Συγνώμη, εἶναι τοῦ Οἰκονόμου ΧαραλάμπουςΔημήτρη , αν έχεις την καλοσύνη , ποιανού είναι το θεωρητικό που παραπέμπεις και σε ποιον(ποιανού σύγγραμμα ) απευθύνονται οι διορθώσεις ;
Ἐδῶ
Συγνώμη, εἶναι τοῦ Οἰκονόμου ΧαραλάμπουςΔημήτρη , αν έχεις την καλοσύνη , ποιανού είναι το θεωρητικό που παραπέμπεις και σε ποιον(ποιανού σύγγραμμα ) απευθύνονται οι διορθώσεις ;
Δέν ξέρουμε τήν ἠλικία σου, τό φύλο σου, τίς ψαλτικές σου γνώσεις , δέν ἔχεις ψάλλει ἕνα ἀμήν ἐδῶ μέσα, καί τό μόνο πού κάνεις εἶναι ἡ κριτική σέ αὐτούς πού γράφουν ἐπώνυμα καί ἔχουν τά κότσια νά ἐρμηνεύουν κομμάτια.
Τελευταία ξεπέρασες τά συνηθισμένα καί τά «βάζεις» εἰρωνικά, μέ μαθητή τοῦ γερο-Μανέα καί Α. Σύρκα ὁ ὁποῖος ἐκτός τοῦ ὃτι μεταφέρει στήν ἡλικία του μιά παράδοση (που ἐμεῖς δέν βιώσαμε) τυγχάνει καί καθηγητής πανεπιστημίου Καναδά πού ἔχει ἀναλώσει τόν βίον στό διάβασμα καί τις μελέτες καί σέ σχολή διαφορετική ἀπ ατῶν κουλτουρικῶν Ἑλλάδος πού τά πάντα λειτουργοῦν μέ βίσμα.
Ἐπισυνάπτω σελίδα ἀπό θεωρητικό παλαιοῦ σοβαροῦ μουσικολόγου πού λίγο πολύ βγάζει νοκ άουτ Καμαράδο, Πρίγγο, Στανίτσα, Καραμάνη, Χ'αθανασίου κ.λπ. συγγενεῖς.
...εἶναι τοῦ Οἰκονόμου Χαραλάμπους.
Ἐδῶ
1.
χαρακτήρας (συνήθως ίσον ή ολίγον ή απόστροφος), ολίγον με (αριστερά επάνω) δίγοργον και (δεξιώτερα επάνω) κεντήματα. [λόγω τυπογραφικών δυσκολιών πολλές φορές η θέση του διγόργου δεν είναι ξεκάθαρη και φαίνεται λανθασμένα να είναι πάνω στα κεντήματα]
2.
χαρακτήρας (συνήθως ίσον ή ολίγον ή απόστροφος), ολίγον και κάτω κεντήματα με δίγοργο επάνω (το οποίο βέβαια θεωρείται επάνω στα κεντήματα)
Από πλευράς χρονικών αξιών δεν υπάρχει καμιά διαφορά: οι τρεις χαρακτήρες ποσότητος έχουν από 1/3 του χρόνου, και εάν υπάρχει παρεστιγμένο συνυπολογίζεται.
Όπως φαίνεται, συνήθως η πρώτη σύνθεση χρησιμοποιείται σε ισχυρό χρόνο, ενώ η δεύτερη σε ασθενή.
Λόγω του ιδιαιτέρου προσωπικού ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο έργο του Αντωνίου Σύρκα (βλέπετε ο Δάσκαλος μου κ. Γεώργιος Αγγελινάρας υπήρξε μαθητής του), επικοινώνησα προ ετών με τον Αρχ. κ. Κωνσταντίνο Λαγούρο ο οποίος με ενθουσιασμό ανταποκρινόμενος στο αίτημα μου (και τον ευχαριστώ θερμά για αυτό), μου έστειλε δύο αντίτυπα από το Νέον Δοξαστάριον Αντωνίου Χρ. Σύρκα, ένα για εμένα και ένα για να κάνω δώρο στον Δάσκαλό μου....... Το Νέον Δοξαστάριον του Αντωνίου Σύρκα υπάρχει ΗΜΙΤΕΛΕΣ σε τυπογραφική βυζαντινή μορφή με συμπληρώσεις απο χειρόγραφα. Ο Κωνσταντίνος Λαγούρος πρίν μερικά χρόνια αντέγραψε όλο το Δοξαστάριο απο το πρότυπο και τα χειρόγραφα, σε ψηφιακή μορφή, και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθυνθεί στον ίδιο (cl_33@sympatico.ca). ΝΓ
Το Νέον Δοξαστάριον του Αντωνίου Σύρκα υπάρχει ΗΜΙΤΕΛΕΣ σε τυπογραφική βυζαντινή μορφή με συμπληρώσεις απο χειρόγραφα. Ο Κωνσταντίνος Λαγούρος πρίν μερικά χρόνια αντέγραψε όλο το Δοξαστάριο απο το πρότυπο και τα χειρόγραφα, σε ψηφιακή μορφή ...
Έχετε απόλυτό δίκιο. Πιστεύω ότι θα επιληφθούν οι συντονιστές. Απλά είναι τόσα πολλά τα θέματα στο Ψαλτολόγιον που πολλές δεν ξέρω που έχουμε συζητήσει το καθένα ώστε να απαντήσω ανάλογα.Υπάρχει παλαιότερο εκτενές θέμα στο Ψ για την έκδοση του Νέου Δοξασταρίου του Αντωνίου Σύρκα από τον Κωνσταντίνο Λαγούρο εδώ, όπου περιέχεται και ικανός αριθμός σελίδων ως δείγμα. Καλό θα ήταν να συνεχιστεί αυτή η ενδιαφέρουσα συζήτηση εκεί, διότι δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση με το παρόν θέμα (μουσικά Συνάξεως Αρχαγγέλων).