Απορίες για τον σύγχρονο βαρύ εκ του γα

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#1
Ήθελα αγαπητοι φίλοι να ανοίξω ένα θέμα για τον βαρύ εκ του γα όπως ψάλλεται σήμερα. Οι απορίες μου είναι οι εξής δύο: Όταν η μελωδία κινείται γύρω από τον δι (πράγμα το οποίο γίνεται συνέχεια), επιτρέπεται να κάνουμε έλξη στο γα; (Δεδομένου ότι είναι η βάση της κλίμακας). Επίσης, όταν η μελωδία φθάνει στον πάνω νη (όπως στο "Ιδού σκοτία και πρωί" στο σημείο "και ημείς πιστεύσαντες", το ζω πρέπει να είναι πάντα σε ύφεση; Τί ήχος είναι αυτός; Περιμένω τα σχόλια των πιο κατηρτισμένων. Ευχαριστώ.
 
#2
Ήθελα αγαπητοί φίλοι να ανοίξω ένα θέμα για τον βαρύ εκ του γα όπως ψάλλετε σήμερα. Οι απορίες μου είναι οι εξής δύο: Όταν η μελωδία κινείται γύρω από τον δη (πράγμα το οποίο γίνεται συνέχεια), επιτρέπεται να κάνουμε έλξη στο γα; (Δεδομένου ότι είναι η βάση της κλίμακας). Επίσης, όταν η μελωδία φθάνει στον πάνω νη (όπως στο "Ιδού σκοτία και πρωί" στο σημείο "και ημείς πιστεύσαντες", το ζω πρέπει να είναι πάντα σε ύφεση; Τί ήχος είναι αυτός; Περιμένω τα σχόλια των πιο κατηρτισμένων. Ευχαριστώ.
καλησπέρα και χρόνια πολλά!!..θα ήθελες να δώσεις ένα παράδειγμα κάποιου μέλους?..πάντως στα σημεία που θέλει τον ΓΑ με δίεση, σημειώνεται.(Αναστασιματάριον Ιωάννου,σελ.338.."Ευλογητός ει Κύριε..")..ο ΓΑ σε αυτή την περίπτωση είναι καθαρά διαβατικός..δεσπόζει ο ΔΙ...ίσως μια στιγμιαία μεταβολή σε ΑΓΙΑ..πιθανόν και δίφωνο σύστημα. Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σού,ο ΖΩ παραμένει εν υφέση..δεν αλλάζει κάτι,εκτός αν υποδηλώσει κάποια αλλαγή με κάποιο σημάδι...
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#3
Νομνίζω πως το σημαντικότερο για να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του βαρέος είναι ισοκράτημα ΜΟΝΟ και ΠΑΝΤΑ ΓΑ (εννοώ όχι Δι). Εννοείται τότε ότι έχουμμε και Ζω εν υφάσει. Ας με διορθώσουν οι ειδικότεροι αν σφάλλω
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#4
Κάποιες σχετικὲς παρατηρήσεις ἀπὸ τὸν Ν. Παγανᾶ, Μουσική Παιδαγωγία , Κωνσταντινούπολις 1897, σ. 107-110. Τὸ βιβλίο ἐδῶ.
 

Attachments

P

PANROUST

Guest
#5
Έχω μία απορία.Γιατί λέμε τον βαρύ εκ του Γα σύγχρονο?
 
Top