Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ (ΔΙ-ΚΕ) στους χρωματικούς ήχους Β' ειρμολογικό και Πλ. Β'

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ὁ Καρασταμάτης εἶναι καλό παιδί. Ἐκεῖ πού παραπέμπεις Ἠλία, ἀνήκουν στό παρελθόν...
Νά διαβάζουν οἱ μαθητές σου Ψαλτολόγιον!


 
E

emakris

Guest
Εγώ περιμένω την ευλογημένη στιγμή που κάποιος θα πει επιτέλους ανοιχτά "κάνουμε την έλξη αυτή επειδή μας αρέσει" ή "επειδή ακούγεται ωραία", αντί να θεωρητικολογεί σε ζητήματα, στα οποία δεν υπάρχει ουσιαστικά έδαφος για θεωρητικολογία. Τα μόνα ουσιαστικά πράγματα που είδα τόση ώρα, είναι αυτά που είπε ο Λαοσυνάκτης περί β΄ και πλ. β΄ (συμφωνώ σε όλα), απαντώντας στο ερώτημα που βρίσκεται στον τίτλο του θέματος. Όσον αφορά όμως την έλξη, που αποτέλεσε το έναυσμα της συζήτησης, η επιχειρηματολογία που αναπτύσσεται είναι απολύτως μάταιη. Το ίδιο ισχύει για πλήθος άλλων ζητημάτων που αφορούν τον τρόπο εκτέλεσης. Λέει ο ένας "αυτό δεν ακούγεται παραδοσιακό" και ο άλλος τρέχει να ανοίξει τα βιβλία και τα χειρόγραφα για να δικαιολογήσει τις επιλογές του. Κάποιες φορές αυτό μπορεί να έχει νόημα, τις περισσότερες όμως όχι. Ας έχει κανείς το θάρρος να πει "ναι, δεν είναι παραδοσιακό, αλλά είναι ωραίο". Και ας δικαιολογήσει πλέον με αισθητικούς όρους την επιλογή του.
 
Εγώ περιμένω την ευλογημένη στιγμή που κάποιος θα πει επιτέλους ανοιχτά "κάνουμε την έλξη αυτή επειδή μας αρέσει" ή "επειδή ακούγεται ωραία",

Είχα την αίσθηση ότι οι έλξεις υπάρχουν όχι επειδή μας αρέσουν, αλλά επειδή...απλά υπάρχουν.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Είχα την αίσθηση ότι οι έλξεις υπάρχουν όχι επειδή μας αρέσουν, αλλά επειδή...απλά υπάρχουν.

Καὶ πολλοὶ ἄλλοι εἴχαμε αὐτὴ τὴν αἴσθηση, ἀλλὰ κάποιοι μᾶς διαψεύδουν συνεχῶς καὶ ἀδιαλείπτως καὶ κατὰ συρροή καὶ κατ' ἐξακολούθηση καὶ κατ' ἐπανάληψη ...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Εγώ περιμένω την ευλογημένη στιγμή που κάποιος θα πει επιτέλους ανοιχτά "κάνουμε την έλξη αυτή επειδή μας αρέσει" ή "επειδή ακούγεται ωραία", αντί να θεωρητικολογεί σε ζητήματα, στα οποία δεν υπάρχει ουσιαστικά έδαφος για θεωρητικολογία. Τα μόνα ουσιαστικά πράγματα που είδα τόση ώρα, είναι αυτά που είπε ο Λαοσυνάκτης περί β΄ και πλ. β΄ (συμφωνώ σε όλα), απαντώντας στο ερώτημα που βρίσκεται στον τίτλο του θέματος. Όσον αφορά όμως την έλξη, που αποτέλεσε το έναυσμα της συζήτησης, η επιχειρηματολογία που αναπτύσσεται είναι απολύτως μάταιη. Το ίδιο ισχύει για πλήθος άλλων ζητημάτων που αφορούν τον τρόπο εκτέλεσης. Λέει ο ένας "αυτό δεν ακούγεται παραδοσιακό" και ο άλλος τρέχει να ανοίξει τα βιβλία και τα χειρόγραφα για να δικαιολογήσει τις επιλογές του. Κάποιες φορές αυτό μπορεί να έχει νόημα, τις περισσότερες όμως όχι. Ας έχει κανείς το θάρρος να πει "ναι, δεν είναι παραδοσιακό, αλλά είναι ωραίο". Και ας δικαιολογήσει πλέον με αισθητικούς όρους την επιλογή του.

Άποψή σου. Σεβαστή μεν, αλλά δεν συμφωνώ καθόλου! Έμαθα από τους δασκάλους μου, στην ψαλτική να μην κάνω ό,τι μου αρέσει, γιατί δεν είναι χώρος για να κάνουμε ό, τι μας αρέσει. Και όχι η εκτέλεση της έλξης, δεν είναι γιατί "μας αρέσει" αλλά γιατί πιστεύουμε πως αυτό είναι το σωστό. Και όχι αστήρικτα. Και βεβαίως θεωρητικολογώ. Δεν είναι θεωρητικό ζήτημα; Σαφώς και είναι. Και προτιμώ κατ' αρχήν τον Χρύσανθο ως θεμελιωτή της "νέας μεθόδου". Και ό, τι είπα ήταν μέσα από αυτόν και αναφερόταν στην νέα μέθοδο. Και θεωρώ πως μας δίνει στοιχεία, σαφή, και για αυτό το θέμα. Και δεν πρόσθεσα τίποτα δικό μου. Και γιατί να μην στηρίζουμε θεωρητικά αυτό που κάνουμε πρακτικά; Πιστεύω πως επιβάλλεται. Τώρα αν έχεις διαφορετική αντίληψη για το θέμα ή δεν συμφωνείς με την προσέγγισή μου (εν προκειμένω του Χρυσάνθου), δεν υπάρχει πρόβλημα. Κουβέντα κάνουμε, απόψεις ανταλλάσουμε. Αλλά να μην τις διατυπώνουμε καν; Μή γένοιτο!

Θα επανέλθω λεπτομερώς το συντομότερο. (Όποιον δεν τον ενδιαφέρει ας μην με διαβάζει. Κανένα πρόβλημα.)
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μήπως θα μπορούσαν να ανέβουν ζωντανες ηχογραφήσεις από Πρίγγο ή άλλους Πατριαρχικούς απο τον κανόνα της Μ Δευτέρας (τω την άβατον..) για να ακούσουμε ιδίοις ωσί πως εκτελούνταν αυτό το ΝΗ-ΠΑ;
ευχαριστώ.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Μήπως θα μπορούσαν να ανέβουν ζωντανες ηχογραφήσεις από Πρίγγο ή άλλους Πατριαρχικούς απο τον κανόνα της Μ Δευτέρας (τω την άβατον..) για να ακούσουμε ιδίοις ωσί πως εκτελούνταν αυτό το ΝΗ-ΠΑ;
ευχαριστώ.
Συνονόματε,
Για ψάξε λίγο! Έψαξες και δεν βρήκες;:wink::confused:
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=32293&postcount=1
Ο κανόνας της Μ. Τρίτης, όπου ΝΗ δίεση θα ακούσεις μόνο στην ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣ ΠΑΥΣΗ κατάληξη.
Τώρα αν στα αυτιά σου ακούς στην πορεία του μέλους με την υπάρχουσα χρονική αγωγή (στα κλάσματα του δευτερολέπτου της διάρκειας ενός οποιουδήποτε Νη) ότι κάνει δίεση θα κάνεις λάθος, διότι ο άρχων κάνει ΕΛΞΗ και όχι δίεση που κάνει ΜΠΑΜ(!) όπως στην ερμηνεία της ΕΛΒΥΧ.
Ν
ΥΓ Προς Χάρη Συμεωνίδη: Για φασματογράφησε τον ΝΗ του άρχοντα στη διάρκεια του μέλους και τον ΝΗ της τελικής προς παύση κατάληξης και πες μας το αποτέλεσμα, για να πάμε (κι εγώ μαζί αν κάνω λάθος) σε ΩΡΛ.:wink:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;123159 said:
Συνονόματε,
Για ψάξε λίγο! Έψαξες και δεν βρήκες;:wink::confused:
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=32293&postcount=1
Ο κανόνας της Μ. Τρίτης, όπου ΝΗ δίεση θα ακούσεις μόνο στην ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣ ΠΑΥΣΗ κατάληξη.
Τώρα αν στα αυτιά σου ακούς στην πορεία του μέλους με την υπάρχουσα χρονική αγωγή (στα κλάσματα του δευτερολέπτου της διάρκειας ενός οποιουδήποτε Νη) ότι κάνει δίεση θα κάνεις λάθος, διότι ο άρχων κάνει ΕΛΞΗ και όχι δίεση που κάνει ΜΠΑΜ(!) όπως στην ερμηνεία της ΕΛΒΥΧ.
Ν
ΥΓ Προς Χάρη Συμεωνίδη: Για φασματογράφησε τον ΝΗ του άρχοντα στη διάρκεια του μέλους και τον ΝΗ της τελικής προς παύση κατάληξης και πες μας το αποτέλεσμα, για να πάμε (κι εγώ μαζί αν κάνω λάθος) σε ΩΡΛ.:wink:

είπα να ανέβουν ΕΔΩ, επειδή ΕΔΩ συζητιέται το συγκεκριμενο θέμα.
συνονόματε, αφού με τη συγκεκριμένη χρονική αγωγή εγώ δεν θα μπορέσω να καταλάβω τί εκτελεί ο Άρχοντας, εσύ πως μπόρεσες κ εβγαλες συμπέρασμα ότι πρόκειται για ελξη κ όχι σταθερή διεση;;;
ΥΓ: μην προκαταλαμβάνεις την αποψη του άλλου. δεν ξέρεις τι πιστεύω πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. θελω να το ακουσουν κ άλλοι για να δω αν ακούω καλά.
 
Last edited:

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
είπα να ανέβουν ΕΔΩ, επειδή ΕΔΩ συζητιέται το συγκεκριμενο θέμα.
συνονόματε, αφού με τη συγκεκριμένη χρονική αγωγή εγώ δεν θα μπορέσω να καταλάβω τί εκτελεί ο Άρχοντας, εσύ πως μπόρεσες κ εβγαλες συμπέρασμα ότι πρόκειται για ελξη κ όχι σταθερή διεση;;;
ΥΓ: μην προκαταλαμβάνεις την αποψη του άλλου. δεν ξέρεις τι πιστεύω πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. θελω να το ακουσουν κ άλλοι για να δω αν ακούω καλά.

Να σε διευκολύνω, να βγάλεις τα συμπεράσματά σου! Δεν ξέρω αν έχεις τη σειρά των δίσκων ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΑ ΣΕΠΤΑ. Αν δεν τα έχεις να ανεβάσω τον κανόνα «Τω την άβατον» (μάλλον) από τον αείμνηστο Νικολαΐδη.
 

Attachments

  • Μεγάλη Τρίτη Κανόνας (2).mp3
    1.9 MB · Views: 28

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Συνονόματε,
Για ψάξε λίγο! Έψαξες και δεν βρήκες;:wink::confused:
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=32293&postcount=1
Ο κανόνας της Μ. Τρίτης, όπου ΝΗ δίεση θα ακούσεις μόνο στην ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣ ΠΑΥΣΗ κατάληξη.
Τώρα αν στα αυτιά σου ακούς στην πορεία του μέλους με την υπάρχουσα χρονική αγωγή (στα κλάσματα του δευτερολέπτου της διάρκειας ενός οποιουδήποτε Νη) ότι κάνει δίεση θα κάνεις λάθος, διότι ο άρχων κάνει ΕΛΞΗ και όχι δίεση που κάνει ΜΠΑΜ(!) όπως στην ερμηνεία της ΕΛΒΥΧ.
Ν
ΥΓ Προς Χάρη Συμεωνίδη: Για φασματογράφησε τον ΝΗ του άρχοντα στη διάρκεια του μέλους και τον ΝΗ της τελικής προς παύση κατάληξης και πες μας το αποτέλεσμα, για να πάμε (κι εγώ μαζί αν κάνω λάθος) σε ΩΡΛ.:wink:

Ουφ...!!! Επιτελους μιλησες!!!:eek:
 

Shota

Παλαιό Μέλος
ΥΓ Προς Χάρη Συμεωνίδη: Για φασματογράφησε τον ΝΗ του άρχοντα στη διάρκεια του μέλους και τον ΝΗ της τελικής προς παύση κατάληξης

Είναι μάλλον αδύνατο με τόση γρηγορη χρονική αγωγή.
 
E

emakris

Guest
Άποψή σου. Σεβαστή μεν, αλλά δεν συμφωνώ καθόλου! Έμαθα από τους δασκάλους μου, στην ψαλτική να μην κάνω ό,τι μου αρέσει, γιατί δεν είναι χώρος για να κάνουμε ό, τι μας αρέσει. Και όχι η εκτέλεση της έλξης, δεν είναι γιατί "μας αρέσει" αλλά γιατί πιστεύουμε πως αυτό είναι το σωστό. Και όχι αστήρικτα. Και βεβαίως θεωρητικολογώ. Δεν είναι θεωρητικό ζήτημα; Σαφώς και είναι. Και προτιμώ κατ' αρχήν τον Χρύσανθο ως θεμελιωτή της "νέας μεθόδου". Και ό, τι είπα ήταν μέσα από αυτόν και αναφερόταν στην νέα μέθοδο. Και θεωρώ πως μας δίνει στοιχεία, σαφή, και για αυτό το θέμα. Και δεν πρόσθεσα τίποτα δικό μου. Και γιατί να μην στηρίζουμε θεωρητικά αυτό που κάνουμε πρακτικά; Πιστεύω πως επιβάλλεται. Τώρα αν έχεις διαφορετική αντίληψη για το θέμα ή δεν συμφωνείς με την προσέγγισή μου (εν προκειμένω του Χρυσάνθου), δεν υπάρχει πρόβλημα. Κουβέντα κάνουμε, απόψεις ανταλλάσουμε. Αλλά να μην τις διατυπώνουμε καν; Μή γένοιτο!

Προφανώς δεν έγινα κατανοητός. Ας πούμε ότι ανεβάζεις μια ηχογράφηση του εν λόγω κανόνα με τη χορωδία σου και εκτελείς τον Νη συνεχώς φυσικό. 12άρι καραμπινάτο. Θα σου πει κανείς τίποτα που δεν έκανες την έλξη, τη δίεση ή δεν ξέρω τι; Όχι βέβαια. Τι είναι, λοιπόν, αυτό που σε κάνει να θέλεις τον Νη υψωμένο, παρά τη διαφωνία πολλών; Μήπως το ότι ο Χρύσανθος μιλάει για υπερβάσιμους φθόγγους, άρα πρέπει κάτι να κάνεις τέλος πάντων με αυτούς; Δε νομίζω, θα ήταν πολύ αφελές. Προφανώς σου αρέσει έτσι (ή άρεσε έτσι στον δάσκαλό σου και θέλεις να τον ακολουθήσεις). Αυτό λέω. Κανείς όμως δεν παραδέχεται πως αυτό είναι το κίνητρο. Προσωπικά δεν το κατακρίνω εκ των προτέρων. Εάν θέλεις να το στηρίξεις και θεωρητικά ως δυνατότητα, έχει καλώς. Μη διατείνεσαι όμως ότι "είναι το σωστό", λες και το άλλο είναι "λάθος"!!! Ο κ. Παπαδόπουλος το λέει λίγο καλύτερα: ότι αυτή η έλξη ή δίεση "υπάρχει". Αλλά και πάλι, τι θα πει "υπάρχει"; Τα πάντα "υπάρχουν" δυνητικά. Το θέμα είναι τι προτείνεις εσύ (όχι η "σχολή" σου, δεν με ενδιαφέρει αυτό) και για ποιο λόγο.
Εάν, όμως, το κίνητρο δεν είναι αυτό (το οποίο θεωρώ καθ' όλα υγιές), αλλά η προσπάθεια να ξεχωρίσουμε και να δείξουμε ότι το ψάξαμε περισσότερο, τότε θα διαφωνήσω κάθετα και θα στηλιτεύσω αυτή τη στάση. Δε νομίζω όμως ότι είναι έτσι, εκτός ολίγων εξαιρέσεων. Το πιστεύω ειλικρινά.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
To δικο μου αισθητηριο,λεει,οτι τις περισσοτερες φορες,ακους το Νη-Πα να κανει ενα ''γλειψιμο-περασμα'', θα ελεγα....Δεν ξερω,αν μπορω να το πω διεση ή ελξη...Οι πιο ειδικοι,ξερουν καλυτερα.... Παντως,εντονο το ακουσμα δεν ειναι και μαλλον αυτο συμβαινει,λογω των ακουσματων,που πλεον εχουν περασει στο dna τους...
Δηλ. κανουν τις ελξεις,αν μπορουμε να το πουμε ετσι,ακομα και τις αναλυσεις,τοσο ασυναισθητα,που ουτε και οι ιδιοι το καταλαβαινουν,οτι τις πραττουν....
Π.χ.σαν να μας ρωτανε το ονομα μας και εμεις ενστικτωδως και ασυναισθητα,χωρις καν να σκεφτουμε,πως θα το πουμε,απλα απανταμε....:)
Φανταστητε,συναδελφοι,σε τι βαθμο,εχουν βιωσει την πραξη της μουσικης μας...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Προφανώς δεν έγινα κατανοητός. Ας πούμε ότι ανεβάζεις μια ηχογράφηση του εν λόγω κανόνα με τη χορωδία σου και εκτελείς τον Νη συνεχώς φυσικό. 12άρι καραμπινάτο. Θα σου πει κανείς τίποτα που δεν έκανες την έλξη, τη δίεση ή δεν ξέρω τι; Όχι βέβαια. Τι είναι, λοιπόν, αυτό που σε κάνει να θέλεις τον Νη υψωμένο, παρά τη διαφωνία πολλών; Μήπως το ότι ο Χρύσανθος μιλάει για υπερβάσιμους φθόγγους, άρα πρέπει κάτι να κάνεις τέλος πάντων με αυτούς; Δε νομίζω, θα ήταν πολύ αφελές. Προφανώς σου αρέσει έτσι (ή άρεσε έτσι στον δάσκαλό σου και θέλεις να τον ακολουθήσεις). Αυτό λέω. Κανείς όμως δεν παραδέχεται πως αυτό είναι το κίνητρο. Προσωπικά δεν το κατακρίνω εκ των προτέρων. Εάν θέλεις να το στηρίξεις και θεωρητικά ως δυνατότητα, έχει καλώς. Μη διατείνεσαι όμως ότι "είναι το σωστό", λες και το άλλο είναι "λάθος"!!! Ο κ. Παπαδόπουλος το λέει λίγο καλύτερα: ότι αυτή η έλξη ή δίεση "υπάρχει". Αλλά και πάλι, τι θα πει "υπάρχει"; Τα πάντα "υπάρχουν" δυνητικά. Το θέμα είναι τι προτείνεις εσύ (όχι η "σχολή" σου, δεν με ενδιαφέρει αυτό) και για ποιο λόγο.
Εάν, όμως, το κίνητρο δεν είναι αυτό (το οποίο θεωρώ καθ' όλα υγιές), αλλά η προσπάθεια να ξεχωρίσουμε και να δείξουμε ότι το ψάξαμε περισσότερο, τότε θα διαφωνήσω κάθετα και θα στηλιτεύσω αυτή τη στάση. Δε νομίζω όμως ότι είναι έτσι, εκτός ολίγων εξαιρέσεων. Το πιστεύω ειλικρινά.

Δεν έχω χορωδία, και δεν εκπροσωπώ κανέναν. Ό, τι λέω υποστηρίζω και γράφω είναι η προσωπική μου άποψη και μόνον. Είτε το κίνητρο είναι "επειδή έτσι μου αρέσει", είτε για να "ξεχωρίσω" (από τι και γιατί;), προσωπικά το θεωρώ λάθος. Λάθος νοοτροπία και αντιμετώπιση των πραγμάτων γενικά. Αλλά το να πιστεύω πως εκεί υπάρχει έλξη, γιατί θα πρέπει να εντάσσεται σε αυτή τη λανθασμένη νοοτροπία. Και που είδατε στα γραφόμενά μου την τάση να πω πως κάποιος έκανε λάθος. Δεν είμαι εγώ αυτός που βγαίνει και ειρωνεύεται ή "στηλιτεύει" εκτελέσεις. Πιστεύω πως εκεί πρέπει να γίνει έλξη γιατί έτσι πιστεύω πως είναι, και έχω και θεωρητική τεκμηρίωση γι αυτό. Κακό είναι; Θεωρώ δε, για έναν αριθμό από λόγους, πως οι έλξεις αποτελούν δομικό κομμάτι του χαρακτήρα του κάθε ήχου (ελπίζω να το εκφράζω κατανοητά), άρα δεν είναι δυνητικές (δεν είμαι και απόλυτος βέβαια), όπως είναι για παράδειγμα οι εκτέλεση των αναλύσεων (όπου μπορεί να είναι και έτσι και γιουβέτσι). Το πόσο και το πως συζητήσιμο. Και πολύ νηφάλια σ' αυτή την κουβέντα προσπάθησα να συμμετέχω, καταθέτοντας την άποψή μου. Και θεώρησα λογικό να ξεκινήσω από τον Χρύσανθο, γιατί εκεί εδράζεται το όλο σκεπτικό μου. Τόσο απλά.

ΥΓ. Για το σκεπτικό μου θα επανέλθω για όποιον ενδιαφέρεται.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
εσύ πως μπόρεσες κ εβγαλες συμπέρασμα ότι πρόκειται για ελξη κ όχι σταθερή διεση;;;
Ὁ Νίκος γιατί νά βγάλει κάποιο ἀκουστικό συμπέρασμα ἀφοῦ ἔψελνε μέ τόν Στανίτσα καί ὁ Στανίτσας ἤθελε νά τό ψάλλουν φυσικό;
Τό νά μετρήσεις τόν παίχτη (Στανίτσα) εἶναι σα νά μετρᾶς τόν Μαραντόνα καί ὑποβιβάζεις τόν παίχτη στήν β' ἐθνική.
Τό μέγεθος Στανίτσας δέν εἶναι μετρήσιμο ἀλλά ἀκουστήσιμο.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;123159 said:
ΥΓ Προς Χάρη Συμεωνίδη: Για φασματογράφησε τον ΝΗ του άρχοντα στη διάρκεια του μέλους και τον ΝΗ της τελικής προς παύση κατάληξης και πες μας το αποτέλεσμα, για να πάμε (κι εγώ μαζί αν κάνω λάθος) σε ΩΡΛ.:wink:
Έφθασεε!
Λοιπόν, με Πα πολύ κοντά στο Σολ δίεση 205,5 έως 208 Hz, μέτρησα τα διάφορα Νη
στα 182,2 Ηz, στα 178,3 Hz και στα 183 Ηz.
Σε όλες τις περιπτώσεις είναι πάνω από τον επόγδοο.

Με Πα 205,6 (που είναι από τις χαμηλότερες μετρημένες θέσεις του), βρίσκουμε στην 72άρα:
12,7 τμ., 14,9 τμ. και 12,2 τμ. αντίστοιχα.
Είναι μάλλον αδύνατο με τόση γρηγορη χρονική αγωγή.
Κι όμως το "πιάνει" αρκετά καθαρά. Μικρό μεν αλλά καθαρό. Και δεν κάνει "γλύψειμο" δεν το σέρνει ο Στανίτσας τους "κτυπάει" καραμπινάτα τους φθόγγους.

Αλλά το να πιστεύω πως εκεί υπάρχει έλξη, γιατί θα πρέπει να εντάσσεται σε αυτή τη λανθασμένη νοοτροπία. ... Πιστεύω πως εκεί πρέπει να γίνει έλξη γιατί έτσι πιστεύω πως είναι, και έχω και θεωρητική τεκμηρίωση γι αυτό...

Καλά για τις έλξεις γενικά, ρε Αντώνη, αλλά για τη συγκεκριμένη πού τη βρήκες την τεκμηρίωση; Εστώτες φθόγγοι είναι και ο ΝΗ και ο ΔΙ στον πλ. Β' (ή Β' ειρμολογικό). Δηλαδή, και στον πλ. Α' ο Νη είναι ελκόμενος ή ο ΔΙ; :eek: Αυτά ούτε θεωρητικά, ούτε ακουστικά, μπορούν να τεκμηριωθούν. Πες καλύτερα "έτσι μας αρέσει", αλλά δεν θέλουμε να το επιβάλουμε.

Τό νά μετρήσεις τόν παίχτη (Στανίτσα) εἶναι σα νά μετρᾶς τόν Μαραντόνα καί ὑποβιβάζεις τόν παίχτη στήν β' ἐθνική.
Έλα τώρα, μην είσαι τόσο αυστηρός. Και τον Μαραντόνα τον μετρούσαν σε αργή κίνηση και τον μελετούσαν και κανείς δεν τον υποβίβαζε. Αντίθετα! :)

χς
 

Attachments

  • Snap_Stan_NH_TisPistews.jpg
    Snap_Stan_NH_TisPistews.jpg
    170.5 KB · Views: 8

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Καλά για τις έλξεις γενικά, ρε Αντώνη, αλλά για τη συγκεκριμένη πού τη βρήκες την τεκμηρίωση; Εστώτες φθόγγοι είναι και ο ΝΗ και ο ΔΙ στον πλ. Β' (ή Β' ειρμολογικό). Δηλαδή, και στον πλ. Α' ο Νη είναι ελκόμενος ή ο ΔΙ; :eek: Αυτά ούτε θεωρητικά, ούτε ακουστικά, μπορούν να τεκμηριωθούν. Πες καλύτερα "έτσι μας αρέσει", αλλά δεν θέλουμε να το επιβάλουμε.


χς

Κι όμως Χάρη. Ούτε να επιβάλλω θέλω τίποτα, ούτε το κάνω γιατί "έτσι μου αρέσει". Δεν έχω κανένα πρόβλημα να ψάλλω έλξη ή όχι. Απλώς νομίζω πως είναι ορθότερο με την έλξη. Στον α' και τον πλάγιό του α Νη ή ο Δι, κατά την άποψή μου, ΔΕΝ μπορεί να είναι ελκόμενοι (άν και καμιά φορά -σε ελάχιστες περιπτώσεις- η προφορική παράδοση έχει ΚΑΙ τέτοιες εκτελέσεις). Εκεί η γνώμη μου είναι πως οι Νη και Δι είναι απολύτως σταθεροί. Στα τριφωνικά χρωματικά μέλη όμως, νομίζω και εγώ πως μάλλον κάπως έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε το χρώμα (διφωνίες-τριφωνίες)*, ο Νη ή Δι (ή ο αντίστοιχος φθόγγος τέλος πάντων) έλκεται. Έχουμε και γραπτά και προφορικά και θεωρητικά και ό, τι θες. Θα είναι λίγο μακροσκελές το μήνυμα που θα εξηγώ το σκεπτικό μου, οπότε μόλις αδειάσω λίγο. Άλλωστε δεν αδημονεί και κανένας :wink:

Στο λίγο που άκουσα Στανίτσα εκτός της κατάληξης (εκεί γιατί υπάρχει;), και ίσως κάπου ενδιάμεσα στις αργές καταβασίες, ούτε εγώ ακούω έλξη.

* Το τι διαστήματα θα έχουν αυτά, επίσης άλλη κουβέντα.
 
S

Sotres

Guest
Κι όμως Χάρη. Ούτε να επιβάλλω θέλω τίποτα, ούτε το κάνω γιατί "έτσι μου αρέσει". Δεν έχω κανένα πρόβλημα να ψάλλω έλξη ή όχι. Απλώς νομίζω πως είναι ορθότερο με την έλξη. Στον α' και τον πλάγιό του α Νη ή ο Δι, κατά την άποψή μου, ΔΕΝ μπορεί να είναι ελκόμενοι (άν και καμιά φορά -σε ελάχιστες περιπτώσεις- η προφορική παράδοση έχει ΚΑΙ τέτοιες εκτελέσεις). Εκεί η γνώμη μου είναι πως οι Νη και Δι είναι απολύτως σταθεροί. Στα τριφωνικά χρωματικά μέλη όμως, νομίζω και εγώ πως μάλλον κάπως έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε το χρώμα (διφωνίες-τριφωνίες)*, ο Νη ή Δι (ή ο αντίστοιχος φθόγγος τέλος πάντων) έλκεται. Έχουμε και γραπτά και προφορικά και θεωρητικά και ό, τι θες. Θα είναι λίγο μακροσκελές το μήνυμα που θα εξηγώ το σκεπτικό μου, οπότε μόλις αδειάσω λίγο. Άλλωστε δεν αδημονεί και κανένας :wink:

Στο λίγο που άκουσα Στανίτσα εκτός της κατάληξης (εκεί γιατί υπάρχει;), και ίσως κάπου ενδιάμεσα στις αργές καταβασίες, ούτε εγώ ακούω έλξη.

* Το τι διαστήματα θα έχουν αυτά, επίσης άλλη κουβέντα.

Αγαπητοί φίλοι να προσθέσω στην ωραία σας συζήτηση ότι ο Αφθονίδης στη μεταγραφή του Κεκραγαρίου του πλ. του Β΄ που έδωσε στον Ducoudray χρησιμοποισεί Ντο δίεση.
 
Top