Κ
Κωσταντής1
Guest
Ὁ ἱστορικισμὸς στὴν μουσικὴ προῆλθε ἀπὸ τὸν ἱστορικισμὸ στὸ θέατρο, τέλη 18ου αἰ. ἀρχὲς 19ου, στὴν Ἀγγλία κυρίως, ἴδια ἐποχὴ περίπου μὲ τὴν τῆς μεταῥῥύθμισης τοῦ Χρυσάνθου, καὶ συνεπῶς ἡ ἁναβίωση τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς μουσικῆς μὲ ἠχογραφήσεις κ.λπ. ἀνήκει στὸν ῥομαντισμὸ καὶ ὄχι τὸν κλασσικισμὸ τοῦ Ὲράσμου. Θέλουν μεγάλη προσοχὴ οἱ ἀναβιώσεις διότι τὸ μουσικὸ φαινόμενο ειναι ἀπρόβλεπτο καὶ ἔχει σὰν βάση τὴν σύζευξη νοήματος καὶ ἤχου μὲ ἑγγενὲς στοιχεῖο τὸν ἀπρόβλεπτο ἔρρυθμο αὑτοσχεδιασμό, ἐνῷ οἱ ἁναβιώσεις ὑπάγουν τὴν μουσικὴ στὴν ὅποια νοητὴ εἱκόνα. Τὰ ἴδια ἱσχύουν γιὰ τὴν ἑκκλησιαστικὴ μουσική, ὑπάρχει φόβος νὰ μετατραπῇ ἡ ἑκλησία σὲ χίστορυ τσάννελ.