Ἐπισυνάππτω τὸ «ἔντεχνον χερουβικὸν» τοῦ Μανουὴλ Ἀγαλλιανοῦ (ιδʹ αἰῶνα) στὴ μεταγραφὴ στὴ Νέα Μέθοδο ποὺ ἔκανε ὁ Γρηγόριος Πρωτοψάλτης σὲ ἦχο ἔσω δεύτερο μαλακὸ χρωματικό.
Θὰ ἤθελα νὰ μὲ βοηθήσῃ κάποιος νὰ καταλάβω τί γίνεται στὴν ἀρχὴ αὐτοῦ τοῦ χερουβικοῦ. Τὸ χερουβικὸ ἀρχίζει μὲ μιὰ συνηθισμένη θέσι γιὰ δεύτερο ἦχο ποὺ συνήθως καταλήγει στὸ ΔΙ (π.χ., βλέπε τὴν τρίτη θέσι ποὺ κωδικοποίησα στὴ σελίδα 50 στό: http://www.stanthonysmonastery.org/music/Formula2p.pdf). Τὸ πρόβλημα ὅμως εἶναι ὅτι ἀντὶ νὰ βάλῃ ὁ Γρηγόριος τὴν κατάληξι αὐτῆς τῆς θέσεως στὸ ΔΙ, τὴν βάζει στὸ ΒΟΥ. Τί γίνεται ἐδῶ πέρα; Δὲν ξέρω πῶς νὰ συμπεριλάβω τὴν θέσι σ᾽ αὐτὸ τὸ χερουβικὸ στὴν κωδικοποίησί μου. Δηλαδή, νὰ τὴν συμπεριλάβω ὅπως εἶναι (μὲ κατάληξι στὸ ΒΟΥ), ἢ νὰ «διορθώσω» τὸν Γρηγόριο, καὶ νὰ τὴν κάνω νὰ καταλήξῃ στὸ ΔΙ;
Θὰ ἤθελα νὰ μὲ βοηθήσῃ κάποιος νὰ καταλάβω τί γίνεται στὴν ἀρχὴ αὐτοῦ τοῦ χερουβικοῦ. Τὸ χερουβικὸ ἀρχίζει μὲ μιὰ συνηθισμένη θέσι γιὰ δεύτερο ἦχο ποὺ συνήθως καταλήγει στὸ ΔΙ (π.χ., βλέπε τὴν τρίτη θέσι ποὺ κωδικοποίησα στὴ σελίδα 50 στό: http://www.stanthonysmonastery.org/music/Formula2p.pdf). Τὸ πρόβλημα ὅμως εἶναι ὅτι ἀντὶ νὰ βάλῃ ὁ Γρηγόριος τὴν κατάληξι αὐτῆς τῆς θέσεως στὸ ΔΙ, τὴν βάζει στὸ ΒΟΥ. Τί γίνεται ἐδῶ πέρα; Δὲν ξέρω πῶς νὰ συμπεριλάβω τὴν θέσι σ᾽ αὐτὸ τὸ χερουβικὸ στὴν κωδικοποίησί μου. Δηλαδή, νὰ τὴν συμπεριλάβω ὅπως εἶναι (μὲ κατάληξι στὸ ΒΟΥ), ἢ νὰ «διορθώσω» τὸν Γρηγόριο, καὶ νὰ τὴν κάνω νὰ καταλήξῃ στὸ ΔΙ;