haris1963
παλαιότατο μέλος
Αγαπητοί συνάδελφοι,
επειδή στο παρόμοιο θέμα για το μαλακό χρώμα, τα συμπεράσματα οδηγούν στο 9-12-9 της όμοιας διφωνίας με τον μείζονα επόγδοο ανάμεσα σε 2 ελάχιστους (του Χρυσάνθου) ή στην νεώτερη εκδοχή 8-14-8 με τον μείζονα εφέβδομο ανάμεσα σε 2 ελάχιστους (της Επιτροπής), νομίζω πως ήρθε η ώρα να θέσουμε και αυτό το ζήτημα:
Ποιά είναι τα πραγματικά διαστήματα του πλ. Β' και πόσο σκληρό είναι τελικά το χρώμα που ακούμε και ψάλλουμε;
Μήπως τελικά η κίνηση στο τετράχορδο, δίνει ψυχοακουστικά άκουσμα πολύ σκληρότερο από αυτό που στην πραγματικότητα χρησιμοποιούμε;
Θα ανεβάσω αύριο την 5η και τελευταία εργασία που παρουσίασα στά πλαίσια του Δευτέρου Παγκοσμίου Συνεδρίου, "Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός" στς 13 Ιουνίου 2009, όπου μέσα από πάμπολλα παραδείγματα, φασματογραφήσεις και καταμετρήσεις διαστημάτων στο σκληρό χρώμα, βγαίνουν συμπεράσματα που θα σας κάνουν να τρίβετε ...τα αυτιά σας!
Χαραλάμπης
επειδή στο παρόμοιο θέμα για το μαλακό χρώμα, τα συμπεράσματα οδηγούν στο 9-12-9 της όμοιας διφωνίας με τον μείζονα επόγδοο ανάμεσα σε 2 ελάχιστους (του Χρυσάνθου) ή στην νεώτερη εκδοχή 8-14-8 με τον μείζονα εφέβδομο ανάμεσα σε 2 ελάχιστους (της Επιτροπής), νομίζω πως ήρθε η ώρα να θέσουμε και αυτό το ζήτημα:
Ποιά είναι τα πραγματικά διαστήματα του πλ. Β' και πόσο σκληρό είναι τελικά το χρώμα που ακούμε και ψάλλουμε;
Μήπως τελικά η κίνηση στο τετράχορδο, δίνει ψυχοακουστικά άκουσμα πολύ σκληρότερο από αυτό που στην πραγματικότητα χρησιμοποιούμε;
Θα ανεβάσω αύριο την 5η και τελευταία εργασία που παρουσίασα στά πλαίσια του Δευτέρου Παγκοσμίου Συνεδρίου, "Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός" στς 13 Ιουνίου 2009, όπου μέσα από πάμπολλα παραδείγματα, φασματογραφήσεις και καταμετρήσεις διαστημάτων στο σκληρό χρώμα, βγαίνουν συμπεράσματα που θα σας κάνουν να τρίβετε ...τα αυτιά σας!
Χαραλάμπης