[Ερώτηση] Θέσις ἀπὸ τὸ «ἔντεχνον χερουβικὸν» τοῦ Ἀγαλλιανοῦ στὸ ΕΒΕ-1943

frephraim

Παλαιό Μέλος
Ἐπισυνάππτω τὸ «ἔντεχνον χερουβικὸν» τοῦ Μανουὴλ Ἀγαλλιανοῦ (ιδʹ αἰῶνα) στὴ μεταγραφὴ στὴ Νέα Μέθοδο ποὺ ἔκανε ὁ Γρηγόριος Πρωτοψάλτης σὲ ἦχο ἔσω δεύτερο μαλακὸ χρωματικό.

Θὰ ἤθελα νὰ μὲ βοηθήσῃ κάποιος νὰ καταλάβω τί γίνεται στὴν ἀρχὴ αὐτοῦ τοῦ χερουβικοῦ. Τὸ χερουβικὸ ἀρχίζει μὲ μιὰ συνηθισμένη θέσι γιὰ δεύτερο ἦχο ποὺ συνήθως καταλήγει στὸ ΔΙ (π.χ., βλέπε τὴν τρίτη θέσι ποὺ κωδικοποίησα στὴ σελίδα 50 στό: http://www.stanthonysmonastery.org/music/Formula2p.pdf). Τὸ πρόβλημα ὅμως εἶναι ὅτι ἀντὶ νὰ βάλῃ ὁ Γρηγόριος τὴν κατάληξι αὐτῆς τῆς θέσεως στὸ ΔΙ, τὴν βάζει στὸ ΒΟΥ. Τί γίνεται ἐδῶ πέρα; Δὲν ξέρω πῶς νὰ συμπεριλάβω τὴν θέσι σ᾽ αὐτὸ τὸ χερουβικὸ στὴν κωδικοποίησί μου. Δηλαδή, νὰ τὴν συμπεριλάβω ὅπως εἶναι (μὲ κατάληξι στὸ ΒΟΥ), ἢ νὰ «διορθώσω» τὸν Γρηγόριο, καὶ νὰ τὴν κάνω νὰ καταλήξῃ στὸ ΔΙ;
 

Attachments

  • EBE 1943 - Χερουβικον Αγαλλιανου.pdf
    8 MB · Views: 216
Ἐπισυνάππτω τὸ «ἔντεχνον χερουβικὸν» τοῦ Μανουὴλ Ἀγαλλιανοῦ (ιδʹ αἰῶνα) στὴ μεταγραφὴ στὴ Νέα Μέθοδο ποὺ ἔκανε ὁ Γρηγόριος Πρωτοψάλτης σὲ ἦχο ἔσω δεύτερο μαλακὸ χρωματικό.
Θὰ ἤθελα νὰ μὲ βοηθήσῃ κάποιος νὰ καταλάβω τί γίνεται στὴν ἀρχὴ αὐτοῦ τοῦ χερουβικοῦ. Τὸ χερουβικὸ ἀρχίζει μὲ μιὰ συνηθισμένη θέσι γιὰ δεύτερο ἦχο ποὺ συνήθως καταλήγει στὸ ΔΙ (π.χ., βλέπε τὴν τρίτη θέσι ποὺ κωδικοποίησα στὴ σελίδα 50 στό: http://www.stanthonysmonastery.org/music/Formula2p.pdf). Τὸ πρόβλημα ὅμως εἶναι ὅτι ἀντὶ νὰ βάλῃ ὁ Γρηγόριος τὴν κατάληξι αὐτῆς τῆς θέσεως στὸ ΔΙ, τὴν βάζει στὸ ΒΟΥ. Τί γίνεται ἐδῶ πέρα; Δὲν ξέρω πῶς νὰ συμπεριλάβω τὴν θέσι σ᾽ αὐτὸ τὸ χερουβικὸ στὴν κωδικοποίησί μου. Δηλαδή, νὰ τὴν συμπεριλάβω ὅπως εἶναι (μὲ κατάληξι στὸ ΒΟΥ), ἢ νὰ «διορθώσω» τὸν Γρηγόριο, καὶ νὰ τὴν κάνω νὰ καταλήξῃ στὸ ΔΙ;

Αν προσέξεις κ την 2η σελ. του όντως "έντεχνου" αυτού Χερβ, θα καταλάβεις πως ο συνθέτης "παίζει" με την όμοια διφωνία κ τις παραχορδές. Ο Γρηγόριος δεν χρήζει συνεπώς καμίας "διόρθωσης". :wink:
Η συνηθισμένη θέση για Β´ ήχο που κωδικοποίησες, μπορεί να καταλήγει κ στον ΒΟΥ (σπανιότερα) κ στον ΔΙ (το σύνηθες) κ στον ΖΩ´ ή στον ΠΑ´ (σπανιότερα) κ.ο.κ.

ΥΓ. Προσοχή, μη μας πάρει είδηση ο Σολδάτος..:D:rolleyes:
 
Last edited:
Εὐχαριστῶ πολὺ γιὰ τὴν ἐξήγησι.
ΥΓ. Προσοχή, μη μας πάρει είδηση ο Σολδάτος..:D:rolleyes:
Μήπως τὸ λέτε αὐτὸ ἐπειδὴ θεωρεῖται παράβασις τῶν δικαιωμάτων τῆς Ε.Β.Ε. τὸ ὅτι ἀνέβασα αὐτὲς τὶς σελίδες ἀπὸ ἕνα δικό τους χειρόγραφο; Ἐὰν θεωρεῖται ἔτσι, παρακαλῶ νὰ μοῦ τὸ πῇ κάποιος γιὰ νὰ τὸ σβήσω.
 
Αν προσέξεις κ την 2η σελ. του όντως "έντεχνου" αυτού Χερβ, θα καταλάβεις πως ο συνθέτης "παίζει" με την όμοια διφωνία κ τις παραχορδές. Ο Γρηγόριος δεν χρήζει συνεπώς καμίας "διόρθωσης". :wink:

Σωστά, αυτή είναι η λογική! Ωστόσο, ο π. Εφραίμ έχει δίκιο, για να βγουν σωστά οι μαρτυρίες του κειμένου σε σχέση με την αρκτική μαρτυρία και τον φθόγγο εκκίνησης, ή θα πρέπει στην αρκτική μαρτυρία να σημειωθεί ο Φθόγγος ΝΗ (η ΒΟΥ με ελαφρόν ή συνεχές ελαφρόν), ή ο πρώτος χαρακτήρας να είναι χαμηλή και όχι ελαφρόν. Παρεμπιπτόντως, το μάθημα είναι υπέροχο, το έψαλλα (το μισό βέβαια, γιατί είναι τεράστιο) προ τριμήνου, σε Κυριακή Β ήχου και "άρεσε" πολύ.

Χάρης
 
...Ωστόσο, ο π. Εφραίμ έχει δίκιο, για να βγουν σωστά οι μαρτυρίες του κειμένου σε σχέση με την αρκτική μαρτυρία και τον φθόγγο εκκίνησης, ή θα πρέπει στην αρκτική μαρτυρία να σημειωθεί ο Φθόγγος ΝΗ (η ΒΟΥ με ελαφρόν ή συνεχές ελαφρόν), ή ο πρώτος χαρακτήρας να είναι χαμηλή και όχι ελαφρόν. ...

Γιατί δεν "βλέπω" κανένα πρόβλημα μαρτυριών; Το μάθημα εκκινεί κανονικά εκ του Βου (προς διευκόλυνση, μπορούμε να παραλλαγίσουμε τον Βου ως Δι μέχρι το τέλος της 1ης σειράς), κ καταλήγει στην μαρτυρία του Δι (3η σειρά) όπως σωστά έχει διορθωθεί πάνω στο χφ (μάλλον λάθος εξ αντιγραφής) με ερυθρά μελάνη ή μολύβι (δεν μπορώ να διακρίνω).
 
Γιατί δεν "βλέπω" κανένα πρόβλημα μαρτυριών; Το μάθημα εκκινεί κανονικά εκ του Βου (προς διευκόλυνση, μπορούμε να παραλλαγίσουμε τον Βου ως Δι μέχρι το τέλος της 1ης σειράς), κ καταλήγει στην μαρτυρία του Δι (3η σειρά) όπως σωστά έχει διορθωθεί πάνω στο χφ (μάλλον λάθος εξ αντιγραφής) με ερυθρά μελάνη ή μολύβι (δεν μπορώ να διακρίνω).

Δίκιο έχεις, μόνο η πρώτη μαρτυρία του Βου πρέπει να διορθωθεί (και έχει διορθωθεί με μολύβι μάλλον) οι άλλες είναι σωστές, ΝΗ είναι ο πρώτος φθόγγος του μαθήματος! :eek:

Χάρης
 
....
 

Attachments

  • Page 9 from ΠΑΝΔΕΚΤΗ Τόμος 4 Θεία Λειτουργία.pdf
    23.5 KB · Views: 57
...ΥΓ. Προσοχή, μη μας πάρει είδηση ο Σολδάτος..:D:rolleyes:

Σας πήρα είδηση χεχεχε!!! :D:D:D

Έ μα τώρα πάτερ τόση σφαγή έχει γίνει για αυτό το θέμα τόσες e-μάχες! τόσα pixels έχουν καεί... :D

Άλλο ένα παράδειγμα λοιπόν ψάλτη σε σύγχυση ο οποίος αγνοεί το δια τριών σύστημα
 
Δίκιο έχεις, μόνο η πρώτη μαρτυρία του Βου πρέπει να διορθωθεί (και έχει διορθωθεί με μολύβι μάλλον) οι άλλες είναι σωστές, ΝΗ είναι ο πρώτος φθόγγος του μαθήματος! :eek:

Χάρης

Όποιος και να είναι δεν μας πειράζει... Για έναν... ευνούχο μπορεί να τον βολεύει και ο άνω Ζω για αυτό οι παλαιοί δεν σήμαιναν την απόλυτη οξύτητα των φθόγγων :rolleyes::wink::cool:
 
Όποιος και να είναι δεν μας πειράζει... Για έναν... ευνούχο μπορεί να τον βολεύει και ο άνω Ζω για αυτό οι παλαιοί δεν σήμαιναν την απόλυτη οξύτητα των φθόγγων :rolleyes::wink::cool:

Χρόνια πολλά!

Κοίτα... στην παράδοσή μας φυγάδες έχουμε, όχι ευνούχους, ούτε καστράτους, παρα το γεγονός ότι κάποιοι (πχ. Neil Moran) θέλουν να εμφανίσουν και τέτοιους μεταξύ των ψαλλόντων αιώνες πριν την Άλωση...
 
Last edited:
Δεκτές οι ευχές :)
Πορεύεσθε λοιπόν και μηκέτι αμαρτάνετε... :D
Σωστά κάποιοι δεν έμαθαν απ' έξω το Σύμβολο των ΟΔ. Υπάρχει ακόμα κάπου ή το πρόκαμε κανένας συντονιστής; :D:confused::D
 
Χρόνια πολλά!

Κοίτα... στην παράδοσή μας φυγάδες έχουμε, όχι ευνούχους, ούτε καστράτους, παρα το γεγονός ότι κάποιοι (πχ. Neil Moran) θέλουν να εμφανίσουν και τέτοιους μεταξύ των ψαλλόντων αιώνες πριν την Άλωση...
Σωστόος
Δεν το έχω ψάξει αλλά σε εμπιστεύομαι :)
Πάντως το τελευταίο διάστημα εφαρμόζω το σύστημα αλάτι και πάγο και έχω κερδίσει κάνα δύο ημιτόνια προς τα πάνω :D
 
Σωστά κάποιοι δεν έμαθαν απ' έξω το Σύμβολο των ΟΔ. Υπάρχει ακόμα κάπου ή το πρόκαμε κανένας συντονιστής; :D:confused::D
Υπάρχει ακόμα εδώ!:
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=57321&postcount=166

Όποιος επιχηρήσει λοιπόν να ψάλλει το Χερουβικό του Αγαλιανού πρέπει πρώτα να αποστραφεί την δύση των έλξεων και των σκληρών τετραχόρδων εμπτύων προς αυτήν τρις. Ύστερον να πει τρείς φορές το σύμβολο της ψαλτικής :D:

Ψάλλω δια τριών σύστημα, βάσις πάντων συστημάτων ορατών τε και αοράτων.
Και ένα χρόνον απλό μεν τη μετρήσει, διπλούν δε τη κινήσει, εις τρία μέρη κεκλασμένον.
Συστήματα εκ συστημάτων πανυ συμφωνούντα, το της Αγίας Τριάδος μυστήριον προτυπούμενα.
Τα το μέσον διδασκόντων. Την αρετήν παρά των αρχαίων φιλοσόφων ψηλαφίσασαν, παρα δε των Αγίων Πατέρων και του Κυρίου υμών Ιησού Χριστού τελείως ορισθείσαν.
Τα υπό αφρόνων και αμουσών λησμονηθέντων.
Τα εκ λήθης δε ανακληθέντων εις Αλήθειαν.
Τα ανελκύοντα τας ψυχάς ημών εις τους Ουρανούς.
Τα αναγγέλλωντα την Ογδόη ημέρα της Βασιλείας του Θεού.
Τα των Αγγέλων άρρητα ρήματα φθεγγομένων.
Και κατά το ύφος το ηγεμονικώς ταπεινόν, το παραδεδομένον αλώβητον παρά τοις τρισί διδασκάλοις υμών και εν Πατριαρχίοις πρωτοψάλταις τηρηθέν.
Και Δια τεσσάρων, Τροχόν, και Διαπασών.
Προσδοκώ ίασιν κωφών
Και ζωήν του μέλλοντος αιώνος.
Αμήν
 
Last edited:
Back
Top