Δύναμις Γεωργίου του Κρητός (διασκευή/επεξεργασία κλασικού κειμένου)

S

Sotres

Guest
Α! Το παράδειγμα με τον Χρύσανθο (Θεοδοσόπουλο)ατυχές .
Το γοργό να το κάνετε παρεστιγμένο λιγουλάκι δύσκολο . Το απεχθάνεστε.
Να ταν δίγοργο να γίνει παρεστιγμένο , μάλιστα .
Υ.Γ. Αφήστε τον Χρύσανθο , αρκετά μαγαρίστηκε ο Πρίγγος...

Όταν θα κατέβω στην Αθήνα θα σας καλέσω να έλθετε σε μία πρόβα όπου διευθύνει ο κ. Αγγελόπουλος. Θα ακούσετε πολλές φορές τέτοιες αναλύσεις.
Εδώ έχουν μαγαριστεί τόσοι και τόσοι. Έχουν υιοθετηθεί (το λέω καλά;) πολλές γραμμές μελοποιών που με ένα μικρό τίναγμα της φωνούλας έγιναν ξαφνικά μελοποιητικές δραστηριότητες πολλών συγχρόνων συναδέλφων μας. Τουλάχιστον ας γράφουν διασκευή του τάδε στο τάδε. Όχι να μου το πουλάνε και σαν δικό τους έργο...Ο Πρίγγος σας ενόχλησε...Και καλά αυτοί που γράφουν τον πρόλογο δεν ξέρουν τι κάνουν; Μην θάβετε κόπο συναδέλφων σας. Δεν σας τιμά.
 
...Ο Πρίγγος σας ενόχλησε...Και καλά αυτοί που γράφουν τον πρόλογο δεν ξέρουν τι κάνουν; Μην θάβετε κόπο συναδέλφων σας. Δεν σας τιμά.

Όχι πλέον . Δεν ξέρουν τι κάνουν . Το γήρας ου γαρ έρχεται...
Το έχω γράψει και αλλού , το έχω γράψει και εδώ... (αν με παρακολουθείτε )

Για ποιο κόπο μιλάτε ; Την παραποίηση;
Απάντησέ μου με το χέρι στην καρδιά. Ο Πρίγγος (αν ζούσε ) θα έδινε την συγκατάθεσή του , να εκδοθεί το έργο του , στην παρούσα μορφή ;
 
Last edited:
Τον Eiryk δεν τον γνωρίζω. Μπορεί αν τον δω να θυμηθώ ποιος είναι. Περί συνηγόρου πάλι δεν το καταλαβαίνω! Τι νομίζετε κ. Καλπακίδη ζω και ανασαίνω για το τι θα απαντήσω σε εσάς και στον καθένα που γράφει εδώ μέσα; Σας παρακαλώ πολύ.
Επί της ουσίας, συμφωνούμε ότι ούτε οι έλξεις ούτε οι αναλύσεις πρέπει να σημειώνονται στα μέλη. Για το συγκεκριμένο μίλησε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο κάνει λόγο για διασκευές και παρεμβάσεις σε παραδοσιακά μέλη. Αυτό λοιπόν να μην το λησμονούμε.
Καληνύχτα

Για το πρώτο μην ρωτάς εμένα , εσύ έσπευσες να παίξεις τον ρόλο του δικηγόρου -υπεράσπισης .
Επί της ουσίας , ας συμφωνήσουμε (χαίρομαι) και σε κάτι .
Καλημέρα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το θέμα είναι αν πρεπει ο κάθε ένας να παρεμβαίνει κ να αλλοιώνει κειμενα γνωστα κ να τα βγαζει στο κοινό είτε δωρεάν, είτε επ αμοιβής.
Βέβαια, επειδή κάπου τονίστηκε με ιδιαιτερότητα η 2η παραγρ της Συνοδικής απόφασης, θα σχολιάσω ως εξής:ΤΟ 90% ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΏΝ ΒΙΒΛΊΩΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ.
με την ίδια ευκολία που κάποιοι έσπευσαν να καταδικάσουν τον Ειρικ κ το κείμενό του, (δε σημαίνει ότι συμφωνώ με την υπερανάλυση), με την ίδια ευκολία να καταδικάσουν κ βιβλία που κυκλοφορούν......
Δεν αναφέρομαι στο θέμα των έλξεων, αλλά στην υπεραναλυτική γραφή, διότι είδα σε βιβλίο το εν λόγω δύναμις κ τρόμαξα να το γνωρίσω............ τώρα, αν ήθελε ο επιμελητής της έκδοσης να μας πει ποιος ο λόγος υπερανάλυσης....
 
S

Sotres

Guest
Για το πρώτο μην ρωτάς εμένα , εσύ έσπευσες να παίξεις τον ρόλο του δικηγόρου -υπεράσπισης .
Επί της ουσίας , ας συμφωνήσουμε (χαίρομαι) και σε κάτι .
Καλημέρα.

Δεν έγραψα κάτι με διάθεση δικηγόρου. Να είστε καλά και να έχετε μία ωραία μέρα.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Παιδιά νομίζω πως έχουμε ξεφύγει από το θέμα. Αν είμαι εγώ υπεύθυνος γι' αυτό ζητώ συγνώμη.
Πάντως έτσι στα γρήγορα πιστεύω πως τα περισσότερα μηνύματα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ας ασχολούνται με εκτός του αντικειμένου θέματα.
θα ήθελα να ζητήσω καταρχήν συγνώμη από τον κ. Καλπακίδη που η λάθος διατύπωση μου τον οδήγησε σε λάθος συμπεράσματα. Σίγουρα είναι αδύνατο ακριβώς το κείμενο αυτό να υπήρχε σε παλιότερα κλασσικά βιβλία καθώς σημάδια όπως η οξεία το ισάκι είχαν ήδη καταργηθεί από το 1814.
Αλλά δε πίστεψα τόσο πολύ πως θα μέναμε στις λέξεις. Ήθελα να γράψω πως περίπου δηλαδή πιστεύω πως θα υπήρχαν περισσότερα σημαδάκια στα μουσικά κείμενα εάν υπήρξε μεγαλύτερη ανάπτυξη της τεχνολογίας και οικονομική ευμάρεια. Μπορεί βέβαια αυτό να είναι πέρα για πέρα λάθος. Ωστόσο είναι μια εκτίμηση έστω και λανθασμένη.

Τα σχετικά με τον πλάγιο του δευτέρου πραγματικά δε τα κατάλαβα. Αν βρω χρόνο θα το κοιτάξω μετά. Μιλάμε για τα διαστήματα πάνω από το ΔΙ έτσι; Μπορεί να έχει γίνει και αυτό το λάθος. Αν η επιλογή ήταν δική μου δε θα ήμουν ψάλτης έτσι κι αλλιώς οπότε δεν έχω καμαρώσει ποτέ για τις ψαλτικές μου γνώσεις, το αντίθετο προσπαθώ να μάθω πέντε πράγματα για να μη προσβάλω τον κλάδο, για όσο διάστημα χρειάζεται να ψάλλω.

Το τρεμούλιασμα που ανέφερε και ο κ. Δημήτρης πιστεύω πως είναι πρόβλημα της φωνής και όχι τόσο αντιγραφή. Το είχε εντοπίσει ο κ. Νίκος Παπανικολάου πριν 2-3 χρόνια εδώ στο ψαλτολόγιον. Ειλικρινά έχω προσπαθήσει να το μειώσω από τότε αλλά προφανώς δε το έχω καταφέρει.

Τα εφέ, όπως το έντονο βάθος στο ηχητικό όπως έχω ξαναγράψει πράγματι έχουν σκοπό να μειώσουν όσο γίνεται τα πολλά αρνητικά στοιχεία της φωνής που οφείλονται σε ένα μέρος και σε ελλιπή γνώση της ψαλτικής θεωρίας. Επειδή δεν είμαι ειδικός ούτε στην τεχνολογία μπορεί να κάνω ακόμα χειρότερα τα πράγματα..

Τα παρεστιγμένα αν τα δούμε από πλευράς θέσεων είναι λιγότερα στο κλασσικό κείμενο. Ωστόσο αυτή η θέση με τη βαρεία το ίσον και την απόστροφο μπορούμε προφανώς να την πούμε και με τα παρεστιγμένα. Γράφει πάρα πολλά το θεωρητικό του Σ. Καρά σχετικά με αυτό και τι γίνεται στη βαρεία. Αλλά και μετά την παρατήρηση του κ. Καλπακίδη το πρόσεξα και είδα πως θα ήταν προτιμότερο τις συγκεκριμένες θέσεις να τις ψάλλω διαφορετικά. Γι΄ αυτό επειδή μπορεί να μπερδευτώ με τις αναλύσεις συνδυασμών χαρακτήρων τις έγραψα με μολυβάκι επάνω στο εκτυπωμένο πλέον κείμενο.

Αυτά νομίζω εν ολίγοις. Εντάξει δεν είμαι ούτε καθηγητής ούτε ποτέ ασχολήθηκα επαγγελματικά με την ψαλτική και τη μουσική γενικότερα ούτε έχω τέτοιο σκοπό.
Γράφω κάποια πράγματα που νομίζω πως είναι έτσι. Βεβαίως μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά. Δε χρειάζεται να παίρνεται σοβαρά ότι γράφω εδώ. Μπορεί να έχω και πρόβλημα και να βλέπω μόνιμα λανθασμένα τα πράγματα. Γι΄αυτό δεν επιβάλω τίποτα μόνο λέω τη γνώμη μου. Όσο ασχολούμαι με την ψαλτική κάπως μου αρέσει και αυτό το αίσθημα μοιράζομαι εδώ. Τίποτα παραπάνω.
Αυτά. Συχωρέστε με.
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Εντάξει δεν είμαι ούτε καθηγητής ούτε ποτέ ασχολήθηκα επαγγελματικά με την ψαλτική και τη μουσική γενικότερα ούτε έχω τέτοιο σκοπό.
Γράφω κάποια πράγματα που νομίζω πως είναι έτσι. Βεβαίως μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά. Δε χρειάζεται να παίρνεται σοβαρά ότι γράφω εδώ. Μπορεί να έχω και πρόβλημα και να βλέπω μόνιμα λανθασμένα τα πράγματα. Γι΄αυτό δεν επιβάλω τίποτα μόνο λέω τη γνώμη μου. Όσο ασχολούμαι με την ψαλτική κάπως μου αρέσει και αυτό το αίσθημα μοιράζομαι εδώ. Τίποτα παραπάνω.
Αυτά. Συχωρέστε με.

Προς Θεού, συνάδελφε, μην σε παίρνει από κάτω. Προφανώς και θα εξακολουθείς να γράφεις την άποψή σου, όσο σωστή ή λανθασμένη κι αν είναι. Αρκεί να είναι σε κόσμιο επίπεδο (που, εσένα ειδικά, δεν σε θυμάμαι ποτέ να ξέφυγες σε συζητήσεις, όπως άλλοι στο Ψαλτολόγιο).
Εγώ δε σε συγχωρώ, γιατί δεν έκανες ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.
Ψηλά το κεφάλι!!!

Δημ. Καταραχιάς
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Στο εν λόγω θέμα ανέβηκε το κλασικό κείμενο του "Δύναμις του Κρητός", εκδεδομένο σε κοντινή χρονική απόσταση από τη δράση του δημιουργού του και μια σύγχρονη εκτέλεσή του, που καλύπτει τον αναρτήσαντα.

Στη συνέχεια ανέβηκε το κείμενο διασκευασμένο -όπως νομίζει ο ΕΙΡΥΚ ότι θα το έγραφε ο δημιουργός του αν είχε την τεχνική δυνατότητα- και συνοδεύτηκε από μία εκτέλεση του ιδίου.

1ον Οι δύο εκτελέσεις έχουν πολύ μεγάλες διαφορές σε δομικά στοιχεία της μουσικής μας -όχι μόνο δηλαδή προσωπικής ερμηνείας. Δεν μπορεί να χαρακτηριστούν και οι δύο "σωστές, παραδοσιακές, απηχούσες τη σκέψη του Γεωργίου του Κρητός" ή οτισήποτε άλλο, παρά μόνο ως δύο διαφορετικές εκτελέσεις.

2ον Όπως εγώ αντιλαμβάνομαι τη μουσική μας, η εκτέλεση του ΕΙΡΥΚ, πάσχει πολύ κυρίως σε δύο σημεία
α. Έλξεις-διεσουφέσεις: αρκετές, τραβηγμένες και σκληρές
β. Διαστήματα: πολύ σκληρά -δε θυμίζουν σε τίποτε το μαλακό άκουσμα του Β ήχου που του δίνει αυτό το μοναδικό ηχόχρωμα

3ον Η μουσική διασκευή του κειμένου δε μου αρέσει κυρίως λόγω των πολύγραμμων διέσεων, πολλές από τις οποίες θεωρώ άστοχες. Ωστόσο αυτό που πραγματικά με ξενίζει είναι η εκτέλση. Προτιμώ ένα "καραϊκής αντίληψης" μουσικό κείμενο με μια πιο παραδοσιακή εκτέλεση στα σημεία που ανέφερα, παρά το κλασικό κείμενο με εκτέλεση ό,τι νά 'ναι. Δυστυχώς αυτό το φρούτο ευδοκιμεί πολύ και εκτός της "γνωστής σχολής"

4ον Θεωρώ πως οι διασκευές των κλασικών κειμένων ωφελούν ίσως μόνο στην μελέτη από έναν ώριμο ψάλτη για να δει συγκεκριμένες ερμηνευτικές προτάσεις διακεκριμένω ιεροψαλτών. Όλοι οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν τη μουσική από κλασικά και μόνο κείμενα "μικρής αναλυτικότητας". Οι λαρυγγισμοί, οι αναλύσεις, οι έλξεις κ.τ.λ. μαθαίνονται μόνο κατά την εκτέλεση και την τριβή κοντά σε παραδοσιακό ψάλτη και είναι σπουδαίο στοιχείο της ψαλτικής τέχνης ΜΟΝΟ όταν γίνονται δια της έξεως δευτέρα φύσις του ψάλτη και του βγαίνουν ως αυτονόητος τρόπος εκφοράς των μουσικών γραμμών και συμπλεγμάτων (σχετικό και με την κουβέντα που τελευταία έγινε για την ενέργεια του ψηφιστού στα κεντήματα).

5ον Παρά τη μουσική διαφωνία μου, ευχαριστώ τον ΕΙΡΥΚ για τις αναρτήσεις του και τις νηφάλιες τοποθετήσεις του τις οποίες διαβάζω πάντοτε με προσοχή. Έχω κουραστεί από τους εκατέρωθεν εντυπωσιακούς κανονιοβολισμούς. Με την αφορμή αυτή ευχαριστώ και όλους όσοι τον τελευταίο καιρό γράφουν με νηφαλιότητα και επιχειρήματα και μοιράζονται μαζί μας τον πλούτο των γνώσεών του και την έρευνά τους.

6ον Το επιχείρημα "αυτό θα ήθελε να κάνει" ο Γεώργιο ο Κρης -ή οποιοσδήποτε άλλος παλαιός, αλλά δεν έχω τρόπο να το αποδείξω είναι αστείο όταν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με ΟΛΗ την παράδοση και μου θυμίζει προτεσταντική λογική "επαναφοράς του πνεύματος της αποστολικής εκκλησίας" το οποίο είχε χαθεί για καμιά 20ριά αιώνες. Το αναφέρω ως παράδειγμα αντίστοιχης λογικής, χωρίς κανένα περαιτέρω συσχετισμό
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Για τα αμιγώς μουσικά, συμφωνώ με όσους διαφωνούν με τον Eiryk.

Για τα υπόλοιπα, που ολοένα επανέρχονται, για δήθεν ψεύτικες ευσέβειες, για ήθη που ξεσκεπάζονται και για "υφάκια", σας διαβεβαιώ ότι έχω γνωρίσει τον Eiryk και ξέρω ότι είναι αυτό ακριβώς το ύφος του ΓΕΝΙΚΑ. Καμία επιτήδευση, κανένας δόλος, καμία υποκρισία.

Ή το αποδεχόμαστε, όπως έχουμε αποδεχθεί ένα σωρό άλλα ύφη και "υφάκια" εδώ μέσα (και του δικού μου συμπεριλαμβανομένου), ή όχι. Αν ενοχλεί η επιμονή του, καταρρακώστε τη. Όχι όμως ηθικές ταμπέλες και ετασμοί νεφρών και καρδιών...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Για τα αμιγώς μουσικά, συμφωνώ με όσους διαφωνούν με τον Eiryk.

Για τα υπόλοιπα, που ολοένα επανέρχονται, για δήθεν ψεύτικες ευσέβειες, για ήθη που ξεσκεπάζονται και για "υφάκια", σας διαβεβαιώ ότι έχω γνωρίσει τον Eiryk και ξέρω ότι είναι αυτό ακριβώς το ύφος του ΓΕΝΙΚΑ. Καμία επιτήδευση, κανένας δόλος, καμία υποκρισία.

Ή το αποδεχόμαστε, όπως έχουμε αποδεχθεί ένα σωρό άλλα ύφη και "υφάκια" εδώ μέσα (και του δικού μου συμπεριλαμβανομένου), ή όχι. Αν ενοχλεί η επιμονή του, καταρρακώστε τη. Όχι όμως ηθικές ταμπέλες και ετασμοί νεφρών και καρδιών...


Κανενὸς τὸ «ὑφάκι» δὲν εἶναι ἀποδεκτὸ, ἀνεκτὸ ναί, καὶ τὸ δικό μου μέσα.

Πέραν αὐτοῦ ἡ ἀνάμειξη μουσικῶν θεμάτων μὲ τὶς πνευματικὲς ἀναζητήσεις τοῦ καθενὸς καταντᾶ κάπως κουραστικὰ ἐπαναλαμβανόμενο μοτίβο.

Ὅπως καὶ ἡ συγκεκαλυμμένα βέβαιη ἀρχικὰ ἀποδοχὴ θέσεων τῆς γνωστῆς σχολῆς καὶ ὁ μετριασμὸς της στη συνέχεια ἐπίσης ἀποτελεῖ χαρακτηριστικὸ μοτίβο.

Καὶ βέβαια δὲν ἔχω προβλημα ὁ καθένας νὰ ἔχει τὴν προσκόλλησή του, ὄχι ὄμως στὸ τέλος νὰ φαίνεται θύμα τῆς κρίσης τῶν ἄλλων, ὅταν τὸ πράγμα σκουραίνει.
 
S

Sotres

Guest
Για να γυρίσουμε στο θέμα μας. Έχει κανείς το Δύναμις του Κρητός από τη Θ. Λειτουργία του κ. Παϊκόπουλου να τη δούμε και εμείς;
Ευχαριστώ
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κανενὸς τὸ «ὑφάκι» δὲν εἶναι ἀποδεκτὸ, ἀνεκτὸ ναί, καὶ τὸ δικό μου μέσα.

Πέραν αὐτοῦ ἡ ἀνάμειξη μουσικῶν θεμάτων μὲ τὶς πνευματικὲς ἀναζητήσεις τοῦ καθενὸς καταντᾶ κάπως κουραστικὰ ἐπαναλαμβανόμενο μοτίβο.

Ὅπως καὶ ἡ συγκεκαλυμμένα βέβαιη ἀρχικὰ ἀποδοχὴ θέσεων τῆς γνωστῆς σχολῆς καὶ ὁ μετριασμὸς της στη συνέχεια ἐπίσης ἀποτελεῖ χαρακτηριστικὸ μοτίβο.

Καὶ βέβαια δὲν ἔχω προβλημα ὁ καθένας νὰ ἔχει τὴν προσκόλλησή του, ὄχι ὄμως στὸ τέλος νὰ φαίνεται θύμα τῆς κρίσης τῶν ἄλλων, ὅταν τὸ πράγμα σκουραίνει.
Εντάξει,ανεχτείτε ή αποδεχτείτε ό,τι θέλετε. Εγώ κατέθεσα την προσωπική μου μαρτυρία (για όσους έχει αξιοπιστία):
έχω γνωρίσει τον Eiryk και ξέρω ότι είναι αυτό ακριβώς το ύφος του ΓΕΝΙΚΑ. Καμία επιτήδευση, κανένας δόλος, καμία υποκρισία.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εντάξει,ανεχτείτε ή αποδεχτείτε ό,τι θέλετε. Εγώ κατέθεσα την προσωπική μου μαρτυρία (για όσους έχει αξιοπιστία):

Καὶ γὰρ τὰ ... γραφόμενά σου δῆλον σε ποιεῖ ...

Γενικὴ διαπίστωση στὸ forum.
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
Οι αναλύσεις είναι πολλές. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι με τον τρόπο αυτό δεν διασώζονται βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ΒΕΜ παράδοσης όσον αφορά την εξέλιξη της σημειογραφίας. Η περιγραφικότητα έχει πλέον παραχωρήσει τη θέση της στο προσδιοριστικό σημειογραφικό περιβάλλον. Προσωπικά θα με ενδιέφερε να παρουσιάσουμε τις απόψεις μας σχετικά με το όλο ζήτημα, με αφορμή το Δύναμις του Κρητός. Όσο ενοχλούν κάποιους οι παρουσίες των έλξεων, άλλο τόσο θα έπρεπε να μας ενοχλεί ο μεγάλος αριθμός των αναλύσεων. Παρακαλώ ιδιαιτέρως τον κ. Ζαγκανά ο οποίος επιμελήθηκε τη συγκεκριμένη έκδοση, εάν δεν κάνω λάθος, να τοποθετηθεί. Το θέμα είναι άκρως ενδιαφέρον. Ήταν θέμα σχετικής συζήτησης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας όπου υποβλήθηκε πτυχιακή εργασία με θέμα την ισοκρατηματική πρακτική σε ιδιόμελο του Ιακώβου.
ΥΓ Ευχαριστώ κ. Λευκόπουλε για την άμεση ανταπόκριση.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Όσο ενοχλούν κάποιους οι παρουσίες των έλξεων, άλλο τόσο θα έπρεπε να μας ενοχλεί ο μεγάλος αριθμός των αναλύσεων....

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Προσωπικά, δεν με ενοχλεί τόσο η παρουσία των έλξεων στο γραπτό μουσικό κείμενο, όσο η λανθασμένη τοποθέτησή τους. Εάν ψαλεί σύμφωνα μ' εκείνο το μουσικό κείμενο, το άκουσμα θα είναι (και ήταν) λάθος. Αντίθετα το υπερ-αναλυτικό μουσικό κείμενο, είναι απλώς η απόπειρα καταγραφής μιας συγκεκριμένης εκτέλεσης που και σωστή είναι και παραδοσιακή. Και επειδή η πράξη προηγείται, πρέπει πρώτα να απαντήσουμε στο ερώτημα : Ποια εκτέλεση είναι η σωστή; Η αποτύπωση της σωστής εκτέλεσης, η το κείμενο που μας υποδεικνύει την σωστή εκτέλεση, είναι και το σωστό.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πάντως, ειδικά από το μέλος αυτό δεν είναι βέβαιο ότι μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για τον τρόπο που εκδίδει κάποιος τα κλασικά κείμενα, ώστε να πούμε γενικευτικά ότι "
η περιγραφικότητα έχει πλέον παραχωρήσει τη θέση της στο προσδιοριστικό σημειογραφικό περιβάλλον"
.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι το Δύναμις αυτό εκ της φύσεως της σύνθεσης και του χρόνου του προσφέρεται σε μια πιο ελεύθερη ερμηνεία και ότι η ανάλυση του αρχ. Παϊκόπουλου είναι και μια προσέγγιση ερμηνείας σύμφωνα με τον τρόπο που το έχει στην ακοή του από το Πατριαρχείο (και μιλάμε για ένα βιβλίο που υποτίθεται ότι διασώζει την "πατριαρχική" οπτική της ψαλτικής).
Περισσότερο έτσι βλέπω την προσθήκη αναλύσεων στο συγκεκριμένο μέλος παρά ως προσωπική παρέμβαση του εκδότη.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πάντως, ειδικά από το μέλος αυτό δεν είναι βέβαιο ότι μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για τον τρόπο που εκδίδει κάποιος τα κλασικά κείμενα, ώστε να πούμε γενικευτικά ότι ".
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι το Δύναμις αυτό εκ της φύσεως της σύνθεσης και του χρόνου του προσφέρεται σε μια πιο ελεύθερη ερμηνεία και ότι η ανάλυση του αρχ. Παϊκόπουλου είναι και μια προσέγγιση ερμηνείας σύμφωνα με τον τρόπο που το έχει στην ακοή του από το Πατριαρχείο (και μιλάμε για ένα βιβλίο που υποτίθεται ότι διασώζει την "πατριαρχική" οπτική της ψαλτικής).
Περισσότερο έτσι βλέπω την προσθήκη αναλύσεων στο συγκεκριμένο μέλος παρά ως προσωπική παρέμβαση του εκδότη.

Γιώργο, αν έβγαζες τον τίτλο, θα δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι πρόκειται για το δύναμις του Κρητός, όπως το ξέρω από Πανδέκτη Νο 4 Ζωής.

κάτι πας να πείς... κ μετά το αλλάζεις.
Δηλαδή, η πατριαρχική οπτική του πράγματος επιτρέπει την παρέμβαση;;
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Γιώργο, αν έβγαζες τον τίτλο, θα δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι πρόκειται για το δύναμις του Κρητός, όπως το ξέρω από Πανδέκτη Νο 4 Ζωής.
Αν όμως ακούσεις, Νίκο, το μέλος από τον άρχ. Νερατζή (που προφανώς δεν το διαβάζει από το εν λόγω βιβλίο) θα δεις ότι είναι ίδια η φιλοσοφία των αναλύσεων.
Αλλά κι αν συμφωνήσω μαζί σου, αυτό που είπα είναι ότι ανεξάρτητα από το αν αναλύθηκε καλώς ή κακώς δεν προσφέρεται για συμπεράσματα εκδοτικής δεοντολογίας το συγκεκριμένο μέλος. (Επίσης, απέφυγα τον όρο παρέμβαση. Δεν έχουμε ακόμα αποφασίσει τι είναι).
 
Last edited:
Top