοσης στον πατριαρχικο ναο.
Αλλοι σπευδουν να κανουν προγνωστικα για το αν ο Νεοχωριτης θα μπορεσει να "συμμορφωθει" ψαλτικα στον πατριαρχικο ναο.
Η γνωμη μου ειναι οτι περα απο προσωπικα γουστα, αν ο Νεοχωριτης θελησει να δουλεψει προς αυτη την κατευθυνση, μπορει να το κατεφερει.
Το ποσο ευκολο ειναι και μαλιστα για εναν ψαλτη που εχει διαμορφωσει ολοκληρωμενο υφος και σε τετοια ηλικια ειναι ενα θεμα.
Ο Μπακοπουλος (β' δομεστιχος) παντως,τα εχει καταφερει περιφημα οντας 2,3 χρονια στον πατριαρχικο ναο.
Ανεξαρτητως της τελικης επιλογης παντως, εγειρονται ευλογα ερωτηματα.
Γιατι παρακαμπτονται οι οφικιαλοι ψαλτες του Πατριαρχικου ναου και μαλιστα οταν δεν υπαρχει προφανης φωνητικη αδυναμια οπως πχ στην περιπτωση του Αναστασιου Μιχαηλιδη?
Εν ολιγοις, γιατι δεν τηρειται η κατα διαδοχη αναληψη καθηκοντων των αναλογιων, οπως αυτο συνεβαινε επι αιωνες στον Πατριαρχικο Ναο?
Πως γινεται να μιλαμε για δοκιμη τη στιγμη που ταυτοχρονα μιλαμε για “αποχαιρετισμο” του Νεοχωριτη?
Υποθετω οτι εγκαταλειπεις το αναλογιο σου,οταν υπαρχει κατι περισσοτερο απο προθεση δοκιμης στον καινουριο ναο.
Επισης, αν ο φλοικος θεωρειται ανεπαρκης για το δεξιο αναλογιο αλλα επαρκης για το αριστερο (γεγονος παραδοξο κατ’εμε), αυτο δεν ειναι και ευθυνη οσων οφειλαν να τον προετοιμασουν ολα αυτα τα χρονια, εκτος απο δικη του?
Η λειψανδρια, δεν ειναι ενα γεγονος που προεκυψε τωρα αλλα συμβαινει τουλαχιστον δυο δεκαετιες στην Πολη.
Οπως και να’χει, καλο θα ηταν οι σκεψεις, οι ενστασεις μας και οι αντιρρησεις για το θεμα αυτο να μην εκφραζονται με τροπο που απαξιωνει και υπονομευει την μητερα Εκκλησια.
Η αποφαση δεν ειναι δικη μας και οφειλουμε σεβασμο σε αυτη.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πως γινεται να μιλαμε για δοκιμη τη στιγμη που ταυτοχρονα μιλαμε για “αποχαιρετισμο” του Νεοχωριτη?
Από όλες τις ερωτήσεις που θέσατε, αυτή είναι η πιο εύκολη στην απάντησή της: Δεν μιλάμε για δοκιμή.

Ή -για να απαντήσω με ερώτηση: ποιος μίλησε για δοκιμή;

ΥΓ Αν η απάντηση είναι: «εμείς στο φόρουμ», καταλαβαίνετε πως δεν ειναι η έγκυρη απάντηση.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Νομιζω οτι ειναι αδικο να τσουβαλιαζουμε τις προθεσεις οσων αντιδρουν, για την "επιλογη" του Νεοχωριτη.
Αλλοι αντιδρουν απο ζηλια και κομπλεξ και μαλιστα με προκλητικο τροπο.
Αλλοι επειδη συνηθιζουν να εχουν αποψη για ολα στη ζωη τους, ακομα κι αν δεν εχουν τις προυποθεσεις για να εχουν αποψη.
Αλλοι ομως αντιδρουν επειδη εχουν οντως αγαπη για τη διατηρηση του πατριαρχικου υφους και της ψαλτικης παραδοσης στον πατριαρχικο ναο.
Αλλοι σπευδουν να κανουν προγνωστικα για το αν ο Νεοχωριτης θα μπορεσει να "συμμορφωθει" ψαλτικα στον πατριαρχικο ναο.
Η γνωμη μου ειναι οτι περα απο προσωπικα γουστα, αν ο Νεοχωριτης θελησει να δουλεψει προς αυτη την κατευθυνση, μπορει να το κατεφερει.
Το ποσο ευκολο ειναι και μαλιστα για εναν ψαλτη που εχει διαμορφωσει ολοκληρωμενο υφος και σε τετοια ηλικια ειναι ενα θεμα.
Ο Μπακοπουλος (β' δομεστιχος) παντως,τα εχει καταφερει περιφημα οντας 2,3 χρονια στον πατριαρχικο ναο.
Ανεξαρτητως της τελικης επιλογης παντως, εγειρονται ευλογα ερωτηματα.
Γιατι παρακαμπτονται οι οφικιαλοι ψαλτες του Πατριαρχικου ναου και μαλιστα οταν δεν υπαρχει προφανης φωνητικη αδυναμια οπως πχ στην περιπτωση του Αναστασιου Μιχαηλιδη?
Εν ολιγοις, γιατι δεν τηρειται η κατα διαδοχη αναληψη καθηκοντων των αναλογιων, οπως αυτο συνεβαινε επι αιωνες στον Πατριαρχικο Ναο?
Πως γινεται να μιλαμε για δοκιμη τη στιγμη που ταυτοχρονα μιλαμε για “αποχαιρετισμο” του Νεοχωριτη?
Υποθετω οτι εγκαταλειπεις το αναλογιο σου,οταν υπαρχει κατι περισσοτερο απο προθεση δοκιμης στον καινουριο ναο.
Επισης, αν ο φλοικος θεωρειται ανεπαρκης για το δεξιο αναλογιο αλλα επαρκης για το αριστερο (γεγονος παραδοξο κατ’εμε), αυτο δεν ειναι και ευθυνη οσων οφειλαν να τον προετοιμασουν ολα αυτα τα χρονια, εκτος απο δικη του?
Η λειψανδρια, δεν ειναι ενα γεγονος που προεκυψε τωρα αλλα συμβαινει τουλαχιστον δυο δεκαετιες στην Πολη.
Οπως και να’χει, καλο θα ηταν οι σκεψεις, οι ενστασεις μας και οι αντιρρησεις για το θεμα αυτο να μην εκφραζονται με τροπο που απαξιωνει και υπονομευει την μητερα Εκκλησια.

Η αποφαση δεν ειναι δικη μας και οφειλουμε σεβασμο σε αυτη.
Ποιὰ ἀπόφαση;

Από όλες τις ερωτήσεις που θέσατε, αυτή είναι η πιο εύκολη στην απάντησή της: Δεν μιλάμε για δοκιμή.

Ή -για να απαντήσω με ερώτηση: ποιος μίλησε για δοκιμή;

ΥΓ Αν η απάντηση είναι: «εμείς στο φόρουμ», καταλαβαίνετε πως δεν ειναι η έγκυρη απάντηση.

Για ποιὸ πράγμα μιλᾶμε δηλαδὴ συνάδελφε; Ἔχει μονιμοποιηθεῖ κάτι καὶ δὲν ἀνακοινώθηκε; Ἐξελίσσονται διάφορες διεργασίες καὶ ζυμώσεις, ὅπως παρακολουθεῖς. Ἰσχυρὲς διαφωνίες ὑπάρχουν. Τίποτε δὲν εἶναι σίγουρο, ὅπως δὲν εἶναι σίγουρο τὶ θὰ προκύψει στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο μὲ τὴν ἐπιβολὴ τοῦ κ. Νεοχωρίτη στὰ ψαλτικὰ πράγματα τοῦ Πατριαρχείου.
Θὰ παραμείνει ἄραγε ὁ Α΄δομέστικος μετὰ τὴν περιφρόνηση καὶ ἀπαξίωσή του; Κι ἄν σηκωθεῖ καὶ φύγει; Τέρμα τὸ πατριαρχικὸ ὕφος στὸ Πατριαρχεῖο; Θὰ διδάσκεται μὲ κασέτες;
Θὰ ὑπάρξει κι ἐδῶ «ἐκ τυχαίας χειρονομίας πτῶσις» τοῦ πατριαρχικοῦ ὕφους;
Δὲν εἶναι τόσο ἁπλὰ τὰ πράγματα. Παρακολουθοῦμε στενὰ τὴν κατάσταση, ἐνδιαφερόμαστε καὶ βλέπουμε τὶ θὰ γίνει.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Για ποιὸ πράγμα μιλᾶμε δηλαδὴ συνάδελφε; Ἔχει μονιμοποιηθεῖ κάτι καὶ δὲν ἀνακοινώθηκε; Ἐξελίσσονται διάφορες διεργασίες καὶ ζυμώσεις, ὅπως παρακολουθεῖς. Ἰσχυρὲς διαφωνίες ὑπάρχουν. Τίποτε δὲν εἶναι σίγουρο, ὅπως δὲν εἶναι σίγουρο τὶ θὰ προκύψει στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο μὲ τὴν ἐπιβολὴ τοῦ κ. Νεοχωρίτη στὰ ψαλτικὰ πράγματα τοῦ Πατριαρχείου.
[/SIZE][/FONT]
Δεν διαφωνούμε, συνάδελφε. Ασφαλώς και τίποτα δεν είναι σίγουρο. Μπορεί ο ίδιος ή το πατριαρχείο να αποφασίσουν αύριο ότι δεν θα προχωρήσει η συνεργασία.
Είναι άλλο αυτό όμως και άλλο να λέγεται ότι προσκλήθηκε επι δοκιμή.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν διαφωνούμε, συνάδελφε. Ασφαλώς και τίποτα δεν είναι σίγουρο. Μπορεί ο ίδιος ή το πατριαρχείο να αποφασίσουν αύριο ότι δεν θα προχωρήσει η συνεργασία.
Είναι άλλο αυτό όμως και άλλο να λέγεται ότι προσκλήθηκε επι δοκιμή.

Τότε ὡς τὶ προσκλήθηκε; Ποιὰ εἶναι ἡ μόνιμη θέση του; Ὁ κ. Φλοῖκος εἶναι ἐπίσημα ὁ Α΄ Δομέστικος τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας καὶ ψάλλει φυσικὰ ἀνάλογα. Ὁ κ. Νεοχωρίτης;

Οὐσιαστικὰ δοκιμάζεται μέχρι νὰ ἀποφασισθεῖ ἡ ἐπιβολή του ἢ πρυτανεύσει ἡ κατὰ διαδοχὴν ἀνάληψη καθηκόντων καὶ ἀνεβάσουν τὸν Δομέστικο. Ἐκτὸς κι ἄν θεωροῦν πὼς θὰ ἀφήσουν κάποιο διάστημα μπὰς καὶ φανεῖ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος τοῦ κ. Φλοίκου στὸν κ. Νεοχωρίτη, πράγμα ποὺ ἀκούγεται δύσκολο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Τότε ὡς τὶ προσκλήθηκε;
Ως τοποτηρητής του πατριαρχικού αναλογίου. Είναι μια έκφραση που έχεις χρησιμοποιήσει και εσύ και άλλοι πολλάκις.
Ως αποδεδειγμένα καλός γνώστης της γλώσσας ξέρεις ότι ο τοποτηρητής δεν είναι υπό δοκιμή, αλλά αντικαθιστά κάποιον που δεν μπορεί να εκπληρώσει τα καθήκοντά του. Αλλά η ανάθεση της τοποτηρητείας είναι ήδη έκφραση εμπιστοσύνης, δεν κλήθηκε για να δοκιμαστεί.

ΥΓ Πιστεύω (χωρίς να το ξέρω επίσημα) ότι ο μόνος λόγος που δεν γίνεται η χειροθεσία του είναι από σεβασμό προς τον ασθενή νυν άρχοντα, Λ. Αστέρη.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ως τοποτηρητής του πατριαρχικού αναλογίου. Είναι μια έκφραση που έχεις χρησιμοποιήσει και εσύ και άλλοι πολλάκις.
Ως αποδεδειγμένα καλός γνώστης της γλώσσας ξέρεις ότι ο τοποτηρητής δεν είναι υπό δοκιμή, αλλά αντικαθιστά κάποιον που δεν μπορεί να εκπληρώσει τα καθήκοντά του. Αλλά η ανάθεση της τοποτηρητείας είναι ήδη έκφραση εμπιστοσύνης, δεν κλήθηκε για να δοκιμαστεί.

ΥΓ Πιστεύω (χωρίς να το ξέρω επίσημα) ότι ο μόνος λόγος που δεν γίνεται η χειροθεσία του είναι από σεβασμό προς τον ασθενή νυν άρχοντα, Λ. Αστέρη.

Καὶ ὁ Τριαντάφυλλος Γεωργιάδης ἔμεινε τοποτηρητής γιὰ δύο χρόνια (1924-26), ἀλλὰ ἀνεχώρησε καὶ πάλι, μὲ μπόλικο παρασκήνιο, ποὺ δὲν θέλω νὰ ἀναφέρω γιὰ νὰ μὴ δώσω τροφὴ στὶς γνωστὲς κακὲς γλῶσσες.

Καὶ γιὰ τοποτηρητὴς πάντως δὲν ὑπῆρξε ἀνακοίνωση τοῦ πατριαρχείου, ποὺ συνήθως δὲν εἶναι φειδωλό στὶς ἐνημερώσεις του.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Τότε ὡς τὶ προσκλήθηκε; Ποιὰ εἶναι ἡ μόνιμη θέση του; Ὁ κ. Φλοῖκος εἶναι ἐπίσημα ὁ Α΄ Δομέστικος τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας καὶ ψάλλει φυσικὰ ἀνάλογα. Ὁ κ. Νεοχωρίτης;

Οὐσιαστικὰ δοκιμάζεται μέχρι νὰ ἀποφασισθεῖ ἡ ἐπιβολή του ἢ πρυτανεύσει ἡ κατὰ διαδοχὴν ἀνάληψη καθηκόντων καὶ ἀνεβάσουν τὸν Δομέστικο. Ἐκτὸς κι ἄν θεωροῦν πὼς θὰ ἀφήσουν κάποιο διάστημα μπὰς καὶ φανεῖ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος τοῦ κ. Φλοίκου στὸν κ. Νεοχωρίτη, πράγμα ποὺ ἀκούγεται δύσκολο.

ξαναγυρνάμε στα ίδια ερωτήματα ξανά και ξανά, λές κ θέλουμε να "ρίξουμε κάποια" και το φέρνουμε από δώ, το πάμε από κεί, επαναλαμβάνουμε τα προτερήματά μας σε αντίθεση με τα μειονεκτήματα του αντιπάλου-αντιζήλου και...γενικά ακολουθούμε το "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα". όλα αυτά για να θυμηθώ -ούμε και λίγο τη νεανική μας ηλικία...

Προσωπικά, ούτε τοποτηρητής είδα πουθενα επίσημα, ούτε προσκεκλημένος, ούτε δόκιμος, ούτε δοκιμαζόμενος...
απλά αναφέρονται στο φόρουμ οι συμπάθειες, οι αντιπάθειες, οι τάσεις...., οι ευσεβείς πόθοι, οι ...., οι....., οι...
ας αφήσουμε την επίσημη Αρχή να κάνει τη δουλειά της με τον καλύτερο τρόπο.

ΥΓ: όλα αυτά δεν είναι εναντίον του Δομέστιχου-domesticus, του οποίου παραπέμπω τα γραφόμενα. Ξεκαθαρίζω τη θέση... για αποφυγή παρεξηγήσεων.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ξαναγυρνάμε στα ίδια ερωτήματα ξανά και ξανά, λές κ θέλουμε να "ρίξουμε κάποια" και το φέρνουμε από δώ, το πάμε από κεί, επαναλαμβάνουμε τα προτερήματά μας σε αντίθεση με τα μειονεκτήματα του αντιπάλου-αντιζήλου και...γενικά ακολουθούμε το "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα". όλα αυτά για να θυμηθώ -ούμε και λίγο τη νεανική μας ηλικία...

Προσωπικά, ούτε τοποτηρητής είδα πουθενα επίσημα, ούτε προσκεκλημένος, ούτε δόκιμος, ούτε δοκιμαζόμενος...
απλά αναφέρονται στο φόρουμ οι συμπάθειες, οι αντιπάθειες, οι τάσεις...., οι ευσεβείς πόθοι, οι ...., οι....., οι...
ας αφήσουμε την επίσημη Αρχή να κάνει τη δουλειά της με τον καλύτερο τρόπο.

ΥΓ: όλα αυτά δεν είναι εναντίον του Δομέστιχου, του οποίου παραπέμπω τα γραφόμενα. Ξεκαθαρίζω τη θέση... για αποφυγή παρεξηγήσεων.

Μὴ μὲ γράφεις μὲ κεφαλαῖο Δ, θὰ νομίζουν διάφορα διάφοροι ...:wink: Φτάνει αὐτὰ ποὺ μὲ σέρνουν ἀπὸ δῶ κι ἀπὸ κεῖ ...
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Δυστυχώς! Μόνο ένα thanks μπορώ να βάλω...
Διάβασα τα 350 και πλέον μηνύματα και λέω «Δεν το κλειδώνουν το θέμα του ... αποχαιρετισμού να ηρεμήσουμε λιγάκι;»
Αποστομωτική η απάντηση του πατρός Γεωργίου!
+1000000 και λίγα είναι.....:wink:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δυστυχώς! Μόνο ένα thanks μπορώ να βάλω...
Διάβασα τα 350 και πλέον μηνύματα και λέω «Δεν το κλειδώνουν το θέμα του ... αποχαιρετισμού να ηρεμήσουμε λιγάκι;»
Αποστομωτική η απάντηση του πατρός Γεωργίου!
+1000000 και λίγα είναι.....:wink:

Γιατὶ κ. Γιάννου νὰ κλειδωθεῖ;

Παραβιάστηκε κάποιος κανόνας του φορουμ; Ἑσεῖς οἱ παλαιότεροι μπορεῖ νὰ τὰ ξέρετε, ὅμως στὰ τόσα μνμ ἀνέβηκαν καὶ τόσες λεπτομέρειες καὶ ἀπόψεις γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ποὺ -νομίζω- εἶναι χρήσιμες τουλάχιστον γιὰ μᾶς τοὺς νεότερους.

Γι' αὐτὸ καὶ μένει πιστεύω ἀνοιχτὸ τὸ θέμα, ἄλλωστε ἄνοιξε ἄλλο σχετικο γιὰ τὸ συγκεκριμένο κείμενο, πρκειμένου νὰ μὴ φορτωθεῖ ἄλλο ἐδω με μνμ
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Φιλική φιλολογική ερώτηση... Τί σχέση έχει ο ... αποχαιρετισμός του κ. Νεοχωρίτη με το ύφος που ακολουθεί κάποιος εν τω ψάλλειν; Δεν ανήκω στους υπερασπιστές του Π.Ν. αλλά ούτε σ' αυτούς του Σ.Φ... αλλά αποχαιρετιμός 350 μηνυμάτων; Δεν νομίζετε ότι ... παρατράβηξε;
Συντονιστής δεν είμαι, οπότε γεννηθήτω το θέλημά σας!!!
Την άποψή μου έγραψα, και η παρούσα απάντηση δεν απευθύνεται μόνο στον φίλο "domesticus"....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φιλική φιλολογική ερώτηση... Τί σχέση έχει ο ... αποχαιρετισμός του κ. Νεοχωρίτη με το ύφος που ακολουθεί κάποιος εν τω ψάλλειν; Δεν ανήκω στους υπερασπιστές του Π.Ν. αλλά ούτε σ' αυτούς του Σ.Φ... αλλά αποχαιρετιμός 350 μηνυμάτων; Δεν νομίζετε ότι ... παρατράβηξε;
Συντονιστής δεν είμαι, οπότε γεννηθήτω το θέλημά σας!!!
Την άποψή μου έγραψα, και η παρούσα απάντηση δεν απευθύνεται μόνο στον φίλο "domesticus"....

Ἄν ὁ προβληματισμὸς ὀφείλεται ἀποκλειστικὰ στὸν τίτλο τοῦ θέματος, μὲ μιὰ παράκληση στὸν συντονισμὸ διευθετεῖται.

Εἶμαι βέβαιος ὅμως πὼς ἀντιλαμβάνεστε ὅτι τὸ θέμα δὲν ἀφορᾶ τὸν ἀποχαιρετισμὸ τοῦ κ. Νεοχωρίτη ἀλλὰ τὴν ἔλευσή του στὸ δεξὶ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο, πρῶτος ψάλτης ἑλλαδίτης, χωρὶς καμὶα προηγούμενη σχέση μὲ τὴν Πόλη καὶ τὸ περιβάλλον της, ποὺ ὡς τοποτηρητὴς, πιθανότατα θὰ ἀνέλθει καὶ στὸ ἀξίωμα τοῦ Ἄρχοντος.

Αὐτὸ εἶναι τὸ θέμα καὶ γι' αὐτὸ ἐγράφησαν τόσα μνμ κι ἄλλα τόσα. Ἑκτὸς κι ἄν θεωρεῖται τὸ θέμα ἥσσονος σημασίας.
 
Top