«Αθωνιάς» Πέτρου Φιλανθίδη

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#41
Το θέμα είναι από πού εκπορεύονται τέτοιες απόψεις, ποιοί τις εκφράζουν, και τί απόψεις απηχούν. Ότι μουσικολογικά έχουν ελλ(ε)ιπή ερείσματα είναι μάλλον βέβαιο...

Δ.
Δεν σημαίνει ότι το ασπάζομαι...απλά το καταθέτω...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#42
Δεν σημαίνει ότι το ασπάζομαι...απλά το καταθέτω...
Τόσο το περιεχόμενο, όσο και ο τρόπος διατύπωσης δύσκολα με πείθουν. Συνεχίζω να θεωρώ ότι δεν ωφελούν τέτοιες διατυπώσεις όταν απουσιάζουν επιχειρήματα.


Δ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#43
Τόσο το περιεχόμενο, όσο και ο τρόπος διατύπωσης δύσκολα με πείθουν. Συνεχίζω να θεωρώ ότι δεν ωφελούν τέτοιες διατυπώσεις όταν απουσιάζουν επιχειρήματα.


Δ.
Όπως νομίζεις...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#44
Όπως νομίζεις...
Είναι μάλλον τα ΜΗ μετροφωνικά βιώματα που έχω από τόσες και τόσες πανηγύρεις ( και τις σχετικές συναναστροφές) τα οποία αδυνατώ να παραθεωρήσω. Εξ άλλου πόσο αγνώς πρέπει να είναι κάποιος ώστε να αγνοήσει τις κατ εξοχήν ΜΗ μετροφωνικές εκτελέσεις και του ΜΑΣΤΟΡΑ παπα-Θωμά, αλλά και του ( συντηρικότερου) αγέρωχου γερο-Δανιήλ και του στιβαρού γεροντα Δαμασκηνού, αλλά και του παροπλισμένου σήμερα ηδύφωνου γερο-Ακάκιου ή τη γλυκύτητα του παπα-Στέφανου-για να αναφέρω κάποιους εντελώς ενδεικτικά. Ουδείς τους ψάλλει ΜΕΤΡΟΦΩΝΙΚΑ ειδικά τον Φιλανθίδη.

Δ.
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#45
Δεν ξέρω Δημήτρη τι να πω...και εγώ τους ακούω και τους απολαμβάνω (κι ας μην σε πείθω)...μοναδική μου ίσως ένσταση η μη τήρηση όντως κάποιων φθορών αλλά αυτό σίγουρα δεν μειώνει το όλο άκουσμα...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#46
Δεν ξέρω Δημήτρη τι να πω...και εγώ τους ακούω και τους απολαμβάνω (κι ας μην σε πείθω)...μοναδική μου ίσως ένσταση η μη τήρηση όντως κάποιων φθορών αλλά αυτό σίγουρα δεν μειώνει το όλο άκουσμα...

παραδείγματα; Μη μου πεις για τον Μισαηλίδη όμως, ή για το ατζέμ, και τα ανοιξαντάρια.

Δ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#47
παραδείγματα; Μη μου πεις για τον Μισαηλίδη όμως, ή για το ατζέμ, και τα ανοιξαντάρια.

Δ.
Είναι και αυτά που αναφέρεις και άλλα όπως η θεμελίωση του πλ.δ' στον ΠΑ που το συνηθίζει ο Φιλανθίδης...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#48
Είναι και αυτά που αναφέρεις και άλλα όπως η θεμελίωση του πλ.δ' στον ΠΑ που το συνηθίζει ο Φιλανθίδης...

Ενδιαφέρον και ευχαριστώ, αλλά δεν (με) πείθει, αν δε συνοδεύεται από ακουστική σύγκριση περισσοτέρων του ενός παραδειγμάτων.

Δ.
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#49
Ενδιαφέρον και ευχαριστώ, αλλά δεν (με) πείθει, αν δε συνοδεύεται από ακουστική σύγκριση περισσοτέρων του ενός παραδειγμάτων.

Δ.


http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=4431

εδω εχει κατι σχετικα προσφατο...οχι για να πεισθει καποιος προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση ...απλα ίσως για να πάρουμε μια γεύση και ο καθενας ας βγάλει τα συμπεράσματα του....

η αλήθεια είναι πάντως οτι κυκλοφορεί χρόνια τώρα μια τέτοια άποψη που κατέθεσε ο Χρήστος αλλα κυρίως για τα κοινόβια της Δυτικής πλευράς που δεν περπάτησε ο Πετράκης...:rolleyes: κατα τ άλλα δεν νομίζω οτι έχουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμμένοι "ερημίτες" και αν έχουν είναι γενικό δεν το χουν μόνο στον Φιλανθίδη....είπαμε αν....:cool:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#50
Αθωνίτης;64377 said:
http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=4431

εδω εχει κατι σχετικα προσφατο...οχι για να πεισθει καποιος προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση ...απλα ίσως για να πάρουμε μια γεύση και ο καθενας ας βγάλει τα συμπεράσματα του....

η αλήθεια είναι πάντως οτι κυκλοφορεί χρόνια τώρα μια τέτοια άποψη που κατέθεσε ο Χρήστος αλλα κυρίως για τα κοινόβια της Δυτικής πλευράς που δεν περπάτησε ο Πετράκης...:rolleyes: κατα τ άλλα δεν νομίζω οτι έχουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμμένοι "ερημίτες" και αν έχουν είναι γενικό δεν το χουν μόνο στον Φιλανθίδη....είπαμε αν....:cool:
Πάτερ μου, τα εν οίκω... εν ψαλτολογίω!

Τα προβλήματα των ζωντανών ηχογραφήσεων είναι παγκοίνως γνωστά. Ο πολυέλεος μαρτυρά του λόγου το αληθές. Από εκεί όμως δεν τεκμαίρεται μετροφωνική απόδοση, ή άγνοια των φθορών.

Όσο για το αν, απαντώ ότι μάλλον οι ημέρες ευνοούν μια χαλαρή διάθεση... προσοχή όμως (σε μένα το λέω), γιατί αλλιώς θα τρέχουμε Καθαρή Δευτέρα για εξομολόγηση, όπως τα δυο καλογέρια στην Κερασιά που εν όψει Τυροφάγου εμέθυσαν και έτρεχαν στη Λαύρα, και περί των οποίων διηγείτο (κ) ο γερο-Ιωακείμ (Μπαλάσης).

Ευλογείτε,
Δ.
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#51
Πάτερ μου, τα εν οίκω... εν ψαλτολογίω!

Τα προβλήματα των ζωντανών ηχογραφήσεων είναι παγκοίνως γνωστά. Ο πολυέλεος μαρτυρά του λόγου το αληθές. Από εκεί όμως δεν τεκμαίρεται μετροφωνική απόδοση, ή άγνοια των φθορών.

Όσο για το αν, απαντώ ότι μάλλον οι ημέρες ευνοούν μια χαλαρή διάθεση... προσοχή όμως (σε μένα το λέω), γιατί αλλιώς θα τρέχουμε Καθαρή Δευτέρα για εξομολόγηση, όπως τα δυο καλογέρια στην Κερασιά που εν όψει Τυροφάγου εμέθυσαν και έτρεχαν στη Λαύρα, και περί των οποίων διηγείτο (κ) ο γερο-Ιωακείμ (Μπαλάσης).

Ευλογείτε,
Δ.
:eek::D:eek::D:eek:

οποτε αμα αρχίσω τα "γαλλικά" θα έχεις καταλάβει περι τινος πρόκειται:D:D
 
#52
ας μας πει αν γνωρίζει κάποιος από πότε ( γιατί και πως ) ( αν εξαιρέσεις το " βαπτιστικό " της όνομα και το ότι εικάζεται ότι γράφτηκε στο όρος ) καθιερώθηκε η " ΑΘΩΝΙΑΣ"σαν "παραδοσιακό " βιβλίο για επ αναλογίω χρήση στο όρος .
υποθέτω ότι θα έψαλαν παλαιότερα πιο παραδοσιακά μαθήματα
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#53
Αθωνίτης;5803 said:
Και κάτι για την ιστορία ...ο Φιλανθίδης μόνον στις Καρυές έγινε αποδεκτός...πουθενά αλλου στο Άγιον Όρος..αργότερα βέβαια επικράτησε στην ανατολική πλευρά...ακομα και τώρα στην δυτική πλευρά του Όρους δεν ψέλνετε ή σπάνια.
«Κανένας άλλος δεν είναι τόσος καλός όσος ο Ιάκωβος» που λέει και ο γερο-Δοσίθεος (από εδώ).
 

Attachments

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#54
«Κανένας άλλος δεν είναι τόσος καλός όσος ο Ιάκωβος» που λέει και ο γερο-Δοσίθεος (από εδώ).

Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου...."ο σμιλευτής του ψάλτη" έλεγε κάποτε κάποιος...αλλα αν έχεις κότσια διάβαινε....
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#55
Και ο γερο-Δανιήλ τον ίδιο θαυμασμό θρέφει για τον Ιάκωβο.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
#58
Και ο γερο-Δανιήλ τον ίδιο θαυμασμό θρέφει για τον Ιάκωβο.
Ὁ μακαρίτης γερο-Γαβριὴλ Καρεώτης παρομοίως. Γνώριζε ἀρκετὰ μέλη τοῦ Ἰακώβου ἀπὸ στήθους.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#59
Υπάρχει η άποψη πως "μόνο οι Καρυές ξέρουν να πουν Φιλανθίδη, η έρημος δεν μπορεί, τον λένε σαν μετροφωνία, αγνοώντας και κάποιες φθορές".
Προς άρση της μάλλον οφθαλμοφανούς σύγχυσης παραπέμπω αντί σε ορισμό μετροφωνίας και άλλων συναφών στη σημερινή έρημο οι δυνατότητες και ικανότητες των εκπροσώπων της οποίας αμφισφητούνται λόγοις με την εκφορά τέτοιων απόψεων.

Δ.
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#60
υποθέτω ότι θα έψαλαν παλαιότερα πιο παραδοσιακά μαθήματα
προφανώς, αφού δεν υπήρχε:wink:

«Κανένας άλλος δεν είναι τόσος καλός όσος ο Ιάκωβος» που λέει και ο γερο-Δοσίθεος (από εδώ).
και πολύ σωστά λέει. Και όχι μόνο Ιάκωβος αλλά γενικότερα το παλαιό στιχηράριο. Άλλο το ένα, όμως, άλλο το άλλο.

Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου...."ο σμιλευτής του ψάλτη" έλεγε κάποτε κάποιος...
...γιατί μας μαθαίνει να ψάλλουμε θέσεις και όχι "κολλήματα".

αλλα αν έχεις κότσια διάβαινε....
αυτό βέβαια ισχύει και για το Φιλανθίδη σε μεγάλο βαθμό. Μου άρεσε η ανάλυση του Μπουλμπουτζή προηγουμένως. Ο Φιλανθίδης θέλει, εκτός από τέχνη, άκουσμα και βίωμα.

Φίλε Χρήστο, ο π. Θωμάς να σαι σίγουρος ότι δεν αφήνει καμιά φθορά. Όσο για το Γέροντα, αυτά είναι λεπτομέρειες. Απλά κλείνουμε τα μάτια και ανοίγουμε αυτιά όταν ψάλλει!
 
Top