[Ανακοίνωση] Παρουσίαση του «Ειρμολογίου» του κυρ Δημοσθένους Παϊκοπούλου, Αμπελόκηποι, 15.5.2013

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Σε χρόνο διπλούν, υποσκάζοντα, και αναλελυμένως (με παρεστιγμένα δίγοργα και τρίγοργα και λίαν αργή εκτέλεση), παραδίδει και ο Εμμ. Φαρλέκας τις καταβασίες των Κυριακών του Τριωδίου.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Χαιρετίζω λοιπόν το βιβλίο του άρχοντα δομέστικου της μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας κυρίου Δημοσθένη Παϊκόπουλου γιατί σώζει με την αναλυτική γραφή την παράδοση όπως την έχει ζήσει όλα αυτά τα χρόνια.

Και για να φανεί αυτό χωρίς αμφιβολία (διότι, πουθενά μέχρι στιγμής δεν σχολίασα το βιβλίο καθεαυτό, αλλά το απαράδεκτο Παράρτημά του), επισυνάπτω ηχογραφήσεις σχετικές με τις σελλίδες του βιβλίου που αναρτήθηκαν ως δείγμα από τον κ. Σκρέκα.

Οι ομοιότητες είναι εμφανείς.

ΥΓ Να γράψω, για μία ακόμη φορά και τελευταία, ότι δεν υπήρξε καμμία διάθεση για αντεγκλίσεις, ούτε για υποβάθμιση του, κατά τ' άλλα, επαινετού πονήματος του κ. Παϊκόπουλου (εγνωσμένης αξίας), το οποίο, εννοείται, πως θα προμηθευτώ το συντομώτερο.
 

Attachments

  • Anastaseos imera, arges..mp3
    4.6 MB · Views: 60
  • Anastaseos imera, arges (2).mp3
    2.1 MB · Views: 37
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Στην γραφή του Πέτρου Πελοπονησίου το κάθε σημάδι σήμαινε 2 χρόνους και την διαίρεση την έκανε ο ψάλτης. Στην Νέα μέθοδο που το κάθε σημάδι δείχνει ένα χρόνο αν τα ψάλλουμε ισόχρονα τότε χάνεται η άλογη διαίρεση του χρόνου και διαβάζουμε σαν παρτιτούρα πενταγράμμου, midi file όπως λέει και ο Γεώργιος Μιχαλάκης. Ο κίνδυνος να γίνουμε αναπαραγωγικά μέσα όπως ένας υπολογιστής διαβάζει ένα midi file είναι άμεσος αν αντικαταστήσουμε την κλασική γραφή με την αναλυτική.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
ἄκουε πολλά said:
Ο επιμελητής αποφάσισε την ένταξη στο Ειρμολόγιο των Καταβασιών σε τρίσημο ή ο συγγραφέας (που τυγχάνει και γνήσιος εκφραστής του Πατριαρχικού ύφους);;
Άπαξ και ελέγοντο κατ' αυτό τον τρόπο οι καταβασίες στην Πόλη, ορθώς τις περιέλαβε. Και ο Δημοσθένης Παϊκόπουλος κάτι περισσότερο ξέρει από μας για το πώς λέγονταν τότε οι καταβασίες στους ναούς της Πόλης... Άλλο η παράδοση του Πατριαρχικού ναού και άλλο η πολίτικη παράδοση γενικώς.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Άπαξ και ελέγοντο κατ' αυτό τον τρόπο οι καταβασίες στην Πόλη, ορθώς τις περιέλαβε. Και ο Δημοσθένης Παϊκόπουλος κάτι περισσότερο ξέρει από μας για το πώς λέγονταν τότε οι καταβασίες στους ναούς της Πόλης... Άλλο η παράδοση του Πατριαρχικού ναού και άλλο η πολίτικη παράδοση γενικώς.

Μην του μιλάτε του παιδιού κι αφήστε το να λέει, (μάλλον να ... λαλεί) μήπως και ακούσουμε κάτι ενδιαφέρον εις κοινόν όφελος...
Ερώτηση (φιλολογική):Η Βυζαντινή Εκκλησιαστική μας μουσική τά 'φαγε τα ψωμιά της και δεν χρειάζεται νέους σύγχρονους μελοποιούς; (Δεν βάζω τον εαυτό μου μέσα, γιατί τά 'χω φάει τα ψωμιά μου...:D)
Ο αείμνηστος άρχων Θρ. Στανίτσας έλεγε (τουλάχιστον για τους συγχρόνους του: «Όλοι έγραψαν Πρίγγος, Παλάσης, Χατζηαθανασίου, Καραμάνης, Θεοδοσόπουλος, Ταλιαδώρος γιατί να μην γράψει κι ο Στανίτσας!!!»
Ας μας πει λοιπόν ο κ. «ἄκουε πολλά, λάλει καίρια» πού θα βρει μελοποιημένα τα δοξαστικά τόσων αγίων ανακηρυχθέντων τα νεώτερα χρόνια... αλλιώς ας κάνει ... τουμπεκί! (συγνώμη για την έκφραση, αλλά στα μηνύματά του δεν κάνει τίποτ' άλλο από το να προκαλεί...
Καλώς διοργανώθηκε ο διαγωνισμός μελοποιΐας δεν υποχρεώθηκε κανείς δια της βίας να συμμετάσχει, και ο κ. Παϊκόπουλος καλώς συμπεριέλαβε και ... τρίσημες(;) καταβασίες όποιος θέλει τις ψάλλει... και ο Καραμάνης καλώς έχει καταχωρήσει το «Πού πορευθώ» του Σακελλαρίδη και όχι μόνο...
Πάντα γειά! (που λένε και στην Κρήτη:D)
ΥΓ Μην απαντήσετε σας παρακαλώ, ούτε να ευχαριστήσετε γι αυτή μου την παρέμβαση... δεν θα ασχοληθώ άλλο με το θέμα (Επί απειλή αποχωρήσεως).
 
Last edited:

filomousos

Παλαιό Μέλος
Το (αναπάντητο) ερώτημα όμως παραμένει...
σε ποια παράδοση ή κατά άλλους σχολή είναι μέρος η ψαλμώδηση των αργών καταβασιών σε ''τρίσημο'' και
τι λειτουργικές ανάγκες εξυπηρετεί η επανεμφάνιση τους μετά από έναν αιώνα απουσίας τους από τη βιβλιογραφία της βυζαντινής μουσικής ;
 
Last edited:

ypsifonix

Ντερέκης Απόστολος
Το (αναπάντητο) ερώτημα όμως παραμένει...
σε ποια παράδοση ή κατά άλλους σχολή είναι μέρος η ψαλμώδηση των αργών καταβασιών σε ''τρίσημο'' και
τι λειτουργικές ανάγκες εξυπηρετεί η επανεμφάνιση τους μετά από έναν αιώνα απουσίας τους από τη βιβλιογραφία της βυζαντινής μουσικής ;

Στο σε ποια παράδοση ή σχολή ανήκει απλά ψάξε βρές το ,όπως πολύ απο εδώ και μπρος θα το κάνουν.
Όσον αφορά τις λειτουργικές ανάγκες θα σου έλεγα ότι στην Τέχνη δεν ενέχει και τόσο ο λόγος περι λειτουργικότητας αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλο μέρος της μουσικής μας παράδοσης (ψαλτικής και παραδοσιακής).
Αυτές οι καταβασίες θα πολυσυζητηθούν, θα δοκιμαστούν, θα ακουστούν, θα διευρενηθούν, θα περάσουν από την καχεντρική κρισάρα απανταχών των σχολών-ιδεολογιών-"παραδόσεων" και μετά ...βλέπουμε
 

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Ολα ηταν πολυ καλα και οι χορωδιες αψογες!!!
Ανεβαζω ενδεικτικα τον πρωτο ειρμο απο τις καταβασιες της Θεοτοκου..
 

Attachments

  • Ανοιξω το στομα μου ....mp3
    3.7 MB · Views: 107

filomousos

Παλαιό Μέλος
Στο σε ποια παράδοση ή σχολή ανήκει απλά ψάξε βρές το ,

Εσύ το βρήκες ;Αν όχι διάβασε και λίγο Βουδούρη θα σε βοηθήσει :cool:

όπως πολύ απο εδώ και μπρος θα το κάνουν.

:confused:

Όσον αφορά τις λειτουργικές ανάγκες θα σου έλεγα ότι στην Τέχνη δεν ενέχει και τόσο ο λόγος περι λειτουργικότητας

οι λειτουργικές ανάγκες παίζουν το Α και το Ω σε μια μουσική που είναι μέρος της λατρείας

αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλο μέρος της μουσικής μας παράδοσης (ψαλτικής και παραδοσιακής).

όπως το ''σαν τα μάρμαρα της πόλης'' και λοιπά δημώδη; μάλλον άστοχη αναφορά

Αυτές οι καταβασίες θα πολυσυζητηθούν,

απόδειξη ότι ελάχιστοι έχουν καταλάβει τι ακριβώς και γιατί συζητάμε εδώ :( οπότε μάλλον θόρυβος γίνεται;
:(

θα δοκιμαστούν, θα ακουστούν, θα διευρενηθούν, θα περάσουν από την καχεντρική κρισάρα απανταχών των σχολών-ιδεολογιών-"παραδόσεων" και μετά ...βλέπουμε

Αμήν!
 
Last edited:

Γιώργος Λαμπρόπουλος

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Κάτω Αχαίας
Αφού εκφράσω τα συγχαρητήριά μου για το κοπιώδες έργο του Άρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Δημοσθένους Παικόπουλου, αλλά και την άριστη επιμέλεια του κ.
Δημητρίου Ζαγκανά, ανεβάζω ηχητικά από τους ύμνους που έψαλλαν (άψογα) οι χορωδίες του κ. Παιβανά και Σφακιανάκη.
Νομίζω ότι η ατμόσφαιρα στην εν λόγω εκδήλωση ήταν όπως περιμέναμε όλοι όσοι είμασταν εκεί.
Προσωπικά ταξίδεψα για άλλη μια φορά στην Πόλη, αλλά αυτή τη φορά με την καλύτερη δυνατή συντροφιά.
Πιστεύω ότι κάποια συναισθήματα δεν μπορούν να περιγραφούν με λέξεις........
Συγχαρητήρια και πάλι στον Άρχοντα και σε όλους τους συντελεστές της έκδοσης.
Ο Θεός να του δίνει δύναμη να τον απολαμβάνουμε για πολλά ακόμη χρόνια.
 

Attachments

  • Καταβασίες Πεντηκοστής Πεζαί (Αργαί).mp3
    3.7 MB · Views: 81
  • Όσιε Πάτερ Θεοφόρε.mp3
    2.2 MB · Views: 47

Γιώργος Λαμπρόπουλος

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Κάτω Αχαίας
Συνέχεια
 

Attachments

  • Καταβασίες Υψώσεως Τιμίου Σταυρού.mp3
    4.1 MB · Views: 49
  • Καταβασίες Πεντηκοστής (Σύντομοι).mp3
    4.3 MB · Views: 55
  • Ποιοις Ευφημιών.mp3
    2.2 MB · Views: 35
  • Κανόνας Θ' ωδής των Τριών Ιεραρχών (Επιλογές).mp3
    4.3 MB · Views: 38
  • Καταβασίες Σταυροπροσκυνήσεως.mp3
    3.8 MB · Views: 38

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ευχαριστίες πολλές στους αναρτήσαντες που μας μετέφεραν το κλίμα της εκδήλωσης και σε εμάς που δυσκολευόμασταν να κατεβούμε στην Αθήνα για να παρευρεθούμε! Αν μπορούσε κάποιος να ανεβάσει και τις ομιλίες, θα του ήμουν ευγνώμων! Είναι πολύ χρήσιμη η ενημέρωσή μας για τη φιλοσοφία του βιβλίου. Ίσως έτσι να λυθούν και οι όποιες απορίες δημιουργήθηκαν στο παρόν θέμα...
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Ὄντως ἦταν πολύ ἀξιόλογη ἡ χθεσινή ἐκδήλωση. Νομίζω ὅτι μέ ὅσα εἶπε ὁ Δημήτριος Ζαγκανᾶς στόν πρόλογό του δέν ἀφήνει περιθώρια γιά παρεξηγήσεις. Συγχαρητήρια καί στίς χορωδίες. Τό "εἰρμολόγιο" ἄψογο ἀπό κάθε ἄποψη, μέ ὑπέροχο δέσιμο, ὅπως καί τά ἄλλα βιβλία τοῦ Ἄρχοντος κυρ-Δημοσθένους Παϊκοπούλου. Μακάρι νά μᾶς δώσει κι ἄλλα περισπούδαστα ἔργα (κάτι πῆρε τ' αὐτί μου γιά ἀναστασιματάριο).
 

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστίες πολλές στους αναρτήσαντες που μας μετέφεραν το κλίμα της εκδήλωσης και σε εμάς που δυσκολευόμασταν να κατεβούμε στην Αθήνα για να παρευρεθούμε! Αν μπορούσε κάποιος να ανεβάσει και τις ομιλίες, θα του ήμουν ευγνώμων! Είναι πολύ χρήσιμη η ενημέρωσή μας για τη φιλοσοφία του βιβλίου. Ίσως έτσι να λυθούν και οι όποιες απορίες δημιουργήθηκαν στο παρόν θέμα...

Η ομιλια του κ Ζαγκανα
 

Attachments

  • Ομιλια Δ.Ζαγκανα.mp3
    6.3 MB · Views: 51

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μακάρι νά μᾶς δώσει κι ἄλλα περισπούδαστα ἔργα (κάτι πῆρε τ' αὐτί μου γιά ἀναστασιματάριο).

"Προτάθηκε η έκδοση του Ειρμολογίου από αυτή του Αναστασιματαρίου" λόγω της έλλεψης τέτοιας ολοκληρωμένης προσπάθειας του συγκεκριμένου τρόπου ψαλμώδησης (Πατριαρχικού).
Άρα, μάλλον, θα εκδοθεί και Αναστασιματάριο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Επιμελητή.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Μακάρι νά μᾶς δώσει κι ἄλλα περισπούδαστα ἔργα (κάτι πῆρε τ' αὐτί μου γιά ἀναστασιματάριο).
Όντως, στους πρώτους τόμους του έργου του προαναγγέλλει ως Α' και Β' τόμους της Πανδέκτης του το Αναστασιματάριο του Εσπερινού και του Όρθρου αντιστοίχως.

Η ομιλια του κ Ζαγκανα
Ευχαριστίες πολλές! Αν υπάρχει και του κ. Φιστουρή και άλλων ομιλητών - αν υπήρξαν - με ενδιαφέρουν!

"Προτάθηκε η έκδοση του Ειρμολογίου από αυτή του Αναστασιματαρίου" λόγω της έλλεψης τέτοιας ολοκληρωμένης προσπάθειας του συγκεκριμένου τρόπου ψαλμώδησης (Πατριαρχικού).
Καλά, επ' αυτού δεν μπορώ να μη μνημονεύσω και την προσπάθεια του δασκάλου μου Ελευθερίου Γεωργιάδη... Βέβαια, θαρρώ πως δεν έγινε τόσο γνωστή όσο τα περισσότερα έργα του, δεν παύει όμως να υφίσταται και μάλιστα με ωραία συνοπτική γραφή.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Καλά, επ' αυτού δεν μπορώ να μη μνημονεύσω και την προσπάθεια του δασκάλου μου Ελευθερίου Γεωργιάδη... Βέβαια, θαρρώ πως δεν έγινε τόσο γνωστή όσο τα περισσότερα έργα του, δεν παύει όμως να υφίσταται και μάλιστα με ωραία συνοπτική γραφή.

Εγώ προσπάθησα να μεταφέρω αυτά που άκουσα στο ηχητικό.
ίσως, όπως ειπώθηκε, ελλειπε η "Πατριαρχική" εκδοχή τονισμού των καταβασιών.
αναφέρει για τους Θεσσαλονικείς.

ΥΓ:
τα εισαγωγικά δεν υποκρύπτουν κάτι...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Εγώ προσπάθησα να μεταφέρω αυτά που άκουσα στο ηχητικό.
ίσως, όπως ειπώθηκε, ελλειπε η "Πατριαρχική" εκδοχή τονισμού των καταβασιών.
αναφέρει για τους Θεσσαλονικείς.

ΥΓ:
τα εισαγωγικά δεν υποκρύπτουν κάτι...
Μα, γι' αυτό και τον ανέφερα! Μη μπερδεύεστε! Ο κ. Γεωργιάδης είναι γέννημα - θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης και διετέλεσε Άρχων Λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας για περίπου μια δεκαετία (1969-1978). Το αν εδώ και 30 περίπου χρόνια διαμένει στη συμβασιλεύουσα δε σημαίνει απολύτως τίποτα, αφού ουδέποτε συνέπραξε με τους εδώ πρωτοψάλτες και το σωματείο. Συνεπώς, δε μπορεί να συγκαταλέγεται στους Θεσσαλονικείς.

ΥΓ: Το προηγούμενο μήνυμά μου δεν ήταν απάντηση σε εσάς αλλά προβληματισμός επί της φράσης του ομιλητή. απλά παρέθεσα τα λόγια του από το μήνυμά σας.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μα, γι' αυτό και τον ανέφερα! Μη μπερδεύεστε! Ο κ. Γεωργιάδης είναι γέννημα - θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης και διετέλεσε Άρχων Λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας για περίπου μια δεκαετία (1969-1978). Το αν εδώ και 30 περίπου χρόνια διαμένει στη συμβασιλεύουσα δε σημαίνει απολύτως τίποτα, αφού ουδέποτε συνέπραξε με τους εδώ πρωτοψάλτες και το σωματείο. Συνεπώς, δε μπορεί να συγκαταλέγεται στους Θεσσαλονικείς.

δε μπερδεύομαι.
αν δείς, μετά την αναφορά για την "Πατριαρχική" εκδοχή υπάρχει τελεία(.)
από κάτω λέω απλά για την αναφορά στους Θεσσαλονικείς...
δεν έγραψα ότι ο κ Γεωργιάδης ανήκει στους Θεσσαλονικείς.
εξηγούμαι...
τώρα, γιατί δεν αναφέρθηκε-μνημονευθηκε η έκδοση του κ Γεωργιάδη, δεν μπορώ να το απαντήσω εγώ.
κ πάλι, τονίζω ότι προσπάθησα να μεταφέρω τα λεγόμενα του επιμελητή, με κάθε επιφύλαξη λάθους από μέρους μου, διότι το άκουσα βιαστικά.
 
Top