Hristakis
῾Αγιοσοφίτης
Το θέμα είναι από πού εκπορεύονται τέτοιες απόψεις, ποιοί τις εκφράζουν, και τί απόψεις απηχούν. Ότι μουσικολογικά έχουν ελλ(ε)ιπή ερείσματα είναι μάλλον βέβαιο...
Δ.
Δεν σημαίνει ότι το ασπάζομαι...απλά το καταθέτω...
Το θέμα είναι από πού εκπορεύονται τέτοιες απόψεις, ποιοί τις εκφράζουν, και τί απόψεις απηχούν. Ότι μουσικολογικά έχουν ελλ(ε)ιπή ερείσματα είναι μάλλον βέβαιο...
Δ.
Δεν σημαίνει ότι το ασπάζομαι...απλά το καταθέτω...
Τόσο το περιεχόμενο, όσο και ο τρόπος διατύπωσης δύσκολα με πείθουν. Συνεχίζω να θεωρώ ότι δεν ωφελούν τέτοιες διατυπώσεις όταν απουσιάζουν επιχειρήματα.
Δ.
Όπως νομίζεις...
Δεν ξέρω Δημήτρη τι να πω...και εγώ τους ακούω και τους απολαμβάνω (κι ας μην σε πείθω)...μοναδική μου ίσως ένσταση η μη τήρηση όντως κάποιων φθορών αλλά αυτό σίγουρα δεν μειώνει το όλο άκουσμα...
παραδείγματα; Μη μου πεις για τον Μισαηλίδη όμως, ή για το ατζέμ, και τα ανοιξαντάρια.
Δ.
Είναι και αυτά που αναφέρεις και άλλα όπως η θεμελίωση του πλ.δ' στον ΠΑ που το συνηθίζει ο Φιλανθίδης...
Ενδιαφέρον και ευχαριστώ, αλλά δεν (με) πείθει, αν δε συνοδεύεται από ακουστική σύγκριση περισσοτέρων του ενός παραδειγμάτων.
Δ.
Αθωνίτης;64377 said:http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=4431
εδω εχει κατι σχετικα προσφατο...οχι για να πεισθει καποιος προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση ...απλα ίσως για να πάρουμε μια γεύση και ο καθενας ας βγάλει τα συμπεράσματα του....
η αλήθεια είναι πάντως οτι κυκλοφορεί χρόνια τώρα μια τέτοια άποψη που κατέθεσε ο Χρήστος αλλα κυρίως για τα κοινόβια της Δυτικής πλευράς που δεν περπάτησε ο Πετράκης...κατα τ άλλα δεν νομίζω οτι έχουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμμένοι "ερημίτες" και αν έχουν είναι γενικό δεν το χουν μόνο στον Φιλανθίδη....είπαμε αν....
![]()
Πάτερ μου, τα εν οίκω... εν ψαλτολογίω!
Τα προβλήματα των ζωντανών ηχογραφήσεων είναι παγκοίνως γνωστά. Ο πολυέλεος μαρτυρά του λόγου το αληθές. Από εκεί όμως δεν τεκμαίρεται μετροφωνική απόδοση, ή άγνοια των φθορών.
Όσο για το αν, απαντώ ότι μάλλον οι ημέρες ευνοούν μια χαλαρή διάθεση... προσοχή όμως (σε μένα το λέω), γιατί αλλιώς θα τρέχουμε Καθαρή Δευτέρα για εξομολόγηση, όπως τα δυο καλογέρια στην Κερασιά που εν όψει Τυροφάγου εμέθυσαν και έτρεχαν στη Λαύρα, και περί των οποίων διηγείτο (κ) ο γερο-Ιωακείμ (Μπαλάσης).
Ευλογείτε,
Δ.
Αθωνίτης;5803 said:Και κάτι για την ιστορία ...ο Φιλανθίδης μόνον στις Καρυές έγινε αποδεκτός...πουθενά αλλου στο Άγιον Όρος..αργότερα βέβαια επικράτησε στην ανατολική πλευρά...ακομα και τώρα στην δυτική πλευρά του Όρους δεν ψέλνετε ή σπάνια.
«Κανένας άλλος δεν είναι τόσος καλός όσος ο Ιάκωβος» που λέει και ο γερο-Δοσίθεος (από εδώ).
Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου...."ο σμιλευτής του ψάλτη" έλεγε κάποτε κάποιος...αλλα αν έχεις κότσια διάβαινε....
Ἀλλιῶς εἰπεῖν, στίλβωτρον ...
Και ο γερο-Δανιήλ τον ίδιο θαυμασμό θρέφει για τον Ιάκωβο.
Υπάρχει η άποψη πως "μόνο οι Καρυές ξέρουν να πουν Φιλανθίδη, η έρημος δεν μπορεί, τον λένε σαν μετροφωνία, αγνοώντας και κάποιες φθορές".
υποθέτω ότι θα έψαλαν παλαιότερα πιο παραδοσιακά μαθήματα
«Κανένας άλλος δεν είναι τόσος καλός όσος ο Ιάκωβος» που λέει και ο γερο-Δοσίθεος (από εδώ).
Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου...."ο σμιλευτής του ψάλτη" έλεγε κάποτε κάποιος...
αλλα αν έχεις κότσια διάβαινε....