Περί του «χρόνου» του Δύναμις του Γεωργίου Κρητός

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Το βασανίζουμε γιατί υπάρχει και μια παράδοση ψαλσίματος του συγκεκριμένου "Δύναμις" που κρατάει δεκαετίες, την οποία δεν μπορούμε να διαγράψουμε αβασάνιστα, με το αιτιολογικό ότι αυθαιρετεί πάνω στο αρχικό κείμενο. .......................... Όταν μάθουμε (κυρίως για μένα μιλάω) τι μεσολάβησε και αυτό που βλέπουμε έτσι , ψάλλεται αλλιώς, θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε πιο υπεύθυνα. Μέχρι τότε ο καθείς μπορεί να το ψάλλει όπως βολεύεται.
Είναι λάθος να ψάλλουμε τις μελωδίες όπως "βολεύει στον καθένα", διότι διαιωνίζεται η απαξίωση, η υποτονικότητα, "ο αρπακολισμός" και κάθετι πρόχειρο & επιδερμικό!
Οι περισσότεροι εξ' ημών, έχουμε ηλικίαν, γνώσεις, μνήμη & κρίση ώστε να συγκρίνουμε την απλή, αρχική μορφή, του εν λόγω Δύναμις και τις μετέπειτα προσθέσεις - Αναλύσεις του.
"Οι Πατριαρχικοί", δάσκαλοι, Πρωτοψάλτες, Άρχοντες, ανάλυσαν την πρωταρχική "απλή γραμμή" μ' όσο πιο πολλά δ'ίγοργα, τρίγοργα & άλλα "στολίδια" μπορούσαν!
Αυτό το σεβόμαστε!
Επίσης, με τις παραπάνω αναλύσεις, μεγάλωσαν το βαθμό δυσκολίας της εκτέλεσης του μαθήματος. Έτσι, εξηγείται το γεγονός, ότι δεν μπορούμε να το ψάλλουμε εύκολα, έγχρονα.
Αυτό το πέτυχε, απ' τις ηχογραφήσεις που άκουσα, μόνο "ο Άρχοντας των Αρχόντων των Αναλογίων" (προσωπικός μου χαρακτηρισμός), αείμνηστος Ιάκ. Ναυπλιώτης.
Από τα μηνύματα που έχω καταθέσει μέχρι τώρα, μπορείτε να δείτε πόσο σέβομαι, εκτιμώ και υποκλίνομαι "στο Μουσικό ύψος & βάθος" όλων των δασκάλων.
Παρ' όλα αυτά, πιστεύω ότι οι κλασσικές γραμμές των μελωδιών δεν θα πρέπει να πειραχτούν.
Μίλησα για νεωτερισμούς, "κενά δαιμόνια", αμανέδες, "κλαψουρίσματα" και μια "πανσπερμία" απόψεων, εκδοχών & εκτελέσεων.
Όλες οι κλασσικές μελωδίες και το εν λόγω Δύναμις, έχουν στοιχεία ανωτερότητας, σοφίας, Θεοπνευστίας! δεν θα πρέπει με τις αναλύσεις μας να τις κάνουμε αγνώριστες!
Δεν θα ήταν πιο κλασσικό να ψάλλαμε όλοι την αρχική γραμμή, τηρώντας αυστηρά τα βασικά στοιχεία της Μουσικής μας? (έκφραση, χρόνο, ήθος, μεγαλοπρέπεια κ.λ.π.).
Όταν, κατά τη γνώμη μου, θα συμφωνήσουμε, στις κλασσικές αναφορές των μαθημάτων, τότε θα έλθει η ανάκαμψη!
Έως τότε, έρρωσθε & γρηγορείτε!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
1834-1854: τί μεσολάβησε;

Κι εγώ αυτό το μήνυμα διάβαζα μόλις προηγουμένως. Το αντιγράφω μαζί μ' αυτό στο οποίο απαντά, επειδή αφορά το συγκεκριμένο δύναμις και τον προβληματισμό που αναπτύσσεται εδώ.
Δεν παίρνω θέση στα υπέρ και κατά Καρά ,γιατί δεν βρίσκει κανείς άκρη,όμως σχετικά με τα 350 σημαδόφωνα οπου γίνονται 1080,το θέμα είναι ότι πολλοί βάζοντας,σε κλασικές συνθέσεις, δίγοργα και τρίγοργα,δίκην αναλύσεων και ερμηνειών των διαφόρων μελικών τους σχημάτων, νομίζουν ότι κάνουν κάτι το σπουδαίο και μάλιστα θεωρούν τον εαυτό τους συνθέτη και μάλιστα εκφραστή γνησίου πατριαρχικού ύφους-δυστυχώς εκτός του εαυτού τους, τους νομίζουν και άλλοι-,ενώ στην πραγματικότητα,αυτό που εξάγουν ως αποτέλεσμα ειναι από μουσικής ή αν θέλετε και μουσικολογικής άποψης, καθαρή παραποίηση στενά προσωπικής αντίληψης και εντελώς επιφανειακής μουσικής γνώσης.
ΑΝΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ: βλ. συνημμένο....
 

Attachments

  • Dynamis Kritos Anton Pann 1854.pdf
    127.8 KB · Views: 136

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Συναδελφε , στο μηνυμα μου προς το φιλο συναδελφο Ν. Γιαννου , εγραψα συγκεκριμενα για την ερμηνεια του εν λογω δυναμις απο παναξιους εκτελεστες , συγκρινοντας τις εκτελεσεις τους.... με αυτην του Ανεπαναληπτου Ναυπλιωτη , την οποια ακουσα χθες , ΕΔΩ , στο Φορουμ. Η διαφορα στο χρονο ειναι εμφανεστατη !!! Ο Ναυπλιωτης το ερμηνευει μεσα απο το κειμενο , οι υπολοιποι χαριν της '' Τεχνης '' και εντυπωσιασμου... κανουν αναλυσεις , προσθετοντας οχι μονο διγοργα αλλα και τριγοργα.. !!! . Βαζουν ετσι την '' Προσωπικη τους σφραγιδα '' ??? Οποιο Μαθημα κι αν εκτελεσουμε , σεβομενοι το μουσικο κειμενο , οπως κανει ο ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ, παντα θα υπαρχει η προσωπικη μας σφραγιδα εκτελεσις λογω φωνης , υφους , τεχνικης κ.τ.λ. . Εδω βλεπουμε μια παραμορφωση του μελους τοσο στο κειμενο οσο και στον χρονο..!!! Ο χρονος ειναι η ψυχη του Μελους..!!! Γιαυτο υποστηριζω οτι μετα τον Ναυπλιωτη , αρχισαν ολοι , μηδε του Πριγγου εξαιρουμενου να διασκευαζουν τα Κλασσικα Μαθηματα , χαριν , δηθεν της τεχνης και της εξελιξις της ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ..... Αν σεβεσαι την Παραδοση το αποδεικνυεις στην ΠΡΑΞΗ , οπως εκανε ο Ναυπλιωτης !!!! Ολα τα αλλα που γραφονται μου θυμιζουν το '' Δασκαλε που διδασκες και νομο δεν εκρατεις .... '' Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.

Συμφωνώ σ' όσα γράφετε και παραθέτω γνώμη του αείμνηστου & πολυτάλαντου, δασκάλου Αθ. Παναγιωτίδη για το χρόνο του Ιακ. Ναυπλιώτη:
«Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»
Στα μισά, ίσως και περισσότερα μηνύματά μου αναφέρομαι, "ως σημαιοφόρος του αυστηρού χρόνου", την εκτέλεση των μελωδιών μας έγχρονα, ως ικανή & αναγκαία συνθήκη για την ιεοροψαλτική μας ανάταση & αναγέννηση.
"Ελευθέρα εκτέλεση", δεν υπάρχει!
'Ανευ χρόνου, η μουσική νεκρά εστί!
 
Συμφωνώ σ' όσα γράφετε και παραθέτω γνώμη του αείμνηστου & πολυτάλαντου, δασκάλου Αθ. Παναγιωτίδη για το χρόνο του Ιακ. Ναυπλιώτη:
«Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»
!

νομίζω ,για πολλοστή φορά:rolleyes:
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
νομίζω ,για πολλοστή φορά:rolleyes:

Αυτό γίνεται, για να τονιστεί μεταξύ των άλλων, η αξία του χρόνου και κατά την εκτέλεση του εν λόγω Δύναμις του Κρητός!
Παρατηρώ, δυστυχώς, πολλούς συναδέλφους, να περνούν στα ψιλά την έγχρονη εκτέλεση των μελωδιών και να προσπαθούν να δώσουν βάρος στην έκφραση, στους λαρυγγισμούς, στα ποικίλματα, στο ύφος κ.λ.π.
Ας γίνομαι κουραστικός θα ξαναεπαναλάβω, (η επανάληψη μήτηρ της μαθήσεως εστί), ότι όταν ψάλλουμε οποιαδήποτε μελωδία, αλλά και το συγκεκριμένο Δύναμις άχρονα, όσο καλίφωνοι, υψίφωνοι, βροντόφωνοι, βαρύτονοι κ.λ.π. είμαστε, είναι σαν να κινείται ένα καλίγραμμο σώμα, χωρις να έχει ψυχή! (προσωπική μου παρομοίωση).
΄Ερρωσθε & γρηγορείτε έγχρονα!
 
Αυτό γίνεται, για να τονιστεί μεταξύ των άλλων, η αξία του χρόνου και κατά την εκτέλεση του εν λόγω Δύναμις του Κρητός!

Ας γίνομαι κουραστικός θα ξαναεπαναλάβω, (η επανάληψη μήτηρ της μαθήσεως εστί), ότι όταν ψάλλουμε οποιαδήποτε μελωδία, αλλά και το συγκεκριμένο Δύναμις..
΄Ερρωσθε & γρηγορείτε έγχρονα!

Γίνατε αντιληπτός .
Το φόρουμ είναι για ανταλλαγή απόψεων και όχι για επιβολή της γνώμης μας .
Η επανάληψη βοηθάει στην μάθηση , κουράζει στον διάλογο.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Γίνατε αντιληπτός .
Το φόρουμ είναι για ανταλλαγή απόψεων και όχι για επιβολή της γνώμης μας .
Η επανάληψη βοηθάει στην μάθηση , κουράζει στον διάλογο.

Ο διάλογος δεν είναι ποτέ κουραστικός!
Εξ' άλλου, δεν μπορώ να επιβάλλω σε κανέναν τις απόψεις μου!
Εάν δεν συμφωνείτε με τα λεγόμενά μου αγνοείστε τα!
Ο καθένας μας έχει μνήμη, κρίση & ηλικίαν για να καταλάβει το τι σημαίνει & τι συμβαίνει στο εν λόγω θέμα "του χρόνου στο Δύναμις του Κρητός", καθώς και να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του.
Απλά, ιεραρχώντας τα στοιχεία της ΕΒΜ, σ' όλες τις μελωδίες αλλά και στο συγκεκριμένο "Δύναμις", αυτοπροσδιοριζόμενος, "ως σημαιοφόρος της αυστηρής χρονικής αγωγής" που "δίνει ζωή" στις μελωδίες μας, θεωρώ το χρόνο, άσχετα με τις φωνητικές ικανότητες του καθενός μας, ως το Α & το Ω για την τέλεια απόδοσή τους!
Έρρωσθε & γρηγορείτε έγχρονα!
 
Ο διάλογος δεν είναι ποτέ κουραστικός!
Εξ' άλλου, δεν μπορώ να επιβάλλω σε κανέναν τις απόψεις μου!
Εάν δεν συμφωνείτε με τα λεγόμενά μου αγνοείστε τα!
Ο καθένας μας έχει μνήμη, κρίση & ηλικίαν για να καταλάβει το τι σημαίνει & τι συμβαίνει στο εν λόγω θέμα "του χρόνου στο Δύναμις του Κρητός", καθώς και να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του.
Απλά, ιεραρχώντας τα στοιχεία της ΕΒΜ, σ' όλες τις μελωδίες αλλά και στο συγκεκριμένο "Δύναμις", αυτοπροσδιοριζόμενος, "ως σημαιοφόρος της αυστηρής χρονικής αγωγής" που "δίνει ζωή" στις μελωδίες μας, θεωρώ το χρόνο, άσχετα με τις φωνητικές ικανότητες του καθενός μας, ως το Α & το Ω για την τέλεια απόδοσή τους!
Έρρωσθε & γρηγορείτε έγχρονα!

Ξεχάσατε να επαναλάβετε τη ρήση του Παναγιωτίδη.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Ξεχάσατε να επαναλάβετε τη ρήση του Παναγιωτίδη.

Το γεγονός ότι & μόνο ότι την αναφέρετε, με χαροποιεί, ειλικρινά κι όχι ειρωνικά, ιδιαίτερα, διότι οι απόψεις μου "περί αυστηρής χρονικής αγωγής" που επιβεβαιώνονται με τη ρήση - σχολιασμό ενός πολυτάλαντου, δασκάλου, Άρχοντα ερμηνευτή, καρποφορούν!
Έρρωσθε & γρηγορείτε έγχρονα!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
1834-1854: τί μεσολάβησε;

Ἄν γνωρίζεις τὶ μεσολάβησε, γράψε το.

Αὐτὸ ποὺ βλέπω ἐγώ πάντως εἶναι πὼς καὶ στὰ δύο Ταμεία Ἀνθολογίας, Χουρμουζίου 1824 καὶ Γρηγορίου 1834 (ἔκδ. Φωκαέως) οἱ συνθέσεις ἐμφανίζουν μικρὲς διαφορές μὲ τὸ κείμενο νὰ κινεῖται σὲ λιτὲς γραμμὲς χωρὶς πολλὰ δίγοργα τρίγοργα.

Καὶ βέβαια μιλᾶμε γιὰ τοὺς δύο ἐκ τῶν Τριῶν Διδασκάλων καὶ μαθητὲς τοῦ Γεωργίου Κρητὸς. Τὶ ρεύμα ἀπηχεῖ ὁ Anton Pann, μαθητὴς τοῦ Διονυσίου Φωτεινοῦ καὶ τῆς σχολῆς τοῦ Πέτρου Ἐφεσίου, δὲν τὸ γνωρίζω.

ΟΜΩΣ. Οἱ Χουρμούζιος καὶ Γρηγόριος ἐκφράζουν τὴ Μεγάλη Ἐκκλησία ἄμεσα καὶ ἔτσι ψάλλει καὶ ὁ Ναυπλιώτης πολὺ ἀργότερα στὴ Μεγάλη Ἑκκλησία.

Ἴσως ἄν ὑπάρχει τὸ ἐν λόγω Δύναμις τοῦ Κρητὸς καὶ σὲ παλαιὰ γραφὴ νὰ μᾶς ἔδειχνε κάτι.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έχω την αίσθηση ότι σε μερικούς οι μεγάλοι πρωτοψάλτες του 20ου αιώνα τους κάθονται στο στομάχι και δοθείσης ευκαιρίας ...

Κι ἐγὼ ἔχω τὴν αἴσθηση πὼς τὰ ἀκούσματα τοῦ Ναυπλιώτη καὶ τὸ ὕφος του μᾶλλον ἀπογοητεύουν πολλοὺς ἄλλους ... μερικοὺς ... καὶ ὄχι μόνο ἀπὸ τοὺς λεγόμενους καραϊκούς:rolleyes:
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Κι επειδή το θέμα κάνει κύκλους κι εκτείνεται ήδη σε πολλές σελίδες, να υπενθυμίσω δύο από τις εκτελέσεις που αναφέρθηκαν και που τηρούν χρόνο σχετικά σύντομο, εδώ κι εδώ.
 
Καταθέτω την ακουστική μου εμπειρία από τον άρχοντα Θ. Στανίτσα...
Γράφει στο τέλος του Τριωδίου του για την επικρατεστέρα χρονική αγωγή αν θυμάμαι καλά 40 για το δύναμις του Κρητός μετά τινος ελευθερίας εις τον ρυθμόν

Ανεβάζω τα σχετικά από το Τριώδιο του Άρχοντα. Το "μετά τινος ελευθερίας εις τον ρυθμόν" νομίζω ότι αναφέρεται στους Καλοφωνικούς και όχι στο του Κρητός.
Το θέμα γενικώς χρήζει και άλλης έρευνας. Ωραίες οι απόψεις όλων, προάγουν το διάλογο και δίνουν κίνητρο για έρευνα.
 

Attachments

  • xronikh agogh krhtos.jpg
    xronikh agogh krhtos.jpg
    283.4 KB · Views: 16

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
"Δεν υπάρχει μελωδία χωρίς χρόνο"!
Είναι χαρακτηριστική ρήση του αειμνήστου δασκάλου, ερευνητή & Άρχοντα Δ. Σουρλαντζή.
Στο εν λόγω "Δύναμις του Κρητός", εάν ανατρέξετε στις ηχογραφήσεις καθώς και στα προηγούμενα μηνύματα - παρεμβάσεις αξιόλογων συναδέλφων, γίνεται αναφορά όχι για "βραδεία χρονική αγωγή", η οποία εμπεριέχει μέτρηση χρόνου, αλλά για άχρονη - "κατα το δοκούν", πολλές φορές εκτέλεση!
Η παράθεση των εκδόσεων Θ. Λειτουργίας των παραπάνω δασκάλων - εκδοτών - Πρωτοψαλτών - Αρχόντων, ήταν για να αιτιολογήσω, κατά τη γνώμη μου, με την ύπαρξη πολλών αναλύσεων (δίγοργων, τρίγοργων κ.λ.π.), την άχρονη απο πολλούς εκτέλεση του.
Φωτεινή εξαίρεση είναι αυτή του "Άρχοντα των Αρχόντων των Αναλογίων" Ιακ. Ναυπλιώτη, ο οποίος και κατά τη ρήση του ταλαντούχου αειμνήστου δασκάλου Αθ. Παναγιωτίδη, ακόμα και τα δίγοργα, που πολλοί εξ' ημών ψαχνόμαστε ή "σερνόμαστε" να τα εκτελέσουμε, τα εκτελεί χρονικά άψογα. (ενοείται εντός της αρχικής χρονικής αγωγής κι όχι ελευθέρα εκτέλεση - κατα το δοκούν)!
Γι' αυτό έρρωσθε & γρηγορείτε!
Με συγχωρειτε,δηλ. οποιος διαβαζει,κατα τα λεγομενα σας,αναλυτικη γραφη,ειναι ταυτοχρονα και ... αχρονος,ενω αυτος που διαβαζει απο κλασσικο μαθημα,ειναι εγχρονος;...:confused:
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Υπάρχει η Εκτέλεσις των Κ. Πρίγγου και Σουρλαντζή,χωρίς πλατυασμούς του χρόνου. ...

Επειδή συχνή ήταν η αναφορά στον αείμνηστο Δημ. Σουρλαντζή στην συζήτηση που προηγήθηκε, μπορούμε να ακούσουμε πως το εκτελούσε ο ίδιος.

 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κι επειδή το θέμα κάνει κύκλους κι εκτείνεται ήδη σε πολλές σελίδες, να υπενθυμίσω δύο από τις εκτελέσεις που αναφέρθηκαν και που τηρούν χρόνο σχετικά σύντομο, εδώ κι εδώ.

Δὲν τηροῦν ἁπλὰ «χρόνο σχετικά σύντομο», ἀκολουθοῦν συγχρόνως καὶ τὸ κλασικὸ κείμενο ὅπως τὸ μετέγραψε ὁ μαθητὴς τοῦ Γεωργίου Κρητὸς Χουρμούζιος Χαρτοφύλαξ καὶ δημοσιεύθηκε νωρὶς νωρίς στὰ 1824.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Με συγχωρειτε,δηλ. οποιος διαβαζει,κατα τα λεγομενα σας,αναλυτικη γραφη,ειναι ταυτοχρονα και ... αχρονος,ενω αυτος που διαβαζει απο κλασσικο μαθημα,ειναι εγχρονος;...:confused:

Το θέμα μας, δεν είναι η Αναλυτική γραφή, αλλά η χρονική εκτέλεση της μελωδίας του "Δύναμις του Κρητός"!
Η πρωτογενής τοποθέτησή μου αιτιολογούσε το γιατί ψάλλουμε πολλοί εξ' ημών, αλλά & παλαιότεροι Ιεροψάλτες, το εν λόγω Δύναμις, άχρονα! Αυτή η διαπίστωση, δεν ήταν μόνο δική μου, αλλά και πολλών άλλων αξιόλογων μελών του παρόντος φόρουμ, (αν ανατρέξετε στα μηνύματα θα τις βρείτε).
"Δεν υπάρχει μελωδία σε ελευθέρα εκτέλεση" ψαλλόμενη, είναι και πάλι ρήση του αειμνήστου δασκάλου, ερευνητή, Άρχοντα Δ. Σουρλαντζή.
Αυτό το αναφέρω, διότι πολλοί ερμηνευτές, επώνυμοι & ανώνυμοι, το ψάλλουν "σ' ελευθέρα εκτέλεση"!
Το ορθότερο θα είναι να το ψάλλουμε, εφ' όσον δεχόμαστε την ανάλυσή του με δίγοργα, τρίγοργα κ.ά. "στολίδια", με βραδεία χρονική αγωγή - όπως πιο πάνω κάνει ο δάσκαλος και ευχαριστώ τον κ. Νεοκλή για την ανάρτηση της ηχογράφησης, έτσι ώστε να αποδοθεί κατά τη διασκευή _ ανάλυση του κάθε μουσικοσυνθέτη, πιο σωστά.
Οι θέσεις - απόψεις παλαιοτέρων δασκάλων & ερμηνευτών αναγνωρισμένου κύρους και διεθνούς εμβέλειας, που κατα καιρούς παραθέτω, όπως για το συγκεκριμένο Δύναμις των: αειμνήστων Δ. Σουρλαντζή, Αθ. Παναγιωτίδη, αφορούν την Αναλυτική γραφή!
Απλά, οι έννοιες περιπλέκονται διότι έγινε "επιπλέον ανάλυση της Αναλυτικής αρχικής γραφής" και όπως είχα χαρακτηριστικά αναφέρει: "σε σχέση με την αρχική του έκδοση που ήταν απλή, προσιτή, κατανοητή, με σοφία, μεγαλοπρέπεια & Θεοπνευστία γραμμένο, έγινε αγνώριστο"!
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
"Δεν υπάρχει μελωδία χωρίς χρόνο"!
Είναι χαρακτηριστική ρήση του αειμνήστου δασκάλου, ερευνητή & Άρχοντα Δ. Σουρλαντζή.
Στο εν λόγω "Δύναμις του Κρητός", εάν ανατρέξετε στις ηχογραφήσεις καθώς και στα προηγούμενα μηνύματα - παρεμβάσεις αξιόλογων συναδέλφων, γίνεται αναφορά όχι για "βραδεία χρονική αγωγή", η οποία εμπεριέχει μέτρηση χρόνου, αλλά για άχρονη - "κατα το δοκούν", πολλές φορές εκτέλεση!
Η παράθεση των εκδόσεων Θ. Λειτουργίας των παραπάνω δασκάλων - εκδοτών - Πρωτοψαλτών - Αρχόντων, ήταν για να αιτιολογήσω, κατά τη γνώμη μου, με την ύπαρξη πολλών αναλύσεων (δίγοργων, τρίγοργων κ.λ.π.), την άχρονη απο πολλούς εκτέλεση του.
Φωτεινή εξαίρεση είναι αυτή του "Άρχοντα των Αρχόντων των Αναλογίων" Ιακ. Ναυπλιώτη, ο οποίος και κατά τη ρήση του ταλαντούχου αειμνήστου δασκάλου Αθ. Παναγιωτίδη, ακόμα και τα δίγοργα, που πολλοί εξ' ημών ψαχνόμαστε ή "σερνόμαστε" να τα εκτελέσουμε, τα εκτελεί χρονικά άψογα. (ενοείται εντός της αρχικής χρονικής αγωγής κι όχι ελευθέρα εκτέλεση - κατα το δοκούν)!
Γι' αυτό έρρωσθε & γρηγορείτε!



O ερμηνευτης,εφοσον εχει προβλημα με το χρονο και κλασσικο μαθημα να ψαλλει,παλι μπαχαλο θα τα κανει....:wink:
Ουτε τα διγοργα φταινε,ουτε τα τριγοργα....:wink:
ΥΓ Ποιες ειναι οι αχρονες ερμηνειες των παραπανω συναδελφων;
 
Last edited by a moderator:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
"Δεν υπάρχει μελωδία χωρίς χρόνο"!...

O ερμηνευτης,εφοσον εχει προβλημα με το χρονο και κλασσικο μαθημα να ψαλλει,παλι μπαχαλο θα τα κανει....:wink:
Ουτε τα διγοργα φταινε,ουτε τα τριγοργα....:wink:
ΥΓ Ποιες ειναι οι αχρονες ερμηνειες των παραπανω συναδελφων;

"ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω..."
 
Last edited by a moderator:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
μὲ λίγη προσοχὴ στὸ ψηλὸ ἴσο.



Αγαπητέ δομέστικε, τι ίσο παίρνεις συνήθως στο δυναμις του Κρητός;
 
Top