Κ
Κωσταντής1
Guest
Μὲ ἄλλα λόγια, ἡ τρίτη τῆς πεντατονικῆς εἶναι ἡ τετάρτη τῆς ἑπτατονικῆς! Τί γίνεται λοιπόν, ὅταν τὴν ἀκοῦνε (τὴν 7τονικὴ) κατὰ διαδοχήν, ὰς ποῦμε στὴν ἄνοδο, τοὺς φαίνεται ἡ τετάρτη νὰ πέφτει πολὺ μετὰ ἢ νὰ ἀνεβαίνει πολὺ ψηλά.
Ἁκριβῶς. Καὶ γιὰ αὐτὸ στὴν κατάβαση τῆς δυτικῆς μινόρε (ἐλάσσονος ἑπτατονικῆς), τῆς λεγομένης μελωδικῆς (γιατὶ εἶναι κατὰ διαδοχήν), ἀφαιροῦνται οἱ διέσεις στὴν ἕκτη καὶ τὴν ἕβδομη, ποὺ εἶχαν μπῆι γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ποὺ λέτε.Η φωνή κινείται φυσικά. Όταν δεν δίνεις έμφαση στην συμφωνία 4/3 τότε ενδέχεται ο φθόγγος της τρίτης της πεντατονικής (τετάρτη της υποτιθέμετης 7τονικής) ενδέχεται να βγει ψηλότερα, διότι πορευόμενο το μέλος άνωθεν ζητεί συμφωνία με τον αντίστοιχο φθόγγο του άνω "τετραχόρδου" (ουσιαστικά τριχόρδου της πεντατονικής )