Δύναμις Γεωργίου του Κρητός (διασκευή/επεξεργασία κλασικού κειμένου)

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Δύναμις Γεωργίου του Κρητός από τη Μουσική Πανδέκτη (Τόμος Δ') δίχρωμο.

Μου αρέσει αρκετά έως πάρα πολύ η εκτέλεση του Παναγιώτη Νεοχωρίτη.
 

Attachments

  • DunamisYeorgiouTouKritos.pdf
    151.3 KB · Views: 1,141
  • 11 - Neohoritis Panagiotis - Istorika leitourgika meli_1 - Symmeikta 09.mp3
    3.9 MB · Views: 682

Ellazar

Ελευθερία
Ευχαριστούμε πολύ για τη δημοσίευση!
Από τα ωραία μαθήματα το συγκεκριμένο Δύναμις...Το είπα πρόσφατα σε μια εκδήλωση και εξετάστηκα σ'αυτό την ημέρα των πτυχιακών μου εξετάσεων πριν 1,5 μήνα..!

Ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης όμως...μεγάλο σχολείο!
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δύναμις Γεωργίου του Κρητός από τη Μουσική Πανδέκτη (Τόμος Δ') δίχρωμο.

Μου αρέσει αρκετά έως πάρα πολύ η εκτέλεση του Παναγιώτη Νεοχωρίτη.


Κορυφαίος ιεροψάλτης.
Τον προτιμώ, βέβαια, στις ζωντανές ηχογραφήσεις που
"βγάζει" μια διαφορετική ατμόσφαιρα, πατριαρχική, αρχοντιάς
κ μυσταγωγίας.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Το ίδιο δύναμις του Γεωργίου του Κρητός (+1815) σε μια πιο αναλυτική γραφή.
Σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει, έχω διαβάσει και έχω καταλάβει, πιστεύω πως έτσι περίπου θα ήταν τυπωμένο στα κλασσικά βιβλία το συγκεκριμένο Δύναμις, εάν είχαν την οικονομική δυνατότητα αλλά και το χρόνο. Μη ξεχνάμε πως χρειάζεται πολύς χρόνος για να προσθέσει κάποιος τις έλξεις και τις διαστολές και σχεδόν το διπλάσιο κόστος να τα τυπώσει κανείς. Πιθανόν και πιο εξελιγμένα μηχανήματα που να μπορούν να διαχειρίζονται περισσότερους χαρακτήρες χωρίς πρόβλημα. Γνωρίζουμε πως την εποχή εκείνη τα μηχανήματα εκτύπωσης δεν ήταν και τα καλύτερα, το βλέπουμε άλλωστε πόσα τυπογραφικά λαθάκια έχουν όλα τα βιβλία, επίσης εκδίδονταν βιβλία, όπως η σειρά της Μουσικής Πανδέκτης, μόνο χάρη στη συμβολή των συνδρομητών.
Επομένως σεβαστοί οι ισχυρισμοί πως δεν πρέπει να αναγράφονται οι διαστολές και οι έλξεις αλλά για τους λόγους που εξέθεσα, δε μπορώ προς το παρόν να τους αποδεχτώ.
Στο συγκεκριμένο αρχείο λόγω έλλειψης χρόνου δεν υπάρχουν τα σημάδια της αναπνοής. Κανονικά, τουλάχιστον για εκπαιδευτικούς λόγους θα βοηθούσε αρκετά να είχαν αναγραφεί.
 

Attachments

  • DinamisKritos.pdf
    115.4 KB · Views: 510
P

ptz

Guest
-Επαναφέρεται ένα θέμα το οποίο και ευρύτατα έχει συζητηθεί και νομίζω επιλυθεί.Και μάλλον αυτό γίνεται γιά εκ νέου αγονες αντιπαραθέσεις.
-Οι παλαιοί έγραφαν ως προς τις υφεσοδιέσεις και τις αναλύσεις τα απολύτως αναγκαία.Τα υπόλοιπα είναι θέμα παιδείας του ερμηνευτού.
-Εχω κάπου δύο χιλιάδες σελίδες με παρτιτούρες του κυρ Θρ.Στανίτσα και άλλων παλαιών.Αν μετρήσω τις υφεσοδιέσεις των σε αυτές,θα είναι λιγότερες από αυτές που ετέθησαν στο παρατεθέν δύναμις του Γ.Κρητός.Και δεν ήταν τεχνικό ή με κόστος ή μη αναγραφή τόσων υφεσοδιέσεων και έλξεων.
-Ασχοληθείτε οι νεώτεροι φερέλπιδες νέοι με ερμηνείες κλασσικών κειμένων και όχι με πρόσθεση σε αυτά και[ε]νοφανών σημαδίων και αλοιώσεων.
-Ολα τα ανωτέρω φιλικά και καλοπροαίρετα.
Π.Τζ
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Δύναμις Γεωργίου του Κρητός από τη Μουσική Πανδέκτη (Τόμος Δ') δίχρωμο.
Μου αρέσει αρκετά έως πάρα πολύ η εκτέλεση του Παναγιώτη Νεοχωρίτη.
Το ίδιο δύναμις του Γεωργίου του Κρητός (+1815) σε μια πιο αναλυτική γραφή.
Σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει, ....
Επομένως σεβαστοί οι ισχυρισμοί πως δεν πρέπει να αναγράφονται (...) οι έλξεις αλλά για τους λόγους που εξέθεσα, δε μπορώ προς το παρόν να τους αποδεχτώ....

Αφού σου άρεσε η εκτέλεση του Π.Νεοχωρίτη, άκουσέ την ξανά και αν ακούσεις ΑΥΤΕΣ τις έλξεις που έχεις σημειωμένες, τότε ..... Αυτές οι έλξεις είναι απλώς λάθος (σύμφωνα με το άκουσμα). Αν όμως το ονόμαζες "Δύναμις Γεωργίου του Κρητός κατά την εκτέλεση της Ελβυχ", τότε θα ήσουν σωστός και κανείς δεν θα διαμαρτύρονταν.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει, έχω διαβάσει και έχω καταλάβει, πιστεύω πως έτσι περίπου θα ήταν τυπωμένο στα κλασσικά βιβλία το συγκεκριμένο Δύναμις, εάν είχαν την οικονομική δυνατότητα αλλά και το χρόνο. Μη ξεχνάμε πως χρειάζεται πολύς χρόνος για να προσθέσει κάποιος τις έλξεις και τις διαστολές και σχεδόν το διπλάσιο κόστος να τα τυπώσει κανείς. Πιθανόν και πιο εξελιγμένα μηχανήματα που να μπορούν να διαχειρίζονται περισσότερους χαρακτήρες χωρίς πρόβλημα. Γνωρίζουμε πως την εποχή εκείνη τα μηχανήματα εκτύπωσης δεν ήταν και τα καλύτερα, το βλέπουμε άλλωστε πόσα τυπογραφικά λαθάκια έχουν όλα τα βιβλία, επίσης εκδίδονταν βιβλία, όπως η σειρά της Μουσικής Πανδέκτης, μόνο χάρη στη συμβολή των συνδρομητών.
Απίστευτο επιχείρημα!
Ωστόσο, με τα "μη εξελιγμένα μηχανήματα" διαχειρίζονταν μια χαρά τα παρεστιγμένα γοργά τα οποία απαλέιψατε στο κείμενό σας, ενώ και στο πρώτο μήνυμα δεν κοκκινίσατε τις στιγμές στο κλασικό κείμενο, ενώ κοκκινίσατε τα γοργά. Αντίθετα, κάνατε παρεστιγμένα στα δίγοργα (κατά την τυπική γραφή των κειμένων της σχολής σας). Ακόμα, μιλάτε για τα τυπογραφικά λαθάκια, ωσάν να ήταν λάθη των μηχανημάτων (!) και όχι ανθρώπινα λάθη, στα οποία κι εσείς περιπέσατε στο (...) χειρόγραφο που παραθέσατε. Ενδεικτικά, κοιτάξετε ας πούμε τα δίγοργα στα "...ο ο ο Θε..." και "...ι ι ι σχυ...". Έχει κι άλλα...

Επομένως σεβαστοί οι ισχυρισμοί πως δεν πρέπει να αναγράφονται οι διαστολές και οι έλξεις αλλά για τους λόγους που εξέθεσα, δε μπορώ προς το παρόν να τους αποδεχτώ.
Συνεκτιμώντας και τις άλλες παραποιήσεις του κλασικού κειμένου (αντικατάσταση ομαλών με αντικενώματα κ.λ.π.), ας πούμε απλά πως αγνοείτε επιδεικτικά την παρ. 2 της αποφάσεως της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικ. Πατριαρχείου και συνεχίζετε τα δικά σας.

Ο.Κ.
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
-Επαναφέρεται ένα θέμα το οποίο και ευρύτατα έχει συζητηθεί και νομίζω επιλυθεί.Και μάλλον αυτό γίνεται γιά εκ νέου αγονες αντιπαραθέσεις.
-Οι παλαιοί έγραφαν ως προς τις υφεσοδιέσεις και τις αναλύσεις τα απολύτως αναγκαία.Τα υπόλοιπα είναι θέμα παιδείας του ερμηνευτού.
-Εχω κάπου δύο χιλιάδες σελίδες με παρτιτούρες του κυρ Θρ.Στανίτσα και άλλων παλαιών.Αν μετρήσω τις υφεσοδιέσεις των σε αυτές,θα είναι λιγότερες από αυτές που ετέθησαν στο παρατεθέν δύναμις του Γ.Κρητός.Και δεν ήταν τεχνικό ή με κόστος ή μη αναγραφή τόσων υφεσοδιέσεων και έλξεων.
-Ασχοληθείτε οι νεώτεροι φερέλπιδες νέοι με ερμηνείες κλασσικών κειμένων και όχι με πρόσθεση σε αυτά και[ε]νοφανών σημαδίων και αλοιώσεων.
-Ολα τα ανωτέρω φιλικά και καλοπροαίρετα.
Π.Τζ

Όπως έχω γράψει κάθε Κυριακή ψάλλουμε κάποια διαφορετικά δύναμις. Γι' αυτό ανέβασα ήδη έτσι χωρισμένο το του τρίτου το οποίο το λέμε όποτε ο ήχος είναι τρίτος και πλάγιος του τρίτου, πριν δύο εβδομάδες, σήμερα ανέβασα αυτό καθώς πρόκειται να ψαλλεί αύριο το οποίο το λέμε στο δεύτερο και πλάγιο του δευτέρου και πρόκειται, πρώτα ο Θεός, να ανεβεί με τον ίδιο τρόπο το του Αβαγιανού που το ψάλλουμε στον τέταρτο και πλάγιο του τετάρτου και το του Καλογήρου στον πρώτο και πλάγιό του.
Επομένως δε τίθεται θέμα για άγονες αντιπαραθέσεις.
Νέος δεν είμαι αλλά μεσήλιξ μάλλον και δεν πρόκειται για δική μου εργασία αλλά αντιγραφή από το χειρόγραφο βιβλίου του κ. Παναγιώτη Παππά.
Όταν αναφέρθηκα σε κλασσικά βιβλία εννοούσα για πριν το 1900.
Να είστε καλά και συγχωρέστε με όμως πραγματικά αισθάνομαι πως δεν έχω πρόθεση να προκαλέσω κανέναν, αλλά αντιθέτως μοιράζομαι κάτι που έφτιαξα για προσωπική χρήση.

Αφού σου άρεσε η εκτέλεση του Π.Νεοχωρίτη, άκουσέ την ξανά και αν ακούσεις ΑΥΤΕΣ τις έλξεις που έχεις σημειωμένες, τότε ..... Αυτές οι έλξεις είναι απλώς λάθος (σύμφωνα με το άκουσμα). Αν όμως το ονόμαζες "Δύναμις Γεωργίου του Κρητός κατά την εκτέλεση της Ελβυχ", τότε θα ήσουν σωστός και κανείς δεν θα διαμαρτύρονταν.

Η εκτέλεση του κυρίου Νεοχωρίτη είναι κορυφαία. Μου αρέσει ο τρόπος ψαλτικής του όπως και άλλων πολλών μεταξύ αυτών και μελών του ψαλτολογίου που μπορεί ακόμα να μη θέλουν καθόλου το θεωρητικό του Σ. Καρά!
Από κει και πέρα το ότι γράφω τις έλξεις δε σημαίνει ταυτόχρονα πως τις εκτελώ. Πειραματίζομαι στα ακούσματα κατά κάποιον τρόπο καθώς δεν είναι κατακριτέο ούτε εκτός παράδοσης οι έλξεις. Το αντίθετο μάλιστα. Άλλωστε δεν είναι καθόλου εύκολη η εκτέλεση των έλξεων. Οπότε σε άλλα σημεία δεν εκτελούνται λόγω προσωπικής αδυναμίας και σε άλλα λόγω της πλοκής των χαρακτήρων όπου η ανάλυσή τους δείχνει να μην έχει ανάγκη κάποια έλξη όπως για παράδειγμα το πρώτο σημαδάκι δίεσης στο ΝεΔύναμις.
Για να γίνει κατανοητό περισσότερο αυτό που προσπαθώ να πω αλλά και για εκπαιδευτικούς λόγους ηχογράφησα το συγκεκριμένο δύναμις.
Να είστε καλά.
 

Attachments

  • DinamisKritos.mp3
    3.3 MB · Views: 187

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Οι εκτελεσεις των ελξεων γινονται αβιαστα,χωρις σκεψη και κοπο, φτανει να υπαρχουν τα καταλληλα ακουσματα....
Ενω εχεις,αγαπητε Eiryk,ωραια φωνη,προσπαθεις να τονισεις τις ελξεις περισσοτερο,με διεσεις κανωντας το ακουσμα αποκρουστικο... Συγγνωμη κιολας...
Ειναι προσωπικη εκτιμηση... Απο κανεναν ψαλτη δεν εχει ακουστει αυτο.
Ξανακουστε την ηχογραφηση,οχι μονο του κου Νεοχωριτη, αλλα και αλλων παραδοσιακων ψαλτων,οπου μπορειτε να κανατε συγκρισεις και να βρειτε τις διαφορες...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Συνεκτιμώντας και τις άλλες παραποιήσεις του κλασικού κειμένου (αντικατάσταση ομαλών με αντικενώματα κ.λ.π.)...

Δε νομίζω ότι πρόκειται για αντικατάσταση, αλλά για αισθητική άποψη (;), εφόσον τοποθετείται και ανάμεσα σε ολίγον με ίσον, κάτι που στην περίπτωση του αντικενώματος θα ήταν εκτός οποιασδήποτε από τις μορφές γραφής του σήμερα, ακόμη και αυτής του Καρά. EIRYK θα μπορούσες να μας ενημερώσεις σχετικά;

Ακόμη κι αν δεν συμφωνούμε σε αρκετούς (multimedia ήτοι οπτικοακουστικούς) τομείς, ευχαριστώ για το ότι το μοιράζεσαι μαζί μας.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Δε νομίζω ότι πρόκειται για αντικατάσταση, αλλά για αισθητική άποψη (;), εφόσον τοποθετείται και ανάμεσα σε ολίγον με ίσον, κάτι που στην περίπτωση του αντικενώματος θα ήταν εκτός οποιασδήποτε από τις μορφές γραφής του σήμερα, ακόμη και αυτής του Καρά. EIRYK θα μπορούσες να μας ενημερώσεις σχετικά;


Γιατί, βλέπεις εσύ κάποια διαφορά (έστω και αμυδρή) μεταξύ των φύσει και θέσει αντικενωμάτων (λ.χ. στην κατάληξη του "δύναμις" ή του "ο Θεός") και των ομαλών που "μετατράπηκαν" σε αντικενώματα;
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου


Γιατί, βλέπεις εσύ κάποια διαφορά (έστω και αμυδρή) μεταξύ των φύσει και θέσει αντικενωμάτων (λ.χ. στην κατάληξη του "δύναμις" ή του "ο Θεός") και των ομαλών που "μετατράπηκαν" σε αντικενώματα;

Όχι και αυτό είναι που προβληματίζει, είναι ακριβώς τα ίδια. Δεν ξέρω, και άλλες φορές έχουμε συζητήσει με τον EIRYK το πως ένα κείμενο μπορεί να βοηθάει αντικειμενικά τον (όποιο) αναγνώστη και συμφωνήσαμε στο ότι διαφωνούμε.
 
Last edited:
Το ίδιο δύναμις του Γεωργίου του Κρητός (+1815) σε μια πιο αναλυτική γραφή.
Σύμφωνα με αυτά που έχω ακούσει, έχω διαβάσει και έχω καταλάβει, πιστεύω πως έτσι περίπου θα ήταν τυπωμένο στα κλασσικά βιβλία το συγκεκριμένο Δύναμις, εάν είχαν την οικονομική δυνατότητα αλλά και το χρόνο. Μη ξεχνάμε πως χρειάζεται πολύς χρόνος για να προσθέσει κάποιος τις έλξεις και τις διαστολές και σχεδόν το διπλάσιο κόστος να τα τυπώσει κανείς. Πιθανόν και πιο εξελιγμένα μηχανήματα που να μπορούν να διαχειρίζονται περισσότερους χαρακτήρες χωρίς πρόβλημα. Γνωρίζουμε πως την εποχή εκείνη τα μηχανήματα εκτύπωσης δεν ήταν και τα καλύτερα, το βλέπουμε άλλωστε πόσα τυπογραφικά λαθάκια έχουν όλα τα βιβλία, επίσης εκδίδονταν βιβλία, όπως η σειρά της Μουσικής Πανδέκτης, μόνο χάρη στη συμβολή των συνδρομητών.
Επομένως σεβαστοί οι ισχυρισμοί πως δεν πρέπει να αναγράφονται οι διαστολές και οι έλξεις αλλά για τους λόγους που εξέθεσα, δε μπορώ προς το παρόν να τους αποδεχτώ.
Στο συγκεκριμένο αρχείο λόγω έλλειψης χρόνου δεν υπάρχουν τα σημάδια της αναπνοής. Κανονικά, τουλάχιστον για εκπαιδευτικούς λόγους θα βοηθούσε αρκετά να είχαν αναγραφεί.

Πλανάσαι πλάνην οικτράν και είσαι και μακριά νυχτωμένος.
Τα επιχειρήματά σου είναι φαιδρά και ανυπόστατα , ως εκ τούτου δεν χρήζουν και κάποιας σοβαρής επιστημονικής αντιμετώπισης .
Σε παρακολουθώ και έχω την εντύπωση ότι θέλεις να τετραγωνίσεις τον κύκλο ή να μας πείσεις πως η Γη είναι επίπεδη και δεν γυρίζει .
λόγου χάριν . το επιχείρημα με την καταγραφή των έλξεων και την τυπογραφία της εποχής .
Μα καλά , εδώ σε ένα κείμενο (δυο σελίδων ; ούτε!) που ανεβάζεις έχεις ένα σορό λάθη , όταν στο πρώτο εκδοθέν αναστασιματάριο έχει μετρημένα στα δάκτυλα ...
Η καταγραφή των έλξεων είναι ενδεικτική και όχι καταχρηστική .
Εδώ χάνεται η μπάλα , με το τσουβάλι . Ποια η ανάγκη στο κάτω κάτω της τόσο πυκνής γραφής ; Ανάλυση στην ανάλυση ;
Η εμμονή σου όμως έχει κουράσει , δεν το καταλαβαίνεις ;
Άσχετος , δεν είσαι . Ούτε ημιμαθής . Αλλά είσαι φανατισμένος και αυτό το κόλλημα που έχεις φάει δεν σε επιτρέπει να δεις καθαρά .
Μπορεί να μην έχω συνηθίσει σε τόσο σκληρά μηνύματα , αλλά και η ανοχή έχει και κάποια όρια .
Φτάνει πια με την παπαρολογία και την μπούρδα του καθενός , που θέλει να μας την επιβάλει και ως δόγμα , βάζοντας τον εαυτό του πάνω και από τους τρεις δασκάλους !!!!!!!!! (τι ταπεινοφροσύνη !! )
Και τέλος . Το ευσεβίστικο το υφάκι , δεν με πείθει .Ο ευσεβισμός είναι χειρότερος και από τον φαρισαισμό .
Υ.Γ. Και μία συμβουλή . Αν θέλετε σας προτείνω άλλο αντικείμενο μελέτης μήπως και εκεί έστω και από τύχη καταφέρετε να πέσετε μέσα.
Τι χρώμα υποδήματα φορούσε ο Χουρμούζιος ;
 
S

Sotres

Guest
Πλανάσαι πλάνην οικτράν και είσαι και μακριά νυχτωμένος.
Τα επιχειρήματά σου είναι φαιδρά και ανυπόστατα , ως εκ τούτου δεν χρήζουν και κάποιας σοβαρής επιστημονικής αντιμετώπισης .
Σε παρακολουθώ και έχω την εντύπωση ότι θέλεις να τετραγωνίσεις τον κύκλο ή να μας πείσεις πως η Γη είναι επίπεδη και δεν γυρίζει .
λόγου χάριν . το επιχείρημα με την καταγραφή των έλξεων και την τυπογραφία της εποχής .
Μα καλά , εδώ σε ένα κείμενο (δυο σελίδων ; ούτε!) που ανεβάζεις έχεις ένα σορό λάθη , όταν στο πρώτο εκδοθέν αναστασιματάριο έχει μετρημένα στα δάκτυλα ...
Η καταγραφή των έλξεων είναι ενδεικτική και όχι καταχρηστική .
Εδώ χάνεται η μπάλα , με το τσουβάλι . Ποια η ανάγκη στο κάτω κάτω της τόσο πυκνής γραφής ; Ανάλυση στην ανάλυση ;
Η εμμονή σου όμως έχει κουράσει , δεν το καταλαβαίνεις ;
Άσχετος , δεν είσαι . Ούτε ημιμαθής . Αλλά είσαι φανατισμένος και αυτό το κόλλημα που έχεις φάει δεν σε επιτρέπει να δεις καθαρά .
Μπορεί να μην έχω συνηθίσει σε τόσο σκληρά μηνύματα , αλλά και η ανοχή έχει και κάποια όρια .
Φτάνει πια με την παπαρολογία και την μπούρδα του καθενός , που θέλει να μας την επιβάλει και ως δόγμα , βάζοντας τον εαυτό του πάνω και από τους τρεις δασκάλους !!!!!!!!! (τι ταπεινοφροσύνη !! )
Και τέλος . Το ευσεβίστικο το υφάκι , δεν με πείθει .Ο ευσεβισμός είναι χειρότερος και από τον φαρισαισμό .
Υ.Γ. Και μία συμβουλή . Αν θέλετε σας προτείνω άλλο αντικείμενο μελέτης μήπως και εκεί έστω και από τύχη καταφέρετε να πέσετε μέσα.
Τι χρώμα υποδήματα φορούσε ο Χουρμούζιος ;
Στο μήνυμά σας, ομολογώ ότι το ύφος με ξάφνιασε λες και ο κύριος που το δημοσίευσε είχε άσχημο σκοπό..., θα μείνω σε δύο προτάσεις σας.
Η πρώτη: η καταγραφή των έλξεων είναι ενδεικτική και όχι καταχρηστική και η δεύτερη: Ποια η ανάγκη στο κάτω κάτω της τόσο πυκνής γραφής; Ανάλυση στην ανάλυση;
Σχολιάζοντας, καλοπροαίρετα πάντα, τις θέσεις σας, σας ρωτώ: από τη στιγμή που κάποιος ερμηνεύει ένα μάθημα γιατί να μην είναι ελεύθερος να κάνει οποιαδήποτε ανάλυση επιθυμεί; υπάρχει κάποιος κανόνας που να μην το επιτρέπει αυτό (δεν κάνω λόγο για τραγούδι! μιλώ για αναλύσεις που υπάρχουν στην παράδοσή μας); Για παράδειγμα ψάλλω Θεοδοσόπουλο και σε ένα σημείο που πραγματοποιεί μία ανάλυση προσθέτω και εγώ κάτι δικό μου. Για παράδειγμα εκεί που έχει ένα γοργό εγώ το κάνω παρεστιγμένο...ποιος μου το απαγορεύει; ή κάποιο μάθημά του μου αρέσει αλλά σε κάποιο σημείο το παρατραβάει στο κλάμα, και εμένα εκείνη τη στιγμή δεν μου αρέσει. Δεν το κάνω. Μου το απαγορεύει κανείς; Και στο τέλος τέλος από τη στιγμή που δεν ψάλλω από το κλασικό και ψάλλω αναλύσεις του κλασικού:wink:, δέχομαι ότι στην ερμηνεία μου θα έχω κάποιες ελευθερίες...δεν συμφωνείτε;
Οι καταγραφές των έλξεων δεν είναι απαραίτητες όπως δεν είναι απαραίτητες και οι καταγραφές των αναλύσεων. Δεν θα έπρεπε λοιπόν να έχουμε τόσα δίγοργα παρεστιγμένα και τρίγοργα και κακαρίσματα πεντάγοργα, κ.λπ, τα οποία κάνουν το καταγεγραμμένο μέλος να φαίνεται σαν το παιγνίδι με τα φιδάκια-γκρινιάρης που είναι τίγκα στις σκαλίτσες σε σημείο που μετατρέπουν το μουσικό κείμενο σε μουσικό πλοηγό τον οποίο αν δεν τον ακολουθήσεις ακριβώς τότε, ξεκίνα να κοκκινίζεις και να βήχεις διότι το λάθος έχει ξεκινήσει... Να κρίνουμε λοιπόν με τον ίδιο παρανομαστή. Τις έλξεις δεν χρειάζεται να τις σημειώνουμε. Γνωρίζουμε που βρίσκονται και τις κάνουμε. Τις αναλύσεις επίσης δεν πρέπει να τις σημειώνουμε διότι ξέρουμε που βρίσκονται και τις κάνουμε. Ή δεν τις κάνουμε και πρέπει κάτι να μας τις θυμήσει;
Τελειώνοντας, για να μην σας κουράζω. Εάν κάτι δεν σας αρέσει μην το σχολιάζετε. Ειδικότερα περί ευσεβισμού και φαρισαϊσμού δεν είστε ο αρμόδιος να κρίνει την ψυχική κατάσταση του ανθρώπου που κατέθεσε τις θέσεις του. Άποψή μου.
Με εκτίμηση
Σωτήρης
 
Last edited:
Στο μήνυμά σας, ομολογώ ότι το ύφος με ξάφνιασε λες και ο κύριος που το δημοσίευσε είχε άσχημο σκοπό..., θα μείνω σε δύο προτάσεις σας.
Η πρώτη: η καταγραφή των έλξεων είναι ενδεικτική και όχι καταχρηστική και η δεύτερη: Ποια η ανάγκη στο κάτω κάτω της τόσο πυκνής γραφής; Ανάλυση στην ανάλυση;
Σχολιάζοντας, καλοπροαίρετα πάντα, τις θέσεις σας, σας ρωτώ: από τη στιγμή που κάποιος ερμηνεύει ένα μάθημα γιατί να μην είναι ελεύθερος να κάνει οποιαδήποτε ανάλυση επιθυμεί; υπάρχει κάποιος κανόνας που να μην το επιτρέπει αυτό (δεν κάνω λόγο για τραγούδι! μιλώ για αναλύσεις που υπάρχουν στην παράδοσή μας); Για παράδειγμα ψάλλω Θεοδοσόπουλο και σε ένα σημείο που πραγματοποιεί μία ανάλυση προσθέτω και εγώ κάτι δικό μου. Για παράδειγμα εκεί που έχει ένα γοργό εγώ το κάνω παρεστιγμένο...ποιος μου το απαγορεύει; ή κάποιο μάθημά του μου αρέσει αλλά σε κάποιο σημείο το παρατραβάει στο κλάμα, και εμένα εκείνη τη στιγμή δεν μου αρέσει. Δεν το κάνω. Μου το απαγορεύει κανείς; Και στο τέλος τέλος από τη στιγμή που δεν ψάλλω από το κλασικό και ψάλλω αναλύσεις του κλασικού:wink:, δέχομαι ότι στην ερμηνεία μου θα έχω κάποιες ελευθερίες...δεν συμφωνείτε;
Οι καταγραφές των έλξεων δεν είναι απαραίτητες όπως δεν είναι απαραίτητες και οι καταγραφές των αναλύσεων. Δεν θα έπρεπε λοιπόν να έχουμε τόσα δίγοργα παρεστιγμένα και τρίγοργα και κακαρίσματα πεντάγοργα, κ.λπ, τα οποία κάνουν το καταγεγραμμένο μέλος να φαίνεται σαν το παιγνίδι με τα φιδάκια-γκρινιάρης που είναι τίγκα στις σκαλίτσες σε σημείο που μετατρέπουν το μουσικό κείμενο σε μουσικό πλοηγό τον οποίο αν δεν τον ακολουθήσεις ακριβώς τότε, ξεκίνα να κοκκινίζεις και να βήχεις διότι το λάθος έχει ξεκινήσει... Να κρίνουμε λοιπόν με τον ίδιο παρανομαστή. Τις έλξεις δεν χρειάζεται να τις σημειώνουμε. Γνωρίζουμε που βρίσκονται και τις κάνουμε. Τις αναλύσεις επίσης δεν πρέπει να τις σημειώνουμε διότι ξέρουμε που βρίσκονται και τις κάνουμε. Ή δεν τις κάνουμε και πρέπει κάτι να μας τις θυμήσει;
Τελειώνοντας, για να μην σας κουράζω. Εάν κάτι δεν σας αρέσει μην το σχολιάζετε. Ειδικότερα περί ευσεβισμού και φαρισαϊσμού δεν είστε ο αρμόδιος να κρίνει την ψυχική κατάσταση του ανθρώπου που κατέθεσε τις θέσεις του. Άποψή μου.
Με εκτίμηση
Σωτήρης
1.Ναι , είμαι κακός άνθρωπος και με πονηρές προθέσεις .
2.Συμφωνούμε και στα δύο περί καταγραφής έλξεων και αναλύσεων . Εγώ μίλησα για μέτρο .Εδώ δεν υπάρχει ούτε μέτρο , ούτε "χιλιόμετρο" !
3. Εσάς ποιος σας διόρισε συνήγορο ποιανού και σε ποιο κανόνα συμμετοχής στο φόρουμ το γράφει αυτό , ότι αν δεν μου αρέσει κάτι , δεν το σχολιάζω ;
Αλλά έτσι είναι . Εγώ σε αρκετές περιπτώσεις , επειδή θέλω να μαι δίκαιος , σύμφωνα με τα δικά μου πιστεύω και αντιλήψεις , υπερασπίστηκα θέσεις και απόψεις της γνωστής σχολής . Να θυμίσω το πρόσφατο θέμα για τον "αφορισμό" του θεωρητικού του Καρά από το πατριαρχείο .
Τότε ήμουν καλός , αλλά τώρα τι ; "Κακός Λύκος " ;
Όσον αφορά τον άνθρωπο , δεν τον γνωρίζω . Ούτε θα τον κρίνω .
Τις πρακτικές του και την εμμονή του καταδικάζω ,που όπως ορθότατα έγραψε ο αγαπητός κ.Τζανάκος είναι εξαιρετικά ύποπτες .
Υ.Γ. Βαράτε ομαδικά .Δοξάστε με...
 
Α! Το παράδειγμα με τον Χρύσανθο (Θεοδοσόπουλο)ατυχές .
Το γοργό να το κάνετε παρεστιγμένο λιγουλάκι δύσκολο . Το απεχθάνεστε.
Να ταν δίγοργο να γίνει παρεστιγμένο , μάλιστα .
Υ.Γ. Αφήστε τον Χρύσανθο , αρκετά μαγαρίστηκε ο Πρίγγος...
 

dimitrios67

Νέο μέλος
Για να γίνει κατανοητό περισσότερο αυτό που προσπαθώ να πω αλλά και για εκπαιδευτικούς λόγους ηχογράφησα το συγκεκριμένο δύναμις.
Να είστε καλά.

Πολύ ωραια φωνη και πολυ ωραια ερμηνεια αγαπητε συνεδελφε...
(αν και (κατα την άποψή μου) λιγο "τραβηγμενες" οι έλξεις)

Με ποιον τρόπο-συστημα-προγραμμα εκανες την ηχογραφηση? (ισοκρατης, audio effects κλπ), μου αρεσε παρα πολυ.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Πολύ ωραία φωνή έχεις φίλε Eiryk.

Μια ερώτηση, αν με επιτρέπεις. Γιατί το λες σε πλ.β';
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Πολύ ωραία φωνή έχεις φίλε Eiryk.

Μια ερώτηση, αν με επιτρέπεις. Γιατί το λες σε πλ.β';

Είναι, αλήθεια, ότι πολλοί ψάλτες έχουμε ένα θεματάκι με τη διάκριση Β' και πλ. Β'...Και καθόμαστε και κουβεντιάζουμε κατά τ' άλλα, για ύφος, έλξεις, θεωρητικά βιβλία κλπ!!!
Άσε που εμένα, αυτός ο τύπος φωνής ή τύπος εκτέλεσης (δεν ξέρω πώς να το διατυπώσω), με τόσο πολύ βιμπράτο, με κουράζει. Συνήθως το τεχνητό βιμπράτο προδίδει και αδυναμία σωστού πατήματος στις νότες, και εδώ ο καλός συνάδελφος όντως προδόθηκε, γι' αυτό και το γύρισε σε πλάγιο Β'(υπάρχουν και χειρότερα, άλλοι συνάδελφοι χάνουν τη βάση τους π.χ.).

υ.γ. το υπερβολικό τρέμουλο στη φωνή (μήπως αυτό είναι το τρομικό;-ειλικρινά ρωτάω γιατί εγώ δεν τα ξέρω τα παλιά σημαδόφωνα) αν ήταν στο χέρι μου, θα το καταργούσα με νόμο του κράτους. Καθιστά το μέλος - και χειρότερα: τον ήχο - ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΑ. Ειδικά σε ηχογραφήσεις παλιών ψαλτών σε προχωρημένη ηλικία, μπορείς και μετράς τα ρίχτερ. Παράκληση προς τους μαθητευόμενους:Προς Θεού, μην το μιμείσθε, χαλάτε τη συνταγή...
 
S

Sotres

Guest
1.Ναι , είμαι κακός άνθρωπος και με πονηρές προθέσεις .
2.Συμφωνούμε και στα δύο περί καταγραφής έλξεων και αναλύσεων . Εγώ μίλησα για μέτρο .Εδώ δεν υπάρχει ούτε μέτρο , ούτε "χιλιόμετρο" !
3. Εσάς ποιος σας διόρισε συνήγορο ποιανού και σε ποιο κανόνα συμμετοχής στο φόρουμ το γράφει αυτό , ότι αν δεν μου αρέσει κάτι , δεν το σχολιάζω ;
Αλλά έτσι είναι . Εγώ σε αρκετές περιπτώσεις , επειδή θέλω να μαι δίκαιος , σύμφωνα με τα δικά μου πιστεύω και αντιλήψεις , υπερασπίστηκα θέσεις και απόψεις της γνωστής σχολής . Να θυμίσω το πρόσφατο θέμα για τον "αφορισμό" του θεωρητικού του Καρά από το πατριαρχείο .
Τότε ήμουν καλός , αλλά τώρα τι ; "Κακός Λύκος " ;
Όσον αφορά τον άνθρωπο , δεν τον γνωρίζω . Ούτε θα τον κρίνω .
Τις πρακτικές του και την εμμονή του καταδικάζω ,που όπως ορθότατα έγραψε ο αγαπητός κ.Τζανάκος είναι εξαιρετικά ύποπτες .
Υ.Γ. Βαράτε ομαδικά .Δοξάστε με...

Τον Eiryk δεν τον γνωρίζω. Μπορεί αν τον δω να θυμηθώ ποιος είναι. Περί συνηγόρου πάλι δεν το καταλαβαίνω! Τι νομίζετε κ. Καλπακίδη ζω και ανασαίνω για το τι θα απαντήσω σε εσάς και στον καθένα που γράφει εδώ μέσα; Σας παρακαλώ πολύ.
Επί της ουσίας, συμφωνούμε ότι ούτε οι έλξεις ούτε οι αναλύσεις πρέπει να σημειώνονται στα μέλη. Για το συγκεκριμένο μίλησε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο κάνει λόγο για διασκευές και παρεμβάσεις σε παραδοσιακά μέλη. Αυτό λοιπόν να μην το λησμονούμε.
Καληνύχτα
 
Top