Αναγνώστρια/Ψάλτρια - Ενδυμασία και στάση στο αναλόγιο

Status
Not open for further replies.

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#81
Ὅσον ἀφορᾶ τὶς γυναῖκες στὸ ἀναλόγιο, τὸ 'παμε. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἡ ἐκκλησία τὶς δέχεται καὶ ὑπηρετοῦν πλέον συστηματικὰ ὡς [...], ψάλτες
Αυτό είναι αυθαίρετο συμπέρασμα, μη απτόμενο της σημερινής πραγματικότητας.

Δεν τις δέχεται η Εκκλησία επίσημα ως ψάλτριαι/αναγνώστριαι.

Κοίταξε εδώ:

Δέν προχωρήσαμε στή χειροθεσία Ἀναγνώστου καί οὔτε πρόκειται. Τά κορίτσια (μέ γνώσεις μουσικῆς ὑψηλοῦ ἐπιπέδου) ποτέ δέν λένε Ἀπόστολο (αὐτόν λένε μόνον Ἀναγνῶστες) καί εἶναι σεμνά ἐνδεδυμένες καί ποτέ μέ παντελόνια.

Μερικοί μόνο πνευματικοί, και επίσκοποι, προς το παρόν, κάνουν ότι κάνουν.

Βέβαια στο μέλλον εκεί πάνε τα πράγματα. Είναι άλλωστε απαίτηση των αρχόντων του αιώνος τούτου: «χειροτονία γυναικών και άρση του αποκλεισμού τους από την μυστηριακή ιεροσύνη» (έμαθαν και οι άρχοντες του αιώνος τούτου την μυστηριακή ιεροσύνη... προφανώς ημέτεροι - της εκκλησίας δηλαδή - συσχηματισθέντες τω αιώνι τούτω, του έγραψαν τι να πει).

Δὲν γίνεται νὰ στρουθοκαμηλίζουμε καὶ νὰ τὸ παίζουμε ἄντρες βαρείς στὸ ἀναλόγιο κι ὅταν πᾶμε σπίτι στὴ γυναίκα εἴμαστε ... σούζα καὶ ... γατάκια ...
Υπάρχουν και σύζυγοι που κρατάνε την παράδοση.
 
Last edited:

Vetoul_ion

Ιωάννα Βετουλάκη Βλάχου
#82
Εγώ πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται όλες οι μητροπόλεις να έχουν επίσημες σχολές εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής, αρκετοί ναοί κυρίως των πόλεων να έχουν μέσα στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους (κατηχητικό, χορούς, μουσικά όργανα) και την εκμάθηση της ψαλτικής αλλά οι ναοί να μην έχουν ψάλτες και να "βολεύονται" όπως όπως; και επαναλαμβάνω ότι μιλάω για τα αστικά κέντρα.
Μήπως να ξεκινήσουμε από εκεί να κοιτάμε το θέμα;

υγ. Πάντως καλύφθηκα από το μήνυμα #44 του Βαγγέλη.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
#83
Ραγκούσηδες περασαν χιλιαδες και η εκκλησία σταθερή. Δεν μπορουν να βλάψουν παρά μόνο κανα ψηφαλάκι η κανα ευρώ ζητάνε.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#84
Ραγκούσηδες περασαν χιλιαδες και η εκκλησία σταθερή. Δεν μπορουν να βλάψουν παρά μόνο κανα ψηφαλάκι η κανα ευρώ ζητάνε.
Μη μένεις σε όσα γίνονται επί της σκηνής, αλλά δι' αυτών, να καταλαβαίνεις τι γίνονται πίσω από την σκηνή.
 

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
#85
Ευλογείτε αδελφέ. Αναφέρεστε στην μητέρα σας, η οποία βεβαίως ΔΕΝ ήταν ψάλτρια, αλλά βοηθός ψάλτη, διότι δεν είχε πιστοποιημένη εκπαίδευση στην εκκλησιαστική μουσική, αλλά ούτε και χειροθεσία, οπότε είναι διαφορετική περίπτωση από την δική μου, αν και αποτελούσε την πλειοψηφία των γυναικών που βρίσκονται στα αναλόγια. Εγώ είμαι έμμισθη, διορισμένη έπειτα από επίσκεψη στον ναό που υπηρετώ, προκειμένου να βοηθήσω τον συνάδελφο που ήταν μόνος. Με άκουσαν οι επίτροποι και ζήτησαν από τον ιερέα να προσληφθω για την Μεγάλη Εβδομάδα. Την Μ.Τριτη το βράδυ, αφού έψαλα το τροπάριο της Κασσιανής, μου πρότειναν μόνιμη θέση στον ναό, ως αριστερός χορός. Όσον αφορά στην χειροθεσία μου, μίλησε ο πνευματικός μου σε οικείο του Επίσκοπο για εμένα, προκειμένου να λάβω την ευχή του, εκείνος όμως αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν χειροθετηθεί γυναίκες. Όταν όμως με άκουσε, δέχθηκε, απηγγειλα τον Απόστολο στο μέσον του ναού και έλαβα, αμέσως μετά, την ευχή του Αναγνώστη. Όλα αυτά τα αναφέρω για να καταδείξω ότι αναλόγιο, μισθό και χειροθεσία έλαβα διότι είμαι όντως ψάλτρια, με αναγνωρίζουν ως τέτοια, λαός, κλήρος και επίσκοποι (εφόσον φυσικά με ακροαστουν).
Όσον αφορά στην Πατρολογία, εξηγείται διότι οι γυναίκες, μέχρι και τον τελευταίο αιώνα, ήταν αγραμματες, εκτός εξαιρέσεων. Και ότι η Παναγία δεν συνέγραψε κάτι τί σημαίνει; Ούτε ο Χριστός συνέγραψε! Τέλος, όσον αφορά τον Άγιο Παύλο και το πηδάλιο: πολλά από αυτά που συμβούλευε ο Άγιος αφορούσαν συγκεκριμένες εκκλησίες και μεμονωμένα περιστατικά και δεν αποτελούσαν ούτε καθολικό κανόνα, αλλά ούτε είχαν διαχρονική αξία, π.χ. ο λόγος για την κάλυψη της κεφαλής των γυναικών, τα είπαμε προηγουμένως. Το πηδάλιο που επικαλειστε, φαντάζομαι το γνωρίζετε, ΔΕΝ εφαρμόζεται σε αρκετές περιπτώσεις, διότι η εφαρμογή του πολλές φορές επιφέρει προβλήματα, αντί να επιλύει, σήμερα. Χαρακτηριστικό αυτού είναι η μαρτυρία του Αγίου Πορφυρίου, ο οποίος, ώντας νέος πνευματικός, κανόνιζε τους πιστούς σύμφωνα με το πηδάλιο. Σύντομα διαπίστωσε ότι οι πιστοί σταμάτησαν να προσέρχονται στα μυστήρια, οπότε έβαλε το πηδάλιο στην άκρη και εφάρμοσε αγάπη του Χριστού με διάκριση. Άλλωστε, η πρώτη και κατώτατη βαθμίδα ιερωσύνης βρίσκεται στο Άγιον Βάπτισμα, μήπως καλύτερα να απείχαν οι γυναίκες και να μην υπήρχε θέμα προς συζήτηση, που τα κάνουν και μπαχαλο; (Να σας θυμίσω ότι όλοι οι αιρεσιάρχες ήταν άνδρες, οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς, ο Ιούδας ο Ισκαριωτης, ο μαθητής εκ των 12..μια χαρά μπαχαλο τα κάνουν και οι άνδρες, όπως φαίνεται).
Συγχωρέστε με για την παρρησία. Ευλογησον.
Αγαπητή Μαρία…
Προφανώς, βρίσκεσαι σε ταραχή, αλλιώς θα διάβαζες αυτά που γράφεις.

1) Δεν κάνουν τα ράσα τον παπά, ούτε η πιστοποίηση κάνει κάποιον ψάλτη. Γνωρίζω καθηγητές βυζαντινής μουσικής, που αν τους πάρεις από μπροστά τα βιβλία, δεν ξέρουν να πουν τίποτα. Και αν αλλάξεις το Αναστασιματάριο Ιωάννου με τον Όρθρο του Χρυσάνθου, δεν μπορούν καν να τον διαβάσουν. Εγώ δεν έχω καμία απολύτως πιστοποίηση…. Άρα δεν είμαι ψάλτης;;;; Όποιος πιστοποιημένος θέλει, ας έρθει να αναμετρηθούμε, ακόμα και σε prima vista εκτέλεση. Να δούμε αν σε κάνει ψάλτη η πιστοποίηση ή η πείρα.

2) Ο επίσκοπος αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν χειροθετεί γυναίκες. Μετά που σε άκουσε, δέχθηκε. Τίθεται το ερώτημα: Δεν χειροθετεί γυναίκες επειδή έτσι ορίζουν οι κανόνες ή δεν χειροθετεί, επειδή δεν τις έχει ακούσει; Τους άντρες, αν δεν τους ακούσει, τους χειροθετεί; Αν ναι, μιλάμε για 2 μέτρα και 2 σταθμά. Αν πάλι, δεν χειροθετεί γυναίκες λόγω ιερών κανόνων, γιατί μετά δέχτηκε;;;; Ύποπτο & σκοτεινό όλο αυτό :unsure:

3) Είσαι ψάλτρια, επειδή σε αναγνωρίζουν ως τέτοια o_Oo_O Με αυτό το σκεπτικό, και ο Πάπας, είναι αλάθητος, επειδή τον αναγνωρίζουν ως τέτοιο, πολλοί περισσότεροι από όσοι εσένα σαν ψάλτρια!!! Είναι όμως «πράγματι» αλάθητος;;;;

4) Ο Χριστός δεν συνέγραψε. Αλήθεια είναι αυτό. Ολόκληρο όμως το Ευαγγέλιο (και όχι μόνο) περιέχει τα κηρύγματά του. Ο Ευαγγ. Ιωάννης κάθισε και έγραψε το Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψη. Γιατί, εφόσον είχε την Παναγία μαζί του («ιδού η μήτηρ σου…. Και έλαβεν αυτήν εις τα ίδια» λέει το Ευαγγέλιο), δεν μας παρέδωσε και 5 λόγια της Παναγίας μας. Έχασε την λαλιά της μετά την Σταύρωση, οπότε ο Ιωάννης δεν ήξερε τι να γράψει;;; ;););)

5) Οι γυναίκες ήταν αμόρφωτες μέχρι πρίν ένα αιώνα, ενώ οι ψαράδες είχαν ντοκτορά θεολογίας, περγαμηνές και μιλούσαν από καμιά 10ριά γλώσσες ο καθένας!!! Και εδώ και 2000 χρόνια, δεν βρέθηκε ένας από τους μορφωμένους αγίους, να μας παραδώσει 5 λόγους της Παναγίας ή κάποιας άλλης «ευαγγελίστριας»;;; Όλοι ήταν τόσο μισογύνηδες που έκρυβαν ακόμα και τους λόγους της μεγαλύτερης Θεολόγου όλων των εποχών; Και η Αγ. Μαγδαληνή, ενώ ήξερε να φτάσει μέχρι την Ρώμη και να καταγγείλει στον Καίσαρα τα καμώματα του Πιλάτου, ωστόσο δεν γνώριζε γράμματα να αφήσει σε εμάς ένα κείμενο 5 λέξεων, ούτε είπε σε άλλον να γράψει 10 σημειώσεις!!! Ακόμα δεν μπορείς να καταλάβεις ό,τι «το να σιωπά η γυναίκα στην Εκκλησία» ήταν το θέλημα του Θεού;;;

6) Που ακριβώς διάβασες ότι οι λόγοι του Απ. Παύλου και των Πατέρων γενικότερα, δεν είναι διαχρονικοί; Ο Αγ. Χρυσόστομος που έγραψε ομιλίες πάνω στις επιστολές του Παύλου, σε διαψεύδει πανηγυρικά. Το αυτό ποιεί και ο Αγ. Νικόδημος, που επίσης έγραψε ερμηνεία πάνω σ’ αυτές, αλλά και άλλοι Πατέρες της Εκκλησίας. Ποιόν να πιστέψω;;; Εσένα ή τους Αγ. Πατέρες;;;

7) Ο Αγ. Πορφύριος, προφανώς, δεν είχε διαβάσει το Εξομολογητάριο του Αγ. Νικοδήμου, όπου εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο, ο εκάστοτε πνευματικός, θα πρέπει να κανονίζει τον εξομολογούμενο. Δεν θα χρεώσω όμως στους Ιερούς Κανόνες, ούτε την άγνοια του Αγ. Πορφυρίου, ούτε το ότι οι ποιμένες δεν κατηχούν σωστά το ποιμνιό τους, ώστε να αντέχουν τα επιτίμια. Εκτός αυτού, τον Χριστό τον ενδιαφέρει η ποιότητα και όχι η ποσότητα (ουχί οι λέγοντές Κύριε, Κύριε, ... αλλ' οι ποιούντες το θέλημα του Κυρίου). Άραγε ούτε αυτό το γνώριζε ο Αγιος;;;;
Υ.Σ. Και ο μακαριστός Χριστόδουλος, για να γεμίσει τις εκκλησίες, είπε «ελάτε όπως θέλετε». Και τί έγινε;;; Γέμισαν οι εκκλησίες με ξέκ..... (κολάν, σούπερ μίνι φουστίτσες, σιθρού φανελάκια, διάφανα φορέματα κ.λπ κ.λπ) λες και είμαστε σε Παριζιάνικη πασαρέλα. Δηλαδή, μιλάμε για σοβαρό και θεοσεβούμενο πλήρωμα!!! Το παγκάρι όμως γεμίζει ευρώπουλα… Δόξα τω Θεώ!!! (ή μήπως να πώ, δόξα τω μαμωνά;;;; )

8) Σε ποιόν συγκεκριμένο Άγιο της Εκκλησίας διάβασες ό,τι «η πρώτη και κατώτατη βαθμίδα ιερωσύνης βρίσκεται στο Άγιον Βάπτισμα»;;;

9) Οι αιρεσιάρχες ήταν άνδρες. Το ίδιο και ο Ιούδας και μπλά μπλά… Δηλαδή, συγκρίνεις την Εύα που «γεννήθηκε» στον Παράδεισο, με ανθρώπους μετά την πτώση. Ο Αγ. Χρυσόστομος γράφει ό,τι "η Εύα υπό του διαβόλου ηπατήθη, ουχί ο Αδάμ". Ο Αδάμ πίστεψε τον άνθρωπό του. Η Εύα πίστεψε ένα φίδι. Και έψαχνε ο Θεός 5000 χρόνια για να βρει γυναίκα "σκεύος εκλογής" να στείλει τον Υιόν του. Αν δεν είχε βρεθεί η Παναγία, ακόμα θα καταριόμασταν τις γυναίκες. Και μετά από 7000 χρόνια, οι άνθρωποι συνεχίζουν να γεννιούνται με την ΚΑΤΑΡΑ (προπατορικό αμάρτημα) που μας κληροδότησε η Εύα.
Σας γλύτωσε η Παναγία μας, από τις κατάρες των ανθρώπων και αντί να προσπαθήσετε να την μιμηθείτε με την σιωπή και την ταπείνωσή σας, σηκώνετε όλες «φεμινιστό μπαϊράκι» και προσπαθείτε να «χωθείτε» σε απαγορευμένα μονοπάτια. Φαντάζεσαι τι θα γινόταν, αν ο Χριστός είχε δώσει και στις γυναίκες, την ίδια εξουσία με τους άντρες, μέσα στην Εκκλησία;;; ΑΠΛΩΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΛΕΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ:eek::eek::eek: Κατάφερε να κάνει μπάχαλο τον Παράδεισο και θα άφηνε σε ησυχία την Εκκλησία;;; Βαρύ εεε;;; Λυπάμαι, αλλά αυτή είναι η αλήθεια!!!

Τελειώνοντας….
Κάποιος σου ζήτησε το όνομα του Επισκόπου, το οποίο αρνήθηκες (απάντηση σου έδωσε ο κ. Παναγιώτης). Εγώ θα ζητήσω κάτι που δεν εκθέτει ούτε τον επίσκοπο, ούτε εσένα.
Ζήτα από τον πνευματικό σου και τον δεσπότη, να σου δώσουν την Εγκύκλιο της Ι. Συνόδου πάνω στην οποία στηρίχθηκαν για να κάνουν χειροθεσία αναγνώστριας. Αν την αναρτήσεις, ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι, θα την σεβαστώ και θα λήξει το θέμα (άλλωστε θα κλείσεις τα στόματα και άλλων).
Αν δεν υπάρχει τέτοια Εγκύκλιος, τότε ο πνευματικός σου και ο επίσκοπος, καινοτόμησαν πάνω στο κεφάλι σου (άρα έπαιξαν με την ψυχή σου), οπότε σε συμβουλεύω να φύγεις το γρηγορότερο από κοντά τους.

Καλό απόγευμα
 
Last edited:

tzark

Μέλος
#86
Συγχαρητήρια γι' αυτό το ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ κείμενο....αν δεν την βοηθήσατε και με αυτό......τότε κρίμα ....δεν υπάρχει Ελπίδα.....!!!!
 
#87
Αγαπητή Μαρία…
Προφανώς, βρίσκεσαι σε ταραχή, αλλιώς θα διάβαζες αυτά που γράφεις.

1) Δεν κάνουν τα ράσα τον παπά, ούτε η πιστοποίηση κάνει κάποιον ψάλτη. Γνωρίζω καθηγητές βυζαντινής μουσικής, που αν τους πάρεις από μπροστά τα βιβλία, δεν ξέρουν να πουν τίποτα. Και αν αλλάξεις το Αναστασιματάριο Ιωάννου με τον Όρθρο του Χρυσάνθου, δεν μπορούν καν να τον διαβάσουν. Εγώ δεν έχω καμία απολύτως πιστοποίηση…. Άρα δεν είμαι ψάλτης;;;; Όποιος πιστοποιημένος θέλει, ας έρθει να αναμετρηθούμε, ακόμα και σε prima vista εκτέλεση. Να δούμε αν σε κάνει ψάλτη η πιστοποίηση ή η πείρα.

2) Ο επίσκοπος αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν χειροθετεί γυναίκες. Μετά που σε άκουσε, δέχθηκε. Τίθεται το ερώτημα: Δεν χειροθετεί γυναίκες επειδή έτσι ορίζουν οι κανόνες ή δεν χειροθετεί, επειδή δεν τις έχει ακούσει; Τους άντρες, αν δεν τους ακούσει, τους χειροθετεί; Αν ναι, μιλάμε για 2 μέτρα και 2 σταθμά. Αν πάλι, δεν χειροθετεί γυναίκες λόγω ιερών κανόνων, γιατί μετά δέχτηκε;;;; Ύποπτο & σκοτεινό όλο αυτό :unsure:

3) Είσαι ψάλτρια, επειδή σε αναγνωρίζουν ως τέτοια o_Oo_O Με αυτό το σκεπτικό, και ο Πάπας, είναι αλάθητος, επειδή τον αναγνωρίζουν ως τέτοιο, πολλοί περισσότεροι από όσοι εσένα σαν ψάλτρια!!! Είναι όμως «πράγματι» αλάθητος;;;;

4) Ο Χριστός δεν συνέγραψε. Αλήθεια είναι αυτό. Ολόκληρο όμως το Ευαγγέλιο (και όχι μόνο) περιέχει τα κηρύγματά του. Ο Ευαγγ. Ιωάννης κάθισε και έγραψε το Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψη. Γιατί, εφόσον είχε την Παναγία μαζί του («ιδού η μήτηρ σου…. Και έλαβεν αυτήν εις τα ίδια» λέει το Ευαγγέλιο), δεν μας παρέδωσε και 5 λόγια της Παναγίας μας. Έχασε την λαλιά της μετά την Σταύρωση, οπότε ο Ιωάννης δεν ήξερε τι να γράψει;;; ;););)

5) Οι γυναίκες ήταν αμόρφωτες μέχρι πρίν ένα αιώνα, ενώ οι ψαράδες είχαν ντοκτορά θεολογίας, περγαμηνές και μιλούσαν από καμιά 10ριά γλώσσες ο καθένας!!! Και εδώ και 2000 χρόνια, δεν βρέθηκε ένας από τους μορφωμένους αγίους, να μας παραδώσει 5 λόγους της Παναγίας ή κάποιας άλλης «ευαγγελίστριας»;;; Όλοι ήταν τόσο μισογύνηδες που έκρυβαν ακόμα και τους λόγους της μεγαλύτερης Θεολόγου όλων των εποχών; Και η Αγ. Μαγδαληνή, ενώ ήξερε να φτάσει μέχρι την Ρώμη και να καταγγείλει στον Καίσαρα τα καμώματα του Πιλάτου, ωστόσο δεν γνώριζε γράμματα να αφήσει σε εμάς ένα κείμενο 5 λέξεων, ούτε είπε σε άλλον να γράψει 10 σημειώσεις!!! Ακόμα δεν μπορείς να καταλάβεις ό,τι «το να σιωπά η γυναίκα στην Εκκλησία» ήταν το θέλημα του Θεού;;;

6) Που ακριβώς διάβασες ότι οι λόγοι του Απ. Παύλου και των Πατέρων γενικότερα, δεν είναι διαχρονικοί; Ο Αγ. Χρυσόστομος που έγραψε ομιλίες πάνω στις επιστολές του Παύλου, σε διαψεύδει πανηγυρικά. Το αυτό ποιεί και ο Αγ. Νικόδημος, που επίσης έγραψε ερμηνεία πάνω σ’ αυτές, αλλά και άλλοι Πατέρες της Εκκλησίας. Ποιόν να πιστέψω;;; Εσένα ή τους Αγ. Πατέρες;;;

7) Ο Αγ. Πορφύριος, προφανώς, δεν είχε διαβάσει το Εξομολογητάριο του Αγ. Νικοδήμου, όπου εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο, ο εκάστοτε πνευματικός, θα πρέπει να κανονίζει τον εξομολογούμενο. Δεν θα χρεώσω όμως στους Ιερούς Κανόνες, ούτε την άγνοια του Αγ. Πορφυρίου, ούτε το ότι οι ποιμένες δεν κατηχούν σωστά το ποιμνιό τους, ώστε να αντέχουν τα επιτίμια. Εκτός αυτού, τον Χριστό τον ενδιαφέρει η ποιότητα και όχι η ποσότητα (ουχί οι λέγοντές Κύριε, Κύριε, ... αλλ' οι ποιούντες το θέλημα του Κυρίου). Άραγε ούτε αυτό το γνώριζε ο Αγιος;;;;
Υ.Σ. Και ο μακαριστός Χριστόδουλος, για να γεμίσει τις εκκλησίες, είπε «ελάτε όπως θέλετε». Και τί έγινε;;; Γέμισαν οι εκκλησίες με ξέκ..... (κολάν, σούπερ μίνι φουστίτσες, σιθρού φανελάκια, διάφανα φορέματα κ.λπ κ.λπ) λες και είμαστε σε Παριζιάνικη πασαρέλα. Δηλαδή, μιλάμε για σοβαρό και θεοσεβούμενο πλήρωμα!!! Το παγκάρι όμως γεμίζει ευρώπουλα… Δόξα τω Θεώ!!! (ή μήπως να πώ, δόξα τω μαμωνά;;;; )

8) Σε ποιόν συγκεκριμένο Άγιο της Εκκλησίας διάβασες ό,τι «η πρώτη και κατώτατη βαθμίδα ιερωσύνης βρίσκεται στο Άγιον Βάπτισμα»;;;

9) Οι αιρεσιάρχες ήταν άνδρες. Το ίδιο και ο Ιούδας και μπλά μπλά… Δηλαδή, συγκρίνεις την Εύα που «γεννήθηκε» στον Παράδεισο, με ανθρώπους μετά την πτώση. Ο Αγ. Χρυσόστομος γράφει ό,τι "η Εύα υπό του διαβόλου ηπατήθη, ουχί ο Αδάμ". Ο Αδάμ πίστεψε τον άνθρωπό του. Η Εύα πίστεψε ένα φίδι. Και έψαχνε ο Θεός 5000 χρόνια για να βρει γυναίκα "σκεύος εκλογής" να στείλει τον Υιόν του. Αν δεν είχε βρεθεί η Παναγία, ακόμα θα καταριόμασταν τις γυναίκες. Και μετά από 7000 χρόνια, οι άνθρωποι συνεχίζουν να γεννιούνται με την ΚΑΤΑΡΑ (προπατορικό αμάρτημα) που μας κληροδότησε η Εύα.
Σας γλύτωσε η Παναγία μας, από τις κατάρες των ανθρώπων και αντί να προσπαθήσετε να την μιμηθείτε με την σιωπή και την ταπείνωσή σας, σηκώνετε όλες «φεμινιστό μπαϊράκι» και προσπαθείτε να «χωθείτε» σε απαγορευμένα μονοπάτια. Φαντάζεσαι τι θα γινόταν, αν ο Χριστός είχε δώσει και στις γυναίκες, την ίδια εξουσία με τους άντρες, μέσα στην Εκκλησία;;; ΑΠΛΩΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΛΕΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ:eek::eek::eek: Κατάφερε να κάνει μπάχαλο τον Παράδεισο και θα άφηνε σε ησυχία την Εκκλησία;;; Βαρύ εεε;;; Λυπάμαι, αλλά αυτή είναι η αλήθεια!!!

Τελειώνοντας….
Κάποιος σου ζήτησε το όνομα του Επισκόπου, το οποίο αρνήθηκες (απάντηση σου έδωσε ο κ. Παναγιώτης). Εγώ θα ζητήσω κάτι που δεν εκθέτει ούτε τον επίσκοπο, ούτε εσένα.
Ζήτα από τον πνευματικό σου και τον δεσπότη, να σου δώσουν την Εγκύκλιο της Ι. Συνόδου πάνω στην οποία στηρίχθηκαν για να κάνουν χειροθεσία αναγνώστριας. Αν την αναρτήσεις, ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι, θα την σεβαστώ και θα λήξει το θέμα (άλλωστε θα κλείσεις τα στόματα και άλλων).
Αν δεν υπάρχει τέτοια Εγκύκλιος, τότε ο πνευματικός σου και ο επίσκοπος, καινοτόμησαν πάνω στο κεφάλι σου (άρα έπαιξαν με την ψυχή σου), οπότε σε συμβουλεύω να φύγεις το γρηγορότερο από κοντά τους.

Καλό απόγευμα
Από όλο σας το κείμενο, επιτρέψτε μου να ασχοληθώ με τα (7) και (9).

Στο μεν σημείο υπ' αριθμόν (7), είναι αρκούντως περίεργο να κρίνουμε τον Άγιο Πορφύριο και την γνώση του ή τα πεπραγμένα του. Αρκούμαι μόνο στο να πω ότι, αφού π άγιος συνέχισε την πρακτική του αυτή μέχρι την κοίμησή του, και η εκκλησία τον αγιοκατέταξε, μάλλον δεν έκανε κάτι στραβό. Όσον αφορά στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, θεωρώ πολύ άσχημη την αναφορά σας. Δεν ήθελε ο μακαριστός να γεμίσουν παγκαρια κλπ. Ήθελε απλά να επιστρέψουν οι νέοι στην εκκλησία, κι όχι όπως ήταν. Εγώ εκλαμβάνω ότι εννοούσε: ελάτε στην εκκλησία όπως είστε, με σκουλαρίκια κλπ. Ελάτε να γνωρίσετε την αλήθεια. Κι όταν την γνωρίσετε, κι εσείς θα ντρέπεστε με το πώς προσέρχεστε στον ιερό αυτό χώρο, και θα έρχεστε με φόβο Θεού. Αλλά, όλα αυτά, μέσω της αγάπης κι όχι της στυγνής αυστηρότητας.

Όσον αφορά στο (9)... Με συγχωρείτε, αν αυτές είναι οι θέσεις της Εκκλησίας μας, της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, τότε αρχίζω να αμφιβάλλω για το που πιστεύω.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#88
Όσον αφορά στο (9)...
Ο Αγ. Χρυσόστομος γράφει ό,τι "η Εύα υπό του διαβόλου ηπατήθη, ουχί ο Αδάμ".
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τὸ γράφει πρῶτος.

γυνὴ ἐν ἡσυχίᾳ μανθανέτω ἐν πάσῃ ὑποταγῇ. γυναικὶ δὲ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω, οὐδὲ αὐθεντεῖν ἀνδρός, ἀλλ’ εἶναι ἐν ἡσυχίᾳ. Ἀδὰμ γὰρ πρῶτος ἐπλάσθη, εἶτα Εὗα· καὶ Ἀδὰμ οὐκ ἠπατήθη, ἡ δὲ γυνὴ ἀπατηθεῖσα ἐν παραβάσει γέγονε, σωθήσεται δὲ διὰ τῆς τεκνογονίας, ἐὰν μείνωσιν ἐν πίστει καὶ ἀγάπῃ καὶ ἁγιασμῷ μετὰ σωφροσύνης (Τιμ. α' 2)
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#89
προσπαθείτε να «χωθείτε» σε απαγορευμένα μονοπάτια.
Ὁ μὲν γὰρ θεῖος νόμος αὐτὰς [τὰς γυναῖκας] ταύτης ἐξέωσε τῆς λειτουργίας, ἐκεῖναι δέ αὐτὰς εἴσω θεῖναι βιάζονται. Καὶ ἐπειδὴ δι' ἑαυτῶν ἰσχύουσιν οὐδέν, δι' ἑτέρων ἅπαντα πράττουσι. Καὶ τοσαύτην περιβέβληνται δύναμιν, ὡς τῶν ἱερέων καὶ ἐγκρίνειν καὶ ἐκβάλλειν οὓς ἂν θέλωσιν. Καὶ τὰ ἄνω κάτω, τοῦτο δὴ τὸ τῆς παροιμίας λεγόμενον ἔστιν ἰδεῖν γινόμενον.

Τοὺς ἄρχοντας ἄγουσιν οἱ ἀρχόμενοι· καὶ εἴθε μὲν ἄνδρες, ἀλλ' αἷς οὐδὲ διδάσκειν ἐπιτέτραπται.

Τί λέγω διδάσκειν; οὐδὲ λαλεῖν μὲν οὖν αὐταῖς ἐν Ἐκκλησίᾳ συνεχώρησεν ὁ μακάριος Παῦλος.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 48, 646.


«αἰσχρὸν γάρ ἐστιν γυναικὶ λαλεῖν ἐν ἐκκλησίᾳ» (A' Κορ. ιδ' 35)


Γυνὴ ἐν ἡσυχίᾳ μανθανέτω. Τί ἐστι τοῦτο; Μηδὲ φθεγγέσθω, φησίν, ἐν ἐκκλησία γυνή· ὅπερ καὶ ἐν τῇ πρὸς Κορινθίους Ἐπιστολῇ γράφων ἔλεγεν· Αἰσχρὸν γάρ ἐστιν γυναιξὶν ἐν ἐκκλησία λαλεῖν.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 62, 543.


Τώρα καταλαβαίνω τὴν σπουδὴ τῆς μεταπατερικῆς ...«θεολογίας». Οἱ λόγοι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου, καὶ ὅλων τῶν Πατέρων, δὲν χωροῦνε πλέον στὰ αὐτιὰ τῶν ὀγδοητῶν.
 
Last edited:

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
#90
Από όλο σας το κείμενο, επιτρέψτε μου να ασχοληθώ με τα (7) και (9).

Στο μεν σημείο υπ' αριθμόν (7), είναι αρκούντως περίεργο να κρίνουμε τον Άγιο Πορφύριο και την γνώση του ή τα πεπραγμένα του. Αρκούμαι μόνο στο να πω ότι, αφού π άγιος συνέχισε την πρακτική του αυτή μέχρι την κοίμησή του, και η εκκλησία τον αγιοκατέταξε, μάλλον δεν έκανε κάτι στραβό. Όσον αφορά στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, θεωρώ πολύ άσχημη την αναφορά σας. Δεν ήθελε ο μακαριστός να γεμίσουν παγκαρια κλπ. Ήθελε απλά να επιστρέψουν οι νέοι στην εκκλησία, κι όχι όπως ήταν. Εγώ εκλαμβάνω ότι εννοούσε: ελάτε στην εκκλησία όπως είστε, με σκουλαρίκια κλπ. Ελάτε να γνωρίσετε την αλήθεια. Κι όταν την γνωρίσετε, κι εσείς θα ντρέπεστε με το πώς προσέρχεστε στον ιερό αυτό χώρο, και θα έρχεστε με φόβο Θεού. Αλλά, όλα αυτά, μέσω της αγάπης κι όχι της στυγνής αυστηρότητας.

Όσον αφορά στο (9)... Με συγχωρείτε, αν αυτές είναι οι θέσεις της Εκκλησίας μας, της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, τότε αρχίζω να αμφιβάλλω για το που πιστεύω.
κ. Παϊσιε...

Καταρχήν, όλοι γνωρίζουν ότι οι άγιοι δεν είναι ούτε αναμάρτητοι, ούτε αλάνθαστοι. Αυτό που έγραψα ήταν απάντηση σε αυτό "Χαρακτηριστικό αυτού είναι η μαρτυρία του Αγίου Πορφυρίου, ο οποίος, ώντας νέος πνευματικός, κανόνιζε τους πιστούς σύμφωνα με το πηδάλιο." Και το ότι η Εκκλησία τον αγιοκατέταξε, δεν σημαίνει ότι κάποια από αυτά που έχει πεί ή έχει κάνει, δεν είναι λάθος. Όσον αφορά την βεβιασμένη αγιοκατάταξή του, λες και εστερείτο η Εκκλησία Αγίων, είναι άλλο θέμα, εκτός ψαλτολογίου.
Όσον αφορά τον μακαριστό Χριστόδουλο, εγώ δεν είπα αν κακώς ή καλώς ή με ποιό σκεπτικό είπε ότι είπε, αλλά έκρινα το αποτέλεσμα (αυτό είναι που ενδιαφέρει), σε συνδυασμό με αυτό που γράφω λίγο παραπάνω "...οι ποιμένες δεν κατηχούν σωστά το ποιμνιό τους,...". Ενδεχομένως να έπρεπε να το πεί με άλλον τρόπο και πάντα, σε συνεργασία με τους Μητροπολίτες και τους πνευματικούς, να φροντίσει να κρατηθεί ένα επίπεδο "σεμνότητος" στην Εκκλησία. Πράγμα το οποίο δεν έγινε. Μπορεί να είχε τις τέλειες προθέσεις, ωστόσο αυτός ήταν που προκάλεσε αυτό το κακό με αυτό που είπε. Το ποιός θα χρεωθεί όλον αυτόν τον "σκανδαλισμό" δεν το γνωρίζω. Δεν είμαι Θεός. Ούτε χαρακτήρισα τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο με κάποια άσχημη λέξη. Ευχομαι να τον έχει ελεήσει ο Θεός, γιατί λόγω μερικών θεμάτων, μου ήταν πολύ αγαπητός. Όπως όμως έχω ξανατονήσει εδώ μέσα, ούτε κόλακας είμαι, ούτε έχω ανθρωπαρέσκια προς πρόσωπα, όσο αγαπητά και αν μου είναι. Αν κάποιος σφάλει "παρρησία", τότε πρέπει να ελεγχθεί παρρησία. Το "πας νεκρός δεδικαίωται" δεν ισχύει όταν "η φωτιά" καιει ακόμα.
Η αναφορά μου στα παγκάρια, δεν ήταν προς το πρόσωπο του μακαριστού (ζητώ συγνώμη αν δεν το διευκρίνησα σωστά), αλλά γενικά προς το πρόσωπο των μισθωτών ποιμένων, οι οποίοι, εφόσον γεμίζουν τα παγκάρια... "πάμε καλά" και δεν ενδιαφέρονται ούτε γιά την Εκκλησία, ούτε γιά την Βυζ. Μουσική, ούτε γιά τίποτα.

Γιά το θέμα 9 δεν μπορώ να απαντήσω γενικά. Τι ακριβώς θεωρείς ξένο προς την Ορθόδοξη Εκκλησία, απ όσα έγραψα;
Το ότι οι αιρεσιάρχες δεν ήταν σαν την Εύα;;; Η Εκκλησία δεν δικαιολογεί τους αιρεσιάρχες. Ωστόσο κάνει διαχωρισμό μεταξύ των "μετά την πτώση" ανθρώπων, από των "πριν την πτώση". Εκεί πήγαινε η αναφορά μου. Σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ η Εκκλησία, δεν δικαιώνει τους αιρεσιάρχες και φυσικά ούτε εγώ. Άλλωστε, γιά τα φρονήματά μου εναντίων των αιρετικών (ή σύγχρονων αιρετικόφιλων), έχω χαρακτηριστεί εδώ μέσα, πλανεμένος ζηλωτής.
Μήπως το ότι ο Χριστός περίμενε 5000 χρόνια γιά το κατάλληλο σκέυος;;; Μα αυτό είναι στην βασική διδασκαλία των Πατέρων. Διάβασε λόγους στον Ευαγγελισμό και στα Χριστούγεννα και θα βρείς πολλές παρόμοιες αναφορές.
Ή μήπως το ότι 7000 χρόνια, γεννιόμαστε με το προπατορικό αμαρτημα;;; Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε τι χρειαζόμαστε το βάφτισμα;;; Αν συμβαίνει, δεν είναι μιά κατάρα που κληρονομήσαμε; Το ότι η Εύα εισήλθε στον παράδεισο, δεν το αρνείται κανείς. Και η Αγία Μαρία η Αιγυπτία μπήκε στον παράδεισο θριαμβευτικά, αλλά οι ίδιοι οι Πατέρες, κάνουν αναφορά στην ζωή της σαν πόρνη και την χρησιμοποιούν σαν παράδειγμα μετανοίας γιά να αποτρέψουν τον κόσμο από την πορνεία.
Αν με ενημερώσεις τι ακριβώς πιστεύεις ότι έχω γράψει λαθος, θα σου απαντήσω. Γενικά όμως δεν ξέρω τι πρέπει να σου πω..
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#91
Κατά τὴν ταπεινή μου γνώμη, εἶναι ζήτημα σωτηρίας τῶν ψυχῶν, τὸ νὰ μὴν διδάσκει, ψάλλει, ὀμιλεῖ ἡ γυναῖκα μέσα στὴν ἐκκλησία.

Πρὸ πάντων εἶναι ζήτημα ὑπακοῆς στὴν Καινὴ Διαθήκη, στὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους, στοὺς Ἁγίους Πατέρες καὶ στὴν Ἐκκλησία.

Δὲν εἶναι ζήτημα φεμινιστικὸ ἢ ἀντιφεμινιστικό. Εἶναι ξεκαθαρισμένα αὐτὰ τὰ πράγματα στὴν Ἐκκλησία. Βέβαια ἄλλα τὰ κελεύσματα τοῦ αἰῶνος τοῦ ἀπατεώνος τούτου.

Ἐκτὸς ἐκκλησίας φυσικά καὶ μπορεῖ νὰ κατηχεῖ καὶ νὰ διδάσκει, καὶ αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, καὶ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο:

«καὶ γυνὴ εἴ τις ἔχει ἄνδρα ἄπιστον, καὶ αὐτὸς συνευδοκεῖ οἰκεῖν μετ’ αὐτῆς, μὴ ἀφιέτω αὐτόν. ἡγίασται γὰρ ὁ ἀνὴρ ὁ ἄπιστος ἐν τῇ γυναικί .... τί γὰρ οἶδας, γύναι, εἰ τὸν ἄνδρα σώσεις; » (Α' Κορ. ζ' 13-16), PG 54, 600.

Καὶ πῶς θὰ σώσει ἡ γυναῖκα τὸν ἄπιστο ἄνδρα της; Μὲ τὴν κατήχηση, τὴν διδασκαλία της, καὶ τὴν εὐσέβειά της.

Πρβλ. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 54, 600.
 
Last edited:

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
#92
Ὁ μὲν γὰρ θεῖος νόμος αὐτὰς [τὰς γυναῖκας] ταύτης ἐξέωσε τῆς λειτουργίας, ἐκεῖναι δέ αὐτὰς εἴσω θεῖναι βιάζονται. Καὶ ἐπειδὴ δι' ἑαυτῶν ἰσχύουσιν οὐδέν, δι' ἑτέρων ἅπαντα πράττουσι. Καὶ τοσαύτην περιβέβληνται δύναμιν, ὡς τῶν ἱερέων καὶ ἐγκρίνειν καὶ ἐκβάλλειν οὓς ἂν θέλωσιν. Καὶ τὰ ἄνω κάτω, τοῦτο δὴ τὸ τῆς παροιμίας λεγόμενον ἔστιν ἰδεῖν γινόμενον.

Τοὺς ἄρχοντας ἄγουσιν οἱ ἀρχόμενοι· καὶ εἴθε μὲν ἄνδρες, ἀλλ' αἷς οὐδὲ διδάσκειν ἐπιτέτραπται.

Τί λέγω διδάσκειν; οὐδὲ λαλεῖν μὲν οὖν αὐταῖς ἐν Ἐκκλησίᾳ συνεχώρησεν ὁ μακάριος Παῦλος.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 48, 646.


«αἰσχρὸν γάρ ἐστιν γυναικὶ λαλεῖν ἐν ἐκκλησίᾳ» (A' Κορ. ιδ' 35)


Γυνὴ ἐν ἡσυχίᾳ μανθανέτω. Τί ἐστι τοῦτο; Μηδὲ φθεγγέσθω, φησίν, ἐν ἐκκλησία γυνή· ὅπερ καὶ ἐν τῇ πρὸς Κορινθίους Ἐπιστολῇ γράφων ἔλεγεν· Αἰσχρὸν γάρ ἐστιν γυναιξὶν ἐν ἐκκλησία λαλεῖν.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 62, 543.
Κ. Παναγιώτη...

Ευχαριστώ πολύ γιά την παράθεση των χωρίων. Το 1ο του Απ. Παύλου γιά τον Αδάμ και την Ευα, δεν το θυμόμουν καθόλου. Τα υπόλοιπα τα είχα κατα νού, αλλά επειδή δεν θυμάμαι πως ακριβώς είναι γραμμένα, δεν τολμούσα να τα παραθέσω. Σε πολλά από αυτά, αν ξεχάσεις μία λέξη, αλλάζει τελείως το νόημα και δεν το ήθελα αυτό.

Τώρα καταλαβαίνω τὴν σπουδὴ τῆς μεταπατερικῆς ...«θεολογίας». Οἱ λόγοι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου, καὶ ὅλων τῶν Πατέρων, δὲν χωροῦνε πλέον στὰ αὐτιὰ τῶν ὀγδοητῶν.
(y)(y)(y)

Και πάλι ευχαριστώ πολύ..
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#93
Το πηδάλιο που επικαλειστε, φαντάζομαι το γνωρίζετε, ΔΕΝ εφαρμόζεται σε αρκετές περιπτώσεις, διότι η εφαρμογή του πολλές φορές επιφέρει προβλήματα, αντί να επιλύει, σήμερα. Χαρακτηριστικό αυτού είναι η μαρτυρία του Αγίου Πορφυρίου, ο οποίος, ώντας νέος πνευματικός, κανόνιζε τους πιστούς σύμφωνα με το πηδάλιο. Σύντομα διαπίστωσε ότι οι πιστοί σταμάτησαν να προσέρχονται στα μυστήρια, οπότε έβαλε το πηδάλιο στην άκρη και εφάρμοσε αγάπη του Χριστού με διάκριση.
Μη τα ισοπεδώνεις όλα.

Από μια μαρτυρία μη γενικεύεις πως χρησιμοποιούσε ο Άγιος Πορφύριος το Πηδάλιον, και με τι διάκριση.

Πνευματικός είσαι; Ή είσαι στα μέτρα του Αγίου Πορφυρίου;

Και τους Κανόνες τους γράψανε οι Άγιοι! Ο Μέγας Βασίλειος, οι Άγιοι Πατέρες των Οικουμενικών Συνόδων!

Μη τα ισοπεδώνουμε όλα.

Και εδώ από τον Άγιο Παίσιο:

(αντιγραφή)

– Γέροντα, ή ακριβής τήρηση τών εντολών βοηθάει νά έχουμε τήν αίσθηση του Θεού;
– Ποιών εντολών; του Μωσαϊκού Νόμου;
– Όχι, του Ευαγγελίου.
– Ή τήρηση τών εντολών βοηθάει, άλλά ή σωστή τήρηση, γιατί μπορεί κανείς νά τηρή τις εντολές καί λανθασμένα. Στήν πνευματική ζωή χρειάζεται ή θεία δικαιοσύνη καί όχι ή ξερή εφαρμογή του νόμου. Βλέπουμε καί οί Άγιοι Πατέρες μέ πόση διάκριση έλεγαν νά έφαρμόζωνται οί ιεροί κανόνες! Ό Μέγας Βασίλειος, ό πιό αυστηρός Πατέρας τής Εκκλησίας, πού έχει γράψει τούς πιό αυστηρούς κανόνες, αναφέρει τόν κανόνα πού ισχύει γιά μιά αμαρτία, άλλά μετά ό ίδιος προσθέτει: Μήν έξετάζης χρόνο άλλά τρόπο μετανοίας. Δηλαδή, άν δύο άνθρωποι κάνουν τήν ίδια αμαρτία, ό πνευματικός, ανάλογα μέ
τήν μετάνοια του καθενός, μπορεί στόν έναν νά βάλη κανόνα νά μήν κοινωνήση δύο χρόνια καί στόν άλλον δύο μήνες. Τόση διαφορά δηλαδή!

– Γέροντα, τό έπιτίμιο βοηθάει νά κοπή ένα πάθος;
– Πρέπει νά καταλάβη ότι τό έπιτίμιο θά τόν βοηθήση. Αλλιώς, τί νά πή κανείς; Άν προσπαθής νά διόρθωσης έναν άνθρωπο μέ τό ξύλο, δέν κάνεις τίποτε. Τήν ήμερα τής Κρίσεως ό Χριστός σ’ εσένα, πού πήγες νά τόν διόρθωσης διά τής βίας, θά πή: Διοκλητιανός ήσουν; καί σ’ εκείνον θά πή: Ό, τι έκανες, τό έκανες διά τής βίας. Δέν θά τόν πνίξουμε τόν άλλο, γιά νά τόν στείλουμε στόν Παράδεισο, άλλά θά τόν βοηθήσουμε νά ζητήση μόνος του νά κάνη κάποια άσκηση. Νά φθάση νά χαίρεται γιατί ζή, νά χαίρεται γιατί πεθαίνει.
Τά έπιτίμια είναι στήν διάκριση του πνευματικού. Στους έν ψυχρώ άμαρτάνοντας ό πνευματικός πρέπει νά είναι ανυποχώρητα αυστηρός. Αυτόν πού νικιέται, άλλά μετανοεί, ταπεινώνεται, ζητάει μέ συστολή συγχώρεση, θά τόν βοηθάη μέ διάκριση νά πλησίαση πάλι στόν Θεό. Έτσι έκαναν καί τόσοι Άγιοι. Ό Αγιος Αρσένιος ό Καππαδόκης λ.χ. ώς πνευματικός συνήθως δέν έβαζε κανόνα στους ανθρώπους. Προσπαθούσε νά τούς φέρη σέ συναίσθηση, ώστε άπό φιλότιμο νά ζητήσουν μόνοι τους νά κάνουν άσκηση ή ελεημοσύνες ή άλλου είδους καλωσύνες. Οταν έβλεπε κανένα παιδάκι δαιμονισμένο ή παράλυτο καί καταλάβαινε ότι οί γονείς ήταν αιτία πού ταλαιπωρείται τό καημένο, θεράπευε πρώτα τό παιδί καί έδινε κανόνα στους γονείς, γιά νά προσέχουν στήν συνέχεια. Μερικοί λένε: Ά, ό τάδε πνευματικός είναι πολύ πατερικός. Πολύ αυστηρός! Είναι έξυπνος, έχει μνήμη, ξέρει τό Πηδάλιο άπ’ έξω. Ένας πνευματικός όμως πού εφαρμόζει κατά γράμμα τούς κανόνες πού αναφέρει τό Πηδάλιο μπορεί νά κάνη κακό στήν Εκκλησία.Δέν βοηθάει νά πάρη ό πνευματικός τό Πηδάλιο καί νά άρχίση: Τί αμαρτία έκανες έσύ; Αυτή. Τί γράφει εδώ γι’ αυτήν τήν περίπτωση; Τόσα χρόνια αποχή άπό τήν θεία Κοινωνία! Έσύ τί έκανες; Αυτό. Τί γράφει εδώ; Αυτόν τόν κανόνα!.
– Πρέπει, Γέροντα, κανείς νά λαμβάνη ύπ’ όψιν του δεκάδες πράγματα.
– Ναι, ιδίως στήν σημερινή εποχή δέν είναι νά πάη κανείς νά έφαρμόση όλον τόν νόμο της Εκκλησίας μέ μιά αδιάκριτη αυστηρότητα, άλλά πρέπει νά καλλιεργήση τό φιλότιμο στους ανθρώπους. Νά κάνη πρώτα δουλειά στόν εαυτό του, γιά νά μπορή νά βοηθάη τις ψυχές, αλλιώς θά σπάζη κεφάλια.Τό Πηδάλιο λέγεται πηδάλιο, γιατί οδηγεί προς τήν σωτηρία τόν άνθρωπο πότε μέ τόν έναν τρόπο καί πότε μέ τόν άλλον, όπως ό καραβοκύρης πάει τό πηδάλιο πότε αριστερά καί πότε δεξιά, γιά νά βγάλη τό καράβι στήν ακτή. Αν τό πάη ολόισια, χωρίς νά στρίψη όπου χρειάζεται, θά ρίξη τό καράβι πάνω στά βράχια, θά τό βουλιάξη καί θά πνιγούν οί άνθρωποι. Αν ό πνευματικός χρησιμοποιή τούς κανόνες σάν… κανόνια, καί όχι μέ διάκριση, ανάλογα μέ τόν άνθρωπο, μέ τήν μετάνοια πού έχει κ.λπ., άντί νά θεραπεύη ψυχές, θά έγκληματή.
 
#94
Εγώ πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται όλες οι μητροπόλεις να έχουν επίσημες σχολές εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής, αρκετοί ναοί κυρίως των πόλεων να έχουν μέσα στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους (κατηχητικό, χορούς, μουσικά όργανα) και την εκμάθηση της ψαλτικής αλλά οι ναοί να μην έχουν ψάλτες και να "βολεύονται" όπως όπως; και επαναλαμβάνω ότι μιλάω για τα αστικά κέντρα.
Μήπως να ξεκινήσουμε από εκεί να κοιτάμε το θέμα;

υγ. Πάντως καλύφθηκα από το μήνυμα #44 του Βαγγέλη.
Διότι πολλοί την ψαλτική επεθυμησαν, ελάχιστοι όμως έκαναν τίς θυσίες που απαιτουνται προκειμένου να βρίσκονται τελικώς σε θέση ευθύνης ενός αναλογίου (εννοείται πως δεν αναφέρομαι σε περιπτώσεις ανθρώπων υπερηλίκων, που γνωρίζουν σχετικά καλά το τυπικό και ελλείψει ψάλτου βρίσκονται στο αναλόγιο ως ψάλτες, για να κάνει οικονομία ο ναός), οι συνάδελφοι καταλαβαίνουν τις θυσίες που εννοώ. Άλλωστε όσο πιο καλός είναι κάποιος στη δουλειά του, τόσο πιο περιζήτητος είναι και έτσι τόσο πιο εύκολα μπορεί να αυξήσει τον μισθό του.
 

Vetoul_ion

Ιωάννα Βετουλάκη Βλάχου
#95
Άλλωστε όσο πιο καλός είναι κάποιος στη δουλειά του, τόσο πιο περιζήτητος είναι και έτσι τόσο πιο εύκολα μπορεί να αυξήσει τον μισθό του.
σε κάποιο παράλληλο σύμπαν μπορεί.

Πάντως σαν γυναίκα κι εγώ που έφαγα, και τρώω, χρόνια να σπουδάσω την ψαλτική, σας λέω ότι ανέβηκα στο αναλόγιο και μάλιστα η πρώτη φορά ήταν Χριστούγεννα σ'ένα χωριό της Μάνης όπου έφυγε ο δάσκαλος και ψάλτης του χωριού για Αθήνα την παραμονή και ο παπάς έμεινε ξεκρέμαστος. κάπως έτσι ξεκίνησα να ανεβαίνω στο αναλόγιο όταν υπήρχε ανάγκη και μόνο.

Προσωπικά δεν ανεβαίνω πλέον στο ψαλτηρι σε ενοριακό ναό. Το θεωρώ άτοπο και άδικο απ'την στιγμή που υπάρχουν εξαιρετικοί Ιεροψάλτες με γνώσεις και εμπειρία στο αναλόγιο να κρατάω εγώ τη θέση.
Αν θέλετε και από πρακτικης πλευράς δεν βοηθούν καθόλου οι βάσεις.

Αντιθέτως, σε γυναικείο μοναστήρι που διδάσκω, με μεγάλη μου χαρά πάω στο πανηγύρι ή όποτε άλλοτε με καλούν και ψάλλω με τις αδελφές, με ράσο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#97
Ευχαριστώ όλους σας για τα μηνύματά σας. Συγχωρέστε με όσοι σας σκανδαλισα. Καλο μήνα να έχουμε, οι Άγιοι Ανάργυροι και η Παναγία βοήθεια μας.
Ὡραῖα τό ἔκλεισες.
 
Status
Not open for further replies.
Top