Nikolaos Giannoukakis
Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου φίλε Δημήτρη,
Ευχαριστώ πολύ που βλέπεις πέρα απο τίτλους και οφφίκια τα οποία ούτε τον ψάλτη τον κάνουν και ούτε συνδυάζονται με την προσφορά κάποιου στον κορμό της μουσικής.
Όπως βλέπουμε στην Θ. Λειτουργία του, ο γεροΣύρκας δεν ξέφυγε απο τις παραδοσιακές γραμμές, όμως προτοτύπησε. Εκεί που διασκεύσε, καλλόπισε. Και μας άφησε μερικά σπουδαία και σημαντικά πράγματα όπως τα θαυμάσια Άξιον Εστίν του Νεωχωρίτου και του Σαρανταεκκλησιώτου (πλ.Α), το Την Γαρ Σην Μητραν σε Δεύτερο, δύο θαυμάσιους καλλοφωνικούς ειρμούς, δύο θαυμάσια Χερουβικά σε Β᾽ και Δ᾽ και ένα εντυπωσιακό Τρισάγιο σε λέγετο με την χροά του ζυγού, χερουβικά του Νηλέα, κ.α. Μα, και τα 11 εωθινά που σας ανέβασα, δεν είναι και αυτά πρωτότυπα χωρίς παρρέκλιση απο την καθιερωμένη παράδοση; Εν καιρώ θα σας ανεβάσω πολλά άλλα.
Τέλος, μήν ξεχνάμε την πλειάδα των καταξιωμένων Πρωτοψαλτών, Ιερέων και Μητροπολιτών (Κωνσταντινουπολιτών και Ελλαδίτων) που μαθήτευσαν στον γεροΣύρκα στην Πόλη, αλλά περισσώτερο στην Αθήνα. Και πόσοι που σήμερα τους λιβανίζουμε δεν πέρασαν απο το ιατρείο του μακαρίτη του Γεώργου Σύρκα να συζητήσουν και να ακούσουν τον Γέρο; Ακόμα και ο Στανίτσας πήγαινε συχνά!
Ο ΓεροΣύρκας δεν χρειάζεται συνηγόρους. Η ιστορία έχει γράψει αρκετά εγκωμιαστικά και τα δημοσιεύματα της Πόλης γράφουν αυτά που μερικοί (για τους δικούς τους περίεργους λόγους) δεν θέλουν να βλέπουν. Η πλειάδα των μαθητών του είναι αξιολογιώτατοι μουσικοί με οφφίκια (ναι, και Πατριαρχικά!) που δεν έχουν ανάγκη φανφάρας, επείδηξη μαγκιάς και οξυδέρκειας στις άσχετες μικρολεπτομέρειες και λιβανηστήρια να φανούν ῾῾κάμποσοι῾῾. Εάν μερικοί στην Πόλη πολέμησαν τον Γέρο, αυτό οφείλεται στα πολιτικά του φρονήματα (Βενιζελικός) και τον αυθόρμητο χαρακτήρα του. Ναι, ενόχλησαν και οι πειραματισμοί του με την ενηρμόνηση αλλά κανείς δεν αμφέβαλλε την γνώση και την πιστότητά του να εκτελή τα Βυζαντινά μέλη όπως οι προκάτοχοι του που τους είχε όλους ακούσει.
Ας πιάσουμε το ψαλτοτράγουδο του Δασκάλου Βασιλείου Κατσιφή (Θέε μου σε παρακαλώ) και άς δούμε ποίοι δοξολογούνται και ας ρωτήσουμε τον Δάσκαλο γιατί συμπεριέλαβε τον ΓεροΣύρκα......τα ξερά μας τα κεφάλια, και η ταλαίπωρη μεγάλη αυθεντία μας σίγουρα θα επωφεληθούν εάν κάποτε το βουλώσουμε και μάθουμε ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.......
ΝΓ
Ευχαριστώ πολύ που βλέπεις πέρα απο τίτλους και οφφίκια τα οποία ούτε τον ψάλτη τον κάνουν και ούτε συνδυάζονται με την προσφορά κάποιου στον κορμό της μουσικής.
Όπως βλέπουμε στην Θ. Λειτουργία του, ο γεροΣύρκας δεν ξέφυγε απο τις παραδοσιακές γραμμές, όμως προτοτύπησε. Εκεί που διασκεύσε, καλλόπισε. Και μας άφησε μερικά σπουδαία και σημαντικά πράγματα όπως τα θαυμάσια Άξιον Εστίν του Νεωχωρίτου και του Σαρανταεκκλησιώτου (πλ.Α), το Την Γαρ Σην Μητραν σε Δεύτερο, δύο θαυμάσιους καλλοφωνικούς ειρμούς, δύο θαυμάσια Χερουβικά σε Β᾽ και Δ᾽ και ένα εντυπωσιακό Τρισάγιο σε λέγετο με την χροά του ζυγού, χερουβικά του Νηλέα, κ.α. Μα, και τα 11 εωθινά που σας ανέβασα, δεν είναι και αυτά πρωτότυπα χωρίς παρρέκλιση απο την καθιερωμένη παράδοση; Εν καιρώ θα σας ανεβάσω πολλά άλλα.
Τέλος, μήν ξεχνάμε την πλειάδα των καταξιωμένων Πρωτοψαλτών, Ιερέων και Μητροπολιτών (Κωνσταντινουπολιτών και Ελλαδίτων) που μαθήτευσαν στον γεροΣύρκα στην Πόλη, αλλά περισσώτερο στην Αθήνα. Και πόσοι που σήμερα τους λιβανίζουμε δεν πέρασαν απο το ιατρείο του μακαρίτη του Γεώργου Σύρκα να συζητήσουν και να ακούσουν τον Γέρο; Ακόμα και ο Στανίτσας πήγαινε συχνά!
Ο ΓεροΣύρκας δεν χρειάζεται συνηγόρους. Η ιστορία έχει γράψει αρκετά εγκωμιαστικά και τα δημοσιεύματα της Πόλης γράφουν αυτά που μερικοί (για τους δικούς τους περίεργους λόγους) δεν θέλουν να βλέπουν. Η πλειάδα των μαθητών του είναι αξιολογιώτατοι μουσικοί με οφφίκια (ναι, και Πατριαρχικά!) που δεν έχουν ανάγκη φανφάρας, επείδηξη μαγκιάς και οξυδέρκειας στις άσχετες μικρολεπτομέρειες και λιβανηστήρια να φανούν ῾῾κάμποσοι῾῾. Εάν μερικοί στην Πόλη πολέμησαν τον Γέρο, αυτό οφείλεται στα πολιτικά του φρονήματα (Βενιζελικός) και τον αυθόρμητο χαρακτήρα του. Ναι, ενόχλησαν και οι πειραματισμοί του με την ενηρμόνηση αλλά κανείς δεν αμφέβαλλε την γνώση και την πιστότητά του να εκτελή τα Βυζαντινά μέλη όπως οι προκάτοχοι του που τους είχε όλους ακούσει.
Ας πιάσουμε το ψαλτοτράγουδο του Δασκάλου Βασιλείου Κατσιφή (Θέε μου σε παρακαλώ) και άς δούμε ποίοι δοξολογούνται και ας ρωτήσουμε τον Δάσκαλο γιατί συμπεριέλαβε τον ΓεροΣύρκα......τα ξερά μας τα κεφάλια, και η ταλαίπωρη μεγάλη αυθεντία μας σίγουρα θα επωφεληθούν εάν κάποτε το βουλώσουμε και μάθουμε ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.......
ΝΓ