«Νέον Δοξαστάριον» Αντωνίου Χρ. Σύρκα (εκδότης Κων. Λαγούρος)

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#42
Δέν ξέρουμε τήν ἠλικία σου, τό φύλο σου, τίς ψαλτικές σου γνώσεις , δέν ἔχεις ψάλλει ἕνα ἀμήν ἐδῶ μέσα, καί τό μόνο πού κάνεις εἶναι ἡ κριτική σέ αὐτούς πού γράφουν ἐπώνυμα καί ἔχουν τά κότσια νά ἐρμηνεύουν κομμάτια.
Τελευταία ξεπέρασες τά συνηθισμένα καί τά «βάζεις» εἰρωνικά, μέ μαθητή τοῦ γερο-Μανέα καί Α. Σύρκα ὁ ὁποῖος ἐκτός τοῦ ὃτι μεταφέρει στήν ἡλικία του μιά παράδοση (που ἐμεῖς δέν βιώσαμε) τυγχάνει καί καθηγητής πανεπιστημίου Καναδά πού ἔχει ἀναλώσει τόν βίον στό διάβασμα καί τις μελέτες καί σέ σχολή διαφορετική ἀπ ατῶν κουλτουρικῶν Ἑλλάδος πού τά πάντα λειτουργοῦν μέ βίσμα.

Ἀπ' ὅτι καταλαβαίνω μᾶλλον τὸ ... φύλο μου σ' ἐνδιαφέρει. Ἐλπίζω νὰ 'χεις ... καλὸ σκοπό ... :wink::p:rolleyes:

Γιὰ τὰ ὑπόλοιπα δὲν συζητῶ μὲ ... εἰκονολάτρες ...

Ὅσο γιὰ τὴν ἀνωνυμία, σοῦ ἀφιερώνω τὸ παρακάτω

 
Last edited:
E

emakris

Guest
#43
Ἐπισυνάπτω σελίδα ἀπό θεωρητικό παλαιοῦ σοβαροῦ μουσικολόγου πού λίγο πολύ βγάζει νοκ άουτ Καμαράδο, Πρίγγο, Στανίτσα, Καραμάνη, Χ'αθανασίου κ.λπ. συγγενεῖς.
...εἶναι τοῦ Οἰκονόμου Χαραλάμπους.
Ἐδῶ
Ο Χαράλαμπος δεν διορθώνει κάποιον στη συγκεκριμένη σελίδα [σε άλλα σημεία "διορθώνει" όντως τον Σακελλαρίδη, τον Στ. Χουρμούζιο και την έκδοση της "Ζωής"]. Απλώς αντιγράφει από τις "Κρίσεις επί της 'Μουσικής Παιδαγωγίας' Νικολάου Παγανά", που δημοσιεύτηκαν στο Παράρτημα Εκκλησιαστικής Αληθείας, τεύχος 2 (Ιούνιος 1900), σ. 7-54. Πρόκειται για μια σφοδρή κριτική επί του βιβλίου του Παγανά (Κωνσταντινούπολη, 1897), την οποία υπογράφουν οι Γεώργιος Βιολάκης, Ευστράτιος Παπαδόπουλος, Νηλεύς Καμαράδος και Γεώργιος Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τις ανορθογραφίες και τους παρατονισμούς που περιέχει. Συνεπώς το σχόλιο του dimitris είναι τελείως άστοχο. Η μουσική ορθογραφία αποτελούσε μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνος βασικό μέλημα της μουσικής λογιοσύνης. Αυτή τη λογική απηχεί και το έργο του Χαραλάμπους Οικονόμου.
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#46
Σεβαστοί συντονιστές,

Θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ να ΚΛΕΙΣΕΙ το θέμα.

Ας μείνει η ανακοίνωση για το Δοξαστάριο μοναχή της (κλειδωμένη) και ας αφαιρεθούν όλα τα ΑΣΧΕΤΑ σχόλια. Όποιος ενδιαφέρεται, για καλοπραίρετους, ακόμα και για κακοπροαίρετους λόγους, να την κατέχει, ας απευθυνθεί στον κ. Λαγούρο.

Η επιστήμη, αγαπητοί μου, αρχήζει με την μελέτη των ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΩΝ στοιχείων. Τα αλλοιωμένα στοιχεία θεωρούνται ΝΟΘΕΙΑ στις θετικές επιστήμες και ΑΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ απο τους σοβαρούς επιστήμονες.

Ο κ. Λαγούρος, ως ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ, δεν έβαλλε χέρι στα κείμενα για να αφήσει τους πάσης φύσεως μελετητές να αξιολογήσουν το Δοξαστάριο και μόνο (διοτι, όσοι κατέχετε το Τριώδιο, η και τον Ακάθιστο Ύμνο του Γέρου Σύρκα θα διαπιστώσετε πως τα ορθογραφικά "λάθη" είναι περιορισμένα) και με καλοπροαίρετη κριτική να σχολιάσουν ό,τι τους "πειράζει".

Την ζημιά που προκαλλούν επανεκδόσεις έργων όπου "ξένα πνεύματα" επεβλήθησαν στο πνεύμα του μελοποιού, δεν την κάνει ένας ΣΟΒΑΡΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ που ξέρει τι είναι η ΕΠΙΣΤΗΜΗ και ποιοί είναι οι κανόνες της.

Αφήνουμε τους πάσης φύσεως ορθογραφιστές (και μακάρι και σοβαρούς επιστήμονες) να "διορθώσουν" το δοξαστάριο και να το παρουσιάσουν σε μια νέα έκδοση, έστω κριτική, πάντοτε ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ τον κ. Λαγούρο που ήταν μαθητής του Συρκα και τον άκουσε και τον ΕΖΗΣΕ. Και όχι να διορθώσουν με τα "ξένα πνεύματα" της φαντασίας τους οι τους αλλότριους τρόπους "ξενορθογραφίας" της σύγχρονης και ρελατιβιστικής εποχής.....

Και πάλι ζητώ την αγἀπη των συντονιστών να ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ. Διοτι δέν οδηγεί πουθενά θετικώς...

ΝΓ
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
#47
1.
χαρακτήρας (συνήθως ίσον ή ολίγον ή απόστροφος), ολίγον με (αριστερά επάνω) δίγοργον και (δεξιώτερα επάνω) κεντήματα. [λόγω τυπογραφικών δυσκολιών πολλές φορές η θέση του διγόργου δεν είναι ξεκάθαρη και φαίνεται λανθασμένα να είναι πάνω στα κεντήματα]

2.
χαρακτήρας (συνήθως ίσον ή ολίγον ή απόστροφος), ολίγον και κάτω κεντήματα με δίγοργο επάνω (το οποίο βέβαια θεωρείται επάνω στα κεντήματα)

Από πλευράς χρονικών αξιών δεν υπάρχει καμιά διαφορά: οι τρεις χαρακτήρες ποσότητος έχουν από 1/3 του χρόνου, και εάν υπάρχει παρεστιγμένο συνυπολογίζεται.
Όπως φαίνεται, συνήθως η πρώτη σύνθεση χρησιμοποιείται σε ισχυρό χρόνο, ενώ η δεύτερη σε ασθενή.
Πολύ σωστά.Μην το κουράζετε.Διαφορετική η γραφή,αλλά το αποτέλεσμα το ίδιο.Οράτε και Κ.Ψάχο.
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#48
...... Το Νέον Δοξαστάριον του Αντωνίου Σύρκα υπάρχει ΗΜΙΤΕΛΕΣ σε τυπογραφική βυζαντινή μορφή με συμπληρώσεις απο χειρόγραφα. Ο Κωνσταντίνος Λαγούρος πρίν μερικά χρόνια αντέγραψε όλο το Δοξαστάριο απο το πρότυπο και τα χειρόγραφα, σε ψηφιακή μορφή, και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθυνθεί στον ίδιο (cl_33@sympatico.ca). ΝΓ
Λόγω του ιδιαιτέρου προσωπικού ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο έργο του Αντωνίου Σύρκα (βλέπετε ο Δάσκαλος μου κ. Γεώργιος Αγγελινάρας υπήρξε μαθητής του), επικοινώνησα προ ετών με τον Αρχ. κ. Κωνσταντίνο Λαγούρο ο οποίος με ενθουσιασμό ανταποκρινόμενος στο αίτημα μου (και τον ευχαριστώ θερμά για αυτό), μου έστειλε δύο αντίτυπα από το Νέον Δοξαστάριον Αντωνίου Χρ. Σύρκα, ένα για εμένα και ένα για να κάνω δώρο στον Δάσκαλό μου.
Το κόστος ήταν πολύ μικρό δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά αν δεν κάνω λάθος όσο κόστιζαν τα βιβλία άλλο τόσο κόστισαν τα μεταφορικά από τον Καναδά στη Σάμο.
Βεβαίως ο Δάσκαλός μου ενθουσιάστηκε & συγκινήθηκε με το δώρο μου καθώς και με το ότι ήρθε σε επικοινωνία μετά από σαράντα περίπου έτη με τον φίλο και συμμαθητή του (στον Αντ. Σύρκα) κ. Κων. Λαγούρο.
Σε αυτή την έκδοση ο κ. Λαγούρος έχει συμπεριλάβει την έντυπη έκδοση του Δοξασταρίου του Αντωνίου Σύρκα και συνεπλήρωσε τα ελλείποντα από το χειρόγραφο του δασκάλου του, ώστε να ολοκληρωθεί το ημιτελές Νέον Δοξαστάριον του Αντωνίου Χρ. Σύρκα.
Αναρτώ λοιπόν μόνο τον πρόλογο από την έκδοση του κ. Κων/νου Λαγούρου δυστυχώς το υπόλοιπο για ευνόητους λόγους δεν μπορεί να ανεβεί.
Θα ψάξω στην "πηγή μου" κ. Αγγελινάρας :D:D, αν υπάρχει η πρωτότυπη έκδοση και επιφυλάσσομαι να την αναρτήσω αφού βεβαίως την ψηφιοποιήσω.
 

Attachments

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#49
Το Νέον Δοξαστάριον του Αντωνίου Σύρκα υπάρχει ΗΜΙΤΕΛΕΣ σε τυπογραφική βυζαντινή μορφή με συμπληρώσεις απο χειρόγραφα. Ο Κωνσταντίνος Λαγούρος πρίν μερικά χρόνια αντέγραψε όλο το Δοξαστάριο απο το πρότυπο και τα χειρόγραφα, σε ψηφιακή μορφή ...
Υπάρχει παλαιότερο εκτενές θέμα στο Ψ για την έκδοση του Νέου Δοξασταρίου του Αντωνίου Σύρκα από τον Κωνσταντίνο Λαγούρο εδώ, όπου περιέχεται και ικανός αριθμός σελίδων ως δείγμα. Καλό θα ήταν να συνεχιστεί αυτή η ενδιαφέρουσα συζήτηση εκεί, διότι δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση με το παρόν θέμα (μουσικά Συνάξεως Αρχαγγέλων).
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#50
Υπάρχει παλαιότερο εκτενές θέμα στο Ψ για την έκδοση του Νέου Δοξασταρίου του Αντωνίου Σύρκα από τον Κωνσταντίνο Λαγούρο εδώ, όπου περιέχεται και ικανός αριθμός σελίδων ως δείγμα. Καλό θα ήταν να συνεχιστεί αυτή η ενδιαφέρουσα συζήτηση εκεί, διότι δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση με το παρόν θέμα (μουσικά Συνάξεως Αρχαγγέλων).
Έχετε απόλυτό δίκιο. Πιστεύω ότι θα επιληφθούν οι συντονιστές. Απλά είναι τόσα πολλά τα θέματα στο Ψαλτολόγιον που πολλές δεν ξέρω που έχουμε συζητήσει το καθένα ώστε να απαντήσω ανάλογα. :)
 
Top