Περί "ειδικών" διαστημάτων του βαρέος διατονικού ήχου

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
Περι #ειδικων# διαστηματων του Βαρεως διατονικου ηχου

Πολλακις εχω εκφρασει γνωμην αλλα και γνωσεις περι ειδικων διαστηματων του Βαρεως διατονικου ηχου, αλλα σπανιως τα θεωρησει τις ως σοβαρα

http://analogion.com/BarysBestenigar.html


Δημ Κουμπαρουλης
In 2006, Georgios Michalakis
HTML:
, acknowledges that new theory needs to be written for Barys Diatonic (especially for the type of Barys with "special intervals" as he calls the Barys Tetraphonos we study on this page) and presents his ideas on the matter (see our page on Barys Diatonic [html]). Disagreeing with all other theoreticians he sees what we have been calling GA sharp of Barys Tetraphonos as GA natural and, to justify the Tetraphonos intervals below it, he proposes a theory where all intervals below (the natural) GA are lowered. A tentative interval diagram without numbers for all intervals of interest is presented. His theory does not seem to have basis in psaltic practice. Psaltai generally think of a sharp GA when chanting this mode and not of shortened intervals below it.[/QUOTE]


Ακουσατε λοιποων τα εξης ηχητικα δειγματα πο την εξης [URL="http://analogion.com/Barys.html"]ιστοσελιδαν[/URL]



Σφικας = [URL="http://analogion.com/Sfikas-Logon_PlG_4fonos-lowquality.mp3"]Λογον αγαθον[/URL]



Ακουσατε και κοινωνικον [URL="http://www.houpas.net/music/ToPneumaSou_Petros_GKM.rm"]Πεντηκοστης[/URL] οπου ψαλλω ο ιδιος #εν οικω#


αλλα και το #[URL="http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_MICHALAKIS_Georgios/GKM_Hellenic_Koin03TritisEis%20mnimosMBarysApeh_HomeChoirRVRB_Final.mp3"]Εις μνημοσυνον[/URL]#



Δεν ευρισκω το λινκ με τις ηχογραφησεις του πατρος Διονυσιου

τελος παντων == η παραλλαγη του αξιζει

Οσο δια το μελος #ψαλλει κατα βουλησιν και φαντασιαν#

Το Ζω υφεσις σε αυτο το κομματι εκτελειτε οπως το περιγραφει ο Ψαχος == οπως δηλαδη και εις τα τροπαρια του Πεντηκοστου ψαλμου

Ο Ζω Υφεσις ευρισκεται εις την θεσιν του Ζω διατονικου


Θελει ΜΕΓΑΛΗΝ τεχνην να το πετυχει κανεις, αλλα κα να επαναφερει το μελος εις την βασιν του ΧΩΡΙΣ να την μεταρυθμιἦσει

Ο Χατζημαρκος εις το #ελεησον με ο Θεος# ===το  εκτελει ορθως

[COLOR="Red"]Ιδου η [B]ηχογραφησις περι #ειδικων διαστηματων[/B]# του κατου Πενταχορδου του Βαρεως διατονικου ηχου [/COLOR]

[URL="http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/Barys_Diatonikos_kai_Echos_Protos_Tetrachordon_Syggriseis_Pqther_Dionysios_002.mp3"]Βαρεως διατονικου ηχου[/URL]



Ιδου και το σχεδιαγραμμα της [URL="http://analogion.com/Psaltik_Scales_Barys_Diatonikos_Special_Intervals_2.jpg"]κλιμακος[/URL]

Ιδατε την 7 ην στηλην

Εννοειτε οτι ΟΤΑΝ υπαγωμεν εις το ΑΝΩ τετραχορδον, ο Γα παιρνει διεσιν, ο Δι υπαγει εις την Διατονικην του θεσιν, και ο Κε λαμβανει διεσιν


Ο καλως τεχνιτης πρεπει να γνωριζει πως να επναφερει τον ΔΙ και τον ΓΑ του Διατονικου του ΑΝΩω τετραχορδου εις την ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑΝ εθσειν αυτων εν τω κατω Πενταχορδω


Οταν ΔΕΝ το πετυχαινει, Ανεβαινει η βασις

Ο Χαντζημαρκος το ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙ

Ο π Διονυσιος, #αρχοντας# οπως τον εβαπτισαν μερικοι, #[B]ΔΕΝ[/B]#το πετυχαινει

Οσοσ ένει εις το κατω Πενταχορδον, εκτελει ορθως τα διαστηματα == τα #ΕΙΔΙΚΑ# διατηματα του Βαρεως διατονικου τα οποια ΑΚΟΘΓΟΝΤΑΙ ολιγον τι χρωματικα, αλλα ΔΕΥΤΕΡΟΣ ηχος ΔΕΝ ειναι
 
Last edited:
Πολύ απλά, ο Μιχαλάκης ΜΑΣ άνοιξε τα μάτια, τουλάχιστον όσοι υπήρξαμε μαθητές του διακο-Διονύση. Ρε παιδιά, 20 χρόνια ψάλτης και αξιώθηκα να δω το φως μου στην ερμηνεία του κοινωνικού της Πεντηκοστής όπως την επιτυγχάνει ο Μιχαλάκης. Η γλαύκα της Αθηνάς πετά το σούρουπο και έρχεται από την Εσπερία, την ελληνική διασπορά! Και τώρα, φτου από την αρχή, να μάθω τα διαστήματα:( Να φανταστείτε απέφευγα ΟΟΟΟΛΑ τα παπαδικά του Πέτρου γιατί δεν μπορούσα να κατασκευάσω νόημα! Προτιμούσα τον Θεόδωρο Φωκαέα και στο χερουβικό και ιδιαίτερα στο κοινωνικό του βαρέως. Γεωργίου Μιχαλάκη δεηθώμεν! Να ζήσεις Γιώργη!
 
Μεταφέρω μερικά ακόμα από το Γ. Μιχαλάκη σχετικά με το πρώτο μήνυμα σε αυτό το θέμα:


... ας διεuκρινησουσιν με σεντς (cents) σε ΠΟΙΟΝ υψος ευρισκονται ο νη πα βου γα δι κε ως προς τον ζω του πρωτου και βαρεως ηχουεις την παραλλαγην του π Διον Φιρ

φθογγος*********αποστασις εκ του Ζω**************αποστασις εκ του Ζω

**************εις τον Βαρυν διατονικον**************εις τον Πρωτον

Ζω ============= 0 cents= ========================= 0 cents
Νη ============= ? cents= ========================= ? cents
Πα ============= ? cents= ========================= ? cents
Βου ============= ? cents= ========================= ? cents
Γα ============= ? cents= ========================= ? cents
Γα διεσις εν ανοδω=== ? cents= ========================= ? cents
Γα διεσις εν καθοδω== ? cents= ========================= ? cents
Δι υφεσις ========== ? cents= ========================= ? cents
Δι ============= ? cents= ========================= ? cents
Κε ============= ? cents= ========================= ? cents
Κε διεσις ========== ? cents= ========================= ? cents
Ζω υφεσις ========= ? cents= ========================= ? cents
Ζω φυσικος ========= 1200 cents= ====================== 1200 cents

Θεμελιωδες ερωτησεις

== Τι μας γινεται εις την παραλλαγην του π Διον Φιρ ( αι "αποδειξεις" πρεπει να ειναι σε CENTS )

1==καμνει διεσεις; =

1a) =====εαν ναι, ειναι εκει οπου τις προβλεπει η μεθοδος Καρα η η επιτροπη;

1b)======η μηπως ειναι καπου αλλου;

2)===οι φθογγοι Πα Βου Γα εις τον Βαρυν ειναι εις ΤΟ ΙΔΙΟΝ ΥΨΟΣ οπως με τον

Πρωτον;

== η απαντησις ειναι ευκολως εαν συμπληρωθη ο πιναξ


Πα ============= ? cents= ========================= ? cents
Βου ============= ? cents= ========================= ? cents
Γα ============= ? cents= ========================= ? cents


3) Υπαρχει ΕΝΟΣ ειδος Γα διεσις?

3a) ===η μήπως ο Γα "διεσις" οταν οδευει το μελος προς ανω Ζω ειναι πλησιεστερος του ΦΥΣΙΚΟΥ γα του ΠΡΩΤΟΥ ηχου

3b) ==== και ο Γα "διεσις" οταν οταν οδευει το μελος προς τα κατω απο τον ανω Ζω εις τον Δι ειναι πλησιεστερος του Γα "διεσις" του ΠΡΩΤΟΥ ηχου

=======================

Τελος, εις την δοξολογιαν οπου μας επροσφερε ο Ευαγγελος Λιναρδακης

ηχος βαρυς πενταφωνος Ιακωβου

ας αναλυσουν εις μορφην του ανωθεν πινακος ολα τα διαστηματα

αλλα, ιδιαιτερως, τας θεσις =υψος του Γα αλλα και Ζω μετα εναρμονιας υφεσεως

Αξιον προσοχης == εν ταις περιπτωσεσι Ζω μετα εναρμονιας υφεσεως, που ειναι

ο Ζω

ο ανω Πα

του Βασιλικου ως προς του Χατζημαρκου= ομοιος, υψηλωτερος, χαμηλωτερος

Ο Χατζημαρκος ειναι αρκετα παραδοσιακος εις αυτην την εκτελεσιν, και καποθ αρχιςει και μα καταμετρησιν χρονοθ πλησιαζοθσα τονδιπλονχρονον


ΠΟΙΑ θεωρια εξηγη οτι γινεται οταν κατεβαινοέναπο το ανω τετραχορδον Ζω μετα εναρμονιας υφεσεως προς τον Ζω τηςβασεως

Ιδου ταηχητικα =εχω καθαρισει καπως τον θορηβον


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...assilikos_Iakovou_Barys_Pentaphonos_Clear.mp3


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...akovou_Barys_Pentaphonos_extracts_cleared.mp3


Αι απαντησεις παρακαλω να υποβληθουν εις μορφην ΕΡΟΤΗΜΑΤΙΚΟΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΙΑΣ, δηλαδη, να απαντησει τις ΕΝΑ προσ ΕΝΑ εις το ΚΑΘΕ ερωτημα
 
[Σημείωμα συντονιστή] Επειδή η παρέμβαση του Ευθύμιου ήταν εκτός θέματος εδώ δεν θα δημοσιεύσω την απάντηση του Γεωργίου που μου έστειλε προσωπικά αλλά την έστειλα στον Ευθύμιο και θα παρακαλέσω να μην συνεχιστεί εδώ αυτή η συζήτηση (υπάρχει το θέμα του δ. Διονύση για αυτά). Απέσυρα και το μήνυμα του Ευθύμιου για λόγους δεοντολογίας. Θα παρακαλέσω επίσης όποιος θελει να απευθυνθεί στο Γ. Μιχαλάκη προσωπικά μπορεί να χρησιμοποιεί το email του εφόσον ο Γεώργιος ώς γνωστόν δεν μπορεί να απαντήσει ελεύθερα. Ευχαριστώ.
 
Last edited:
Στη Δοξολογία Ιακώβου σε βάρυ πεντάφωνο ο Γα είναι φυσικός ή σε δίεση; Στην πράξη ψάλλουμε την δοξολογία με το Γα σε δίεση. Είναι όμως αυτό σωστό;
Αν μπορεί κάποιος να μου το διευκρινήσει. Ευχαριστώ!
 
Στη Δοξολογία Ιακώβου σε βάρυ πεντάφωνο ο Γα είναι φυσικός ή σε δίεση; Στην πράξη ψάλλουμε την δοξολογία με το Γα σε δίεση. Είναι όμως αυτό σωστό;
Αν μπορεί κάποιος να μου το διευκρινήσει. Ευχαριστώ!

Ο βαρύς πεντάφωνος όταν ανεβαίνοντας φτάσουμε στον ΓΑ και το μέλος περιστρέφεται γύρω από αυτόν, τότε ο Γα γίνεται οξύτερος και από 8 μόρια γίνεται 12 μόρια για να γίνει το σωστό πεντάχορδο Ζω-Γα=42 μόρια.

πηγή:θεωρητικό του κ. Δημήτριου Ιωαννίδη.
 
Στη Δοξολογία Ιακώβου σε βάρυ πεντάφωνο* ο Γα είναι φυσικός ή σε δίεση; Στην πράξη ψάλλουμε την δοξολογία με το Γα σε δίεση. Είναι όμως αυτό σωστό;
Αν μπορεί κάποιος να μου το διευκρινήσει. Ευχαριστώ!
*τετράφωνο

Για αρχή, διάβασε:

Αργή Δοξολογία Ιακώβου Βαρύς Τετράφωνος

Η κλίμακα του βαρέος διατονικού ήχου

Makam Bestenigar - Βαρύς μαλακός διατονικός ΖΩ ως μέσος του πλαγίου πρώτου (Βαρύς τετράφωνος)

Είναι ο Βαρύς Τετράφωνος ίδιος με το μακάμ Πεστενιγκιάρ;
 

Κύριε Νεοκλή,

σας ευχαριστούμε για τους συνδέσμους. Έχω μια απορία στο βιβλίο του Αθ. Καραμάνη γράφει Ιακώβου Πρωτοψάλτου Ήχος Βαρύς πεντάφωνος. Έχει γίνει τυπογραφικό λάθος ή πρόκειται για άλλη σύνθεση,

σας ευχαριστώ.
 
Κύριε Νεοκλή,

σας ευχαριστούμε για τους συνδέσμους. Έχω μια απορία στο βιβλίο του Αθ. Καραμάνη γράφει Ιακώβου Πρωτοψάλτου Ήχος Βαρύς πεντάφωνος. Έχει γίνει τυπογραφικό λάθος ή πρόκειται για άλλη σύνθεση,

σας ευχαριστώ.

Στους παραπάνω συνδέσμους υπάρχει ο 4φωνος του Ιακώβου. Κάνε τη σύγκριση και πες μας.
 
Στους παραπάνω συνδέσμους υπάρχει ο 4φωνος του Ιακώβου. Κάνε τη σύγκριση και πες μας.

Μετά από συγκριτική μελέτη με τον Β'Τόμο του Πρωγάκη ο οποίος αναφέρει (κακώς κατά την γνώμη μου, έπρεπε να γράφει βαρύς τετράφωνος) τον ήχο ως Πεστεγκιάρ
και με την αναφορά στο site http://analogion.com/BarysBestenigar.html
καταλήγω στο συμπέρασμα ό,τι στο βιβλίο του Αθ.Καραμάνη πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους αφού και στην Συλλογή του Πρωγάκη και την διασκευή του Καραμάνη ταυτίζονται οι βασικές γραμμές του μέλους που είναι ο Βαρύς Τετράφωνος ή μακάμ (κατά την Αραβοπερσική) Πεστεγκιάρ.
 
Last edited:
Έχω μια απορία στο βιβλίο του Αθ. Καραμάνη γράφει Ιακώβου Πρωτοψάλτου Ήχος Βαρύς πεντάφωνος. Έχει γίνει τυπογραφικό λάθος ή πρόκειται για άλλη σύνθεση,

σας ευχαριστώ.
Είναι τυπογραφικό λάθος.
 
Είναι τυπογραφικό λάθος.

Έτσι είναι Βασίλη .
Δες πλάκα όμως .
Στο βιβλίο του Πρωγάκη που έχω πρόχειρα κοντά μου (έχω και τις τρεις εκδόσεις αλλά εδώ πρόχειρα είχα την τελευταία -" διορθωμένη, επιμελημένη" με ευανάγνωστους χαρακτήρες ) αν και στα περιεχόμενα λέει τετράφωνος , μέσα στο βιβλίο αναφέρει πεντάφωνος .
Γρίφος για τον Μαν. Παπαδάκη ...:D
 
Ο Πρωγάκης σ΄ αυτό που έχω εγώ υπ' όψιν, γράφει "Πεστενγκιάρ", δηλαδή πρωτόβαρυς. Πεντάφωνο τον γράφουν, όχι από λάθος, αλλά για να δείξουν ότι δεν ακολουθεί τα διαστήματα του τετραφώνου (ΓΑ υψωμένο), ΑΛΛΆ αρχικά του Πρώτου με τον ΔΙ στη φυσική θέση του (εξ' ου και πεντάφωνος, δηλ ΖΩ-ΔΙ) και στο τέλος καταλήγει η τελευταία φράση του στον Βαρύ.
Επειδή αναφέρθηκε κ η εκδοχή του Καραμάνη, παρακαλώ δείτε προσεκτικά το τρισάγιο του Ιακώβου στο τέλος της δοξολογίας κ δείτε και το τρισάγιο του Καραμάνη σε Βαρύ στη Λειτουργία. Θα δείτε ότι είναι ίδιο, εκτός από συγκεκριμένο σημείο, όπου ο Καραμάνης βάζει δίεση στον ΚΕ για να διατηρήσει το ακουσμα του βαρέος με ισοκράτημα ΖΩ.
Ακόμη μπορείτε να δείτε στην αρχή της Δοξολογίας υφέσεις στον ΔΙ που δεν δικαιολογούνται να είναι γραμμένες-τυπωμένες, εάν πρόκειται για βαρύ τετράφωνο, ΟΠΩΣ επίσης και υφεση στον άνω ΖΩ (υψί ι ι ι στοις Θεώ). Δε θα μπορούσε να είναι Βαρύς σε εκείνο το σημείο με ισοκράτημα ΖΩ και να επταφωνεί ο ήχος χωρίς να αντιφωνεί!!! Άρα κάτι άλλο συμβαίνει= ήχος Πρωτόβαρυς με διαστήματα αρχικά Πρώτου ήχου (με ύφεση στον ΔΙ!! παθητικό τον λένε) και ίσο στον ΠΑ και στην τελευταία φράση διαστήματα Βαρέος ήχου με ίσο στον ΖΩ.
 
Ο Πρωγάκης σ΄ αυτό που έχω εγώ υπ' όψιν, γράφει "Πεστενγκιάρ", δηλαδή πρωτόβαρυς. Πεντάφωνο τον γράφουν, όχι από λάθος, αλλά για να δείξουν ότι δεν ακολουθεί τα διαστήματα του τετραφώνου (ΓΑ υψωμένο), ΑΛΛΆ αρχικά του Πρώτου με τον ΔΙ στη φυσική θέση του (εξ' ου και πεντάφωνος, δηλ ΖΩ-ΔΙ) και στο τέλος καταλήγει η τελευταία φράση του στον Βαρύ....

Makam Bestenigar = Βαρύς τετράφωνος και σ' αυτόν ο Γα δεν είναι υψωμένος.(βλ. σχετική συζήτηση) αλλά ο Δι με ύφεση (ενίοτε).
 
Last edited by a moderator:
Makam Bestenigar = Βαρύς τετράφωνος και σ' αυτόν ο Γα δεν είναι υψωμένος.(βλ. σχετική συζήτηση) αλλά ο Δι με ύφεση (ενίοτε).

ό,τι πείς...
αλλά στους μουσικούς, ο Bestenigar είναι πρωτόβαρυς...
Αλήθεια ποιός ήχος έχει τον Γα φυσικό και τον Δι σε ύφεση και ανεβαίνοντας μέχρι τον Ζω θέλει και τον Ζω σε ύφεση, όπως στο "υψίστοις" της δοξολογίας;;

ενδεικτικά κοίτα κάποιες θέσεις στη δοξολογία κ σκέψου αν εκεί θα έλεγες ότι είναι βαρύς ΤΕΤΡΑΦΩΝΟΣ... ή πρώτος...

να υποθέσω στα υπόλοιπα συμφωνείς ή διαφωνείς;;;;
 

Attachments

  • Doxologia+Iakovou+Varys+(Pandekti-ANEMI) (1).pdf
    189.6 KB · Views: 62
Last edited by a moderator:
Makam Bestenigar = Βαρύς τετράφωνος και σ' αυτόν ο Γα δεν είναι υψωμένος.(βλ. σχετική συζήτηση) αλλά ο Δι με ύφεση (ενίοτε).
απ τη παραπομπή σου είδα αυτό
Στην τελευταία από τις συζητήσεις αυτές απαντώντας στην ερώτηση του Shota:

"Πως πρεπει να ψαλλεται η Δοξολογια του Ιακωβου σε ηχο Βαρυ (Μπεστενιγκιαρ); Ειναι εκει ο Γα φυσικος η με διεση;"

ο Γιώργος Κωνσταντίνου είπε:

"Το όλο θέμα του Πρωτοβάρεος (κλάδος και αυτός) είναι αρκετά λεπτό.
Επειδή έχουν φράσεις που κάνουν στάση στον Γα και ανάλογο με το πού
είναι το ισοκράτημα (δηλαδή που θεωρούμε τη βάση του βασικού
τετραχόρδου) ακούγονται και ως Πρώτος (Γα φυσικό) και ως Βαρύς
τετραφωνών (Γα εν διέσει). Στη Δοξολογία του Ιακώβου οι περισσότερες
θέσεις είναι με το φυσικό και το ισοκράτημα στον Πα."
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=98&postcount=5
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=99&postcount=6
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=100&postcount=7
αντιγραφή από το 7ο post. Η υπογράμμιση δική μου.
:Ο τετράφωνος βαρύς (στην κυριολεξία της έννοιας) ζητεί Ζω ισοκράτημα και Γα εν διέσει (όταν το μέλος τετραφωνεί) στα ψαλτικά. Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι εξαιρέσεις ή άλλο πράγμα.
 
...ενδεικτικά κοίτα κάποιες θέσεις στη δοξολογία κ σκέψου αν εκεί θα έλεγες ότι είναι βαρύς ΤΕΤΡΑΦΩΝΟΣ... ή πρώτος...

Βαρύς, όπως κι αυτό.

...Η υπογράμμιση δική μου.
Ο τετράφωνος βαρύς (στην κυριολεξία της έννοιας) ζητεί Ζω ισοκράτημα και Γα εν διέσει (όταν το μέλος τετραφωνεί) στα ψαλτικά. Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι εξαιρέσεις ή άλλο πράγμα.

Μια μόνο άποψη και όλες οι παραθέσεις σου έχουν μια και μόνη πηγή (σε ένα θέμα με 11 σελίδες και 276 μηνύματα). Πολύ επιλεκτική ανάγνωση. Εφόσον είσαι παλιός στο φόρουμ, θα έχεις διαπιστώσει ότι υπάρχει και άλλη άποψη.
 
Last edited:
Βαρύς, όπως κι αυτό.



Μια μόνο άποψη και όλες οι παραθέσεις σου έχουν μια και μόνη πηγή (σε ένα θέμα με 11 σελίδες και 276 μηνύματα). Πολύ επιλεκτική ανάγνωση. Εφόσον είσαι παλιός στο φόρουμ, θα έχεις διαπιστώσει ότι υπάρχει και άλλη άποψη.

Για να μη μακρυγορούμε, λές πως ο μπεστενιγκιάρ είναι Βαρύς τετράφωνος και ζητάει τον ΓΑ φυσικό και τον ΔΙ ενίοτε σε ύφεση.
Makam Bestenigar = Βαρύς τετράφωνος και σ' αυτόν ο Γα δεν είναι υψωμένος.(βλ. σχετική συζήτηση) αλλά ο Δι με ύφεση (ενίοτε).
Η ερώτηση είναι η εξής: αφού είναι βαρύς και βαλεις ισοκράτημα ΖΩ πώς θα σου ακούγεται με φυσικό ΓΑ;; όχι σωστά!!!!! αν όμως υψώσεις τον ΓΑ (τότε έχεις Βαρύ τετράφωνο), ακούγεται τέλεια!!!!!!!!! αν εκεί που έχεις ΓΑ φυσικό και ενίοτε ΔΙ σε ύφεση ΒΑΛΕΙΣ ΠΑ ΙΣΟΚΡΑΤΗΜΑ, ΤΙ ΑΚΟΥΣΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙΣ;; Πάντως όχι του τετραφώνου Βαρέος...
απλά τα πράγματα...
είμαι επιλεκτικός στις θέσεις που κεντρίζουν το μυαλό μου και με προκαλούν να ελέγξω αν αυτό που μέχρι πριν 3 χρόνια έψαλα κι εγώ ως Βαρύ είναι πραγματικά Βαρύς ή λειτουργεί ως μέσος του πλ Α΄...
Μην ξεχνάς πως μιλάμε για Ιάκωβο, πριν τη μεταρρύθμιση των 3 δασκάλων, που ο Βαρύς ήταν περισσότερο "άλλο πράγμα" κ όχι καθαρός Βαρύς.... επίσης, μπορείς να κοιτάξεις στο αναστασιματάριο Ζαφειροπούλου για το πως ήταν ο Βαρύς κ έχει και Αίνους Γ Κρητός...
Ακόμη, κάνε μια σύγκριση των "Δόξα και νυν" του ν΄ ψαλμού σε βαρύ ανάμεσα σε αυτά που δίνει ο πανδέκτης της ζωής (Νο 2) και σε αυτά του Φωκαέα. εκεί θα δείς ότι ο ένας έχει γράψει σε μπεστενιγκιάρ κ ο άλλος σε καθαρό Βαρύ τετράφωνο.
βέβαια, είμαι σίγουρος ότι δε θα μπείς στη διαδικασία να το κοιτάξεις...
Αλήθεια, λόγω επιλεκτικότητας, πως εξηγείς τις συνεχείς υφέσεις στον ΔΙ και την υφεση στον ανω ΖΩ στον Α΄ στίχο της δοξολογίας;;;;;; μη μου πείς "τυχαίες αλλοιώσεις"...
στο "πρόσδεξαι" έχουμε:Κε ε διγα βου γα α. αν δε σου έλεγα ότι λέμε βαρύ, και μόνο από το άκουσμα της σειράς των φθόγγων, τί ήχος θα έλεγες ότι είναι;;

ΥΓ: ελπίζω να είδες από που εμπνεύστηκε ο Καραμάνης το Τρισάγιο, όπως και τη ΔΙΕΣΗ που πρόσθεσε στον ΚΕ, ενώ το μέλος δεν ανεβαίνει πάλι στον ΖΩ.... Βαρύς κι ασήκωτος.
 
Last edited:
Βαρύς, όπως κι αυτό.

αν κοιτάξεις μετά το δύναμις που παραθέτεις, θα δείς σε ποιον ήχο έχουμε ΓΑ φυσικό και ΔΙ σε ύφεση... δεν τον λένε βαρυ τετράφωνο...
 
.,.βέβαια, είμαι σίγουρος ότι δε θα μπείς στη διαδικασία να το κοιτάξεις...

Δεν ξέρω γιατί είσαι σίγουρος, αλλά μέσα έπεσες.
Με τα πολλά θεωρητικά ....ζαλίζομαι!
Αν όμως βρω χρόνο θα τα κοιτάξω. Υπάρχουν όμως άλλοι, πιο εγκρατείς της θεωρίας, που τα έχουν εξηγήσει ξανά και ξανά, απαντώντας στις ερωτήσεις που θέσεις, εδώ στο φόρουμ.
 
Back
Top