Άξιόν εστίν επί τη βάσει αργών δοξολογιών

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#3
Μπραβοοοο...πολυ χρησιμα για τα μοναστηρια που χρειαζονται ποικιλια Αξιον εστιν

Στις περιπτωσεις αυτες ειναι λιγο το thanks

Μπραβο
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
#4
κ. Λάμπρου σε ευχαριστούμε παρα -πολύ,είσαι αστείρευτη πηγή εμνεύσεως και ταλαντούχος συνθέτης ,συνέχισε έχουμε πολλά να ωφεληθούμε όλοι οι του ψαλτικού κόσμου,άλλα και κάθε φίλος της εκκλησιαστικής Μουσικής.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#5
κ . Λάμπρου θερμά συγχαρητήρια για το έργο σας. Ο χορηγός των ταλάντων να σας αξιώσει να γράψετε πολλά παρόμοια μέλη. Ειδικά το Άξιον εστί του πλ.β έχει χαρακτηριστικά κλασικού μαθήματος.

ΥΓ Μια σημείωση. Στο (β) Άξιον εστίν (βαρυς διατονικός), στη φράση "αληθώς" νομίζω ότι στο α χρειάζεται κλάσμα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#6
Δεν συμφωνώ στο ότι μας τελείωσε η έμπνευση και θα πρέπει να αλλάξουμε το ρυθμό των "άξιον εστίν".
Ή αντίστροφα να αλλάξουμε τον ρυθμό των δοξολογιών αντλώντας γραμμές από άξιον εστίν.

Δεν κρατώ και τόσο πολύ τις παραδόσεις αλλά... στο ψαλτήρι μου και...εντελώς προσωπικά.
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#7
Δημήτρη, το ότι γράφουμε ένα μέλος "επί τη βάσει" ενός άλλου δεν σημαίναι καθόλου ότι μας τελείωσε η έμπνευση. Νομίζω σημαίνει ακριβώς το αντίθετο: ότι αναδεικνύουμε νέους δρόμους ανάδειξης της μουσικής μας παραδόσεως, καθώς αναγνωρίζουμε σε ένα κλασικό μελούργημα μουσικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμεύσουν ως λογότυποι.
Έπειτα, η πρακτική αυτή είναι απόλυτα μέσα στο πνεύμα της μελουργικής μας παράδοσης. Υπάρχει Άξιον εστί π.χ. επι τη βάσει της δοξολογίας του Κοσμά εκ Μαδύτων, Λειτουργικά επί τη βάσει των αργών Ευλογηταρίων του Λαμπαδαρίου κ.α. Στη Λειτουργία του Ιεροθέου θα βρείτε λειτουργικά που γράφτηκαν για να συμπληρώσουν "ορφανά" Άξιον εστί (στην ουσία χρησιμοποιούν μελουργικούς λογοτύπους του εκάστοτε Άξιον εστίν).
Αυτό που δεν πρέπει να γίνεται είναι η κακή αναπαραγωγή. Σ' αυτό συμφωνώ. (αλλά δεν ισχύει στην περίπτωσή μας)
 
#8
Αγαπητέ κ. Γιώργο Μ., ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια (όπως και τους υπόλοιπους). Δεν χρειάζεται, εν τούτοις, να είσθε τόσο κολακευτικοί. Όντως στο α του "αληθώς" χρειάζεται ένα κλάσμα.
 

spyridon

Ἀρχιμ. Σπυρίδων Σκορδίλης
#9
Όταν βλέπουμε παραδείγματα μελοποιών που γράφουν αντλώντας από την παράδοση μόνο καλά λόγια θα μπορούμε να πούμε. Γιατί η παράδοση δεν είναι έννοια στατική. Ένα μέλος είναι παραδοσιακό χωρίς να ακολουθεί δουλικά τις κλασικές γραμμές. Η σύνθεση εν προκειμένω των Άξιον εστί αποτελεί πολύ καλή προσπάθεια και αξίζουν συγχαρητήρια στον πονήσαντα.
Εύχομαι κάθε φωτισμό, δύναμη και καλή συνέχεια.
π. Σπυρίδων Σκορδίλης.
 
#10
Ἀνεβάζω ξανὰ τέσσερα ἄξιόν ἐστιν ἐπὶ τῇ βάσει τῶν ἀργῶν δοξολογιῶν τῶν Βιολάκη (πλ. β΄), Ἱακώβου (βαρέος), Χουρμουζίου (βαρέος) καὶ Δανιήλ (βαρέος).
 

Attachments

Last edited by a moderator:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#11
Χαίρομαι που επιλύθηκε το πρόβλημα με τις επισυνάψεις. Με την ευκαιρία να ευχαριστήσω ξανά τον κ. Λάμπρου που με τις μελοποιήσεις του ιδιαίτερα των ιδιομέλων των σπανιότερα εορταζομένων αγίων μας έχει εξυπηρετήσει αρκετές φορές ήδη.
 
#12
Κυριε Λαμπρου σας ευχαριστουμε πολυ.Θα αποφυγω τους επαινους[αφου δεν σας αρεσουν] αλλα....... δεν παιζεστε....1!!!!!.
 

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
#13
Παρα πολύ ωραία δουλειά. Απλά ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ σε μεγαλοπρεπείς εκτελέσεις.
Να είσαι καλά συνάδελφε!
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#14
Δημήτρη, το ότι γράφουμε ένα μέλος "επί τη βάσει" ενός άλλου δεν σημαίναι καθόλου ότι μας τελείωσε η έμπνευση. Νομίζω σημαίνει ακριβώς το αντίθετο: ότι αναδεικνύουμε νέους δρόμους ανάδειξης της μουσικής μας παραδόσεως, καθώς αναγνωρίζουμε σε ένα κλασικό μελούργημα μουσικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμεύσουν ως λογότυποι.
Έπειτα, η πρακτική αυτή είναι απόλυτα μέσα στο πνεύμα της μελουργικής μας παράδοσης. Υπάρχει Άξιον εστί π.χ. επι τη βάσει της δοξολογίας του Κοσμά εκ Μαδύτων, Λειτουργικά επί τη βάσει των αργών Ευλογηταρίων του Λαμπαδαρίου κ.α. Στη Λειτουργία του Ιεροθέου θα βρείτε λειτουργικά που γράφτηκαν για να συμπληρώσουν "ορφανά" Άξιον εστί (στην ουσία χρησιμοποιούν μελουργικούς λογοτύπους του εκάστοτε Άξιον εστίν).
Αυτό που δεν πρέπει να γίνεται είναι η κακή αναπαραγωγή. Σ' αυτό συμφωνώ. (αλλά δεν ισχύει στην περίπτωσή μας)
Ἄλλη ρυθμική ἀγωγή οἱ δοξολογίες καί ἄλλη τά ἄξιον ἐστίν.
Εἴδατε νά γράφουν οἱ παλαιοί κάποιο ἄξιον ἐστίν βάσει δοξολογίας ἤ ἀργοῦ εἱρμολογίου;
Σέ ποιά δοξολογία ταιριάζουν τά ἄξιον ἐστίν τῶν πατέρων πρωτοψαλτῶν; (Γρηγορίου, Φωκαέως κλπ)
Ἔγραφαν οἱ πατέρες μας καί ἄξιον ἐστίν καί δοξολογίες.
Ἀλλά σέ διαφορετικό ρυθμό.
Σέ ποιά δοξολογία ταιριάζουν καί τά ἄξιον ἐστί μεταγενέστερων; (Χατζηαθανασίου, Πρίγγου κλπ)
 
Last edited:
#15
Ἄλλη ρυθμική ἀγωγή οἱ δοξολογίες καί ἄλλη τά ἄξιον ἐστίν.
Εἴδατε νά γράφουν οἱ παλαιοί κάποιο ἄξιον ἐστίν βάσει δοξολογίας ἤ ἀργοῦ εἱρμολογίου;
Σέ ποιά δοξολογία ταιριάζουν τά ἄξιον ἐστίν τῶν πατέρων πρωτοψαλτῶν; (Γρηγορίου, Φωκαέως κλπ)
Ἔγραφαν οἱ πατέρες μας καί ἄξιον ἐστίν καί δοξολογίες.
Ἀλλά σέ διαφορετικό ρυθμό.
Σέ ποιά δοξολογία ταιριάζουν καί τά ἄξιον ἐστί μεταγενέστερων; (Χατζηαθανασίου, Πρίγγου κλπ)
Ὡς πρὸς τὴν ρυθμικὴ ἀγωγὴ τῶν ἀργῶν δοξολογιῶν, ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι αὐτὸ ἀποτελεῖ νεωτερισμό. Στὸ Ἅγιον Ὄρος, ὅπου δὲν βιάζονται, ψάλλουν σὲ πιὸ ἀργὸ ρυθμὸ τὶς ἀργὲς δοξολογίες. Ἀλλὰ καὶ στὶς ἐνορίες, νομίζω πὼς ἂν ἀντιπαραβάλουμε ἀπὸ τὸν ἴδιο ἐκτελεστὴ (π.χ. Στανίτσα) κάποιες ἀργὲς δοξολογίες, δὲν θὰ ἔχουν ὅλες τὴν ἴδια χρονικὴ ἀγωγή.
Ὡς πρὸς τὸ ἂν ἔγραφαν οἱ παλαιότεροι βάσει ἀργοῦ εἱρμολογίου, πρόχειρα μοῦ ἔρχεται στὸ μυαλὸ τὸ Ἄξιόν ἐστιν τοῦ Γρηγορίου εἰς ἦχον Α΄ (σὲ κάποια σημεῖα). Ὡς πρὸς τὸ ἂν ἔγραφαν οἱ παλαιότεροι βάσει ἀργῶν δοξολογιῶν, μπορεῖτε νὰ κοιτάξετε τὸ ἄξιόν ἐστιν τοῦ Νεκταρίου Μοναχοῦ εἰς ἦχον πλ. α΄. Βασίζεται κατὰ μέγα μέρος σὲ γραμμὲς τῆς ἀργῆς δοξολογίας τοῦ Πέτρου Βυζαντίου. Ἂν μπορεῖ, ἂς τὸ ἀνεβάσει κάποιος. Βρίσκεται στὸν Β΄ τόμο τοῦ ΜΟυσικοῦ Θησαυροῦ τοῦ Νεκταρίου Μοναχοῦ.
 

alex7305

Well-known member
#16
Υπάρχει Άξιον εστί π.χ. επι τη βάσει της δοξολογίας του Κοσμά εκ Μαδύτων, Λειτουργικά επί τη βάσει των αργών Ευλογηταρίων του Λαμπαδαρίου κ.α.
Σε ποια λειτουργικα και Αξιον εστι αναφερεστε;
 
Top