Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε. Θεόδωρος Βασιλικός.

Status
Not open for further replies.

Shota

Παλαιό Μέλος
δηλαδη ηταν ο κυριος σολιστ της χορωδιας του αειμνηστου Θρασυβολου Στανιτσα.

Ο κύριος σολίστ της χορωδίας του Θρασύβουλου Στανίτσα ήταν... ο Θρασύβουλος Στανίτσας :D

YΣ. Σαν επιχείρημα λείπει μόνο η ευλογία του έργου του κ. Βασιλικού από τον κάποιο γέροντα. Σύντομα θα ακούσουμε κι αυτό :D
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ο κύριος σολίστ της χορωδίας του Θρασύβουλου Στανίτσα ήταν... ο Θρασύβουλος Στανίτσας :D

YΣ. Σαν επιχείρημα λείπει μόνο η ευλογία του έργου του κ. Βασιλικού από τον κάποιο γέροντα. Σύντομα θα ακούσουμε κι αυτό :D

Προς αποκατάσταση της αλήθειας:

Στα εκδεδομένα ο Βασιλικός είναι μονοφωνάρης μόνο στο το άλμπουμ Πέτρος ο Πελοποννήσιος του ΙΒΜ, με χοράρχη τον Άρχοντα Θρασ. Στανίτσα. Οι δε μονωδίες έχουν ως εξής

Δόξα πατρί-Η υπεράρχιος θεότης (περισσή Πολυελέου Δούλοι Κύριον, ήχ [πλ.] α΄) Στανίτσας

Απήχημα Άγια Στανίτσας

Απήχημα βαρέος Στανίτσας

Έσται δίκαιος ( από το Κοινωνικόν Εις μνημόσυνον) Βασιλικός

Οίμοι ( από το δοξαστικό Αποστίχων Όρθρου Μ. Τετάρτης) Στανίτσας

Δέξαι μου τας πηγάς... Βασιλικός

Δ.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Τέτοια περίπου διαφορά υπάρχει μεταξύ του Στανίτσα και του Βασιλικού και στο ψάλσιμο (υπάρχουν μάλιστα και τέτοια παραδείγματα).

YΣ. Αυτό καλείται χιούμορ :wink: :D
 

Attachments

  • stanitsas_basilikos.jpg
    93.8 KB · Views: 142

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τέτοια περίπου διαφορά υπάρχει μεταξύ του Στανίτσα και του Βασιλικού και στο ψάλσιμο (υπάρχουν μάλιστα και τέτοια παραδείγματα).

YΣ. Αυτό καλείται χιούμορ :wink: :D

Ο ''υπ-άρχων'' καλείται να ταυτίσει τα (λοιπά) εικονιζόμενα πρόσωπα.... Μνημόσυνο Παλαιολόγου και μνήμη Αλώσεως στη Βουλη;

ευχαριστίες,
Δ.

Υγ Αντιγράφω

12/5/1970 Παλαιά Βουλή

Θ.Πανάκης-Γ.Βαλλης-Κ.Κοφόπουλος-Χ.Σκουφάς-Ν.Γιάννου-Ν.Απτόσογλου-Α.Σιταράς
Δ.Παϊκόπουλος-Δ.Μαγούρης-Θρ.Στανίτσας-Α.Πετρόχειλος-Θ.Βασιλικός
 
Last edited:

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ο υπάρχων καλείται να ταυτίσει τα (λοιπά) εικονιζόμενα πρόσωπα.... Μνημόσυνο Παλαιολόγου και μνήμη Αλώσεως στη Βουλη;
ευχαριστίες,
Δ.
Υγ Αντιγράφω
12/5/1970 Παλαιά Βουλή
Θ.Πανάκης-Γ.Βαλλης-Κ.Κοφόπουλος-Χ.Σκουφάς-Ν.Γιάννου-Ν.Απτόσογλου-Α.Σιταράς
Δ.Παϊκόπουλος-Δ.Μαγούρης-Θρ.Στανίτσας-Α.Πετρόχειλος-Θ.Βασιλικός

Δημήτρη μη με ξανα-αποκαλέσεις «Ο υπάρχων» διότι είναι μετάφραση του «Ο ΩΝ».
Όταν το έγραφα δεν το σκέφτηκα, απλά ήταν ένα λογοπαίγνιο... Άρχων-υπάρχων.. όπως λέμε άρες-μάρες...:D

Για τους εικονιζόμενους στην φωτογραφία είναι όπως αναγράφονται στο site του Σ.Μ.Κ. με την διόρθωση ότι ο διοπτροφόρος αριστερά μου είναι ο Χαράλαμπος Σιούφας, -όχι Σκουφάς- (ο έτερος διορθωτής του Τριωδίου) συγγενής του απελθόντος προέδρου της Βουλής...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;50746 said:
Δημήτρη μη με ξανα-αποκαλέσεις «Ο υπάρχων» διότι είναι μετάφραση του «Ο ΩΝ».
Όταν το έγραφα δεν το σκέφτηκα, απλά ήταν ένα λογοπαίγνιο... Άρχων-υπάρχων.. όπως λέμε άρες-μάρες...:D

Για τους εικονιζόμενους στην φωτογραφία είναι όπως αναγράφονται στο site του Σ.Μ.Κ. με την διόρθωση ότι ο διοπτροφόρος αριστερά μου είναι ο Χαράλαμπος Σιούφας, -όχι Σκουφάς- (ο έτερος διορθωτής του Τριωδίου) συγγενής του απελθόντος προέδρου της Βουλής...

Υπ-άρχων τότε...! Δεν είμαι θεολόγος αλλά δεν βλέπω ως βλάσφημο τον όρο. Σέβομαι την επιθυμία σου ,ωστόσο, φίλτατε κ. Νίκο.

Πολύ ωραία κ με τη διόρθωση του ονόματος, αλλά μας απομένουν τρία ακόμη άτομα αταύτιστα στην πίσω σειρά, αφού μετρώ δέκα και αναγνωρίζονται εφτά:
Θ.Πανάκης-Γ.Βαλλης-Κ.Κοφόπουλος-Χ.Σκουφάς-Ν.Γιάννου-Ν.Απτόσογλου-Α.Σιταράς. Υπάρχει βοήθεια;

Δημήτρης
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Να διευκρινίσουμε και κάτι ακόμα. Ο άνθρωπος και συνάδελφος περί ου ο λογος στο θέμα αυτό δεν συνέκρινε ποτέ τον εαυτό του με τον Στανίτσα, ούτε κανείς άλλος στο φόρουμ αυτό και δη στο συγκεκριμένο post το έκανε. Το να μεθοδεύεται λοιπόν μια τέτοια σύγκριση μόνο και μόνο για να τον μικρύνουμε (γιατί όντως φαίνεται μικρός μπροστά στον άρχοντα, όπως και οποιοσδήποτε άλλωστε) μου φαίνεται όχι πολύ τίμιο (θα έλεγα μάλιστα απροσδόκητα) τουλάχιστον εκ μέρους ανθρώπων που έχουν δώσει δείγματα γραφής πολύ ώριμης και σοβαρής συμπεριφοράς στο φόρουμ αυτό.

Μιλώ με αγάπη, αλλά και παρρησία, και παρακαλώ να το σκεφτούμε όλοι λίγο καλύτερα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Να διευκρινίσουμε και κάτι ακόμα. Ο άνθρωπος και συνάδελφος περί ου ο λογος στο θέμα αυτό δεν συνέκρινε ποτέ τον εαυτό του με τον Στανίτσα, ούτε κανείς άλλος στο φόρουμ αυτό και δη στο συγκεκριμένο post το έκανε. Το να μεθοδεύεται λοιπόν μια τέτοια σύγκριση μόνο και μόνο για να τον μικρύνουμε (γιατί όντως φαίνεται μικρός μπροστά στον άρχοντα, όπως και οποιοσδήποτε άλλωστε) μου φαίνεται όχι πολύ τίμιο (θα έλεγα μάλιστα απροσδόκητα) τουλάχιστον εκ μέρους ανθρώπων που έχουν δώσει δείγματα γραφής πολύ ώριμης και σοβαρής συμπεριφοράς στο φόρουμ αυτό.

Μιλώ με αγάπη, αλλά και παρρησία, και παρακαλώ να το σκεφτούμε όλοι λίγο καλύτερα.

Έγραψα προς τους fans του κ. Βασιλικού και το γενικό στιλ και ύφος εννοούσα. Έτσι κι ο Μιχαηλίδης δεν έχει φωνή του Ναυπλιώτη και δεν είναι Ναυπλιώτης, αλλα το ύφος του είναι ασφαλώς «του Ναυπλιώτη».
 

pano

Μέλος
θα ηθελα να θεσω στον εποικοδομητικο μας διαλογο μια απλη ερωτηση....
ο προβληματισμος μας περι της πατριαρχικης αναγνωρισης του κ. Βασιλικου
γιατι δεν απανταται με το αναμφιβολο γεγονοσ της εξελιξης της μουσικης,του υφους.....Πιστευετε πως το υφος του Ναυπλιωτη ηταν ακριβως το ιδιο με του Πετρου Λαμπαδαριου?....Ευχαριστω!!!
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
ο προβληματισμος μας περι της πατριαρχικης αναγνωρισης του κ. Βασιλικου
γιατι δεν απανταται με το αναμφιβολο γεγονοσ της εξελιξης της μουσικης,του υφους.....Πιστευετε πως το υφος του Ναυπλιωτη ηταν ακριβως το ιδιο με του Πετρου Λαμπαδαριου?....Ευχαριστω!!!
Έχω ξαναπεί πολλές φορές εδώ μέσα (και θα πρέπει να φτιάξω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ένα υπόμνημα με τα θέματα που γράφω και ξαναγράφω τα ίδια και τα ίδια, δεν πάει άλλο...) ότι η εξέλιξη της παράδοσης δεν μπορεί να οδηγήσει σε πράγματα εκτός παράδοσης! Με τη λογική αυτή, ακόμα και οι Σακελλαριδικώς ψάλλοντες υποστήριζαν, τον καιρό που οι τετραφωνίες ήταν στα φόρτε τους εδώ στην Ελλάδα, ότι το ύφος αυτό αποτελεί "εξέλιξη" της παράδοσης και ότι αφού οι περισσότεροι ψάλουν (έψαλαν) έτσι, ας το αποδεχτούμε! Ο καθένας είπαμε δικαιούτα να ψάλει όπως εκείνος θέλει: πατριαρχικά, αγγελοπουλικά, αγιορείτικα, σκυλάδικα και δεν ξέρω κι εγώ πώς αλλιώς. Για να επικαλεστείς όμως "συνέχεια" ή "εξέλιξη" της παράδοσης, το ύφος σου πρέπει να έχει αφετηρία και να παραπέμπει σε κάτι παλαιότερο. Προσωπικά στοιχεία θα βάλεις, αλλά πάνω στο υπάρχον ύφος.

Όσο για το εάν είναι ίδιο το ύφος του Πέτρου με του Ναυπλιώτη, εγώ θα έλεγα γιατί να μην είναι; Και οι δύο χρημάτισαν ψάλτες στο Πατριαρχείο, όπου η ενότητα του ύφους περνάει από γενιά σε γενιά. ΠΡΟΣΟΧΗ: Άλλο διαφορετικές φωνές, άλλο διαφορετικό ύφος! Οι πρωτοψάλτες του Πατριαρχείου, από το Ναυπλιώτη ως τον Αστέρη, σαφώς ανήκουν στο ίδιο ύφος, του οποίου τα χαρακτηριστικά τα έχουμε πολλάκις αναλύσει. Όπως λοιπόν επί μια εκατονταετία στον 20ο αιώνα διατηρήθηκε στο ύφος, έτσι υποθέτω ότι θα έγινε και παλαιότερα. Τώρα, το ότι το ύφος επί Ναυπλιώτη ήταν περισσότερο ένρινο, ότι η φωνητική εκφρορά άλλαξε λίγο επί Πρίγγου και πολύ επί Στανίτσα, αυτά είναι γνωστά. Όμως το στυλ των αναλύσεων, η ιδιαιτερότητα στη φωνητική εκφορά (με τις όποιες παραλλαγές της), ο χρόνος, όλ' αυτά είναι κοινά στους πατριαρχικούς ψάλτες: όποιον και ν' ακούσεις καταλαβαίνεις ότι ανήκουν στον ίδιο χώρο παραδοσιακού ψαλσίματος.

Ο Βασιλικός τώρα, ενώ χρημάτισε στη χορωδία του Στανίτσα και οι πρώτες του ηχογραφήσεις ήταν κλασσικές, δυστυχώς δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Μεγάλος ψάλτης λοιπόν, ναι (και θα πρέπει να αναγνωριστεί αυτό). Μεγάλος ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ψάλτης όχι, να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
ο προβληματισμος μας περι της πατριαρχικης αναγνωρισης του κ. Βασιλικου

Προσωπικά δε με προβληματίζει ιδιαίτερα. Έχουμε δει πολλά σε σχέση με τα οφφίκια που μοιράζονται από το Πατριαρχείο...:rolleyes:

γιατι δεν απανταται με το αναμφιβολο γεγονοσ της εξελιξης της μουσικης,του υφους...

Δεν βλέπουμε δα και τόσο μεγάλη εξέλιξη στην εκκλησιαστική μουσική από τον Πέτρο ως σήμερα. Και ας μην ειπωθεί πάλι, το επιχείρημα πως τα έχει γράψει λιτά ο Πέτρος και έβαλαν τις αναλύσεις οι νεώτεροι. Και σε αυτό τον Πατριαρχικό Ναό ακόμα, με αναλύσεις έψαλλαν πάντοτε.

Αυτό εννοεί ο Στανίτσας, όταν λέει ότι άλλο πράγμα είναι η απλή ανάγνωση και άλλο η εκτέλεση-ερμηνεία. Ο αείμνηστος Σουρλαντζής, έλεγε πως αρκεί να κοιτάξουμε τα δυο πρώτα μαθήματα, στο πρώτο βιβλίο που διδάσκονται οι μαθητές: το Αναστασιματάριον. Την ίδια θέση στον ΓΑ ο Γρηγόριος την παρουσιάζει αναλελυμένη στο "Κύριε εκέκραξα" και συνοπτική στο "Κατευθυνθήτω". Σα να μας λέει "από δω και πέρα θα γράφω συνοπτικά, αλλά να ξέρετε πως υπάρχουν αναλύσεις που θα τις μάθετε προφορικά".

...Πιστευετε πως το υφος του Ναυπλιωτη ηταν ακριβως το ιδιο με του Πετρου Λαμπαδαριου?...

Πρώτα πρώτα το "ακριβώς ίδιο" είναι άκυρος όρος αφού οι ψάλτες είναι ανθρώπινα πρόσωπα.

Τα χαρακτηριστικά του Πατριαρχικού ύφους, αλλά και γενικώτερα της εκκλησιαστικής μουσικής παράδοσης απ΄ όπου κι αν προέρχεται: πατριαρχείο, Αγιονόρος, ελλαδίτες, μικρασιάτες, ομογένεια κ.λ.π., έχει συζητηθεί εκτενώς σε διάφορα θέματα και δεν θα επανέλθω.

Ωστόσο, αφού δεν έχουμε κασέτες από εκείνη την εποχή του Πέτρου κι αφού βλέπουμε πως το ύφος αυτό, από την εποχή του Ναυπλιώτη (1880 περ., ως δομέστικος στον πατριαρχικό ναό) ως σήμερα (ήτοι πάνω από 120 χρόνια)εχει επιβιώσει, οφείλουμε να πιστέψουμε τις διαβεβαιώσεις διαφόρων (Βουδούρη κ.ά.) πως και από τα προηγούμενα 100 χρόνια (εποχή Πέτρου Λαμπαδαρίου), δεν θα άλλαξε στα βασικά του σημεία. Με δεδομένη και την ισχυρότερη δύναμη της προφορικής παράδοσης στα χρόνια αυτά.

Χαραλάμπης
 

agrovas

Βασίλης Αγροκώστας
Εγώ προτιμώ τον απλό μοναχό Δανιήλ.

Εγώ πάλι δεν μπορώ ν' ακούω αγιορείτικο ψάλσιμο εκτός Όρους και αντίστοιχα
"κοσμικό" εντος του... Όσες φορές επισκέφτηκα το Άγιο Όρος κι έψαλλα, συνειδητοποίησα πως άλλαξε το ύφος μου κι ο ήχος της φωνής μου χωρίς να το επιδιώξω ή να το καταλάβω ιδιαίτερα πώς έγινε αυτό. Όταν επέστρεψα στα ενοριακά μου ιεροψαλτικά καθήκοντα πάλι άλλαξε το ύφος μου σε πιο "κοσμικό"...
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Έχω ξαναπεί πολλές φορές εδώ μέσα (και θα πρέπει να φτιάξω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ένα υπόμνημα με τα θέματα που γράφω και ξαναγράφω τα ίδια και τα ίδια, δεν πάει άλλο...) ότι η εξέλιξη της παράδοσης δεν μπορεί να οδηγήσει σε πράγματα εκτός παράδοσης! Με τη λογική αυτή, ακόμα και οι Σακελλαριδικώς ψάλλοντες υποστήριζαν, τον καιρό που οι τετραφωνίες ήταν στα φόρτε τους εδώ στην Ελλάδα, ότι το ύφος αυτό αποτελεί "εξέλιξη" της παράδοσης και ότι αφού οι περισσότεροι ψάλουν (έψαλαν) έτσι, ας το αποδεχτούμε! Ο καθένας είπαμε δικαιούτα να ψάλει όπως εκείνος θέλει: πατριαρχικά, αγγελοπουλικά, αγιορείτικα, σκυλάδικα και δεν ξέρω κι εγώ πώς αλλιώς. Για να επικαλεστείς όμως "συνέχεια" ή "εξέλιξη" της παράδοσης, το ύφος σου πρέπει να έχει αφετηρία και να παραπέμπει σε κάτι παλαιότερο. Προσωπικά στοιχεία θα βάλεις, αλλά πάνω στο υπάρχον ύφος.

Όσο για το εάν είναι ίδιο το ύφος του Πέτρου με του Ναυπλιώτη, εγώ θα έλεγα γιατί να μην είναι; Και οι δύο χρημάτισαν ψάλτες στο Πατριαρχείο, όπου η ενότητα του ύφους περνάει από γενιά σε γενιά. ΠΡΟΣΟΧΗ: Άλλο διαφορετικές φωνές, άλλο διαφορετικό ύφος! Οι πρωτοψάλτες του Πατριαρχείου, από το Ναυπλιώτη ως τον Αστέρη, σαφώς ανήκουν στο ίδιο ύφος, του οποίου τα χαρακτηριστικά τα έχουμε πολλάκις αναλύσει. Όπως λοιπόν επί μια εκατονταετία στον 20ο αιώνα διατηρήθηκε στο ύφος, έτσι υποθέτω ότι θα έγινε και παλαιότερα. Τώρα, το ότι το ύφος επί Ναυπλιώτη ήταν περισσότερο ένρινο, ότι η φωνητική εκφρορά άλλαξε λίγο επί Πρίγγου και πολύ επί Στανίτσα, αυτά είναι γνωστά. Όμως το στυλ των αναλύσεων, η ιδιαιτερότητα στη φωνητική εκφορά (με τις όποιες παραλλαγές της), ο χρόνος, όλ' αυτά είναι κοινά στους πατριαρχικούς ψάλτες: όποιον και ν' ακούσεις καταλαβαίνεις ότι ανήκουν στον ίδιο χώρο παραδοσιακού ψαλσίματος.

Ο Βασιλικός τώρα, ενώ χρημάτισε στη χορωδία του Στανίτσα και οι πρώτες του ηχογραφήσεις ήταν κλασσικές, δυστυχώς δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Μεγάλος ψάλτης λοιπόν, ναι (και θα πρέπει να αναγνωριστεί αυτό). Μεγάλος ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ψάλτης όχι, να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους.

Το θέμα είναι Νίκο, ότι η προσφορά του αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο και άρα οδηγούμαστε στην σκέψη, ότι και το ύφος του Θ. Βασιλικού, θεωρήτε Παραδοσιακό. Και θα θεωρηθεί περισσότερο παραδοσιακή φωνή με το πέρασμα του χρόνου.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Το θέμα είναι Νίκο, ότι η προσφορά του αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο και άρα οδηγούμαστε στην σκέψη, ότι και το ύφος του Θ. Βασιλικού, θεωρήτε Παραδοσιακό. Και θα θεωρηθεί περισσότερο παραδοσιακή φωνή με το πέρασμα του χρόνου.
Το τι θα θεωρείται στο μέλλον, δεν μπορώ να το ξέρω. Αυτό που ξέρω όμως ΤΩΡΑ είναι ότι η πατριαρχική αναγνώριση σημαίνει σίγουρα προσφορά στη βυζαντινή μουσική γενικώς, όχι όμως απαραίτητα και στη διατήρηση του πατριαρχικού ύφους. Να σου υπενθυμίσω συνάδελφε, όπως ξανάγραψα, ότι και σε άλλους έχει δοθεί οφίκιο, των οποίων το ύφος αν στο μέλλον θεωρηθεί παραδοσιακό, τότε δε βλέπω και πολύ καλά τα κόκκαλα των ψαλτών του Πατριαρχικού ναού...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το θέμα είναι Νίκο, ότι η προσφορά του αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο και άρα οδηγούμαστε στην σκέψη, ότι και το ύφος του Θ. Βασιλικού, θεωρήτε Παραδοσιακό.
Παρακαλώ, μην με παρεξηγήσετε, αλλά κάπου είχα διαβάσει για μία εξίσωση, που μου θυμίζει την παραπάνω λογική:

Τα εργαλεία είναι πολύ χρήσιμα για την διατήρηση ενός κήπου.
Η πένσα είναι εργαλείο.
Η λίμα είναι εργαλείο.

Συμπέρασμα: Η πένσα και η λίμα είναι πολύ χρήσιμα εργαλεία για την διατήρηση ενός κήπου. :D:D:D

Διάκριση χρειάζεται...
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Παρακαλώ, μην με παρεξηγήσετε, αλλά κάπου είχα διαβάσει για μία εξίσωση, που μου θυμίζει την παραπάνω λογική:

Τα εργαλεία είναι πολύ χρήσιμα για την διατήρηση ενός κήπου.
Η πένσα είναι εργαλείο.
Η λίμα είναι εργαλείο.

Συμπέρασμα: Η πένσα και η λίμα είναι πολύ χρήσιμα εργαλεία για την διατήρηση ενός κήπου. :D:D:D

Διάκριση χρειάζεται...

Σωστό αυτή η λογική. Πάντως σε οποιαδήποτε περίπτωση ισχύει!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Το θέμα είναι Νίκο, ότι η προσφορά του αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο και άρα οδηγούμαστε στην σκέψη, ότι και το ύφος του Θ. Βασιλικού, θεωρήτε Παραδοσιακό. Και θα θεωρηθεί περισσότερο παραδοσιακή φωνή με το πέρασμα του χρόνου.
Αυτό ακριβώς είναι που με κάνει κι εμένα να φρίττω και να θέλω να διαμαρτυρηθώ.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Το θέμα είναι Νίκο, ότι η προσφορά του αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο και άρα οδηγούμαστε στην σκέψη, ότι και το ύφος του Θ. Βασιλικού, θεωρήτε Παραδοσιακό.
Λάθος συλλογισμός:
Το οφίκιο που πήρε του το έδωσε η Μ.Εκκλησία, ως τιμητικό για την εν γένει προσφορά του στην εκκλησιαστική μουσική. Δεν σημαίνει και την ταυτόχρονη "ψαλτική αγιοποίησή του" όμως. Ούτε πως η Μ.Εκκλησία αποδέχεται τον τρόπο ψαλσίματός του ή κάποια θεωρητική του θέση. Απλά τον τιμά για την γενική του προσφορά. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Κι αυτό ισχύει γενικώς για όλα τα τιμητικά οφίκια, ενώ αντιθέτως δεν ισχύει για τα οφίκια του Π.Ναού (Άρχοντες Πρωτοψάλτης-Λαμπαδάριος-Α' & Β' Δομέστιχοι).
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Λάθος συλλογισμός:

Βασίλη, που τον βλέπεις τον λάθος συλλογισμό, εκεί πάει το θέμα από μόνο του. Από εδω και πέρα δεν έχει κανείς το δικαίωμα να λέει ότι ο Βασιλικός δεν ψέλνει Πατριαρχικά. Οι πράξεις δείχνουν ότι είναι Πατριαρχικότατος!
 
Status
Not open for further replies.
Top