Συγγνώμη ,αλλά νομίζω ότι πρέπει να συνεννοηθούμε
α) σε ποιάς κλίμακας (Χρυσάνθου ή Επιτροπής ή ...ή..) τα διαστήματα θα μιλάμε
β) τί εννοεί ο καθένας χρωματικό και διατονικό γένος
γ)τί εννοεί ο καθένας "χρόα γένους" και "κλάδο ήχου"
δ)ποιούς ήχους εντάσσει ο καθένας σε κάθε γένος
ε)ποιούς κλάδους εντάσσει ο καθένας σε συγκεκριμένους ήχους.
στ) και τέλος, ποιά η πορεία και τα διαστήματα του ήχου που μας απασχολεί
Και φυσικά δεν αρκεί απλά μια κατάθεση γνώμης αλλά χρειάζεται και η τεκμηρίωση .
Η κουβέντα όπως εξελίσσεται μέχρι στιγμής "πετάει" από το ένα θέμα στο άλλο χωρίς ένα κοινό υπόβαθρο .
Μαγδαληνή έβαλες πολλά.
Πιστεύω ότι ο χωρισμός των ήχων πρέπει να γίνει ανάλογα με την πορεία των διαστημάτων του βασικού τετραχόρδου του καθενός (ας μη συγχέουμε μελωδική συμπεριφορά με διαστηματική πορεία).
Στη μαλακή χρόα του διατόνου ανήκουν οι ήχοι που έχουν μείζονα, ελλάσονα και ελάχιστο τόνο. Στη σκληρή χρόα του διατόνου οι ήχοι που χρησιμοποιούν μείζονες τόνους και ημίτονα. Στη μαλακή χρόα του Χρωματικού γένους ανήκουν οι ήχοι που έχουν έλάχιστο, υπερμείζονα και ημίτονο. Στη σκληρή χρόα του χρωματικού γένους ανήκουν οι ήχοι που έχουν ημίτονα και υπερμείζονα (τριημίτονο, εναρμόνια τρίτη κλπ) τόνο.
Θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι έχουμε και χρωματισμό (μόνιμο) κάποιου φθόγγου του τετραχόρδου του μαλακού διατόνου με δημιουργία "χρωματικού" τετραχόρδου που δεν εμπίπτει στην κατηγορία του χρωματικού γένους που προανέφερα.
Επίσης θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι επικράτησε η αντίληψη ότι το σκληρό διατονικό τετράχορδο ανήκει στο εναρμόνιο γένος. Όμως, επειδή ιδιαιτέρως στο θέμα αυτό μπορεί να "μπερδέψει" η ορολογία αυτή καλό θα είναι να χρησιμοποιηθεί η διατύπωση "σκληρό διάτονο".
Καλό θα είναι να χρησιμοποιήσουμε την κλίμακα και τα διαστήματα της Επιτροπής του '81 και με βάση αυτά ο καθείς ας επιχειρηματολογήσει.
Όσον αφορά τους κλάδους των ήχων εν δυνάμει υφίστανται αυτοί που έχουν μελωδίες (φράσεις ή θέσεις) ή μέλη ολόκληρα τονισμένα σε αυτούς.
Η συζήτηση μπορεί να πετάει από κλαρί σε κλαρί, αλλά έχει να κάνει ιδιαίτερα εδώ με ειδικό θέμα το οποίο ναι μεν πρέπει να το δει κανείς από την αφετηρία του αλλά δεν παύει να υφίσταται διφορούμενο, με επικρατήσασες διαφορετικές προσεγγίσεις εξαιτίας άλλων απόψεων (θεωρητικής και πρακτικής φύσεως). Δεν είναι κακό, πέρα από τη διατύπωση-τεκμηρίωση του καθενός να προσεγγιστούν και οι διαφορετικές απόψεις με τις τυχόν τοποθετήσεις τεκμηρίωσης. Δεν είναι κακός πάντα ο διάλογος.
Και καλό θα είναι, οι παρεμβολές του καθενός μας να είναι σχετικές με τις μουσικές τοποθετήσεις και όχι να ενοχλεί το περιτύλιγμα κάποιου σημαδιού το οποίο είναι εφεύρημα νεότερο και το όνομά του ανήκει σε άλλο " μουσικό χώρο" (άλλωστε το ...συνοδευτικό μπήκε σε παρένθεση για τους λάτρεις της εκλεκτής κουζίνας).
(επέτρεψέ μας, Μαγδαληνή, να δούμε και λίγο ποδόσφαιρο γιατί πλησιάζει και η ώρα. Έχουμε και τέτοιες αδυναμίες. Τί να κάνουμε).
Ευχαριστώ.