Έψαλε ποτέ το τρισάγιο του «Καλογήρου» ο Στανίτσας; Ποιά τρισάγια έψαλλε;

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#41
Αυτο παλι απο που προεκυψε; Καλα να καταθετουμε τις αποψεις μας, δεν χρειαζεται και μια καποια τεκμηριωση ομως;
Και τι παει να πει 'ακαταλληλο'; Δεν πιανει τοσο καλα οσο τα αλλα τρισαγια;
Διαβαστε το μηνυμα 32 αγαπητε μου. Εχω καταθεσει αποψη και τεκμηριωση της γνωμης μου.
 

Xristos

Ιωαννίδης Στέφανος, Ειδικευόμενος Νευρολογίας, Πα.
#42
Ναι το υποστηριζω και το πιστευω, ειναι η προσωπικη μου αποψη και το αυτι μου, συνεπως και το μουσικο μου αισθητηριο δεν μπορει να δεχτει με τιποτε αυτο το κατασκευασμα!
Αυτο ειναι το επιχειρημα οτι ειναι ακαταλληλο για την λατρεια; οτι ειναι η προσωπικη σας αποψη ή το προσωπικο σας γουστο;
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#43
Πού είδατε εξωεκκλησιαστική ,ὲξωπαραδοσιακή γραμμή στό έν λόγω ὼστε να χαρακτηριστει τραγουδάκι; Σε ποιό σημείο;
Φυσικά καί ειμαι αντίθετος στά τεριρέμ σε τρίσημο που προτίμησαν οι νέοι διδάσκαλοι ειδικά εν Ελλαδι γιατί είναι εκτός παραδόσεως.
Το τεριρεμ ψάλετε σε κουτσο και έχει διαφορά.
Αν ψάλλει κάποιος το τεριρεμ στο αγιος αθανατος σε κουτσό ειναι πανέμορφο.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#44
Αυτο ειναι το επιχειρημα οτι ειναι ακαταλληλο για την λατρεια; οτι ειναι η προσωπικη σας αποψη ή το προσωπικο σας γουστο;
Τι ψαχνεις να βρεις ανθρωπε μου??? Εχω απαντησει σου λεω!!!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#45
Εμένα το τρισάγιον του Καλογήρου μ'αρέσει. Δεν ήξερα ό,τι είναι εκτός παραδόσεως.:confused:
Είναι και πλ. Α'! Τι να κάνουμε, γούστα είναι αυτά! :wink:

Γι' αυτό ρώτησα για τον Άρχοντα Στανίτσα αν το έψαλλε!!
 
#46
Εγώ να θέσω και ένα άλλο θέμα στο οποίο είχα έναν διάλογο με έναν δάσκαλο αλλά και μαθητή.Και θέλω να το σχολιάσουμε όλοι μας.Ξέρουμε όλοι μας όσοι είμαστε στα αναλόγια ότι τα βιβλία που έχει η Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία ειναι της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.(όλα καλά μεχρι εδώ).Ορισμένοι μαθητές αλλά και καθηγητές(δεν είμαι εγώ)ψέλνουν τον 50΄ψαλμό σε άαλο ήχο εκτός του Β΄που λέει το εγκόλπιο.Ψελνουν τα Ευλογητάρια σε άλλο ήχο πλήν του του Πλαγ. του Α΄ που λέει το εγκόλπιο.ψέλνουν τον Τρισάγιον Υμνόν της Θ. Λειτουργίας στον ήχο της ήμέρας.Είναι σωστό όμως???Σε ερώτηση μου γιατί μου απαντήσανε σε επιθετικό ύφος ''Τα λέω σε όποιον ήχο θέλω εγώ''γιατί όμως ξαναρωτάω αφου είναι στάνταρ.Η απάντηση ειναι πως ο τάδε που έχει αυτό το βιβλίο γιατί το λέει έτσι?Τα βιβλία της ζωής γιατί τα έχουν έτσι?αυτός στη τάδε εκκλησία το είπε έτσι.Μήπως ο άλφα ή ο βήτα για να πουλήσει το βιβλίο του τα έγραψε έτσι τότε πρέπει να τα λέμε και εμείς ή να ακολουθούμε τα του εγκολπίου???Ποιό είναι σωστό???ορισμένοι βέβαια οργισμένοι είπανε ''Μα ο Στανίτσας τα έλεγε έτσι εσύ θα ρωτήσεις γιατί???''Δηλαδή βυζαντινή Μουσική είναι ο Στανίτσας,ο Καραμάνης και οι άλλοι ο Λυκούργος και πολύ άλλοι τι είναι???Αιρετικοί?
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#47
Εγώ να θέσω και ένα άλλο θέμα στο οποίο είχα έναν διάλογο με έναν δάσκαλο αλλά και μαθητή.Και θέλω να το σχολιάσουμε όλοι μας.Ξέρουμε όλοι μας όσοι είμαστε στα αναλόγια ότι τα βιβλία που έχει η Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία ειναι της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.(όλα καλά μεχρι εδώ).Ορισμένοι μαθητές αλλά και καθηγητές(δεν είμαι εγώ)ψέλνουν τον 50΄ψαλμό σε άαλο ήχο εκτός του Β΄που λέει το εγκόλπιο.Ψελνουν τα Ευλογητάρια σε άλλο ήχο πλήν του του Πλαγ. του Α΄ που λέει το εγκόλπιο.ψέλνουν τον Τρισάγιον Υμνόν της Θ. Λειτουργίας στον ήχο της ήμέρας.Είναι σωστό όμως???Σε ερώτηση μου γιατί μου απαντήσανε σε επιθετικό ύφος ''Τα λέω σε όποιον ήχο θέλω εγώ''γιατί όμως ξαναρωτάω αφου είναι στάνταρ.Η απάντηση ειναι πως ο τάδε που έχει αυτό το βιβλίο γιατί το λέει έτσι?Τα βιβλία της ζωής γιατί τα έχουν έτσι?αυτός στη τάδε εκκλησία το είπε έτσι.Μήπως ο άλφα ή ο βήτα για να πουλήσει το βιβλίο του τα έγραψε έτσι τότε πρέπει να τα λέμε και εμείς ή να ακολουθούμε τα του εγκολπίου???Ποιό είναι σωστό???ορισμένοι βέβαια οργισμένοι είπανε ''Μα ο Στανίτσας τα έλεγε έτσι εσύ θα ρωτήσεις γιατί???''Δηλαδή βυζαντινή Μουσική είναι ο Στανίτσας,ο Καραμάνης και οι άλλοι ο Λυκούργος και πολύ άλλοι τι είναι???Αιρετικοί?
Ετσι οπως το θετεις...και το αρχισουμε το θεμα, το βλεπω να τελειωνει του χρονου τετοια εποχη.:D
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#48
Καλό είναι να κρατάμε τις παραδόσεις, αλλά εάν ψάλλεις κάτι το οποίο δεν είναι σύνηθες (π.χ. σε άλλο ήχο), εάν το ψάλλεις σωστά, δεν αλλάξεις το νόημα του κειμένου και το ψάλλεις με πίστη τότε δεν το βλέπω ό,τι
είναι έγκλημα. Εξάλλου ακριβής τήρηση της Παράδοσης γίνονταν και γίνεται, στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου. Στους υπόλοιπους υπάρχει μια σχετική ελευθερία, λαμβάνοντας υπόψιν τα άγραφα και μη τυπικά της Εκκλησίας μας.
 
Last edited:

Xristos

Ιωαννίδης Στέφανος, Ειδικευόμενος Νευρολογίας, Πα.
#49
Δηλαδή βυζαντινή Μουσική είναι ο Στανίτσας,ο Καραμάνης και οι άλλοι ο Λυκούργος και πολύ άλλοι τι είναι???Αιρετικοί?
Επιτελους! Ενας με τα ιδια ερωτηματα! Συγκεκριμενα για ενα μεγαλο μερος ψαλταδων ο Στανιτσας [ισως και ενας-δυο αλλοι Πατριαρχικοι] ειναι η παραδοση, οι υπολοιποι [πχ Καραμανης] την 'δολοφονησαν'... Και να συμπληρωσω το ερωτημα λοιπον: εν αρχη ην ο Στανιτσας και ο Στανιτσας ην προς την παραδοση και παραδοση ην ο Στανιτσας; τα μεγαλα ονοματα των ψαλταδων που παρεκκλιναν απ τους Πατριαρχικους δεν ηταν παραδοση; οι Αγειοριτες που σημερα πολλοι κατακρινουν, δεν ξερουν και ξερουμε 'εμεις'; [ασχετα που ειναι απ το πρωι ως το βραδυ στην Εκκλησια και οι τυπικαριοι τους ασχολουνται αποκλειστικα και μονο με αυτην;]
Και δεν εξελισσεται η παραδοση; η πρωτη Εκκλησια ειχε πολυ πτωχες ακολουθιες, και αφου 'στολιστηκαν' απο ανθρωπους, οι επομενοι ανθρωποι δεν μπορουν να τις 'αγγιξουν';
 
#50
Να συμπληρώσω κάτι.Για πολλούς ιεροψάλτες βυζαντινή μουσική και τέχνη είναι μόνο οι του Πατριαρχικού Ναού.Οι άλλοι Κωνστ/πολιτες τί ειναι?Οι ιεροψάλτες της Ελλάδος και του Αγίου Όρους δεν είναι της Βυζαντινής Μουσικής και Παράδοσης?Και γιατί ο Στανίτσας όταν έφυγε απο τον Πατριαρχικό Ναό άλλαξε ύφος έψαλνε διαφορετικά και ποιο σύντομα(εαν δεν κάνω λάθος).
Εβαλα πολλά αλλά η επιθετικότητα ενος καθηγητού και 2 μαθητών Στανινιτσαίων με έκαναν να θέλω να λύσω αυτήν την απορία την οποία βλέπω πως την έχει και άλλος.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
#51
Το θέμα ξεφεύγει...

Απόστολε, δεν είναι τραγούδι. Αν ήταν έτσι τα τραγούδια, τι να πούμε

για τα όντως τραγούδια; Εγώ το λέω χωρίς τα κρατήματα, μια χαρά είναι.

Και να πω και κάτι; Για μένα είναι και πιο σοβαρό από το "φθορικό" του Στανίτσα.

Ειδικά όπως το λέει ο Στανίτσας σε κάτι παλιές ηχογραφήσεις, σκέτος αμανές είναι.

Προσωπική άποψη: Ο Στανίτσας δεν είναι συνέχεια του παραδοσιακού πατριαρχικού ύφους.

Στον Στανίτσα αποτυπώθηκε ένα μεγάλο μέρος του (λόγω του ταλέντου του),

αλλά μέχρις εκεί. Ο Παναγιωτίδης είχε πιο πολύ Πατριαρχείο μέσα του.

Ο τελευταίος όμως αυθεντικός, ήταν ο Πρίγγος. Ο Στανίτσας δεν

γαλουχήθηκε μέσα στον Πατριαρχικό ναό, δεν έφαγε ποτέ αγκωνιές

από τον Ναυπλιώτη, δεν τον κανονάρχησε ποτέ. Ο Στανίτσας πήρε το

Πατριαρχικό ύφος από τον Πρίγγο και το πρόσθεσε/προσάρμοσε στα δικά του.

Αναλύσεις, γυρισματάκια και τα τοιαύτα. Φυσικά είχε και τη φωνή και τον χρόνο

για να μείνει στην ιστορία, αλλά δεν είναι αυθεντικός εκφραστής της

εν το πατριαρχείο παραδόσεως.

Τώρα όποιος ακολουθεί Στανίτσα και νομίζει ότι ακολουθεί παράδοση... λυπάμαι.

Ακολουθεί την έκφραση της παραδόσεως μέσα από το πρίσμα του Στανίτσα.

Δεν λέω ότι είναι κακό. Ο καθένας είναι ελεύθερος να ακούει και να υιοθετεί ό,τι θέλει, προς Θεού,

όμως να ξέρουμε που πατάμε.
 
#52
Πως ξέφυγε το θέμα και γενικεύουμε κατά αυτόν τον τρόπο δεν καταλαβαίνω .
Ανακατέψαμε , τον Στανίτσα , το δύναμις του Στανίτσα , τον Καραμάνη , τον Παναγιωτίδη , τους Πατριαρχικούς , τους Κων/νοπολίτες ...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#53
[Σημ. συντ.] Ἤδη ἡ ἐρώτηση τοῦ θέματος ἔχει ἀπαντηθεῖ καί οὐσιαστικά ἔχει κλείσει τό θέμα. Ἤδη διαχωρίστηκε μἐχρι τώρα ἕνα νέο ὅπως φαίνεται στά προηγούμενα. Μέ τόσο ἀνακάτεμα δέν εἶναι δυνατόν νά γίνουν ἄλλοι διαχωρισμοί, οὔτε νά καθόμαστε ὅλη μέρα στόν ὑπολογιστή.
Θέματα:
Τυπικόν καί παγιωμένοι ήχοι
Τρισάγιον & Δύναμις, Ήχος πλ. Ά, Κυριακού Ιωαννίδου (Καλογήρου)

Γιά ὅ,τι ἄλλο ὑπάρχουν ἀνάλογα θέματα ἤ δημιουργήσατε νέα στίς ἀνάλογες ἑνότητες.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#54
Ρώτησα παραπάνω καί δέν ἀπαντήθηκε ἀπ τούς μουσικολογιοτάτους.
Πού είδατε εξωεκκλησιαστική ,ὲξωπαραδοσιακή γραμμή στό έν λόγω ὼστε να χαρακτηριστει τραγουδάκι; Σε ποιό σημείο;
Πήραμε ὑπεύθυνες ἀπαντήσεις ἀπό λάτρεις τοῦ Στανίτσα, Πρίγγου, Ἰακώβου.
«Δέν τό εἶπε ὁ Ἄρχων».
Ὁ παλαιός ἄρχων Πρίγγος ἔγραφε λειτουργικά μινόρε καί σαμπάχ.
Ὁ νεότερος ἔψαλλε φρύγιο καί φεραχνάκ καί ἄλλα μακάμια.
Ξαναδιαβάστε τό δύναμις τοῦ Καλογήρου γιά νά γνωματεύσετε ἄν εἶναι παραδοσιακότερο ἤ τραγουδιστικότερο.
 
#55
Κύριοι εγώ άλλαξα την συζήτηση πάνω σε μια απορία μου.Δεν φταίει κανείς άλλος π. Μάξιμε και συγνώμη για αυτό αλλά λόγω το ότι δεν μπορώ(δεν τα πάω και καλά με τους υπολογιστές :) έβαλα αυτήν την ερώτηση γιατί ταίριαζε κάπως.Αλλά και γιατί ήταν φρέσκο το θέμα γυρίζοντας απο την σχολή μου.Και εμένα που το άκουσα Τον Τρισάγιον Υμνον του καλογήρου με άρεσε δεν το κρύβω.Βέβαια την καλύτερη απάντηση την έλαβα σήμερα.''Εαν ειναι να λέμε ότι θέλει ο καθένας μας βγάζοντας ένα βιβλίο προς τί τότε η Οχτάηχος και τα αναστάσιμα Απολυτίκια?Ας τα λέμε όπως μας αρέσει λέγοντας Μα καλά αφού το είπε ο τάδε γιατί να μην το πώ και εγώ?''.Και σε πολλές Εκκλησίες της επαρχίας κυρίως ακούγονται όλα σε Α΄ Ηχο.Ελάτε όμως που στην Ορθόδοξη Πίστη μας τίποτα δεν ειναι τυχαίο και όλα ειναι γραμμένα.Κάνω λάθος π. Μάξιμε?
 
Top