Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ (ΔΙ-ΚΕ) στους χρωματικούς ήχους Β' ειρμολογικό και Πλ. Β'

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;123295 said:

Το να μην γίνεται ποτέ μία έλξη εκεί που πρέπει να γίνεται, τότε, ναι, το λάθος είναι συστηματικό. Και όταν το κάνουν πολλοί,τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που γίνεται από πολλούς. Και όταν αξιωματικά το παραδέχονται κάποιοι και το μιμούνται, διότι έτσι το άκουσαν, τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.
Όμως, παραμένει λάθος. Τώρα, αν γίνεται ομοβροντία προσπαθειών υπερασπίσεως αυτού του λάθους, επειδή το λάθος έγινε από κάποιον όντως σπουδαίο Δάσκαλο και ψάλτη, τι να πω εγώ. Να δεχτώ ότι ξέρουμε ότι υπάρχει έλξη, αλλά δεν την κάνουμε διότι δεν την έκανε ο Στανίτσας και μας άρεσε και θέλουμε αυτό να επιλέξουμε ως εξέλιξη της παράδοσης, ΟΚ. Κανένα πρόβλημα.

Πλάκα κάνεις φαντάζομαι.

Η εν πολλοίς αυθαίρετη παρασήμανση των έλξεων (αυθαίρετη στο ποιόν και στο ποσόν), και η ισοπεδωτική επιβολή τους οδηγεί σε αποδόσεις του μέλους που απέχουν από τα παραδεδομένα όπως αυτά εκτελούνται από παραδοσιακούς ψάλτες. Για να μη μιλήσουμε και για εκτρωματικές εκδοχές ήχων, πχ Δεύτερος, Πλ. του Β, και Βαρύς, για να αναφέρω τους δυσκολότερους. Κάθε εχέφρων της Μουσικής επιτροπής που θα άκουγε έναν παραδοσιακό ψάλτη θα ευφραινόταν, ενώ αν άκουγε τους νεόκοπους ''νεοκαθαρευουσιάνους'' θα βούλωνε τα αυτιά του, αν δεν έδινε και κανένα σκαμπίλι όπως ο μέγας Φωκαεύς όταν άκουσε κάποιον να παραποιεί ένα Άξιόν εστι δικής του σύνθεσης.

Δ.
 
Εμείς οι γνήσιοι φορείς της παράδοσης, οι και πατριαρχικοί αποκαλούμενοι, στις μόνες έλξεις που πιστεύουμε είναι οι ερωτικές... Αφιερωμένο
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ο Πρίγγος δεν είναι "βολικός"; :rolleyes:

τι εννοείς;;;
αν τα εισαγωγικά προσδίδουν ειρωνεία....
απλά, προσφέρθηκε ο ΝΓ να ανεβάσει καποια κομματια...
ειναι κακο να τον παρακινησω να το κάνει;;
εξάλλου, που είδες οτι συμφωνω ή διαφωνώ με κάποια θέση;;;;;;;;;;;;;;;
να εισαι πιο προσεχτικός στις διατυπώσεις σου απέναντί μου, ειδικά όταν δεν εχω πει κάτι...
 
Η εν πολλοίς αυθαίρετη παρασήμανση των έλξεων (αυθαίρετη στο ποιόν και στο ποσόν), και η ισοπεδωτική επιβολή τους οδηγεί σε αποδόσεις του μέλους που απέχουν από τα παραδεδομένα όπως αυτά εκτελούνται από παραδοσιακούς ψάλτες. Για να μη μιλήσουμε και για εκτρωματικές εκδοχές ήχων, πχ Δεύτερος, Πλ. του Β, και Βαρύς, για να αναφέρω τους δυσκολότερους. Κάθε εχέφρων της Μουσικής επιτροπής που θα άκουγε έναν παραδοσιακό ψάλτη θα ευφραινόταν, ενώ αν άκουγε τους νεόκοπους ''νεοκαθαρευουσιάνους'' θα βούλωνε τα αυτιά του, αν δεν έδινε και κανένα σκαμπίλι όπως ο μέγας Φωκαεύς όταν άκουσε κάποιον να παραποιεί ένα Άξιόν εστι δικής του σύνθεσης.

Δ.

Ο ...μέγας Φωκαεύς ίσως να ήταν ο μόνος που δεν είχε δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Καταλαβαίνεις τι λέω...:wink:

Η υπογράμμιση στο κείμενου του Δ. δική μου.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;123311 said:
Ο ...μέγας Φωκαεύς ίσως να ήταν ο μόνος που δεν είχε δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Καταλαβαίνεις τι λέω...:wink:

Η υπογράμμιση στο κείμενου του Δ. δική μου.

Κοίτα, το να θέλεις να αποδομήσεις τον Στανίτσα το θεωρώ σήμερα ύψιστη ύβρη, ειδικά όταν ολοφάνερα δεν έχεις τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις, το να θεωρείς συλλήβδην τον Φωκαέα μόνον αντιγραφέα είναι είτε ασύγγνωστη άγνοια, είτε εκούσια παραχάραξη. Κανένα δε σε δικαιώνει. Θεωρώ κιόλας ότι ενώ δεν υπάρχουν προϋποθέσεις να βγει κάποιος από το αβγό, το να νομίζει ότι είναι τιμητής των πάντων, μέγιστη αφέλεια. Μόνο αν σεβαστείς ό,τι σου παραδόθηκε θα προχωρήσεις, διαφορετικά θα βαυκαλίζεσαι υποτασσόμενος στα θέλγητρα των ηδονικών περιχαρακώσεών σου.


Δ.
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
τι εννοείς;;;
αν τα εισαγωγικά προσδίδουν ειρωνεία....
απλά, προσφέρθηκε ο ΝΓ να ανεβάσει καποια κομματια...
ειναι κακο να τον παρακινησω να το κάνει;;
εξάλλου, που είδες οτι συμφωνω ή διαφωνώ με κάποια θέση;;;;;;;;;;;;;;;
να εισαι πιο προσεχτικός στις διατυπώσεις σου απέναντί μου, ειδικά όταν δεν εχω πει κάτι...

ομογάλακτε (λόγω αβατάρ:D), βλ. ανωτέρω.
 
Last edited:
Κοίτα το να θέλεις να αποδομήσεις τον Στανίτσα το θεωρώ σήμερα ύψιστη ύβρη, ειδικά όταν ολοφάνερα δεν έχεις τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις, το να θεωρείς συλλήβδην τον Φωκαέα μόνον αντιγραφέα είναι είτε ασύγγνωστη άγνοια, είτε εκούσια παραχάραξη. Κανένα δε σε δικαιώνει. Θεωρώ κιόλας ότι ενώ δεν υπάρχουν προϋποθέσεις να βγει κάποιος από το αβγό, το να νομίζει ότι είναι τιμητής των πάντων, μέγιστη αφέλεια. Μόνο αν σεβαστείς ό,τι σου παραδόθηκε θα προχωρήσεις, διαφορετικά θα βαυκαλίζεσαι υποτασσόμενος στα θέλγητρα των ηδονικών περχιαρακώσεών σου.
Δ.

Αγαπητέ Δημήτρη, συγκρατήσου. Έχω ένα από τα μεγαλύτερα αρχεία του Στανίτσα, και έχω ξοδέψει πολλά χρήματα για να το αποκτήσω. Χρόνια πριν αρχίσετε να κάνετε download από τους Κων/τες.
Τον Στανίτσα τον θεωρώ έναν από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές του περασμένου αιώνα.
Ούτε τον αποδομώ, ούτε δέχομαι τους βερμπαλισμούς σου.
Για τον Φωκαέα τι να πω; Αν έδωσε χαστούκι για ένα άξιον εστί, τότε κάποιος πρέπει να τον κυνηγάει ακόμη για τα Ανοιξαντάρια.
Και ηρέμησε λίγο. Δεν τολμάει κανείς να πει μια άποψη. Το έγραψα και πριν

Η οποία δύναται να αλλοίωνεται κατά βούληση των εν λόγω φορέων χωρίς εμείς οι κομπάρσοι να τολμούμε, όχι να κρίνουμε, αλλά, ούτε να σχολιάσουμε και να προβληματιστούμε περί των αλλοιώσεων. Διότι γινόμαστε στόχοι τεταγμένων βερμπαλιστών, των οποίων η ψαλμωδία ουδεμία σχέση έχει με την υπερασπιζόμενη παράδοση και το ύφος των εκπροσώπων της.

ΥΓ Θα προσπαθήσω να ανεβάσω λίγο Ταλιαδώρο το βράδυ να σε καταπραΰνω.:wink:
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος

Το να μην γίνεται ποτέ μία έλξη εκεί που πρέπει να γίνεται, τότε, ναι, το λάθος είναι συστηματικό. Και όταν το κάνουν πολλοί,τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που γίνεται από πολλούς. Και όταν αξιωματικά το παραδέχονται κάποιοι και το μιμούνται, διότι έτσι το άκουσαν, τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.
Όμως, παραμένει λάθος. Τώρα, αν γίνεται ομοβροντία προσπαθειών υπερασπίσεως αυτού του λάθους, επειδή το λάθος έγινε από κάποιον όντως σπουδαίο Δάσκαλο και ψάλτη, τι να πω εγώ. Να δεχτώ ότι ξέρουμε ότι υπάρχει έλξη, αλλά δεν την κάνουμε διότι δεν την έκανε ο Στανίτσας και μας άρεσε και θέλουμε αυτό να επιλέξουμε ως εξέλιξη της παράδοσης, ΟΚ. Κανένα πρόβλημα.

Αποφεύγω συστηματικά να ακούω την ΕΛΒΥΧ (αυτή ήταν η τελευταία φορα που δεν ήξερα εξ αρχής πως επρόκειτο για την ΕΛΒΥΧ). Είναι συστηματικό λάθος; :D

Για τον Πρίγγο θα επανέλθω.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;123325 said:


Αγαπητέ Δημήτρη, συγκρατήσου. Έχω ένα από τα μεγαλύτερα αρχεία του Στανίτσα, και έχω ξοδέψει πολλά χρήματα για να το αποκτήσω. Χρόνια πριν αρχίσετε να κάνετε download από τους Κων/τες.
Τον Στανίτσα τον θεωρώ έναν από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές του περασμένου αιώνα.
Ούτε τον αποδομώ, ούτε δέχομαι τους βερμπαλισμούς σου.
Για τον Φωκαέα τι να πω; Αν έδωσε χαστούκι για ένα άξιον εστί, τότε κάποιος πρέπει να τον κυνηγάει ακόμη για τα Ανοιξαντάρια.
Και ηρέμησε λίγο. Δεν τολμάει κανείς να πει μια άποψη. Το έγραψα και πριν


ΥΓ Θα προσπαθήσω να ανεβάσω λίγο Ταλιαδώρο το βράδυ να σε καταπραΰνω.:wink:

Ε ναι βρε, πού να ξέρω ο δόλιος από Στανίτσα, μόνο με τα rm των Πολιτών τί να μάθω; Εξ άλλου, το έχουμε πει size does matter ακόμα κ όταν συμβαίνουν πράματα σαν κ αυτό... ...

Η αποδόμηση ανήκει τελικά στον Ντιρλαντά....

Υγ ο τίτλος είναι από 60αρα ( κυκλοφορεί και σε 90αρα) κασσέτα του Άρχοντα στην Αθήνα...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ομογάλακτε (λόγω αβατάρ:D), βλ. ανωτέρω.

μπορείς να τα κάνεις λιανά;; εσύ σε ποιούς ανήκεις;;; στους α- ή στους η- ;;
μην ξεκινάς ιστορίες.....
διαγραψε τα μηνυματα σου που θεωρω προσβλητικά απεναντι μου κ θα πραξω το ιδιο.
 
-Εσύ με ποιους είσαι;Με μας ή με τους άλλους;
-Με σας ρε παιδιά...
-Εμείς είμαστε οι άλλοι!
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
-Εσύ με ποιους είσαι;Με μας ή με τους άλλους;
-Με σας ρε παιδιά...
-Εμείς είμαστε οι άλλοι!

Ἀλλ' ἐπειδή τινες τῆς τοῦ Μάνεντος ἐμφορηθέντες μανίας...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αφού πιάσαμε τ' αρχαία, ας δούμε τι λέει ο Αριστοφάνης στις Νεφέλες...
ΣΤΡΕΨΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ
Μαθητής (έσωθεν)


Στους κόρακας να πας…

ποιος είσαι συ, που πρόστυχα την θύραν μας κτυπάς;



Στρεψιάδης

Ο Στρεψιάδης Φείδωνος και Κικυννεύς δημότης.


Μαθητής

Αγράμματος μα τους θεούς κι αγροίκος είσαι πρώτης,

αφού με τόσην δύναμιν εκλώτσησες χυδαίαν,

που μ’ έκαμες κι απέβαλα μίαν σοφήν ιδέαν.


Στρεψιάδης

Εις τα χωράφια κάθομαι και να με συμπαθήσεις,

μα πες μου την ιδέα σου κι εμένα να φωτίσεις,

αυτήν, που τώρ’ απέβαλες…


Μαθητής

Μη τέτοια μού ζητάς,

σ’ άλλους αυτά δεν λέγονται παρά στους μαθητάς.


Στρεψιάδης

Πες την με θάρρος, μυστικά σ’ εμένα μην κρατείς,

κι εγώ κοντά σας έρχομαι να γίνω μαθητής.
μυήστε με σ' αυτά που δεν ξέρω πάνω στη μουσική κ μη με αποπαίρνετε...
άλλωστε, γι' αυτό μπαίνω στο Ψ για να μάθω...
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ηλίας Παπαδόπουλος;123295 said:

Το να μην γίνεται ποτέ μία έλξη εκεί που πρέπει να γίνεται, τότε, ναι, το λάθος είναι συστηματικό. Και όταν το κάνουν πολλοί,τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που γίνεται από πολλούς. Και όταν αξιωματικά το παραδέχονται κάποιοι και το μιμούνται, διότι έτσι το άκουσαν, τότε είναι ένα συστηματικό λάθος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.
Όμως, παραμένει λάθος. Τώρα, αν γίνεται ομοβροντία προσπαθειών υπερασπίσεως αυτού του λάθους, επειδή το λάθος έγινε από κάποιον όντως σπουδαίο Δάσκαλο και ψάλτη, τι να πω εγώ. Να δεχτώ ότι ξέρουμε ότι υπάρχει έλξη, αλλά δεν την κάνουμε διότι δεν την έκανε ο Στανίτσας και μας άρεσε και θέλουμε αυτό να επιλέξουμε ως εξέλιξη της παράδοσης, ΟΚ.

Ηλία, ηρέμησε λιγάκι!

Αυτή η έλξη, ξέρουμε πως ΔΕΝ υπάρχει και απλά επιβεβαιώνεται απο τον Στανίτσα κι από τον Πρίγγο κι απ' όλους. Κάπου έχει ανέβει από Πρίγγο-Στανίτσα ο Κανών της Μ. Δευτέρας (με παιδάκια κανονάρχες στο Πατριαρχείο), κατέβηκε όμως λόγω της γνωστής ιστορίας με τα πνευματικά δικαιώματα. Πουθενά έλξη ή δίεση στον ΝΗ παρά μόνο στις τελικές, προς εκφώνηση ιερέως, καταλήξεις.

Ξέρουμε επίσης πως ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ η υπερβολική εκτέλεσή της από την ΕΛΒΥΧ και συζητάμε για το αν μπορεί θεωρητικά να τεκμηριωθεί κάποια έστω ελάχιστη έλξη (2 μορίων ας πούμε). Ως τώρα, τα ελάχιστα που διατυπώθηκαν, δεν αποτελούν ούτε τεκμήρια ούτε αποδείξεις, ώστε να μιλά κανείς για λάθος του Στανίτσα ή του Πρίγγου ή ...

Περί σκλήρυνσης και μαλάκυνσης των διαστημάτων και ειδικότερα για τις αναφορἐς του Π. Αγαθοκλέους, όχι απλώς συμφωνώ με τον Αρβανίτη, αλλά έχω αναφερθεί πολλάκις ο ίδιος, τόσο εδώ στο Ψ (δες το θέμα περί της Δοξολ. Ιακώβου σε Β'), όσο και σε διάφορες εργασίες μου, αφού αποτελεί ισχυρό τεκμήριο για την όμοια διφωνία. Πουθενά όμως δεν προκύπτει ειδικά για τις τριφωνικές θέσεις πως υπάρχει τέτοια έλξη. Εκεί, ο τροχός βασιλεύει και ζητά μεγάλο διάστημα κάτω απο τον ΠΑ.

Αν δεχθούμε κάποια σημεία ως διφωνικά, θα μπορούσαμε να δεχθούμε μια έλξη ως 2-3 μόρια, αυτο όμως μόνο στην τελική κατάληξη μπορώ να το δω, ως επιστροφή στον αρχικό ήχο. Τα υπολοιπα ειναι αυθαίρετα και ως τέτοια ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

χς
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Αν θα μπορούσες να ανεβάσεις αυτό που λες θα ηταν ευχης εργο.
ευχαριστω.

Να σου κάνω το χατήρι!
Ο φίλος Ηλίας θα διαπιστώσει ότι και ο αείμνηστος άρχων κυρ Βασιλάκης Νικολαΐδης όπως και ο τέως άρχων λαμπαδάριος κ. Εμμανουηλίδης κάνουν το ίδιο ..... «συστηματικό» λάθος!!!:D:D:D
Άρα, φταίει ο Πρίγγος και ο Στανίτσας..... Δεν ξέρω, υπάρχει παρόμοιο μέλος από τον Ναυπλιώτη; Να μοιράσουμε το φταίξιμο στα ... τρία!
Τί άλλο θα ακούσουμε (διαβάσουμε) Θεέ μου;
 

Attachments

  • TWTHN ABATON B.N-B.E..MP3
    7.5 MB · Views: 30

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Εν ολίγοις. Όλα από τη ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟ
 

Attachments

  • Περί έλξεων στο Χρώμα.pdf
    3.4 MB · Views: 109
S

Sotres

Guest
Εν ολίγοις. Όλα από τη ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟ

Αντώνη σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον κόπο σου και για το χρόνο που διέθεσες. Πολύτιμες και τεκμηριωμένες οι πληροφορίες που μας παρέχεις. Εύχομαι να μην περαστούν απαρατήρητες και θυσιαστούν στο γνωστό: ο δάσκαλος μου το έλεγε κάπως έτσι...
 
Να βάζαμε και στον ΔΙ δίεση όταν κινηθούμε προς το 5/χορδο του ΚΕ;
Μόνο όταν τετραφωνεί το μέλος και περιστρέφεται γύρω από τον Κε.
Αυτο που το γραφει?
Σε πολλά σημεία.
Παράδειγμα (κμν ή ηχητικό) υπάρχει ;
Πολλά.
Στο συννημένο του Αντώνη εδώ.
Ελπίζω να το διαβάσετε. Αξίζει τον κόπο.:cool:
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
«Ο κανόνας του όρθρου της Μ. Τετάρτης απ' τον 80χρονο πατέρα μου....»
Οι θεωρητικές του γνώσεις δεν ξεπερνούσαν τους ποσοτικούς χαρακτήρες της Μουσικής μας.... (όμως 65 χρόνια ψάλτης).
Στην ηχογράφηση αυτή ψάλλει απ' έξω!!! Ακούστε όμως διαστήματα...(αλλάζει βάση στην Θ' ωδή).
Όταν διάβαζε μουσική και του έλεγα «πατέρα αυτό το λες λάθος, στον πα πχ έχει ένα σημαδάκι, κάτι κάνει αυτό!» η απάντησή του ήταν:
Μμμμμμμ! Ούλα τα ξέρ'τι σεις!!!:D:D:D
Για τη θεωρία των έλξεων δεν χρειαζόμαστε θεωρητικές αποδείξεις γιατί τα γνωρίζουμε όλοι, τόσο οι «διαβασμένοι» όσο και οι ... εμπειροτέχνες (ακουστικά).
Η διαφορά μας συνίσταται στο που πρέπει να γίνει η έλξη - σε καμιά περίπτωση δίεση. Επειδή η θεωρία μιλά για διαφοροποίηση των διαστημάτων των υπερβασίμων από τους δεσπόζοντες, το φυσικό αυτό φαινόμενο που βγαίνει αβίαστα, έχει γενικευθεί από μερίδα συναδέλφων (άνευ ... ταμπέλας:D) βασιλικότερων του βασιλέως, σε όλους ανεξαιρέτως τους υπερβασίμους, κάνοντας τα μέλη αγνώριστα με την εξεζητημένη εκτέλεση των διαστημάτων παρασυρόμενοι βεβαίως και από την σήμανση των έλξεων με υφεσο-διέσεις....
 

Attachments

  • KANONAS M. TRITHS GIANNOU EMM.MP3
    4.4 MB · Views: 29
Top