«Κεκραγάριο» σὲ ἐπακολουθοῦντα στιχηρὰ προσόμοια πρὸς τὸ «Ὅλην ἀποθέμενοι» σὲ ἦχο πλ. β'.

#1
Προχθὲς, τὸ ἀπόγευμα τῆς 24ης Μαρτίου, βρέθηκα νὰ παρακολουθήσω τὸν ἑσπερινὸ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στὸν πανηγυρίζοντα ἱερὸ ναὸ τὴς «Εἀγγελίστριας» στὴν Ἰτέα Φωκίδος, ὅπου ἦταν προσκεκλημένος καὶ ἔψαλλε στὸ δεξιὸ ἀναλόγιο ὀνομαστὸς ἱεροψάλτης ἐξ Ἀθηνῶν μὲ τὴν συνοδεία του (οἱ τοπικοὶ ψάλτες πέρασαν ἀριστερά). Ἐκεῖ μοῦ ἔκανε ἐντύπωση, μὲ παραξένεψε θὰ ἔλεγα, ὅταν ἄρχισαν νὰ ψάλλουν τὸ «Κεκραγάριο», ποὺ ἐνῷ τὰ ἐπακολουθοῦντα στιχηρὰ εἶναι προσόμοια ὡς πρὸς τὸ «Ὅλην ἀποθέμενοι» σὲ ἦχο πλ. β', ἆρα γε καὶ αὐτὸ θὰ ἔπρεπε νὰ ψαλῇ στὸν ἴδιο ἦχο, σύμφωνα μὲ τὰ ὅσα μέχρι τώρα γνώριζα, τὸ εἶπαν σὲ Δεύτερο στιχηραρικὸ μαλακοῦ χρώματος. (Τὸ τοῦ δευτέρου τοῦ Ἰωάννου ἀπὸ τὸ Ἀναστασιματάριον τῆς Ζωῆς). Μήπως δὲν γνώριζα καλά;
 
#2
Η ερώτηση είναι βέβαια ρητορική , αφού όλοι ξέρουμε ότι είσαι γνώστης Κώστα μου.
Εγώ να ρωτήσω - για να χοντρύνει η κουβέντα - αν έψαλλαν και "Θου Κύριε " και σε τι ήχο ;;:D:D:D:D:D
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3

Ἀπό τά εὐτράπελα...

Ἑσπερινός τοῦ Εὐαγγελισμοῦ καί λές Κύριε, ἐκέκραξα σέ ἦχο β΄ μέ τή στιχολογία του.
Μοῦ λές λάθος ἔκανα.
Τοῦ ἁγίου Νικολάου γιατί εἶπες τοῦ πλ. β΄;

ΥΓ. Ἀφιερώνεται στόν ἀνώνυμο ἄσχετο. Μή νομισθεῖ ὅτι κάνουμε καί κουτσομπολιό στό Ψαλτολόγιον...
Σχετικό θέμα: [Ερώτηση] Αναντιστοιχία κεκραγαρίου και προσομοίων του β΄ και πλ. β΄ ήχου

 
#4
Η ερώτηση είναι βέβαια ρητορική , αφού όλοι ξέρουμε ότι είσαι γνώστης Κώστα μου.
Εγώ να ρωτήσω - για να χοντρύνει η κουβέντα - αν έψαλλαν και "Θου Κύριε " και σε τι ήχο ;;:D:D:D:D:D
Ὄχι, Ἀποστόλη, «Θοῦ Κύριε» δὲν ἔψαλαν, ξεκίνησαν μὲ τα «Ἀνοιξαντάρια» τοῦ Φωκαέως (ἔπιασαν ψηλἠ βάση καὶ μετὰ τὸ δ΄τὴν κατέβασαν, προφανῶς κουράστηκαν), εἶπαν τὰ προσόμοια ἀπὸ στήθους καὶ τὸ «Δοξαστικό» πρέπει νὰ ἦταν ἀπὸ Καραμάνη. Μοῦ ἔκαναν, ἐπίσης, ἐντύπωση τὰ ἀργὰ, «ἀμανετζίδικα» θὰ ἔλεγα, «Κύριε ἐλέησον» καὶ «Παράσχου Κύριε», ποὺ ἐπικάλυπταν τοὺς ἱερεῖς.
 
#5
Ὄχι, Ἀποστόλη, «Θοῦ Κύριε» δὲν ἔψαλαν, .
δεν θα ξεραν !:D:D:D(κακία;:eek:)
Μοῦ ἔκαναν, ἐπίσης, ἐντύπωση τὰ ἀργὰ, «ἀμανετζίδικα» θὰ ἔλεγα, «Κύριε ἐλέησον» καὶ «Παράσχου Κύριε», ποὺ ἐπικάλυπταν τοὺς ἱερεῖς.
της "μοδός" και αυτά ...
για τα πανηγύρια (πανηγυρικά εννοούσα:D:D:D)
αν ήταν και "άρχοντες" θα τα έψαλλαν και "αρχοντικά"!!:eek:
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#6
δεν θα ξεραν !:D:D:D(κακία;:eek:)
της "μοδός" και αυτά ...
για τα πανηγύρια (πανηγυρικά εννοούσα:D:D:D)
αν ήταν και "άρχοντες" θα τα έψαλλαν και "αρχοντικά"!!:eek:
Τελικά είναι χρήσιμα όλα αυτά για την λατρεία μας; χρειάζονται τόσες πολλές και διαφορετικές συνθέσεις; Τόσα πολλά και μελοποιημένα "Κυριεελεησάρια" ή "Παρασχουάρια"; και μάλιστα τόσο πολύ "ενοχλεί" η ψαλμωδία των Στίχων του Λυχνικού; το είπα και αλλού. Μή χρεώνουμε τα πάντα στους "Καραϊκούς" ή του "Αγγελοπουλικούς". Οι στίχοι του Λυχνικού είναι για να ψάλλονται. Δεν μας κάνει "πατριαρχικούς" η παράλειψή τους. Άλλωστε και στο Πατριαρχείο ψάλλονται (ή τουλάχιστον ψαλλόντουσαν) κανονικά. Την ψαλμωδία τους την προβλέπει και το ισχύον ΤΜΕ.
 
Top