Στιχηρό "Εις το μνήμα σε επεζήτησεν"

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Όταν ήρθε η ώρα να μου διδάξει το «Εις το μνήμα σε επεζήτησεν» ο δάσκαλός μου Ελευθέριος Γεωργιάδης, μου εφέστησε την προσοχή στο να το μάθω όπως το γράφει και όχι όπως κυκλοφορεί κοινώς. Τότε πίστεψα πως ήταν δικές του γραμμές ή του πατέρα του, κάτι που βάζει ενίοτε στα βιβλία του. Κάποια στιγμή, όμως, άκουσα αυτή την ηχογράφηση του Μουτάογλου και μου άνοιξαν τα μάτια, καθώς ελάχιστες διαφορές έχει το μέλος.

Το βιβλίο του δασκάλου μου δεν το έχω εύκαιρο για να ανεβάσω το εν λόγω μέλος, όμως έχω τη σειρά κασετών του Όρθρου που ηχογράφησε για τους μαθητές του και το επισυνάπτω από εκεί.
 

Attachments

  • Ελευθέριος Γεωργιάδης - «Εις το μνήμα σε επεζήτησεν».mp3
    3.8 MB · Views: 93
Όλες οι εκδοχές και οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι υποκειμενικές .
Δεν είναι υποκειμενικό (και αναπόδεικτο ; ) για το ποιο μέλος είναι έξω -εκκλησιαστικό και ποια σύνθεση κατάλληλη για την λατρεία .
Το θέμα είναι , όπως και σε άλλες περιπτώσεις το που χάνεται το μέτρο και η μουσική σαν τέχνη γίνεται αυτοσκοπός και δεν εξυπηρετεί τον σκοπό που την καθιέρωσε στην λατρεία .
 
Ἕνα ἀκόμη πρᾶγμα ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι, ὅσοι ψάλλουν τὸ "Εἰς τὸ μνῆμα" σύμφωνα μὲ τὸν νεωτερίζοντα τρόπο, τὸ κάνουν γιὰ σκοποὺς φωνητικῆς ἐπιδείξεως καὶ μόνον, εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι, ἐνῶ εἶναι πέμπτο στὴν σειρὰ τῶν αἴνων, τὸ λένε τρίτο (μήπως καὶ χάσουν), ὁσάκις ψάλλουν μόνο τέσσερα ἀναστάσιμα.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἕνα ἀκόμη πρᾶγμα ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι, ὅσοι ψάλλουν τὸ "Εἰς τὸ μνῆμα" σύμφωνα μὲ τὸν νεωτερίζοντα τρόπο, τὸ κάνουν γιὰ σκοποὺς φωνητικῆς ἐπιδείξεως καὶ μόνον, εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι, ἐνῶ εἶναι πέμπτο στὴν σειρὰ τῶν αἴνων, τὸ λένε τρίτο (μήπως καὶ χάσουν), ὁσάκις ψάλλουν μόνο τέσσερα ἀναστάσιμα.
Θά πρότεινα (γενικῶς) νά διαβάσουμε τό θέμα ἐξ ἀρχῆς, στό ὁποῖο προστέθηκαν τά τελευταῖα μηνύματα (ἀπό ἀλλοῦ).
Δέν συμφωνῶ ὅτι «τὸ κάνουν γιὰ σκοποὺς φωνητικῆς ἐπιδείξεως καὶ μόνον». Ἁπλᾶ, χρησιμοποιώντας βιβλία μόνον κάποιων ἐκδοτῶν,νομίζουν ὅτι αὐτό εἶναι μόνον τό μέλος. Κάτι ἀνάλογο ἔγινε μέ τό «Ἐξέδυσάν με», πού ἔχει συζητηθεῖ ἀλλοῦ.
Ἀναφορικά μέ τήν μεταπήδηση στό 7ο (καί ὄχι 5ο) —πού ἔχει συζητηθεῖ ἐκτενῶς στά ἀρχικά μηνύματα— ἐμεῖς τό λύσαμε ἀπό 6ετίας μέ τήν ἔκδοση φυλλαδίου ὄρθρου, ὅπου αὐτό ψάλλεται μόνον ὅταν συμπέσει Κυριακή γ΄ ἤχου, ἄνευ μνήμης ἑορταζομένου ἁγίου ἤ ἑορτῆς (προεορτίων ἤ μεθεόρτων). Δέν λύσαμε ὅμως τό θέμα τοῦ μέλους...


 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Μερικές φορές, νομίζω ότι στο μυαλό μας βρίσκεται και η σκέψη ότι είναι κρίμα που μερικά πολύ όμορφα τροπάρια δεν ακούγονται. Κι ίσως είναι κι αυτός ο λόγος που
... ἐνῶ εἶναι πέμπτο στὴν σειρὰ τῶν αἴνων, τὸ λένε τρίτο ....
Απαράδεκτο από τυπική άποψη, ναι, αλλά όχι πάντοτε και μόνο για «να μη χάσουν». Και επιτείνεται αυτό από την άλλη απαράδεκτη τυπικώς συνήθεια να ψάλλονται μόνο 4 αναστάσιμα στους αίνους, οπότε ακόμη κι όταν το τυπικό προβλέπει μόνο αναστάσιμα, το συγκεκριμένο δεν θα ακουγόταν.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Όλες οι εκδοχές και οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι υποκειμενικές .
Συμφωνοι, δεν πρέπει όμως βρε Απόστολε κάπου να υπάρχει και μία συνισταμένη; Κάποια δεδομένα στα οποία να μπορεί κάποιος να πατήσει με σιγουριά;

Αυτό που αποφεύγουμε σήμερα να αναφέρουμε, (πιθανόν και υποσυνείδητα λόγω της "ενοχής" των νέων μελοποιήσεων που κουβαλάμε) είναι ότι υπάρχουν εκκλησιαστικές θέσεις σε μία μελοποίηση και ο Χρύσανθος κάνει αναφορά στην παράγραφο 416 του θεωρητικού του.

Εάν μία μελοποίηση δεν περιέχει τέτοιες θέσεις δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί εξωεκκλησιαστική; Αν όχι, καλό θα ήταν να τεκμηριωθεί εάν ει δυνατόν αποφεύγοντας τον ρομαντισμό. Δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για τη χρονική διάρκεια των συλλαβών στο εν λόγω είδος μελοποιίας, όπως και στα υπόλοιπα; Γιατί στα κλασικά κείμενα αποφεύγεται συστηματικά αυτού του είδους η υπερβολή «θάβοντας» το νόημα του κειμένου, όπως το αντιλαμβανόμαστε εμείς τουλάχιστον; Αμάθεια των μελοποιών, ημιμάθεια ή επιλογή; Γιατί ενώ στο αργό Αναστασιματάριο υπάρχει ο «χώρος» να γίνει μία τέτοια επέκταση, συστηματικά αποφεύγεται και επιλέγονται «εκκλησιαστικές» θέσεις; Αν το θέμα είναι η διαλογικότητα που αναφέρει ο Γιώργος, γιατί δεν παρατηρείται στις νεώτερες συνθέσεις όπου αυτή συναντάται, όπως για παράδειγμα στο κάτωθι εσπέριο ιδιόμελο της Κυριακής της Σαμαρείτιδος;

Ὁ συνάναρχος καὶ συναΐδιος Υἱός, καὶ Λόγος τοῦ Πατρός, ἐπὶ τὴν πηγὴν ἐπέστη, ἡ πηγὴ τῶν ἰαμάτων, καὶ γυνὴ ἐκ τῆς Σαμαρείας ἀντλῆσαι ὕδωρ παραγέγονεν, ἥν ἰδὼν ἔφη ὁ Σωτήρ· Δός μοι ὕδωρ πιεῖν, καὶ ἀπελθοῦσα φώνησόν σου τὸν ἄνδρα. Ἡ δέ, ὡς ἀνθρώπῳ διαλεγομένη, καὶ οὐ Θεῷ, λαθεῖν σπουδάζουσα ἔλεγεν· οὐκ ἔχω ἄνδρα, καὶ ὁ Διδάσκαλος πρὸς αὐτήν· Ἀληθῶς εἶπας, οὐκ ἔχω ἄνδρα· πέντε γὰρ ἔσχες, καὶ νῦν ὃν ἔχεις οὐκ ἔστι σου ἀνήρ. Ἡ δέ, ἐπὶ τῷ ῥήματι ἐκπλαγεῖσα, καὶ εἰς τὴν πόλιν δραμοῦσα, τοῖς ὄχλοις ἐπεβόα, λέγουσα· Δεῦτε ἴδετε Χριστόν, ὃς δωρεῖται τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.

Εάν αυτά απαντώνται με στοιχεία, τότε όντως η τέχνη με τέτοιες συνθέσεις πάει παραπέρα με το σωστό τρόπο, πατώντας δηλαδή στο προηγούμενο σκαλί και όχι αιωρούμενη.

Προσωπικά δεν θεωρώ ότι μπορούμε εκ του ασφαλούς να «διορθώνουμε» ότι παραλάβαμε από ανθρώπους όχι μόνο αρτιότερα καταρτισμένους μουσικά από εμάς, αλλά κυρίως ανθρώπους που είχαν τη δύναμη να μελοποιούν εκκλησιαστικό και εξωτερικό μέλος, με την διάκριση που τα κάνει να ξεχωρίζουν και όχι όπως σήμερα που τα δύο αυτά «θολώνουν».


Υ.Γ. Είναι λυπηρό οι ως άνω απόψεις να θεωρούνται εκ δευτέρου ανακοινώσεις συγκεκριμένων προσώπων και σχολών από ντελάληδες (λυπάμαι Δημήτρη που νόμιζες ότι επειδή το μέλος αυτό το έχει ψάλλει και ο κ. Νεραντζής θα άλλαζα γνώμη σαν να μην έχω δική μου, την οποία φυσικά και του έχω πει κατά πρόσωπον, ή έστω θα «παγιδευόμουν». Είχα την λανθασμένη εντύπωση ότι το θέμα εδώ δεν είναι οι σχολές - σε καμία εκ των οποίων δεν ανήκω - αλλά εν μέρει η επιλεκτική μας κρίση εναντίον κάποιων, ενώ ο στόχος δεν θα έπρεπε να έχει σχέση με πρόσωπα, αλλά με έργα). Όπως έχει ξαναγραφτεί στην κοινότητα, σίγουρα υπάρχουν στοιχεία για ότι κι αν υποστηρίζει ο καθένας. Το πόσο αντικειμενικά είναι όμως καθορίζει την εγκυρότητά τους σε τελική ανάλυση.
 
Last edited:
Χρήστο και βέβαια συμφωνώ με τα γραφόμενά σου . Μάλλον δεν κατάλαβες ή δεν ήταν σαφής η τοποθέτησή μου .
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Μια ακόμη ερμηνεία από τον κ. Παϊκόπουλο. Οι "τιμητές" της εκκλησιαστικότητας του μέλους της ΒΜ ας κλείσουν τ'αυτιά τους (προς αποφυγήν ναυτίας, εν μέσω Σαρακοστής)..:D

ΥΓ. Άραγε η παράδοση του Νικολάου Σμύρνης, του Γ.Ραιδεστηνού, Χ.Π΄Νικολάου κ.ά. ήταν οπερετική κ θεατρική; Στην πυρά όσοι δεν μετρο-φονούν (sic) Πέτρο! :rolleyes:
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Μια ακόμη ερμηνεία από τον κ. Παϊκόπουλο. Οι "τιμητές" της εκκλησιαστικότητας του μέλους της ΒΜ ας κλείσουν τ'αυτιά τους (προς αποφυγήν ναυτίας, εν μέσω Σαρακοστής)..:D

ΥΓ. Άραγε η παράδοση του Νικολάου Σμύρνης, του Γ.Ραιδεστηνού, Χ.Π΄Νικολάου κ.ά. ήταν οπερετική κ θεατρική; Στην πυρά όσοι δεν μετρο-φονούν (sic) Πέτρο! :rolleyes:

Το παραπάνω, με τις φατσούλες, δεν το εκλαμβάνω ως χιούμορ, αλλά ως ειρωνία. Και με την ειρωνία, ως όπλο απέναντι σ' όσους διαφωνούν, δεν προωθείται αυτή η συζήτηση, αλλά μάλλον συσκοτίζεται. Ούτε οι παραθέσεις ηχογραφήσεων αποδεικνύουν τίποτε. Αν υπάρχουν όμως επιχειρήματα, αυτά είναι ευπρόσδεκτα.
 
Μια ακόμη ερμηνεία από τον κ. Παϊκόπουλο. Οι "τιμητές" της εκκλησιαστικότητας του μέλους της ΒΜ ας κλείσουν τ'αυτιά τους (προς αποφυγήν ναυτίας, εν μέσω Σαρακοστής)..:D

ΥΓ. Άραγε η παράδοση του Νικολάου Σμύρνης, του Γ.Ραιδεστηνού, Χ.Π΄Νικολάου κ.ά. ήταν οπερετική κ θεατρική; Στην πυρά όσοι δεν μετρο-φονούν (sic) Πέτρο! :rolleyes:

Με στενοχωρεί που ανακυκλώνουμε τα ίδια :

Όσο και αν δεν μετροφωνήσεις τον Πέτρο , δεν μπορείς να καταλήξεις στην συγκεκριμένη σύνθεση (και εκτέλεση) . ( δεν εννοώ του κ. Παικόπουλου μόνο , αλλά όλες τις μεταγενέστερες του Πέτρου από την πιο μετρημένη , ως την πιο ξεχειλωμένη , ασχέτως πόσο πίσω φτάνει η πατρότητά της . ) .\
Οι συνθέσεις απέχουνε καθ όσον απέχουσι ανατολαί από δυσμών .
Αλλά το καταλαβαίνετε και εσείς αυτό που είστε γνώστης και έγκριτος μουσικός .
Εγώ δεν καταλαβαίνω τον εκνευρισμό και την ειρωνεία .
Δεν την αμφισβητώ ως σύνθεση . Προέρχομαι και εγώ από την σχολή της Θεσ/νίκης . Μου αρέσει και την έψαλλα στο παρελθόν .
Το θέμα όμως , είναι αν και κατά πόσο είναι κατάλληλη - πιο κατάλληλη από την λιτή σύνθεση του Πέτρου - για την χρήση στο αναλόγιο και στην λατρεία κατά προέκταση .
Και όσον αφορά τα παραδείγματα των συνθέσεων Νικολάου Σμύρνης , χ. Π Νικολάου , Βουλγαράκη (δικό μου παράδειγμα ) είναι τουλάχιστον ατυχή , αφού ξέρετε -ίσως καλύτερα από μένα - ότι αποδοκιμάστηκαν , ως εξεζητημένα και όχι παραδοσιακά .
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
ΥΓ. Άραγε η παράδοση του Νικολάου Σμύρνης, του Γ.Ραιδεστηνού, Χ.Π΄Νικολάου κ.ά. ήταν οπερετική κ θεατρική; Στην πυρά όσοι δεν μετρο-φονούν (sic) Πέτρο! :rolleyes:

Αλλη θεση κατεχει ενα δοξαστικο και αλλη ενα στιχηρο. Το στιχηρο πρεπει να εχει την ιδια χρονικη αγωγη με ολα τα προηγουμενα στιχηρα. Το δοξαστικο ειναι αυτονομο(μιας και αναφερθηκε ο Νικολαος). Δεν ειναι μονο οι θεσεις. Για μενα πρωτευον προβλημα ειναι το αχρονο της συνθεσης.

Οποιος εχει τοσο μερακι να το πει ας το πει στο τελος της ακολουθιας να τον χαρουμε ολοι.

Οσο για την μετροφωνια δεν το πιασα.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Αλλη θεση κατεχει ενα δοξαστικο και αλλη ενα στιχηρο. Το στιχηρο πρεπει να εχει την ιδια χρονικη αγωγη με ολα τα προηγουμενα στιχηρα. Το δοξαστικο ειναι αυτονομο(μιας και αναφερθηκε ο Νικολαος). Δεν ειναι μονο οι θεσεις. Για μενα πρωτευον προβλημα ειναι το αχρονο της συνθεσης.

Οποιος εχει τοσο μερακι να το πει ας το πει στο τελος της ακολουθιας να τον χαρουμε ολοι.

Οσο για την
μετροφωνια
δεν το πιασα.

Εγω δεν ειδα πουθενα να γινεται λογος για μετροφωνια . Ο κ.Ζαγκανας κανει (πολυ ευστοχα ) , λογο για μετροφονια .
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Αλλη μια εξωπαραδοσιακη και ολοτελα εξωπατριαρχικη , μαλλον δε εξοχως οπερετικη ερμηνεια , απομακρυνουσα το νου του πιστου απο την προσευχη , υπαρχει στο συνημμενο ! ! !
 

Attachments

  • 10-Pasapnoaria-C-DMagouris-Live-VLinardakis.mp3
    1.7 MB · Views: 82
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αν το θέμα είναι η διαλογικότητα που αναφέρει ο Γιώργος, γιατί δεν παρατηρείται στις νεώτερες συνθέσεις όπου αυτή συναντάται, όπως για παράδειγμα στο κάτωθι εσπέριο ιδιόμελο της Κυριακής της Σαμαρείτιδος;
Φίλε Χρήστο, προς αποφυγήν παρεξηγήσεως, δεν είπα ότι όπου απαντά διάλογος υπάρχει και μουσική δραματοποίησή του, ή ότι αυτός είναι ο λόγος που το "Εις το μνήμα" έχει αυτή τη δομή. Είπα ότι το συγκεκριμένο μέλος δεν είναι το μόνο στο οποίο υπάρχει μουσική δραματοποίηση του διαλόγου.
Και παίρνοντας ως δεδομένο ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εξ ορισμού "εξωπαραδοσιακό" μετέθεσα το κέντρο βάρους του θέματος α) στη συσσώρευση (στοιχείο κλίμακας, όχι γένους) και β) στις ελευθεριάζουσες ερμηνείες.
 
Φίλε Χρήστο, προς αποφυγήν παρεξηγήσεως, δεν είπα ότι όπου απαντά διάλογος υπάρχει και μουσική δραματοποίησή του, ή ότι αυτός είναι ο λόγος που το "Εις το μνήμα" έχει αυτή τη δομή. Είπα ότι το συγκεκριμένο μέλος δεν είναι το μόνο στο οποίο υπάρχει μουσική δραματοποίηση του διαλόγου.
Και παίρνοντας ως δεδομένο ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εξ ορισμού "εξωπαραδοσιακό" μετέθεσα το κέντρο βάρους του θέματος α) στη συσσώρευση (στοιχείο κλίμακας, όχι γένους) και β) στις ελευθεριάζουσες ερμηνείες.

Φίλε μου Γιώργο , θύμησέ μου άλλο ένα (μέλος) ..
Ας πούμε το στιχηρο του Πάσχα "Αι μυροφόροι γυναίκες " , όπου έχουμε τα ίδια φαινόμενα ;
Ας το καλύτερα . Εκεί κι αν δεν έχουμε "δράματα "!
Όσον αφορά τις " ελευθεριάζουσες" ερμηνείες , όπως σωστά τις χαρακτηρίζεις , εκεί υπάρχει πρόβλημα .
Ανάλογα πόσο "ελεύθερη" είναι η ερμηνεία και από ποιον πραγματοποιείται.
Το παν είναι να μην χαθεί το μέτρο και οι διαχωριστικές γραμμές δυστυχώς για όλους δεν είναι ευδιάκριτες για πολλούς λόγους , ίσως και αυτονόητους .
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Όλες οι εκδοχές και οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι υποκειμενικές .
Δεν είναι υποκειμενικό (και αναπόδεικτο ; ) για το ποιο μέλος είναι έξω -εκκλησιαστικό και ποια σύνθεση κατάλληλη για την λατρεία .
Το θέμα είναι , όπως και σε άλλες περιπτώσεις το που χάνεται το μέτρο και η μουσική σαν τέχνη γίνεται αυτοσκοπός και δεν εξυπηρετεί τον σκοπό που την καθιέρωσε στην λατρεία .


Αφού διάβασα κ άκουσα προσεκτικά όλα τα μνμ θεωρώ
ότι η άποψη του Αποστόλου είναι πολύ κοντά στη δική
μου. Τήρηση του μέτρου (αν κ δεν τα καταφέρνω πάντοτε).:eek:
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Όποιος άκουσε την εκτέλεση του Μουτάογλου θα καταλάβει την λεπτή αλλά ειδοποιό διαφορά που μπορεί να κάνει την (σχεδόν) ίδια σύνθεση πότε εκκλησιαστική και πότε εξωεκκλησιαστική.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Η Εκκλησιαστικότητα σε ένα άκουσμα δίνεται πως; Με τη φωνητική χροια, τον παλμό... και τέλος; Αν αυτά είναι τα μόνα κριτίρια, τότε και αυτό μπορεί να χαρακτηρισθεί άνετα εκκλησιαστικός ύμνος (μετά από κάποια τροποποίηση στο στίχο ίσως). Οι μουσικές φράσεις δεν έχουν κανένα ρόλο; Εάν χρησιμοποιούνται τέτοιες που ή ανήκουν σε εντελώς άλλο είδος μελοποιΐας (γιατί αλληλοδανισμοί γίνονται, αλλά μεταξύ γειτονικών ειδών και μόνο) ή ορθότερα δεν ανήκουν πουθενά, αλλά εκτελεστούν ιεροπρεπώς, αυτό φτάνει για να προσδώσουν σε ένα άκουσμα εκκλησιαστικότητα; Μάλλον τότε τα βιβλία απ' τα οποία μάθαμε την ψαλτική είναι φτωχά αν όχι για πέταμα και τα χρόνια που χρειάστηκαν γιαυτό θα έπρεπε να συνοψίζονται σε μία φράση: "Express yourself!"

Είχα την γενικότερη λανθασμένη εντύπωση ότι σε ένα θέμα που αφορά τη μελοποιΐα θα μιλούσαμε μουσικά, αλλά απ' ότι φαίνεται οι μεγάλες μουσικές μορφές (βάση των τίτλων και της φήμης τους τουλάχιστον) της κοινότητας απαξιούν (ελπίζω αυτό να είναι το ρήμα που ανταποκρίνεται στην αλήθεια) να απαντήσουν σε μουσικά ερωτήματα που τέθηκαν σε προηγούμενο μήνημα και άπτονται του γενικότερου θεματικού τίτλου του θέματος που σηζητάμε, δηλαδή την μελοποιΐα. Σε άλλη περίσταση θα έβγαιναν οι κλίμακες και οι αρχαίοι θεωρητικοί, οι κώδικες και ο Φουντούλης, ενώ εδώ μάλλον το arlekin.

Υ.Γ.
Σε συνέχεια του προηγούμενου μηνύματός μου και ακολουθώντας την καθώς πρέπει ροή της συζήτησης, να θυμίσω και αυτή την εκτέλεση (στο 4:11 κ.ε.) του κ. Γιάννη Κλωναρίδη. Ενδιαφέρον έχουν και τα σχόλια, καθώς και τα ακολουθούμενα στιχηρά του Πάσχα.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Έχει μήπως κάποιο μέλος του φόρουμ στοιχεία αν της επισυναπτόμενης σύνθεσης του ''ΕΙΣ ΤΟ ΜΝΗΜΑ ΣΕ ΕΠΕΖΗΤΗΣΕΝ'' που παρουσιάζει ο αείμνηστος πρωτοψάλτης Δ.Κουτσαρδάκης στο Αναστασιματάριό του (έτος έκδοσης 1929) προηγήθηκε κάποια αντίστοιχη εκ των Γ.Βινάκη , Γ.Ραιδεστηνού ;

Ευχαριστώ

Και φυσικά εδώ διακρίνουμε το μεγαλύτερο μέρος του μέλους που παρουσίασε και έψαλλε ο Πρίγγος. Το ποιός έλαβε από ποιόν ή αν έλαβαν αμφότεροι από παλαιότερον, ίσως δείξει η έρευνα.
Νά πᾶμε στό 1902;
«Εἰσηγητής» πολλῶν «καινοτομιῶν» πού ἐπέδρασαν στή συνέχεια (ἀκόμη καί στή σύνθεση «λειτουργικῶν»).

Ὁ Κουμπαρούλης καί ὁ Βαγενᾶς εἶχαν γράψει ἐδῶ:
Μινόρε και κιουρντί θέσεις στο «Εις το μνήμα» (σελ 76) και στο «σκληρόν» (σελ. 77).
Από τα καλύτερα "Εις το μνήμα", χωρίς κλάμα, μελοδραματισμούς και τράβηγμα του μέλους αλλά σεμνό, ιεροπρεπές και δραματικό.
Δεῖτε συνημμένο (ἀπό Κοβεντάρειο).

 

Attachments

  • Eis_to_mnhma_Sakellarides.pdf
    91.1 KB · Views: 120
Top