Χαιρετίζω λοιπόν το βιβλίο του άρχοντα δομέστικου της μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας κυρίου Δημοσθένη Παϊκόπουλου γιατί σώζει με την αναλυτική γραφή την παράδοση όπως την έχει ζήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Άπαξ και ελέγοντο κατ' αυτό τον τρόπο οι καταβασίες στην Πόλη, ορθώς τις περιέλαβε. Και ο Δημοσθένης Παϊκόπουλος κάτι περισσότερο ξέρει από μας για το πώς λέγονταν τότε οι καταβασίες στους ναούς της Πόλης... Άλλο η παράδοση του Πατριαρχικού ναού και άλλο η πολίτικη παράδοση γενικώς.ἄκουε πολλά said:Ο επιμελητής αποφάσισε την ένταξη στο Ειρμολόγιο των Καταβασιών σε τρίσημο ή ο συγγραφέας (που τυγχάνει και γνήσιος εκφραστής του Πατριαρχικού ύφους);;
Άπαξ και ελέγοντο κατ' αυτό τον τρόπο οι καταβασίες στην Πόλη, ορθώς τις περιέλαβε. Και ο Δημοσθένης Παϊκόπουλος κάτι περισσότερο ξέρει από μας για το πώς λέγονταν τότε οι καταβασίες στους ναούς της Πόλης... Άλλο η παράδοση του Πατριαρχικού ναού και άλλο η πολίτικη παράδοση γενικώς.
Το (αναπάντητο) ερώτημα όμως παραμένει...
σε ποια παράδοση ή κατά άλλους σχολή είναι μέρος η ψαλμώδηση των αργών καταβασιών σε ''τρίσημο'' και
τι λειτουργικές ανάγκες εξυπηρετεί η επανεμφάνιση τους μετά από έναν αιώνα απουσίας τους από τη βιβλιογραφία της βυζαντινής μουσικής ;
Στο σε ποια παράδοση ή σχολή ανήκει απλά ψάξε βρές το ,
όπως πολύ απο εδώ και μπρος θα το κάνουν.
Όσον αφορά τις λειτουργικές ανάγκες θα σου έλεγα ότι στην Τέχνη δεν ενέχει και τόσο ο λόγος περι λειτουργικότητας
αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλο μέρος της μουσικής μας παράδοσης (ψαλτικής και παραδοσιακής).
Αυτές οι καταβασίες θα πολυσυζητηθούν,
θα δοκιμαστούν, θα ακουστούν, θα διευρενηθούν, θα περάσουν από την καχεντρική κρισάρα απανταχών των σχολών-ιδεολογιών-"παραδόσεων" και μετά ...βλέπουμε
Ευχαριστίες πολλές στους αναρτήσαντες που μας μετέφεραν το κλίμα της εκδήλωσης και σε εμάς που δυσκολευόμασταν να κατεβούμε στην Αθήνα για να παρευρεθούμε! Αν μπορούσε κάποιος να ανεβάσει και τις ομιλίες, θα του ήμουν ευγνώμων! Είναι πολύ χρήσιμη η ενημέρωσή μας για τη φιλοσοφία του βιβλίου. Ίσως έτσι να λυθούν και οι όποιες απορίες δημιουργήθηκαν στο παρόν θέμα...
Μακάρι νά μᾶς δώσει κι ἄλλα περισπούδαστα ἔργα (κάτι πῆρε τ' αὐτί μου γιά ἀναστασιματάριο).
Όντως, στους πρώτους τόμους του έργου του προαναγγέλλει ως Α' και Β' τόμους της Πανδέκτης του το Αναστασιματάριο του Εσπερινού και του Όρθρου αντιστοίχως.Μακάρι νά μᾶς δώσει κι ἄλλα περισπούδαστα ἔργα (κάτι πῆρε τ' αὐτί μου γιά ἀναστασιματάριο).
Ευχαριστίες πολλές! Αν υπάρχει και του κ. Φιστουρή και άλλων ομιλητών - αν υπήρξαν - με ενδιαφέρουν!Η ομιλια του κ Ζαγκανα
Καλά, επ' αυτού δεν μπορώ να μη μνημονεύσω και την προσπάθεια του δασκάλου μου Ελευθερίου Γεωργιάδη... Βέβαια, θαρρώ πως δεν έγινε τόσο γνωστή όσο τα περισσότερα έργα του, δεν παύει όμως να υφίσταται και μάλιστα με ωραία συνοπτική γραφή."Προτάθηκε η έκδοση του Ειρμολογίου από αυτή του Αναστασιματαρίου" λόγω της έλλεψης τέτοιας ολοκληρωμένης προσπάθειας του συγκεκριμένου τρόπου ψαλμώδησης (Πατριαρχικού).
Καλά, επ' αυτού δεν μπορώ να μη μνημονεύσω και την προσπάθεια του δασκάλου μου Ελευθερίου Γεωργιάδη... Βέβαια, θαρρώ πως δεν έγινε τόσο γνωστή όσο τα περισσότερα έργα του, δεν παύει όμως να υφίσταται και μάλιστα με ωραία συνοπτική γραφή.
Μα, γι' αυτό και τον ανέφερα! Μη μπερδεύεστε! Ο κ. Γεωργιάδης είναι γέννημα - θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης και διετέλεσε Άρχων Λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας για περίπου μια δεκαετία (1969-1978). Το αν εδώ και 30 περίπου χρόνια διαμένει στη συμβασιλεύουσα δε σημαίνει απολύτως τίποτα, αφού ουδέποτε συνέπραξε με τους εδώ πρωτοψάλτες και το σωματείο. Συνεπώς, δε μπορεί να συγκαταλέγεται στους Θεσσαλονικείς.Εγώ προσπάθησα να μεταφέρω αυτά που άκουσα στο ηχητικό.
ίσως, όπως ειπώθηκε, ελλειπε η "Πατριαρχική" εκδοχή τονισμού των καταβασιών.
αναφέρει για τους Θεσσαλονικείς.
ΥΓ:
τα εισαγωγικά δεν υποκρύπτουν κάτι...
Μα, γι' αυτό και τον ανέφερα! Μη μπερδεύεστε! Ο κ. Γεωργιάδης είναι γέννημα - θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης και διετέλεσε Άρχων Λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας για περίπου μια δεκαετία (1969-1978). Το αν εδώ και 30 περίπου χρόνια διαμένει στη συμβασιλεύουσα δε σημαίνει απολύτως τίποτα, αφού ουδέποτε συνέπραξε με τους εδώ πρωτοψάλτες και το σωματείο. Συνεπώς, δε μπορεί να συγκαταλέγεται στους Θεσσαλονικείς.